quote:Met de omroepbezuinigingen heeft NPO3 de nodige klappen gekregen. Met name de latenightprogrammering is uitgekleed, toch weet de VPRO vanavond een nieuwe talkshow te introduceren. Zondag met Lubach is een satirische nieuwsshow van Arjen Lubach, een beetje naar Amerikaans voorbeeld. Gaat zoiets dan eindelijk lukken in Nederland?
“De vergelijking is al oneerlijk, omdat we de budgetten en mensen niet hebben van die shows”, vertelt Lubach in gesprek met het AD. “We zouden nooit zo’n show kunnen maken.” De programmamaker put dan ook uit zijn eigen verleden en ervaring. “Ik ga een show maken met alle dingen die ik al heb gedaan en leuk vind. Ik maakte de rapservice voor Koefnoen, ik schreef de Recensiekoning voor De Volkskrant en ik heb de taalrubriek bij DWDD. Het wordt een soort mix van dingen die ik kan.” De redactie van Zondag met Lubach bestaat uit zo’n 20 man.
Hij verklaart: “De sleutel van een satirische nieuwsshow is het nieuws brengen op zo’n manier en toon en met zo’n soort humor, dat het toegankelijk is voor mensen die zich op een andere manier niet voor het onderwerp zouden interesseren.
Zondag met Lubach, 21.20 uur 22u, VPRO (NPO3)
Is wel de makkelijkste in te voeren oplossing. Meer asfalt leidt tot meer verkeer en het OV zit voorlopig ook aan zijn maxquote:Op zondag 11 november 2018 22:28 schreef monkyyy het volgende: Kilometer heffing
Prima, alleen in die walgelijke randstad waar het continue vaststaat. De rest van Nederland kan bespaard worden.quote:
Ook goed investeren in OV dan.quote:Op zondag 11 november 2018 22:30 schreef yosander het volgende:
[..]
Is wel de makkelijkste in te voeren oplossing. Meer asfalt leidt tot meer verkeer en het OV zit voorlopig ook aan zijn max
Wat een onzin. Je hebt als werknemer en werkgever altijd een keuze.quote:Op zondag 11 november 2018 22:30 schreef Van_Poppel het volgende:
Jan Modaal die om 8 uur op z'n werk moet zijn, heeft geen keuze. Die kan straks betaald in de file staan.
Hij kan dus betaald doorrijden zonder file als het goed isquote:Op zondag 11 november 2018 22:30 schreef Van_Poppel het volgende:
Jan Modaal die om 8 uur op z'n werk moet zijn, heeft geen keuze. Die kan straks betaald in de file staan.
Kunnen ze mooi de inkomsten van het rekeningrijden voor gebruikenquote:Op zondag 11 november 2018 22:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ook goed investeren in OV dan.
Daar hoeft sowieso niemand in de spits te rijden (lol)quote:Op zondag 11 november 2018 22:30 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Prima, alleen in die walgelijke randstad waar het continue vaststaat. De rest van Nederland kan bespaard worden.
Dan moet je werkgevers wel verplichten dat werknemers op flexibelere uren kunnen starten.quote:Op zondag 11 november 2018 22:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je hebt als werknemer en werkgever altijd een keuze.
totaalidiotenquote:Op zondag 11 november 2018 22:32 schreef bamibij het volgende:
19 miljard voor nog meer asfalt
De vvd
Precies, ik ben ervan overtuigd dat zeker de helft echt wel flexibeler kan werken en waarbij 8 tot 17 echt geen must is.quote:Op zondag 11 november 2018 22:32 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dan moet je werkgevers wel verplichten dat werknemers op flexibelere uren kunnen starten.
Betaald in de file staanquote:
quote:
Alle grote bedrijven hebben 0,0 belang bij het reduceren van de 9-tot-5-mentaliteit zolang er geen financiële prikkel tegenover staat.quote:Op zondag 11 november 2018 22:30 schreef Gehrman het volgende:
Ouderwetse werkgevers met 9 tot 5 mentaliteit moeten gedwongen worden tot flexibele tijden.
Wat? Onnavolgbare logica.quote:Op zondag 11 november 2018 22:41 schreef Bosbeetle het volgende:
En km heffing is echt een symptoom van economie denken als je ergens een geldbedragje aan hangt los je het probleem op geloof ik niet zoveel van.
Helemaal als het op twee euro aankomt, als dat zou werken zou de intercity direct ook leeg zijn, is ook niet zo.
Leggen we daar ineens de grens?quote:
's Ochtends thuis werken, 's middags naar kantoor. Prima.quote:Op zondag 11 november 2018 22:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies, ik ben ervan overtuigd dat zeker de helft echt wel flexibeler kan werken en waarbij 8 tot 17 echt geen must is.
Veel werkgevers en werknemers zijn alleen vastgeroest in oude gewoontes.
Op elke snelweg (zeker binnen de randstad) wordt je kenteken toch al gescand.quote:
Een symptoom van economie denken? Er is een x percentage dat in de spits rijdt, terwijl dat niet nodig is. Een deel daarvan stopt daarmee als het meer geld kost, waardoor de file (deels) wordt opgelostquote:Op zondag 11 november 2018 22:41 schreef Bosbeetle het volgende:
En km heffing is echt een symptoom van economie denken als je ergens een geldbedragje aan hangt los je het probleem op geloof ik niet zoveel van.
Hoezo zou je als je om acht uur op je werk moet zijn de auto laten staan en/of te laat komen omdat je twee euro meer meot betalen?quote:
Vanaf 9:00 reis je met veel goedkope kortingskaarten met 40% korting. Lange rijen op stations hoor rond 8:55 elke ochtend.quote:Op zondag 11 november 2018 22:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Helemaal als het op twee euro aankomt, als dat zou werken zou de intercity direct ook leeg zijn, is ook niet zo, zit ook helemaal vol.
Ja ook lekker privacy gevoeligquote:Op zondag 11 november 2018 22:43 schreef yosander het volgende:
[..]
Op elke snelweg (zeker binnen de randstad) wordt je kenteken toch al gescand.
Plus het pakt de lagere inkomens harder dan de hogere inkomens.quote:Op zondag 11 november 2018 22:41 schreef Bosbeetle het volgende:
En km heffing is echt een symptoom van economie denken als je ergens een geldbedragje aan hangt los je het probleem op geloof ik niet zoveel van.
Helemaal als het op twee euro aankomt, als dat zou werken zou de intercity direct ook leeg zijn, is ook niet zo, zit ook helemaal vol.
En bedrijven gaan echt niet hun bedrijf andere openingstijden geven, dan betalen ze hun werknemers wel iets meer reiskosten.
Omdat je dan of niet bij dat bedrijf gaat werken of met je werkgever overlegt dat je thuis begint en pas om 10 uur op kantoor bent.quote:Op zondag 11 november 2018 22:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo zou je als je om acht uur op je werk moet zijn de auto laten staan en/of te laat komen omdat je twee euro meer meot betalen?
Die groep hoeft de spits ook helemaal niet uit. Heb je wel gekeken en geluisterd?quote:Op zondag 11 november 2018 22:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo zou je als je om acht uur op je werk moet zijn de auto laten staan en/of te laat komen omdat je twee euro meer meot betalen?
Ja het is altijd propvol in de trein... Ook voor negen uur.quote:Op zondag 11 november 2018 22:45 schreef bamibij het volgende:
[..]
Vanaf 9:00 reis je met veel goedkope kortingskaarten met 40% korting. Lange rijen op stations hoor rond 8:55 elke ochtend.
Heb je wel gekeken? Het overgrote deel is dus géén woon-werk verkeer wat in de spits de weg op gaat.quote:Op zondag 11 november 2018 22:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo zou je als je om acht uur op je werk moet zijn de auto laten staan en/of te laat komen omdat je twee euro meer meot betalen?
altijd ja? Een leerkracht op een basisschool ook?quote:Op zondag 11 november 2018 22:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je hebt als werknemer en werkgever altijd een keuze.
Ja.quote:Op zondag 11 november 2018 22:46 schreef tombolafan het volgende:
[..]
altijd ja? Een leerkracht op een basisschool ook?
Hij zei niet 'overgroot' maar 'groot', en hij had het alleen over de avondspits.quote:Op zondag 11 november 2018 22:46 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Heb je wel gekeken? Het overgrote deel is dus géén woon-werk verkeer wat in de spits de weg op gaat.
Om 9:30 is het niet even druk als om 7:45, dat klopt. Omdat een deel dus wel moet op bepaalde tijden. Maar het is meer gespreid mede dankzij die korting buiten de spitsquote:Op zondag 11 november 2018 22:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja het is altijd propvol in de trein... Ook voor negen uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |