abonnement Unibet Coolblue
pi_183391447
Kolere, wat een bagger zit ertussen *O*
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_183391484
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 20:23 schreef Greys het volgende:
Deze zingen dus letterlijk van 1.00 tot 1.30 hetzelfde. Hoor dat stukje! Wtf joh :D

Ze kunnen niet eens tegelijkertijd klappen. Wat een vaag nummer dit _O-
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  † In Memoriam † maandag 26 november 2018 @ 22:13:35 #28
368283 ato
pi_183391500
Ook heel vreemde liedjes.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 22:17:48 #29
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_183391611
quote:
Ja, het was qua vermaak wel het leukte stuk van een bizar slechte (maar dan ook walgelijk slechte) periode tussen 2009-2014. Kijk daar nog eens voor je lol naar, daarna wil je waarschijnlijk je ogen en oren uitspoelen met dikbleek en zoutzuur.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 november 2018 @ 22:21:16 #30
163650 Greys
pi_183391704
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 22:13 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ze kunnen niet eens tegelijkertijd klappen. Wat een vaag nummer dit _O-
Bizar he :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_183391737
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 17:34 schreef Greys het volgende:

[..]

En deze zijn nog over van de 83 inzendingen :D

Vanavond even rustig luisteren wat m'n favorieten zijn *O*
Nu ik geluisterd heb vraag ik me af vooral af hoe vreselijk die andere 50 nummers wel niet geweest moeten zijn _O-
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 november 2018 @ 22:23:29 #32
163650 Greys
pi_183391757
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 22:22 schreef Em31 het volgende:

[..]

Nu ik geluisterd heb vraag ik me af vooral af hoe vreselijk die andere 50 nummers wel niet geweest moeten zijn _O-
Jaaaa ik had precies hetzelfde. Als dit door is, was de rest echt grwelijk dus.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_183391830
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 22:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Jaaaa ik had precies hetzelfde. Als dit door is, was de rest echt grwelijk dus.
Ja wel super jammer, zat te wachten (hopen) tot ik iets van deze kwaliteit tegen zou komen ;( :P

pi_183392194
Ik zit me kostelijk te vermaken hier :D Hrlijk dat deze voorronde periode weer is aangebroken, inclusief de bagger _O_

Waterflower – Grow:
“You should watch what you may grow”, en dan van die twee plastic planten die daar letterlijk naast haar neer worden geplempt. Heeft Pannecoucke dit bedacht? Wat een drama is dit zeg. Die wtf-blikken van de juryleden tussendoor zijn dan nog het leukst.

Eriks Balodis – I know you know:
“Do not sing, do not dance”. Ik had graag gezien dat deze man meteen na de eerste zin al gelijk de daad bij het woord had gevoegd en terug was gehupst naar de plaatselijke buurtsoos.

Kristiana Bumbiere – Remedy:
Dit valt nog wel mee na de eerste twee dramatische nummers, maar dan nog is het geen goed nummer. Er zit geen kraak nog smaak aan en blijft totaal niet hangen.

Liga Ridere – Busu tepat:
Ook weer zo’n kraak-nog-smaak nummer dat voorbij is voor je er erg in hebt.

Roberts Kimenis – Over:
Hier verpest vooral de zanger alles: hij staat er erg stuntelig/amateuristisch bij en zingt ook niet al te best. Het nummer is nog wel aardig aan te horen in vergelijking met veel andere inzendingen, maar je bent het ook zo weer vergeten.

ATIS – She’s on Fire:
De beste tot nu toe, maar dat zegt niet heel veel. Het nummer mist power en een bepaalde hook; de modulatie aan het eind voelt ook onnatuurlijk aan.

Miks Dukurs – Life:
Die gitaar in het begin trekt wel de aandacht en de zanger zingt ook wel aardig. Ik ben niet meteen kapot van het nummer (voelt niet helemaal “af” en teveel van hetzelfde), maar het zou met een revamp nog wel potentie kunnen hebben.

Kristine Pastare (Peress) – Smaragdi un pelni:
Wat een vaag nummer… Het gaat in eerste instantie helemaal nergens heen tot er halverwege ineens een sirene gaat loeien. Nadat ik daar van bekomen ben, is het ook alweer afgelopen.

Markus Riva – You Make Me So Crazy:
Deze knakker loopt 20 jaar achter met wat hij denkt dat hip is. Dat hr. _O- En die latexbroek ook echt, n die laarzen gestoken. :') Verder ook weer een leeg nummer dat nergens heen gaat.

Dzili Violets feat. Kozmens – Tautasdziesma:
WTF is dit dan!? Ze “zingen” over dat ze niet kunnen dansen; nou dat zien we, want ze staan er als zoutzakken bij. Oh nee wacht, ze proberen wel te klappen. Met de nadruk op probren.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_183392208
Tis verschrikkelijk. Ik ben altijd wel vr een mooie nationale voorronde, maar dit wil je toch ook niet. Dat tweede nummer ook, wat is dat voor kerel _O-
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_183392252
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 22:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
Tis verschrikkelijk. Ik ben altijd wel vr een mooie nationale voorronde, maar dit wil je toch ook niet. Dat tweede nummer ook, wat is dat voor kerel _O-
Dat niemand in de omgeving van die knakker ook heeft gezegd: "Eriks, schat, doe dit nou net" :')
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 november 2018 @ 23:36:19 #37
163650 Greys
pi_183393334
Tis toch vreselijk, die tweede? En hoe kan dit berhaupt bij de selectie zitten. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 november 2018 @ 23:38:08 #38
163650 Greys
pi_183393377
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 22:42 schreef Aoibhin het volgende:
Ik zit me kostelijk te vermaken hier :D Hrlijk dat deze voorronde periode weer is aangebroken, inclusief de bagger _O_

Waterflower – Grow:
“You should watch what you may grow”, en dan van die twee plastic planten die daar letterlijk naast haar neer worden geplempt. Heeft Pannecoucke dit bedacht? Wat een drama is dit zeg. Die wtf-blikken van de juryleden tussendoor zijn dan nog het leukst.

Eriks Balodis – I know you know:
“Do not sing, do not dance”. Ik had graag gezien dat deze man meteen na de eerste zin al gelijk de daad bij het woord had gevoegd en terug was gehupst naar de plaatselijke buurtsoos.

Kristiana Bumbiere – Remedy:
Dit valt nog wel mee na de eerste twee dramatische nummers, maar dan nog is het geen goed nummer. Er zit geen kraak nog smaak aan en blijft totaal niet hangen.

Liga Ridere – Busu tepat:
Ook weer zo’n kraak-nog-smaak nummer dat voorbij is voor je er erg in hebt.

Roberts Kimenis – Over:
Hier verpest vooral de zanger alles: hij staat er erg stuntelig/amateuristisch bij en zingt ook niet al te best. Het nummer is nog wel aardig aan te horen in vergelijking met veel andere inzendingen, maar je bent het ook zo weer vergeten.

ATIS – She’s on Fire:
De beste tot nu toe, maar dat zegt niet heel veel. Het nummer mist power en een bepaalde hook; de modulatie aan het eind voelt ook onnatuurlijk aan.

Miks Dukurs – Life:
Die gitaar in het begin trekt wel de aandacht en de zanger zingt ook wel aardig. Ik ben niet meteen kapot van het nummer (voelt niet helemaal “af” en teveel van hetzelfde), maar het zou met een revamp nog wel potentie kunnen hebben.

Kristine Pastare (Peress) – Smaragdi un pelni:
Wat een vaag nummer… Het gaat in eerste instantie helemaal nergens heen tot er halverwege ineens een sirene gaat loeien. Nadat ik daar van bekomen ben, is het ook alweer afgelopen.

Markus Riva – You Make Me So Crazy:
Deze knakker loopt 20 jaar achter met wat hij denkt dat hip is. Dat hr. _O- En die latexbroek ook echt, n die laarzen gestoken. :') Verder ook weer een leeg nummer dat nergens heen gaat.

Dzili Violets feat. Kozmens – Tautasdziesma:
WTF is dit dan!? Ze “zingen” over dat ze niet kunnen dansen; nou dat zien we, want ze staan er als zoutzakken bij. Oh nee wacht, ze proberen wel te klappen. Met de nadruk op probren.
_O- _O_

Ik vermaak me nu alweer kostelijk.
Grote dank aan Letland voor deze selectie. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 27 november 2018 @ 13:23:40 #39
375570 crew  Cyan9
pi_183399896
Ik ben heel benieuwd nu, meestal weet ik zelfs in de slechtste voorrondes wel wat leuks te vinden. Zo te horen wordt het een uitdaging. :+
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 27 november 2018 @ 14:15:11 #40
39237 crew  H_T
2733
pi_183400807
Grow: Eentonig dreunmuziekje dat in het echt niet zo lang duurt als het lijkt. De vertolking komt van een 'artistiek type' met blauw haar en een bizar lange jas. De jury begrijpt er ook al niks van.

I know you know: Vermoedelijk stond een van de producers van de show nog diep in het krijgt bij deze foute oom die vroeger naar jazz geluisterd moet hebben. Zwalkt ongemakkelijk over het podium in z'n rode broek, maar wat mij betreft beter dan het vorige nummer. Maakt het helemaal af met zijn laatste move.

Remedy: Standaardblondine met standaardliedje. Doet allerlei dansmoves, maar omdat ze een zwarte broek draagt voor een donkere achtergrond zie je niet wat ze met haar benen doet. Oranje jurylid lijkt niet onder de indruk.

Busu Tepat: Een groene jurk die in haar eigen taal zingt. Aan het begin doet ze niets anders dan dat, en als er een variatie in de muziek komt blijft dat zo. De grootste beweging komt van een vreemde zwaai met de camera 1 minuut na het begin. Mis je verder niets aan.

Over: Gekweel van een jongen die bang lijkt voor de lichten en camera's. Hij heeft vrijwel de hele tijd zijn ogen dicht, en anders leunt hij wel een eind naar achteren. Hij is ook vergeten zijn telefoon uit zijn rechterbroekzak (voor de kijkers links) te halen. Zijn handen hebben verlatingsangst, want die blijven bij elkaar in de buurt.

She's on fire: Klinkt alsof Rod Stewart in een boyband zit, ziet eruit als een hobbit die voor mens probeert door te gaan. Dit vind ik het beste nummer tot nu toe.

Life: Leuk, met z'n tween op het podium. De gitarist is helaas niet vaak in beeld, maar als hij dat is is het genieten. Vol overgave ramt hij op een paar willekeurige plekken op een akoestische gitaar, waar een ander type gitaar gebruikt wordt in het nummer. Goed zo jongen!

Smaragdi un pelni: Eerste indruk: dit zou wel eens wat kunnen worden. Helaas gaat de ene noot die op de piano wordt versleten erg snel irriteren. Zangeres weet niet zo goed wat ze met haar linkerhand/arm aan moet, maar daar is nog wel wat aan te doen.

You make me so crazy: Zanger heeft zijn benen gelamineerd. Dat lijkt hem niet te deren, want hij zingt gewoon door. Met eigen keus voor klemtonen rijmt 'crazy' op 'save me'. Je kan het minder treffen, maar zeker geen top 10 in de finale.

Tautasdziesma: 'Dance, I don't know how to dance' zijn de openingswoorden. Een van de zangers draagt een imposante snor, een kilt en een oorbel. Geen idee waarom. Dat hij zijn overhemd in zijn kilt heeft gestopt is ook apart. De heren proberen inderdaad niet te dansen, op wat ongemakkelijk klappen na.

Nu even pauze en later weer verder kijken :9
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 november 2018 @ 14:33:40 #41
163650 Greys
pi_183401048
Heerlijk heerlijk. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_183401107
Leuke review Hawaii-Tim! :D Ik ga straks ook weer verder.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator dinsdag 27 november 2018 @ 14:41:33 #43
375570 crew  Cyan9
pi_183401158
Geweldig. _O_
Ik wacht mooi met kijken/luisteren tot jullie klaar zijn met de reviews. :P
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 27 november 2018 @ 15:19:34 #44
39237 crew  H_T
2733
pi_183401784
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 14:37 schreef Aoibhin het volgende:
Leuke review Hawaii-Tim! :D Ik ga straks ook weer verder.
Dank je :) Ik heb bewust gewacht met de jouwe te lezen (waarvoor kudo's) tot na ik het betreffende nummer had gezien :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  † In Memoriam † dinsdag 27 november 2018 @ 15:29:58 #45
368283 ato
pi_183401970
Zit er geen 2e Aminata of Justs nummertje tussen?
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 27 november 2018 @ 15:50:59 #46
39237 crew  H_T
2733
pi_183402398
Verder met nummer 11 *O*

Fake: Klinkt een beetje overdreven, maar verder niet verkeerd. Het uiterlijk van de zanger past niet bij het liedje, en hij heeft zijn overhemd aan de onderkant niet netjes zitten. Kan er prima mee door, maar neem een andere stylist.

Scared of love: Hermelien verschijnt in beeld om een Ariane Grande-imitatie op te voeren. Dreutelt wat heen en weer over het podium en als ze stilstaat is dat nooit helemaal recht. Weer een redelijk liedje, benieuwd wat de volgende brengt.

Grow down: Vage titel, maar omdat deze Astrid Kersseboom meteen begint met 'I don't wanna grow up' valt de betekenis daarna te raden. De zangeres heeft gekozen voor een microfoonstandaard, maar houdt alsnog de microfoon bijna de hele tijd zelf vast. Halverwege komt dat besef bij haar en wordt het wat losser. In de muziek zit een poging modern te doen, in de kleding totaal niet.

That Night: een langharige man met een gitaar op een kruk en een zuchtende jurk ernaast. Zelfs als dit een goed liedje wordt is het niet mijn smaak. Als je wel in de Katie Melua/Norah Jones-hoek zit: veel plezier

You came on tiptoe: de outfit van de zangeres doet me aan Sieneke denken. Geen idee of dat terecht is. Sluipen kan ze zelf wel vergeten met de hakken die ze aan heeft. Het woord Tiptoe komt wel erg vaak voorbij. Zachtjes gaan de Letse voetjes, en door naar het volgende nummer.

Alligator: op het screenshot van YouTube lijken ze maskers op te hebben. Eenmaal in beeld lijkt dat best mee te vallen, tot een close-up komt van de blootvoetse voodoopriester annex zanger. Rest van de band gaat voor een Kraftwerk-achtige performance. Wat het liedje betreft zou dit een opvolger kunnen zijn van Zlad!'s Elektronik Supersonik

Shattered: goh, een ballad. Gedurfd zeg. Eenmaal in beeld komt de zanger me bekend voor: dit is dezelfde als bij nummer 11 :(. En hij heeft niets aan zijn overhemd gedaan. Dit nummer past beter bij zijn uiterlijk, maar het komt niet echt lekker uit de verf. Time to say goodbye? Nou, graag.

Free your mind: de Letten lijken behoorlijk van glimmende stof te houden. Kostuum valt niet op tussen de andere inzendingen, en dat doen de zanger en het liedje eigenlijk ook niet. Het is niet heel slecht, maar het middenveld is al groot genoeg.

Don't need nobody like you: Op het eerste shot lijkt mevrouw een doodskist op haar jurk te hebben staan. Tijdens het zingen kijkt ze heel moeilijk en staat ze veel met haar ogen te knijpen. Klinkt als een girlpower breakup-liedje, en het deel wat ik versta van de tekst past daar wel goed bij.

Fireworks: Boy is niet bang om erg strakke kleding te dragen. Zijn jasje heeft ook erg korte mouwen, dus misschien heeft hij met deze outfit ooit veel succes gehad op een schoolfeest. Zijn baard ziet eruit alsof die erop geschminkt is. Hier en daar moet er nog wat geschaafd worden, maar dit zou nog wat kunnen worden.

Van dit blok zou ik het liefst Alligator op het ESF hebben. Duidelijk niet het beste liedje, maar zulke acts horen er voor mij bij :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 november 2018 @ 15:54:22 #47
163650 Greys
pi_183402470

11. Fake
Het doet gewoon pijn om te zien hoe deze jongeman zich met allerhande enorm moeilijke gezichtsuitdrukkingen door het nummer worstelt. Hij wil daar niet staan, zo veel is duidelijk. De eerste paar seconden denk je 'die jongen is niks maar misschien kan een ander hiermee uit de voeten want het nummer begint best interessant blues-achtig' maar uiteindelijk blijkt het nummer 2.30 te lang ongeveer. Ik hoop dat het joch daarna lekker drie dagen achter elkaar geslapen heeft, want zo te zien was het nodig.



12. Scared of Love
Begint met een Snow Patrol Chasing Cars achtig intro. Knap meiske in een rood jurkje en zo te horen is ze niet alleen bang voor laaaaave maar ook voor zuivere lage noten. Het hoog gaat haar beter af. Het lied had zo veel meer kunnen zijn met een kneiter van een dreun onder het refrein en een sterke zelfverzekerde zangeres. Maar nu blijft het a poor man's Blanche met een nummer dat helemaal nergens *iets* doet. Jammer. Next.



13. Grow Down
De Letse Anouk had waarschijnlijk ergens nog een enorm suf flutnummer op een stoffige plank liggen, vond het zelf veel te slecht om het ooit te zingen (terecht) en deze geel geklede dame dacht waarschijnlijk 'ach dan ben ik even een dagje weg van man en kinderen, waar moet ik tekenen, het wordt toch niet uitgezonden hoop ik'. Geen idee waar de dame uit de thumbail van de video is gebleven trouwens, want het is bijna niet te geloven dat dit dezelfde is.



14. That Night

Zonde van het trgend eentonige lied, want ze heeft een heel fijne Norah Jones achtige stem. Veel ga ik hier niet over zeggen, behalve dat de gitaarmeneer beter in dat clubje met die kilt had gepast. Dit is een kiltman. Dat zie je zo. Oh en misschien kan zij eens een wat ander wiebeltje tussendoor doen voortaan, want ik werd zeeziek van 3 minuten serial deining.



15. You came on tiptoe

Een blije mevrouw, een blommerig shirtje van de Letse Miss Etam boven haar kekste leren broek, ze heeft er duidelijk zin in maar het lied heeft echt kraak noch smaak. Na dertig seconden ben je het al zat maar je wilt het een eerlijke kans geven, maar helaas. Het wordt niks meer. Tiptoe maar weer van het podium af en organiseer lekker een Tupperware party. Ook hier was de dame uit de thumbnail kwijt. Kennelijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 november 2018 @ 15:56:38 #48
163650 Greys
pi_183402514
Hahaha Tim we zijn het aardig eens zie ik. _O-

Ik ga nu de andere vijf doen uit dit rijtje.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 27 november 2018 @ 15:58:35 #49
39237 crew  H_T
2733
pi_183402558
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 november 2018 15:56 schreef Greys het volgende:
Hahaha Tim we zijn het aardig eens zie ik. _O-

Ik ga nu de andere vijf doen uit dit rijtje.
Graag! Ik geniet van je reviews :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 november 2018 @ 15:59:45 #50
163650 Greys
pi_183402583
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 15:58 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Graag! Ik geniet van je reviews :D
En ik van de jouwe!
Hardop gelachen om je zuchtende jurk. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')