abonnement Unibet Coolblue
pi_183375929
Ik ben het afgelopen half jaar best veel afgevallen en voel me daardoor juist weer wat fitter, Lemijn. Helaas heb ik sporten inmiddels alweer opgegeven. Begin in het voorjaar wel weer aan hardlopen ofzo.

Mijm is ziek ;( vannacht al overgegeven, hele ochtend al en 39,6 koorts. Wil alleen maar tegen mij aan geplakt liggen. Nu een poging doen om hem in bed over te leggen, kan ik fijn alle was gaan doen ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_183376477
Echt fit voel ik me ook niet Lemijn, herkenbaar. Een uur per week sporten lukt me meestal nog net. Ik bedenk me dan maar dat ik pre kinderen nou ook geen fitgirl was en dat dus nu helemaal niet meer ga worden :+

Beterschap voor Mijm LeSage!

Kroket is goed op dreef, gaat in standje overdrive zodra er iets niet naar haar zin gaan. Ze gilt zo schel dat m'n oren er pijn van doen :o Gelukkig lukt het zelf spelen (en samen met broer) wel steeds beter, kan ik ook weer even warme koffie drinken en de krant lezen :)
  maandag 26 november 2018 @ 10:01:14 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_183376517
Mijn conditie is ook vooruit gegaan, maar dat was ook niet zo moeilijk. Na de geboorte van noud was ik te zwaar (30 kilo aangekomen in de zwangerschap), depressief vanwege burnout en fysiek opgebrand door overgewicht en borstvoeding.
Sinds een jaar gaat het eigenlijk met de dag beter, maar ik beweeg ook best veel, op werkdagen sowieso altijd 50 minuten fietsen en ook zo'n 3 kwartier stevig lopen, zo'n 20-30 trappen op per dag, etc.

Het gaat niet vanzelf, maar mijn fitbit helpt me er ontzettend bij!

2 ontopic bonusnouden:


Trots op zijn eigen grotejongensstoel.




Helpen met koken op de learning tower.

Lesage, beterschap :*

[ Bericht 17% gewijzigd door SQ op 26-11-2018 12:24:24 ]
disclaimer
pi_183387885
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:58 schreef Lemijn het volgende:
Zeg, moeders van dreumesen, hebben jullie ook zelf zo'n belabberde conditie? Mijn armspieren zijn supersterk van al dat tillen, maar verder word ik al moe van een kwartier fietsen tegenwoordig. Een jaar geleden was ik bezig met het hardlopen weer opbouwen maar toen werd het koud geloof ik, en toen ging ik weer werken, en dat was het einde van mijn sporten. En omdat ik minder sociale activiteiten heb zit ik ook minder op de fiets. Vertel me dat jullie het beter doen, zodat ik gemotiveerd word!
Overigens ben ik afgelopen week weer eens gaan zwemmen en dat was wel heel fijn.
Ja, hier is het ook niet wat het ooit was. Maar ja, dat kan ook zijn omdat ik inmiddels niet meer helemaal de jongste ben en twee zwangerschappen en bv er wel inhakken. Sowieso is 'fit' blijven in mijn geval (en de jouwe ook wel geloof ik) deels vooral geweest na de geboorte van de kinderen: op gewicht blijven, niet teveel afvallen en verzwakken. En dan is sporten in combinatie met bv niet handig. Het gaat nu anderhalf jaar na de geboorte van IJsje wel beter dan destijds met I, want toen was ik veel vaker ziek, zwak en ellendig.

Verder beweeg ik in het dagelijks leven al veel: een huis met veel trappen, ik fiets naar mijn werk, daar gebruik ik ook trappen en ik ben voor de klas ook steeds beweeglijk. Veel energie voor sporten blijft er ook op die manier niet over, merk ik. Mijn lijf is vooral vaak moe, maar ik weet ook wel dat het nu op zich een goed moment kan zijn om weer wat op te gaan pakken. En dat het ook weer energie kan geven.

Vind het wel een lastige, om een balans te vinden in: sporten als een manier om goed voor mezelf te zorgen maar anderzijds ook niet teveel van mezelf te vragen.

IJsje vindt het de laatste dagen heel tof om op stoelen te klimmen met een boekje. Heel trots zit hij dan om zich heen te kijken. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_183392196
Conditie....ik ben 10 weken na bevalling heel fanatiek weer begonnen met sporten (teamsport). Ging ook wel prima en voelde me goed.
Toen ik weer 4 dagen ging werken merkte ik dat ik veel van mijn lichaam ging vragen (viel in rap tempo af). Mijn intentie was om door te gaan, echter was het team niet meer wat het was en heb ik de keuze gemaakt om te stoppen (na afloop seizoen).
Mijn conditie is dus ook niet wat het geweest is. Ben wel lichter dan voor zwangerschap (minder spieren ook?) Nu snap ik niet hoe ik het toen gedaan heb, maar zou ik wel weer graag sporten. Alleen vind ik maar geen sport die bij me past, ik ben teamsport zo gewend...
Daarnaast willen we over een half jaar wel voor een tweede gaan. Ik ben ervan overtuigd dat ik de zwangerschap mede zo eenvoudig ben doorgerold doordat ik fit was, daarom zou ik graag weer fit willen starten...maar hoe?

Beterschap voor mijm!

WoW wat is noud al groot zo los op de triptrap! :o Kan mijn kind dat ook over 5 maanden!?

Wat een leuk ijsje O+

Ik zie N nog steeds zoveel ontwikkelingssprongen maken, het gaat zo snel nu! Ze begrijpt iedere dag meer, loopt heel graag, probeert steeds meer klanken na te doen, geeft kusjes met een getuit mondje en bijpassend geluid O+ . Heerlijk kind is het.
pi_183393709
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:01 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn conditie is ook vooruit gegaan, maar dat was ook niet zo moeilijk. Na de geboorte van noud was ik te zwaar (30 kilo aangekomen in de zwangerschap), depressief vanwege burnout en fysiek opgebrand door overgewicht en borstvoeding.
Sinds een jaar gaat het eigenlijk met de dag beter, maar ik beweeg ook best veel, op werkdagen sowieso altijd 50 minuten fietsen en ook zo'n 3 kwartier stevig lopen, zo'n 20-30 trappen op per dag, etc.

Het gaat niet vanzelf, maar mijn fitbit helpt me er ontzettend bij!

2 ontopic bonusnouden:

[ afbeelding ]
Trots op zijn eigen grotejongensstoel.



[ afbeelding ]
Helpen met koken op de learning tower.

Lesage, beterschap :*
Wat een grote Noud al zo!

Maar zo'n fitbit, hoe helpt dat je dan? Ga je daardoor daadwerkelijk meer bewegen? Vind het wel een interessant dingetje maar wat te duur om het miskooprisico zomaar te nemen.

Ik ben overigens topfit natuurlijk. Afgelopen weekend twee dagen in het zwembad geweest, zware kinderwagens heuvel op en heuvel afgeduwd en zitten zwingen bij de kinderdisco, door klimtoestellen heen geklommen en kinderen omhoog geduwd... Dat kan jij ook allemaal Lemijn!

maar in het dagelijks leven kom ik niet veel verder dan om de dag naar het 'verre' winkelcentrum lopen, en als ik dat fiets zit ik te hijgen bij het mini heuveltje. Maar ik heb ook 0 zin/energie om wat te gaan ondernemen s avonds, moet me daar echt toe zetten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_183395224
Ik quote Mini maar even uit het babytopic:

quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 09:59 schreef minilot het volgende:
Maar ik kwam eigenlijk voor een teeveetip! Vanavond om 22:00 Nederlandse tijd op BBC 2 de eerste aflevering (van drie) van de wetenschappelijke documentaire Babies: Their Wonderful World, over het brein van ukkies van 0 tot 2 jaar
Iemand hier nog gekeken? Was echt interessant. Daardoor lag ik wel veel te laat in bed :7

Fit zijn en energie hebben, wat is dat :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ ? Sporten deed ik voor mijn zwangerschap al niet, zou ook niet weten waar ik nu de tijd vandaan moet halen. Soms droom ik wel eens stiekem om ooit nog een halve marathon te lopen (jaren geleden eens gedaan, toen ik nog in sportieve jonge jaren zat :P :+ :P ).

De ontwikkelingen gaan hier ook zo snel soms. Simon zit nu in zijn herhaalfase, hij herhaalt zo'n beetje elk laatste woord dat wij zeggen. Hij zit ook in zijn eten-gooi-fase, die vind ik wel wat minder :{
  dinsdag 27 november 2018 @ 21:26:16 #183
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183409666
Ik wil ook een woordherhaalfase ;( . Maar wij zitten nog steeds in de ziek-en-repeat fase. Meh. Taal schiet er duidelijk bij in. Of nieuwe dingen überhaupt.

Dank voor jullie conditieverhalen. Herkenning is altijd lekker. Ik ben momenteel inderdaad vooral bezig met gewoon op de been blijven en op gewicht blijven (dat laatste gaat goed, maar niet vanzelf). Tegelijk weet ik dat je ook gewoon in beweging moet komen om je conditie op te vijzelen. Dus nu denk ik: na de feestdagen. Eerst december door met teveel dingen die moeten, en daarna wil ik een plan voor structureel tijd voor 2x een uur iets doen. Zwemmen of zo.

---
Oké, ik ga nog even iets positiefs over Jacob vertellen. Ik vind het zo leuk om te merken dat hij probeert te voorspellen wat er komt. Jas aan -> zwaaien, bijvoorbeeld. Slaapzak aan -> huilen }:| . Leuker voorbeeld: soms kijken we samen naar buiten en zien dan een hond. De laatste dagen merkte ik dat hij steeds al 'wah wah' zegt als ik de gordijnen open doe. Als er dan even later daadwerkelijk een hond langsloopt, is hij niet eens perse geboeid, maar in ieder geval heeft hij de koppeling gelegd: als het gordijn open gaat, kan ik naar buiten kijken en daar komt is soms een hond.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_183410590
Lemijn :* balen van die ziek-repeat fase. Nieuwe dingen komen echt wel weer als Jacob weer fitter is. Kan zo van de ene op de andere dag iets nieuws zijn, is hier ook, dat je af en toe denkt, waar haalt ie dat opeens vandaan??? Nadeel van die woordherhaalfase is dat je zelf ook steeds meer op je woorden moet letten :+
Leuk dat Jacob die verbanden legt! Het is echt fascinerend om dat soort dingen zien te ontwikkelen.

Herkenbaar ook van dat op de been blijven en op gewicht blijven. Gezien de stress op mijn werk heb ik af en toe mijn twijfels bij dat op de been blijven, soms zou ik gewoon weg willen kruipen in een hoekje :@ Qua gewicht is het mij wel gelukt om 1-1,5 kg aan te komen (nog wel 5 kilo onder gewicht voor zwangerschap). Jammere is alleen dat dat vooral gelukt is door kruidnoten, chocolade, gevulde speculaas e.d. te eten :') :Y)
pi_183412432
Hoezo is dat jammer Tolstoi? Lijkt mij fijner om dat te doen door lekker snoepen dan door bewust te eten. Maar goed, ik ben een snoeper dus elke reden voor extra kruidnootjes is een goede!

Wij hebben al een paar dagen krijsfest 2.0. Lala raakt totaal overstuur van iets normaals (in de kinderwagen moeten, verschonen, bedritueel of gewoon midden in de nacht) en is amper rustig te krijgen. Erg vermoeiend, vooral voor m'n oren.

Wij waren overigens een weekendje weg, inclusief nichtje van 2 maanden ouder. Die kon 1,5e week geleden nog niet lopen maar rende nu als een pro de kamer door. En ondertussen flinke praatjes en iedereen bij naam kennen. Het leek alsof de meiden haar in hadden gehaald qua ontwikkeling, maar qua taal komen ze echt nog niet in de buurt en ondanks dat Em al langer loopt, gaat dat echt nog niet zo soepeltjes. Maar interesse van de meiden richting haar (of andersom) is er nog niet, terwijl de meiden wel duidelijk op elkaar en peuter reageren.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_183414514
Ik denk dat de kapitein later voetbalcommentator wordt _O- als er iets van voetbal op tv is wordt ie helemaal wild en roept steeds als de bal wordt overgespeeld "die, bal, die, die, dieeee, heeeeeej"

Mafkeesje O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183416513
Dan moet de kapitein een keer naar Em komen kijken, die kan al beter voetballen dan haar grote broer!

Er werd vannacht gehuild maar niet fanatiek. Meer zo'n vermoeidheidshuiltje wat binnen een paar minuten vanzelf weer over is, zo ook vannacht. Em was vanmorgen vroeg wakker dus die heb ik uit bed geplukt voor ze Lala wakker kon maken. Een half uur later wordt Lala wakker, blijkt dat ze haar hele bed ondergespuugd heeft vannacht. Wat dus lekker verspreid is en hard was geworden. En het stonk ook aardig, dus geen idee hoe ik dat niet heb kunnen ruiken toen ik Em uit bed haalde... maar wij hebben dus vast het badrondje dat voor vanavond gepland stond gehad!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_183417254
Aggos lala, was ze verder nog ziek vandaag?

Je was vanmorgen vast zo fanatiek aan het ninjasluipen dat je het hebt gemist :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183426925
Haha ja, je zintuigen wellicht zo op andere dingen ingesteld dat je het niet geroken hebt. Wel sneu zeg, hopelijk eenmalig!

N wordt ook altijd enthousiast als er toevallig voetbal op tv is, maar dat zappen we eigenlijk altijd weer weg.

Vraagje: hoe weet je of de luieruitslag een schimmel is waarvoor je naar de ha moet?
N heeft nu een ruime week rode bultjes op haar schaamlippen die de ene keer wat roder zijn dan de andere keer maar niet wegtrekken. Daarbij heeft ze vorige week een plek op dr bil open gehad, maar dat lijkt aan het helen op dit moment. Echter gaf de opvang aan dat ze wellicht een schimmel had dus mss een idee was om langs te gaan bij de ha.
N heeft normaal gave billen en als ze uitslag heeft is dat meestal binnen een dagje weer weg. Maarja kiezen die aan het doorbreken zijn enzo..
Ervaringen?
  woensdag 28 november 2018 @ 21:05:09 #190
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183427580
Voor antischimmelzalf hoef je niet naar de huisarts, dat kan je zo bij de drogist halen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_183427701
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:05 schreef Lemijn het volgende:
Voor antischimmelzalf hoef je niet naar de huisarts, dat kan je zo bij de drogist halen.
En is dat een baat het niet dan schaadt het niet middel?
Omdat ik dus niet weet of het een schimmel is?
  woensdag 28 november 2018 @ 21:20:01 #192
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183427941
Ik zie net dat thuisarts.nl adviseert om langs de huisarts te gaan als gewone zinkzalf, frequent verschonen etc niet werkt. Maar het middel kan weinig kwaad inderdaad.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_183428045
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:10 schreef Nolita het volgende:

[..]

En is dat een baat het niet dan schaadt het niet middel?
Omdat ik dus niet weet of het een schimmel is?
Kan geen kwaad, niet op de slijmvliezen. Buitenkant schaamlippen/billen is prima.
pi_183428275
Je zou ook nog even kokosolie kunnen proberen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 28 november 2018 @ 21:36:30 #195
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_183428357
Het klinkt wel als een schimmelinfectie, het klinkt als hetzelfde als Ella had.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik zie net dat thuisarts.nl adviseert om langs de huisarts te gaan als gewone zinkzalf, frequent verschonen etc niet werkt. Maar het middel kan weinig kwaad inderdaad.
Ik moest ook langskomen. Ik had gebeld om te vragen of ik gewoon miconazol mocht smeren, maar moest dus toch even langs.

Eenmaal begonnen met de zalf ging het toen vrij snel beter :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 28 november 2018 @ 21:42:16 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183428523
Nou ja daarom wijs ik er dus graag op dat die miconazol vrij verkrijgbaar is. Ik snap niet zo heel goed waarom je daarvoor langs moet komen.

Voor z’n oorontsteking moest Jacob wel langskomen vanmiddag, trouwens. Wat een gelazer. Zo kom je nooit bij de huisarts en zo heb je ineens een abonnement. Ik ben zooooo moeoeoe. Nooit gedacht dat ik zo enthousiast en hoopvol antibiotica in mijn kind zou stoppen :O .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_183429004
Thnx voor alle reacties, zal morgenochtend maar even bellen dan voor de zekerheid :)

Ach lemijn, hopelijk slaat het snel aan en heb je een goede nachtrust in het vooruitzicht.
pi_183429149
Simon heeft momenteel ook een schimmelinfectie, ook allemaal rode bultjes op zijn onderbuik, tussen zijn navel en zijn piemeltje. Wij zijn er wel mee naar de huisarts geweest, want geen idee wat het was (wel een vermoeden). Zijn nu ook miconazol aan het smeren, 2 maal daags.
Indien over 2 weken niet over, dan hormoonzalf.

FF, wat sneu van Lala en ook een beetje voor jou voor het verschonen en het krijsfest 2.0

Ook beterschap voor Jacob met zijn oorontsteking en een knuffel voor jou Lemijn, ik duim voor een goede nacht voor je!!!
pi_183429396
Wij hoefden juist niet langs te komen na bellen voor een afspraak, maar werden gewoon doorverwezen naar de apotheek. Verschil is hier duidelijk merkbaar doordat ze met gewone rode billen pijn/last hebben bij het verschonen. Bij schimmel ziet het er knalrood uit maar reageren ze er totaal niet op.

Lala lijkt nergens last van te hebben, was waarschijnlijk een maaltijd die verkeerd is gevallen of een flinke hoest. Hopelijk eenmalig dus.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_183430575
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:42 schreef Lemijn het volgende:
Nou ja daarom wijs ik er dus graag op dat die miconazol vrij verkrijgbaar is. Ik snap niet zo heel goed waarom je daarvoor langs moet komen.

Voor z’n oorontsteking moest Jacob wel langskomen vanmiddag, trouwens. Wat een gelazer. Zo kom je nooit bij de huisarts en zo heb je ineens een abonnement. Ik ben zooooo moeoeoe. Nooit gedacht dat ik zo enthousiast en hoopvol antibiotica in mijn kind zou stoppen :O .
hier zorgde de antibio vaak al na 1 dag gebruik weer voor n volledig happy kind ( bij alle 6 de keren oorontsteking :')) hopelijk is jacobje morgen weet n happy camper :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')