Ligt aan wat je wil (uitgeven)quote:Op maandag 18 mei 2020 13:21 schreef Bliks het volgende:
Hier een smart-beginner. In ons huidige huis alleen een Google Home en Tradfri Hub+lampen aangesloten. In juli verhuizen wij naar een ander huis en wil daar wat meer slimme apparaten gaan gebruiken.
Idee is om het aantal lampen uit te breiden met extra bollen, wat ledstrips, inbouwspots in badkamer en tzt misschien ook nog wat in de tuin. Daarnaast een nieuwe slimme thermostaat (die ook werkt met vloerverwarming), slimme deurbel, misschien ook rook/co2 melders, rolluiken en wie weet wat nog meer.
Ik heb alleen geen idee wat nu het beste systeem is. Liefst bestuur ik gewoon alles vanuit 1 app en denk dat dan Apple Homekit wel handig is? De Google Home gaat er denk ik gewoon uit. Als we een lamp toch een keer met de gewone lichtknoppen uit/aan doen ziet Google Home deze niet en moeten we eerst weer de lampen met de knoppen aan/uit doen voordat het weer werkt (vrij frustrerend). Op Tradfri is ook niet veel extra's meer aan te sluiten dan de lampen denk ik? Kostentechnisch wel een leukere prijs. Overweeg ook te switchen naar de Hue bridge, maar vraag me af wat de meerwaarde daarvan is tov wat ik nu heb. Wellicht dat meer te integreren is via Zigbee connectors?
Iemand tips voor deze warboel?
Hue bridge ben ik zelf heel erg over te spreken. Ik heb daar ook een aantal goedkopere innr lampen aan gekoppeld.quote:Op maandag 18 mei 2020 13:21 schreef Bliks het volgende:
Hier een smart-beginner. In ons huidige huis alleen een Google Home en Tradfri Hub+lampen aangesloten. In juli verhuizen wij naar een ander huis en wil daar wat meer slimme apparaten gaan gebruiken.
Idee is om het aantal lampen uit te breiden met extra bollen, wat ledstrips, inbouwspots in badkamer en tzt misschien ook nog wat in de tuin. Daarnaast een nieuwe slimme thermostaat (die ook werkt met vloerverwarming), slimme deurbel, misschien ook rook/co2 melders, rolluiken en wie weet wat nog meer.
Ik heb alleen geen idee wat nu het beste systeem is. Liefst bestuur ik gewoon alles vanuit 1 app en denk dat dan Apple Homekit wel handig is? De Google Home gaat er denk ik gewoon uit. Als we een lamp toch een keer met de gewone lichtknoppen uit/aan doen ziet Google Home deze niet en moeten we eerst weer de lampen met de knoppen aan/uit doen voordat het weer werkt (vrij frustrerend). Op Tradfri is ook niet veel extra's meer aan te sluiten dan de lampen denk ik? Kostentechnisch wel een leukere prijs. Overweeg ook te switchen naar de Hue bridge, maar vraag me af wat de meerwaarde daarvan is tov wat ik nu heb. Wellicht dat meer te integreren is via Zigbee connectors?
Iemand tips voor deze warboel?
Tradfri kun je ook aan een hue bridge hangen.quote:Op maandag 18 mei 2020 13:33 schreef Bliks het volgende:
Hoef absoluut geen top of the bill, zie het meer als een speeltje. Lampen a la tradfri vond ik goed te betalen, iets meer kan ook nog wel.
Ik heb net de lampen aan de homekit gehangen, dus dat ga ik ondervinden. So far al meerdere keren geen connectie zien staan. Beloofd nog niet veel goeds..
Ik zal ook eens naar Homey gaan kijken dan
Somfy werkt prima, maar ik zou als ik jou was wel gaan voor Somfy IO, en niet voor RTS.quote:Op maandag 18 mei 2020 13:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hue bridge ben ik zelf heel erg over te spreken. Ik heb daar ook een aantal goedkopere innr lampen aan gekoppeld.
Ik gebruik nooit lampknoppen want ik heb genoeg google home speakers, dus alles op voicecommand. Heel af en toe gebruiken we de app en daar ben ik ook heel tevreden over.
Ik heb Tado besteld voor vloerverwarming begane grond + thermostaatknoppen 1e en 2e verdieping, maar nog niet getest. Over een paar weken meer daarover.
Ik wil mijn rolluiken gaan besturen met Somfy. Komt deze zomer nog.
Ik koppel dus alles aan google home, maar ik ben ook geen liefhebber van apple.
RTS gaat eruit, toch?quote:Op maandag 18 mei 2020 13:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Somfy werkt prima, maar ik zou als ik jou was wel gaan voor Somfy IO, en niet voor RTS.
Ik heb geen idee, ik heb RTS hier beneden, maar dat is was toen IO nog niet werd ondersteund door Homey. Het werkt prima, maar het geeft geen terugkoppeling. De praktijk is dat het nooit faalt, dus als Homey zegt dat de rolluiken naar beneden gaan, dan zijn ze ook daadwerkelijk dicht daarna, maar ik kan die status dus niet zien.quote:
Wij hebben 1 google home beneden en daar dus niet helemaal 100% tevreden mee, dus wil er zeker geen meerdere aanschaffenquote:Op maandag 18 mei 2020 13:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hue bridge ben ik zelf heel erg over te spreken. Ik heb daar ook een aantal goedkopere innr lampen aan gekoppeld.
Ik gebruik nooit lampknoppen want ik heb genoeg google home speakers, dus alles op voicecommand. Heel af en toe gebruiken we de app en daar ben ik ook heel tevreden over.
Ik heb Tado besteld voor vloerverwarming begane grond + thermostaatknoppen 1e en 2e verdieping, maar nog niet getest. Over een paar weken meer daarover.
Ik wil mijn rolluiken gaan besturen met Somfy. Komt deze zomer nog.
Ik koppel dus alles aan google home, maar ik ben ook geen liefhebber van apple.
Wij hebben hier een GH beneden, en een GH mini op de 1e verdieping, en ik gebruik het nooit, daarom zijn ze beiden ook niet meer aangesloten.quote:Op maandag 18 mei 2020 15:47 schreef Bliks het volgende:
[..]
Wij hebben 1 google home beneden en daar dus niet helemaal 100% tevreden mee, dus wil er zeker geen meerdere aanschaffenVoicecommand gebruik ik ook te weinig, de app daarentegen wel steeds vaker. Wil dus ook het liefst alles gewoon in 1 app hebben zitten.
De tradfri aan de Hue hangen, kan een mogelijkheid zijn, maar wat voegt de Hue precies extra toe.
Moet ook even uitzoeken of ik met de Hue eventueel hetzelfde probleem heb als bij combi GH+Tradfri als we toch de lichtknoppen gebruiken
Naar Tado + knoppen zijn we ook aan het kijken. In de praktijk hebben wij echter bijna nooit de verwarming boven aan, maar wellicht later wel zodra kind zelf op haar kamer kan gaan spelen. Zo'n knop kan dan wel handig zijn. We kijken ook naar Google Nest als alternatief
Voor rolluiken hebben we nu gekozen zonder app, want kostte geloof ik 200,- per luik meer (inderdaad IO). We hebben er straks sowieso 4 hangen, dat vonden we een iets te grote uitgave voor een "gadget". Geen idee of dat achteraf nog aan te sluiten is
De hue appquote:Op maandag 18 mei 2020 15:47 schreef Bliks het volgende:
[..]
Wij hebben 1 google home beneden en daar dus niet helemaal 100% tevreden mee, dus wil er zeker geen meerdere aanschaffenVoicecommand gebruik ik ook te weinig, de app daarentegen wel steeds vaker. Wil dus ook het liefst alles gewoon in 1 app hebben zitten.
De tradfri aan de Hue hangen, kan een mogelijkheid zijn, maar wat voegt de Hue precies extra toe.
Moet ook even uitzoeken of ik met de Hue eventueel hetzelfde probleem heb als bij combi GH+Tradfri als we toch de lichtknoppen gebruiken
Naar Tado + knoppen zijn we ook aan het kijken. In de praktijk hebben wij echter bijna nooit de verwarming boven aan, maar wellicht later wel zodra kind zelf op haar kamer kan gaan spelen. Zo'n knop kan dan wel handig zijn. We kijken ook naar Google Nest als alternatief
Voor rolluiken hebben we nu gekozen zonder app, want kostte geloof ik 200,- per luik meer (inderdaad IO). We hebben er straks sowieso 4 hangen, dat vonden we een iets te grote uitgave voor een "gadget". Geen idee of dat achteraf nog aan te sluiten is
De Hue app heb je meet een Homey niet meer nodig, want je kunt de lampen volledig bedienen vanuit de Homey appquote:Op maandag 18 mei 2020 20:28 schreef Bliks het volgende:
Als ik het zo hoor dus zeker de Homey en Hue checken dus 😂
Verder de Apple Homekit met tradfri gechecked, maar so far niet enthousiast. Weet niet waar de instelling zit, maar het werkt alleen wanneer ik zelf ook met wifi ben verbonden.
vanuit Homekit ook, dus ook geen Homey nodig.quote:Op maandag 18 mei 2020 21:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De Hue app heb je meet een Homey niet meer nodig, want je kunt de lampen volledig bedienen vanuit de Homey app
Hue gaat naar de laatste stand terug, dus was de lamp aan, dan gaat hij weer aan. Was hij uit, dan blijft hij uit.quote:Op maandag 18 mei 2020 13:21 schreef Bliks het volgende:
Als we een lamp toch een keer met de gewone lichtknoppen uit/aan doen ziet Google Home deze niet en moeten we eerst weer de lampen met de knoppen aan/uit doen voordat het weer werkt (vrij frustrerend).
Zoals ik het lees was zijn ervaring met homekit niet geweldig. Ik kan er geen zinnig woord over zeggen want ik ken Homekit niet.quote:Op maandag 18 mei 2020 22:47 schreef Tokus het volgende:
[..]
vanuit Homekit ook, dus ook geen Homey nodig.
Homekit met Hue gaat gewoon goed samen.quote:Op maandag 18 mei 2020 22:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zoals ik het lees was zijn ervaring met homekit niet geweldig. Ik kan er geen zinnig woord over zeggen want ik ken Homekit niet.
Dat klopt toch niet? Je kunt in de Hue app per lamp aangeven wat er moet gebeuren als de stroom eraf gaat en weer terug komt. Standaard gaat de lamp op volle sterkte branden, je kunt kiezen voor 'laatste aan stand' of een eigen opgegeven stand. Maar die eigen opgegeven stand kan niet 'uit' zijn, volgens mij kan 'uit blijven' nooit. Of werkt het bij alleen witte lampen anders? Ik heb alleen White Ambiance en Color.quote:Op maandag 18 mei 2020 22:50 schreef Tokus het volgende:
[..]
Hue gaat naar de laatste stand terug, dus was de lamp aan, dan gaat hij weer aan. Was hij uit, dan blijft hij uit.
oh, zou best kunnen. Het is lang geleden dat ik het ingesteld heb, en als ik per ongeluk de normale schakelaar gebruik, gaat de lamp in ieder geval naar de laatste stand als ik de normale schakelaar weer aanzet.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 09:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat klopt toch niet? Je kunt in de Hue app per lamp aangeven wat er moet gebeuren als de stroom eraf gaat en weer terug komt. Standaard gaat de lamp op volle sterkte branden, je kunt kiezen voor 'laatste aan stand' of een eigen opgegeven stand. Maar die eigen opgegeven stand kan niet 'uit' zijn, volgens mij kan 'uit blijven' nooit. Of werkt het bij alleen witte lampen anders? Ik heb alleen White Ambiance en Color.
Ja, hier ook, maar daar hoort 'uit' niet bij. Als je de stroom er af haalt, en dan weer de stroom er op zet gaan de lampen aan. Wat voor instelling ze dan hebben is een tweede, maar ze gaan aan. Uit blijven kan niet voor zo ver ik weet.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:56 schreef Tokus het volgende:
[..]
oh, zou best kunnen. Het is lang geleden dat ik het ingesteld heb, en als ik per ongeluk de normale schakelaar gebruik, gaat de lamp in ieder geval naar de laatste stand als ik de normale schakelaar weer aanzet.
Dat was ook mijn punt inderdaadquote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, hier ook, maar daar hoort 'uit' niet bij. Als je de stroom er af haalt, en dan weer de stroom er op zet gaan de lampen aan. Wat voor instelling ze dan hebben is een tweede, maar ze gaan aan. Uit blijven kan niet voor zo ver ik weet.
Ik zie mijn innr lampen gewoon in de Hue app.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:55 schreef Tokus het volgende:
[..]
Homekit met Hue gaat gewoon goed samen.
Heb je 3rd party lampen (bv die van Ikea) aan Hue gekoppeld, dan is het een ander verhaal. Hue laat namelijk geen 3rd party lampen zien aan de buitenwereld.
Maar voor de zaken die Homekit-compatible zijn, werkt het allemaal best goed.
mijn lampen blijven gewoon uit als ik de stroom er afhaal en er weer opzet (wat met de "normale" schakelaar dus zou gebeuren). Dus niet op 1% ofzo, nee gewoon uit.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat was ook mijn punt inderdaad. Die 'custom' stand was nieuw voor me, je kunt ze dus nu wel op 1% brightness zetten, maar dan branden ze altijd erg zwak na stroomwissel. 'Uit als ze uit stonden en aan als ze aan stonden' als de stroom er af is geweest kan inderdaad niet in de app. Hue noemt het zelf trouwens ook explicit 'last used color and brightness' en niet 'last state' of iets dergelijks.
Nu is de Hue app voor Hue ook niet 'de buitenwereld', maar ik denk dat dit niet een keuze is van Hue, maar van Apple. Ik heb een Osram plug en die staat wel in de Hue app en werkt ook via Alexa, maar in Home(kit) werkt hij niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zie mijn innr lampen gewoon in de Hue app.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |