ik woon boven de rivierenquote:
quote:Op donderdag 29 november 2018 13:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
eigenlijk gaat het niet zo zeer over ZP, de vergelijking is niet minder begrijpelijk. een onherkenbaar persoon op straat, net als de burka, integraal helm enz. zoals in de wet beschreven "god mag weten wat hij te verbergen heeft".
En jij bent zo verstandelijk beperkt dat je dit serieus een argument vind in de zwartepietendiscussie? Geef dan gewoon toe dat je fel tegenstander van zwarte pieten bent en dat je alles gebruikt om daarvan af te komen.quote:Op donderdag 29 november 2018 13:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
eigenlijk gaat het niet zo zeer over ZP, de vergelijking is niet minder begrijpelijk. een onherkenbaar persoon op straat, net als de burka, integraal helm enz. zoals in de wet beschreven "god mag weten wat hij te verbergen heeft".
take a chill pill bro. no hard feelings.quote:
Beetje flauw om zo te reageren. Een inhoudelijke reactie zou sterker zijn.quote:Op donderdag 29 november 2018 13:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
take a chill pill bro. no hard feelings.
wat valt er na jaren discussie nog inhoudelijk te reageren? alles wat we de laatste jaren zien is een herhaling van zetten.quote:Op donderdag 29 november 2018 14:01 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Beetje flauw om zo te reageren. Een inhoudelijke reactie zou sterker zijn.
quote:Op donderdag 29 november 2018 14:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat valt er na jaren discussie nog inhoudelijk te reageren? alles wat we de laatste jaren zien is een herhaling van zetten.
maar mijn reactie is wel oprecht. ik vind dat deze discussie veel te serieus wordt gevoerd. ik bedoel als wij in nederland ons zo druk kunnen maken over een fictief personage hebben we het echt goed. het is eigenlijk een uiting van hoe goed we het hebben in nederland. een beetje net als zeiken over het weer.
Je zit in een reeks waar de meest idiote argumenten naar voren komen om zwarte piet als iets verwerpelijks neer te zetten. Dat jij dit in eerste instantie als een serieus argument in probeerde te brengen zorgt ervoor dat je ook een serieus antwoord krijgt.quote:Op donderdag 29 november 2018 13:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
take a chill pill bro. no hard feelings.
de gemiddelde nederlander is in beweging mbt de perceptie van de traditionele pietquote:Op donderdag 29 november 2018 14:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als het aan de gemiddelde Nederlander ligt, dan lacht hij om zulk soort idiote denkbeelden en gaat hij vrolijk verder met zijn feestje met zwarte piet.
Mwah, om dit soort conflicten zijn in het verleden wel doden gevallen en toen waren er meer dan genoeg "serieuzere" issues. Misschien spelen zulke issues op de achtergrond ook wel mee. Sommige zaken die algemeen als belangrijk worden gevoeld zijn niet kwantificeerbaar.quote:Op donderdag 29 november 2018 14:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat valt er na jaren discussie nog inhoudelijk te reageren? alles wat we de laatste jaren zien is een herhaling van zetten.
maar mijn reactie is wel oprecht. ik vind dat deze discussie veel te serieus wordt gevoerd. ik bedoel als wij in nederland ons zo druk kunnen maken over een fictief personage hebben we het echt goed. het is eigenlijk een uiting van de afwezigheid van serieuzere issues. een beetje net als zeiken over het weer.
[ afbeelding ]
Het probleem in deze discussie is dat de vasthouders van ZP niet verder kunnen (of willen) denken dan jij nu weer doet: alles gooien op een ridiculisering van het probleem. Natuurlijk gaat het er niet om dat ZP als mishandelde slaaf wordt gezien door de hervormers. Klinkt lekker simpel en je haalt er weer witte voetjes mee bij je medestanders: niemand ziet toch ooit Sinterklaas ZP afranselen? Hij hep gelijk! Boeoeoe, weg met KOZP!quote:Op donderdag 29 november 2018 14:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En natuurlijk is het lachwekkend dat sommige mensen in een figuur als zwarte piet een vastgeketende slaaf zien die door een lachende blankewitte eigenaar afgeranseld word terwijl heel Nederland dat schouwspel juichend toe staat te kijken.
sinterklaas is een feestje/culturele activiteit en dus een van de uitzonderingen in die wetquote:Op donderdag 29 november 2018 13:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde gezichtsherkenningssoftware is prima te herkennen wie Zwarte Piet speelt. Dat gaat immers om afstanden tussen gezichtskenmerken als ogen, oren, mond en neus. Dingen die je met er boerka niet kunt zien. Dus domme vergelijking: een gelovig kind is geen technische gadget.quote:Op donderdag 29 november 2018 13:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Mogen ze van mij zelf weten, wat mij betreft zelfs naakt!quote:Op donderdag 29 november 2018 16:32 schreef miaeak het volgende:
Ik merk echt dat ik een beetje de pest in deze discussie krijg. Roetveeg pieten hebben ze al. Nou hup.
Je houdt er opvattingen op na die simpelweg extreem-links zijn.quote:Op woensdag 28 november 2018 19:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Daar kijk ik inderdaad van op. Ik vind mensenrechten namelijk niks met links of rechts te maken. Economisch ben ik centrumrechts.
[..]
(Ah ik rekende het verschijnen in een wijk niet als intocht, alhoewel we dan ook ruim meer dan 7 intochten met roetpieten hebben.)
Die dictatuur van de meerderheid vind je waarschijnlijk vooral een goed idee zolang het in jouw voordeel blijft. De jongeren zijn al om, als andere groepen omgaan zul je wel een andere maatstaf gaan aannemen. Wat was het laatste aantal, 32% dat verandering wil? Lijken me er iets meer dan 98% waar ze volledig zwart blijven dan. Verder vind ik niet dat je door de meerderheid kan laten beslissen wat wel en niet racisme is. Vroeger noemden we zoiets fascisme, nu is iedereen dan super triggered en claimen ze dat ik extreem links ben.
Er is geen 'probleem'.quote:
Om onherkenbaar te zijn kun je dan toch echt beter als sinterklaas gaan. Die baard verbergt een heel stuk meer van je gezichtquote:Op donderdag 29 november 2018 13:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat mag niet van de wet, zoals die groep anti Pieten zich gedragen doet, waar is meneer agent om de wet te handhaven dan, mits dat het niet zou mogen?quote:Op donderdag 29 november 2018 17:36 schreef sp3c het volgende:
van de wet mag het sowieso dus echt boeiend is het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |