Bij het tweede drempel gewoon weer inhalen?quote:Op dinsdag 27 november 2018 20:50 schreef Fer het volgende:
Een ongeduldige haalt me in op een smalle dijk (60km). Vervolgens bij iedere drempel vol in de ankers, terwijl ik er gewoon met 68 overheen wil. Einde van de dijk stond ik er weer achter bij het stoplicht.
Een versmalling met zo’n paddestoel drempel in het midden.quote:Op dinsdag 27 november 2018 21:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bij het tweede drempel gewoon weer inhalen?
He, vervelend.quote:Op dinsdag 27 november 2018 21:21 schreef Fer het volgende:
Een versmalling met zo’n paddestoel drempel in het midden.
ik kan altijd extra genieten van dit soort inefficiëntie bij druktemakers in het verkeerquote:Op dinsdag 27 november 2018 20:50 schreef Fer het volgende:
Een ongeduldige haalt me in op een smalle dijk (60km). Vervolgens bij iedere drempel vol in de ankers, terwijl ik er gewoon met 68 overheen wil. Einde van de dijk stond ik er weer achter bij het stoplicht.
Valt mij op dat het hier in de buurt vaker oudere auto's en met alle respect dertien in een dozijn modellen zijn die mistlampen voor voeren. Lijkt wel alsof ze denken dat het stoerder is als ze extra verlichting voeren. En het is erger geworden sinds veel modernere auto's extra led strips hebben gekregen als dagrijverlichting die ook in het donker branden.quote:Op donderdag 29 november 2018 14:05 schreef Headlong het volgende:
Steeds groter wordende irritatie omdat het lijkt alsof steeds meer mensen het gaat doen: onnodig mistverlichting voor voeren. Zeker met het natte weer zorgt dit voor nare weerkaatsing in het asfalt.
Ik begrijp echt niet waarom je dat zou willen, als je niet happy bent met de lichtopbrengst van je halogeenlampjes koop dan gewoon een auto met xenon en LED verlichting.
oh wauw, dat heb ik gelukkig nog niet gezien, behalve de occasional Belg die ik tegenkom in de regen. In België doen ze die mistlampen al aan als er een grijze wolk aan komt.quote:Op donderdag 29 november 2018 14:05 schreef Headlong het volgende:
Steeds groter wordende irritatie omdat het lijkt alsof steeds meer mensen het gaat doen: onnodig mistverlichting voor voeren. Zeker met het natte weer zorgt dit voor nare weerkaatsing in het asfalt.
Ik begrijp echt niet waarom je dat zou willen, als je niet happy bent met de lichtopbrengst van je halogeenlampjes koop dan gewoon een auto met xenon en LED verlichting.
Wow. Knap.quote:Op donderdag 29 november 2018 16:16 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Overigens snap ik mensen niet die grootlicht voeren op een snelweg. Sorry, maar dan heb je echt een probleem met je nachtzicht. Ik rij makkelijk op een duitse autobahn 200+km/h zonder grootlicht.
Overdag boeien die mistlampen mij niet zo, maar deze mensen hebben ze ook meestal in het donker aan. Niet dat ze mij verblinden,maar er lijkt veelal alsof er een muur van licht op je afkomt, waardoor de zicht op de directe op de directe omgeving wegvalt. Zeker bij mij in de buurt, op smalle landwegen met steile wanden er naast, is het dan moeilijk om de rand, eventuele fietsers of mensen die met de hond wandelen te zienquote:Op donderdag 29 november 2018 19:56 schreef Fer het volgende:
Hebben jullie allemaal gevoelige oogjes ofzo. Enige wat mij echt stoort is een H7 lampje wat verkeerd om in de houder zit en dus omhoog straalt. Voor de rest valt het toch wel mee? Led/Xenon/mistlampen
Ha ha ja. Dat heb ik met mijn Honda civic gehad. Toen ik hem kocht, had ik geweldig licht. Na de eerste apk bij mijn vaste honda garage kreeg ik hem terug en toen zag ik bijna niks meer in het donker. Bij laten stellen bij een andere garage tot aan de apk waarden, en toen stonden ze hoger, en zag ik weer meer.quote:Op donderdag 29 november 2018 20:05 schreef Fer het volgende:
1e 3 jaar kon ik ook 200 met dimlicht rijden. Tot ze bij de eerste APK het dimlicht hebben bijgesteld.
Er moet officieel iemand achter het stuur plaatsnemen voordat de verlichting wordt afgesteld, omdat een auto in de regel niet zonder bestuurder rijdt, maar ik betwijfel of dat ook altijd gebeurt.quote:Op donderdag 29 november 2018 20:21 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ha ha ja. Dat heb ik met mijn Honda civic gehad. Toen ik hem kocht, had ik geweldig licht. Na de eerste apk bij mijn vaste honda garage kreeg ik hem terug en toen zag ik bijna niks meer in het donker. Bij laten stellen bij een andere garage tot aan de apk waarden, en toen stonden ze hoger, en zag ik weer meer.
Maar welke garage de juistse waarden aanhielden weet ik niet.
Hoger ingesteld zag ik alles echt goed , maar flitsten af en toe mensen met grootlicht naar mij.
Lager ingesteld zag ik geen steek, maar nooit meer grootlichtflitsers .
Ha ok. Dat wist ik niet. Dat zou het verschil kunnen zijn geweest.quote:Op donderdag 29 november 2018 20:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er moet officieel iemand achter het stuur plaatsnemen voordat de verlichting wordt afgesteld, omdat een auto in de regel niet zonder bestuurder rijdt, maar ik betwijfel of dat ook altijd gebeurt.
Ik weet natuurlijk niet op wat voor weg je reed en of er flitspalen stonden, maar ik zou dus wel gas bijgeven om de ambulance er zo snel mogelijk langs te laten.quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:18 schreef gooddaddy het volgende:
Dus netjes 80-85 blijven rijden totdat hij er wel voorbij kon.
Ja, dat is dus niet de bedoeling. Daarmee creëer je mogelijk juist een gevaarlijke situatie! Gewoon doorrijden en bij de eerste mogelijkheid ruimte maken (bushalte, zijstraat e.d.).quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:51 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet op wat voor weg je reed en of er flitspalen stonden, maar ik zou dus wel gas bijgeven om de ambulance er zo snel mogelijk langs te laten.
Hangt volledig van de weg & situatie af. Even gas bijgeven hoeft echt niet gevaarlijk te zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:53 schreef Piles het volgende:
Ja, dat is dus niet de bedoeling. Daarmee creëer je mogelijk juist een gevaarlijke situatie!
Check voor de gein eens ambuchannel op YouTube. Kanaal van een Nederlandse ambulancechauffeur die iedere week een filmpje van een rit post.quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:51 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet op wat voor weg je reed en of er flitspalen stonden, maar ik zou dus wel gas bijgeven om de ambulance er zo snel mogelijk langs te laten.
Die situatie heb ik anders ook meegemaakt. Resultaat van gas bij geven: duimpje omhoog van de bijrijder van de ambulance. Je weet niet wie er achterin ligt of waar ze naar op weg zijn, en elke seconde zou kunnen tellen, helemaal als de ambulance sirene en geluid voert, dan hebben ze haast. Reken maar dat die rechtervoet naar beneden gaat. En als een flitspaal staat, tja boeiend. Dan krijg ik een prent.quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat is dus niet de bedoeling. Daarmee creëer je mogelijk juist een gevaarlijke situatie! Gewoon doorrijden en bij de eerste mogelijkheid ruimte maken (bushalte, zijstraat e.d.).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |