Heb er naar zitten kijken, maar ik vind ze echt ongelooflijk lelijk. Die lamp al helemaalquote:Op maandag 30 december 2019 09:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand al een Symfonisk van Ikea aangeschaft?
Kost maar 100 piek:
https://www.ikea.com/nl/n(...)peaker-wit-30435204/
Ik was toevallig vorige week nog in de Ikea (moest mee van vriendin; vind het echt een verschrikkelijke winkel). Het geluid was best oke. Ik denk dat ik er als test eentje ga kopen voor in mijn studeerkamer of voor op zolder. Alleen jammer dat ie niet op Homey kan. Maar blijkbaar koppelt ie automatisch toch op de andere Sonos dus dat zou goed moeten komen.
Werkt prima samen met Sonos. Het geluid is niet indrukwekkend maar gewoon prima en evenwichtig voor het formaat. Ze zijn ook leuk te modden.quote:Op maandag 30 december 2019 09:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand al een Symfonisk van Ikea aangeschaft?
Kost maar 100 piek:
https://www.ikea.com/nl/n(...)peaker-wit-30435204/
Ik was toevallig vorige week nog in de Ikea (moest mee van vriendin; vind het echt een verschrikkelijke winkel). Het geluid was best oke. Ik denk dat ik er als test eentje ga kopen voor in mijn studeerkamer of voor op zolder. Alleen jammer dat ie niet op Homey kan. Maar blijkbaar koppelt ie automatisch toch op de andere Sonos dus dat zou goed moeten komen.
Ik heb tado en ik heb GH maar ik doe niets met GH dus ik weet niets van de combinatiequote:Op donderdag 12 maart 2020 17:58 schreef Seven. het volgende:
Iemand al ervaring met Tado en google home combinatie?
Ondertussen al wat wijzer geworden?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb tado en ik heb GH maar ik doe niets met GH dus ik weet niets van de combinatie
Heb beide. Wat wil je precies weten?quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:58 schreef Seven. het volgende:
Iemand al ervaring met Tado en google home combinatie?
Wij hebben vandaag ontdekt hoe we kunnen bellen vanaf en naar GH, wel google duo voor nodig. Ik denk dat we GH nog veel meer gaan gebruiken nu wel dit goed ingesteld hebben.quote:
De knoppen op zolder... Hangt je ketel ook op zolder? Want je zult toch je ketel aan moeten sturen.quote:Op maandag 27 april 2020 21:59 schreef Seven. het volgende:
Wij gaan waarschijnlijk weer klussen op zolder. En dat betekent o.a. nieuwe verwarmingen want er hangt nu oude zooi, die we willen gebruiken met Tado.
Kan je Tado gebruiken in op de badkamerradiator?
Ik wil liefst de bridge in de meterkast op de begane grond, maar de knoppen zelf komen op zolder. Wordt dat nog een dingetje?
En hoe bevalt het Tado systeem in z'n algemeenheid? Goede besparing?
Verder gaan we nu ws eindelijk over op een slimme thermostaat. Wij zijn google adepten, Nest is voor ons de logische keus. Iemand hier ervaring mee? Of andere thermostaten die we mee moeten nemen in de vergelijking.
En we gaan dus ons hue/innr netwerk uitbreiden met nóg een verdieping. Ben benieuwd of de mesh het trekt want we hadden al vastgesteld dat innr en hue geen signaal aan elkaar meshen.
Yes. Maar de thermostaat komt op de begane grond. Goed punt. We hebben wel amplifi maar daar moeten we nog een keer goed naar kijken. Onze pubers klagen nooit dat ze geen bereik hebben op zolder in ieder gevalquote:Op maandag 27 april 2020 22:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De knoppen op zolder... Hangt je ketel ook op zolder? Want je zult toch je ketel aan moeten sturen.
Wacht... Wat? Oh het zou kunnen dat je de knoppen niet op de houder hoeft te hebben wellicht, dat weet ik niet. Ik heb het ding tegen de muur hangen en die wifi module heb ik in de modem zitten. Maar alles is wel op de begane grond. Ik heb hele oude knoppen op de verwarmingen dus ik kan de radiatoren niet afzonderlijk aansturen.quote:Op maandag 27 april 2020 22:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yes. Maar de thermostaat komt op de begane grond. Goed punt. We hebben wel amplifi maar daar moeten we nog een keer goed naar kijken. Onze pubers klagen nooit dat ze geen bereik hebben op zolder in ieder geval![]()
Morgen nog ff uitzoeken of onze Intergas uit 2008 überhaupt wel wil praten met Nest.
Heb je toevallig ook nog Nest?quote:Op maandag 27 april 2020 21:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb beide. Wat wil je precies weten?
Ik kan je niet goed hiermee helpen. Mijn situatie is totaal anders.quote:Op maandag 27 april 2020 22:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook nog Nest?
Werkt het goed met elkaar? En bespaar je veel? Tado is best een investering (hoewel, radiatorknoppen moet ik sowieso halen dus de vraag is hoeveel ik er echt aan uit wil geven).
Onze situatie is dus straks als volgt:
2 pubers die hier om het weekend zijn, laten steevast de verwarmingen loeien met ramen open en alle lampen blijven lekker aan staan. De badkamer op zolder wordt alleen door hun gebruikt. Ik wil eigenlijk dat Nest gaat leren dat die meiden er om de 2 weken zijn.
Er is ook een kleine onderweg, die is er in september. Die krijgt ook een slaapkamer op zolder en zijn of haar kamer zullen we eigenlijk mee willen stoken met de rest van het huis. En die draak zal op termijn ook wel niet meer in een babybadje passen dus dan wordt de badkamer op zolder ook elke dag gebruikt. Kun je een Tado op de badkamer gebruiken? Want ik hoop ergens dat Tado via Nest wel kan leren dat de kleine elke avond om half 7 in bad gaat, of zoiets.
Ga ik checkenquote:Op maandag 27 april 2020 22:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
Tado en Nest zijn volgens mij niet compatible. Althans een tijd geleden niet.
Haha, evengoed bedankt voor je reactiequote:Op maandag 27 april 2020 22:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kan je niet goed hiermee helpen. Mijn situatie is totaal anders.
Ik heb een Tado maar kijk er eigenlijk totaal niet naar om. Schema is ingesteld en ook obv aanwezigheid.
Hoeveel ik bespaar weet ik niet, denk niet extreem veel. Maar ik heb geen pubers.
Ik heb een enorm goed geïsoleerd huis en verder ook geen radiatoren. Of het met Nest werkt weet ik ook niet, heb ik niet.
Zo, lekker nutteloze post.
Google zegt over slimme radiatorknoppen:quote:Op maandag 27 april 2020 22:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
Tado en Nest zijn volgens mij niet compatible. Althans een tijd geleden niet.
Maar onze situatie is dus dat we 2 slaapkamers helemaal niet gebruiken muv om het weekend. Schema's zijn voor de radiatorknoppen ook niet echt zinvol, want die wisselen toch wel eens.quote:Programmeerbare thermostatische kranen kunnen vanaf een centrale regelaar worden geprogrammeerd om te verwarmen tot een bepaalde temperatuur op verschillende tijdstippen van de dag.
Hoe gebruik ik programmeerbare thermostatische kranen met de Nest-thermostaat?
Programmeerbare thermostatische kranen kunnen hun eigen schema hebben. In combinatie met Nest is het waarschijnlijk makkelijker ze op één waarde in te stellen zodat het huis gelijkmatig wordt verwarmd. Je gebruikt dan gewoon het schema op je Nest-thermostaat om de verwarming van je huis naar wens hoger of lager te zetten. De Nest-thermostaat schakelt je ketel uit wanneer je de verwarming niet nodig hebt.
Je kunt meer energie besparen door je temperatuur lager te zetten met je Nest-thermostaat wanneer je weg bent, dan het schema van je programmeerbare thermostatische kraan te gebruiken om de thermostatische kraan af te sluiten.
Nee, dat gebruik ik eigenlijk nooit. Ook niet nodig aangezien het goed is ingeregeld.quote:Op maandag 27 april 2020 22:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha, evengoed bedankt voor je reactie
Gebruik je de voice commands voor tado via google home?
Ik heb temp en vochtigheid via Tadoquote:Op dinsdag 28 april 2020 08:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Iemand een goede modulen welke temperatuur, vochtigheid en co2 meet.
Liefst wifi, zigbee of z-wave.
E liefst ook met een stekker ipv batterijen.
Welke rookmelder?quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:50 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb temp en vochtigheid via Tado
Ik heb co2 via rookmelder
Boschquote:Op dinsdag 28 april 2020 08:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Welke rookmelder?
Tado is leuk maar heb al een Atag slimme thermostaat om er nu nog 1 te kopen.
Het gaat overigens om de bovenverdieping.
13 knoppen, zo dan! Wij moeten wel centrale thermostaat omdat we vloerverwarming hebben op de begane grond en daar kan geen tadoknop op.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:48 schreef XL het volgende:
Ik heb Tado, is fantastisch. Ik heb 13 knoppen en geen centrale thermostaat. Ieder verwarmingselement heeft zijn eigen schema. Je kunt prima automatisch iedere week de verwarming uitzetten tot iemand hem weer aanzet.
Ik weet niet hoeveel ik bespaar, want ik woonde hier nooit zonder tado. De tado app zegt dat ik 40% bespaar, maar ja.... als ik nog 40% meer aan energie zou uitgeven....
Wat zijn de voorwaarden voor de badkamer. Ik heb ze daar gewoon hangen in beide badkamers. Nooit problemen. De enige uitdaging met Tado zijn de batterijen. Heb nu batterijen van amazon, die halen net een heel seizoen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
13 knoppen, zo dan! Wij moeten wel centrale thermostaat omdat we vloerverwarming hebben op de begane grond en daar kan geen tadoknop op.
Maar ik ben steeds meer overtuigd van Tado, de radiatorknoppen kunnen onder voorwaarden in de badkamer. Betekent wel dat we beperkt zijn in mogelijkheden waar dr radiator kan hangen maar op zich geen ramp.
2,25m van je bad en douche. 0,6m van je wasbak.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:43 schreef XL het volgende:
[..]
Wat zijn de voorwaarden voor de badkamer. Ik heb ze daar gewoon hangen in beide badkamers. Nooit problemen. De enige uitdaging met Tado zijn de batterijen. Heb nu batterijen van amazon, die halen net een heel seizoen.
Ja, het Netatmo weerstation meet alles wat jij wil en meer én de hoofdunit heeft een stekker. Wel een relatief dure optie, al heb ik 'm zelf ook gekochtquote:Op dinsdag 28 april 2020 08:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Iemand een goede modulen welke temperatuur, vochtigheid en co2 meet.
Liefst wifi, zigbee of z-wave.
E liefst ook met een stekker ipv batterijen.
Maar dat is voor buiten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, het Netatmo weerstation meet alles wat jij wil en meer én de hoofdunit heeft een stekker. Wel een relatief dure optie, al heb ik 'm zelf ook gekochtDe additionele modules werken op batterijen.
Daarnaast doet de tado ook op z'n minst een paar van die dingen, maar ja, die is dan weer op batterij.
Nee hoor, de hoofdmodule is voor binnen. Er is ook een module voor buiten, ja, klopt, maar de binnenmodule meet alles wat jij wil.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar dat is voor buiten.
Ik wil de temperatuur vooral gaan gebruiken om de rolluiken nauwkeuriger aan te sturen.
CO2 om ventilatie aan te sturen.
Zie het nu ja.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee hoor, de hoofdmodule is voor binnen. Er is ook een module voor buiten, ja, klopt, maar de binnenmodule meet alles wat jij wil.
Ja, ik snapquote:Op dinsdag 28 april 2020 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zie het nu ja.
Omdat het een weerstation heet.
https://www.tink.nl/tado-(...)or-thermostaat-4packquote:Op vrijdag 1 mei 2020 23:01 schreef Seven. het volgende:
OK, Nest is nu echt uit beeld verdwenen. Ik wil een Tado thermostaat, 4 knoppen op zolder, 1 in de keuken en 1 in de woonkamer. Begane grond heeft vv en daar komt de Tado thermostaat. En dan nog een bridge.
Ik twijfel alleen over de extension kit. Waar is die nou precies voor? Is dat puur om het bereik te vergroten?
En als je weet hebt van mooie aanbiedingen.. ik hoor het graag.
Goeie deals!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 23:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
https://www.tink.nl/tado-(...)or-thermostaat-4pack
Mijn vingers jeuken ook om het een en ander te bestellen maar ik doe het nog nietquote:
Wat wil je nog meer dan?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mijn vingers jeuken ook om het een en ander te bestellen maar ik doe het nog niet
Een deurbel, maar die is nog niet uit. Een paar Hue lampen voor de tuin maar de tuin is volledig op de schop dus heeft nog geen zin. Dan nog een camera voor in de tuin. Een wind- en regenmeter voor mn Netatmo weerstation, nog een binnen module voor datzelfde weerstation, en nog wel wat dingetjesquote:
Hue bestel ik altijd bij beaumotica, is Tink goedkoper?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een deurbel, maar die is nog niet uit. Een paar Hue lampen voor de tuin maar de tuin is volledig op de schop dus heeft nog geen zin. Dan nog een camera voor in de tuin. Een wind- en regenmeter voor mn Netatmo weerstation, nog een binnen module voor datzelfde weerstation, en nog wel wat dingetjes
Heb ik ook. Somfy RTS omdat Homey toen nog niet met Somfy IO kon praten. Werkt net zo goed als ene tierelierquote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:05 schreef Seven. het volgende:
Wij lopen tijdens onze verbouwing tegen nog iets aan met de rolluiken. Die hebben bediening met een knopje maar dat zit heel lelijk op het kozijn gemonteerd. Dus die willen we verleggen zodat er een knop komt op de muur.
Ik ruik een kans om er een Somfy schakelaar op te zetten. En dan natuurlijk 1 die ook met een app bediend kan worden. Volgens mij kan Somfy praten met google home
.
Geen idee, nooit iets besteld bij tinkquote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hue bestel ik altijd bij beaumotica, is Tink goedkoper?
Ook hier hebben we hetzelfde.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heb ik ook. Somfy RTS omdat Homey toen nog niet met Somfy IO kon praten. Werkt net zo goed als ene tierelier
Oh en nog een binnen camera erbij wil ik ook nog
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geen idee, nooit iets besteld bij tink
Geen idee, wellicht is GH je bridge. Bij mij is Homey de bridge. App installeren en gaan.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 21:17 schreef Seven. het volgende:
Als ik zou 3 RTS schakelaars koop, moet ik dan ook nog iets van een bridge kopen?
Krijg cloudflare errors. Is de site eruit geklapt?quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, ik snapHet is best een prijzig apparaatje, maar, het werkt wel goed hoor
![]()
[ afbeelding ]
Edit: de goedkoopste die ik momenteel kan vinden is het standaard binnenmodule + buitenmodule pakket ,en die kost 129 euro bij 50five.nl
https://www.50five.nl/netatmo-weerstation.html
Ze hebben op zich wel een goeie deal ook met een 2e binnenmodule (die dus wel op batterijen werkt), want zo'n losse module kost normaal 70 euro, maar op https://www.50five.nl/netatmo-indoor-pack-weatherstation.html krijg je de hele handel voor 159 euro. Dat is 30 euro meer, terwijl de losse binnenmodule 70 euro kost. Daar bespaar je dus 40 euro, en ik dacht dat jij vooral voor boven geinteresseerd was?
Ik kan 'm ook niet benaderen inderdaad. Same as you.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Krijg cloudflare errors. Is de site eruit geklapt?
Dat is dus exact wat ik hebquote:Op donderdag 7 mei 2020 16:32 schreef Spockjuh_ het volgende:
weerstation in combi met homey/philips hue motionsensoren is nog iets wat ik op korte termijn wil kopen
Nou, dat Netatmo weerstation in de standaard combi dus met binnen(hoofd)module en de buitenmodule, en ik heb daar vanochtend nog 2 binnen modules bij besteld, die komen morgen binnen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:41 schreef Spockjuh_ het volgende:
welk station en modules heb je van netatmo? de rest is kwestie van uitvogelen en proberen
hehe, mijn hele huis hangt vol met Hue lampen, sensoren en nog meer slimme meukquote:Op donderdag 7 mei 2020 16:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, dat Netatmo weerstation in de standaard combi dus met binnen(hoofd)module en de buitenmodule, en ik heb daar vanochtend nog 2 binnen modules bij besteld, die komen morgen binnen.
Dan heb ik een stuk of 4 motion sensoren van Hue, het hele huis muv de keuken is voorzien van Hue lampen, in de tuin straks ook (die is momenteel under construction) en dan heb ik nog deur/raamsensoren op vrijwel alle deuren en ramen in huis, en dan nog wat camera's.
Wat wil je nog meer weten?
Oh, ja, rolluiken doen hier ook nog mee jaquote:Op donderdag 7 mei 2020 16:59 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
hehe, mijn hele huis hangt vol met Hue lampen, sensoren en nog meer slimme meukplan is om de zonwering deze zomer slim te maken en dan wil ik gebruik gaan maken van een lokaal weerstation om het zo accuraat mogelijk te houden.
Die regenmeter van dat station lees ik geen goede berichten over, maar, laat dat je vooral niet ontmoedigenquote:Op donderdag 7 mei 2020 17:03 schreef Spockjuh_ het volgende:
zonlicht in het huis/warmte, regen en wind wil ik gebruiken om flows te maken waarmee een zonwering wel of niet open mag of juist gaat sluiten.
lastig maar niet onmogelijk
Realtime binnenshuis, buiten (dus zonder connectie met je thuis netwerk) kan het een uurtje achterlopen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:10 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, ik heb gisteren een Plugwise Smile P1 besteld, om het energieverbruik te kunnen monitoren. Niet dat ik er verder iets mee doe, maar het is realtime, terwijl de app die ik heb van mijn energieleverancier standaard een paar dagen achterloopt, en dit prikt direct in in op de P1 poort van mijn slimme meter.
Heb me er niet echt in verdiept, maar waarom hue ipv Xiaomi? Xiaomi kost geen reet en doet toch praktisch hetzelfde?quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, dat Netatmo weerstation in de standaard combi dus met binnen(hoofd)module en de buitenmodule, en ik heb daar vanochtend nog 2 binnen modules bij besteld, die komen morgen binnen.
Dan heb ik een stuk of 4 motion sensoren van Hue, het hele huis muv de keuken is voorzien van Hue lampen, in de tuin straks ook (die is momenteel under construction) en dan heb ik nog deur/raamsensoren op vrijwel alle deuren en ramen in huis, en dan nog wat camera's.
Wat wil je nog meer weten?
Omdat ik Hue heb gekocht toen het net uit kwam en ik me daar dus bij hou. Xiaomi verlichting heb ik zelf geen ervaring mee, maar iNNR en dat Ikea Tradfri vond ik niet heel mooi. Het haalt het imho niet bij Hue, en daar ik daar toch al in zat heb ik er voor gekozen om dat gewoon verder te blijven kopen.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb me er niet echt in verdiept, maar waarom hue ipv Xiaomi? Xiaomi kost geen reet en doet toch praktisch hetzelfde?
Hue is wel een bazensysteem, hoor. Ik combineer Hue en Innr en over beide systemen ben ik tevreden. Maar ik ben verre van een perfectionist, en zelfs mij valt wel op dat Hue betere kwaliteit is.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb me er niet echt in verdiept, maar waarom hue ipv Xiaomi? Xiaomi kost geen reet en doet toch praktisch hetzelfde?
https://appleinsider.com/(...)subscription-mandatequote:Home automation company Wink under fire for surprise subscription mandate
Wink customers will soon have to pay a monthly subscription fee to access any of the smart home hardware that they have purchased.
Wink claims that the move is necessary, as the one-time cost of buying a Wink product is incapable of sustaining their business. The company will require all users to pay a $5 a month subscription fee by May 13, which gives users less than one week of notice.
Wink primarily makes smart home lighting and home security devices but also allows users to connect other brands' devices to their Wink Hub. Wink has partnered with Amazon, Google Nest, Honeywell, Ring, Philips Hue, GE, Sonos, iHome, Sylvania and many others.
They cite recent economic events — likely the ongoing coronavirus pandemic — and long-term costs as the reason for the transition.
"Wink has taken many steps in an effort to keep your Hub's blue light on, however, long term costs and recent economic events have caused additional strain on our business," the blog post reads. "In order to provide for development and continued growth, we are transitioning to a $4.99 monthly subscription, starting on May 13, 2020."
The company tells customers that should they not pay the fee, they'll lose access to all Wink devices in the app, including voice controls and all automations.
The transition will not allow users to be grandfathered in on a legacy plan. If a customer has spent a significant amount of money outfitting their home with Wink lightbulbs or a Wink security system, they'll be expected to begin paying a monthly fee on May 13.
Understandably, Wink customers were outraged. After Wink posted the update to their Twitter page, customers began airing grievances in the reply section.
This isn't the first time Wink has disappointed its customers, either. In 2019, many users discovered that second-hand Google Nest Cam Indoor models connected to Wink hub would send images of their home to the device's previous owner. Google quickly rolled out a fix, but users were understandably upset.
Update May 12, 2020: Wink in an email to customers on Tuesday said it has extended the subscription deadline to May 20, 2020, giving users an additional week to sign up for the service.
Ligt aan wat je wil (uitgeven)quote:Op maandag 18 mei 2020 13:21 schreef Bliks het volgende:
Hier een smart-beginner. In ons huidige huis alleen een Google Home en Tradfri Hub+lampen aangesloten. In juli verhuizen wij naar een ander huis en wil daar wat meer slimme apparaten gaan gebruiken.
Idee is om het aantal lampen uit te breiden met extra bollen, wat ledstrips, inbouwspots in badkamer en tzt misschien ook nog wat in de tuin. Daarnaast een nieuwe slimme thermostaat (die ook werkt met vloerverwarming), slimme deurbel, misschien ook rook/co2 melders, rolluiken en wie weet wat nog meer.
Ik heb alleen geen idee wat nu het beste systeem is. Liefst bestuur ik gewoon alles vanuit 1 app en denk dat dan Apple Homekit wel handig is? De Google Home gaat er denk ik gewoon uit. Als we een lamp toch een keer met de gewone lichtknoppen uit/aan doen ziet Google Home deze niet en moeten we eerst weer de lampen met de knoppen aan/uit doen voordat het weer werkt (vrij frustrerend). Op Tradfri is ook niet veel extra's meer aan te sluiten dan de lampen denk ik? Kostentechnisch wel een leukere prijs. Overweeg ook te switchen naar de Hue bridge, maar vraag me af wat de meerwaarde daarvan is tov wat ik nu heb. Wellicht dat meer te integreren is via Zigbee connectors?
Iemand tips voor deze warboel?
Hue bridge ben ik zelf heel erg over te spreken. Ik heb daar ook een aantal goedkopere innr lampen aan gekoppeld.quote:Op maandag 18 mei 2020 13:21 schreef Bliks het volgende:
Hier een smart-beginner. In ons huidige huis alleen een Google Home en Tradfri Hub+lampen aangesloten. In juli verhuizen wij naar een ander huis en wil daar wat meer slimme apparaten gaan gebruiken.
Idee is om het aantal lampen uit te breiden met extra bollen, wat ledstrips, inbouwspots in badkamer en tzt misschien ook nog wat in de tuin. Daarnaast een nieuwe slimme thermostaat (die ook werkt met vloerverwarming), slimme deurbel, misschien ook rook/co2 melders, rolluiken en wie weet wat nog meer.
Ik heb alleen geen idee wat nu het beste systeem is. Liefst bestuur ik gewoon alles vanuit 1 app en denk dat dan Apple Homekit wel handig is? De Google Home gaat er denk ik gewoon uit. Als we een lamp toch een keer met de gewone lichtknoppen uit/aan doen ziet Google Home deze niet en moeten we eerst weer de lampen met de knoppen aan/uit doen voordat het weer werkt (vrij frustrerend). Op Tradfri is ook niet veel extra's meer aan te sluiten dan de lampen denk ik? Kostentechnisch wel een leukere prijs. Overweeg ook te switchen naar de Hue bridge, maar vraag me af wat de meerwaarde daarvan is tov wat ik nu heb. Wellicht dat meer te integreren is via Zigbee connectors?
Iemand tips voor deze warboel?
Tradfri kun je ook aan een hue bridge hangen.quote:Op maandag 18 mei 2020 13:33 schreef Bliks het volgende:
Hoef absoluut geen top of the bill, zie het meer als een speeltje. Lampen a la tradfri vond ik goed te betalen, iets meer kan ook nog wel.
Ik heb net de lampen aan de homekit gehangen, dus dat ga ik ondervinden. So far al meerdere keren geen connectie zien staan. Beloofd nog niet veel goeds..
Ik zal ook eens naar Homey gaan kijken dan
Somfy werkt prima, maar ik zou als ik jou was wel gaan voor Somfy IO, en niet voor RTS.quote:Op maandag 18 mei 2020 13:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hue bridge ben ik zelf heel erg over te spreken. Ik heb daar ook een aantal goedkopere innr lampen aan gekoppeld.
Ik gebruik nooit lampknoppen want ik heb genoeg google home speakers, dus alles op voicecommand. Heel af en toe gebruiken we de app en daar ben ik ook heel tevreden over.
Ik heb Tado besteld voor vloerverwarming begane grond + thermostaatknoppen 1e en 2e verdieping, maar nog niet getest. Over een paar weken meer daarover.
Ik wil mijn rolluiken gaan besturen met Somfy. Komt deze zomer nog.
Ik koppel dus alles aan google home, maar ik ben ook geen liefhebber van apple.
RTS gaat eruit, toch?quote:Op maandag 18 mei 2020 13:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Somfy werkt prima, maar ik zou als ik jou was wel gaan voor Somfy IO, en niet voor RTS.
Ik heb geen idee, ik heb RTS hier beneden, maar dat is was toen IO nog niet werd ondersteund door Homey. Het werkt prima, maar het geeft geen terugkoppeling. De praktijk is dat het nooit faalt, dus als Homey zegt dat de rolluiken naar beneden gaan, dan zijn ze ook daadwerkelijk dicht daarna, maar ik kan die status dus niet zien.quote:
Wij hebben 1 google home beneden en daar dus niet helemaal 100% tevreden mee, dus wil er zeker geen meerdere aanschaffenquote:Op maandag 18 mei 2020 13:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hue bridge ben ik zelf heel erg over te spreken. Ik heb daar ook een aantal goedkopere innr lampen aan gekoppeld.
Ik gebruik nooit lampknoppen want ik heb genoeg google home speakers, dus alles op voicecommand. Heel af en toe gebruiken we de app en daar ben ik ook heel tevreden over.
Ik heb Tado besteld voor vloerverwarming begane grond + thermostaatknoppen 1e en 2e verdieping, maar nog niet getest. Over een paar weken meer daarover.
Ik wil mijn rolluiken gaan besturen met Somfy. Komt deze zomer nog.
Ik koppel dus alles aan google home, maar ik ben ook geen liefhebber van apple.
Wij hebben hier een GH beneden, en een GH mini op de 1e verdieping, en ik gebruik het nooit, daarom zijn ze beiden ook niet meer aangesloten.quote:Op maandag 18 mei 2020 15:47 schreef Bliks het volgende:
[..]
Wij hebben 1 google home beneden en daar dus niet helemaal 100% tevreden mee, dus wil er zeker geen meerdere aanschaffenVoicecommand gebruik ik ook te weinig, de app daarentegen wel steeds vaker. Wil dus ook het liefst alles gewoon in 1 app hebben zitten.
De tradfri aan de Hue hangen, kan een mogelijkheid zijn, maar wat voegt de Hue precies extra toe.
Moet ook even uitzoeken of ik met de Hue eventueel hetzelfde probleem heb als bij combi GH+Tradfri als we toch de lichtknoppen gebruiken
Naar Tado + knoppen zijn we ook aan het kijken. In de praktijk hebben wij echter bijna nooit de verwarming boven aan, maar wellicht later wel zodra kind zelf op haar kamer kan gaan spelen. Zo'n knop kan dan wel handig zijn. We kijken ook naar Google Nest als alternatief
Voor rolluiken hebben we nu gekozen zonder app, want kostte geloof ik 200,- per luik meer (inderdaad IO). We hebben er straks sowieso 4 hangen, dat vonden we een iets te grote uitgave voor een "gadget". Geen idee of dat achteraf nog aan te sluiten is
De hue appquote:Op maandag 18 mei 2020 15:47 schreef Bliks het volgende:
[..]
Wij hebben 1 google home beneden en daar dus niet helemaal 100% tevreden mee, dus wil er zeker geen meerdere aanschaffenVoicecommand gebruik ik ook te weinig, de app daarentegen wel steeds vaker. Wil dus ook het liefst alles gewoon in 1 app hebben zitten.
De tradfri aan de Hue hangen, kan een mogelijkheid zijn, maar wat voegt de Hue precies extra toe.
Moet ook even uitzoeken of ik met de Hue eventueel hetzelfde probleem heb als bij combi GH+Tradfri als we toch de lichtknoppen gebruiken
Naar Tado + knoppen zijn we ook aan het kijken. In de praktijk hebben wij echter bijna nooit de verwarming boven aan, maar wellicht later wel zodra kind zelf op haar kamer kan gaan spelen. Zo'n knop kan dan wel handig zijn. We kijken ook naar Google Nest als alternatief
Voor rolluiken hebben we nu gekozen zonder app, want kostte geloof ik 200,- per luik meer (inderdaad IO). We hebben er straks sowieso 4 hangen, dat vonden we een iets te grote uitgave voor een "gadget". Geen idee of dat achteraf nog aan te sluiten is
De Hue app heb je meet een Homey niet meer nodig, want je kunt de lampen volledig bedienen vanuit de Homey appquote:Op maandag 18 mei 2020 20:28 schreef Bliks het volgende:
Als ik het zo hoor dus zeker de Homey en Hue checken dus 😂
Verder de Apple Homekit met tradfri gechecked, maar so far niet enthousiast. Weet niet waar de instelling zit, maar het werkt alleen wanneer ik zelf ook met wifi ben verbonden.
vanuit Homekit ook, dus ook geen Homey nodig.quote:Op maandag 18 mei 2020 21:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De Hue app heb je meet een Homey niet meer nodig, want je kunt de lampen volledig bedienen vanuit de Homey app
Hue gaat naar de laatste stand terug, dus was de lamp aan, dan gaat hij weer aan. Was hij uit, dan blijft hij uit.quote:Op maandag 18 mei 2020 13:21 schreef Bliks het volgende:
Als we een lamp toch een keer met de gewone lichtknoppen uit/aan doen ziet Google Home deze niet en moeten we eerst weer de lampen met de knoppen aan/uit doen voordat het weer werkt (vrij frustrerend).
Zoals ik het lees was zijn ervaring met homekit niet geweldig. Ik kan er geen zinnig woord over zeggen want ik ken Homekit niet.quote:Op maandag 18 mei 2020 22:47 schreef Tokus het volgende:
[..]
vanuit Homekit ook, dus ook geen Homey nodig.
Homekit met Hue gaat gewoon goed samen.quote:Op maandag 18 mei 2020 22:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zoals ik het lees was zijn ervaring met homekit niet geweldig. Ik kan er geen zinnig woord over zeggen want ik ken Homekit niet.
Dat klopt toch niet? Je kunt in de Hue app per lamp aangeven wat er moet gebeuren als de stroom eraf gaat en weer terug komt. Standaard gaat de lamp op volle sterkte branden, je kunt kiezen voor 'laatste aan stand' of een eigen opgegeven stand. Maar die eigen opgegeven stand kan niet 'uit' zijn, volgens mij kan 'uit blijven' nooit. Of werkt het bij alleen witte lampen anders? Ik heb alleen White Ambiance en Color.quote:Op maandag 18 mei 2020 22:50 schreef Tokus het volgende:
[..]
Hue gaat naar de laatste stand terug, dus was de lamp aan, dan gaat hij weer aan. Was hij uit, dan blijft hij uit.
oh, zou best kunnen. Het is lang geleden dat ik het ingesteld heb, en als ik per ongeluk de normale schakelaar gebruik, gaat de lamp in ieder geval naar de laatste stand als ik de normale schakelaar weer aanzet.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 09:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat klopt toch niet? Je kunt in de Hue app per lamp aangeven wat er moet gebeuren als de stroom eraf gaat en weer terug komt. Standaard gaat de lamp op volle sterkte branden, je kunt kiezen voor 'laatste aan stand' of een eigen opgegeven stand. Maar die eigen opgegeven stand kan niet 'uit' zijn, volgens mij kan 'uit blijven' nooit. Of werkt het bij alleen witte lampen anders? Ik heb alleen White Ambiance en Color.
Ja, hier ook, maar daar hoort 'uit' niet bij. Als je de stroom er af haalt, en dan weer de stroom er op zet gaan de lampen aan. Wat voor instelling ze dan hebben is een tweede, maar ze gaan aan. Uit blijven kan niet voor zo ver ik weet.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:56 schreef Tokus het volgende:
[..]
oh, zou best kunnen. Het is lang geleden dat ik het ingesteld heb, en als ik per ongeluk de normale schakelaar gebruik, gaat de lamp in ieder geval naar de laatste stand als ik de normale schakelaar weer aanzet.
Dat was ook mijn punt inderdaadquote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, hier ook, maar daar hoort 'uit' niet bij. Als je de stroom er af haalt, en dan weer de stroom er op zet gaan de lampen aan. Wat voor instelling ze dan hebben is een tweede, maar ze gaan aan. Uit blijven kan niet voor zo ver ik weet.
Ik zie mijn innr lampen gewoon in de Hue app.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:55 schreef Tokus het volgende:
[..]
Homekit met Hue gaat gewoon goed samen.
Heb je 3rd party lampen (bv die van Ikea) aan Hue gekoppeld, dan is het een ander verhaal. Hue laat namelijk geen 3rd party lampen zien aan de buitenwereld.
Maar voor de zaken die Homekit-compatible zijn, werkt het allemaal best goed.
mijn lampen blijven gewoon uit als ik de stroom er afhaal en er weer opzet (wat met de "normale" schakelaar dus zou gebeuren). Dus niet op 1% ofzo, nee gewoon uit.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat was ook mijn punt inderdaad. Die 'custom' stand was nieuw voor me, je kunt ze dus nu wel op 1% brightness zetten, maar dan branden ze altijd erg zwak na stroomwissel. 'Uit als ze uit stonden en aan als ze aan stonden' als de stroom er af is geweest kan inderdaad niet in de app. Hue noemt het zelf trouwens ook explicit 'last used color and brightness' en niet 'last state' of iets dergelijks.
Nu is de Hue app voor Hue ook niet 'de buitenwereld', maar ik denk dat dit niet een keuze is van Hue, maar van Apple. Ik heb een Osram plug en die staat wel in de Hue app en werkt ook via Alexa, maar in Home(kit) werkt hij niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zie mijn innr lampen gewoon in de Hue app.
Nou ik weet dat dát niet heel lang geleden wel eens verandert is, want wat eerst was was dat als de stroom er af ging, en je maakte ze opnieuw aan, dan gingen ze naar 100% in de kleur wit, of nou ja, wat dan voor wit moet doorgaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat was ook mijn punt inderdaad. Die 'custom' stand was nieuw voor me, je kunt ze dus nu wel op 1% brightness zetten, maar dan branden ze altijd erg zwak na stroomwissel. 'Uit als ze uit stonden en aan als ze aan stonden' als de stroom er af is geweest kan inderdaad niet in de app. Hue noemt het zelf trouwens ook explicit 'last used color and brightness' en niet 'last state' of iets dergelijks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |