Witte Pieten zijn gewoon blanke mensen die Piet heten (zoals Piet Paulusma). Spreken van 'Witte Piet' nijgt naar racisme, 'blanke Piet' is al wat correcter (aangezien de meeste blanken de voorkeur aan de term 'blank' geven), maar gewoon 'Piet' is de correcte vorm.quote:Op woensdag 14 november 2018 08:58 schreef Copycat het volgende:
Gisteren in de supermarkt, in de rij bij de kassa. Meisje van een jaar of 5 zegt tegen moeder: "Kijk mama, ik zie daar een witte piet" (volgens mij in de etalage van het tegenoverliggende Kruidvatfiliaal).
Moeder bitst terug: "Witte pieten bestaan niet, pieten zijn zwart."
Ik:.
Dat was ik ook niet van plan.quote:Op woensdag 14 november 2018 09:09 schreef Montagui het volgende:
Ik adviseer je niet op twitter te gaan.
Goed dat jullie beiden dat kind corrigeerdenquote:Op woensdag 14 november 2018 08:58 schreef Copycat het volgende:
Gisteren in de supermarkt, in de rij bij de kassa. Meisje van een jaar of 5 zegt tegen moeder: "Kijk mama, ik zie daar een witte piet" (volgens mij in de etalage van het tegenoverliggende Kruidvatfiliaal).
Moeder bitst terug: "Witte pieten bestaan niet, pieten zijn zwart."
Ik:.
Een opvoedende tik erbij was nog beter geweestquote:Op woensdag 14 november 2018 09:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
Goed dat jullie beiden dat kind corrigeerden
Geen intolerantie willen is zelf intolerant!quote:
Ja, ook die framing is real, hier.quote:Op woensdag 14 november 2018 09:46 schreef speknek het volgende:
Geen intolerantie willen is zelf intolerant!
Ik ben slim.
Goh wie is daar nou mee begonnen zeg en nog steeds enorm mee bezigquote:Op woensdag 14 november 2018 08:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die Nederlanders moeten misschien eens uit hun slachtofferrolletje kruipen en hun ogen openen voor al die mooie dingen die Nederland heeft, zonder anderen nodeloos te schofferen.
Zitten dezelfde mensen bijquote:Op woensdag 14 november 2018 10:16 schreef Ringo het volgende:
Oh ja, ik was KOZP even vergeten.. In hoeverre zijn die twee clubjes met elkaar gelinkt?
Daar hebben we het kinderboek peaceful fights for equal rights van rob sanders toch voorquote:Op woensdag 14 november 2018 09:02 schreef Copycat het volgende:
Ja. Je kind zou toch eens een eigen idee creëren.
Nee, dat is een geval apart. KOZP is een hele andere, en minder extreme groepering.quote:Op woensdag 14 november 2018 10:15 schreef Ringo het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk, hebben we het bij “de tegenstanders van Zwarte Piet” nu echt alleen nog over dat clubje tyfuslijers van de Grauwe Eeuw? Want dan zou ik toch geen energie meer steken in deze discussie.
Nee, zijn twee aparte groepen, wellicht dat ze wel vaak op dezelfde locatie zijn.quote:
is witte piet nu ook al racisme???quote:Op woensdag 14 november 2018 09:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Witte Pieten zijn gewoon blanke mensen die Piet heten (zoals Piet Paulusma). Spreken van 'Witte Piet' nijgt naar racisme, 'blanke Piet' is al wat correcter (aangezien de meeste blanken de voorkeur aan de term 'blank' geven), maar gewoon 'Piet' is de correcte vorm.
Zwarte Piet is de naam van een personage, dus dat is wel prima.
De moeder had dus gewoon een goed punt
He die lezen hier mee en geven alles dubbel terug, mijn motto.quote:Op woensdag 14 november 2018 10:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
is witte piet nu ook al racisme???
wat een wereld
weet ik veel johquote:Op woensdag 14 november 2018 10:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
He die lezen hier mee en geven alles dubbel terug, mijn motto.
Men vraagt en krijgt dubbel!
De term 'witten' voor blanke mensen gebruiken is racisme, een beetje zoals de term 'nikkers'quote:Op woensdag 14 november 2018 10:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
is witte piet nu ook al racisme???
wat een wereld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |