Context volledig dit me relevantie ontgaat van deze in de van post topic.quote:Op zondag 4 november 2018 15:23 schreef john2406 het volgende:
Gaat D66 zijn handtekening zetten onder een nieuw/ander werknemers beleid in Nederland welk het kabinet/(Mark) voornemens is 2020 in te laten gaan?
Snellere ontslagprocedure?
Zouden onterecht ontslagene mensen nog geld toe krijgen? Anders geschreven een ontslagvergoeding.
Goed voorbeeld doet goed volgen?
Niet dat ik er belang bij heb hoor, voor mij is het toch over, echter voor de jeugd.
Nee hoor, Ryanair zou nog steeds blijven vliegen naar Eindhoven. Ook nog steeds met hetzelfde aantal vluchten. Alleen zijn ze dan inkomend, in plaats van uitgaand.quote:Op zondag 4 november 2018 14:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
juist door die 16 zeikerds die hun baan willen behouden, kun je vliegen vanaf eindhoven. Ik mis je punt een beetje.
quote:Op donderdag 1 november 2018 16:10 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
£9.99 retourtje vanaf London Stansted naar zo'n beetje alle vliegvelden op max 2.5 uur vliegen, niks mis mee toch?
De 16 piloten in kwestie hebben een gemiddeld salaris van ¤128.154 en toch durven ze nog te zeiken. Wie denken ze wel niet dat ze zijn?
ja, je heenreis is chiller.quote:Op zondag 4 november 2018 15:56 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Nee hoor, Ryanair zou nog steeds blijven vliegen naar Eindhoven. Ook nog steeds met hetzelfde aantal vluchten. Alleen zijn ze dan inkomend, in plaats van uitgaand.
Tegelijkertijd betekend het dat Ryanair betere slots zal krijgen, ten opzichte van de slots die ze nu hebben.
Eigenlijk heeft het voor de reiziger alleen maar voordelen als de basis gesloten wordt in Eindhoven.
Precies. Als werkgevers zomaar het recht kunnen ondermijnen is het einde zoek. Veel werkgevers zullen dit wel nauwlettend in de gaten houden.quote:Op maandag 5 november 2018 14:18 schreef Hexagon het volgende:
Die Ierse charlatans schamen zich nergens voor
https://www.nu.nl/onderne(...)ndhoven-airport.html
Ik hoop dat de rechter ze wegens machtsmisbruik en negeren van rechterlijke uitspraken eens flink pijn kan doen.
Wat nu.nl dan weer niet vermeldt, is dat volgens de Ierse wet een proeftijd EEN JAAR duurt. Zie https://nos.nl/artikel/22(...)hoven-ontslagen.htmlquote:Ryanair heeft een zesde van de cabinemedewerkers ontslagen die als standplaats Eindhoven hadden. Nog eens een zesde heeft zelf al de biezen gepakt. Deze groep medewerkers zat nog in de proeftijd.
Als je een Nederlands contract aanbiedt is het meestal ook een jaar contract, wat door de werkgever niet op te zeggen is maar bij goed functioneren vaak in een vast contract omgezet wordt. Dit kun je net zo goed als proeftijd zien.quote:Op maandag 5 november 2018 17:04 schreef Farenji het volgende:
Uit het nu.nl artikel:
[..]
Wat nu.nl dan weer niet vermeldt, is dat volgens de Ierse wet een proeftijd EEN JAAR duurt. Zie https://nos.nl/artikel/22(...)hoven-ontslagen.html
Als ik me niet vergis ligt Eindhoven toch nog steeds in Nederland? Of heb ik een Ierse invasie gemist?
Dat is toch volledig en volstrekt een ander beest? Ik begrijp dat je iets gunstig's wilt zeggen hier maar dit slaat nergens op.quote:Op maandag 5 november 2018 18:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je een Nederlands contract aanbiedt is het meestal ook een jaar contract, wat door de werkgever niet op te zeggen is maar bij goed functioneren vaak in een vast contract omgezet wordt. Dit kun je net zo goed als proeftijd zien.
Als je de lijn van de vorige uitspraak doortrekt gaat de rechter daar ook niet in mee.quote:Op maandag 5 november 2018 17:04 schreef Farenji het volgende:
Uit het nu.nl artikel:
[..]
Wat nu.nl dan weer niet vermeldt, is dat volgens de Ierse wet een proeftijd EEN JAAR duurt. Zie https://nos.nl/artikel/22(...)hoven-ontslagen.html
Als ik me niet vergis ligt Eindhoven toch nog steeds in Nederland? Of heb ik een Ierse invasie gemist?
Het gaat Ryanair niet eens om winnen of verliezen, ze willen vooral uitdragen dat als je ze 'dwars probeert te zitten', ze je op elke mogelijke manier proberen te naaien, desnoods door hele bases te sluiten, en ook rechtszaken niet schuwen.quote:Op maandag 5 november 2018 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je de lijn van de vorige uitspraak doortrekt gaat de rechter daar ook niet in mee.
Maar ik snap RyanAir wel, er staat nogal wat op het spel voor die lui
Dit klopt. In de uitspraak bij de vliegers heeft de rechter gezegd: Ja, je mag afspreken een contract onder Iers recht af te sluiten. Echter, dit mag niet in strijd zijn met Nederlands dwingend arbeidsrecht in het nadeel van de werknemer.quote:Op maandag 5 november 2018 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je de lijn van de vorige uitspraak doortrekt gaat de rechter daar ook niet in mee.
Maar ik snap RyanAir wel, er staat nogal wat op het spel voor die lui
Maffiakapitalisme. Na jaren van amoreel marktfetisjisme wordt het echt tijd dat overheden weer snappen waartoe ze op aarde zijn en hier hard tegen optreden.quote:Op maandag 5 november 2018 19:20 schreef Drekkoning het volgende:
Het gaat Ryanair niet eens om winnen of verliezen, ze willen vooral uitdragen dat als je ze 'dwars probeert te zitten', ze je op elke mogelijke manier proberen te naaien, desnoods door hele bases te sluiten, en ook rechtszaken niet schuwen.
Zodat in de toekomst mensen 3x nadenken voordat ze hun mond opentrekken.
Het is nog blaffen maar toch al wel een goede ontwikkeling dat regeringen zich ermee beginnen te bemoeienquote:Op maandag 5 november 2018 19:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maffiakapitalisme. Na jaren van amoreel marktfetisjisme wordt het echt tijd dat overheden weer snappen waartoe ze op aarde zijn en hier hard tegen optreden.
Ik ben bang dat Ryanair vooral het “mag niet ingaan tegen dwingend recht van woonland” stuk erg vervelende jurisprudentie vindt. Vooral ook omdat dit oordeel mogelijk overgenomen gaat worden door buitenlandse rechters.quote:Op maandag 5 november 2018 19:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat Ryanair niet eens om winnen of verliezen, ze willen vooral uitdragen dat als je ze 'dwars probeert te zitten', ze je op elke mogelijke manier proberen te naaien, desnoods door hele bases te sluiten, en ook rechtszaken niet schuwen.
Zodat in de toekomst mensen 3x nadenken voordat ze hun mond opentrekken.
De politiek moet niet zo aan korte termijndenken doen..quote:Op maandag 5 november 2018 19:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is nog blaffen maar toch al wel een goede ontwikkeling dat regeringen zich ermee beginnen te bemoeien
https://www.nu.nl/onderne(...)eren.html?redirect=1
Ik hoop ook dat de media Ryanair eens flink aanpakt en degenen die er nog mee vliegen eens flink wegzet als asociale paupers.
Jazeker, en dat is zeker vervelend in een land als Nederland, waar de werknemersrechten erg goed zijn.quote:Op maandag 5 november 2018 19:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat Ryanair vooral het “mag niet ingaan tegen dwingend recht van woonland” stuk erg vervelende jurisprudentie vindt. Vooral ook omdat dit oordeel mogelijk overgenomen gaat worden door buitenlandse rechters.
Dan is het het begin van het einde.
Kapitalisme en vrijemarktwerking zoals het moet zijn. Niet van die schijnkapitalisme zoals we door heel de EU zien.quote:Op maandag 5 november 2018 19:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maffiakapitalisme. Na jaren van amoreel marktfetisjisme wordt het echt tijd dat overheden weer snappen waartoe ze op aarde zijn en hier hard tegen optreden.
Schikking waarschijnlijk jaquote:Op maandag 5 november 2018 19:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jazeker, en dat is zeker vervelend in een land als Nederland, waar de werknemersrechten erg goed zijn.
Het wordt dus interessant wat Ryanair gaat doen als ze de vliegers niet kunnen ontslaan. Base heropenen? Afkopen?
Rechters zijn ook niet achterlijkquote:Op maandag 5 november 2018 19:54 schreef Roces18 het volgende:
Vrij makkelijk op te lossen. Men creeert een dochtermaatschappij. Laat de dochtermaatschappij Ryan Air eindhoven opkopen. Draag het volledige bezit aan de dochtermaatschappij over. Zelfstandig bedrijf, laat het klappen, doei piloot.
O, neen?quote:
Mwah, niet mee eens. Ik ben sowieso geen voorstander van pure marktwerking, maar dat is over het algemeen gelukkig goed geregeld in Nederland.quote:Op maandag 5 november 2018 19:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De politiek moet niet zo aan korte termijndenken doen..
De 2e kamer doet dat ook altijd.. scoren op de korte termijn..
Het is nog onder de rechter.. of er is een uitspraak.. En dan denkt de politiek daar nog een sausje overheen te moeten leggen.. (sterker, ze buitelen over elkaar heen om er iets van te vinden..)
Altijd hetzelfde liedje..
Los van wat je er van vind is dat een super slechte ontwikkeling
Het is eerder dat de politiek de uitspraak van de rechter niet gaat accepteren..quote:
Zie hierbovenquote:Op maandag 5 november 2018 19:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mwah, niet mee eens. Ik ben sowieso geen voorstander van pure marktwerking, maar dat is over het algemeen gelukkig goed geregeld in Nederland.
Wel vind ik dat overheden best mogen ingrijpen bij onethisch gedrag. En uiteindelijk zal dat ook via wetgeving gaan uiteraard.
Anders gezegd, als de politiek niks van de wet mag vinden of die aan mag passen aan (nieuwe) ethische normen en waarden, dan kan je ze net zo goed afschaffen
Voor zover ik weet is Ryanair Eindhoven geen apart bedrijfquote:Op maandag 5 november 2018 19:54 schreef Roces18 het volgende:
Vrij makkelijk op te lossen. Men creeert een dochtermaatschappij. Laat de dochtermaatschappij Ryan Air eindhoven opkopen. Draag het volledige bezit aan de dochtermaatschappij over. Zelfstandig bedrijf, laat het klappen, doei piloot.
Het hele idee is dat politiek wetten aan kan passen, of nieuwe wetten in kan voeren, als de tijd daarom vraagt.quote:Op maandag 5 november 2018 19:59 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Het is eerder dat de politiek de uitspraak van de rechter niet gaat accepteren..
Rechters worden wel vaker aan de kant gepleurd op die manier.. En daarmee dus het recht aangetast..
Zeker.. maar je moet je als politiek niet met een uitspraak of een rechtszaak bemoeien..quote:Op maandag 5 november 2018 20:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het hele idee is dat politiek wetten aan kan passen, of nieuwe wetten in kan voeren, als de tijd daarom vraagt.
We kunnen niet voor altijd dezelfde wetten houden.
Dat doen ze ook niet. Ze zeggen alleen dat Ryanair zich aan de wet moet houden. Dat zou eigenlijk gewoon normaal moeten zijn.quote:Op maandag 5 november 2018 20:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zeker.. maar je moet je als politiek niet met een uitspraak of een rechtszaak bemoeien..
Reden zie ninjaedit #276
Waar hebben we dan een wetboek voor?
Je kan niet een gerechtelijke uitspraak terugdraaien uiteraard.quote:Op maandag 5 november 2018 20:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zeker.. maar je moet je als politiek niet met een uitspraak of een rechtszaak bemoeien.. Waar hebben we dan een wetboek voor?
Reden zie ninjaedit #276
Daar hebben we toch rechters voor? Als ze iets vinden kunnen ze een rechtszaak beginnen en anders moet men zich afzijdig houden.. ze hebben ook geen mening over de walgelijke tegeltjes in mijn badkamer toch?quote:Op maandag 5 november 2018 20:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat doen ze ook niet. Ze zeggen alleen dat Ryanair zich aan de wet moet houden. Dat zou eigenlijk gewoon normaal moeten zijn.
Zeker.. maar je moet niet de rechters ondermijnen.. Die zijn heilig.. en heel belangrijkquote:Op maandag 5 november 2018 20:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je kan niet een gerechtelijke uitspraak terugdraaien uiteraard.
Maar je kan wel wat vinden van de onderliggende wetten waarop de uitspraak is gebaseerd.
Ik zie niet helemaal hoe ze de rechters ondermijnen eigenlijk.quote:Op maandag 5 november 2018 20:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zeker.. maar je moet niet de rechters ondermijnen.. Die zijn heilig.. en heel belangrijk
Als je achter (of voor) elke uitspraak een wetsverandering doorvoert.. dan ben je het wetboek aan het verbranden.. en daarmee de functie van rechters en advocaten..quote:Op maandag 5 november 2018 20:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zie niet helemaal hoe ze de rechters ondermijnen eigenlijk.
Met een uurtje boekhouden is het een apart bedrijf geworden.quote:Op maandag 5 november 2018 20:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is Ryanair Eindhoven geen apart bedrijf
Doen ze niet.. Investeerders moeten dan eerst allemaal hun neus dezelfde kant op zetten.. en dat lukt vrijwel nooit..quote:Op maandag 5 november 2018 20:19 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Met een uurtje boekhouden is het een apart bedrijf geworden.
Zomaar een wetswijziging doorvoeren kan natuurlijk niet. Daar hebben we een democratisch systeem voor.quote:Op maandag 5 november 2018 20:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als je achter (of voor) elke uitspraak een wetsverandering doorvoert.. dan ben je het wetboek aan het verbranden.. en daarmee de functie van rechters en advocaten..
Dat gebeurde dus voordat we een wetboek hadden ook.. Het wetboek is ter bescherming van het ingrijpen door "invloedrijken" ingevoerd..
Ah okee, geen idee hoe dat precies werkt. Als het kan zie ik ze het doen, Ryanair schuwt niets wat dat betreft.quote:Op maandag 5 november 2018 20:19 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Met een uurtje boekhouden is het een apart bedrijf geworden.
En dan vliegen met een maatschappij die niets loslaat maar in werkelijkheid misschien nog wel erger is? (geheimhoudingsclausules en boetes enz)quote:Op maandag 5 november 2018 20:31 schreef damsco het volgende:
Lekker slim van Ryan air. Nog nooit mee gevlogen maar hun naam is nu al zo besmeurd als asociaal bedrijf dat ik never nooit niet met deze club ga vliegen. En Ik vermoed met mij velen andere. Lekker slim gespeelt.
Klopt meer iets voor POL( ) ofzoquote:Op maandag 5 november 2018 20:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zomaar een wetswijziging doorvoeren kan natuurlijk niet. Daar hebben we een democratisch systeem voor.
Politici zijn er om bepaalde waardes te verdedigen en daarbij mogen ze prima een mening hebben over wetten, uitspraken, gebeurtenissen, bedrijven, etc.
Dat is het hele idee achter het systeem.
Maargoed, deze discussie gaat een beetje offtopic
Gaan we weer een ander rookgordijn verzinnen om deze smeerlap te verdedigen?quote:Op maandag 5 november 2018 20:36 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En dan vliegen met een maatschappij die niets loslaat maar in werkelijkheid misschien nog wel erger is? (geheimhoudingsclausules en boetes enz)
quote:Op maandag 5 november 2018 21:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gaan we weer een ander rookgordijn verzinnen om deze smeerlap te verdedigen?
Tja je blijft hier maar allerlei rookgordijnen optrekken.quote:Op maandag 5 november 2018 22:48 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik vind het mooi hoe het publiek en de politiek altijd van alles vind van rechtszaken..
Hoogste bom dit dat.. Smeerlap.. tot het iemand uit je omgeving betreft die tegenover een rechter staat..
Dan is het weer net andersom..
Oh en waag het niet een andere kijk te hebben dan de massa.. dan sta je namelijk per definitie aan de andere kant.. (welke dat ook moge zijn)
En dat deed die nadat die piloot was bij die firma, stond in zijn arbeidscontract dat die volgende contracten moest tekenen?quote:Op maandag 5 november 2018 22:55 schreef Drekkoning het volgende:
Ryanair-piloot klapt uit de school: ‘De boodschap was: teken bij het kruisje, anders word je ontslagen’ https://www.volkskrant.nl/a-bbabbb55
Joh wat boeit mij die hele gast nou..quote:Op maandag 5 november 2018 23:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja je blijft hier maar allerlei rookgordijnen optrekken.
Ik vind die O'Leary gewoon een abjecte smeerlap zoals hij met zn personeel omgaat. Los van wat een rechter zegt
En ik begrijp ook niet hoe je zijn praktijken kunt goedpraten.
Is de lokale burgemeester al gevraagd? En die vrouw met rode sporttas uit een winkelstraat? Heeft die al een mening gegeven?quote:Onlangs zei Europees Commissaris Marianne Thyssen ook: het is hier geen jungle, jullie behoren je te houden aan lokale wetten.’
Oftewel, de rechten en het welzijn van anderen boeien je geen zak. Zolang jij maar ten koste van hen goedkoop kan vliegen.quote:Op maandag 5 november 2018 23:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Joh wat boeit mij die hele gast nou..
Het had ook Appie van de hoek kunnen zijn..
Omdat die Europese commisaris verantwoordelijk is voor handhaving van werknemersrechten?quote:Is de lokale burgemeester al gevraagd? En die vrouw met rode sporttas uit een winkelstraat? Heeft die al een mening gegeven?
Waarom zij niet.. en een Europees commissaris wel?
quote:Op maandag 5 november 2018 23:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oftewel, de rechten en het welzijn van anderen boeien je geen zak. Zolang jij maar ten koste van hen goedkoop kan vliegen.
[..]
Omdat die Europese commisaris verantwoordelijk is voor handhaving van werknemersrechten?
Maar kennelijk mag niemand een vinger wijzen naar de heilige O'Leary.
quote:Hij kijk wel voorzichtig rond naar andere banen. Maar het liefst blijft hij voorlopig gewoon bij Ryanair, dat een keer ‘een fatsoenlijke werkgever’ moet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |