abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183395158
registreer om deze reclame te verbergen
Wat een hoop mensen vergeten is dat je restschuld ook minder "waard" word door inflatie, kortom ik zal aan het eind van de rit waarschijnlijk maar 60K halen waar het 90 moet zijn, echter de 30K is in 30 jaar door inflatie eigenlijk nog maar de helft. Persoonlijk sowieso niet heel erg voor mij aangezien mijn woning inmiddels al 250% meer doet, nu kan dat natuurlijk ook minder worden maar ik verwacht niet drastisch.
  dinsdag 27 november 2018 @ 08:25:12 #102
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183395624
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:08 schreef raptorix het volgende:
Wat een hoop mensen vergeten is dat je restschuld ook minder "waard" word door inflatie, kortom ik zal aan het eind van de rit waarschijnlijk maar 60K halen waar het 90 moet zijn, echter de 30K is in 30 jaar door inflatie eigenlijk nog maar de helft. Persoonlijk sowieso niet heel erg voor mij aangezien mijn woning inmiddels al 250% meer doet, nu kan dat natuurlijk ook minder worden maar ik verwacht niet drastisch.
Als je bij de Rabobank zit heb je sowieso geen probleem. Mist je inkomen redelijk op niveau blijft. Huis verkopen kan altijd nog. Van de opbrengst van de woning (huisprijs - restant hypotheek en een eventuele flinke overwaarde) kunnen wij in ieder geval riant leven
"Hoka Hey!"
pi_183396231
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:08 schreef raptorix het volgende:
aangezien mijn woning inmiddels al 250% meer doet
is je woning opeens 2,5 maal zo groot geworden?

dan zou die waardestijging je ook wat opleveren.... in alle andere gevallen, als het hooguit een theoretische prijs-waarde is die stijgt of daalt, heb je er helemaal geen reet aan... een woning blijft gewoon dezelfde 'leefwaarde' vertegenwoordigen, waarbij het eerder irrelevant is of daar een prijs van 100K of 10K in euro's, guldens of Baphutwestiaanse Mapoeta's voor gerekend wordt
Der der den Wind der Veränderung spürt, sollte keinen Windschutz sondern eine Windmühle bauen.
pi_183396271
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:25 schreef matspontius het volgende:

[..]

Als je bij de Rabobank zit heb je sowieso geen probleem. Mist je inkomen redelijk op niveau blijft. Huis verkopen kan altijd nog. Van de opbrengst van de woning (huisprijs - restant hypotheek en een eventuele flinke overwaarde) kunnen wij in ieder geval riant leven
en waar denk je dan te kunnen gaan wonen als je je huis verkocht hebt?
pi_183396659
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 15:10 schreef matspontius het volgende:
Bij de Rabobank worden aflossingsvrije hypotheken gewoon verlengd na afloop, zonder extra controles. Dus mensen die bij deze bank zitten hebben eigenlijk geen problemen
Serieus? Wat apart, geen inkomenseisen en dergelijke?
Ik heb ook nog een aflossingvrije hypotheek bij de rabobank. Ik los wel regelmatig af, maar sla ook wel eens een jaartje over als dat zo uit komt.
Ik ging eigenlijk uit van max 30 jaar om af te lossen, maar de flexibiliteit van zelf bepalen wat en wanneer je aflost zou wel fijn zijn als ik die kon oprekken tot na die 30 jaar...
pi_183396810
Helft aflossingsvrij hier.

Indien 1 van ons de pijp uit gaat wordt die helft afgelost met verzekeringsgeld.

Over 30 jaar ben ik vooraan 70. Wie dan leeft wie dan zorgt. Dan staat er nog 150k open indien we allebei nog leven. Lekker belangrijk.

Scheelt me elke maand honderden euro's. Waarom zou ik die nu wegdragen als ik de eindtijd misschien niet eens gaat halen.

Tegen die tijd zien we wel. Indien de bank dan geen nieuwe hypotheek van 150k wil geven dan verkopen we de zooi en gaan we in een huurwoning zitten. Ook goed.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183396829
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 10:26 schreef vosss het volgende:
Helft aflossingsvrij hier.

Indien 1 van ons de pijp uit gaat wordt die helft afgelost met verzekeringsgeld.

Over 30 jaar ben ik vooraan 70. Wie dan leeft wie dan zorgt. Dan staat er nog 150k open indien we allebei nog leven. Lekker belangrijk.

Scheelt me elke maand honderden euro's. Waarom zou ik die nu wegdragen als ik de eindtijd misschien niet eens gaat halen.

Tegen die tijd zien we wel. Indien de bank dan geen nieuwe hypotheek van 150k wil geven dan verkopen we de zooi en gaan we in een huurwoning zitten. Ook goed.
maar zijn die huurwoningen dan ook beschikbaar?
pi_183397151
Ik heb ook 50% aflossingsvrij (van de koopsom, dus een ruime 40% van de hypotheek), ik heb dat gedaan zodat ik met verhuizen gewoon cash heb in plaats van een ruimere afgeloste hypotheek. Nu kan ik zelf bepalen of ik het gespaarde geld ga inzetten voor het aflossen van de hypotheek of niet.

Als ik verhuis, hopelijk binnenkort, kan ik het totaal sommetje opnieuw maken.

Vergeet trouwens ook niet dat heel veel mensen ook kunnen groeien in inkomen, waarom dan per se aan het begin van je hypotheek per se kromliggen?
pi_183397234
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 10:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Als ik zie hoe de woningmarkt, i.h.b. de sociale huurwoningen zich hebben ontwikkeld in de afgelopen 30 jaren, wordt het een crime om te gaan huren. I.i.g. is sociale huur en zeker vrije sector huur, duurder dan een vergelijkbare koopwoning waar je rente betaalt over de hypotheek.

Een betere optie als je na 30 jaar je hypotheek niet kunt verlengen, is huis verkopen en hypotheekvrij een goedkoper huis kopen.

Maar goed, hoe de woningmarkt over 20 - 30 jaren is, is slecht te voorspellen, maar de voorbije decennia, voorspellen niet veel goeds.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_183397265
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 november 2018 10:51 schreef skrn het volgende:
Vergeet trouwens ook niet dat heel veel mensen ook kunnen groeien in inkomen, waarom dan per se aan het begin van je hypotheek per se kromliggen?
Ook dat. De annuiteitenhypotheek is lang geleden al op dat concept ontwikkeld: hoogste lasten aan het einde van de looptijd. Dat was in de jaren '70 en '80 ook een periode met inflaties van 8%/jaar. Toen had de vakbond nog het concept van de "automatische prijscompensatie".
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  dinsdag 27 november 2018 @ 11:13:35 #111
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_183397447
Ik kon het huis waarin ik nu zit eigenlijk niet houden (betalen) na mijn scheiding. De adviseur heeft toen deze hypotheekvorm gekozen en geregeld. Ik heb een aflossingsvrije hypotheek die loopt tot 2071. Inmiddels heb ik wel hier en daar afgelost en ben van plan dat te blijven doen, hoewel met 2 studerende kinderen het nu weer wat krap is. Als ik morgen door de middenberm ga wordt 60% van de hypotheek afgelost en kunnen de kinderen kiezen wat te doen met het huis : verkopen of erin blijven wonen. Ik ben er blij mee.
Prrrrr
  dinsdag 27 november 2018 @ 11:16:55 #112
287741 matspontius
pi_183397498
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:45 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

en waar denk je dan te kunnen gaan wonen als je je huis verkocht hebt?
In een riant appartement. Keus genoeg mits je maar voldoende geld naast je AOW en pensioen hebt :Y
"Hoka Hey!"
  dinsdag 27 november 2018 @ 11:17:27 #113
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_183397510
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 10:59 schreef blomke het volgende:

[..]

Maar goed, hoe de woningmarkt over 20 - 30 jaren is, is slecht te voorspellen, maar de voorbije decennia, voorspellen niet veel goeds.
En als de vergrijzing doorzet?
  dinsdag 27 november 2018 @ 11:18:42 #114
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_183397534
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:16 schreef matspontius het volgende:

[..]

In een riant appartement. Keus genoeg mits je maar voldoende geld naast je AOW en pensioen hebt :Y
Dat is het net wonen moet men toch ergens en dat appartement zal waarschijnlijk het dubbele kosten van je oude woning?
Kan je net zo goed blijven zitten waar je zit.
  dinsdag 27 november 2018 @ 11:22:12 #115
287741 matspontius
pi_183397599
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat is het net wonen moet men toch ergens en dat appartement zal waarschijnlijk het dubbele kosten van je oude woning?
Kan je net zo goed blijven zitten waar je zit.
Was ook niet van plan om weg te gaan. Maar je weet het maar nooit natuurlijk. De Rabobank zal je in ieder geval niet je huis uit flikkeren - dat is toch wel een erg positieve houding van deze bank. In tegenstelling tot andere grote banken als de ING of ABN
"Hoka Hey!"
  dinsdag 27 november 2018 @ 11:24:08 #116
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_183397639
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:22 schreef matspontius het volgende:

[..]

Was ook niet van plan om weg te gaan. Maar je weet het maar nooit natuurlijk. De Rabobank zal je in ieder geval niet je huis uit flikkeren - dat is toch wel een erg positieve houding van deze bank. In tegenstelling tot andere grote banken als de ING of ABN
Ik heb aanbiedingen gehad van deze bank, van klanten van hun die over de nek waren gegaan, of nog ik weet het niet?
Het zijn en blijven boeren toch?
Klagen op gezonde benen?

Boerenleenbank!
pi_183397944
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:22 schreef matspontius het volgende:
Maar je weet het maar nooit natuurlijk. De Rabobank zal je in ieder geval niet je huis uit flikkeren - dat is toch wel een erg positieve houding van deze bank. In tegenstelling tot andere grote banken als de ING of ABN
Wij hebben een ING hypotheek en zijn daar dik tevreden over. Met Rabo niets dan ellende.
pi_183398237
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:16 schreef matspontius het volgende:

[..]

ik gok dat dat vies tegen gaat vallen. Hier zijn koopappartementen fiks duurder dan wat onze eengezinswoning zou opbrengen en echt riante appartementen zijn er nauwelijks te vinden.
  dinsdag 27 november 2018 @ 11:54:37 #119
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_183398279
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik gok dat dat vies tegen gaat vallen. Hier zijn koopappartementen fiks duurder dan wat onze eengezinswoning zou opbrengen en echt riante appartementen zijn er nauwelijks te vinden.
Het (mag) jou ook niks opbrengen, de economie dat is toch voldoende.

Mensen koop eens een ander huis en/of een nieuwe auto!
pi_183398285
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 10:28 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Dat zien we dan wel. Ik maak me daar niet druk over. :)
vosss is de naam,
pi_183398369
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat zien we dan wel. Ik maak me daar niet druk over. :)
ik wel, want ik zie dat de huurmarkt alleen maar krapper wordt in de 25 jaar dat ik me er een beetje mee bezig hou.
pi_183398528
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

is je woning opeens 2,5 maal zo groot geworden?

dan zou die waardestijging je ook wat opleveren.... in alle andere gevallen, als het hooguit een theoretische prijs-waarde is die stijgt of daalt, heb je er helemaal geen reet aan... een woning blijft gewoon dezelfde 'leefwaarde' vertegenwoordigen, waarbij het eerder irrelevant is of daar een prijs van 100K of 10K in euro's, guldens of Baphutwestiaanse Mapoeta's voor gerekend wordt
Nee het is geen theoretische prijsverhoging omdat mijn woning relatief meer gestegen is dan gemiddeld. Sterker nog ik zou met de winst een vrij leuke alleenstaande woning buiten de stad kunnen kopen waardoor ik nu al hypotheekvrij zou zijn.
  dinsdag 27 november 2018 @ 12:10:39 #123
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_183398596
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee het is geen theoretische prijsverhoging omdat mijn woning relatief meer gestegen is dan gemiddeld. Sterker nog ik zou met de winst een vrij leuke alleenstaande woning buiten de stad kunnen kopen waardoor ik nu al hypotheekvrij zou zijn.
Vind ik niet gek voor een woning in Amsterdam, staat waarschijnlijk maar 1 minuut te koop!
pi_183398700
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:59 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik wel, want ik zie dat de huurmarkt alleen maar krapper wordt in de 25 jaar dat ik me er een beetje mee bezig hou.
ik niet, want het boeit me totaal niet. Ik leef nu en niet over 30 jaar.

Als je nog jong bent dan kan ik me er een voorstelling bij maken, maar als je op einde looptijd de 70 gepasseerd bent dan geloof ik het wel. Ik hoef dan niet zo nodig die stapel stenen afbetaald te hebben. Als ik/wij dan überhaupt nog leven. :)
vosss is de naam,
pi_183398756
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:18 schreef vosss het volgende:
Ik hoef dan niet zo nodig die stapel stenen afbetaald te hebben. Als ik/wij dan überhaupt nog leven. :)
Klopt, hoeft niet 100% afbetaald te zijn. Maar moet wel én comfortabel zijn gezien je leeftijd én betaalbaar zijn o.b.v. je pensioen(tje) plus AOW.

Wij hebben een grote tuin en vinden het leuk om te tuinieren en groenten te verbouwen. Maar hebben wel zoiets van: een wat "normalere" afmetingen en meer luxe in huis, zou wel passen bij onze leeftijden…..wensen en voorkeuren wijzigen naarmate je ouder wordt…...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')