Ik weet niet of de hue app werkt, zonder hue bridge. Ik kan wel alle zigbee lampen (dus tradfi) in mijn hue bridge aanmelden.quote:Op woensdag 4 september 2019 18:25 schreef Miniem het volgende:
[..]
Kun je hue ook besturen vanuit ergens anders? IKEA app alleen in huis via wifi.
Anders ook maar eens kijken voor Hue. Want de IKEA app/hub zijn maar kut.
Ja, maar ik bedoel als ik de hue bridge koop. Daar kan ik tradfri lampen aan hangen.quote:Op woensdag 4 september 2019 18:37 schreef XL het volgende:
[..]
Ik weet niet of de hue app werkt, zonder hue bridge. Ik kan wel alle zigbee lampen (dus tradfi) in mijn hue bridge aanmelden.
Met een hue bridge kun je tradfi bedienen. Ik kan hue vanaf overal op de wereld benaderen.quote:Op woensdag 4 september 2019 18:40 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel als ik de hue bridge koop. Daar kan ik tradfri lampen aan hangen.
Maar vroeg me gewoon af of je hue ook gewoon kan benaderen buitenshuis?
Oké top. Denk dat ik dan maar een hue bridge neem ipv tradfri hub. Al genoeg gezeik mee gehad. Ben er een beetje klaar meequote:Op woensdag 4 september 2019 18:56 schreef XL het volgende:
[..]
Met een hue bridge kun je tradfi bedienen. Ik kan hue vanaf overal op de wereld benaderen.
Google voor de zekerheid even of alle functies die je nodig hebt werken. Voor het geval er een beperking is. Ik kan dimmen, aan/uit en meer gebruik ik niet.
Zal eens proberen.quote:Op woensdag 4 september 2019 19:36 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je kan je Tradfri hub aan google home koppelen. Google home kan je ook via internet benaderen. Heb je de hub al opnieuw opgestart om de problemen met je lampen op te lossen? Gewoon even stroom eraf en daarna opnieuw starten.
Ja dat kan, ik weet niet of het standaard in de hue app zit maar ik heb hue bridge > homeassistant > duckdns als combinatie al regelmatig gezien (en ook meegeholpen op te zetten bij vrienden).quote:Op woensdag 4 september 2019 18:40 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Standaardfunctionaliteit.quote:Op woensdag 4 september 2019 18:40 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel als ik de hue bridge koop. Daar kan ik tradfri lampen aan hangen.
Volgens mij wel, want als je meerdere homeys hebt, en je opent de app, dan vraagt hij volgens mij welke Homey je op wil inloggen.quote:Op woensdag 25 september 2019 09:54 schreef Rockefellow het volgende:
Is het mogelijk om meerdere Homeys aan te sturen met dezelfde app? Bijvoorbeeld op verschillende locaties.
Hue lampen gaan gewoon aan en uit met je normale schakelaars. Volgens mij tegenwoordig ook in de felheid waarin ze uitgezet werden.quote:Op donderdag 14 november 2019 21:14 schreef bleiblei het volgende:
Oeh! Wellicht dat jullie een oplossing weten?
Ik wil in de keuken en woonkamer met HUE gaan werken, maar ivm. kleine kinderen willen we naast fancy apps e.d. ook gewoon gebruik maken van schakelaars.
Ik vind alleen die HUE schakelaars geen porem en we willen qua schakelmateriaal van Busch Jaeger, de serie Decento gaan gebruiken.
Is er misschien iets wat je achter een schakelaar in een inbouwdoos kan proppen dat wel met HUE kan communiceren? Plan is om ook een Homey aan te schaffen, dus als er iets is dat via Homey met een HUE bridge kan communiceren is dat nog een acceptabel plan B.
Maar als je ze met een schakelaar uit zet, zijn ze hun verbinding kwijt in het netwerk toch?quote:Op donderdag 14 november 2019 21:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hue lampen gaan gewoon aan en uit met je normale schakelaars. Volgens mij tegenwoordig ook in de felheid waarin ze uitgezet werden.
Dimmen met je normale schakelaars weet ik zo ff niet.
Ik heb bosch smart home schakelaars in de muur. Vervolgens Hue verlichting. Met Busch Jäger schakelaars.quote:Op donderdag 14 november 2019 21:14 schreef bleiblei het volgende:
Oeh! Wellicht dat jullie een oplossing weten?
Ik wil in de keuken en woonkamer met HUE gaan werken, maar ivm. kleine kinderen willen we naast fancy apps e.d. ook gewoon gebruik maken van schakelaars.
Ik vind alleen die HUE schakelaars geen porem en we willen qua schakelmateriaal van Busch Jaeger, de serie Decento gaan gebruiken.
Is er misschien iets wat je achter een schakelaar in een inbouwdoos kan proppen dat wel met HUE kan communiceren? Plan is om ook een Homey aan te schaffen, dus als er iets is dat via Homey met een HUE bridge kan communiceren is dat nog een acceptabel plan B.
Klopt, dan moet je wel de lichtknop weer aanzetten en in je app staat dan dat er geen verbinding is met de lamp. Wij gebruiken eigenlijk alleen google home, sporadisch een hue lichtknop (wc, slaapkamer/en suite) en motion sensors! Die laatste is misschien een optie voor je?quote:Op donderdag 14 november 2019 21:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar als je ze met een schakelaar uit zet, zijn ze hun verbinding kwijt in het netwerk toch?
Dus je kan niet uitzetten met schakelaar en dan weer aanzetten vanaf je app (of draadloze zender). En ben je dan niet een deel van je mesh-netwerk kwijt als je de HUE lampen uitzet met een schakelaar? Heb begrepen dat een Zigbee netwerk wel eens raar kan gedragen als je ineens een deel uitschakelt. Of valt dat wel mee? Het idee is om er namelijk meer aan te hangen, sowieso verlichting in de tuin. En wellicht dat de afstand tussen de andere Zigbee zenders en tuinlampen dadelijk net te ver is als de keukenverlichting uit is.
quote:Op donderdag 14 november 2019 21:45 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb bosch smart home schakelaars in de muur. Vervolgens Hue verlichting. Met Busch Jäger schakelaars.
Deze?quote:Op donderdag 14 november 2019 21:45 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb bosch smart home schakelaars in de muur. Vervolgens Hue verlichting. Met Busch Jäger schakelaars.
Ik moet morgen voor je zoeken, maar ik dacht dat er wel iets is. Kijk eens op robbshop. Ik dacht ergens gezien te hebben dat wat jij wil kan, zonder dat je daarbij fysiek de stroom af kapt want als je dat doet dan houdt het op natuurlijk.quote:Op donderdag 14 november 2019 22:04 schreef bleiblei het volgende:
Maar anders is gewoon aan/uit met schakelaar en dan afstellen met app ook geen ramp eigenlijk. Verzin ik wel wat anders om die mesh in stand te houden.
Tnx! Heb robbshop ff gemaild. Zie meerdere opties en de omschrijvingen zijn niet heel duidelijkquote:Op donderdag 14 november 2019 22:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik moet morgen voor je zoeken, maar ik dacht dat er wel iets is. Kijk eens op robbshop. Ik dacht ergens gezien te hebben dat wat jij wil kan, zonder dat je daarbij fysiek de stroom af kapt want als je dat doet dan houdt het op natuurlijk.
Die van Hue! Blij mee.quote:Op donderdag 14 november 2019 22:04 schreef bleiblei het volgende:
Maar anders is gewoon aan/uit met schakelaar en dan afstellen met app ook geen ramp eigenlijk. Verzin ik wel wat anders om die mesh in stand te houden.
En bewegingsmelders is ook zo een gek idee niet. Welke hebben jullie? @:Seven.?
Ja, die heb ik ook. Icm met Homey (die ik ook heb) is dat echt zo gebruiksvriendelijkquote:
https://www.amazon.de/dp/B075QKYDVZ/ref=mp_s_a_1_11quote:Op donderdag 14 november 2019 22:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Deze?
https://m.alternate.nl/Bo(...)html/product/1377590
Of bedoel je wat anders?
Vrees dat die uit het linkje van alternate niet gaan werken met dit schakelmateriaal:
Wel een mooie oplossing trouwens! Kende ik nog niet.
Het is niet alleen de mesh, het is ook niet echt goed voor een Hue lamp om iedere keer aan- en uit gezet te worden. Af en toe een stroomstoring of per ongeluk een schakelaar indrukken is geen probleem, maar als je dit gepland iedere dag gaat doen wordt de levensduur er niet beter op.quote:Op donderdag 14 november 2019 22:04 schreef bleiblei het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |