abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 november 2018 @ 11:16:30 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_183281046
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 21 november 2018 @ 11:18:52 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183281091
Vroeger was ik al dik, dus ik heb geen idee hoe het is om slank te zijn :N
  woensdag 21 november 2018 @ 11:19:49 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_183281109
Ik zat weer eens door het slotje heen te posten :')
disclaimer
pi_183281119
quote:
6s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:18 schreef Cue_ het volgende:
Vroeger was ik al dik, dus ik heb geen idee hoe het is om slank te zijn :N
Same

Behalve toen ik even 70 woog, dat was best slank
pi_183281455
Ik ben inderdaad ook nooit slank geweest. Geloof ook niet dat ik dat als doel wil/kan stellen. Op mijn zwaarst woog ik ruim 126 kilo. Dat ik nu net boven de 100 zweef is al een giga overwinning. *O* Lange termijn doel is 85 kilo, omdat ik me dan kan aanmelden als stamceldonor. Flauw, maar je kan maar een reden hebben toch? :@

Ben vandaag slap en snotterig, dus met extra bakje fruit toch stug aanhet werk gegaan. Alleen is de verleiding om een (slechte) warme hap voor de lunch te kiezen groot. Misschien doe ik het, maar dan avondeten aanpassen. Even kijken hoe het loopt.
Gek? kan je dat eten?
pi_183281525
Realistische (tussen)doelen zijn alleen maar prettig. :Y En ik vind het een mooie reden hoor, quick!

Heb je een (heldere) soepoptie ipv de slechte warme hap? Met dit koude weer/wat snotterig gooi ik er in ieder geval graag een instant"soep" tegenaan. Helpt enorm met het alles wat los en vast zit willen vreten en zo heel veel impact hebben ze niet op m'n dag.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_183281646
Stress, honger, naar.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_183281666
Ik vind dat een prachtige reden O+

Ik ben wel slank geweest, 70 kilo (180cm). Maar dat is echt alweer even (15+ jaar) geleden en ik zal eerlijk bekennen dat snuifjes coke toen vooral op het menu stonden. Niet iets waar ik weer voor wil gaan, zeg maar ;)

Ik wilde afvallen omdat ik het niet leuk meer vond om mezelf in de spiegel te zien. Het maakt me weinig uit wat anderen van me denken als ik te dik ben, maar als ik zelf niet tevreden ben...

Sterkte Lonaa :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_183281671
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Realistische (tussen)doelen zijn alleen maar prettig. :Y En ik vind het een mooie reden hoor, quick!

Heb je een (heldere) soepoptie ipv de slechte warme hap? Met dit koude weer/wat snotterig gooi ik er in ieder geval graag een instant"soep" tegenaan. Helpt enorm met het alles wat los en vast zit willen vreten en zo heel veel impact hebben ze niet op m'n dag.
Das nog wel een slim idee! Ik ga op soepjesjacht O+
Gek? kan je dat eten?
pi_183282676
Soepjes!

Heb m’n brood al op :@
pi_183282793
Dankzij jullie mijn geplande lunch teruggeschoven in de koelkast, maar ipv een slechte keuze, gewoon een andere keuze gemaakt, namelijk een kopje bouillon en een couscoussalade met pepertjes en komkommer met pittige hummus erbij. Pittig werkt ook als je niet lekker bent! :s)
Gek? kan je dat eten?
pi_183282806
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:50 schreef quickstepster het volgende:
Dankzij jullie mijn geplande lunch teruggeschoven in de koelkast, maar ipv een slechte keuze, gewoon een andere keuze gemaakt, namelijk een kopje bouillon en een couscoussalade met pepertjes en komkommer met pittige hummus erbij. Pittig werkt ook als je niet lekker bent! :s)
Klinkt lekker en gezond!
pi_183282838
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:50 schreef quickstepster het volgende:
Nice!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 21 november 2018 @ 13:13:05 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_183283087
Goede keuze, quick! En een mooie reden! O+ is daar een bijzondere aanleiding voor, dat je dat wil doen?

Hier is het woensdag boterhammendag, want thuis met kinderen. Ik heb een renvest gekocht dus ga het vanavond maar weer eens wagen.

Planning:
O: twee boterhammen cashewnootpasta
:9, 2 koffie suiker
T: een stuk aardbeientaart bij de bloemist :') hij was het waard. En een mandarijn.
L: 1 boterham cashewnootpasta en 1 boterham cranberry paté.
D: broccoli, gebakken aardappels en een chipolataworstje #woensdagAGVdag
disclaimer
pi_183283570
_O_ voor alle -30'ers die ik in het vorige topic zag. Knap!

Ik weet nog dat ik op mijn 14e naar de schoolarts moest. Toen woog ik 63 kg (bij ca 1.80, misschien toen iets kleiner) en kreeg ik te horen dat ik niet te veel moest gaan eten, want dit was al wel zwaar genoeg :o
Kom ik thuis, vraag ik mijn moeder of dat echt zo zwaar is. Vond ze ook wel. (Maar zij is maar 1.60 dus voor haar is het inderdaad zwaarder...) En mijn oma was alleen "zo zwaar" toen ze zwanger was.
Als ik foto's van toen terugkijk, was ik echt heel smal. :')
  woensdag 21 november 2018 @ 13:46:43 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_183283609
Mijn schoonmoeder noemt ook al haar kinderen dik, terwijl er geen 1 een bmi boven de 27 heeft.
Ze zijn inderdaad niet vel over been, maar dat lijkt me ook geen standaard :')

Mijn moeder was áltijd aan de lijn. Altijdaltijdaltijd. En mijn moeder is echt nooit dik geweest. Dus ik wil daar heel erg waakzaam op zijn. Dat ik dat niet doorgeef aan mijn kinderen.
disclaimer
pi_183283611
Mijn lijstje vandaag:
O: havermout, ongezoete sojamelk, banaan, lijnzaad, rozijnen. Supplement vitamine D
L: 2 boterhammen hummus, 2 boterhammen appelstroop, stuk komkommer
B: halfuur wandelen
T: sinaasappel
D: bij een evenement. Geen idee wat - ik gok een buffet. Ik heb aangegeven dat ik vegetarisch eet, en ik ga room en kaas ontwijken, dus het wordt waarschijnlijk een vrij licht diner.
pi_183283680
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:46 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn schoonmoeder noemt ook al haar kinderen dik, terwijl er geen 1 een bmi boven de 27 heeft.

Mijn moeder was áltijd aan de lijn. Altijdaltijdaltijd. En mijn moeder is echt nooit dik geweest. Dus ik wil daar heel erg waakzaam op zijn. Dat ik dat niet doorgeef aan mijn kinderen.
Dat lijkt me een mooi doel inderdaad, dat ze geen verstoord beeld van dik/dun meekrijgen.

Mijn moeder is van het type dat vergeet te eten of gewoon geen trek heeft en die soms zichzelf echt moet dwingen om wat binnen te krijgen. Die in slechte periodes (stress, vermoeidheid) dagenlang op wat bouillon en mariakaakjes leeft. Ik heb niet haar eetlust geërfd :P
pi_183283768
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
Goede keuze, quick! En een mooie reden! O+ is daar een bijzondere aanleiding voor, dat je dat wil doen?

Ik doneer al m'n haar en mijn bloed (en ooit mijn organen). Iets niet mogen voelt dan stom. Ik heb zoiets van, ik kan dit allemaal doen en zou het zelf ook graag willen ontvangen wanneer nodig. Dus het is voor mij meer een waarom niet vraag. Dat is de wereldverbeteraar in me hoor :Y

Succes alvast met het renvest vanavond!
Gek? kan je dat eten?
  woensdag 21 november 2018 @ 13:55:02 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183283796
Kreeg laatst ook wel bericht voor stamceldonor, maar dat mag ik niet zijn ivm 1 van de 6 (?) punten die ze aangeven.

Moet misschien ook weer eens beginnen met plasma donatie, maar weinig zin in :')

Na m'n dood, mogen ze met me doen wat ze willen, don't care
pi_183283856
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:46 schreef Stormqueen het volgende:

de mijne ook. Inclusief zaljedatweldoens. Maar mijn vader was graatmager dus daar kocht ze dan alle vette dingen voor. Zoals monatoetjes enzo. Zie daar mijn verwrongen relatie met eten.

Enerzijds jezelf uithongeren en anderzijds zoveel mogelijk eten.

Goh, hey. Dieetclub; voor mensen die zelfkennis moeten verwerven.
Mijn lijstje is nogal zuivelintensief geloof ik vandaag.

o: Cottage cheese gemengd met franse kwark, gedroogd fruit en paranoten
d: Twee boterhammen, 1 met pindakaas, 1 met kip van dvs en een bakje optifit proteine kwark van de aldi
t: herhaling o maar dan zonder noten
d: ovenschotel
t: thee, koekje
  woensdag 21 november 2018 @ 14:10:59 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_183284089
Oh ja, de zoujedatweldoens ;(
disclaimer
pi_183284110
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:58 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

de mijne ook. Inclusief zaljedatweldoens. Maar mijn vader was graatmager dus daar kocht ze dan alle vette dingen voor. Zoals monatoetjes enzo. Zie daar mijn verwrongen relatie met eten.

Enerzijds jezelf uithongeren en anderzijds zoveel mogelijk eten.

Goh, hey. Dieetclub; voor mensen die zelfkennis moeten verwerven.
Mijn lijstje is nogal zuivelintensief geloof ik vandaag.

o: Cottage cheese gemengd met franse kwark, gedroogd fruit en paranoten
d: Twee boterhammen, 1 met pindakaas, 1 met kip van dvs en een bakje optifit proteine kwark van de aldi
t: herhaling o maar dan zonder noten
d: ovenschotel
t: thee, koekje
Wat voor ovenschotel ga je eten? :)
pi_183284124
Zoujedatweldoens en wiljeechtnietsen.

Lose-lose situaties dat. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_183284155