abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 november 2018 @ 19:10:59 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183168676
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:41 schreef miaeak het volgende:
Dit beeld van een "roetveegpiet" die door het raam gluurt vindt ik een heel stuk creepier dan een originele zwarte piet op de een of andere manier...
[ afbeelding ]
Dat is gewoon een kop die in de droge tuinaarde heeft gehangen.
Het is ook allemaal meteen zo godvergeten zuinig hier. :').
Als een Hollandse boterham, met te weinig boter en één dunne plak kaas. :r
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183168739
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ze willen alles wat aan de slavernij herinnert verbieden.

Na Zwarte Piet gaan ze spiegels verbieden. :Y
Wat is er nu nog slavernij aan dan? Ze helpen een man een kinderfeest te organiseren waar ieder kind elk jaar weer naar uitkijkt. Wordt geassocieerd met iets positiefs. Als hij ze nou zou vastketenen of martelen is het een ander verhaal. Maar hij dwingt ze toch nergens toe?
Zullen we vrijwilligerswerk ook maar af gaan schaffen dan?

Dit was het argument dat mij heeft geholpen me in te leven in de tegenstanders:

Als we dat vergelijken met de roetveegpiet:

1: Het haar is niet meer kroezig, waardoor het dus niet meer de suggestie wekt dat het om een bepaald "ras" gaat.

2: Negerzwart is er dus af.

3: Rode lippenstift heb ik ook niet gezien.

4: Creooloorbellen zijn weg.

5: Zwarte pieten hebben al lang geen roe meer.

6: Jute zak vond ik een beetje een non-argument, want die werden voor veel meer gebruikt ook in nederland. (Bijvoorbeeld door boeren voor bieten en aardappelen etc.)

7: Pak is nog nagenoeg hetzelfde, maar dit werd ook gedragen door de rijke lieden vroeger dus niets ras-specifieks.

8: En verder hebben ze zelfs de handschoenen en panties aangepast aan de kleurstelling van het pak en niet de huidkleur.

Ik probeer serieus te begrijpen wat nu dan nog het probleem zou zijn. Ze hebben zo ongeveer alles van het lijstje veranderd en dan zou het nog niet goed zijn? Wat moet er dan in godsnaam nog anders? Sinterklaas in z'n eentje op die boot sturen? Lekker saai.
pi_183168792
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:13 schreef miaeak het volgende:

[..]

Wat is er nu nog slavernij aan dan? Ze helpen een man een kinderfeest te organiseren waar ieder kind elk jaar weer naar uitkijkt. Wordt geassocieerd met iets positiefs. Als hij ze nou zou vastketenen of martelen is het een ander verhaal. Maar hij dwingt ze toch nergens toe?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

1: Het haar is niet meer kroezig, waardoor het dus niet meer de suggestie wekt dat het om een bepaald "ras" gaat.

2: Negerkwart is er dus af.

6: Jute zak vond ik een beetje een non-argument, want die werden voor veel meer gebruikt ook in nederland. (Bijvoorbeeld door boeren voor bieten en aardappelen etc.)

7: Pak is nog nagenoeg hetzelfde, maar dit werd ook gedragen door de rijke lieden vroeger dus niets ras-specifieks.

8: En verder hebben ze zelfs de handschoenen en panties aangepast aan de kleurstelling van het pak en niet de huidkleur.

Ik probeer serieus te begrijpen wat nu dan nog het probleem zou zijn. Ze hebben zo ongeveer alles van het lijstje veranderd en dan zou het nog niet goed zijn? Wat moet er dan in godsnaam nog anders? Sinterklaas in z'n eentje op die boot sturen? Lekker saai.
Zijn gewoon beroepsjankers. Dat krijg je met dat volk dat nog nooit een dag gewerkt heeft.
  donderdag 15 november 2018 @ 19:16:33 #94
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183168811
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is gewoon een kop die in de droge tuinaarde heeft gehangen.
Het is ook allemaal meteen zo godvergeten zuinig hier. :').
Als een Hollandse boterham, met te weinig boter en één dunne plak kaas. :r
De Vlaamse versie, hoewel beter belegd dan de Hollandse, ziet er ook nog niet echt Bourgondisch uit.
pi_183168832
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:13 schreef miaeak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

2: Negerzwart is er dus af.

KOZP wil een zwarte vrouw in een rolstoel als Sinterklaas.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183168844
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hij zit al op een paard dus veel lopen doet hij niet. :')
Maar dat is natuurlijk onzin.
Sinterklaas is 1 en dezelfde man en die is nu eenmaal blank en ergens in de 500 jaar oud.
pi_183168881
Als Zwarte Piet succesvol weggetreiterd is, zal Sinterklaas wel aan de beurt zijn.
pi_183168941
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:20 schreef Lavenderr het volgende:
Als Zwarte Piet succesvol weggetreiterd is, zal Sinterklaas wel aan de beurt zijn.
Hij is niet blank omdat wij nou met z'n allen zo graag willen dat hij blank is. Hij is blank, omdat wij als land tijdens het ontstaan van deze traditie merendeels blank waren. Daar identificeren wij onszelf mee. Mensen van andere rassen hebben traditioneel ook hun eigen iconen in hun eigen ras. Zo werkt dat gewoon. Mijn oma van 88 spreekt zelfs nog over "negers" en "zwarten". En echt niet in een negatieve zin, maar dat is hoe zij ze noemt. Dat is niet omdat ze racistisch is, want dat is ze totaal niet. Ze kent het gewoon niet zo, omdat we vroeger een stuk minder multicultureel waren.

Dat is de laatste 50 jaar in raptempo veranderd.
Dat we dat nu wel zijn is prima en we kunnen best een beetje meebuigen met figuren als pieten, die sowieso al niet echt een eigen identiteit hebben. Maar een zwarte sinterklaas gaat gewoon totaal de verkeerde kant op, omdat het dan ineens een totaal ander persoon zou zijn.

Als zij ervaren dat "hun ras" negatief geportretteerd wordt dan kunnen we daar naar kijken. Maar we doen met ons eigen "ras" wat we willen en dat hoeven wij echt niet te veranderen.
Ik vind het zeer kut om over "rassen" en "zij" en "wij" te praten, maar dat is dan maar even zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door miaeak op 15-11-2018 19:32:56 ]
  donderdag 15 november 2018 @ 19:26:45 #99
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183168994
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar dan wél een glbtqwertyuiopasdfhjkzxcvbnm-vrouw :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183169030
"Bij vestigingen en in de webshop van Intertoys zullen de Zwarte Pieten van Playmobil niet verkocht gaan worden, meldt zegsvrouw van de speelgoedwinkel. ,,We hebben als beleid dat we geen afbeeldingen verkopen die als kwetsend ervaren kunnen worden.”

Wat een achterlijk bedrijf. Ik vind hun opmerking kwetsend. Net alsof ze dr klanten die het willen kopen willen betichten van racisme. Misschien moeten we deze winkel maar links laten liggen?
pi_183169053
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:28 schreef Inbox het volgende:
"Bij vestigingen en in de webshop van Intertoys zullen de Zwarte Pieten van Playmobil niet verkocht gaan worden, meldt zegsvrouw van de speelgoedwinkel. ,,We hebben als beleid dat we geen afbeeldingen verkopen die als kwetsend ervaren kunnen worden.

Wat een achterlijk bedrijf. Ik vind hun opmerking kwetsend. Net alsof ze dr klanten die het willen kopen willen betichten van racisme. Misschien moeten we deze winkel maar links laten liggen?
Dit is een heel gevaarlijke policy...
Letterlijk alles kan potentieel als kwetsend worden ervaren.
pi_183169171
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:29 schreef miaeak het volgende:

[..]

Dit is een heel gevaarlijke policy...
Letterlijk alles kan potentieel als kwetsend worden ervaren.

Ik zou gewoon geen afbeeldingen verkopen, maar gewoon het speelgoed zelf ;)
pi_183169324
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:28 schreef Inbox het volgende:
"Bij vestigingen en in de webshop van Intertoys zullen de Zwarte Pieten van Playmobil niet verkocht gaan worden, meldt zegsvrouw van de speelgoedwinkel. ,,We hebben als beleid dat we geen afbeeldingen verkopen die als kwetsend ervaren kunnen worden.”
Aldus de keten die wel nog gewoon deze juten zak verkoopt.
pi_183169363
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Aldus de keten die wel nog gewoon deze juten zak verkoopt.
:D :')
pi_183169375
quote:
laten we het hopen. katholieke pedo.
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 19:42:48 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183169403
beiden blijven gewoon <O) oO/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183169520
Nou ik vind dat het nu wel klaar is. Roetveegpiet is er. Compromis gemaakt.
  Forum Admin donderdag 15 november 2018 @ 19:48:23 #108
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183169564
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:41 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

laten we het hopen. katholieke pedo.
Kijk, hier komt de aap uit de mouw.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 19:50:02 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183169605
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:46 schreef miaeak het volgende:
Nou ik vind dat het nu wel klaar is. Roetveegpiet is er. Compromis gemaakt.
mwah nu gaan ze overal waar nog geen roetveegpiet is lopen klieren
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 19:50:16 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183169616
en overal waar wel roetveegpiet is want dat kan gewoon
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 19:50:31 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183169623
gewoon verbieden, shit is leuk geweest
pi_183169625
quote:
Het lijkt er niet op dat dit soort clubjes stoppen bij dit punt nee. Ze willen veel meer kapot maken, dat is wel duidelijk
pi_183169661
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:50 schreef sp3c het volgende:
gewoon verbieden, shit is leuk geweest
Omdat jij geen kind meer bent of wat? :')
  Forum Admin donderdag 15 november 2018 @ 19:52:10 #114
pi_183169667
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:50 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Het lijkt er niet op dat dit soort clubjes stoppen bij dit punt nee. Ze willen veel meer kapot maken, dat is wel duidelijk
Een deel ervan heeft simpelweg een hekel aan de Nederlandse identiteit inderdaad. Dat is iets wat wel meer mensen beseffen en daar komen m.i die steeds heftiger wordende reacties vandaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183169689
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Een deel ervan heeft simpelweg een hekel aan de Nederlandse identiteit inderdaad. Dat is iets wat wel meer mensen beseffen en daar komen m.i die steeds heftiger wordende reacties vandaan.
Ik vind roetveegpiet nog wel een meebeweging die ok is. Maar daar ligt wel echt de grens.
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 19:53:13 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183169692
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:51 schreef miaeak het volgende:

[..]

Omdat jij geen kind meer bent of wat? :')
euuuuuh :? :')

gewoon kappen met die demonstraties, klaar mee, doe maar in juni
pi_183169709
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

euuuuuh :? :')

gewoon kappen met die demonstraties, klaar mee, doe maar in juni
Ah ik dacht de traditie. Sorry ^O^
  Forum Admin donderdag 15 november 2018 @ 19:54:28 #118
pi_183169732
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:53 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ik vind roetveegpiet nog wel een meebeweging die ok is. Maar daar ligt wel echt de grens.
Ik ook. Daarnaast zijn er volgens mij ook wel andere zaken verdwenen of aangepast zoals de oorbellen en pruik enzo.

Een keer is het klaar. Het zijn verdomme net peuters die maar door blijven drammen.
pi_183169768
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik ook. Daarnaast zijn er volgens mij ook wel andere zaken verdwenen of aangepast zoals de oorbellen en pruik enzo.

Een keer is het klaar. Het zijn verdomme net peuters die maar door blijven drammen.
Zie pag.4 van dit topic inderdaad. (Waar ik de vergelijking maak en de gemaakte veranderingen, die er nogal wat zijn). Letterlijk alles is van het lijstje geveegd.

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 15-11-2018 20:01:34 ]
pi_183169796
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Een deel ervan heeft simpelweg een hekel aan de Nederlandse identiteit inderdaad.
Dat mensen zich niet zo Nederlands voelen ... is niet hetzelfde als een hekel hebben aan de Nederlandse identiteit,
Ik voel me geen fransman. Maar een hekel aan de Franse identiteit heb ik niet.
Ook geen hekel aan Franse mensen .
Als ik mensen van KOZP hoor en lees.... het lijkt me niet dat zijn hekel hebben aan de Nederlandse identiteit of aan Nederlanders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')