abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 17 november 2018 @ 14:22:47 #26
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_183205751
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:15 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dit is tijdelijke repressie vanuit de burgerbevolking om het feest authentiek en leefbaar te houden. Racismehuilies zetten een grote bek op? Bezorgde burgers trimmen die dicht.
Tijdelijk?
Zal me echt niks verbazen als zwarte piet met 5 jaar van de tv is verdwenen, en dat ik later aan mijn kleinkinderen ga vertellen dat er vroeger nog zwarte pieten bestonden.
  zaterdag 17 november 2018 @ 14:25:05 #27
471590 Oostwoud
MinderMinderMinder
pi_183205780
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Tijdelijk?
Zal me echt niks verbazen als zwarte piet met 5 jaar van de tv is verdwenen, en dat ik later aan mijn kleinkinderen ga vertellen dat er vroeger nog zwarte pieten bestonden.
Van de TV is Zwarte Piet al verdwenen hoor. Alleen zijn er 800 intochten in het land waar Zwarte Piet op z'n minst bruin is, maar veelal zwart als de raven Huginn en Muninn.

Dit was een daverende overwinning voor de pro-Pieten. Volgend jaar doordrukken en massaal naar Hilversum trekken om eisen op tafel te leggen aangaande de NTR-uitzendingen, of anders..
The King of Kings, there is only one.
  zaterdag 17 november 2018 @ 14:26:25 #28
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_183205793
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:25 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Van de TV is Zwarte Piet al verdwenen hoor. Alleen zijn er 800 intochten in het land waar Zwarte Piet op z'n minst bruin is, maar veelal zwart als de raven Huginn en Muninn.

Dit was een daverende overwinning voor de pro-Pieten. Volgend jaar doordrukken en massaal naar Hilversum trekken om eisen op tafel te leggen aangaande de NTR-uitzendingen, of anders..
Goed om te weten dat je niet eens hebt gekeken.
pi_183205822
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:14 schreef Gia het volgende:

[..]

KOJA
Kick Out Jank-Allochtonen?
pi_183205838
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja het is overduidelijk dat dit bangige both sides transitiefase van Rotterdam en de NTR meer kwaad doet dan goed. Gewoon in een keer de pleister eraf trekken en met de roetveegpiet verder. Ik verwacht geen noemenswaardige problemen bij de intochten van Amsterdam, Utrecht, c.s.
Komt ook gewoon omdat daar betere mensen wonen, maar toch.
Reageer nou eens op de rest: in Rotterdam schelden ze ouders met kinderen, de burgemeester, politie en de NTR uit door megafoons. Ze weigeren zich aan hun route te houden, ze weigeren in de vakken te gaan staan, verstoren de openbare orde en ze gaan matten met de politie.

Allemaal in Rotterdam, waar de bewuste burgemeester in 3 jaar heeft gekozen om zwarte piet af te schaffen. KOZP is daar met afstand het smerigste tuig.

En dat jij zo blind bent om te denken dat de ontwikkelingen van vandaag een teken zijn dat in heel Nederland zwarte piet aan het verdwijnen is, daar kan ik niets tegen doen. Zulke oogkleppen kan alleen jij zelf afzetten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183205842
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:10 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik denk de mensen die hier staan te juichen over het gebruikte geweld.
Het jammere van de KOZP vereniging vind ik die schijnheilige provocatie. Ergens kan ik wel sympathie opbrengen voor hun statement, maar het spreekt niet voor ze dat:
- ze uitsluitend tussen de feestgangers willen protesteren en hun dag en dat van hun kinderen zo kunnen/willen verneuken.
- de (geplannde) aanpassingen die reeds aan ZP zijn gedaan opeens onvoldoende zijn. ZP moet helemaal weg.
- wachten tot op de dag van de intocht terwijl er nog 364 andere dagen zijn om te protesteren.
Tja, in mijn ogen hoop je dan ergens dat je veel stront over je heen krijgt zodat je weer kan gaan janken bij Pauw of RTL late night.
pi_183205878
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Tijdelijk?
Zou me idd niets verbazen. HOe meer rellen, hoe minder steden de intocht willen organiseren. Want: meer politie inzet, enz.

En dat allemaal door een paar jankballen :r Jankballen die waarschijnlijk doodongelukkig hier in dit vreselijk racistische land maar het toch te goed hebben om niet te vertrekken.
pi_183205899
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Reageer nou eens op de rest: in Rotterdam schelden ze ouders met kinderen, de burgemeester, politie en de NTR uit door megafoons. Ze weigeren zich aan hun route te houden, ze weigeren in de vakken te gaan staan, verstoren de openbare orde en ze gaan matten met de politie.

Allemaal in Rotterdam, waar de bewuste burgemeester in 3 jaar heeft gekozen om zwarte piet af te schaffen. KOZP is daar met afstand het smerigste tuig.

En dat jij zo blind bent om te denken dat de ontwikkelingen van vandaag een teken zijn dat in heel Nederland zwarte piet aan het verdwijnen is, daar kan ik niets tegen doen. Zulke oogkleppen kan alleen jij zelf afzetten.
Dat is wel het probleem. Met een roetveegpiet nemen ze ook geen genoegen. Het zal waarschijnlijk nooit goed genoeg zijn.
pi_183205900
quote:
Zwarte Piet niet. Weer van die dichters!
pi_183205904
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:29 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Het jammere van de KOZP vereniging vind ik die schijnheilige provocatie. Ergens kan ik wel sympathie opbrengen voor hun statement, maar het spreekt niet voor ze dat:
- ze uitsluitend tussen de feestgangers willen protesteren en hun dag en dat van hun kinderen zo kunnen/willen verneuken.
- de (geplannde) aanpassingen die reeds aan ZP zijn gedaan opeens onvoldoende zijn. ZP moet helemaal weg.
- wachten tot op de dag van de intocht terwijl er nog 364 andere dagen zijn om te protesteren.
Tja, in mijn ogen hoop je dan ergens dat je veel stront over je heen krijgt zodat je weer kan gaan janken bij Pauw of RTL late night.
Oh zeker. Al vind ik het hele "je kan ook de 364 andere dagen protesteren" een beetje een kulargument - een demonstratie doe je altijd op het moment en de locatie waar hetgeen je tegenbent plaatsvindt - maar doelbewust provoceren en huiliehuilie doen doen ze zeker.

Maar provocatie is geen reden voor geweld. Anders moeten we respect gaan hebben voor mocros die Pegida met stenen bekogelen.
pi_183205907
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:31 schreef Inbox het volgende:

[..]

Zou me idd niets verbazen. HOe meer rellen, hoe minder steden de intocht willen organiseren. Want: meer politie inzet, enz.

En dat allemaal door een paar jankballen :r Jankballen die waarschijnlijk doodongelukkig hier in dit vreselijk racistische land maar het toch te goed hebben om niet te vertrekken.
Je kan ook demonstraties op die dag verbieden. Dat is dit jaar voor het eerst meerdere keren gebeurd. Ik zie dat na de gebeurtenissen van vandaag volgend jaar nog veel vaker gebeuren.
  zaterdag 17 november 2018 @ 14:34:27 #38
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_183205940
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Nee is zeker niet netjes van KOZP. Hadden ze niet moeten doen.

Ik geloof niet dat ik KOZP ergens toe heb gejuicht? Waarom moet ik er eens op reageren? Omdat ik niet over wat stomme demonstranten praat als er een honderd man tellende knokploeg van kaalkopjes op ze af loopt?

Ik heb de livestream verder niet gekeken, in tegenstelling tot jullie heb ik kinderen, dus zat de intocht zelf te kijken terwijl ze verkleed als pieten ademloos naar de tv keken. Natuurlijk wel netjes een hand voor hun ogen als de huisnikker in beeld kwam, maar Piet Snot was erg leuk.
pi_183205982
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je kan ook demonstraties op die dag verbieden. Dat is dit jaar voor het eerst meerdere keren gebeurd. Ik zie dat na de gebeurtenissen van vandaag volgend jaar nog veel vaker gebeuren.
dat zou de beste oplossing zijn. En als ik burgemeester had geweest, had ik dat ook gedaan.

Demonstreren prima, maar niet in groepsverband op deze dag.
  zaterdag 17 november 2018 @ 14:36:30 #40
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183205985
Bij al die activisten groepjes staan er maar weinig zwarten 😂😂. Allemaal van die hippies, uitkeringstrekkers, verganisten, sociologie en kunst studentes. Mensen die aan het staatsinfuus hangen en ook indirect gesponsord worden door de opbrengsten van het Sint en Piet feest, de ironie.
pi_183205988
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:32 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Oh zeker. Al vind ik het hele "je kan ook de 364 andere dagen protesteren" een beetje een kulargument - een demonstratie doe je altijd op het moment en de locatie waar hetgeen je tegenbent plaatsvindt - maar doelbewust provoceren en huiliehuilie doen doen ze zeker.

Maar provocatie is geen reden voor geweld. Anders moeten we respect gaan hebben voor mocros die Pegida met stenen bekogelen.
In Rotterdam, Eindhoven en Den Helder weigerden de KOZP'ers, soms in eerste instantie, om zich te houden aan de opgelegde vakken, routes of andere beperkingen. Wat bijvoorbeeld ook overtreden werd in R'dam was een verbod op megafoons...ze hadden er daar meerdere.

Als ze weigeren om bevelen op te volgen dan kan ik me heel goed voorstellen dat een burgemeester in het jaar daarna gewoon een algeheel demonstratieverbod voor die dag uitvaardigt.
  zaterdag 17 november 2018 @ 14:38:10 #42
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183206015
Antifa, Kozp, Grauwe eeuw etc. Allemaal nazi's en fascisten
  zaterdag 17 november 2018 @ 14:38:40 #43
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_183206025
quote:

[..]

Ja het is overduidelijk dat dit bangige both sides transitiefase van Rotterdam en de NTR meer kwaad doet dan goed. Gewoon in een keer de pleister eraf trekken en met de roetveegpiet verder. Ik verwacht geen noemenswaardige problemen bij de intochten van Amsterdam, Utrecht, c.s.
Betere mensen, WTF :X
pi_183206043
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:32 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De anti ZP discussie wordt het hele jaar door gevoerd, waar het toppunt dan weer plaatsvindt in okt/nov. Tijdens de intocht zelf, en ook nog tussen de kinderen, gaan "protesteren" werkt eerder averechts (tenzij je een hoop agressie over je heen krijgt, en met het vingertje kan gaan wijzen, waar ze duidelijk op uit zijn).

Je kan ter aller tijde gaan lobbyen bij de gemeente om de intocht in de ban te doen, of andere wijzigingen aan het feest door te voeren. Je kunt handtekeningen het hele jaar door verzamelen enz.
pi_183206052
quote:

[..]

Wat lul je met je 'betere mensen'?
  zaterdag 17 november 2018 @ 14:40:10 #46
471590 Oostwoud
MinderMinderMinder
pi_183206054
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Betere mensen, WTF :X
Het masker valt nu wel ja. Speknek is een randstad-supremacist die zijn eigen progressivisme als de norm wil zien en door de strot wil drukken bij andersdenkenden.
The King of Kings, there is only one.
  zaterdag 17 november 2018 @ 14:41:13 #48
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_183206071
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:40 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[..]

Het masker valt nu wel ja. Speknek is een randstad-supremacist die zijn eigen progressivisme als de norm wil zien en door de strot wil drukken bij andersdenkenden.
Oh had ik een masker voor? Oh nee dit ben ik gewoon.
  zaterdag 17 november 2018 @ 14:42:18 #49
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_183206093
quote:

[..]

[..]

Verschilt eigenlijk helemaal niets met het apartheidsdenken, gewoon een eng mannetje.
pi_183206095
quote:

[..]

[..]

Mwoah. Ik vind wel iets te zeggen voor de stelling dat mensen die hun mening over het kleurgebruik bij een kinderfeest niet met geweld willen doordrukken superieur zijn aan degenen die dat wel doen ;)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')