Los van dat alles lekt als je het op de grond gooit: wat bedoel je precies? Rietjesbeker, of een gewone drinkbeker zoals de miracle cup? Die laatste vind ik fijn, maar niet zaligmakend - zie eerste zin.quote:Op woensdag 14 november 2018 07:16 schreef Adnap het volgende:
Beste moeder en vaders van 1 jarigen....
Voor een kadootje van een tweeling werd ik gevraagd om 2 niet lekkende anti lek bekers te verzorgen.
Maar welke zijn nu echt anti lek?

Net een uur bezig geweest en kon uit de kamer komen, even boven gebleven maar moest beneden nog in orde maken voor ik naar bed kon. Bij de eerste tree stond ze weer krijsend rechtop.
 Net een uur bezig geweest en kon uit de kamer komen, even boven gebleven maar moest beneden nog in orde maken voor ik naar bed kon. Bij de eerste tree stond ze weer krijsend rechtop.

). Em brabbelt daarentegen tegen alles en iedereen, waggelt continu achter me aan en vindt alleen spelen moeilijk. Ze is veel enthousiaster in haar emoties ook (veel schaterlachen maar ook drama maken om niks). Het is dat ze qua uiterlijk zo op elkaar lijken, maar qua persoonlijkheid zijn het echt twee totaal verschillende kinderen.
 ). Em brabbelt daarentegen tegen alles en iedereen, waggelt continu achter me aan en vindt alleen spelen moeilijk. Ze is veel enthousiaster in haar emoties ook (veel schaterlachen maar ook drama maken om niks). Het is dat ze qua uiterlijk zo op elkaar lijken, maar qua persoonlijkheid zijn het echt twee totaal verschillende kinderen.

Tuitbeker oid geen rietjesbeker. Ik ga die miraclecup eens bekijken. Thx.quote:Op woensdag 14 november 2018 19:55 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Los van dat alles lekt als je het op de grond gooit: wat bedoel je precies? Rietjesbeker, of een gewone drinkbeker zoals de miracle cup? Die laatste vind ik fijn, maar niet zaligmakend - zie eerste zin.

)
 )

hij wordt zo groot.
 hij wordt zo groot. gelukkig is ie wel redelijk vrolijk tussendoor
 gelukkig is ie wel redelijk vrolijk tussendoor

Weet je wat t isquote:Op donderdag 15 november 2018 12:50 schreef LeSage het volgende:
Oh bah LDG, hou m maar goed in de gaten.
Ik haalde net een kind uit bed met een gezwollen gezicht. Ook nog een gekke plek op zijn bil/been, dus vanmiddag even langs de huisarts.

Slagwerkende vrouwen vind ik tof!)
 Slagwerkende vrouwen vind ik tof!)

Spannend, wordt t niet erger in de tussentijd?quote:Op donderdag 15 november 2018 14:51 schreef LeSage het volgende:
Nog niet, 15.40 pas een afspraak.
Hoe gaat het met de kapitein?
(Even geheel off-topic, drum je ook echt? Ik zit in een slagwerkgroep, vanavond generale en komende 2 dagen staan we in het theaterSlagwerkende vrouwen vind ik tof!)

. Maar een fanfare oid wil ik ook niet meer. Als je toevallig wat leuks kent in Rotterdam of omgeving
. Maar een fanfare oid wil ik ook niet meer. Als je toevallig wat leuks kent in Rotterdam of omgeving   ..
..

).
 ).

.
 .

Wat een groterd!
  Wat een groterd! 
 SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Fazz op 17-11-2018 22:25:28 ]

Precies dat idd.quote:Op donderdag 15 november 2018 09:50 schreef Sylver_ het volgende:
Ik ga vanavond ook paracetamol proberen denk ik. Ze slaapt al 4 dagen slecht, maar afgelopen nacht sliep ze uiteindelijk wel, maar riep ze elk half uur 'nee! Au! Au!' (half) slapend. Geen idee waar ze pijn heeft, ze is wel ineens erg verkouden, dus wellicht d'r oortjes? Kiezen verwacht ik nog niet, ze hoeft alleen de laatste 4 nog maar die zitten rond 2 jaar pas dacht ik? Maar ze kan natuurlijk wel vroeg zijn. Toch eens kijken..
En vanavond eens proberen of paracetamol verschil maakt.
Wel fijn dat de rest van de nacht goed ging, Nolita. Maar zwaar is dat he, na een lange dag als je zelf eigenlijk ook gewoon even rustig wilt zitten. Ik vind het vooral zwaar omdat je niet weet wanneer het stopt.
Als ze van te voren nu even zegt 'om 22.45u ga ik KO en slaap dan door tot 06.30u', dan is het wat makkelijker te dragen

we slapen al drie nachten amper omdat ie ook bij ons op de kamer niet lang wil/kan liggen..  Maandag maar weer even de KNO contacten als dit zo blijft
  we slapen al drie nachten amper omdat ie ook bij ons op de kamer niet lang wil/kan liggen..  Maandag maar weer even de KNO contacten als dit zo blijft  

We hadden de wandelwagen thuis gelaten, hij heeft bijna 2 uur zelf rondgelopen (af een toe hebben we hem getild)
  We hadden de wandelwagen thuis gelaten, hij heeft bijna 2 uur zelf rondgelopen (af een toe hebben we hem getild)   
   Hij vindt dat lopen echt zo leuk en dan vooral zelf bepalen waar ie naar toe loopt
  Hij vindt dat lopen echt zo leuk en dan vooral zelf bepalen waar ie naar toe loopt   

hopelijk t ergste weer voorbij
 hopelijk t ergste weer voorbij   

Ben je al lid van de bieb? Dat is gratis voor kinderen tm 18 jaar en je zit nooit meer om boeken verlegenquote:Op zaterdag 17 november 2018 13:55 schreef TolstoiFan het volgende:
- een leuk voorleesboek voor bedtijd? Liefst een boek met korte verhaaltjes en plaatjes. We hebben alle Jip en Jannekes al uit en zoeken nu een opvolger.

Naar de biebquote:- simpele activiteiten voor de dreumes. Ik merk dat ik bij dit weer (kou en regen) niet altijd zo goed weet om iets te doen met Simon. Dierentuin en kinderboerderij zijn leuk, maar wat kun je bv. doen in / om het huis om hem toch een beetje bezig te houden?
 .
. 

" Thanks voor alle tips
 " Thanks voor alle tips 

. Ik lees niet voor, maar vertel verhaaltjes als er tijd over is. Over een jongetje dat Jacob heet en wat hij allemaal meemaakt.
 . Ik lees niet voor, maar vertel verhaaltjes als er tijd over is. Over een jongetje dat Jacob heet en wat hij allemaal meemaakt. 

). Was erg gezellig!
). Was erg gezellig!   

Klei ga ik dus nog maar even niet aan beginnen.
  Klei ga ik dus nog maar even niet aan beginnen.

. Dansen is hier trouwens ook altijd een succes.
. Dansen is hier trouwens ook altijd een succes. 

.
 .

anders komt ie zelf niet genoeg tot rust om in slaap te kunnen vallen. Vind t wel even prima, ik ga ervan uit dat dat er langzaam uit gaat, net zoals hij nu in de ochtend steeds minder gaat drinken (uit zichzelf, we bieden hetzelfde aan) en liever wil eten.
 anders komt ie zelf niet genoeg tot rust om in slaap te kunnen vallen. Vind t wel even prima, ik ga ervan uit dat dat er langzaam uit gaat, net zoals hij nu in de ochtend steeds minder gaat drinken (uit zichzelf, we bieden hetzelfde aan) en liever wil eten. niet wat "zou moeten" je voelt met je kleintje aan wat nu nodig is, beweeg mee en zorg dat je gezin de slaap krijgt die nodig is. Als jullie weer bijgetankt zijn kan je weer voorzichtig wat aanpassen.
 niet wat "zou moeten" je voelt met je kleintje aan wat nu nodig is, beweeg mee en zorg dat je gezin de slaap krijgt die nodig is. Als jullie weer bijgetankt zijn kan je weer voorzichtig wat aanpassen.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

)
) 

bij 83 cm ofzo
 bij 83 cm ofzo

blijf geneigd om t op de groei te kopen.
 blijf geneigd om t op de groei te kopen.

Dansen! Op verloren momentjes zet ik de muziek aan en dan gaan we een dansje wagen. Kevin kan heel goed twisten!quote:Op zaterdag 17 november 2018 13:55 schreef TolstoiFan het volgende:
- simpele activiteiten voor de dreumes. Ik merk dat ik bij dit weer (kou en regen) niet altijd zo goed weet om iets te doen met Simon. Dierentuin en kinderboerderij zijn leuk, maar wat kun je bv. doen in / om het huis om hem toch een beetje bezig te houden?

quote:Op donderdag 22 november 2018 08:06 schreef Lemijn het volgende:
En een tweede kopen heeft geen zin, dan wil hij ze allebei. Ik spreek uit eerder opgedane ervaring met de steelpannetjes.

.
 . .
 .   . We komen er wel.
 . We komen er wel.  .
 . 

voor de eerste losse stapjes van Y!
 voor de eerste losse stapjes van Y!  

Dat is toch wel een groot voordeel aan zieke kleine kinderen, het komt opeens op maar ze zijn er ook opeens vanaf. Nu alleen afwachten of het vanavond weer terug komt
 Dat is toch wel een groot voordeel aan zieke kleine kinderen, het komt opeens op maar ze zijn er ook opeens vanaf. Nu alleen afwachten of het vanavond weer terug komt

quote:Op donderdag 22 november 2018 10:31 schreef FlyingFish het volgende:
Als hij goed stabiel staat kun je zo'n learning tower voor hem maken/kopen en dan kan hij helpen.

.
 . voor de losse stappen natuurlijk. Jacob maakt nog steeds 0 aanstalten hoor.
  voor de losse stappen natuurlijk. Jacob maakt nog steeds 0 aanstalten hoor.

. Ze krijste het uit en mocht niet schoonmaken. Maar in bad gezet, maar ook dat was eerst even krijsen. Arm ding, kan me zo goed voorstellen dat dat echt pijn doet.
 . Ze krijste het uit en mocht niet schoonmaken. Maar in bad gezet, maar ook dat was eerst even krijsen. Arm ding, kan me zo goed voorstellen dat dat echt pijn doet.

Dit was precies mijn gedachte.quote:Op donderdag 22 november 2018 19:43 schreef Nolita het volgende:
Wij hebben er (nog?) geen, maar N is zo’n klimgeit die ik vanuit dat ding op het aanrecht zie klimmen. Of via de zijkant eraf kiept.
Blijven die van jullie allemaal zo braaf staan?

Grote zus deed het ook al zo goed. Meteen lekker aan het spelen ook bij de BSO. Een ochtend wennen op haar nieuwe school en ze ging meteen op stap, naar het Mauritshuis. Ze zat dus voor het eerst in de kring in haar nieuwe klas maar durfde al wel te vertellen dat ze al eens in het Mauritshuis geweest was en dat ze daar het Meisje met de Parel hebben. Het is wel heerlijk dat beide kinderen op sociaal gebied zo makkelijk meedoen en overal goed gedijen, dat scheelt een hoop zorg.quote:Op donderdag 22 november 2018 13:11 schreef Lemijn het volgende:
Wat fijn dat IJsje zo makkelijk speelt op de nieuwe plekken. Hoe vond grote zus het?
Oh envoor de losse stappen natuurlijk. Jacob maakt nog steeds 0 aanstalten hoor.
 .
 .

De afstand van kruk naar het aanrecht is te groot, dus hij kan er niet op. Ook valt hij er niet af, want hij past er niet doorheen. Top ding!quote:Op donderdag 22 november 2018 19:43 schreef Nolita het volgende:
Wij hebben er (nog?) geen, maar N is zo’n klimgeit die ik vanuit dat ding op het aanrecht zie klimmen. Of via de zijkant eraf kiept.
Blijven die van jullie allemaal zo braaf staan?

.
. .
.

Niet doorheen, maar ik zie wel dwarsbalkjes waar N haar voeten op kan zetten en zich vast op een of andere manier omhoog kan werken.quote:Op donderdag 22 november 2018 20:52 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
De afstand van kruk naar het aanrecht is te groot, dus hij kan er niet op. Ook valt hij er niet af, want hij past er niet doorheen. Top ding!

Hier ookquote:Op donderdag 22 november 2018 22:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
OUD / Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 345
Post 207.
Bob klimt con-stant op de learning tower (ongeacht of grote broer er al op staat of niet), dus hij staat nu maar in de bijkeuken..
En: ze zette gisteren twee stapjes los en vandaag drie!.
 Mijm klimt er constant op en dat vind ik nu nog te eng. Maar met een peuter is het super. Er gaan ook veel meer groente in als hij ze zelf mag ‘snijden’.
 Mijm klimt er constant op en dat vind ik nu nog te eng. Maar met een peuter is het super. Er gaan ook veel meer groente in als hij ze zelf mag ‘snijden’. 
  vanavond 2e poging.
 vanavond 2e poging.

.
 .

.
.

vannacht al overgegeven, hele ochtend al en 39,6 koorts. Wil alleen maar tegen mij aan geplakt liggen. Nu een poging doen om hem in bed over te leggen, kan ik fijn alle was gaan doen
 vannacht al overgegeven, hele ochtend al en 39,6 koorts. Wil alleen maar tegen mij aan geplakt liggen. Nu een poging doen om hem in bed over te leggen, kan ik fijn alle was gaan doen  

Gelukkig lukt het zelf spelen (en samen met broer) wel steeds beter, kan ik ook weer even warme koffie drinken en de krant lezen
 Gelukkig lukt het zelf spelen (en samen met broer) wel steeds beter, kan ik ook weer even warme koffie drinken en de krant lezen   

Ja, hier is het ook niet wat het ooit was. Maar ja, dat kan ook zijn omdat ik inmiddels niet meer helemaal de jongste ben en twee zwangerschappen en bv er wel inhakken. Sowieso is 'fit' blijven in mijn geval (en de jouwe ook wel geloof ik) deels vooral geweest na de geboorte van de kinderen: op gewicht blijven, niet teveel afvallen en verzwakken. En dan is sporten in combinatie met bv niet handig. Het gaat nu anderhalf jaar na de geboorte van IJsje wel beter dan destijds met I, want toen was ik veel vaker ziek, zwak en ellendig.quote:Op zondag 25 november 2018 19:58 schreef Lemijn het volgende:
Zeg, moeders van dreumesen, hebben jullie ook zelf zo'n belabberde conditie? Mijn armspieren zijn supersterk van al dat tillen, maar verder word ik al moe van een kwartier fietsen tegenwoordig. Een jaar geleden was ik bezig met het hardlopen weer opbouwen maar toen werd het koud geloof ik, en toen ging ik weer werken, en dat was het einde van mijn sporten. En omdat ik minder sociale activiteiten heb zit ik ook minder op de fiets. Vertel me dat jullie het beter doen, zodat ik gemotiveerd word!
Overigens ben ik afgelopen week weer eens gaan zwemmen en dat was wel heel fijn.
 .
 . SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"

Kan mijn kind dat ook over 5 maanden!?
 Kan mijn kind dat ook over 5 maanden!? 
  . Heerlijk kind is het.
 . Heerlijk kind is het.

Wat een grote Noud al zo!quote:Op maandag 26 november 2018 10:01 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn conditie is ook vooruit gegaan, maar dat was ook niet zo moeilijk. Na de geboorte van noud was ik te zwaar (30 kilo aangekomen in de zwangerschap), depressief vanwege burnout en fysiek opgebrand door overgewicht en borstvoeding.
Sinds een jaar gaat het eigenlijk met de dag beter, maar ik beweeg ook best veel, op werkdagen sowieso altijd 50 minuten fietsen en ook zo'n 3 kwartier stevig lopen, zo'n 20-30 trappen op per dag, etc.
Het gaat niet vanzelf, maar mijn fitbit helpt me er ontzettend bij!
2 ontopic bonusnouden:
[ afbeelding ]
Trots op zijn eigen grotejongensstoel.
[ afbeelding ]
Helpen met koken op de learning tower.
Lesage, beterschap

Iemand hier nog gekeken? Was echt interessant. Daardoor lag ik wel veel te laat in bedquote:Op maandag 26 november 2018 09:59 schreef minilot het volgende:
Maar ik kwam eigenlijk voor een teeveetip! Vanavond om 22:00 Nederlandse tijd op BBC 2 de eerste aflevering (van drie) van de wetenschappelijke documentaire Babies: Their Wonderful World, over het brein van ukkies van 0 tot 2 jaar

? Sporten deed ik voor mijn zwangerschap al niet, zou ook niet weten waar ik nu de tijd vandaan moet halen. Soms droom ik wel eens stiekem om ooit nog een halve marathon te lopen (jaren geleden eens gedaan, toen ik nog in sportieve jonge jaren zat
 ? Sporten deed ik voor mijn zwangerschap al niet, zou ook niet weten waar ik nu de tijd vandaan moet halen. Soms droom ik wel eens stiekem om ooit nog een halve marathon te lopen (jaren geleden eens gedaan, toen ik nog in sportieve jonge jaren zat   

).
 ). 

. Maar wij zitten nog steeds in de ziek-en-repeat fase. Meh. Taal schiet er duidelijk bij in. Of nieuwe dingen überhaupt.
 . Maar wij zitten nog steeds in de ziek-en-repeat fase. Meh. Taal schiet er duidelijk bij in. Of nieuwe dingen überhaupt. . Leuker voorbeeld: soms kijken we samen naar buiten en zien dan een hond. De laatste dagen merkte ik dat hij steeds al 'wah wah' zegt als ik de gordijnen open doe. Als er dan even later daadwerkelijk een hond langsloopt, is hij niet eens perse geboeid, maar in ieder geval heeft hij de koppeling gelegd: als het gordijn open gaat, kan ik naar buiten kijken en daar komt is soms een hond.
 . Leuker voorbeeld: soms kijken we samen naar buiten en zien dan een hond. De laatste dagen merkte ik dat hij steeds al 'wah wah' zegt als ik de gordijnen open doe. Als er dan even later daadwerkelijk een hond langsloopt, is hij niet eens perse geboeid, maar in ieder geval heeft hij de koppeling gelegd: als het gordijn open gaat, kan ik naar buiten kijken en daar komt is soms een hond.

balen van die ziek-repeat fase. Nieuwe dingen komen echt wel weer als Jacob weer fitter is. Kan zo van de ene op de andere dag iets nieuws zijn, is hier ook, dat je af en toe denkt, waar haalt ie dat opeens vandaan??? Nadeel van die woordherhaalfase is dat je zelf ook steeds meer op je woorden moet letten
  balen van die ziek-repeat fase. Nieuwe dingen komen echt wel weer als Jacob weer fitter is. Kan zo van de ene op de andere dag iets nieuws zijn, is hier ook, dat je af en toe denkt, waar haalt ie dat opeens vandaan??? Nadeel van die woordherhaalfase is dat je zelf ook steeds meer op je woorden moet letten   
  Qua gewicht is het mij wel gelukt om 1-1,5 kg aan te komen (nog wel 5 kilo onder gewicht voor zwangerschap). Jammere is alleen dat dat vooral gelukt is door kruidnoten, chocolade, gevulde speculaas e.d. te eten
  Qua gewicht is het mij wel gelukt om 1-1,5 kg aan te komen (nog wel 5 kilo onder gewicht voor zwangerschap). Jammere is alleen dat dat vooral gelukt is door kruidnoten, chocolade, gevulde speculaas e.d. te eten   

als er iets van voetbal op tv is wordt ie helemaal wild en roept steeds als de bal wordt overgespeeld "die, bal, die, die, dieeee, heeeeeej"
 als er iets van voetbal op tv is wordt ie helemaal wild en roept steeds als de bal wordt overgespeeld "die, bal, die, die, dieeee, heeeeeej" 

En is dat een baat het niet dan schaadt het niet middel?quote:Op woensdag 28 november 2018 21:05 schreef Lemijn het volgende:
Voor antischimmelzalf hoef je niet naar de huisarts, dat kan je zo bij de drogist halen.

Kan geen kwaad, niet op de slijmvliezen. Buitenkant schaamlippen/billen is prima.quote:Op woensdag 28 november 2018 21:10 schreef Nolita het volgende:
[..]
En is dat een baat het niet dan schaadt het niet middel?
Omdat ik dus niet weet of het een schimmel is?

Ik moest ook langskomen. Ik had gebeld om te vragen of ik gewoon miconazol mocht smeren, maar moest dus toch even langs.quote:Op woensdag 28 november 2018 21:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik zie net dat thuisarts.nl adviseert om langs de huisarts te gaan als gewone zinkzalf, frequent verschonen etc niet werkt. Maar het middel kan weinig kwaad inderdaad.

.
 .

hier zorgde de antibio vaak al na 1 dag gebruik weer voor n volledig happy kind ( bij alle 6 de keren oorontstekingquote:Op woensdag 28 november 2018 21:42 schreef Lemijn het volgende:
Nou ja daarom wijs ik er dus graag op dat die miconazol vrij verkrijgbaar is. Ik snap niet zo heel goed waarom je daarvoor langs moet komen.
Voor z’n oorontsteking moest Jacob wel langskomen vanmiddag, trouwens. Wat een gelazer. Zo kom je nooit bij de huisarts en zo heb je ineens een abonnement. Ik ben zooooo moeoeoe. Nooit gedacht dat ik zo enthousiast en hoopvol antibiotica in mijn kind zou stoppen.
 ) hopelijk is jacobje morgen weet n happy camper
) hopelijk is jacobje morgen weet n happy camper   

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |