Kluun reactie, niet gelezen.quote:Op donderdag 22 november 2018 04:44 schreef Kluun1985 het volgende:
Triest topic
1. Kluun is er nog!
2. Jij bent nog een jonkie, sinds 2012 hier, je hebt het mapima tijdperk gemist, je hebt het motorbloempje en capuchonjongen tijdperk gemist.
3. Niet getrouwd? Geen kinderen...lijkt me meer dan duidelijk, huilen om een forum om 04:00 's nachts! Moet niet gekker worden.
4. Jouw topics zijn saai!
5. Wel eens: Ik wil mapima terug!
Net Mile 22 gekeken! Topfilm! Nu bed, en dan voorbereiden op date van zaterdag! Heb maar 2 dagen!quote:Op donderdag 22 november 2018 04:44 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Kluun reactie, niet gelezen.
Ga naar bed kluun, en handjes boven de dekens.quote:Op donderdag 22 november 2018 04:46 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Net Mile 22 gekeken! Topfilm! Nu bed, en dan voorbereiden op date van zaterdag! Heb maar 2 dagen!
Dat is juist de hele klacht.quote:
Legendes komen en gaanquote:Op donderdag 22 november 2018 07:40 schreef DeAfgeleide het volgende:
[..]
Dat is juist de hele klacht.
De tijd van rosepetals/sinepedraap/, haan33 enz was een goede tijd
Oke bedankt Quotidienquote:Op donderdag 22 november 2018 07:40 schreef DeAfgeleide het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 november 2018 07:50 schreef RedShoe het volgende:
Het mooiste en best geschreven topic wat ik hier ben tegen gekomen in Klaagbaak. En ook een terechte klacht. Het ongedierte overwoekerd Fok steeds meer. Tijd om gif te spuiten.
Users welke met een kloontje komen zeggen wat ze ervan vindenquote:geregistreerd op: zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:24
Dit soort reactiesquote:Op donderdag 22 november 2018 07:52 schreef Handleiding het volgende:
[..]
[..]
Users welke met een kloontje komen zeggen wat ze ervan vinden
Zelfbevlekkingquote:Op donderdag 22 november 2018 07:40 schreef DeAfgeleide het volgende:
[..]
Mapimaquote:Op donderdag 22 november 2018 04:44 schreef Kluun1985 het volgende:
Triest topic
1. Kluun is er nog!
2. Jij bent nog een jonkie, sinds 2012 hier, je hebt het mapima tijdperk gemist, je hebt het motorbloempje en capuchonjongen tijdperk gemist.
3. Niet getrouwd? Geen kinderen...lijkt me meer dan duidelijk, huilen om een forum om 04:00 's nachts! Moet niet gekker worden.
Maar wel Mapima.jpegquote:Op donderdag 22 november 2018 08:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
MapimaWat een gekke chick was dat
Bestaat meer uit extreem slechte lemmings idd.quote:Op donderdag 22 november 2018 08:00 schreef Geelman het volgende:
Daarnaast: KLB is altijd al grotendeels bagger geweest. Die 'mooie topics' moet je sowieso met een lichtje zoeken.
Kappa klappenquote:
hahaha ja was goud man. Nu alweer bijna 1.5 jaar niet meer gedronken. Saaie burger nuquote:Op donderdag 22 november 2018 08:04 schreef Geelman het volgende:
[..]
Kappa klappen
Kanon hijsen
Sigaren roken
Zoetje feunen
Drink je helemaal niet meer?quote:Op donderdag 22 november 2018 08:06 schreef DeAfgeleide het volgende:
[..]
hahaha ja was goud man. Nu alweer bijna 1.5 jaar niet meer gedronken. Saaie burger nu
Netjes, netjesquote:Op donderdag 22 november 2018 08:07 schreef DeAfgeleide het volgende:
[..]
nee man, ik weet hoe ongeloofwaardig dit klinktjonkos worden nog wel steevast geklapt
Het Mapima en capuchonjongen tijdperkquote:Op donderdag 22 november 2018 04:44 schreef Kluun1985 het volgende:
Triest topic
1. Kluun is er nog!
Jewel, maar kantoorleef breekt de eckte chilling wel op moet ik zeggen.quote:Op donderdag 22 november 2018 08:09 schreef DeAfgeleide het volgende:
[..]
geniet jij nog wel eens van een goude rakker?
Snap ik man, je bent natuurlijk ook geen 18 meerquote:Op donderdag 22 november 2018 08:09 schreef Geelman het volgende:
[..]
Jewel, maar kantoorleef breekt de eckte chilling wel op moet ik zeggen.
CJ komt ook nog regelmatig langs toch.quote:Op donderdag 22 november 2018 08:09 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het Mapima en capuchonjongen tijdperkWaar heeft deze klaploper het dan over
Allemaal kutpassanten die zich registreren, een maand of 3 op KLB posten en dan ineens cult zijnquote:Op donderdag 22 november 2018 07:40 schreef DeAfgeleide het volgende:
[..]
mijn oude account kan ik niet meer op broerquote:Op donderdag 22 november 2018 08:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Allemaal kutpassanten die zich registreren, een maand of 3 op KLB posten en dan ineens cult zijnMongooltjes zijn het.
Ja. Maar welk tijdperk. Hij is gewoon een nepBelg in de marge.quote:Op donderdag 22 november 2018 08:10 schreef Geelman het volgende:
[..]
CJ komt ook nog regelmatig langs toch.
Nops, al is het er niet heel veel beter op gewordenquote:Op donderdag 22 november 2018 08:10 schreef DeAfgeleide het volgende:
[..]
Snap ik man, je bent natuurlijk ook geen 18 meerwoon je nog steeds in dat refodorp?
Een poster op een dartbord op FOK HQ...quote:Op donderdag 22 november 2018 08:11 schreef DeAfgeleide het volgende:
[..]
mijn oude account kan ik niet meer op broer
True, niet echt een groot user zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 22 november 2018 08:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja. Maar welk tijdperk. Hij is gewoon een nepBelg in de marge.
hahaha klinkt niet best man. We moeten maar snel eens weer eens een sigaartje roken hoor ik al.quote:Op donderdag 22 november 2018 08:12 schreef Geelman het volgende:
[..]
Nops, al is het er niet heel veel beter op geworden
Niet groot in daden, maar wel in omvang.quote:Op donderdag 22 november 2018 08:12 schreef Geelman het volgende:
[..]
True, niet echt een groot user zullen we maar zeggen.
Toch nog iemand die mij niet is vergetenquote:Op donderdag 22 november 2018 08:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Een poster op een dartbord op FOK HQ...
De Belgse Braddiequote:Op donderdag 22 november 2018 08:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Niet groot in daden, maar wel in omvang.
Snapte ook niet dat die mix nooit eerder gekapitaliseerd is.quote:Op donderdag 22 november 2018 08:15 schreef DeAfgeleide het volgende:
Ik zag trouwens gister een reclame over wodka met fristi
Vooral een goeie in de kroeg inderdaadquote:Op donderdag 22 november 2018 08:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Snapte ook niet dat die mix nooit eerder gekapitaliseerd is.
Ik snap zoveel dingen niet broer. Je hebt trouwens nog wel een pak lieblich witte wijn van mij tegoedquote:Op donderdag 22 november 2018 08:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Snapte ook niet dat die mix nooit eerder gekapitaliseerd is.
Een reclame?quote:Op donderdag 22 november 2018 08:15 schreef DeAfgeleide het volgende:
Ik zag trouwens gister een reclame over wodka met fristi
Ja zou mooi zijn als ik die nog een keer terugkrijg idd.quote:Op donderdag 22 november 2018 08:18 schreef DeAfgeleide het volgende:
[..]
Ik snap zoveel dingen niet broer. Je hebt trouwens nog wel een pak lieblich witte wijn van mij tegoed
kom niet zehma highclass doen neefquote:Op donderdag 22 november 2018 08:20 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
ga lekker zelf weg, klootviool
Klootcelloquote:Op donderdag 22 november 2018 08:20 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
ga lekker zelf weg, klootviool
NIET GEVREEST!!!!!!!!quote:Op donderdag 22 november 2018 03:44 schreef Quotidien het volgende:
Waar klaagbaak in de gouden oude tijden nog een baken van gedegen proza was, is het tegenwoordig een troosteloos oord voor kanslozen en mensen die ergens achteraan de verstandelijke curve zweven. De weelde aan intellect is opgedroogd. De Hangende tuinen van Babylon zijn veranderd in onkruid. De mooiste vogels zijn uitgevlogen. Waarheen? Weg van hier. Ze zijn weggejaagd. Hun felle kleuren begonnen te verbleken. Hun gezang bleef onbeantwoord.
Klaagbaak is opgedroogd. Er is slechts een enkel beestje dat zich op deze savanne staande heeft weten te houden. Nietszeggendheid. Een schamper beestje. In de intellectuele jungle viert het leven hoogtij. Op de droge vlakte blijft er niets overeind. Heel af en toe komt een beestje met felle kleuren op de savanne kijken. En dan gebeurt er wat altijd gebeurt. De nietszeggendheid begint te sissen, te hissen, en het superieure beest draait zich om en verlaat de vlakte net zo snel als dat hij gekomen is. Hij ziet in dat er hier geen plek voor hem is.
Deze savanne is vijandig. Het is een harde wereld, een waar de vale, bleke diertjes die er te vinden zijn hard zijn naar elkaar. Er is een groepje dat zelfs zo zwak is, dat zij zonder elkaar niet overleven. Zelfs de andere diertjes hebben nog meer een hekel aan dit groepje, nog meer dan dat ze een hekel aan elkaar hebben. Dit groepje noemen we het gtwv-troepje. Alleen al de aanblik van deze manke beesten wekt weerzin, maar ook medelijden op. Je zou ze bijna een bot toewerpen, maar eigenlijk zie je ze liever afsterven. Echt kwalijk kun je het ze niet nemen. Strontvliegen komen nou eenmaal op stront af. Maar soit.
Die goeie ouwe tijden, wat mis ik ze. Waar men nog gewoon een discussie op niveau kon voeren. Waar mooie verhalen gedeeld werden. Wat is er gebeurd? De sfeer is door de jaren heen steeds groezeliger geworden, tot een kookpunt van vijandigheid in elke hoek. Elke user die een topic opent gaat op een soort virtueel podium staan. Soms met als doel een discussie aan te zwengelen, of te filosoferen over de vragen des levens. Maar in vrijwel elk geval worden de pek en veren van stal gehaald. Er worden tomaten gegooid. Het maakt niet uit waar de pijlen van de ts op gericht zijn, ze worden omgedraaid en en masse naar deze ts zelf afgevuurd. Het resultaat? Er is geen hond meer die iets inhoudelijks of persoonlijks deelt. De echt leuke, spraakmakende dingen. Wat is het restant? Pure misère. Doffe ellende.
Make klaagbaak great again. Verenigt u tot één grote, stomende, almachtige bezem. Rust niet voordat de kwaliteit is wedergekeert. Het grote keerpunt is nu. Bied weerstand aan de nietszeggendheid, de eindeloze diarree. Keer de zwakke, verbleekte diertjes de rug toe en laat de prachtige vogels met hun felle kleuren terugkeren. Of, nog beter, wakker de paradijsvogel aan die verstopt zit in elk bleek diertje. Por hem een beetje. Wie weet wordt hij wakker.
de OP quotenquote:Op donderdag 22 november 2018 08:26 schreef Rozevla het volgende:
[..]
NIET GEVREEST!!!!!!!!
IK BEN TERUG!
Biem !!!
Zowel het mapima- als capuchonjongen'tijdperk' zijn na 2012.quote:Op donderdag 22 november 2018 04:44 schreef Kluun1985 het volgende:
Triest topic
1. Kluun is er nog!
Inderdaad om 4 uur s'nachts klagen op een forumquote:Op donderdag 22 november 2018 04:44 schreef Kluun1985 het volgende:
Triest topic
1. Kluun is er nog!
quote:Op donderdag 22 november 2018 10:21 schreef Boca_Raton het volgende:
Prachtig geschreven OP, helemaal eens ook.
Zou ik ook zeggen, als dit topic over mij ging.quote:Op donderdag 22 november 2018 11:21 schreef Plompzakker het volgende:
Misplaatste nostalgie naar bagger van het verleden.
Alles waar nu met weemoed naar terug wordt gekeken werd vroeger net zo goed als bagger beschouwd als de GTWV van nu.
Over 5 jaar hebben we dezelfde topics van users als TS waarin huilend terug wordt verlangd naar de tijd van GTWV en frituurlemmings.
Dus geniet er nu gewoon van nu het er nog is.
Gewoon accepteren dat vogeltjesdans op dit moment met de scepter zwaaitquote:Op donderdag 22 november 2018 11:22 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen, als dit topic over mij ging.
GTWV!quote:
Dit is fok, osgiliath is overrun, i'm busy, you're ugly, have a nice Day.quote:Op donderdag 22 november 2018 10:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit soort reacties, daar gaat de OP over. Fijn dat je zijn klacht illustreert.
En dan reageer ik ook even serieus: dit is 100% een gevolg van selectieve moderatie. De kliekjes vorming achter de schermen op basis van een onderbuikerig ' jou mag ik wel en jou mag ik niet'. Populaire onderkotsers werd de hand boven het hoofd gehouden en serieuze klachten werden afgebrand, en de mods stonden erbij en keken ernaar.quote:Op donderdag 22 november 2018 11:25 schreef jagga het volgende:
Laatste jaren oprecht mijn interesse verloren in klaagbaak. De OP geeft perfect weer waarom.
Zit hier sinds 2007, het jaar alleen lurken vooraf niet meegeteld.
Door de jaren heen ontzettend veel kutusers voorbij zien komen, maar sommige staken met kop en schouders boven de rest uit waar ik altijd wel om moest lachen. Ik noem een BaaJGuardian, RickoKun, dagdag (wat een aap was dat zeg), Gupje, Jitzze, meneer de boswachter ofc, en nog een tiental anderen welke ik me zo even niet kan herinneren.
Eigenlijk meer uit gewoonte dan voor mijn plezier klik ik KLB nog aan, scroll wat door de lijst. Actief posten in het afvoerputje van FOK! doe ik al een tijdje niet meer. (toendertijd was het ook al het afvoerputje trouwens)
Het hele gebeuren dat iedere user anderen probeert te overtreffen met het beledigen van de TS, komt me mijn strot uit. Iets serieus zit er niet in, enkel het compleet afbranden van de TS telt.
vind het jammer, maar zoals al eerder gezegd in dit topic, het is een trend die niet meer weggaat/om te keren valt.
Dankje.quote:Op donderdag 22 november 2018 10:21 schreef Boca_Raton het volgende:
Prachtig geschreven OP, helemaal eens ook.
Maar als het debielenkliekje weg gaat komt er geheid weer een nieuw debielenkliekje dat nog debieler is. Ik weet het, je denkt dat het niet kan, en toch is het waar.quote:Op donderdag 22 november 2018 11:00 schreef Catkiller het volgende:
Tja, op het debielenkliekje na zou niemand het debielenkliekje missen. Helaas zijn ze te dom om dat zelf door te hebben.
Een lijk vol maden is ook levendig.quote:Op donderdag 22 november 2018 16:20 schreef Goudenvis het volgende:
Jammer voor jullie maar "het debielenkliekje" zijn de enigen die het hier nog een beetje levend maken.
Ik neig ernaar om je gelijk te geven, maar in m'n herinneringen is KLB altijd al een baggerstroom geweest. Misschien een aantal jaar geleden nog iets meer memorabele topics dan nu.quote:Op donderdag 22 november 2018 09:28 schreef PiyeReloaded het volgende:
Natuurlijk is er nu een hoogtepunt, met het gtwv kliekje, maar 8 jaar geleden werden serieuze discussies al verstierd, onder het mom van 'het is maar KLB'. Ook toen kreeg TS het nadeel van de twijfel. Ook toen vormden zich kliekjes rondom users met een gimmick.
Verschil is dat KLB toen nog meer was dan dat. Het heeft zich echter alleen maar meer in die richting ontwikkeld, maar omdat de basis er al zo lang ligt, is het omkeren als het willen afschaffen van de smartphone. Gaat niet lukken.
ik wil ook niet beweren dat het geheel aan de users lag/ligt. Zeker de moderatie heeft een grote hand gehad in het KLB wat het nu geworden is.quote:Op donderdag 22 november 2018 15:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dan reageer ik ook even serieus: dit is 100% een gevolg van selectieve moderatie. De kliekjes vorming achter de schermen op basis van een onderbuikerig ' jou mag ik wel en jou mag ik niet'. Populaire onderkotsers werd de hand boven het hoofd gehouden en serieuze klachten werden afgebrand, en de mods stonden erbij en keken ernaar.
Voor wat mijzelf betreft, dit is de erfenis van 2011, en dat heeft die vieze kliek helemaal aan zichzelf te wijten.
Toen goed topic weer tegen me werd gebruikt, deden mods en FA's zelfs maar wat graag mee. Nu het in mijn voordeel werkt mag het ineens niet meer.
En maar users die voor wat leven in de brouwerij zorgen selectief noten en bannen voor drie keer niks, en dan ook nog eens zonder verantwoording af te willen leggen. Wat een kleuterkermis.
Maar geef gerust de users de schuld als je daar lekker van slaapt.
Waarheid als een koe. Het is al vaker aangekaart, nooit wat mee gedaan, wees gerust dat ze er nu ook niets mee gaan doen. Niet de admins, niet de moderators.quote:Op donderdag 22 november 2018 15:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dan reageer ik ook even serieus: dit is 100% een gevolg van selectieve moderatie. De kliekjes vorming achter de schermen op basis van een onderbuikerig ' jou mag ik wel en jou mag ik niet'. Populaire onderkotsers werd de hand boven het hoofd gehouden en serieuze klachten werden afgebrand, en de mods stonden erbij en keken ernaar.
Voor wat mijzelf betreft, dit is de erfenis van 2011, en dat heeft die vieze kliek helemaal aan zichzelf te wijten.
Toen goed topic weer tegen me werd gebruikt, deden mods en FA's zelfs maar wat graag mee. Nu het in mijn voordeel werkt mag het ineens niet meer.
En maar users die voor wat leven in de brouwerij zorgen selectief noten en bannen voor drie keer niks, en dan ook nog eens zonder verantwoording af te willen leggen. Wat een kleuterkermis.
Maar geef gerust de users de schuld als je daar lekker van slaapt.
vooral dat laatste heb ik zo een vermoedenquote:Op donderdag 22 november 2018 21:06 schreef Confetti het volgende:
Dit subforum is altijd al een wespennest geweest. Jammer is wel dat er veel YouTube-niveau kneusjes zijn bijgekomen die vrijwel nooit een glimlach op je gezicht kunnen doen toveren. Kneusjes die giechelen om domme meme's en beledigende oneliners.
Of wij zijn oud geworden.
Misschien heb je gelijk ja. Wat in ieder geval wel scheelt is dat er vroeger gewoon meer was: meer topics en in mijn optiek ook meer variatie. Daardoor kunnen verscheidene mensen makkelijker de bagger zoeken die bij hun past en dat maakt de ervaring positiever.quote:Op donderdag 22 november 2018 18:31 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik neig ernaar om je gelijk te geven, maar in m'n herinneringen is KLB altijd al een baggerstroom geweest. Misschien een aantal jaar geleden nog iets meer memorabele topics dan nu.
Maar het is net als met muziek: iedereen herinnert zich de hits van vroeger, ongetwijfeld werd er toen ook veel slechte muziek gemaakt die we inmiddels collectief zijn vergeten.
Je bent zelf het schoolvoorbeeld van wat ik beschrijf in de OP, dus deze discussie kun je beter links laten liggen.quote:Op donderdag 22 november 2018 20:13 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Waarheid als een koe. Het is al vaker aangekaart, nooit wat mee gedaan, wees gerust dat ze er nu ook niets mee gaan doen. Niet de admins, niet de moderators.
Dat het stiller is geworden vind ik ook vooral jammer.quote:Op donderdag 22 november 2018 21:16 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk ja. Wat in ieder geval wel scheelt is dat er vroeger gewoon meer was: meer topics en in mijn optiek ook meer variatie. Daardoor kunnen verscheidene mensen makkelijker de bagger zoeken die bij hun past en dat maakt de ervaring positiever.
Lol precies ditquote:Op donderdag 22 november 2018 08:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Allemaal kutpassanten die zich registreren, een maand of 3 op KLB posten en dan ineens cult zijnMongooltjes zijn het.
quote:Op donderdag 22 november 2018 21:19 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Je bent zelf het schoolvoorbeeld van wat ik beschrijf in de OP, dus deze discussie kun je beter links laten liggen.
zie daar uw antwoordquote:Op vrijdag 23 november 2018 10:12 schreef wielrennerdt het volgende:
tevens een onterechte klacht
als je het niet meer leuk vind in klb ga je toch weg
klb
Uitbaggeren?quote:Op donderdag 22 november 2018 08:00 schreef Geelman het volgende:
Daarnaast: KLB is altijd al grotendeels bagger geweest. Die 'mooie topics' moet je sowieso met een lichtje zoeken.
Heb jij gloriedagen gehad ja?quote:Op vrijdag 23 november 2018 13:58 schreef 2NutZ het volgende:
Mwah, was in mijn gloriedagen al zo hoor... nu nog steeds van die kloontjes overal met van die gimmick dingetjes wat grappig moet zijn. Dezelfde kuttopics en dezelfde kutgrapjes van 10 jaar geleden... tja.
Ook dit soort topics kwamen toen al voor.
Ja, niet alleen jij hebt dat he... maar doelde meer op de dagen dat het hier veel actiever was.quote:Op vrijdag 23 november 2018 14:34 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Heb jij gloriedagen gehad ja?
Ik merk dat mijn relaas weerstand bij je oproept. Waarschijnlijk omdat je jezelf herkent in het beeld van het schampere diertje dat niks te bieden heeft.quote:
Die blijven inderdaad liever zenuwachtig gniffelend op hun zolderkamer zichzelf wijsmaken dat ze macht hebben, en met hun schijtcorrecte gedrag menen anderen te kunnen zeggen wat ze wel en niet mogen.quote:Op donderdag 22 november 2018 20:13 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Waarheid als een koe. Het is al vaker aangekaart, nooit wat mee gedaan, wees gerust dat ze er nu ook niets mee gaan doen. Niet de admins, niet de moderators.
en sommige zelfs voor iedere kutscheet een post achterlaten die kant nog wal raakt... maar ach, alles om sneller bij de miljoen posts te komenquote:Op vrijdag 23 november 2018 19:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Die blijven inderdaad liever zenuwachtig gniffelend op hun zolderkamer zichzelf wijsmaken dat ze macht hebben, en met hun schijtcorrecte gedrag menen anderen te kunnen zeggen wat ze wel en niet mogen.
Mapimaquote:Op donderdag 22 november 2018 04:44 schreef Kluun1985 het volgende:
Jij bent nog een jonkie, sinds 2012 hier, je hebt het mapima tijdperk gemist, je hebt het motorbloempje en capuchonjongen tijdperk gemist.
Ja dat dus.quote:Op donderdag 22 november 2018 08:00 schreef Geelman het volgende:
Hear! Hear!quote:Op donderdag 22 november 2018 03:44 schreef Quotidien het volgende:
Waar klaagbaak in de gouden oude tijden nog een baken van gedegen proza was, is het tegenwoordig een troosteloos oord voor kanslozen en mensen die ergens achteraan de verstandelijke curve zweven. De weelde aan intellect is opgedroogd. De Hangende tuinen van Babylon zijn veranderd in onkruid. De mooiste vogels zijn uitgevlogen. Waarheen? Weg van hier. Ze zijn weggejaagd. Hun felle kleuren begonnen te verbleken. Hun gezang bleef onbeantwoord.
Klaagbaak is opgedroogd. Er is slechts een enkel beestje dat zich op deze savanne staande heeft weten te houden. Nietszeggendheid. Een schamper beestje. In de intellectuele jungle viert het leven hoogtij. Op de droge vlakte blijft er niets overeind. Heel af en toe komt een beestje met felle kleuren op de savanne kijken. En dan gebeurt er wat altijd gebeurt. De nietszeggendheid begint te sissen, te hissen, en het superieure beest draait zich om en verlaat de vlakte net zo snel als dat hij gekomen is. Hij ziet in dat er hier geen plek voor hem is.
Deze savanne is vijandig. Het is een harde wereld, een waar de vale, bleke diertjes die er te vinden zijn hard zijn naar elkaar. Er is een groepje dat zelfs zo zwak is, dat zij zonder elkaar niet overleven. Zelfs de andere diertjes hebben nog meer een hekel aan dit groepje, nog meer dan dat ze een hekel aan elkaar hebben. Dit groepje noemen we het gtwv-troepje. Alleen al de aanblik van deze manke beesten wekt weerzin, maar ook medelijden op. Je zou ze bijna een bot toewerpen, maar eigenlijk zie je ze liever afsterven. Echt kwalijk kun je het ze niet nemen. Strontvliegen komen nou eenmaal op stront af. Maar soit.
Die goeie ouwe tijden, wat mis ik ze. Waar men nog gewoon een discussie op niveau kon voeren. Waar mooie verhalen gedeeld werden. Wat is er gebeurd? De sfeer is door de jaren heen steeds groezeliger geworden, tot een kookpunt van vijandigheid in elke hoek. Elke user die een topic opent gaat op een soort virtueel podium staan. Soms met als doel een discussie aan te zwengelen, of te filosoferen over de vragen des levens. Maar in vrijwel elk geval worden de pek en veren van stal gehaald. Er worden tomaten gegooid. Het maakt niet uit waar de pijlen van de ts op gericht zijn, ze worden omgedraaid en en masse naar deze ts zelf afgevuurd. Het resultaat? Er is geen hond meer die iets inhoudelijks of persoonlijks deelt. De echt leuke, spraakmakende dingen. Wat is het restant? Pure misère. Doffe ellende.
Make klaagbaak great again. Verenigt u tot één grote, stomende, almachtige bezem. Rust niet voordat de kwaliteit is wedergekeert. Het grote keerpunt is nu. Bied weerstand aan de nietszeggendheid, de eindeloze diarree. Keer de zwakke, verbleekte diertjes de rug toe en laat de prachtige vogels met hun felle kleuren terugkeren. Of, nog beter, wakker de paradijsvogel aan die verstopt zit in elk bleek diertje. Por hem een beetje. Wie weet wordt hij wakker.
quote:
Ouch!quote:Op donderdag 22 november 2018 04:44 schreef Kluun1985 het volgende:
Triest topic
1. Kluun is er nog!
Bondgenootschappen moeten sluiten met de grootste gek van het hele forum om je gelijk te kunnen halenquote:
Wel een mooi geschreven stuk taaltechnisch gezien . Alleen een beetje raar dat je dat om 4:00 doet.quote:Op zaterdag 16 november 2019 20:38 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Bondgenootschappen moeten sluiten met de grootste gek van het hele forum om je gelijk te kunnen halennepturk
Waarom is hij eigenlijk ooit verdwenen? Gebanned? Zelf vertrokken?quote:Op zaterdag 16 november 2019 20:37 schreef Linkesoep het volgende:
Iwanius is inderdaad onmisbaar gebleken.
Wat weet je over 2012 als je zelf nog maar in 2017 aangemeld hebt??quote:Op donderdag 22 november 2018 04:44 schreef Kluun1985 het volgende:
Triest topic
1. Kluun is er nog!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |