quote:Op maandag 26 november 2018 10:15 schreef dopemin het volgende:
Want tien een kleine drie minuten extra wachten is zo erg of zo?
Soort van groene golf?quote:Op maandag 26 november 2018 10:18 schreef Resistor het volgende:
Ze moeten de factor 'machinist' uit de trein halen, zodat de treinen in plaats van mooie afgeronde snelheden zoals 140km/h bv. 142,6km/h kunnen rijden op bepaalde trajecten, en op andere stukken 136,7km/h zodat treinen op de minuut binnen komen en op de minuut weer weg kunnen rijden.
Computers uit laten rekenen hoe veel tijd er nodig is om de afstand tussen stations af te leggen, en daar de dienstregeling en snelheden op aanpassen in plaats van een mens laten puzzelen.
Ja. Beetje zoals met die borden die de adviessnelheden aangeven voor automobilisten, maar dan nog wat nauwkeuriger.quote:
Je droomt wat veel. Er zijn te veel variabelen om dit exact uit te rekenen. In en uitstappen, weersomstandigheden, goederen treinen, storingen etc etc.quote:Op maandag 26 november 2018 10:18 schreef Resistor het volgende:
Ze moeten de factor 'machinist' uit de trein halen, zodat de treinen in plaats van mooie afgeronde snelheden zoals 140km/h bv. 142,6km/h kunnen rijden op bepaalde trajecten, en op andere stukken 136,7km/h zodat treinen op de minuut binnen komen en op de minuut weer weg kunnen rijden.
Computers uit laten rekenen hoe veel tijd er nodig is om de afstand tussen stations af te leggen, en daar de dienstregeling en snelheden op aanpassen in plaats van een mens laten puzzelen.
Zit je alleen met stoptreinen versus sneltreinen, kruisingen, etc. Dan heb je wel flink wat extra spoor nodig, zeg maar.quote:Op maandag 26 november 2018 10:25 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ja. Beetje zoals met die borden die de adviessnelheden aangeven voor automobilisten, maar dan nog wat nauwkeuriger.
En dan met stoppen om passagiers in- en uit te laten stappen in plaats van soepel doorrijden
Vertrekkende trein net weg, aankomende trein net in zicht, zelfs met stations die niet allemaal even ver van elkaar af liggen.
Ik mis een *gniffel*-smileyquote:Op maandag 26 november 2018 10:28 schreef Mortaxx het volgende:
Beter maken ze de treinen een stuk langer. Kwartier wachten maakt me weinig uit. Uitpuilende treinen alsof je op transport naar het oosten bent gezet wel
Dan moet je de complete infra ombouwen tot een metronet. Dat is onbetaalbaar.quote:Op maandag 26 november 2018 10:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zit je alleen met stoptreinen versus sneltreinen, kruisingen, etc. Dan heb je wel flink wat extra spoor nodig, zeg maar.
Dan moeten ze ook veel perrons verlengen, als dat al kan. En daarnaast is de gemiddelde reiziger ook zo lui dat ze allemaal in dezelfde wagon willen staan die het dichtst bij de in/uitgang van het station staat.quote:Op maandag 26 november 2018 10:28 schreef Mortaxx het volgende:
Beter maken ze de treinen een stuk langer. Kwartier wachten maakt me weinig uit. Uitpuilende treinen alsof je op transport naar het oosten bent gezet wel
Daarom loop ik altijd naar het einde Soms is daar wel plek.quote:Op maandag 26 november 2018 10:39 schreef mstx het volgende:
[..]
Dan moeten ze ook veel perrons verlengen, als dat al kan. En daarnaast is de gemiddelde reiziger ook zo lui dat ze allemaal in dezelfde wagon willen staan die het dichtst bij de in/uitgang van het station staat.
Schiphol, leiden, den haag hebben genoeg perron om intercity's met meer dan drie wagons te laten rijdenquote:Op maandag 26 november 2018 10:39 schreef mstx het volgende:
[..]
Dan moeten ze ook veel perrons verlengen, als dat al kan. En daarnaast is de gemiddelde reiziger ook zo lui dat ze allemaal in dezelfde wagon willen staan die het dichtst bij de in/uitgang van het station staat.
als je de metro's in wereldsteden ziet, dat netwerk kan je zo over de map van nl leggen en dan is heel de randstad verbonden met elkaar. Kwestie van willen ipv dat gejank om geld, zelfde met Schiphol.. Bouw die meuk gewoon in de Noordzee.quote:Op maandag 26 november 2018 10:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dan moet je de complete infra ombouwen tot een metronet. Dat is onbetaalbaar.
Het geld groeit immers aan bomen.quote:Op maandag 26 november 2018 10:45 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
als je de metro's in wereldsteden ziet, dat netwerk kan je zo over de map van nl leggen en dan is heel de randstad verbonden met elkaar. Kwestie van willen ipv dat gejank om geld, zelfde met Schiphol.. Bouw die meuk gewoon in de Noordzee.
Het gaat bij stroomlijn materieel zoals die dubbeldekkers Virm niet alleen om de perron lente maar ook om technische redenen kunnen dat niet meer dan 12 tot 14 bakken worden. Dat heeft met de lijn spanning te maken. Als je dan tractie geeft vliegen de onderstations eruit. Dus ook het materieel zal dan aangepast moeten worden.quote:Op maandag 26 november 2018 10:41 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Schiphol, leiden, den haag hebben genoeg perron om intercity's met meer dan drie wagons te laten rijden
Je moet altijd streven naar verbeteringen. Je kunt niet achterblijven. Maar dat lukt natuurlijk niet in een zeer kort tijdsbestek. Daar heb je doodeenvoudig de middelen niet voor.quote:Op maandag 26 november 2018 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Straks is de kans 50% dat je niet op tijd bij een afspraak bent als je met de NS gaat. Nu is die kans al 10%.
Klopt als een bus, je komt op tijd of je komt niet op tijd: 50% dus.quote:Op maandag 26 november 2018 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Straks is de kans 50% dat je niet op tijd bij een afspraak bent als je met de NS gaat.
dat zal allemaal wel maar als je op het ene moment wel een trein kunt laten rijden die 5 keer zo lang is kan dat op een ander moment ookquote:Op maandag 26 november 2018 10:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het gaat bij stroomlijn materieel zoals die dubbeldekkers Virm niet alleen om de perron lente maar ook om technische redenen kunnen dat niet meer dan 12 tot 14 bakken worden. Dat heeft met de lijn spanning te maken. Als je dan tractie geeft vliegen de onderstations eruit. Dus ook het materieel zal dan aangepast moeten worden.
In principe is alles mogelijk maar als vervoerders ook nog winst moeten maken dan kost dat een vermogen. En dan is de vraag wie gaat dat allemaal betalen.
Je moet en dat materieel waar ook onderhoud aan uitgevoerd moet worden hebben en dan de kosten. Heel NL staat wel op zijn kop als de kaartjes weer duurder worden en studenten zouden ontploffen als zij geen gebruik kunnen maken van gratis ov.quote:Op maandag 26 november 2018 11:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
dat zal allemaal wel maar als je op het ene moment wel een trein kunt laten rijden die 5 keer zo lang is kan dat op een ander moment ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |