abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183358393
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heeft ze geroepen dat ze verkeersveiligheid niet gaat handhaven en niet belangrijk vind?
Ik denk dat ze ervan uitgaan dat het totaal vandepotafgerukte anarchistische gedrag van fietsers in het verkeer in Amsterdam niet bijdraagt aan het op één of andere manier in gevaar komen van de verkeersveiligheid hè.
pi_183358478
Als IAmsterdam niet mag want individualisme, dan mag een boerka ook niet lijkt me. Een beetje je prive afschermen van het collectief, dat is niet de bedoeling.
pi_183358480
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:59 schreef Nielsch het volgende:
Femke kan haar agenten ook de opdracht geven de hele nacht al die duizenden fietsers die zonder licht fietsen te bekeuren, maar dat doet ze ook niet. Ze moet zich schamen dat ze de wet niet volgt!
Domme vergelijking - maar dat weet je zelf ook wel, vermoed, maar hoop ik vooral.
”Hun geest zit gevangen in hun goede geweten. De domheid van de goeden is ondoorgrondelijk schrander. Maar dat is de waarheid: de goeden moeten farizeeërs zijn – ze hebben geen keuze.” - F.N.
pi_183358483
quote:
Oke, er zijn meer landen die het invoeren met dezelfde slechte argumenten. Wat zegt dit precies?

Dan nu naar de effectiviteit: een boerkaverbod zorgt voor minder aanslagen, is jouw premisse.

België heeft een algemeen verbod ingesteld in 2011.
Aantal terroristische aanslagen
1950-2010: 13 aanslagen in 60 jaar, waarvan 3 met islamitische motief
2010-heden: 10 aanslagen in 8 jaar, waarvan 10 met islamitisch motief.

Conclusie:

het boerkaverbod heeft in belgie geleid tot een stijging van het aantal aanslag per jaar van 0,216 naar 1,375. Daarnaast heeft het burkaverbod in belgie geleid tot
een stijging van het aantal islamitisch gemotiveerde aanslagen van 0,05 per jaar voor het boerkaverbod naar 1,375 per jaar.
pi_183358494
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:16 schreef Harmankardon het volgende:
Als IAmsterdam niet mag want individualisme, dan mag een boerka ook niet lijkt me. Een beetje je prive afschermen van het collectief, dat is niet de bedoeling.
Alle haren dienen dezelfde kant op te waaien.

(Tenzij je haren een tint donkerder zijn dan de norm).
”Hun geest zit gevangen in hun goede geweten. De domheid van de goeden is ondoorgrondelijk schrander. Maar dat is de waarheid: de goeden moeten farizeeërs zijn – ze hebben geen keuze.” - F.N.
  zondag 25 november 2018 @ 12:19:32 #206
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_183358516
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, maar in de praktijk wordt dat niet gedaan. Tuurlijk, heel af en toe maakt de politie ergens op een bepaalde plek een fuikje voor een uurtje ofzo, maar 99,9% van de tijd kun je gewoon zonder licht langs een agent rijden en dan doen ze er niks aan.
En is dat omdat die agenten het zelf niet zo boeiend vinden of omdat de burgemeester heeft gezegd dat er niet gehandhaafd mag worden op kapotte fietsverlichting?
pi_183358529
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:16 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Oke, er zijn meer landen die het invoeren met dezelfde slechte argumenten. Wat zegt dit precies?

Dan nu naar de effectiviteit: een boerkaverbod zorgt voor minder aanslagen, is jouw premisse.

Conclusie:

het boerkaverbod heeft in belgie geleid tot een stijging van het aantal aanslag per jaar van 0,216 naar 1,375. Daarnaast heeft het burkaverbod in belgie geleid tot
een stijging van het aantal islamitisch gemotiveerde aanslagen van 0,05 per jaar voor het boerkaverbod naar 1,375 per jaar.
Hoeveel moslims waren er in 1950 om een aanslag met islamitisch motief te plegen?

Overigens jammer dat je de jaren '40-'45 niet meegeteld hebt.
  zondag 25 november 2018 @ 12:21:22 #208
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183358542
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:07 schreef Drugshond het volgende:
Duiken de laatste tijd wel erg veel verhalen over haar op.

Vreemd inderdaad. Het is immers niet zo dat er in de laatste periode iets wezenlijks is veranderd waardoor Femke Halsema nieuwswaardiger is geworden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 25 november 2018 @ 12:29:07 #209
167383 Molurus
the talking snake
pi_183358619
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:37 schreef Drugshond het volgende:
Kabinet: Halsema moet wet volgen
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

Updated 59 min geleden
1 uur geleden in BINNENLAND

AMSTERDAM - Het kabinet geeft de Amsterdamse burgemeester Halsema een tik op de vingers. Haar weigering om het boerka-verbod in de hoofdstad te handhaven is Den Haag in het verkeerde keelgat geschoten.

„Niemand staat boven de wet, ook de burgemeester van Amsterdam niet”, zei staatssecretaris Visser (Defensie) bij WNL op Zondag. „Het gaat om veiligheid.”
------------------------------------------
Bye Halsema. :W
Dit lijkt eerder de persoonlijke opvatting van de staatssecretaris van defensie dan een uitspraak door/namens het kabinet.

Maar goed... WNL/televaag... dan krijg je dit soort nieuws.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_183358632
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:37 schreef Drugshond het volgende:
Kabinet: Halsema moet wet volgen
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

Updated 59 min geleden
1 uur geleden in BINNENLAND

AMSTERDAM - Het kabinet geeft de Amsterdamse burgemeester Halsema een tik op de vingers. Haar weigering om het boerka-verbod in de hoofdstad te handhaven is Den Haag in het verkeerde keelgat geschoten.

„Niemand staat boven de wet, ook de burgemeester van Amsterdam niet”, zei staatssecretaris Visser (Defensie) bij WNL op Zondag. „Het gaat om veiligheid.”
------------------------------------------
Bye Halsema. :W
Kan zij ook naar Den Haag komen om op het matje te komen? Verplicht bezoek naar Grapperhaus?
pi_183358644
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoeveel moslims waren er in 1950 om een aanslag met islamitisch motief te plegen?

Overigens jammer dat je de jaren '40-'45 niet meegeteld hebt.
Tel ze maar mee. Ik heb die cijfers niet. Maar verwacht je veel islamtisch gemotiveerd terrorisme in 40-45?
pi_183358674
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:29 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Kan zij ook naar Den Haag komen om op het matje te komen? Verplicht bezoek naar Grapperhaus?
Nah, nee, ik denk dat de Hoofd-OvJ dan de instructie krijgt van het college van procureurs-generaal om in de driehoek naar voren te brengen dat de wet wel degelijk ook prioriteit moet krijgen. Dan gaan ze in de driehoek zich erover buigen hoe daar dan gevolg aan kan worden gegeven door de politie.
pi_183358809
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nah, nee, ik denk dat de Hoofd-OvJ dan de instructie krijgt van het college van procureurs-generaal om in de driehoek naar voren te brengen dat de wet wel degelijk ook prioriteit moet krijgen. Dan gaan ze in de driehoek zich erover buigen hoe daar dan gevolg aan kan worden gegeven door de politie.
Feitelijk is Halsema in het klein (Amsterdam) aan het doen wat Klavertje wil doen in geheel Nederland als hij aan de macht komt met GroenLinks.... Brrrrrr..... Ik denk dat ik dan maar mijn koffer pak!
pi_183358824
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:42 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Feitelijk is Halsema in het klein (Amsterdam) aan het doen wat Klavertje wil doen in geheel Nederland als hij aan de macht komt met GroenLinks.... Brrrrrr..... Ik denk dat ik dan maar mijn koffer pak!
CU doet al wat Klaver wil toch? Op een ander gebied?
pi_183358838
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:16 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Conclusie:

Na de invoering van het boerka verbod in Belgie heeft geen enkele persoon zich opgeblazen die verkleed was in een boerka. Kun je nagaan hoe effectief het boerka verbod is.
Als jij met domme vergelijkingen en conclusies komt kan ik het ook.

Ben wel klaar met je achterlijke manier van discussie voeren, daar ga ik mijn waardevolle tijd niet meer aan verspillen.
  zondag 25 november 2018 @ 12:45:26 #216
167383 Molurus
the talking snake
pi_183358846
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:44 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Na de invoering van het boerka verbod in Belgie heeft geen enkele persoon zich opgeblazen die verkleed was in een boerka. Kun je nagaan hoe effectief het boerka verbod is.
Prachtige non sequitur weer dit. :D
pi_183358858
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

CU doet al wat Klaver wil toch? Op een ander gebied?
CU is klein en zit in een 4 partijen kabinet..... (Ondergesneeuwd zeg maar!)
pi_183358871
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:46 schreef Bocaj het volgende:

[..]

CU is klein en zit in een 4 partijen kabinet..... (Ondergesneeuwd zeg maar!)
Aanpak ongezonde levensstijl gemist, door Blokhuis?
pi_183358892
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 12:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Prachtige non sequitur weer dit. :D
Ik vond hem zelf ook goed, bedankt voor het compliment. ;)

Ik zou het echter op prijs stellen als je in het vervolg de hele post qoute, zodat de context duidelijk is.
  zondag 25 november 2018 @ 12:51:07 #220
167383 Molurus
the talking snake
pi_183358916
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:49 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik vond hem zelf ook goed, bedankt voor het compliment. ;)

Ik zou het echter op prijs stellen als je in het vervolg de hele post qoute, zodat de context duidelijk is.
De context verandert helemaal niets aan het feit dat het een non-sequitur is en dat een non-sequitur per definitie een drogreden is. ;)

Ook wel lollig dat je die constatering opvat als een compliment. Meningsverschillen terzijde is het best treurig dat zo veel mensen gewoon niet begrijpen wat drogredenen zijn.
pi_183359076
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Aanpak ongezonde levensstijl gemist, door Blokhuis?
Die aanpak is inmiddels al met de grond gelijk gemaakt wegens betutteling! (Zit ook geen dwingende zaken in!)
(Aanpassing portiegrootte? Dan koop ik wel 2 koeken of 2 repen chocolade....)

Dit was het hoogst haalbare voor staatssecretaris Blokhuis!
https://www.nrc.nl/nieuws(...)or-blokhuis-a2756381
pi_183359094
Lekker weer, kunnen aanslagplegers in spe een boerkatoneelstuk in A'dam gaan verzinnen.
Zoiets moet Halsema gewoon niet van de toren gaan roepen.
pi_183359149
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat een slecht vergelijk. Ze zegt nergens dat zonder licht fietsen niet gehandhaafd zal worden. Er worden ook gewoon boetes voor uitgeschreven.

Iets niet handhaven is heel iets anders dan niet al je capaciteit op iets zetten.
Toch prettig als er users zijn die wel consequent kunnen redeneren.
pi_183359357
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 13:04 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Die aanpak is inmiddels al met de grond gelijk gemaakt wegens betutteling! (Zit ook geen dwingende zaken in!)
(Aanpassing portiegrootte? Dan koop ik wel 2 koeken of 2 repen chocolade....)

Dit was het hoogst haalbare voor staatssecretaris Blokhuis!
https://www.nrc.nl/nieuws(...)or-blokhuis-a2756381
Ik kan dat niet lezen. Ja, wrs loopt de CU stuk op de VVD die net van plan is om ruim baan te geven aan de volkse cultuur i.e. Dixielandbandjes, meters bier, bitterballen, keihard lachen om onbenullige grapjes en 'stinkhoer' roepen tijdens de Sinterklaasintochten en Klaas die dan zegt: bij ons thuis noemden we dit vroeger Goed Volk.
pi_183359371
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 13:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik kan dat niet lezen. Ja, wrs loopt de CU stuk op de VVD die net van plan is om ruim baan te geven aan de volkse cultuur i.e. Dixielandbandjes, meters bier, bitterballen, keihard lachen om onbenullige grapjes en 'stinkhoer' roepen tijdens de Sinterklaasintochten en Klaas die dan zegt: bij ons thuis noemden we dit vroeger Goed Volk.
:D
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')