abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2020 @ 22:24:18 #76
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194168526
Wat uitgeleend aan Edgard Hitler _O- _O-
https://www.kiva.org/lend/1987907
  maandag 20 juli 2020 @ 00:10:21 #77
2651 svann
night-hawk
pi_194169990
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:24 schreef BasEnAad het volgende:
Wat uitgeleend aan Edgard Hitler _O- _O-
https://www.kiva.org/lend/1987907
:D Maar ja... Dat was ooit een gewone duitse achternaam.
Er zijn heel wat duitsers naar Zuid-Amerika verkast na de oorlog.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  maandag 20 juli 2020 @ 02:33:53 #78
2651 svann
night-hawk
pi_194170843
De afbetalinkjes voor deze maand komen weer binnen.

De terugbetalingspauze die veel fieldpartners kregen vanwege Covid lockdowns en social distancing-beperkingen, begint nu echt merkbaar te worden.

Velen van ons hebben ook meegedaan aan de grote leningen om de fieldpartners zelf te ondersteunen zodat ze voldoende werkkapitaal houden om hun klanten aangepaste crisisoverbruggingskredieten te verstrekken.
De afbetaling daarvan begint wel wat minder direkt en duurt wat langer dan we doorgaans gewend zijn.
Mooi dat er zoveel aan meededen.
Trouwens, welke lening dan ook is bijzonder nuttig daarginds. :)
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_194980659
@BasEnAad
Aardig wat gedaan in één jaar.
Voor de eerste keer een mail-taartje gekregen?
pi_194980775
Het was natuurlijk nuttig om mee doen aan een aantal leningen om fieldpartners te helpen de Corona-crisis te overleven.
Nadeel is wel dat van die langere termijn-leningen de eerste tijd weinig afbetalingen terugkomen.
Mijn 'estimated repayments'-grafiekje begon wel heel wat platter te geworden dan ik gewend ben. ;(
Daarom zoek ik nu leningen uit met een kortere looptijd dan ik anders zou doen.
Die lijken er de laatste tijd ook meer te zijn -misschien als crisis maatwerk.
En nu de afbetalingen blijven binnendruppelen vul ik die wat eerder aan tot een nieuwe lening. Ongeduld. :7
pi_194981018
Ctr 139 Alijis Women's Association Group, twintig vrouwen uit de Philippijnen.

Ze willen samen $2100 lenen om zaken als kunstmest, zaden, biggen of winkel-voorraad mee aan te schaffen.
Dus slechts zo'n $100 per persoon.
Ze hopen winst te maken en kunnen profiteren van de extra services van de fieldpartner.
Af te lossen in zes maanden, maandelijks.

Delwende Boussougou Group zes vrouwen uit Burkina Faso.

Lening: $950. Af te lossen in acht maanden, twee termijnen.
Ze willen mest kopen voor onder andere de sesam- en pindateelt en lammeren om op te fokken.
De fieldpartner heeft ook agrarische experts die trainingen geven.

Of de soortgelijke Nongtaaba Guirgo Group.

Sountéré1 Group bij een andere fieldpartner, ook in Burkina Faso.

Zes ervaren dames die samen $4500 lenen en in acht maandelijkse termijnen zullen aflossen.
De vele eerdere leningen zijn op tijd afbetaald.
De leidster van de groep is kleermaakster en heeft stoffen, garen, ritsen en andere accessoires nodig.
  donderdag 10 september 2020 @ 20:32:08 #82
136343 BasEnAad
pi_194991789
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2020 01:04 schreef svann het volgende:
@:BasEnAad
Aardig wat gedaan in één jaar.
Voor de eerste keer een mail-taartje gekregen?
Ik heb nog geen taartje gezien geloof ik :D
pi_194993752
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:32 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb nog geen taartje gezien geloof ik :D
Jammer. Is ook alleen maar een virtueel taartje hoor, maar toch leuk. :)
Dat zou 20 augustus geweest moeten zijn, op je Kiva-verjaardag.
Heb je alle soorten Kiva-mail soms uit staan?
Promotie-mails zijn er het laatste jaar wat veel, maar de gewone zijn een handige reminder -vinnik.
  donderdag 10 september 2020 @ 22:29:30 #84
136343 BasEnAad
pi_194993959
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:18 schreef svann het volgende:

[..]

Jammer. Is ook alleen maar een virtueel taartje hoor, maar toch leuk. :)
Dat zou 20 augustus geweest moeten zijn, op je Kiva-verjaardag.
Heb je alle soorten Kiva-mail soms uit staan?
Promotie-mails zijn er het laatste jaar wat veel, maar de gewone zijn een handige reminder -vinnik.
Ik kijk niet zo vaak op die mail, net nog ff gecheckt, maar kon het niet vinden.
Misschien is het bij de spam terecht gekomen ;(
pi_195015942
Ik heb Kiva's mails helaas uit moeten zetten. Ik kreeg oproepen in de trant van "Relend your $13.27 today!" (onzinnig natuurlijk want onder de $25 kun je niks uitlenen) en van een Columbiaanse field partner kreeg ik zeven keer hetzelfde bericht omdat ik daar blijkbaar 7 leningen had uitgezet. Ik had de problemen bij Kiva's helpdesk gemeld, de techneuten zouden het oplossen, maar dat is niet gebeurd. Dan dus maar zo.
pi_195021544
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:01 schreef dvr het volgende:
Ik heb Kiva's mails helaas uit moeten zetten. Ik kreeg oproepen in de trant van "Relend your $13.27 today!" (onzinnig natuurlijk want onder de $25 kun je niks uitlenen) en van een Columbiaanse field partner kreeg ik zeven keer hetzelfde bericht omdat ik daar blijkbaar 7 leningen had uitgezet. Ik had de problemen bij Kiva's helpdesk gemeld, de techneuten zouden het oplossen, maar dat is niet gebeurd. Dan dus maar zo.
Die Columbiaanse partner had ik ook en met heel veel leningen. :D
Een paar maanden geleden vroegen een aantal fieldpartners aan recente en vroegere leners om een speciale lening voor henzelf om de crisis te kunnen overbruggen.
Dat bleef bij de meeste partners beperkt tot één verzoek, maar in Colombia had blijkbaar 'een minder deskundig persoon' aan de knoppen gezeten.
Dat resulteerde in een mail voor elke lening ooit. :{w
Na een paar dagen heb ik contactus@kiva.org gemaild en hield het op.

Je kunt per onderwerp ontzettend veel instellen bij de email-settings.
Variërend van alleen het wettelijk verplichte via maandelijkse mail naar nightly digest.
Bij een account dat ik voor iemand anders beheer, heb ik weinig aan staan en dat werkt echt.
Voor mijn eigen heb ik alles aanstaan en dat is *kuch* wat aan de ruime kant kwa hoeveelheid.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 01:30:06 #87
2651 svann
night-hawk
pi_195601285
Kiva wijzigt de privacy policy.

Het wil emailadressen delen met derde partijen als Google en Facebook om soortgelijke gebruikers (en dus mogelijk belangstellenden) Kiva-advertenties voor te zetten.
Dit zal echt niet door deze bedrijven voor verdere profilering worden gebruikt, beloven deze blijkbaar. ( _O-)
Zie ook de email hierover.

Er is echter een OPT-OUT in de settings.
Settings -> Data settings:
• Cookie preferences
• Advertising data sharing preferences
--> save data settings (niet vergeten)

Settingspagina.

Ik opt dus out.
Al die niet uit te zetten Facebook functionaliteit vind ik al helemaal niets, laat staan zoiets.
pi_195868186
Dankzij @Cat-astrophy is het FOK! team uitgebreid.
Ja, ik heb mij aangemeld en ingeschreven voor 3 leningen.
Eens kijken hoe het verder gaat.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 26 oktober 2020 @ 21:42:52 #89
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_195874408
Sinds de crisis is al geen lening meer van me terugbetaald, :+.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  maandag 26 oktober 2020 @ 21:50:58 #90
2651 svann
night-hawk
pi_195874562
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:27 schreef AnneX het volgende:
Dankzij @:Cat-astrophy is het FOK! team uitgebreid.
Ja, ik heb mij aangemeld en ingeschreven voor 3 leningen.
Eens kijken hoe het verder gaat.
Welkom, welkom! *G*
Dat het je mag bevallen.

Goed gedaan, @Cat-astrophe!
pi_195875318
Dank je.
En wat heeft het FOK!team al veel gedaan _O_
  maandag 26 oktober 2020 @ 23:10:12 #92
2651 svann
night-hawk
pi_195875993
quote:
17s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:42 schreef ChipsZak. het volgende:
Sinds de crisis is al geen lening meer van me terugbetaald, :+.
Dat is pech.
Om welke landen gaat dat?
De eerste covid-afbetalingspauze zou nu weer voorbij moeten zijn en de betalingen weer langzaam op gang komen.
Maar de lock-downs komen en gaan, in elke regio weer anders.

Ik heb maar wat extra korte leningen gedaan om elke maand 'genoeg' terug te krijgen voor een leuk aantal nieuwe leningen.
  maandag 26 oktober 2020 @ 23:39:35 #93
136343 BasEnAad
pi_195876387
Ik moet zeggen dat ik er weinig van gemerkt heb dat de betalingen achterbleven vanwege corona. Zal ook wel veel te maken hebben met waar je het geld uitgeleend hebt. Nou ja, wel fijn dat ik dat geld gelijk weer opnieuw uit kan lenen, ik doe het immers niet voor mijzelf... oke een beetje dan.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:14:11 #94
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_195878348
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:10 schreef svann het volgende:

[..]

Dat is pech.
Om welke landen gaat dat?
De eerste covid-afbetalingspauze zou nu weer voorbij moeten zijn en de betalingen weer langzaam op gang komen.
Maar de lock-downs komen en gaan, in elke regio weer anders.

Ik heb maar wat extra korte leningen gedaan om elke maand 'genoeg' terug te krijgen voor een leuk aantal nieuwe leningen.
Kenia en Libanon en die eerste zou 5 maanden moeten duren maar zitten nu op 10% repaid vanaf mei.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zondag 22 november 2020 @ 02:00:26 #95
2651 svann
night-hawk
pi_196357723

Hoe ziet jullie sectoren-taart eruit?
Van alles wat of spreekt er een voorkeur uit?
Te vinden onderaan de portfoliopagina.

Ik heb duidelijk een voorkeur voor de agrarische sector, ambachten, van het produceren van voedsel tot bijvoorbeeld kleding.

[ Bericht 9% gewijzigd door svann op 22-11-2020 02:19:18 ]
  zondag 22 november 2020 @ 04:06:11 #96
2651 svann
night-hawk
pi_196358133
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:14 schreef ChipsZak. het volgende:
Kenia en Libanon en die eerste zou 5 maanden moeten duren maar zitten nu op 10% repaid vanaf mei.
In Kenia kan het net pech hebben zijn.
Libanon is een land dat zich in een langdurige crisis bevindt, alleen al door de vele vluchtelingen, net als Colombia.
Politiek niet bepaald stabiel en dan nu nog recent die ramp in de haven en Covid.

Kiva heeft een aantal fieldpartners een terugbetalingspauze van drie maanden aangeboden vanwege de Covid-crisis.
Een aantal landen heeft echter ook een tijdelijk moratorium of aflossingsstop van leningen ingesteld.
Bijvoorbeeld Bolivia, Colombia, Paraguay, Peru, Guatemala, Libanon, Philippijnen.
Op de pagina van een lening kun je onderaan het gedeelte met fieldpartner-gegevens naar "more about naamfieldpartner" gaan voor meer informatie.

Bij het Repayment Schedule (bijna onderaan) kun je naar "show advanced" gaan, waar je soms al wel kunt zien hoeveel de borrower heeft terug betaald aan de fieldpartner.

De klanten van de fieldpartners krijgen meer gezondheidsvoorlichting dan de gemiddelde bevolking en zijn doorgaans erg gemotiveerd om af te lossen, dus laten we er maar het beste van hopen. :)
  maandag 7 december 2020 @ 17:10:39 #97
2651 svann
night-hawk
pi_196602025
We hebben er een nieuw teamlid bij, zag ik.

Welkom! *G*
pi_196605491
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 02:00 schreef svann het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe ziet jullie sectoren-taart eruit?
Van alles wat of spreekt er een voorkeur uit?
Te vinden onderaan de portfoliopagina.

Ik heb duidelijk een voorkeur voor de agrarische sector, ambachten, van het produceren van voedsel tot bijvoorbeeld kleding.

Retail 71.07%
Services 10.06%
Agriculture 8.18%
Food 5.03%

:D

quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 17:10 schreef svann het volgende:
We hebben er een nieuw teamlid bij, zag ik.

Welkom! *G*
Ja, hij had een weddenschap met mij verloren en daarom is hij nu lid :P
Wel is 'ie vergeten zijn 1e loan aan het fok!-team toe te kennen. -O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 7 december 2020 @ 22:35:25 #99
2651 svann
night-hawk
pi_196609328
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Retail 71.07%
Services 10.06%
Agriculture 8.18%
Food 5.03%

:D
Heel anders.
Wel leuk om te zie dat iedereen zo zijn voorkeuren heeft voor een bepaalde sector of een bepaalde regio.
En eigenlijk ook of daar nog een speciale gedachte achter zit.
quote:
Ja, hij had een weddenschap met mij verloren en daarom is hij nu lid :P
Wel is 'ie vergeten zijn 1e loan aan het fok!-team toe te kennen. -O-
Dan zal hij nog een lening moeten doen. :7
En meteen de smaak te pakken krijgen. *G*
Goed gedaan trouwens!
pi_196794636
Het is weer de zeventiende en de aflossingen stromen binnen. *G*
Bij mij tenminste. Heel wat fieldpartners lijken weer bijna op schema te liggen.

Ik zie stevige delequenties in oa Uganda, Tanzania, Libanon, Colombia en Bolivia.

Mijn stapel 'end of term' leningen voor maiszaden en toebehoren via One Acre Fund Kenia schijnen ook onderweg te zijn.
Dat had ik niet verwacht na de berichten over sprinkhanenplagen in de regio begin van dit jaar.
Ik verwachtte zes, zeven complete defaults. Dus, wauw, blij! :)

Er worden ook weer een groot aantal nieuwe One Acre Fund landbouwleningen gepost, hoorde ik.
Stimulering van landbouw in het algemeen is belangrijk door de kwetsbare voedselvoorziening van de regio.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')