Grote zus deed het ook al zo goed. Meteen lekker aan het spelen ook bij de BSO. Een ochtend wennen op haar nieuwe school en ze ging meteen op stap, naar het Mauritshuis. Ze zat dus voor het eerst in de kring in haar nieuwe klas maar durfde al wel te vertellen dat ze al eens in het Mauritshuis geweest was en dat ze daar het Meisje met de Parel hebben. Het is wel heerlijk dat beide kinderen op sociaal gebied zo makkelijk meedoen en overal goed gedijen, dat scheelt een hoop zorg.quote:Op donderdag 22 november 2018 13:11 schreef Lemijn het volgende:
Wat fijn dat IJsje zo makkelijk speelt op de nieuwe plekken. Hoe vond grote zus het?
Oh envoor de losse stappen natuurlijk. Jacob maakt nog steeds 0 aanstalten hoor.
De afstand van kruk naar het aanrecht is te groot, dus hij kan er niet op. Ook valt hij er niet af, want hij past er niet doorheen. Top ding!quote:Op donderdag 22 november 2018 19:43 schreef Nolita het volgende:
Wij hebben er (nog?) geen, maar N is zo’n klimgeit die ik vanuit dat ding op het aanrecht zie klimmen. Of via de zijkant eraf kiept.![]()
Blijven die van jullie allemaal zo braaf staan?
Niet doorheen, maar ik zie wel dwarsbalkjes waar N haar voeten op kan zetten en zich vast op een of andere manier omhoog kan werken.quote:Op donderdag 22 november 2018 20:52 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
De afstand van kruk naar het aanrecht is te groot, dus hij kan er niet op. Ook valt hij er niet af, want hij past er niet doorheen. Top ding!
Hier ookquote:Op donderdag 22 november 2018 22:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
OUD / Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 345
Post 207.![]()
Bob klimt con-stant op de learning tower (ongeacht of grote broer er al op staat of niet), dus hij staat nu maar in de bijkeuken..
En: ze zette gisteren twee stapjes los en vandaag drie!.
Ja, hier is het ook niet wat het ooit was. Maar ja, dat kan ook zijn omdat ik inmiddels niet meer helemaal de jongste ben en twee zwangerschappen en bv er wel inhakken. Sowieso is 'fit' blijven in mijn geval (en de jouwe ook wel geloof ik) deels vooral geweest na de geboorte van de kinderen: op gewicht blijven, niet teveel afvallen en verzwakken. En dan is sporten in combinatie met bv niet handig. Het gaat nu anderhalf jaar na de geboorte van IJsje wel beter dan destijds met I, want toen was ik veel vaker ziek, zwak en ellendig.quote:Op zondag 25 november 2018 19:58 schreef Lemijn het volgende:
Zeg, moeders van dreumesen, hebben jullie ook zelf zo'n belabberde conditie? Mijn armspieren zijn supersterk van al dat tillen, maar verder word ik al moe van een kwartier fietsen tegenwoordig. Een jaar geleden was ik bezig met het hardlopen weer opbouwen maar toen werd het koud geloof ik, en toen ging ik weer werken, en dat was het einde van mijn sporten. En omdat ik minder sociale activiteiten heb zit ik ook minder op de fiets. Vertel me dat jullie het beter doen, zodat ik gemotiveerd word!
Overigens ben ik afgelopen week weer eens gaan zwemmen en dat was wel heel fijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Wat een grote Noud al zo!quote:Op maandag 26 november 2018 10:01 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn conditie is ook vooruit gegaan, maar dat was ook niet zo moeilijk. Na de geboorte van noud was ik te zwaar (30 kilo aangekomen in de zwangerschap), depressief vanwege burnout en fysiek opgebrand door overgewicht en borstvoeding.
Sinds een jaar gaat het eigenlijk met de dag beter, maar ik beweeg ook best veel, op werkdagen sowieso altijd 50 minuten fietsen en ook zo'n 3 kwartier stevig lopen, zo'n 20-30 trappen op per dag, etc.
Het gaat niet vanzelf, maar mijn fitbit helpt me er ontzettend bij!
2 ontopic bonusnouden:
[ afbeelding ]
Trots op zijn eigen grotejongensstoel.
[ afbeelding ]
Helpen met koken op de learning tower.
Lesage, beterschap
Iemand hier nog gekeken? Was echt interessant. Daardoor lag ik wel veel te laat in bedquote:Op maandag 26 november 2018 09:59 schreef minilot het volgende:
Maar ik kwam eigenlijk voor een teeveetip! Vanavond om 22:00 Nederlandse tijd op BBC 2 de eerste aflevering (van drie) van de wetenschappelijke documentaire Babies: Their Wonderful World, over het brein van ukkies van 0 tot 2 jaar
En is dat een baat het niet dan schaadt het niet middel?quote:Op woensdag 28 november 2018 21:05 schreef Lemijn het volgende:
Voor antischimmelzalf hoef je niet naar de huisarts, dat kan je zo bij de drogist halen.
Kan geen kwaad, niet op de slijmvliezen. Buitenkant schaamlippen/billen is prima.quote:Op woensdag 28 november 2018 21:10 schreef Nolita het volgende:
[..]
En is dat een baat het niet dan schaadt het niet middel?
Omdat ik dus niet weet of het een schimmel is?
Ik moest ook langskomen. Ik had gebeld om te vragen of ik gewoon miconazol mocht smeren, maar moest dus toch even langs.quote:Op woensdag 28 november 2018 21:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik zie net dat thuisarts.nl adviseert om langs de huisarts te gaan als gewone zinkzalf, frequent verschonen etc niet werkt. Maar het middel kan weinig kwaad inderdaad.
hier zorgde de antibio vaak al na 1 dag gebruik weer voor n volledig happy kind ( bij alle 6 de keren oorontstekingquote:Op woensdag 28 november 2018 21:42 schreef Lemijn het volgende:
Nou ja daarom wijs ik er dus graag op dat die miconazol vrij verkrijgbaar is. Ik snap niet zo heel goed waarom je daarvoor langs moet komen.
Voor z’n oorontsteking moest Jacob wel langskomen vanmiddag, trouwens. Wat een gelazer. Zo kom je nooit bij de huisarts en zo heb je ineens een abonnement. Ik ben zooooo moeoeoe. Nooit gedacht dat ik zo enthousiast en hoopvol antibiotica in mijn kind zou stoppen.
Het is hier idd ook een schimmel. Nu ook miconazol. Ze adviseerde ook kokosolie (met geur!) en gaf mij de keuze. Echter woon ik in een dorpje en pas in het weekend gelegenheid om ergens iets te halen. Mocht het met miconazol niet overgaan dan adviseerde ze hier juist om toch kokosolie te proberen. Wellicht dat ik dat dus sowieso wel in huis ga halen zodat ik het een volgende keer bij de hand heb.quote:Op woensdag 28 november 2018 22:05 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon heeft momenteel ook een schimmelinfectie, ook allemaal rode bultjes op zijn onderbuik, tussen zijn navel en zijn piemeltje. Wij zijn er wel mee naar de huisarts geweest, want geen idee wat het was (wel een vermoeden). Zijn nu ook miconazol aan het smeren, 2 maal daags.
Indien over 2 weken niet over, dan hormoonzalf.
FF, wat sneu van Lala en ook een beetje voor jou voor het verschonen en het krijsfest 2.0
Ook beterschap voor Jacob met zijn oorontsteking en een knuffel voor jou Lemijn, ik duim voor een goede nacht voor je!!!
Toevallig hier ook aan de miconazol, en ik zag binnen 24 uur al duidelijk verschil!quote:Op donderdag 29 november 2018 12:15 schreef Nolita het volgende:
[..]
Het is hier idd ook een schimmel. Nu ook miconazol. Ze adviseerde ook kokosolie (met geur!) en gaf mij de keuze. Echter woon ik in een dorpje en pas in het weekend gelegenheid om ergens iets te halen. Mocht het met miconazol niet overgaan dan adviseerde ze hier juist om toch kokosolie te proberen. Wellicht dat ik dat dus sowieso wel in huis ga halen zodat ik het een volgende keer bij de hand heb.
Fitbit helpt mij vooral omdat het me motiveert mijn doelen te halen. Ik heb een aantal basisdoelen en je ziet dus door de dag heen hoe ver je daar nog vanaf zit. Door mijn interne competitiedrang wil ik ze allemaal verslaanquote:Op maandag 26 november 2018 23:58 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wat een grote Noud al zo!
Maar zo'n fitbit, hoe helpt dat je dan? Ga je daardoor daadwerkelijk meer bewegen? Vind het wel een interessant dingetje maar wat te duur om het miskooprisico zomaar te nemen.
Ik ben overigens topfit natuurlijk. Afgelopen weekend twee dagen in het zwembad geweest, zware kinderwagens heuvel op en heuvel afgeduwd en zitten zwingen bij de kinderdisco, door klimtoestellen heen geklommen en kinderen omhoog geduwd... Dat kan jij ook allemaal Lemijn!
maar in het dagelijks leven kom ik niet veel verder dan om de dag naar het 'verre' winkelcentrum lopen, en als ik dat fiets zit ik te hijgen bij het mini heuveltje. Maar ik heb ook 0 zin/energie om wat te gaan ondernemen s avonds, moet me daar echt toe zetten.
Neeeeee, daarvoor is DIE al uitgevonden!quote:Op zondag 2 december 2018 22:06 schreef FlyingFish het volgende:
Ik dacht dat 'da' vooral gebruikt werkt om dingen aan te wijzen.
vandaag trok kaptein me aan mn hand mee naar zn loopwagentje, die stond achterstevoren dus ik zet m goed, nam aan dat dat was wat ie wilde. Maar nee hoorquote:Op zondag 2 december 2018 22:19 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Neeeeee, daarvoor is DIE al uitgevonden!
Echt, ik snap niet waarom wij zoveel woorden hebben. Met een paar red je het prima, vooral in combinatie met een luid stervende zwaan hier en daar als je toch verkeerd geïnterpreteerd of genegeerd wordt.
Jaa jaa jaaaaaaahquote:Op maandag 3 december 2018 06:19 schreef Sylver_ het volgende:
Oli, Oli, olifant.. Toto wil een olifant 🎵😁
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anderen nog iets aan sinterklaasavond gedaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Nee, gelukkig niet alleen voor onsquote:Op donderdag 6 december 2018 13:22 schreef Lemijn het volgende:
Ja, ik vierde pakjesavond met vrienden en een bergje kinderen. Jacob sliep voordat het festijn begon,. Maar echt erg vond ik dat eigenlijk niet, de gelovende kinderen waren op een leuke manier hysterisch en daar kan hij niet zo goed tegen.
FF, is dat alleen jullie gezin? Indrukwekkende berg pakjes. En toffe cadeaus zo te horen. Ik ben met 1 kind nog van de lijn 'hoe minder speelgoed hoe beter', maar dat is met meer waarschijnlijk niet vol te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |