We spreken elkaar - bij leven en welzijn - opnieuw zo rond 2025. Dan maken we de balans op.quote:Op woensdag 21 november 2018 19:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind het te pessimistisch hoor. Sinterklaas blijft, vooral in de provincie. Dodenherdenking blijft ook op de manier zoals we traditioneel doen. Er was een enorme backlash daarover toen dat dit jaar ter discussie werd gesteld. Nog nooit zoveel NL'ers gaven aan dit jaar aan dodenherdenking gedaan te hebben, volgens mij. Volgend jaar heb je hier in het zuiden het 75-jarige jubileum van de Slag om de Schelde, daar wordt echt veel energie in gestoken in deze streek en in Zeeland.
We kunnen niet in de toekomst kijken natuurlijk, maar de wal keert het schip langzaam.
Akkoord.quote:Op woensdag 21 november 2018 19:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We spreken elkaar - bij leven en welzijn - opnieuw zo rond 2025. Dan maken we de balans op.
De man is niet gek of verward. Wat veel mensen niet door hebben is dat het een verdienmodel is. Voor hem, voor een Sylvana Simons, voor anderen. Het is gewoon big business.quote:Op woensdag 21 november 2018 19:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Dus gaat de blanke/witte Michael van Zeijl ze dat wel even vertellen en actie voeren.![]()
Wanneer wordt deze verwarde kerel opgesloten?
Dat die club überhaupt aandacht krijgt. Dat zijn zelf de grootste racisten.quote:Op woensdag 21 november 2018 19:41 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Zogenaamde besmette namen verwijderen, hoe je je mag verkleden (met carnaval), "witte media geen macht geven", acties gericht op personen. Zomaar wat geplukt uit het volgende stuk:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rauwe-eeuw~a1b673f7/
Maar dat zijn wel de types die aandacht vragen en krijgen van de media. En daardoor dingen in gang kunnen zetten.quote:Op woensdag 21 november 2018 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat die club überhaupt aandacht krijgt. Dat zijn zelf de grootste racisten.
Waar krijgt hij dan pegels van?quote:Op woensdag 21 november 2018 19:51 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
De man is niet gek of verward. Wat veel mensen niet door hebben is dat het een verdienmodel is. Voor hem, voor een Sylvana Simons, voor anderen. Het is gewoon big business.
Islampartij Nida wil dat zwarte pieten opgepakt en vervolgd worden. Jesse Klaver heeft al meerdere malen aangegeven dat hij van zwarte piet af wil en er zijn nog veel meer politieke voorbeelden van openlijke politieke haat tegen zwarte piet en mensen die niets verkeerds in zp zienquote:Op woensdag 21 november 2018 19:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik woon ook in het oosten, maar ik ben daar verre van zeker van. De links-extremisten beperken zich allang niet meer tot de Randstad met hun protesten. En de media doen de rest van het werk. Stukje bij beetje wordt ons ingeprent dat Zwarte Piet puur racisme is.
In plaats van zich afzijdig te houden, beginnen politieke partijen inmiddels al expliciet stelling te nemen tegen Zwarte Piet, zoals dat joch van D66. Asscher zaagt al jaren aan de stoelpoten van het feest en andere politici zullen gretig volgen.
Als media moet je ook je verantwoordelijheid nemen. Ik las dat gemeentes in contact staan net die groep, wtf? We gaan toch ook niet met neonazi's babbelen en in contact blijven? Doodzwijgen dit soort marginalen. Die idioot van zeil zit er ook bij, dat zegt genoeg.quote:Op woensdag 21 november 2018 19:54 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Maar dat zijn wel de types die aandacht vragen en krijgen van de media. En daardoor dingen in gang kunnen zetten.
Leuk. Ik vond het 450 jarige jubileum [maar ja, wat is 450 jaar...] van de Tachtigjarige Oorlog wat magertjes eigenlijk.quote:Op woensdag 21 november 2018 19:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind het te pessimistisch hoor. Sinterklaas blijft, vooral in de provincie. Dodenherdenking blijft ook op de manier zoals we traditioneel doen. Er was een enorme backlash daarover toen dat dit jaar ter discussie werd gesteld. Nog nooit zoveel NL'ers gaven aan dit jaar aan dodenherdenking gedaan te hebben, volgens mij. Volgend jaar heb je hier in het zuiden het 75-jarige jubileum van de Slag om de Schelde, daar wordt echt veel energie in gestoken in deze streek en in Zeeland.
We kunnen niet in de toekomst kijken natuurlijk, maar de wal keert het schip langzaam.
Ja, dat was wat magertjes idd. Maar idem mbt 200 jaar Nederlandse eenheidsstaat. Ook magertjes. Geschiedenis leeft niet echt in NL. Wat zonde is ergens.quote:Op woensdag 21 november 2018 19:59 schreef Wup2 het volgende:
[..]
