door op zk.nl bij collectiviteiten dingen in te typen.quote:Op donderdag 13 december 2018 18:26 schreef outcast_within het volgende:
Waar vind ik een lijst met collectiviteiten voor zilveren kruis. Met zo'n nummer erbij voor korting.
(en controleren ze daarop?)
Al een gevonden
Leden CNV Zorg Welzijn, Overheid en PD
Collectiviteitnummer: 205274004
Zitten er nog andere 'addertjes' onder het gras bij Ziezo?quote:Op maandag 10 december 2018 08:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met veel budgetpolissen van het ZK, waaronder ZieZo, kan je in mijn ziekenhuis niet terecht (lees: je moet 25% van de kosten van gepland bezoek zelf betalen). Het eerstvolgende ziekenhuis is daar 30 km vandaan. Kijk dus even of je wel overal heen kan waar je gewend bent heen te gaan.
Lijkt er niet op,quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:15 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zitten er nog andere 'addertjes' onder het gras bij Ziezo?
'Ons' ziekenhuis en andere zorgverleners zijn allemaal gecontracteerd, medicatie mag gewoon via de apotheek en ze zijn goedkoper. Vergeet ik dan nog iets?
Dat laatste ga ik dan dus nog eens goed uitzoeken, iemand van de klantenservice vertelde me vandaag dat je gewoon naar je (gecontracteerde) apotheek mag...quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:30 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Lijkt er niet op,.
Belangrijkste bij zorgverzekeraars zijn de contracten en hun regelgeving daarin. Als 'jullie' ziekenhuizen gecontracteerd zijn en je zou niet naar een ander ziekenhuis gaan (tenzij spoed) dan is er geen enkel probleem. Zelfde geldt voor apothekers, GGZ, fysio, etc.
edit; bij ZieZo heb je dus wel dat je online je medicatie moet bestellen en later zelf moet declareren (dus voorschieten).
Hun eigen website zegt inderdaad iets anders. Misschien was ze in de war het met moederbedrijf?quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:41 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat laatste ga ik dan dus nog eens goed uitzoeken, iemand van de klantenservice vertelde me vandaag dat je gewoon naar je (gecontracteerde) apotheek mag...
Helemaal mee eens, weg met dit soort keuzestress. Het is een onnodig en schadelijk verschijnsel, ingevoerd door neoliberale gelovigen.quote:Op donderdag 22 november 2018 16:42 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk te zeggen, dat er uberhaupt geen keuze zou moeten zijn. Niemand zou een keuze moeten hebben, zorg moet vanzelfsprekend zijn. Laat ze het doen zoals het in de UK gaat bijvoorbeeld, zorgkosten worden indirect betaald door belasting op alledaagse producten. Voor iedereen gelijk.
Klopt hoor je gaat gewoon naar de apotheek.quote:Op vrijdag 14 december 2018 20:41 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat laatste ga ik dan dus nog eens goed uitzoeken, iemand van de klantenservice vertelde me vandaag dat je gewoon naar je (gecontracteerde) apotheek mag...
Misschien zijn ze in praktijk niet zo streng als ze aangeven. Dat gebeurt wel vaker. Maar als het belangrijk voor je is (zoals bij Hupje), is het inderdaad wel fijn om het echt zeker te weten,quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:40 schreef DonnaRush het volgende:
Ah dat wist ik niet. Bij ZieZo ga je in ieder geval wel gewoon naar de apotheek hebben ze mij verteld.
Wellicht kan je je door op de internetapotheek bestelde medicatie bij je gecontracteerde apotheek afhalen,quote:Waar kunt u terecht?
Bestel uw geneesmiddelen bij een internetapotheek. U vindt gecontracteerde apotheken in onze Zorgzoeker.
quote:Heeft u een ZieZo basisverzekering? Bestel dan uw medicijnen online bij Benu apotheek, Efarma, Nationale apotheek of Thuisapotheek.
Heeft u de medicijnen snel nodig? Haal dan medicijnen bij 1 van onderstaande apotheken waar we een contract mee hebben.
je gewoon aanmelden en een ingangsdatum aangevenquote:Op zondag 16 december 2018 13:00 schreef Zocalo het volgende:
Weet iemand dit? Wij wonen nu nog in het buitenland en hebben dus geen Nederlandse ziektekostenverzekering. Medio 2019 keren we terug, hoe kan je dan alsnog een zorgverzekering (of alleen basis verzekering) afsluiten?
Zo simpel.. dankje!quote:Op zondag 16 december 2018 13:12 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
je gewoon aanmelden en een ingangsdatum aangeven
zodra je de datum weet, maar bel/mail anders tzt even de verzekeraar van je keuze of je dat al vantevoren kunt doen of pas als je daadwerkelijk terug bent. Ik weet uit de administratie van mijn schoonmoeder dat het daar een beetje raar is gegaan bij haar terugkeer naar Nederland, paar maanden dubbel verzekerd, maar wat daar de oorzaak van was weet ik niet.quote:Op zondag 16 december 2018 13:22 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Zo simpel.. dankje!
Edit: bedoel je nu aanmelden of bij terugkomst? want we weten de datum nog niet...
Oke, thanks. Ik wist niet dat het zo makkelijk nog kon. Dat komt tegen die tijd dan welquote:Op zondag 16 december 2018 13:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
zodra je de datum weet, maar bel/mail anders tzt even de verzekeraar van je keuze of je dat al vantevoren kunt doen of pas als je daadwerkelijk terug bent. Ik weet uit de administratie van mijn schoonmoeder dat het daar een beetje raar is gegaan bij haar terugkeer naar Nederland, paar maanden dubbel verzekerd, maar wat daar de oorzaak van was weet ik niet.
Die zijn ook gewoon goed en goedkoopquote:Op woensdag 19 december 2018 14:12 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik denk dat ik gewoon bij AnderZorg blijf
Eigen risico is bij DSW 375 euroquote:Op woensdag 19 december 2018 13:50 schreef Chunees het volgende:
Ik gebruik regelmatig fysio met een chronische indicatie.
Ik zit nu bij DSW en betaal een ER van ¤380
Zijn er goedkopere verzekeringen?
jarenlang Besured gehad tot zij voor 2018 ineens heel veel duurder werden, toen overgestapt naar anderzorg met Max ER. Polis via m'n werk is ook heel duur dus ik vind het wel prima zo.quote:Op woensdag 19 december 2018 15:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die zijn ook gewoon goed en goedkoop
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |