abonnement Unibet Coolblue
pi_183341761
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:44 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hier ligt het 1e en 2e hypotheekrecht ook bij SiG. Bij noodzakelijke verkoop zal SiG rekening moeten houden met alle investeerders.
https://investeren.sameni(...)nstraat-te-amsterdam
Hm of ik lees er heel hard overheen 😅 maar dan nog ligt het eerste en tweede hypotheekrecht in een ander project. Is er dan niet alsnog een bijzondere situatie waarin het andere project te kort gedaan zal worden als zij netjes betaald krijgen en voor het tweede project verkoop aangegaan moet worden?

Ik vind dit een bijzondere situatie
pi_183341844
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Hm of ik lees er heel hard overheen 😅 maar dan nog ligt het eerste en tweede hypotheekrecht in een ander project. Is er dan niet alsnog een bijzondere situatie waarin het andere project te kort gedaan zal worden als zij netjes betaald krijgen en voor het tweede project verkoop aangegaan moet worden?

Ik vind dit een bijzondere situatie
Er is maar 1 hypotheeknemer: Samen in Geld. Het maakt niet uit in hoeveel projecten het verdeeld is. Het is niet anders dan waarbij er 1 project is met een 1e, 2e en 3e recht.

[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 24-11-2018 14:46:39 ]
pi_183342084
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:37 schreef djh77 het volgende:
Vastgoed flexlening met 1e hypotheek op gve:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19121
aflossingsvrij, 12 mnd, 7 %
Apart project. Het is mooi dat er een hypothecaire zekerheid ligt maar het lijkt erop dat de geldnemer zelf niet echt weet hoe hij van plan is om over 12 maanden af te lossen.
pi_183342844
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik weet nog steeds niet wat ik met dit bedrijf en deze lening aan moet. De Rabo wil in ieder geval niet veel meer investeren als die 300K die ze op dit moment in het bedrijf gestoken heeft. Toch vreemd bij een taxatie van 1400K voor het onroerend goed.

Wat hier nu feitelijk gebeurd is dat leningen t.w.v 500k met alle zekerheden omgewisseld worden voor leningen van 1000k met alle oude zekerheden + een te bouwen loods van 200K. Waarvan het nog maar de vraag is of die loods daadwerkelijk gebouwd wordt daar je dit bij CF nooit weet. Dus in ieder geval 300k extra zonder extra zekerheden, maar in het meest ongelukkige geval misschien wel 500K extra lenen zonder extra zkerheden t.o.v de huidige situatie.

Ik zou wel eens willen weten hoe die taxatie van 1400K tot stand is gekomen. Zou me niets verbazen als dit een taxatie verslag is gebaseerd verhuurde staat i.p.v vrije verkoopwaarde. waarbij de nieuw te bouwen loods voor een (kunstmatig) hoog huurbedrag in de boeken staat. Ik krijg er nog niet het juiste gevoel bij.
Ook niet in combinatie met de woz waarde die ik volgens mij op dit forum iemand heb horen noemen voor alleen het woonhuis als ik het me goed herinner.

Voor alsnog laat ik deze lopen. Tenzij er betere info boven water komt over het OG.
Helder standpunt, zelf heb ik het minimale bedrag geīnvesteerd. Stel dat er inderdaad een boel lucht in de taxatie zit en het is (stel) de helft minder waard, dan is de lening toch nog voor 70% afgedekt en daar komen de roerende zaken nog bij. Wat dan nog resteert, na aflossingen, durf ik aan.
Pecunia non olet
pi_183343250
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

Er is maar 1 hypotheeknemer: Samen in Geld. Het maakt niet uit in hoeveel projecten het verdeeld is. Het is niet anders dan waarbij er 1 project is met een 1e, 2e en 3e recht.
In dit geval maakt het inderdaad niet veel verschil dat de 3e en 4e schijf in een apart project er bij zijn betrokken ten opzicht van dat een project al start met 4 schijven.

Echter het feit dat er nu nu 2 schijven bijkomen, maakt wel verschil. De situatie wordt nu minder aantrekkelijk voor het bestaande project met schijf 1 en 2. Als er betalingsproblemen zijn, kunnen er tegengestelde belangen ontstaan tussen de investeerders in schijf 1 en in schijf 4. Waarbij de een wil verkopen en de ander wil blijven doorgaan.
En het risico op betalingsproblemen is bij 100% lenen flink groter dan wanneer er 70% geleend wordt en 30% met eigen geld wordt betaald.

Terecht dus dat veel investeerders ook niet investeren in de 4e schijf. Zij zien gelukkig wel in dat het risico daarin een stuk hoger ligt.
Echter zorgt dit er wel voor dat het nu langer duurt voordat het project start (anders was hij al lang vol geweest en begon de renteteller eerder te lopen). Dus schijf 1 en 2 investeerders hebben op meerdere manieren last van deze verruiming van de leenruimte.
pi_183343660
quote:
Wat denk je van dat project?
Geniet van het leven:):)
pi_183343763
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:39 schreef prefix1 het volgende:

[..]

Wat denk je van dat project?
Het is een project van KoM. Ik stap daar niet meer in nieuwe projecten. Mijn huidige projecten laat ik aflopen.
pi_183343813
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:10 schreef dyna18 het volgende:

[..]

In dit geval maakt het inderdaad niet veel verschil dat de 3e en 4e schijf in een apart project er bij zijn betrokken ten opzicht van dat een project al start met 4 schijven.

Echter het feit dat er nu nu 2 schijven bijkomen, maakt wel verschil. De situatie wordt nu minder aantrekkelijk voor het bestaande project met schijf 1 en 2. Als er betalingsproblemen zijn, kunnen er tegengestelde belangen ontstaan tussen de investeerders in schijf 1 en in schijf 4. Waarbij de een wil verkopen en de ander wil blijven doorgaan.
En het risico op betalingsproblemen is bij 100% lenen flink groter dan wanneer er 70% geleend wordt en 30% met eigen geld wordt betaald.

Terecht dus dat veel investeerders ook niet investeren in de 4e schijf. Zij zien gelukkig wel in dat het risico daarin een stuk hoger ligt.
Echter zorgt dit er wel voor dat het nu langer duurt voordat het project start (anders was hij al lang vol geweest en begon de renteteller eerder te lopen). Dus schijf 1 en 2 investeerders hebben op meerdere manieren last van deze verruiming van de leenruimte.
De waardestijging van de woning sinds de start van het project is dan wel weer comfortabel voor de investeerders van schijf 1 en 2. De belangen tussen de verschillende schijven is wel een puzzel voor SiG.
pi_183343822
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:39 schreef prefix1 het volgende:

[..]

Wat denk je van dat project?
Bij KoM hoef ik het project niet te lezen. Stap niet in.
pi_183344050
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:49 schreef DeElfde het volgende:

[..]

Apart project. Het is mooi dat er een hypothecaire zekerheid ligt maar het lijkt erop dat de geldnemer zelf niet echt weet hoe hij van plan is om over 12 maanden af te lossen.
Hij investeert 425.000 en de waarde wordt ineens 565.000. Ik mis de onderbouwing. Bij woningen heb je huurcontracten voor onbepaalde tijd of hooguit voor een jaar. Die leiden in principe niet tot waardevermeerdering. Problemen ontstaan doorgaans als de huur wegvalt. Nu zal dat in deze tijd niet zo'n vaart lopen, maar bij de herfinanciering kan het wel een rol spelen. Ik kan me niet voorstellen dat de reguliere vastgoedfinanciers zullen werken met een dergelijke (mogelijk opgeklopte) taxatie. Die verstrekken immers voor een periode van 30 jaar en dan zijn de taxaties behoudender.
pi_183345482
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2018 10:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat kom ik net tegen op de site van het bedrijf :P https://www.collincrowdfu(...)c249593c-34455ca5aa-
(Slim van de ondernemer)

Dus bij deze voor de liefhebbers ;)
(Ik neem hem trouwens zelf ook mee).

Trouwens wel goed om te lezen dat ze eerst zelf 10% moeten ophalen voordat hij opengesteld gaat worden voor de overige investeerders.
Bedankt!
Ik neem hem mee.
7% rente en (naar mijn mening) redelijk goede zekerheden, is voor mij goed genoeg.
Een evt. dreigende gedwongen verkoop van het onroerend goed, zal er ook voor zorgen dat ze tot het uiterste zullen gaan om hun verplichtingen na te komen.
pi_183345860
Afgelopen zomer is er volgens mij hier ook gesproken over restaurant Le B*a* uit Goes. Dat was verkocht maar de openstaande lening was (nog) niet afgelost wegens het feit dat de notaris het geld van de verkoop in beheer hield (op verzoek van de verhuurder).

De eigenaar is toen volgens de officiele lezing een winkel in hardloop artikelen begonnen (z'n vrouw had al zo'n winkel maar was toen zover ik kan nagaan al persoonlijk failliet verklaard), nu zijn beide nieuwe winkels ook gesloten. Ik vrees dat het er financieel niet echt lekker zal uitzien.

https://insolventies.rech(...)b.18.336.F.1300.1.18

en

https://www.pzc.nl/bevela(...)jd-de-baas~aa780412/

Ik weet niet of de eerder genoemde lening mbt z'n verkochte restaurant inmiddels al was afgelost...?
pi_183346628
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:39 schreef prefix1 het volgende:

[..]

Wat denk je van dat project?
Is KOM, al bieden ze staatsgarantie: neem ik niet mee.
pi_183347209
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:45 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Is KOM, al bieden ze staatsgarantie: neem ik niet mee.
Hahahaha!
pi_183347491
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:45 schreef mike79_n het volgende:
Wat denk je van dat project?
Kom doe ik al lang niet meer, zolang ze niet het fatsoen hebben om te berichten als een project voor het eerst niet betaald en niet antwoorden op wat voor een mail dan ook.... Zekerheden niet veilig stellen .. niets helemaal niets
pi_183350406
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:42 schreef obligataire het volgende:
Helder standpunt, zelf heb ik het minimale bedrag geīnvesteerd. Stel dat er inderdaad een boel lucht in de taxatie zit en het is (stel) de helft minder waard, dan is de lening toch nog voor 70% afgedekt en daar komen de roerende zaken nog bij. Wat dan nog resteert, na aflossingen, durf ik aan.
Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb even het hypotheekregister van Rummeling 5 opgevraagd. Rabobank heeft in 1997 hypotheek gevestigd voor een bedrag van ¤ 1.134.450. Maar ik zie ook een executoriaal beslag van de gemeente uit 2013, geen idee wat ik daarvan moet denken. Heb CCF gevraagd om toelichting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 24-11-2018 22:47:58 ]
pi_183352653
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2018 22:17 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb even het hypotheekregister van Rummeling 5 opgevraagd. Rabobank heeft in 1997 hypotheek gevestigd voor een bedrag van ¤ 1.134.450. Maar ik zie ook een executoriaal beslag van de gemeente uit 2013, geen idee wat ik daarvan moet denken. Heb CCF gevraagd om toelichting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, die nieuwsgierigheid komt "ons" goed van pas. Nou zal een notaris met een dergelijke status (mag ik aannemen) geen nieuwe 1e hypotheek vestiging maar ik ben ook heel benieuwd naar de reactie van Collin.
pi_183355375
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

De waardestijging van de woning sinds de start van het project is dan wel weer comfortabel voor de investeerders van schijf 1 en 2. De belangen tussen de verschillende schijven is wel een puzzel voor SiG.
Dat was wat ik trachtte te zeggen. Immers alhoewel er dan 1 hypotheeknemer is, zijn er wel verschillende partijen inderdaad met verschillende belangen betrokken
pi_183357371
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:09 schreef tnhb het volgende:
Afgelopen zomer is er volgens mij hier ook gesproken over restaurant Le B*a* uit Goes. Dat was verkocht maar de openstaande lening was (nog) niet afgelost wegens het feit dat de notaris het geld van de verkoop in beheer hield (op verzoek van de verhuurder).

De eigenaar is toen volgens de officiele lezing een winkel in hardloop artikelen begonnen (z'n vrouw had al zo'n winkel maar was toen zover ik kan nagaan al persoonlijk failliet verklaard), nu zijn beide nieuwe winkels ook gesloten. Ik vrees dat het er financieel niet echt lekker zal uitzien.

https://insolventies.rech(...)b.18.336.F.1300.1.18

en

https://www.pzc.nl/bevela(...)jd-de-baas~aa780412/

Ik weet niet of de eerder genoemde lening mbt z'n verkochte restaurant inmiddels al was afgelost...?
De lening is nog niet afgelost en heeft nu 2 termijnen in achterstand. Tot op heden is 79% aan cashflow ontvangen.

Bij mijn weten is de opbrengst van het restaurant nog steeds geblokkeerd. Per 1 oktober zou uit de opbrengst de lening afgelost worden. Ik heb Collin verzocht om een update.

Op zich goed dat het geld bij de notaris staat, dan kan het niet meegezogen worden in het faillissement van de sportzaken. Nu maar hopen dat het geld daar nog steeds staat :|W
Pecunia non olet
pi_183368103
Vanmorgen zijn er maar liefst 11 nieuwe kredietprojecten bij FundingCircle gestart, morgen volgen er nog 6 en dinsdag volgen er nog 5 nieuwe projecten. Ik vraag mij wel eens af of de snelheid van nieuwe projecten niet ten koste gaat van de kwaliteit van de projecten.
pi_183376662
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:23 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Vanmorgen zijn er maar liefst 11 nieuwe kredietprojecten bij FundingCircle gestart, morgen volgen er nog 6 en dinsdag volgen er nog 5 nieuwe projecten. Ik vraag mij wel eens af of de snelheid van nieuwe projecten niet ten koste gaat van de kwaliteit van de projecten.
Ik ga gewoon eens gek doen en er drie meenemen....

yumyum - want ik hou van pizza's en vele andere die een goede review achter hebben gelaten ook..

noodzakelijk... met al die bewuste moedertjes hoort uiteraard een zeer bewuste kinderopvang met leuke jufjes...

jailhouse rock wat is kerstmis zonder Elvis? Voor mij een prima kerst, maar gelukkig zijn er vele andere die deze vetklep adoreren.... Geen schulden op de balans is een +
pi_183376739
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:11 schreef kopersneek het volgende:
Ik ga gewoon eens gek doen en er drie meenemen....

yumyum - want ik hou van pizza's en vele andere die een goede review achter hebben gelaten ook..

noodzakelijk... met al die bewuste moedertjes hoort uiteraard een zeer bewuste kinderopvang met leuke jufjes...

jailhouse rock wat is kerstmis zonder Elvis? Voor mij een prima kerst, maar gelukkig zijn er vele andere die deze vetklep adoreren.... Geen schulden op de balans is een +
YumYum geen cijfers 2017 nogo
Kinderopvang... doe ik niet, branche heeft het moeilijk, teveel vreemd vermogen\
Elvis zie ik niet zo snel doodgaan, gaat ook hier mee
pi_183377068
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:11 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Ik ga gewoon eens gek doen en er drie meenemen....

yumyum - want ik hou van pizza's en vele andere die een goede review achter hebben gelaten ook..

noodzakelijk... met al die bewuste moedertjes hoort uiteraard een zeer bewuste kinderopvang met leuke jufjes...

jailhouse rock wat is kerstmis zonder Elvis? Voor mij een prima kerst, maar gelukkig zijn er vele andere die deze vetklep adoreren.... Geen schulden op de balans is een +
1. Geen cijfers 2017, geen geld.
2. Ik heb al een kinderopvang, en die betaalt heel onregelmatig , stints, nee dus
3. Verhaal rammelt, waarom zelf geen reserves opgebouwd in 19 jaar tijd, geen kortlopende schulden op de balans doet mij twijfelen aan de boekhouding, ook nee
Pecunia non olet
pi_183377084
Volgens Funding Circle kon ik met mijn eenmanszaak tot 100k bij hun lenen, wederom post van ze gehad..

Is dit nergens aan te geven dat je deze brieven niet meer wil hebben..?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')