Leuk. Ik vond het 450 jarige jubileum [maar ja, wat is 450 jaar...] van de Tachtigjarige Oorlog wat magertjes eigenlijk.
quote:Op woensdag 21 november 2018 19:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Islampartij Nida wil dat zwarte pieten opgepakt en vervolgd worden. Jesse Klaver heeft al meerdere malen aangegeven dat hij van zwarte piet af wil en er zijn nog veel meer politieke voorbeelden van openlijke politieke haat tegen zwarte piet en mensen die niets verkeerds in zp zien
https://twitter.com/groenlinks/status/1064592659942117376
de Toppers en hun fans zijn racistenquote:Op woensdag 21 november 2018 19:41 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Zogenaamde besmette namen verwijderen, hoe je je mag verkleden (met carnaval), "witte media geen macht geven", acties gericht op personen. Zomaar wat geplukt uit het volgende stuk:
Dat zou Jesse nooit toestaan. Alleen witte eieren mag je voor zo'n doel gebruiken. Die zijn bovendien ook nog minder belastend voor het milieuquote:
Utrecht werkte lange tijd samen met de Grauwe Eeuw totdat het duidelijk werd dat die club een vrouw met de dood bedreigde omdat ze niet meteen een cowboy en indianenfeestje wilde stopzetten en er rond diezelfde tijd bedreigingen van De Grauwe Eeuw naar Waterstaat gestuurd werden omdat die niet de naam van de Coentunnel aan wilden passen.quote:Op woensdag 21 november 2018 19:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als media moet je ook je verantwoordelijheid nemen. Ik las dat gemeentes in contact staan net die groep, wtf? We gaan toch ook niet met neonazi's babbelen en in contact blijven? Doodzwijgen dit soort marginalen. Die idioot van zeil zit er ook bij, dat zegt genoeg.
Nee maar ZP blijkbaar weer wel....vreemd toch?quote:Op woensdag 21 november 2018 20:01 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, dat was wat magertjes idd. Maar idem mbt 200 jaar Nederlandse eenheidsstaat. Ook magertjes. Geschiedenis leeft niet echt in NL. Wat zonde is ergens.
Maar het vreemde is nu, dat een "zij is een hoer van een zwarte"-roeper als dorpsidioot wordt neergezet (wat ie ook is), maar deze Van Zeijl volop media-aandacht krijgt. Als gerespecteerd en volwaardige discussiepartnerquote:Op woensdag 21 november 2018 20:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
de Toppers en hun fans zijn racisten
gewoon niet reageren op deze idioten man, niet beleefd, niet onbeleefd, niet de lokale harde kern eropaf sturen, gewoon doodse stilte
kindjes die vragen worden over geslagen![]()
Van Zeijl is een debiel, niet echt representatief voor de rest. Dat gezegd had zelfs hij pas weer besloten te demonstreren tegen zwarte piet toen bleek dat NTR gelogen had en er ook niet-roetpieten bij de intocht zouden zijn. Uit letterlijk niets blijkt dat de roetpieten een opmaat naar meer eisen zouden zijn. Roetpieten zijn geen blackface en daarmee is de kous af.quote:Op woensdag 21 november 2018 19:41 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Wat betreft Van Zeijl kan ik het niet vinden. Maar zijn stichting is nogal actief met van alles en nog wat. En maken dus ook kosten. Hoe dat gefinancierd wordt, kan ik niet achter komen.quote:
Van Zeijl is 1 van de oprichters van de 2 clubs die zich tegen het figuur zwarte piet verzetten. Hij is verder, op Airfryer na, het meest prominent aan het woord over dit onderwerp.quote:Op woensdag 21 november 2018 20:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Van Zeijl is een debiel, niet echt representatief voor de rest. Dat gezegd had zelfs hij pas weer besloten te demonstreren tegen zwarte piet toen bleek dat NTR gelogen had en er ook niet-roetpieten bij de intocht zouden zijn. Uit letterlijk niets blijkt dat de roetpieten een opmaat naar meer eisen zouden zijn. Roetpieten zijn geen blackface en daarmee is de kous af.
Van KOZP las ik dat er geld van een kunstprijs 35000 naar toe was gegaanquote:Op woensdag 21 november 2018 20:16 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Wat betreft Van Zeijl kan ik het niet vinden. Maar zijn stichting is nogal actief met van alles en nog wat. En maken dus ook kosten. Hoe dat gefinancierd wordt, kan ik niet achter komen.
Nee, dat was Majority Perspective. Maar die zijn natuurlijk wel direct gelinkt aan KOZPquote:Op woensdag 21 november 2018 20:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
Van KOZP las ik dat er geld van een kunstprijs 35000 naar toe was gegaan
quote:Op woensdag 21 november 2018 20:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Roetpieten zwarte pieten zijn geen blackface en daarmee is de kous af.
Je ziet daar die man met dreadlocks zich toch ook behoorlijk opwinden. Wordt er ooit weleens nagedacht hoe het voor deze mensen is.quote:Op woensdag 21 november 2018 20:15 schreef tralalala het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)n_zwarte_buurt_.html
Dit is een zwarte buurtMAD
Goed dat de omstanders ingrijpen.
Het zal al helpen als je alleen toeschouwers en demonstranten uit de eigen gemeente toelaat.quote:Op woensdag 21 november 2018 17:14 schreef Bottendaal het volgende:
Nuchter beschouwd is het toch te gek van woorden dat er sowieso politie inzet nodig is bij een sinterklaas intocht en ja hij was nodig, hard nodig.
Het gaat om een figuur die niet eens bestaat, waar zijn we bezig zeg!!
Nederland is echt totaal de weg kwijt, van beide kanten en ik ben eerlijk zeker de bij pro kant moet er toch gedacht worden na dit weekend "Wat hebben we eigenlijk gedaan"
Ook hier, 162 delen al waar ik zelf ook schuldig aan ben, en niemand die van mening is veranderd![]()
Het feest is naar mening nu besmet met geweld, er zal volgend jaar een heel goed draaiboek moeten komen, liefst zie ik intochten zonder demonstraties maar dat zal niet lukken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |