abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 november 2018 @ 20:27:48 #161
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183310392
Mijnes blijft tot nu toe braaf staan ja. Maar ik heb ‘m pas een week en hij is ziek dus geen garanties voor de toekomst. Op zich denk ik dat het wel zal blijven werken, want de mogelijkheden die het biedt vindt hij wel tof.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_183310514
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:11 schreef Lemijn het volgende:

Wat fijn dat IJsje zo makkelijk speelt op de nieuwe plekken. Hoe vond grote zus het?
Oh en _O_ voor de losse stappen natuurlijk. Jacob maakt nog steeds 0 aanstalten hoor.
Grote zus deed het ook al zo goed. Meteen lekker aan het spelen ook bij de BSO. Een ochtend wennen op haar nieuwe school en ze ging meteen op stap, naar het Mauritshuis. Ze zat dus voor het eerst in de kring in haar nieuwe klas maar durfde al wel te vertellen dat ze al eens in het Mauritshuis geweest was en dat ze daar het Meisje met de Parel hebben. Het is wel heerlijk dat beide kinderen op sociaal gebied zo makkelijk meedoen en overal goed gedijen, dat scheelt een hoop zorg. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_183311045
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 19:43 schreef Nolita het volgende:
Wij hebben er (nog?) geen, maar N is zo’n klimgeit die ik vanuit dat ding op het aanrecht zie klimmen. Of via de zijkant eraf kiept. :D
Blijven die van jullie allemaal zo braaf staan?
De afstand van kruk naar het aanrecht is te groot, dus hij kan er niet op. Ook valt hij er niet af, want hij past er niet doorheen. Top ding!
pi_183312152
Waar koop je die dingen? En is het geen sta-in-de-weg in de keuken als je hem niet gebruikt?
  donderdag 22 november 2018 @ 22:04:40 #165
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183312946
Je koopt een simpel ikeakrukje, en bouwt de rest er zelf op. Ofwel met een handleiding van internet ofwel gewoon zelf (als je daar handig genoeg voor bent - in essentie is het gewoon een opbouw met de oppervlakte van het blad van het krukje en de hoogte hangt af van je keukenblad).

Edit: ja het staat de rest van de tijd in de weg. :P
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_183313086
OUD / Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 345

Post 207. :+

Bob klimt con-stant op de learning tower (ongeacht of grote broer er al op staat of niet), dus hij staat nu maar in de bijkeuken. :').

En: ze zette gisteren twee stapjes los en vandaag drie! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_183314054
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 20:52 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

De afstand van kruk naar het aanrecht is te groot, dus hij kan er niet op. Ook valt hij er niet af, want hij past er niet doorheen. Top ding!
Niet doorheen, maar ik zie wel dwarsbalkjes waar N haar voeten op kan zetten en zich vast op een of andere manier omhoog kan werken.

Maar wat lemijn zegt, alle opties die ze dan verder nog hebben zal de verleiding tot klimmen wat doen afnemen.
Hier durf ik dat iig niet aan.
pi_183315557
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 22:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
OUD / Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 345

Post 207. :+

Bob klimt con-stant op de learning tower (ongeacht of grote broer er al op staat of niet), dus hij staat nu maar in de bijkeuken. :').

En: ze zette gisteren twee stapjes los en vandaag drie! O+.
Hier ook :') Mijm klimt er constant op en dat vind ik nu nog te eng. Maar met een peuter is het super. Er gaan ook veel meer groente in als hij ze zelf mag ‘snijden’.

Ik heb jullie wel verwaarloosd, alles gelezen, maar meeschrijven lukte even niet in alle drukte.

Las weer een hoop ontwikkelingen bij alle dreumessen O+

Mijm loopt nu echt altijd, zo veel fijner dan dat kruipen. Tijdens het koken gaat hij tegenwoordig letterlijk aan mijn benen hangen, als een klein aapje. Niet echt handig. En gisteren voor het eerst doorgeslapen zonder laatste fles om half 11 *O* vanavond 2e poging.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 23 november 2018 @ 09:51:24 #169
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183319202
Learning tower is geweldig juist! O+
Kan je je dreumes dit soort dingen laten doen:

O+ O+ O+ O+

[edit] misschien meer iets voor met peuters idd :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 23 november 2018 @ 10:59:26 #170
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183320513
Ik ben ook fan hoor, nu al bij 16 maanden. Ik zet Jacob er ook op voor het raam. Dan kan hij naar de auto's/blaadjes/honden etc kijken. Ik verheug me erop dat hij straks zelf op en af kan klimmen, en het ding kan gaan verplaatsen ^O^ .
pi_183327319
Wij hebben een Funpod. Een learning tower waar je niet zelf in en uit kunt klimmen. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 25 november 2018 @ 19:58:35 #172
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183367465
Zeg, moeders van dreumesen, hebben jullie ook zelf zo'n belabberde conditie? Mijn armspieren zijn supersterk van al dat tillen, maar verder word ik al moe van een kwartier fietsen tegenwoordig. Een jaar geleden was ik bezig met het hardlopen weer opbouwen maar toen werd het koud geloof ik, en toen ging ik weer werken, en dat was het einde van mijn sporten. En omdat ik minder sociale activiteiten heb zit ik ook minder op de fiets. Vertel me dat jullie het beter doen, zodat ik gemotiveerd word!
Overigens ben ik afgelopen week weer eens gaan zwemmen en dat was wel heel fijn.
pi_183368666
Ik kan je helaas niet geruststellen Lemijn.
Conditie is hier weer helemaal verdwenen na de positieve test :P
Het is in ieder geval niet meer op het oude niveau geweest.
pi_183369242
Ik wil niet beweren dat mijn conditie nou zo geweldig is, maar ik sport wel elke week minstens twee keer. Ik ben nog steeds zo ontzettend blij met wat mijn lijf na de zwangerschap, bevalling en bekkeninstabiliteit weer (en zelfs nog beter) kan. O+.
  zondag 25 november 2018 @ 21:13:31 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_183369691
Noud woont tegenwoordig op de learning tower. En omdat hij steeds zijn zus van de tripp trapp duwde hebben we er voor hem gisteren ook maar 1 gekocht. Hij viel er gelukkig al meteen af vandaag :')
disclaimer
pi_183375929
Ik ben het afgelopen half jaar best veel afgevallen en voel me daardoor juist weer wat fitter, Lemijn. Helaas heb ik sporten inmiddels alweer opgegeven. Begin in het voorjaar wel weer aan hardlopen ofzo.

Mijm is ziek ;( vannacht al overgegeven, hele ochtend al en 39,6 koorts. Wil alleen maar tegen mij aan geplakt liggen. Nu een poging doen om hem in bed over te leggen, kan ik fijn alle was gaan doen ;)
pi_183376477
Echt fit voel ik me ook niet Lemijn, herkenbaar. Een uur per week sporten lukt me meestal nog net. Ik bedenk me dan maar dat ik pre kinderen nou ook geen fitgirl was en dat dus nu helemaal niet meer ga worden :+

Beterschap voor Mijm LeSage!

Kroket is goed op dreef, gaat in standje overdrive zodra er iets niet naar haar zin gaan. Ze gilt zo schel dat m'n oren er pijn van doen :o Gelukkig lukt het zelf spelen (en samen met broer) wel steeds beter, kan ik ook weer even warme koffie drinken en de krant lezen :)
  maandag 26 november 2018 @ 10:01:14 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_183376517
Mijn conditie is ook vooruit gegaan, maar dat was ook niet zo moeilijk. Na de geboorte van noud was ik te zwaar (30 kilo aangekomen in de zwangerschap), depressief vanwege burnout en fysiek opgebrand door overgewicht en borstvoeding.
Sinds een jaar gaat het eigenlijk met de dag beter, maar ik beweeg ook best veel, op werkdagen sowieso altijd 50 minuten fietsen en ook zo'n 3 kwartier stevig lopen, zo'n 20-30 trappen op per dag, etc.

Het gaat niet vanzelf, maar mijn fitbit helpt me er ontzettend bij!

2 ontopic bonusnouden:

Trots op zijn eigen grotejongensstoel.

Helpen met koken op de learning tower.

Lesage, beterschap :*

[ Bericht 17% gewijzigd door SQ op 26-11-2018 12:24:24 ]
disclaimer
pi_183387885
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:58 schreef Lemijn het volgende:
Zeg, moeders van dreumesen, hebben jullie ook zelf zo'n belabberde conditie? Mijn armspieren zijn supersterk van al dat tillen, maar verder word ik al moe van een kwartier fietsen tegenwoordig. Een jaar geleden was ik bezig met het hardlopen weer opbouwen maar toen werd het koud geloof ik, en toen ging ik weer werken, en dat was het einde van mijn sporten. En omdat ik minder sociale activiteiten heb zit ik ook minder op de fiets. Vertel me dat jullie het beter doen, zodat ik gemotiveerd word!
Overigens ben ik afgelopen week weer eens gaan zwemmen en dat was wel heel fijn.
Ja, hier is het ook niet wat het ooit was. Maar ja, dat kan ook zijn omdat ik inmiddels niet meer helemaal de jongste ben en twee zwangerschappen en bv er wel inhakken. Sowieso is 'fit' blijven in mijn geval (en de jouwe ook wel geloof ik) deels vooral geweest na de geboorte van de kinderen: op gewicht blijven, niet teveel afvallen en verzwakken. En dan is sporten in combinatie met bv niet handig. Het gaat nu anderhalf jaar na de geboorte van IJsje wel beter dan destijds met I, want toen was ik veel vaker ziek, zwak en ellendig.

Verder beweeg ik in het dagelijks leven al veel: een huis met veel trappen, ik fiets naar mijn werk, daar gebruik ik ook trappen en ik ben voor de klas ook steeds beweeglijk. Veel energie voor sporten blijft er ook op die manier niet over, merk ik. Mijn lijf is vooral vaak moe, maar ik weet ook wel dat het nu op zich een goed moment kan zijn om weer wat op te gaan pakken. En dat het ook weer energie kan geven.

Vind het wel een lastige, om een balans te vinden in: sporten als een manier om goed voor mezelf te zorgen maar anderzijds ook niet teveel van mezelf te vragen.

IJsje vindt het de laatste dagen heel tof om op stoelen te klimmen met een boekje. Heel trots zit hij dan om zich heen te kijken. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_183392196
Conditie....ik ben 10 weken na bevalling heel fanatiek weer begonnen met sporten (teamsport). Ging ook wel prima en voelde me goed.
Toen ik weer 4 dagen ging werken merkte ik dat ik veel van mijn lichaam ging vragen (viel in rap tempo af). Mijn intentie was om door te gaan, echter was het team niet meer wat het was en heb ik de keuze gemaakt om te stoppen (na afloop seizoen).
Mijn conditie is dus ook niet wat het geweest is. Ben wel lichter dan voor zwangerschap (minder spieren ook?) Nu snap ik niet hoe ik het toen gedaan heb, maar zou ik wel weer graag sporten. Alleen vind ik maar geen sport die bij me past, ik ben teamsport zo gewend...
Daarnaast willen we over een half jaar wel voor een tweede gaan. Ik ben ervan overtuigd dat ik de zwangerschap mede zo eenvoudig ben doorgerold doordat ik fit was, daarom zou ik graag weer fit willen starten...maar hoe?

Beterschap voor mijm!

WoW wat is noud al groot zo los op de triptrap! :o Kan mijn kind dat ook over 5 maanden!?

Wat een leuk ijsje O+

Ik zie N nog steeds zoveel ontwikkelingssprongen maken, het gaat zo snel nu! Ze begrijpt iedere dag meer, loopt heel graag, probeert steeds meer klanken na te doen, geeft kusjes met een getuit mondje en bijpassend geluid O+ . Heerlijk kind is het.
pi_183393709
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:01 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn conditie is ook vooruit gegaan, maar dat was ook niet zo moeilijk. Na de geboorte van noud was ik te zwaar (30 kilo aangekomen in de zwangerschap), depressief vanwege burnout en fysiek opgebrand door overgewicht en borstvoeding.
Sinds een jaar gaat het eigenlijk met de dag beter, maar ik beweeg ook best veel, op werkdagen sowieso altijd 50 minuten fietsen en ook zo'n 3 kwartier stevig lopen, zo'n 20-30 trappen op per dag, etc.

Het gaat niet vanzelf, maar mijn fitbit helpt me er ontzettend bij!

2 ontopic bonusnouden:

[ afbeelding ]
Trots op zijn eigen grotejongensstoel.

[ afbeelding ]
Helpen met koken op de learning tower.

Lesage, beterschap :*
Wat een grote Noud al zo!

Maar zo'n fitbit, hoe helpt dat je dan? Ga je daardoor daadwerkelijk meer bewegen? Vind het wel een interessant dingetje maar wat te duur om het miskooprisico zomaar te nemen.

Ik ben overigens topfit natuurlijk. Afgelopen weekend twee dagen in het zwembad geweest, zware kinderwagens heuvel op en heuvel afgeduwd en zitten zwingen bij de kinderdisco, door klimtoestellen heen geklommen en kinderen omhoog geduwd... Dat kan jij ook allemaal Lemijn!

maar in het dagelijks leven kom ik niet veel verder dan om de dag naar het 'verre' winkelcentrum lopen, en als ik dat fiets zit ik te hijgen bij het mini heuveltje. Maar ik heb ook 0 zin/energie om wat te gaan ondernemen s avonds, moet me daar echt toe zetten.
pi_183395224
Ik quote Mini maar even uit het babytopic:

quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 09:59 schreef minilot het volgende:
Maar ik kwam eigenlijk voor een teeveetip! Vanavond om 22:00 Nederlandse tijd op BBC 2 de eerste aflevering (van drie) van de wetenschappelijke documentaire Babies: Their Wonderful World, over het brein van ukkies van 0 tot 2 jaar
Iemand hier nog gekeken? Was echt interessant. Daardoor lag ik wel veel te laat in bed :7

Fit zijn en energie hebben, wat is dat :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ ? Sporten deed ik voor mijn zwangerschap al niet, zou ook niet weten waar ik nu de tijd vandaan moet halen. Soms droom ik wel eens stiekem om ooit nog een halve marathon te lopen (jaren geleden eens gedaan, toen ik nog in sportieve jonge jaren zat :P :+ :P ).

De ontwikkelingen gaan hier ook zo snel soms. Simon zit nu in zijn herhaalfase, hij herhaalt zo'n beetje elk laatste woord dat wij zeggen. Hij zit ook in zijn eten-gooi-fase, die vind ik wel wat minder :{
  dinsdag 27 november 2018 @ 21:26:16 #183
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183409666
Ik wil ook een woordherhaalfase ;( . Maar wij zitten nog steeds in de ziek-en-repeat fase. Meh. Taal schiet er duidelijk bij in. Of nieuwe dingen überhaupt.

Dank voor jullie conditieverhalen. Herkenning is altijd lekker. Ik ben momenteel inderdaad vooral bezig met gewoon op de been blijven en op gewicht blijven (dat laatste gaat goed, maar niet vanzelf). Tegelijk weet ik dat je ook gewoon in beweging moet komen om je conditie op te vijzelen. Dus nu denk ik: na de feestdagen. Eerst december door met teveel dingen die moeten, en daarna wil ik een plan voor structureel tijd voor 2x een uur iets doen. Zwemmen of zo.

---
Oké, ik ga nog even iets positiefs over Jacob vertellen. Ik vind het zo leuk om te merken dat hij probeert te voorspellen wat er komt. Jas aan -> zwaaien, bijvoorbeeld. Slaapzak aan -> huilen }:| . Leuker voorbeeld: soms kijken we samen naar buiten en zien dan een hond. De laatste dagen merkte ik dat hij steeds al 'wah wah' zegt als ik de gordijnen open doe. Als er dan even later daadwerkelijk een hond langsloopt, is hij niet eens perse geboeid, maar in ieder geval heeft hij de koppeling gelegd: als het gordijn open gaat, kan ik naar buiten kijken en daar komt is soms een hond.
pi_183410590
Lemijn :* balen van die ziek-repeat fase. Nieuwe dingen komen echt wel weer als Jacob weer fitter is. Kan zo van de ene op de andere dag iets nieuws zijn, is hier ook, dat je af en toe denkt, waar haalt ie dat opeens vandaan??? Nadeel van die woordherhaalfase is dat je zelf ook steeds meer op je woorden moet letten :+
Leuk dat Jacob die verbanden legt! Het is echt fascinerend om dat soort dingen zien te ontwikkelen.

Herkenbaar ook van dat op de been blijven en op gewicht blijven. Gezien de stress op mijn werk heb ik af en toe mijn twijfels bij dat op de been blijven, soms zou ik gewoon weg willen kruipen in een hoekje :@ Qua gewicht is het mij wel gelukt om 1-1,5 kg aan te komen (nog wel 5 kilo onder gewicht voor zwangerschap). Jammere is alleen dat dat vooral gelukt is door kruidnoten, chocolade, gevulde speculaas e.d. te eten :') :Y)
pi_183412432
Hoezo is dat jammer Tolstoi? Lijkt mij fijner om dat te doen door lekker snoepen dan door bewust te eten. Maar goed, ik ben een snoeper dus elke reden voor extra kruidnootjes is een goede!

Wij hebben al een paar dagen krijsfest 2.0. Lala raakt totaal overstuur van iets normaals (in de kinderwagen moeten, verschonen, bedritueel of gewoon midden in de nacht) en is amper rustig te krijgen. Erg vermoeiend, vooral voor m'n oren.

Wij waren overigens een weekendje weg, inclusief nichtje van 2 maanden ouder. Die kon 1,5e week geleden nog niet lopen maar rende nu als een pro de kamer door. En ondertussen flinke praatjes en iedereen bij naam kennen. Het leek alsof de meiden haar in hadden gehaald qua ontwikkeling, maar qua taal komen ze echt nog niet in de buurt en ondanks dat Em al langer loopt, gaat dat echt nog niet zo soepeltjes. Maar interesse van de meiden richting haar (of andersom) is er nog niet, terwijl de meiden wel duidelijk op elkaar en peuter reageren.
pi_183414514
Ik denk dat de kapitein later voetbalcommentator wordt _O- als er iets van voetbal op tv is wordt ie helemaal wild en roept steeds als de bal wordt overgespeeld "die, bal, die, die, dieeee, heeeeeej"

Mafkeesje O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183416513
Dan moet de kapitein een keer naar Em komen kijken, die kan al beter voetballen dan haar grote broer!

Er werd vannacht gehuild maar niet fanatiek. Meer zo'n vermoeidheidshuiltje wat binnen een paar minuten vanzelf weer over is, zo ook vannacht. Em was vanmorgen vroeg wakker dus die heb ik uit bed geplukt voor ze Lala wakker kon maken. Een half uur later wordt Lala wakker, blijkt dat ze haar hele bed ondergespuugd heeft vannacht. Wat dus lekker verspreid is en hard was geworden. En het stonk ook aardig, dus geen idee hoe ik dat niet heb kunnen ruiken toen ik Em uit bed haalde... maar wij hebben dus vast het badrondje dat voor vanavond gepland stond gehad!
pi_183417254
Aggos lala, was ze verder nog ziek vandaag?

Je was vanmorgen vast zo fanatiek aan het ninjasluipen dat je het hebt gemist :D
pi_183426925
Haha ja, je zintuigen wellicht zo op andere dingen ingesteld dat je het niet geroken hebt. Wel sneu zeg, hopelijk eenmalig!

N wordt ook altijd enthousiast als er toevallig voetbal op tv is, maar dat zappen we eigenlijk altijd weer weg.

Vraagje: hoe weet je of de luieruitslag een schimmel is waarvoor je naar de ha moet?
N heeft nu een ruime week rode bultjes op haar schaamlippen die de ene keer wat roder zijn dan de andere keer maar niet wegtrekken. Daarbij heeft ze vorige week een plek op dr bil open gehad, maar dat lijkt aan het helen op dit moment. Echter gaf de opvang aan dat ze wellicht een schimmel had dus mss een idee was om langs te gaan bij de ha.
N heeft normaal gave billen en als ze uitslag heeft is dat meestal binnen een dagje weer weg. Maarja kiezen die aan het doorbreken zijn enzo..
Ervaringen?
  woensdag 28 november 2018 @ 21:05:09 #190
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183427580
Voor antischimmelzalf hoef je niet naar de huisarts, dat kan je zo bij de drogist halen.
pi_183427701
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:05 schreef Lemijn het volgende:
Voor antischimmelzalf hoef je niet naar de huisarts, dat kan je zo bij de drogist halen.
En is dat een baat het niet dan schaadt het niet middel?
Omdat ik dus niet weet of het een schimmel is?
  woensdag 28 november 2018 @ 21:20:01 #192
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183427941
Ik zie net dat thuisarts.nl adviseert om langs de huisarts te gaan als gewone zinkzalf, frequent verschonen etc niet werkt. Maar het middel kan weinig kwaad inderdaad.
pi_183428045
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:10 schreef Nolita het volgende:

[..]

En is dat een baat het niet dan schaadt het niet middel?
Omdat ik dus niet weet of het een schimmel is?
Kan geen kwaad, niet op de slijmvliezen. Buitenkant schaamlippen/billen is prima.
pi_183428275
Je zou ook nog even kokosolie kunnen proberen.
  woensdag 28 november 2018 @ 21:36:30 #195
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_183428357
Het klinkt wel als een schimmelinfectie, het klinkt als hetzelfde als Ella had.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik zie net dat thuisarts.nl adviseert om langs de huisarts te gaan als gewone zinkzalf, frequent verschonen etc niet werkt. Maar het middel kan weinig kwaad inderdaad.
Ik moest ook langskomen. Ik had gebeld om te vragen of ik gewoon miconazol mocht smeren, maar moest dus toch even langs.

Eenmaal begonnen met de zalf ging het toen vrij snel beter :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 28 november 2018 @ 21:42:16 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183428523
Nou ja daarom wijs ik er dus graag op dat die miconazol vrij verkrijgbaar is. Ik snap niet zo heel goed waarom je daarvoor langs moet komen.

Voor z’n oorontsteking moest Jacob wel langskomen vanmiddag, trouwens. Wat een gelazer. Zo kom je nooit bij de huisarts en zo heb je ineens een abonnement. Ik ben zooooo moeoeoe. Nooit gedacht dat ik zo enthousiast en hoopvol antibiotica in mijn kind zou stoppen :O .
pi_183429004
Thnx voor alle reacties, zal morgenochtend maar even bellen dan voor de zekerheid :)

Ach lemijn, hopelijk slaat het snel aan en heb je een goede nachtrust in het vooruitzicht.
pi_183429149
Simon heeft momenteel ook een schimmelinfectie, ook allemaal rode bultjes op zijn onderbuik, tussen zijn navel en zijn piemeltje. Wij zijn er wel mee naar de huisarts geweest, want geen idee wat het was (wel een vermoeden). Zijn nu ook miconazol aan het smeren, 2 maal daags.
Indien over 2 weken niet over, dan hormoonzalf.

FF, wat sneu van Lala en ook een beetje voor jou voor het verschonen en het krijsfest 2.0

Ook beterschap voor Jacob met zijn oorontsteking en een knuffel voor jou Lemijn, ik duim voor een goede nacht voor je!!!
pi_183429396
Wij hoefden juist niet langs te komen na bellen voor een afspraak, maar werden gewoon doorverwezen naar de apotheek. Verschil is hier duidelijk merkbaar doordat ze met gewone rode billen pijn/last hebben bij het verschonen. Bij schimmel ziet het er knalrood uit maar reageren ze er totaal niet op.

Lala lijkt nergens last van te hebben, was waarschijnlijk een maaltijd die verkeerd is gevallen of een flinke hoest. Hopelijk eenmalig dus.
pi_183430575
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:42 schreef Lemijn het volgende:
Nou ja daarom wijs ik er dus graag op dat die miconazol vrij verkrijgbaar is. Ik snap niet zo heel goed waarom je daarvoor langs moet komen.

Voor z’n oorontsteking moest Jacob wel langskomen vanmiddag, trouwens. Wat een gelazer. Zo kom je nooit bij de huisarts en zo heb je ineens een abonnement. Ik ben zooooo moeoeoe. Nooit gedacht dat ik zo enthousiast en hoopvol antibiotica in mijn kind zou stoppen :O .
hier zorgde de antibio vaak al na 1 dag gebruik weer voor n volledig happy kind ( bij alle 6 de keren oorontsteking :')) hopelijk is jacobje morgen weet n happy camper :*
pi_183436610
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:05 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon heeft momenteel ook een schimmelinfectie, ook allemaal rode bultjes op zijn onderbuik, tussen zijn navel en zijn piemeltje. Wij zijn er wel mee naar de huisarts geweest, want geen idee wat het was (wel een vermoeden). Zijn nu ook miconazol aan het smeren, 2 maal daags.
Indien over 2 weken niet over, dan hormoonzalf.

FF, wat sneu van Lala en ook een beetje voor jou voor het verschonen en het krijsfest 2.0

Ook beterschap voor Jacob met zijn oorontsteking en een knuffel voor jou Lemijn, ik duim voor een goede nacht voor je!!!
Het is hier idd ook een schimmel. Nu ook miconazol. Ze adviseerde ook kokosolie (met geur!) en gaf mij de keuze. Echter woon ik in een dorpje en pas in het weekend gelegenheid om ergens iets te halen. Mocht het met miconazol niet overgaan dan adviseerde ze hier juist om toch kokosolie te proberen. Wellicht dat ik dat dus sowieso wel in huis ga halen zodat ik het een volgende keer bij de hand heb.
pi_183441279
Ik zag vanmorgen, toen V mijn boterham weer eens wilde, dat er opeens 2 flinke kiezen bij zijn.
Zonder enige aankondiging waren ze er, ik blij!
Totdat ik hem vanmiddag uit bed haalde, alles onder de tandenpoep ^O^
pi_183441361
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:15 schreef Nolita het volgende:

[..]

Het is hier idd ook een schimmel. Nu ook miconazol. Ze adviseerde ook kokosolie (met geur!) en gaf mij de keuze. Echter woon ik in een dorpje en pas in het weekend gelegenheid om ergens iets te halen. Mocht het met miconazol niet overgaan dan adviseerde ze hier juist om toch kokosolie te proberen. Wellicht dat ik dat dus sowieso wel in huis ga halen zodat ik het een volgende keer bij de hand heb.
Toevallig hier ook aan de miconazol, en ik zag binnen 24 uur al duidelijk verschil!
  donderdag 29 november 2018 @ 16:33:04 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_183441453
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 23:58 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wat een grote Noud al zo!

Maar zo'n fitbit, hoe helpt dat je dan? Ga je daardoor daadwerkelijk meer bewegen? Vind het wel een interessant dingetje maar wat te duur om het miskooprisico zomaar te nemen.

Ik ben overigens topfit natuurlijk. Afgelopen weekend twee dagen in het zwembad geweest, zware kinderwagens heuvel op en heuvel afgeduwd en zitten zwingen bij de kinderdisco, door klimtoestellen heen geklommen en kinderen omhoog geduwd... Dat kan jij ook allemaal Lemijn!

maar in het dagelijks leven kom ik niet veel verder dan om de dag naar het 'verre' winkelcentrum lopen, en als ik dat fiets zit ik te hijgen bij het mini heuveltje. Maar ik heb ook 0 zin/energie om wat te gaan ondernemen s avonds, moet me daar echt toe zetten.
Fitbit helpt mij vooral omdat het me motiveert mijn doelen te halen. Ik heb een aantal basisdoelen en je ziet dus door de dag heen hoe ver je daar nog vanaf zit. Door mijn interne competitiedrang wil ik ze allemaal verslaan :P
Ik wil elke dag minimaal 10.000 stappen, 15 trappen op, 45 actieve minuten, 7 gelopen kilometers en 2300 verbrande calorieen. En ik haal toch wel 5 uit 7 dagen alle doelen.
Het grootste voordeel is nog wel dat ik nu best veel kan vreten en toch op gewicht blijf :') :@ _O-
disclaimer
  donderdag 29 november 2018 @ 16:42:49 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_183441635
En beterschap voor de zieke kindjes :*
Hier beginnen we eindelijk de vruchten te plukken van drie dagen per week kdv. Noudster is vorig jaar veel ziek geweest, maar nu komt het niet verder dan "een beetje" snot over het algemeen, yay voor weerstand :P

Hij begint nu toch ook wel echt te praten. Er zijn voor Noud een paar Heel Belangrijke woorden: Auto (aahtooo!!!), poesje, nee (Nej nej nej NEEEEEEJJJJ * denk hier een extreem schelle krijstoon bij * ), mama en die/dees. Soms afgewisseld met een "buiten" en een BAAHT! (waar hij zus m.aud mee bedoelt).
De auto is wel hilarisch hoor, hij kreeg m in zijn schoentje en sindsdien zijn ze onafscheidelijk *;
Hij krijste de hele wijk bij elkaar toen hij m aan mij moest afgeven bij de opvang :')

disclaimer
pi_183447596
Hier dus ook een zieke.
Hij had vanmiddag al diarree wat overal door ging, zojuist heeft hij zijn bed en zichzelf compleet ondergekotst :'(
pi_183451769
Beterschap voor alle zieken!!

Lemijn, hoe gaat het met Jacob zijn oorontsteking? heb je zelf nog wat redelijke nachten kunnen maken?

Hier ben ik degene die ziek is :( Hopelijk krijgt Simon nog voldoende antistoffen via de BV en krijgt hij het niet te erg van mij.

Gister ging ie mij even vertellen wat ik moest doen. Ik had hem op de arm en hij zat naar de bank te wijzen en "zitte, zitte" te roepen. Ik ging met hem op de bank zitten en vervolgens begint ie aan mijn kleding te friemelen en zegt ie "mulk, mulk".
Tja, dan kan je toch bijna niet weigeren :+ :D
pi_183452503
Vandaag kon ik de deur uitlopen zonder een dramatisch stervende zwaan achter te laten *O* hij zwaaide bij t traphekje, knuffelde zn knuffel en ging weer spelen O+

Zou die verlatingsangst dan eindelijk weer even minder worden :D?
pi_183452507
Mulk _O-
pi_183452527
Beterschap Tolstoi!

Stervende zwaan :') _O-
  vrijdag 30 november 2018 @ 10:20:27 #211
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_183453300
Mulk O+

Beterschap aan alle zieken, het najaar is duidelijk weer begonnen he :{
Hopelijk heeft de AB snel resultaat bij Jacob, slaap zou zo fijn zijn he :*

Goede woordjes voor Noud, daar kom je heel ver mee!
Die foto _O- Ik dacht 'awwh, wat een schattig slaaphoofd O+' en toen zag ik pas de enorme sliert snot _O-

Oh LDG, dat is zoooo veel fijner weggaan!

Ik bracht Ellie vandaag voor een halve dag naar het kdv, en ze blijkt toch een hele dag te kunnen vandaag. En kleuter gaat gelijk vanuit school met een vriendinnetje mee. Dus ik heb zowaar de middag vrij! :o
pi_183453448
Die snottebel van Noud :D
Beterschap voor alle zieke sneutjes :* Deze tijd van het jaar is wel het toppunt qua snot.

Vorig jaar kon ik niet naar het Sinterklaasfeest op het werk van m'n vriend omdat kroketje ziek was, vandaag gaan we dus wel! Ik ben benieuwd wat ze er van vind :)

Leuk om te lezen over de woordjes die al gezegd worden. Ik hou zo van dat dreumesgepraat O+
De mijne houdt het vooralsnog op ja/nee/die en heel hard gillen zodat ze alsnog alles voor elkaar krijgt :+
pi_183456484
Hier best veel geklets de laatste tijd. Met 'oeps' op de juiste momenten als komisch hoogtepunt.
  vrijdag 30 november 2018 @ 14:17:11 #214
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_183457164
Ik ben benieuwd wat Kroketje er van vindt, Fazz!

Ik vind de dreumespraat ook erg tof O+

Maar ik vind het daardoor ook snel gaan. Ze praat zinnetjes met 3 woorden, super leuk want je kan al echt gesprekjes voeren, maar het gaat allemaal zo snel! Het voelt soms alsof we al een peuter in huis hebben, terwijl we nog 4 maanden te gaan hebben.

Ik vind de 'wahzeije?' als ze je niet verstaat (of begrijpt) wel 1 van de leukste O+
  vrijdag 30 november 2018 @ 17:35:34 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183460917
:W , hier ben ik weer hoor. Jacob lijkt zeker baat te hebben bij de antibiotica, koorts is weg en kind is blijer. Lief dat jullie ernaar vroegen! Ik regel af en toe een nacht doorslapen voor mezelf, want dat is ook zonder oorpijn niet aan de orde met hem thuis.

Zo dol op jullie dreumesverhalen O+ .
pi_183463077
Wat een ziekenboeg hier. Mijm heeft 2 ontstoken ogen, dus die haalde ik vanmorgen met dichte ogen en een big smile uit zijn bed :D

Verder heb ik zo weinig over hem te schrijven, het is zo’n lekker kereltje die eigenlijk altijd vrolijk is O+
pi_183475891
Ik zag in het babytopic, dat rena een leuk dreumesje heeft sinds vandaag! vanaf morgen!! Alvast gefeliciteerd en welkom hier *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Een hele fijne dag gewenst!!!

Lemijn, fijn dat het wat beter gaat met Jacob en ook fijn voor jezelf dat je af en toe een doorslaapnacht regelt!

Sylver, leuk 3-woorden-zinnetjes O+ Heb je nog genoten van je vrije middag?

Gogo, dat oeps _O- _O- Simon zegt dat ook, soms op de juiste momenten, maar ook als ie expres iets op grond gooit, zegt ie "oeppes" :D _O- O+

LeSage, hoe gaat het met Mijm zijn oogjes?

Hier nog steeds ziekjes, af en toe best lastig met een kind. Maar het gaat langzaam de goede kant op.
Simon is zo leuk, lief, grappig, ondeugend, klauterig, knuffelig en kusjesgevend O+ O+ O+ O+
Wat kun je toch helemaal gek zijn van je kind en zoveel van iemand houden O+ O+ O+ O+

[ Bericht 0% gewijzigd door TolstoiFan op 01-12-2018 14:39:10 ]
pi_183488885
Tolstoi, dank je wel *O*

Ik kom me dus melden met kersverse dreumes, echt bizar hoe snel dat jaar gegaan is, even crosspost uit het babytopic;

Hoi :W

Ben benieuwd hoe ze de drukte vandaag gaat ervaren :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183490845
Gefeliciteerd Rena *O* gezellig dat je er weer bij bent! En mooie stoel, mijn meiden hebben exact dezelfde gekregen voor hun 1e verjaardag :D

Twee meiden die overigens voor de tweede nacht achtereen de halve nacht hebben gespookt, ik ben gesloopt... en dan is man ook nog eens de rest van de middag weg :(

LeSage, mijm klinkt wel heel zielig zo, maar blijkbaar voelt hij zich gelukkig niet zo. Is hij vanmorgen beter wakker geworden?
pi_183491784
Aah daar is het elfje van rena :D O+ wat is ze ineens groot geworden, zoveel minder baby in het gezichtje
pi_183493037
FF, dank je wel! Ze zit er nog niet heel stevig in, ik moet er wel bij blijven staan, maar dat komt nu vanzelf denk ik O+ Waardeloos van je nacht zeg :{

LDG, ja gaat hard nu he ;( ? Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze nu rap groter wordt en meer kan en zo, aan de andere kant denk ik blijf nog maar even klein -O- Ben nog niet helemaal ingelezen op af en toe lurken na, maar hoe is het met jouw kleine kapitein? :)
And you know I might
pi_183501010
Rena :o :W wat is ze groot geworden!

Was je middag nog een beetje te doen? Ik moest werken en met 2 overprikkelde sinterklaas-kindjes was dat niet perse heel erg :+

Mijm is nog een beetje verkouden en af en toe wat vieze ogen, maar gaat een stuk beter weer O+
  zondag 2 december 2018 @ 21:14:47 #223
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183503502
Welkom Rena en C, en gefeliciteerd!

Sinterklaaroverprikkeling hoop ik nog jaren uit te stellen, en nu is het in ieder geval nog niet aan de orde, dat scheelt. Al (over)prikkel ik hem genoeg met andere dingen hoor. In ruil daarvoor deden we vandaag helemaal niets. Alleen spelen en klusjes in huis en het afval wegbrengen.

Fijn dat Mijm opknapt!
FF, hopelijk doen ze geen 3 op een rij. Enig idee over de aanleiding?
Tolstoi, begrijp ik goed dat jij zelf ziek was? Wat vervelend! En veel zwaarder met kind inderdaad.

Jacob heeft zijn vocabulaire weer iets aangepast: hij zei al een poosje 'da' voor nee (ik denk een afgeleide van klaar), en nu is het geworden 'da da da da da'. Zodat er geen twijfel ontstaat, denk ik. 8)7 . Het is uiteraard wel de dreumesvariant van nee: nee ik wil nu geen yoghurt meer, ja nu wel want het is een halve minuut later :') .
pi_183504883
Rena, de balans met het zitten hadden ze hier heel snel gevonden (maar ze waren dan ook nog een stuk kleiner dan C nu, dus dat is makkelijker met niet omvallen). Er zelf goed op gaan zitten lukte ze pas een maand of twee later dacht ik, maar klimmen deden ze wel vanaf dag 1. Maar ik vind het nog steeds ideale stoeltjes. Als ik nu s nachts een fles voor ze moet maken zet ik ze ook erop en dan blijven ze stil zitten tot ik met de fles aan kom :')

Lemijn, er is geen echte aanleiding, maar de ene nacht was het Lala, de andere Em. De ander was dan ook wel even wakker vlak er voor, maar sliep al heel snel weer verder, dat is prima. Ik hoop iig dat we nu het rondje weer gehad hebben en weer een redelijke nacht krijgen om bij te tanken. Ik ga ook zo naar bed als m'n man klaar is met douchen.

Ik dacht dat 'da' vooral gebruikt werkt om dingen aan te wijzen. Hier wel ongeveer (iets wat er op lijkt). Ja/nee beginnen ze nu langzaam aan te geven met knikken en hoofdschudden, maar klopt ook nog niet altijd.

Sinterklaas op mans werk ging hier heel goed. Peuter vindt dat allemaal eng maar interessant en zat dus de hele tijd op schoot. De meiden scharrelden wat rond en Em heeft een tijdlang vol aandacht zitten kijken, half bij haar broer op schoot die zijn arm ook om haar heen had O+ Het echte feest is woensdag pas bij m'n schoonzusje en zonder hoog bezoek gelukkig. Maar kadootjes krijgen en uitpakken hebben ze al wel goed door. Er mee spelen is daarentegen iets wat vooral door peuter gedaan wordt :')
  zondag 2 december 2018 @ 22:19:19 #225
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183505247
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:06 schreef FlyingFish het volgende:
Ik dacht dat 'da' vooral gebruikt werkt om dingen aan te wijzen.
Neeeeee, daarvoor is DIE al uitgevonden!
Echt, ik snap niet waarom wij zoveel woorden hebben. Met een paar red je het prima, vooral in combinatie met een luid stervende zwaan hier en daar als je toch verkeerd geïnterpreteerd of genegeerd wordt.
pi_183505249
De kaptein begint een beetje te zingen O+ beetje klanken meedoen op bekende liedjes en af een toe een woordje. er is een liedje uit :r zandkasteel aan zee :r over een olifant wat ie tof vind, daar zingt ie n beetje in mee O+
pi_183505307
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 22:19 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Neeeeee, daarvoor is DIE al uitgevonden!
Echt, ik snap niet waarom wij zoveel woorden hebben. Met een paar red je het prima, vooral in combinatie met een luid stervende zwaan hier en daar als je toch verkeerd geïnterpreteerd of genegeerd wordt.
vandaag trok kaptein me aan mn hand mee naar zn loopwagentje, die stond achterstevoren dus ik zet m goed, nam aan dat dat was wat ie wilde. Maar nee hoor _O- hij stortte krijsend ter aarde en wilde ook al geen knuffel :D O+ gekke boze harrie is t
  maandag 3 december 2018 @ 06:19:57 #228
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_183508192
Oli, Oli, olifant.. Toto wil een olifant 🎵😁

Welkom rena met je kersverse dreumeselfje! *O*
pi_183508461
Er ligt een cherrytomaat op tafel.
Kind begint te huilen: ‘ik moet en zal die tomaat hebben.’
Kind krijgt cherrytomaat.
Kind begint nog harder te huilen: ‘Wat moet ik nou met een tomaat?’
Kind gooit tomaat op de grond.
Kind begint nog harder te huilen, want tomaat ligt op de grond: ‘Ik gaf toch aan dat ik tomaat wilde?’

X1000 :') ;(

Mijm slaapt al weken gewoon door :o zo gek, want voor veel mensen is het best normaal dat een dreumes doorslaapt, maar voor ons (met niet-doorslaap-peuter) is het altijd bijzonder.
pi_183508628
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 06:19 schreef Sylver_ het volgende:
Oli, Oli, olifant.. Toto wil een olifant 🎵😁
Jaa jaa jaaaaaaah *O*
pi_183509149
Bedankt voor de felicitaties! Het was een drukke maar gezellige middag, C heeft het goed volgehouden en ze is enorm verwend! Daaraan merk ik al dat ze groter begint te worden :) We gaan het vandaag verder wel heel rustig aan doen, ook voor mama want die gaat vanavond naar O+ Editors O+

Met haar eerste palmboompje *)

LeSage :W Kan me voorstellen dat werken best een alternatief is op twee overprikkelde kinderen, wij houden niet echt Sinterklaas dit jaar en trekken haar verjaardag volgend jaar naar voren samen met haar grote zus die 10 november jarig is. Fijn dat de ergste verkoudheid voorbij is voor Mijm O+ En dat van die tomaat is zelfs hier al herkenbaar, iets perse willen hebben en het dan keihard op de grond smijten }:|

Jacob O+

FF, ik denk inderdaad ook dat die van mij nog even de handigheid moet gaan ontdekken er zelf uit te komen, als ik zie hoe hard ze zich nu ontwikkelt denk ik niet dat het lang zal duren. Ik vind het zo lief klinken hoe je dames steun zoeken bij hun broer, zijn ze nog steeds zo lief voor elkaar? O+

LDG, wat lijkt me dat lief als ze mee gaan zingen, kun je niet sturen in zijn smaak :P ? Ik luister veel Queen de laatste tijd, ze zit vaak heel hard mee te wippen _O-
And you know I might
pi_183556174
Nog gefeliciteerd met C rena! *O*

Om ons heen begint iedereen met lopen behalve onze kleine rotzak. Alles op zijn tijd natuurlijk :P
Als ik met hem aan de hand wil gaan lopen rent hij gillend van plezier. Denk dat hij het lopen over wilt slaan, dat is te langzaam mam :{w
pi_183556359
Gefeliciteerd met je kleine elfje Rena O+

We zitten hier al een paar dagen in de ziekenboeg. Na het pakjesfestijn zaterdag begon kroket met spugen en werd heel koortsig. Vandaag heeft ze gelukkig wel weer wat gegeten, een bakje appelmoes :') Ze drinkt wel flessen dus vocht komt er gelukkig wel in. Vandaag heeft ze uren geslapen dus ik hoop dat ze morgen weer een beetje opgekrabbeld is, het duurt nu al best lang :{

Hoe gaat het met de andere zieken, al weer opgeknapt?
pi_183564714
Wat vervelend Fazz, dat wordt idd wel tijd dat het over is. Slaap doet meestal wel goed.

Em heeft gisteren overdag niet geslapen, had daar ondanks meermaals op bed leggen en zelfs met fles melk geen zin in. Ik vreesde dus een beetje voor de pakjesmiddag, maar ze heeft geen kik gegeven. Ook Lala niet. Wel vonden ze de kado's heel leuk (of de inhoud ook wordt gewaardeerd moet nog blijken), Lala ging soms zelf een willekeurig kado pakken om ermee aan de haal te gaan en ze hebben heel goed al het inpakpapier verzameld. Ze hebben veel boekjes, kleding en om te spelen een dierenark van Vtech en een little people boerderij, maar de little people piratenboot van hun broer lijkt meer in trek, daar wordt bijna om gevochten. En samen met broer hebben ze een klein keukentje gekregen, maar die moet ik nog even in elkaar zetten vanavond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anderen nog iets aan sinterklaasavond gedaan?
  donderdag 6 december 2018 @ 13:22:11 #235
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183565726
Ja, ik vierde pakjesavond met vrienden en een bergje kinderen. Jacob sliep voordat het festijn begon, :') . Maar echt erg vond ik dat eigenlijk niet, de gelovende kinderen waren op een leuke manier hysterisch en daar kan hij niet zo goed tegen.
FF, is dat alleen jullie gezin? Indrukwekkende berg pakjes. En toffe cadeaus zo te horen. Ik ben met 1 kind nog van de lijn 'hoe minder speelgoed hoe beter', maar dat is met meer waarschijnlijk niet vol te houden.

Jacob is wel beter trouwens, zo fijn. Slaapt, speelt, eet weer gewoon. Sterkte voor de zieken, spugen is ook zo'n ellende, bah! Sterkte Fazz.

Flav, hier ook nog geen loper hoor. Wat een grap dat hij wel rent.

Die tomaat van Mijm! :o .
pi_183565999
Hier ook pakjesavond, alleen met manlief, Simon en ikzelf. Niet heel uitgebreid, want Simon snapt er toch nog niks van. Alhoewel hij wel vaak "Klaas, Klaas" riep de afgelopen week O+

Simon heeft een wat grotere doos Duplo gekregen. Voor zijn verjaardag had ie 2 kleinere doosjes gehad, en daar is hij al 4-5 maanden bijna elke dag mee aan het spelen, dat we Sinterklaas een doos met wat meer blokjes hebben heeft gekocht :+ . Hij is er erg blij mee, vanochtend al mee gespeeld en "tolens" gebouwd. Hij heeft nog een houten puzzeltje gehad en kerstsokjes :D

Uiteindelijk ging ie een half uurtje later dan normaal naar bed, maar hij was helemaal uitgeput en heeft geslapen tot vanochtend 8 uur *O* *O* *O* *O* *O*

Fijn dat Jacob weer beter is, Lemijn!
FF, wow wat een berg cadeaus :o :D
pi_183567731
Wat leuk, jullie foto's en verhalen! O+. Wat een enorme bult cadeautjes, FF. :D.

Wij vierden afgelopen zaterdag Sinterklaas. Bob vond eigenlijk alleen de pepernoten interessant.

SPOILER
pi_183570828
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:22 schreef Lemijn het volgende:
Ja, ik vierde pakjesavond met vrienden en een bergje kinderen. Jacob sliep voordat het festijn begon, :') . Maar echt erg vond ik dat eigenlijk niet, de gelovende kinderen waren op een leuke manier hysterisch en daar kan hij niet zo goed tegen.
FF, is dat alleen jullie gezin? Indrukwekkende berg pakjes. En toffe cadeaus zo te horen. Ik ben met 1 kind nog van de lijn 'hoe minder speelgoed hoe beter', maar dat is met meer waarschijnlijk niet vol te houden.
Nee, gelukkig niet alleen voor ons :D ook voor het gezin van m'n broer (5 kinderen), m'n ouders en een zus (volwassenen krijgen bij ons ook kado's). En minder speelgoed is idd een stuk lastiger met meer kinderen. Mensen willen toch voor ieder kind wat kopen zelfs al heb je al genoeg... maar afgezien van het keukentje hebben ze van ons alleen tweede handsjes gekregen (eerder van vrienden met oudere kinderen gekregen), dus dan vind ik dat al minder erg, en van m'n ouders krijgen ze ook deels nuttig (bijv dekbed met hoes voor peuter, kleding voor de meiden). M'n schoonfamilie viert weer kerst en daar moet alles nieuw en per kind een bepaald budget en het moet dan ook nog eens speelgoed zijn. Daarvoor heb ik dus nog geen idee voor de meiden. We hebben wel genoeg (teveel) speelgoed voor kleintjes in huis imo. En ze spelen ook nog met alles, ook het baby spul nog soms...

Klinkt ook gezellig Tolstoi, klein maar fijn! Ik vind een grote groep wel erg gezellig, maar ook chaotisch druk en lang. Ze waren alle drie hyper na afloop.

Net een hamstertje DaD :D
  donderdag 6 december 2018 @ 19:49:16 #239
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183571937
Nog gefeliciteerd Rena! In mijn hoofd is C pas net geboren en nu al een dreumes! :o

Hoe is het met kroket, Fazz? Muppet was ook ziek en dat duurde ook echt bijna een week. Gelukkig is ze er nu helemaal bovenop en vrolijker dan ooit. Hopelijk is het bij jou ook klaar.

Wat zegt Simon al veel woordjes, Tolstoi! Leuk hoor, dat hij zo lekker kletst!

Wat een leuke sintfeestjes hier! Wij hebben een kleinigheidje gedaan met de schoonouders, die waren hier gisteren oppassen. Muppet heeft een boek van Nijntje gekregen en pantoffels (die ze vertikt aan te trekken :+ ). Met kerst is mijn moeder net als FF's schoonfamilie, maar heb al duidelijk gemaakt dat wij dat niet willen. Zeker zolang Muppet het niet registreert. Ze krijgt een mooie treinbaan en mag verder met inpakpapier spelen. Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is cadeautjes te bedenken, zeker als er ook al een grote broer is met waarschijnlijk al dingen als treinen en little people enzo..
Ik ben wel benieuwd hoe ze het gaat vinden hoor, de kerstboom en lichtjes. Vorig jaar was ze natuurlijk echt nog te klein, dit jaar gaat het zeker opvallen. Hopelijk laat ze het een beetje heel :')
pi_183573729
Stroop, daar ben ik ook benieuwd naar, hoe dat met dreumes en de kerstboom gaat?
We hebben deels plastic ballen als het goed is, dus die hangen we maar onderin :')

Wij verbazen ons ook over hoeveel woorden Simon al kent, we hebben verder weinig tot geen vergelijkingsmateriaal van kleine kinderen in de omgeving, dus geen idee of het normaal is.
Sinds gister zegt ie ook opeens "wipkip" _O- _O- _O-
En vandaag zei hij mijn man opeens na: "klote" _O- 8)7 :') }:|

DaD, lekker, die volgepropte wangen :D Inderdaad net een hamstertje :D

Beterschap ook nog voor alle zieken. Ik ben weer opgeknapt, Simon heeft nu een nare hoest, maar hij is verder nog wel vrolijk onder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')