abonnement Unibet Coolblue
pi_190055282
De afbetalingen druppelen weer binnen.
De mijne deze maand wat langzamer dan anders.

2.gif Even opletten als je gaat lenen: mijn teamsettings waren gereset naar 'none'.
Weer even op 'Fok' gezet.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 november 2019 @ 18:11:26 #52
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190055322
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2019 18:08 schreef svann het volgende:
De afbetalingen druppelen weer binnen.
De mijne deze maand wat langzamer dan anders.

[ afbeelding ] Even opletten als je gaat lenen: mijn teamsettings waren gereset naar 'none'.
Weer even op 'Fok' gezet.
Maar je moet FOK! hebben.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190057487
quote:
6s.gif Op donderdag 21 november 2019 18:11 schreef SuperWormJim het volgende:
Maar je moet FOK! hebben.
Oeps, ja. Is inderdaad voluit FOK!.
Dat pakken niet alle Engelstalige sites, maar hier wel idd.

Een leninkje niets voor jou als je FOK! aan kan klikken? :7
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 november 2019 @ 20:01:00 #54
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190057505
quote:
11s.gif Op donderdag 21 november 2019 20:00 schreef svann het volgende:

[..]

Oeps, ja. Is inderdaad voluit FOK!.
Dat pakken niet alle Engelstalige sites, maar hier wel idd.

Een leninkje niets voor jou als je FOK! aan kan klikken? :7
Ik heb FOK! ook als team :P Of nou ja, nu misschien niet als dat gereset is, maar dan zet ik het terug :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190057840
Even mijn account gechecked. FOK!team doet het nog steeds.
Sterker nog: iets meer dan 4000 dollar uitlenen en we hebben 400.000 (VIER HONDERD DUIZEND!) dollar uitgeleend _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 22 november 2019 @ 19:38:49 #56
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_190072649
Gister weer wat extra geld erin gestopt en 4 nieuwe leningen gedaan.

Op naar de 400.000 *O*
pi_190077240
Ja, bijna $400.000 bij de tap 'about' tenminste.
Als je echter bij de tap 'impact' kijkt, zie je dat de $400.000 al bereikt is.

Dat komt denk ik omdat ze de expired leningen, waarvan de inleg terugbetaald is, niet goed verrekenen.
Bij de leningcount blijft een expired en daarna gerefunde lening ook nog steeds gewoon meetellen.
Sommigen hebben daarom wel eens op bijna expired leningen gehunt.
Blijven vreemde verschillen, maar niet echt van belang.

Een duizendje meer of minder, het is hoe dan ook een enorm bedrag dat we met zijn allen rond hebben laten gaan!
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 24 november 2019 @ 01:31:58 #58
2651 svann
night-hawk
pi_190092485
Als je nog een lening hebt uitstaan in Zimbabwe, heb je waarschijnlijk pech gehad.
Zimbabwe was een uitstekende keuze.
Fieldpartners Thrive en Camfed hadden mooie projecten en prima terugbetalingspercertages.

Het land heeft echter in Oktober 2018 de Zimbabwaanse dollar ingevoerd en heeft last van hyperinflatie.
De regering heeft bepaald dat er vanaf juli 2019 een wisselkoers met de US-dollar is van 1:1.
Voorheen gingen er zo'n 60 tot 80 362 Zimbabwaanse dollars in één US-dollar, hoorde ik.
Deze actie maakt terugbetaling vrijwel onmogelijk.
De samenwerking met deze op zich betrouwbare fieldpartners is voorlopig 'gepauzeerd'.

Misschien een methode om van staatsschulden af te komen?
Het moet investeerders toch ook afschrikken.

Blijkt maar weer het belang van het spreiden van je portfolio over diverse landen.
Regeringsbesluiten hier, burgeroorlog in Cameroon, crisis in Colombia, natuurrampen, vogel- of varkenspest; genoeg risico's.
En genoeg regio's waar alles gewoon goed loopt, de meeste gelukkig. :)

--edit-- Wisselkoers USD—>ZWD aangepast, verkeerd onthouden.

[ Bericht 1% gewijzigd door svann op 27-11-2019 14:58:35 ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_190537217
De maandelijkse afbetalingen zijn weer grotendeels binnen.

Begin deze maand hebben we het jaartotaal van 2018 geëvenaard en staan nu al op bijna $22.000! *G*
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_190567725
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2019 14:47 schreef svann het volgende:
De maandelijkse afbetalingen zijn weer grotendeels binnen.

Begin deze maand hebben we het jaartotaal van 2018 geëvenaard en staan nu al op bijna $22.000! *G*
Met een beetje geluk halen we de $400000 in januari.

quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2019 23:42 schreef svann het volgende:
Ja, bijna $400.000 bij de tap 'about' tenminste.
Als je echter bij de tap 'impact' kijkt, zie je dat de $400.000 al bereikt is.

Dat komt denk ik omdat ze de expired leningen, waarvan de inleg terugbetaald is, niet goed verrekenen.
Bij de leningcount blijft een expired en daarna gerefunde lening ook nog steeds gewoon meetellen.
Sommigen hebben daarom wel eens op bijna expired leningen gehunt.
Blijven vreemde verschillen, maar niet echt van belang.

Een duizendje meer of minder, het is hoe dan ook een enorm bedrag dat we met zijn allen rond hebben laten gaan!
Bij mij hebben ze ook mijn Kiva-zip leningen mee geteld. Vandaar dat ik op zo'n raar bedrag sta wat je normaal helemaal niet uitgeleend kan hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190606582
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 00:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bij mij hebben ze ook mijn Kiva-zip leningen mee geteld. Vandaar dat ik op zo'n raar bedrag sta wat je normaal helemaal niet uitgeleend kan hebben.
Dat is toch jouw participatie in die Zip-leningen? Lijkt me dus wel terecht dat het meetelt.
Die waren ook nog riskanter dan de gewone leningen.
Je bedoelt zeker dat jouw totaal geen veelvoud van 25 is?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_191185590
Het was druk gisteravond. :D
Een hoop mensen benutten de vrijdagavond blijkbaar om het terugbetaalde bedrag weer uit te lenen.
Er was zelfs één lening waar vijf teamleden aan meededen, ondanks de vrij lange afbetalingsperiode.

Dat is dan ook een mooi project: Greenbox in Peru.
Een soort coöperatie die een grote groep ex-cocaboeren helpt te transformeren naar gewonere landbouw.
Ze hebben dan niet meer te maken met criminaliteit en de bijbehorende onveiligheid.
Door de samenwerking en het zelf tot gedroogd fruit verwerken van een aantal producten is de opbrengst beter.


[ Bericht 12% gewijzigd door svann op 25-01-2020 09:24:33 ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_191185770
In 2019 hebben we als Fok!team $22.875 uitgeleend!
Dat is ruim $1500 meer dan het jaar daar voor.
Maar het is vooral mooi dat weer een groot aantal mensen een kans kregen om vooruit te komen.
Goed bezig, mensen!

En tegen de lurker: kom eens met $25 meedoen!
Alles gaat heel eenvoudig, via PayPal bijvoorbeeld.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_191466341
Nieuwe inactivity instellingen met een opt-out.

Zoals drie maanden geleden al aangekondigd is in emails, zal na 20 februari auto-lending aan gezet worden bij inactieve accounts. Als inactief wordt beschouwd drie maanden niet ingelogd zijn.
Tenzij je dit bij auto-lending settings helemaal uit zet (met één schuifje).

Voel je wel voor autolending dan kun je kiezen voor een termijn tussen de 7 en 120 dagen inactivity voor dit ingaat.
Je kunt dan ook je voorkeuren aangeven. Bijvoorbeeld of het aan een man of vrouw moet zijn, in welke sector(en), in welk land(en) of hoeveel sterren het moet zijn.

Van een account dat langdurig (24 maanden) inactief is, en door omstandigheden waarschijnlijk echt vergeten of onbeheerd is, moet het tegoed overgemaakt worden naar het thuisland van de gebruiker.
(Tenzij de gebruiker heeft aangevinkt dat het dan naar zijn PayPal of creditcard moet worden teruggestort of aan Kiva moet worden gedoneerd.)
Al met al gaat dit om behoorlijke bedragen die anders onbenut blijven en ingezet kunnen worden.


Volg dus even het linkje hier of in de Kiva-header en pas je instellingen naar wens aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door svann op 13-02-2020 04:49:25 (aangevuld) ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 16 februari 2020 @ 04:26:18 #65
2651 svann
night-hawk
pi_191532765
Soms is het afwachten of de actualiteit in je portfolio voelbaar zal worden.
Zo is er nu al een paar weken sprake van een sprinkhanen plaag in de landen rond de Arabische Zee.
Door klimaatverandering heeft het op het arabisch schiereiland meer geregend, waardoor er meer groen was en gunstige omstandigheden voor de sprinkhaan.
Als er daardoor meer eitjes uitkomen en ze elkaar in de weg gaan lopen, treedt er een mutatie op waardoor ze gaan zwermen. Ze worden sterker, vraatzuchtiger en kunnen grotere afstanstanden afleggen.
Rampzalig voor mens en vee als de oogsten worden gedecimeerd.

Interessante artikelen hierover: https://www.volkskrant.nl/a-b8526e17
https://www.trouw.nl/buit(...)%2Fwww.google.com%2F
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_191562207
De maandelijkse afbetalingen zijn vandaag weer grotendeels binnengedruppeld. *G*

Morgen weer nieuwe leningen uitzoeken.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  maandag 17 februari 2020 @ 23:58:51 #67
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191562271
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2020 23:52 schreef svann het volgende:
De maandelijkse afbetalingen zijn vandaag weer grotendeels binnengedruppeld. *G*

Morgen weer nieuwe leningen uitzoeken.
*O* Ik mag ook weer!
  dinsdag 18 februari 2020 @ 07:38:06 #68
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_191563824
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 23:58 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

*O* Ik mag ook weer!
Ik niet *O*

18 Dollar op mn 'rekening'... :P
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zaterdag 16 mei 2020 @ 03:15:25 #69
2651 svann
night-hawk
pi_193153638
Het kon niet uitblijven: de COVID-19 pandemie raakt ook ontwikkelingslanden en dus je Kiva portfolio.
In welke mate verschilt nogal van land tot land.
Het zal uitmaken of een gebied dichtbevolkt of juist heel dunbevolkt is en hoe snel lock-down ingesteld werd.

Net als bij ons zullen veel kleine ondernemers hinder ondervinden van lock-downs.
Een boer of ambachtsman kan waarschijnlijk doorwerken, maar niets verkopen.
Een marktvrouw zal behoorlijk gehinderd worden, hoewel haar klanten toch weer voedsel nodig hebben.
Voor fieldpartners is het door de lock-downs vaak onmogelijk om hun cliënten te bereiken voor ondersteuning en het inzamelen van aflossingen.
In sommige landen zijn mobiele geldtransfers vrij gangbaar en kunnen eventuele aflossingen contactloos gedaan worden.

Omdat het voor borrowers en fieldpartners door de lock-downs steeds vaker onmogelijk is om hun leningen volgens schema af te lossen, is besloten veel fieldpartners een aflossingspauze van 3 maanden te geven.

Ook zijn er speciale leningen die een specifieke fieldpartner ondersteunen.
Deze zijn wel high-risk met een onzeker aflossingsschema.
Aan de andere kant: als een fieldpartner omvalt is zijn hele portfolio één grote default.
Bovendien zijn de deskundigheid en micro-kredieten dan voor de regio verloren.

Kort geleden is er Monthly Good geïntroduceerd voor mensen die elke maand wat op hun Kiva account willen storten, maar er geen omkijken naar willen hebben.
Nu heeft men net zoiets bedacht en het Global COVID-19 Response genoemd. Inleg vanaf $5.
Naar mijn idee komt dat gewoon op hetzelfde neer. Klinkt goed in deze tijd.
Advies: Zoek zelf je leningen uit of stel auto-lend in met sectoren, landen, risico, etcetera, naar jouw specifieke voorkeuren.

Met elke lening die je blijft geven, geef je mensen een extra kans op vooruitgang.
Als gevolg van deze wereldwijde crisis zullen de defaults ongetwijfeld oplopen, toch is de hulp hard nodig.
De motivatie om terug te betalen was altijd bijzonder groot (96%*), dus misschien gaat het meevallen. :)
* 96% repayment voor niet-USA-leningen. USA-leningen betalen vrij slecht terug (ondanks het feit dat ze geen rente betalen).

[ Bericht 0% gewijzigd door svann op 16-05-2020 04:29:03 ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 16 mei 2020 @ 07:07:37 #70
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_193154309
Ik heb toevallig enkele dagen terug nog een lening verschaft, :).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 17 mei 2020 @ 03:32:32 #71
2651 svann
night-hawk
pi_193173429
Wat informatie toegevoegd.
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 03:15 schreef svann het volgende:
Ook zijn er speciale leningen die een specifieke fieldpartner ondersteunen.
Deze zijn wel high-risk met een onzeker aflossingsschema.
Aan de andere kant: als een fieldpartner omvalt is zijn hele portfolio één grote default.
Bovendien zijn de deskundigheid en micro-kredieten dan voor de regio verloren.
Voor wie meer wil weten over de crisis support leningen aan fieldpartners een Kiva blogpost hierover:
Introducing Crisis Support Loans, how we can support our Field Partners

Fieldpartner crisis support leningen:
https://www.kiva.org/lend(...)ns&sortBy=popularity
Of te vinden als de grotere leningen via de normale lend-route.
quote:
Kort geleden is er 'Monthly Good' geïntroduceerd voor mensen die elke maand wat op hun Kiva account willen storten, maar er geen omkijken naar willen hebben.

Nu heeft men net zoiets bedacht en het Global COVID-19 Response genoemd. Inleg vanaf $5.
Dit nieuwe crisis fonds werkt hetzelfde en klinkt natuurlijk goed in deze tijd.
Het geld dat je in het Global COVID-19 Response potje stopt kan echter ook voor de riskante USA- en 'Direct to'-leningen ingezet worden. Dat is wat mij betreft dus een afrader!
Meer risico nemen doe je liever bewust, neem ik aan. Dus aan jou de keus.

Advies: Zoek zelf je leningen uit of stel auto-lend in met sectoren, landen, risico, etcetera, naar jouw specifieke voorkeuren.
Verder: de hele wereld is getroffen; elke lening is nuttig.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 20 mei 2020 @ 19:23:50 #72
2651 svann
night-hawk
pi_193228801
De terugbetalingen beginnen deze maand al wat te vertragen onder invloed van de pandemie.
Toch heb ik zeker twee-derde van de geplande repayments al binnen gekregen.
En weer uitgeleend. :)
 

Onder andere aan de Bromelia Group in Brazilië.

Vanessa, on the far right in the photo, is the group leader. She is married and is the mother of two children.
She makes clothing and accessories and sells them at the market. She has been successful with several years of good experience in this business and because she has a good customer base.

Due to the COVID-19 crisis, she started making hygienic masks, and she is selling over the internet.
With this new loan, she will buy assorted fabrics, packaging, and elastic.

The group members thank their investors.
--> Lening is nog niet vol. :)

 

Nog een lening die inspringt op Corona-benodigdheden:


Parque Das Flores Groupleader Tereza lives in a house provided to her in São Paulo along with her husband and their two children. To support her family, she decided to open a store for cleaning products in her yard.

She is asking for a loan to buy products like alcohol, detergents, and soap in large quantities.
Due to COVID-19, these products are in high demand.

The group would like to thank the investors.
--> Lening is nog niet vol. :)

En zo zijn er natuurlijk vele, naast alle gangbare leningen die net als altijd hard nodig zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door svann op 31-05-2020 14:50:25 (Update gefunde lening) ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:21:21 #73
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193327983
Ik heb mijn budget weer wat verhoogd en drie nieuwe leningen uitgezocht. Prachtig toch iemand uit Tadzjikistan of Oeganda te kunnen helpen :P
  woensdag 24 juni 2020 @ 21:09:51 #74
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193774098
We mogen weer *O*
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:29:21 #75
2651 svann
night-hawk
pi_193776349
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:09 schreef BasEnAad het volgende:
We mogen weer *O*
Goed bezig!
Je hebt de smaak te pakken zie ik.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 19 juli 2020 @ 22:24:18 #76
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194168526
Wat uitgeleend aan Edgard Hitler _O- _O-
https://www.kiva.org/lend/1987907
  maandag 20 juli 2020 @ 00:10:21 #77
2651 svann
night-hawk
pi_194169990
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:24 schreef BasEnAad het volgende:
Wat uitgeleend aan Edgard Hitler _O- _O-
https://www.kiva.org/lend/1987907
:D Maar ja... Dat was ooit een gewone duitse achternaam.
Er zijn heel wat duitsers naar Zuid-Amerika verkast na de oorlog.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  maandag 20 juli 2020 @ 02:33:53 #78
2651 svann
night-hawk
pi_194170843
De afbetalinkjes voor deze maand komen weer binnen.

De terugbetalingspauze die veel fieldpartners kregen vanwege Covid lockdowns en social distancing-beperkingen, begint nu echt merkbaar te worden.

Velen van ons hebben ook meegedaan aan de grote leningen om de fieldpartners zelf te ondersteunen zodat ze voldoende werkkapitaal houden om hun klanten aangepaste crisisoverbruggingskredieten te verstrekken.
De afbetaling daarvan begint wel wat minder direkt en duurt wat langer dan we doorgaans gewend zijn.
Mooi dat er zoveel aan meededen.
Trouwens, welke lening dan ook is bijzonder nuttig daarginds. :)
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_194980659
@BasEnAad
Aardig wat gedaan in één jaar.
Voor de eerste keer een mail-taartje gekregen?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_194980775
Het was natuurlijk nuttig om mee doen aan een aantal leningen om fieldpartners te helpen de Corona-crisis te overleven.
Nadeel is wel dat van die langere termijn-leningen de eerste tijd weinig afbetalingen terugkomen.
Mijn 'estimated repayments'-grafiekje begon wel heel wat platter te geworden dan ik gewend ben. ;(
Daarom zoek ik nu leningen uit met een kortere looptijd dan ik anders zou doen.
Die lijken er de laatste tijd ook meer te zijn -misschien als crisis maatwerk.
En nu de afbetalingen blijven binnendruppelen vul ik die wat eerder aan tot een nieuwe lening. Ongeduld. :7
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_194981018
Ctr 139 Alijis Women's Association Group, twintig vrouwen uit de Philippijnen.

Ze willen samen $2100 lenen om zaken als kunstmest, zaden, biggen of winkel-voorraad mee aan te schaffen.
Dus slechts zo'n $100 per persoon.
Ze hopen winst te maken en kunnen profiteren van de extra services van de fieldpartner.
Af te lossen in zes maanden, maandelijks.


Delwende Boussougou Group zes vrouwen uit Burkina Faso.

Lening: $950. Af te lossen in acht maanden, twee termijnen.
Ze willen mest kopen voor onder andere de sesam- en pindateelt en lammeren om op te fokken.
De fieldpartner heeft ook agrarische experts die trainingen geven.

Of de soortgelijke Nongtaaba Guirgo Group.


Sountéré1 Group bij een andere fieldpartner, ook in Burkina Faso.

Zes ervaren dames die samen $4500 lenen en in acht maandelijkse termijnen zullen aflossen.
De vele eerdere leningen zijn op tijd afbetaald.
De leidster van de groep is kleermaakster en heeft stoffen, garen, ritsen en andere accessoires nodig.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 10 september 2020 @ 20:32:08 #82
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194991789
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2020 01:04 schreef svann het volgende:
@:BasEnAad
Aardig wat gedaan in één jaar.
Voor de eerste keer een mail-taartje gekregen?
Ik heb nog geen taartje gezien geloof ik :D
pi_194993752
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:32 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb nog geen taartje gezien geloof ik :D
Jammer. Is ook alleen maar een virtueel taartje hoor, maar toch leuk. :)
Dat zou 20 augustus geweest moeten zijn, op je Kiva-verjaardag.
Heb je alle soorten Kiva-mail soms uit staan?
Promotie-mails zijn er het laatste jaar wat veel, maar de gewone zijn een handige reminder -vinnik.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 10 september 2020 @ 22:29:30 #84
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194993959
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:18 schreef svann het volgende:

[..]

Jammer. Is ook alleen maar een virtueel taartje hoor, maar toch leuk. :)
Dat zou 20 augustus geweest moeten zijn, op je Kiva-verjaardag.
Heb je alle soorten Kiva-mail soms uit staan?
Promotie-mails zijn er het laatste jaar wat veel, maar de gewone zijn een handige reminder -vinnik.
Ik kijk niet zo vaak op die mail, net nog ff gecheckt, maar kon het niet vinden.
Misschien is het bij de spam terecht gekomen ;(
pi_195015942
Ik heb Kiva's mails helaas uit moeten zetten. Ik kreeg oproepen in de trant van "Relend your $13.27 today!" (onzinnig natuurlijk want onder de $25 kun je niks uitlenen) en van een Columbiaanse field partner kreeg ik zeven keer hetzelfde bericht omdat ik daar blijkbaar 7 leningen had uitgezet. Ik had de problemen bij Kiva's helpdesk gemeld, de techneuten zouden het oplossen, maar dat is niet gebeurd. Dan dus maar zo.
pi_195021544
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:01 schreef dvr het volgende:
Ik heb Kiva's mails helaas uit moeten zetten. Ik kreeg oproepen in de trant van "Relend your $13.27 today!" (onzinnig natuurlijk want onder de $25 kun je niks uitlenen) en van een Columbiaanse field partner kreeg ik zeven keer hetzelfde bericht omdat ik daar blijkbaar 7 leningen had uitgezet. Ik had de problemen bij Kiva's helpdesk gemeld, de techneuten zouden het oplossen, maar dat is niet gebeurd. Dan dus maar zo.
Die Columbiaanse partner had ik ook en met heel veel leningen. :D
Een paar maanden geleden vroegen een aantal fieldpartners aan recente en vroegere leners om een speciale lening voor henzelf om de crisis te kunnen overbruggen.
Dat bleef bij de meeste partners beperkt tot één verzoek, maar in Colombia had blijkbaar 'een minder deskundig persoon' aan de knoppen gezeten.
Dat resulteerde in een mail voor elke lening ooit. :{w
Na een paar dagen heb ik contactus@kiva.org gemaild en hield het op.

Je kunt per onderwerp ontzettend veel instellen bij de email-settings.
Variërend van alleen het wettelijk verplichte via maandelijkse mail naar nightly digest.
Bij een account dat ik voor iemand anders beheer, heb ik weinig aan staan en dat werkt echt.
Voor mijn eigen heb ik alles aanstaan en dat is *kuch* wat aan de ruime kant kwa hoeveelheid.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 01:30:06 #87
2651 svann
night-hawk
pi_195601285
Kiva wijzigt de privacy policy.

Het wil emailadressen delen met derde partijen als Google en Facebook om soortgelijke gebruikers (en dus mogelijk belangstellenden) Kiva-advertenties voor te zetten.
Dit zal echt niet door deze bedrijven voor verdere profilering worden gebruikt, beloven deze blijkbaar. ( _O-)
Zie ook de email hierover.

Er is echter een OPT-OUT in de settings.
Settings -> Data settings:
• Cookie preferences
• Advertising data sharing preferences
--> save data settings (niet vergeten)

Settingspagina.

Ik opt dus out.
Al die niet uit te zetten Facebook functionaliteit vind ik al helemaal niets, laat staan zoiets.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_195868186
Dankzij @Cat-astrophy is het FOK! team uitgebreid.
Ja, ik heb mij aangemeld en ingeschreven voor 3 leningen.
Eens kijken hoe het verder gaat.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 26 oktober 2020 @ 21:42:52 #89
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_195874408
Sinds de crisis is al geen lening meer van me terugbetaald, :+.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  maandag 26 oktober 2020 @ 21:50:58 #90
2651 svann
night-hawk
pi_195874562
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:27 schreef AnneX het volgende:
Dankzij @:Cat-astrophy is het FOK! team uitgebreid.
Ja, ik heb mij aangemeld en ingeschreven voor 3 leningen.
Eens kijken hoe het verder gaat.
Welkom, welkom! *G*
Dat het je mag bevallen.

Goed gedaan, @Cat-astrophe!
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_195875318
Dank je.
En wat heeft het FOK!team al veel gedaan _O_
  maandag 26 oktober 2020 @ 23:10:12 #92
2651 svann
night-hawk
pi_195875993
quote:
17s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:42 schreef ChipsZak. het volgende:
Sinds de crisis is al geen lening meer van me terugbetaald, :+.
Dat is pech.
Om welke landen gaat dat?
De eerste covid-afbetalingspauze zou nu weer voorbij moeten zijn en de betalingen weer langzaam op gang komen.
Maar de lock-downs komen en gaan, in elke regio weer anders.

Ik heb maar wat extra korte leningen gedaan om elke maand 'genoeg' terug te krijgen voor een leuk aantal nieuwe leningen.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  maandag 26 oktober 2020 @ 23:39:35 #93
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_195876387
Ik moet zeggen dat ik er weinig van gemerkt heb dat de betalingen achterbleven vanwege corona. Zal ook wel veel te maken hebben met waar je het geld uitgeleend hebt. Nou ja, wel fijn dat ik dat geld gelijk weer opnieuw uit kan lenen, ik doe het immers niet voor mijzelf... oke een beetje dan.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:14:11 #94
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_195878348
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:10 schreef svann het volgende:

[..]

Dat is pech.
Om welke landen gaat dat?
De eerste covid-afbetalingspauze zou nu weer voorbij moeten zijn en de betalingen weer langzaam op gang komen.
Maar de lock-downs komen en gaan, in elke regio weer anders.

Ik heb maar wat extra korte leningen gedaan om elke maand 'genoeg' terug te krijgen voor een leuk aantal nieuwe leningen.
Kenia en Libanon en die eerste zou 5 maanden moeten duren maar zitten nu op 10% repaid vanaf mei.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 22 november 2020 @ 02:00:26 #95
2651 svann
night-hawk
pi_196357723

Hoe ziet jullie sectoren-taart eruit?
Van alles wat of spreekt er een voorkeur uit?
Te vinden onderaan de portfoliopagina.

Ik heb duidelijk een voorkeur voor de agrarische sector, ambachten, van het produceren van voedsel tot bijvoorbeeld kleding.

[ Bericht 9% gewijzigd door svann op 22-11-2020 02:19:18 ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 22 november 2020 @ 04:06:11 #96
2651 svann
night-hawk
pi_196358133
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:14 schreef ChipsZak. het volgende:
Kenia en Libanon en die eerste zou 5 maanden moeten duren maar zitten nu op 10% repaid vanaf mei.
In Kenia kan het net pech hebben zijn.
Libanon is een land dat zich in een langdurige crisis bevindt, alleen al door de vele vluchtelingen, net als Colombia.
Politiek niet bepaald stabiel en dan nu nog recent die ramp in de haven en Covid.

Kiva heeft een aantal fieldpartners een terugbetalingspauze van drie maanden aangeboden vanwege de Covid-crisis.
Een aantal landen heeft echter ook een tijdelijk moratorium of aflossingsstop van leningen ingesteld.
Bijvoorbeeld Bolivia, Colombia, Paraguay, Peru, Guatemala, Libanon, Philippijnen.
Op de pagina van een lening kun je onderaan het gedeelte met fieldpartner-gegevens naar "more about naamfieldpartner" gaan voor meer informatie.

Bij het Repayment Schedule (bijna onderaan) kun je naar "show advanced" gaan, waar je soms al wel kunt zien hoeveel de borrower heeft terug betaald aan de fieldpartner.

De klanten van de fieldpartners krijgen meer gezondheidsvoorlichting dan de gemiddelde bevolking en zijn doorgaans erg gemotiveerd om af te lossen, dus laten we er maar het beste van hopen. :)
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  maandag 7 december 2020 @ 17:10:39 #97
2651 svann
night-hawk
pi_196602025
We hebben er een nieuw teamlid bij, zag ik.

Welkom! *G*
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_196605491
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 02:00 schreef svann het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe ziet jullie sectoren-taart eruit?
Van alles wat of spreekt er een voorkeur uit?
Te vinden onderaan de portfoliopagina.

Ik heb duidelijk een voorkeur voor de agrarische sector, ambachten, van het produceren van voedsel tot bijvoorbeeld kleding.

Retail 71.07%
Services 10.06%
Agriculture 8.18%
Food 5.03%

:D

quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 17:10 schreef svann het volgende:
We hebben er een nieuw teamlid bij, zag ik.

Welkom! *G*
Ja, hij had een weddenschap met mij verloren en daarom is hij nu lid :P
Wel is 'ie vergeten zijn 1e loan aan het fok!-team toe te kennen. -O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 7 december 2020 @ 22:35:25 #99
2651 svann
night-hawk
pi_196609328
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Retail 71.07%
Services 10.06%
Agriculture 8.18%
Food 5.03%

:D
Heel anders.
Wel leuk om te zie dat iedereen zo zijn voorkeuren heeft voor een bepaalde sector of een bepaalde regio.
En eigenlijk ook of daar nog een speciale gedachte achter zit.
quote:
Ja, hij had een weddenschap met mij verloren en daarom is hij nu lid :P
Wel is 'ie vergeten zijn 1e loan aan het fok!-team toe te kennen. -O-
Dan zal hij nog een lening moeten doen. :7
En meteen de smaak te pakken krijgen. *G*
Goed gedaan trouwens!
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_196794636
Het is weer de zeventiende en de aflossingen stromen binnen. *G*
Bij mij tenminste. Heel wat fieldpartners lijken weer bijna op schema te liggen.

Ik zie stevige delequenties in oa Uganda, Tanzania, Libanon, Colombia en Bolivia.

Mijn stapel 'end of term' leningen voor maiszaden en toebehoren via One Acre Fund Kenia schijnen ook onderweg te zijn.
Dat had ik niet verwacht na de berichten over sprinkhanenplagen in de regio begin van dit jaar.
Ik verwachtte zes, zeven complete defaults. Dus, wauw, blij! :)

Er worden ook weer een groot aantal nieuwe One Acre Fund landbouwleningen gepost, hoorde ik.
Stimulering van landbouw in het algemeen is belangrijk door de kwetsbare voedselvoorziening van de regio.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')