abonnement Unibet Coolblue
pi_183131060
Ik sta er blijkbaar ook anders in, vind het erg leuk om samen sintjournaal te kijken en op school kijken ze ook en praten ze na. Extra spanning temperen we zelf en op school ook, en Melba is gewoon lekker enthousiast.

Het is helemaal niet cadeaugericht overigens, het enthousiasme.

Ik ben overigens behoorlijk anti zwarte piet dus wmb is het sinterklaasjournaal nog beter als Maarten Wansink ook lekker met pensioen gaat, maar dat is geen reden om niet met Melba te kijken voor ons. Wel een reden voor ons, persoonlijk, om de intocht in de stad over te slaan.
Kwak
pi_183131253
Hier ook geen spanning voor dit soort dingen. Sint leeft hier niet echt natuurlijk maar kerst des te meer.

Ik kan me van school herinneren dat het vooral veel knutselen was, liedjes zingen en fantaseren wat de rommelpiet nu weer uit zou halen. Ik heb er erg goede herinneringen aan.

O vind het erg leuk en heeft haat leidster verteld dat ze zaterdag hast schoen moet zetten. Leidster is Zweeds maar da geen probleem (sint komt alleen bij NL mensen langs) dus O wilde wel een briefje schrijven en vragen of ie ook bij haar langs wil komen <3
Echt, ik houd er van.

Eens kwak, kan die ene zwarte piet nou niet wieberen..?
pi_183131406
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 20:57 schreef Roomsnoes het volgende:
Hier ook geen spanning voor dit soort dingen. Sint leeft hier niet echt natuurlijk maar kerst des te meer.

Ik kan me van school herinneren dat het vooral veel knutselen was, liedjes zingen en fantaseren wat de rommelpiet nu weer uit zou halen. Ik heb er erg goede herinneringen aan.

O vind het erg leuk en heeft haat leidster verteld dat ze zaterdag hast schoen moet zetten. Leidster is Zweeds maar da geen probleem (sint komt alleen bij NL mensen langs) dus O wilde wel een briefje schrijven en vragen of ie ook bij haar langs wil komen <3
Echt, ik houd er van.

Eens kwak, kan die ene zwarte piet nou niet wieberen..?
Zo heeft Melba deze zomer in Zweden in Tomteland bij de kerstman een briefje gegeven voor Sinterklaas (lego en boekjes om zelf te lezen :+ ) want dat zijn toch vrienden van elkaar!
Kwak
pi_183136886
Ik sta er net zo in als kwak, room en cactus :D ik ben altijd al een groot Sinterklaas fan geweest en word er ook oprecht verdrietig van dat we nog maar een par geloofwaardige Sinterklaas jaren te gaan hebben :P Dit jaar merk ik voor het eerst iets van spanning/overprikkelbaar, maar dit jaar is sowieso veel gaande: jarig, basisschool, Sinterklaas én straks een baby. Dus tja.

Wat mij betreft ook het liefst gewoon roetpieten trouwens, woon alleen zelf in Friesland en gok dat het hier zo nog wel een aantal jaren duurt voordat die hier worden ingezet :')


S was gister jarig *O* dus nu officieel een kleuter en vanaf vandaag eindelijk naar de basisschool! Ze keek er zo naar uit :D
pi_183137197
Gefeliciteerd met S., krijgerrtje!

Ik merk nog niets van sinterklaasspanning bij I. We besteden er thuis momenteel ook nog vrijwel geen aandacht aan, het is wel even druk genoeg zo.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_183137764
Ik vind de geleidelijke veranderingen bij het Sinterklaasjournaal zo fijn. Hier in deze stad zal het ook nog even duren voordat die de Pieten gaan veranderen. Maar ik heb er nu vrede mee dat de veranderingen er gaan komen. O+
pi_183138957
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:28 schreef Omentielvo het volgende:
Ik vind de geleidelijke veranderingen bij het Sinterklaasjournaal zo fijn. Hier in deze stad zal het ook nog even duren voordat die de Pieten gaan veranderen. Maar ik heb er nu vrede mee dat de veranderingen er gaan komen. O+
Sarah zei gisteren, Maar mama die pietjes zijn niet helemaal zwart he... razendsnel denken en uiteindelijk hebben we er nu een mooi verhaal van gemaakt dat Sinterklaas allemaal nieuwe pietjes heeft waarbij het nog jaaaaaaren duurt voor ze helemaal vies zijn van de schoorstenen en ze daarom dus allemaal vegen hebben... en de pietjes die de marsepein maken en snoepgoed die hebben allerlei kleuren door het snoep...

We kunnen wel blijven schoppen tegen de kleutenpiet en de veranderingen maar aan het einde van de dag vind ik het belangrijker dat mijn kinderen kunnen genieten van het hele sinterklaasfeest.

Saar vind het voor het eerst wel echt een soort van spannend... is ook aan het aftellen tot zaterdag. Ze mag 3x per week haar schoen zetten, vind ik echt genoeg.
S. 2014
J. 2016
pi_183139206
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

We kunnen wel blijven schoppen tegen de kleutenpiet en de veranderingen maar aan het einde van de dag vind ik het belangrijker dat mijn kinderen kunnen genieten van het hele sinterklaasfeest.

Dit vind ik ook. Dat alle kinderen kunnen genieten. (Ik ben mezelf er bewust van dat er altijd kindjes zijn die het te spannend of te eng vinden)
En als er nu kinderen zijn die niet kunnen genieten dan mag het zo veranderd worden dat ook die kinderen kunnen genieten. O+
pi_183141780
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 08:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Gefeliciteerd met S., krijgerrtje!

Ik merk nog niets van sinterklaasspanning bij I. We besteden er thuis momenteel ook nog vrijwel geen aandacht aan, het is wel even druk genoeg zo.
Dankje, jij ook nog met I. :D Feestje al gevierd?


Schoenzetten zetten we ieder weekend een keer denk ik, en daarnaast vast nog in de supermarkt/op school en dan vind ik het wel best. Pakjesavond vieren we 1 december al dis daarna is het ook ‘al’ weer afgelopen wat ons betreft :) Is ook alweer cadeaus genoeg voor het komende jaar :D
pi_183142582
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 13:12 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Dankje, jij ook nog met I. :D Feestje al gevierd?

Ja, we hebben het een paar weken geleden al gevierd, tegelijk met de eerste verjaardag van A.

Jongens, voor wie is het herkenbaar dat je kind tijdens de eerste dagen op school nog helemaal alleen speelt? En in hoeverre kan ik van de juf verwachten dat ze hem stimuleert om contact met andere kinderen te zoeken?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Relativerende opmerkingen/verhelderende inzichten zijn welkom.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_183143137
Ach, DaD, ik snap je gevoel zo! Maar het is zo ontzettend, vreselijk normaal dat ze na een paar daagjes in zo'n setting nog geen aansluiting heeft. Echt, sommigen hebben meteen al besties maar het is veel normaler als dat even duurt. Ik merk zelf dat als ik kinderen die verlegen zijn "push", dat ze dan juist langer verlegen blijven.

Als je bang bent om je eigen gevoel op hem projecteert, kun je je vragen aan het eind van de dag daar op aanpassen. Hoe meer je vraag of ie al vriendjes heeft, hoe meer hij evt druk voelt op dat punt. Ik vraag vaak of ze om iets gelachen heeft, of ze iets gemaakt heeft, en dan komt er vaak wel wat info los over andere kindjes.

:*
pi_183143262
Bedankt voor je reactie, Room. :*.
Ik let er inderdaad wel al echt op dat ik er niet naar vraag. We praten gewoon over het buitenspelen en in welke hoek hij ging spelen vandaag en zo. De juf heeft het nu alleen al twee keer benoemd (van de drie dagen) dat hij alleen nog maar alleen speelt.

Moeilijk zeg, dat loslaten. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_183143289
DAD, ik heb in het begin ook buikpijn gehad ervan. I was op het kdv zo blij en zat zo goed sociaal in haar vel. En die eerste weken op school was ze echt een beetje verloren, vertelde ze dat andere kinderen niet aardig tegen haar deden etc. Dat is echt moeilijk. Ze moeten hun draai nog vinden, maar het komt vast gewoon goed. Eventueel voor je geruststelling even contact zoeken met de juf.

Het duurde een tijdje voor ze namen van kinderen kende. Ik vond dat lang duren, maar toen zei de juf bij een gesprekje dat ze het juist opvallend vond dat I al zoveel namen van andere kinderen wist. Dat voelde wel als een prettige relativering.
De juf zei toen ook dat I inderdaad soms nog wat verloren leek, niet goed wist wat ze moest doen en dan stimulans nodig had. Zich ook wat overweldigd voelde. Maar dat het dus heel normaal is. Nu zijn we driekwart jaar verder en is ze helemaal op haar gemak.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_183143496
Wat betreft Sinterklaas: bij mij speelt zeker mee dat ik zelf geen overdreven warme gevoelens en herinneringen koester aan het feest. Toen ik nog wel in Sinterklaas geloofde, was ik bang van hem en van de pieten, en nam ik het hele idee van 'als je lief bent, krijg je cadeautjes en dat staat allemaal in het grote boek' heel serieus en vond ik dat intimiderend. Ik heb foto's waarop ik als kind van vier bij Sinterklaas op schoot zit (daarop gezet door een overijverige piet) en ik zit er helemaal verkrampt en ongemakkelijk bij. :') . Toen ik eenmaal niet meer in hem geloofde, vanaf mijn 7e, vond ik het maar een raar toneelstukje. Ook het gedoe met lootjes trekken, surprises maken en alles daaromheen heeft mij nooit kunnen bekoren. Het voelde voor mij als een soort (opgelegde) sociale druk. Dus dat ervaar ik eigenlijk opnieuw weer een beetje zo, als ik zie hoe groot de invloed van de omgeving is hierin op de kinderen.

Kerst heeft mij altijd veel meer aangesproken, veel warmer, mooier, het idee van vrede op aarde. Ook nu nog, terwijl ik niet gelovig ben verder, spreekt dat mij meer aan.

En nu met dat gedoe over zwarte piet is het er niet beter op geworden. Ik vind het ronduit deprimerend om te lezen en te zien hoeveel haat jegens de ander die hele discussie losmaakt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_183143533
DaD, Saar is een heel sociaal kind, praat altijd met iedereen en wil met iedereen spelen maar die 1e weken zag ik haar ook heel vaak alleen zwerven over het schoolplein, ondanks dat er ook vrienden van psz in de klas zitten, Ze moeten hun draai nog vinden,en wat room zegt, De 1 heeft dit binnen een week en de ander doet er wat langer over, zegt nu ook nog niets over zijn sociale vermogens, Ik denk dat de juf hem ook wel eens zal stimuleren om samen te spelen.

Dikke knuffel voor jou, Ik vond die 1e weken op school zelf ook best heavy.. mijn kleintje moest ineens groot zijn.
S. 2014
J. 2016
pi_183144162
Oh Franny en gm, ik vind jullie reacties zo fijn. O+. Ik begrijp ook wel dat we niet moeten verwachten dat hij op dag 3 al allemaal vriendjes heeft, maar omdat de juf het nu al twee keer benoemd heeft en het toch iets is waar ik me bij hem sowieso al wat zorgen over maak, zit me dit nu even hoog.

Maar dank! :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_183144227
Ik zou het daar met de juf over hebben hoor. Hoe dat voelde voor jou. Je hebt kans dat zij het op een onschuldige manier bedoelde, maar beseft ze niet hoe het bij jou overkomt.
En de eerste periode vond ik ook heel zwaar. De overgang van drie naar vier was zo groot vond ik. Moest ik echt aan wennen. :*
pi_183144329
DAD, heel herkenbaar hoor. B was echt zoekende de eerste periode.
Hij is eind februari 4 geworden en pas in juni hadden wij het idee dat hij echt zijn draai had gevonden.
Hij heeft nog steeds geen besties, maar speelt met alles en iedereen.

Ze moeten aan zoveel nieuwe dingen wennen en letterlijk en figuurlijk hun plek vinden. Natuurlijk zijn er kinderen die meteen aansluiting hebben, maar bij B was dat dus ook niet zo. Dat ging geleidelijk.
pi_183144521
Ik vraag me af met welke reden ze dat al 2 x heeft gezegd, want het is zoals eerder gezegd helemaal niet vreemd. Ik snap je onzekerheid, maar ik hoop dat je nu ook een beetje gerustgesteld bent :)

Ik was vroeger een stil kind dat niet zo goed was in contacten leggen (wel veel schoolvriendjes, door kindjes die naar mij kwamen om te spelen), maar als ik terugkijk heb ik een leuke tijd op school gehad :)
pi_183144964
De eerste scheldwoorden die ze van school geeft zijn trouwens al gesignaleerd. Kut en lul... Mijn kind is niet meer onschuldig :'( Klinkt misschien uberdramatisch, maar zo voelde het wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 14-11-2018 16:08:10 ]
pi_183145089
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:24 schreef DevilsAndDust het volgende:

Moeilijk zeg, dat loslaten. :').
Nou he. Ik zit nu dus een beetje tegen de verhuizing op te kijken, omdat I dan van school verandert en ik vrees dat ze dan weer zo'n periode zal hebben en ik weer een tijd met buikpijn het schoolplein af zal gaan (ik ga dus vrijwel nooit huilen bij deze dingen, bij mij slaat het altijd op mijn maag :') .)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_183145302
Overigens vond ik het wel bijzonder om in september te zien hoe dat ging bij een ander kind dat nieuw was in de klas van I. Dan merk je dus hoeveel het uitmaakt wanneer het niet om je eigen kind gaat. I had dus een nieuw meisje in de klas, waar ze meteen wel veel mee optrok omdat ze ook allebei naar de BSO gaan. Maar dat meisje heeft twee maanden lang iedere dag gehuild op school.
Dan liep ze bijv huilend naar de deur, achter haar moeder aan. I zei dat ze ook nog gedurende de dag wel eens in huilen kon uitbarsten, omdat ze haar moeder mistte. Ik vond het zielig om te zien maar het was ook wel weer mooi en relativerend hoe dat ging. I zei bijv heel laconiek: Ja, E.lva moet heel vaak huilen, dat vind ik wel een beetje zielig maar het gaat altijd weer over hoor." De kinderen om haar heen besteedde er niet veel aandacht aan, de juf overigens ook niet. Ze snikte even en dan gingen ze weer spelen. Ik zie trouwens ook wel dat zij en ook I regelmatig alleen aan het spelen zijn. Maar dat komt nooit zielig over, ze gaan lekker hun eigen gang. Het kan natuurlijk juist ook best prettig zijn om even alleen te zijn en je niet in dat sociale strijdgewoel te storten, om een beetje op je gemak te raken.

Als ik 's middags op de BSO kwam, dan had ze het ook erg naar haar zin en I en zei spelen daar leuk samen. Op een keer zei ik tegen haar: je moet vaak huilen he, als je naar school gaat. Vind je het wel leuk? En toen zei ze: ja hoor, maar ik vind het ook nog een beetje eng.
Heel feitelijk en relaxed eigenlijk.

Terwijl, als ik haar moeder was geweest, en iedere dag mijn kind zo had moeten achterlaten, pfff. :D . :'( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_183145405
Franny. Wij hebben inderdaad ook een kindje dat huilt als mama of papa weggaat. R troostte haar laatst helemaal.
Een paar dagen later mochten de ouders bij de les kijken. En toen huilden bijna alle kindjes toen de ouders weggingen. Ging de moeder van dat meisje R troosten. O+
pi_183145816
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 14:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor je reactie, Room. :*.
Ik let er inderdaad wel al echt op dat ik er niet naar vraag. We praten gewoon over het buitenspelen en in welke hoek hij ging spelen vandaag en zo. De juf heeft het nu alleen al twee keer benoemd (van de drie dagen) dat hij alleen nog maar alleen speelt.

Moeilijk zeg, dat loslaten. :').
Wat ik van de coach die mij vakcoachcursus geeft leerde over projectie, is dat als je beschrijft wat je ziet met een emotie benoemt (ik ben bang dat, ik vind het verdrietig om...) je vrijwel zeker je eigen gevoel projecteert op je kind/de ander. Niet per se de emotie die je benoemt, maar een onderliggend gevoel kan er ook zijn.

Het helpt mij om dan een stapje terug te doen en even alleen naar de feiten te kijken, en rustig te bevragen...

#jeuktermen
Kwak
pi_183145995
Ik vind jullie verhalen ook fijn om te horen O+ S kwam na de tweede dag wennen al verdrietig thuis dat N. Haar vriendje niet meer was en niemand met haar wilde spelen. Ik heb zo gehuild die middag :') Nu vind ze het nog steeds stom dat ze geen vriendjes heeft en met niemand kan spelen, maar kon wel uitleggen dat de kindjes haar ook nog niet zo goed kennen en dat dat straks wel komt :)

ook schuldgevoel omdat alle kindjes waar ze op de peuter mee omging naar de andere basisschool zijn gegaan en wij toch voor deze kozen :@ rationeel weet ik dat het op de andere school waarschijnlijk precies zo was gelopen en dat peutervriendschappen niets voorstellen, maar emotioneel voel ik me er nog steeds rot over :')
pi_183146215
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 16:47 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik vind jullie verhalen ook fijn om te horen O+ S kwam na de tweede dag wennen al verdrietig thuis dat N. Haar vriendje niet meer was en niemand met haar wilde spelen. Ik heb zo gehuild die middag :') Nu vind ze het nog steeds stom dat ze geen vriendjes heeft en met niemand kan spelen, maar kon wel uitleggen dat de kindjes haar ook nog niet zo goed kennen en dat dat straks wel komt :)

ook schuldgevoel omdat alle kindjes waar ze op de peuter mee omging naar de andere basisschool zijn gegaan en wij toch voor deze kozen :@ rationeel weet ik dat het op de andere school waarschijnlijk precies zo was gelopen en dat peutervriendschappen niets voorstellen, maar emotioneel voel ik me er nog steeds rot over :')
Komt echt goed en weet je het valt vast mee. Teun zei ook niemand wil met mij spelen. Er staan gemiddeld 4 met name meisjes bij hem om met hem te spelen.
  woensdag 14 november 2018 @ 17:19:30 #187
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183146706
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 16:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat ik van de coach die mij vakcoachcursus geeft leerde over projectie, is dat als je beschrijft wat je ziet met een emotie benoemt (ik ben bang dat, ik vind het verdrietig om...) je vrijwel zeker je eigen gevoel projecteert op je kind/de ander. Niet per se de emotie die je benoemt, maar een onderliggend gevoel kan er ook zijn.

Het helpt mij om dan een stapje terug te doen en even alleen naar de feiten te kijken, en rustig te bevragen...

#jeuktermen
Wat voor cursus is dat? Lijkt me súper leerzaam! Heb je wat meer info?
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 14 november 2018 @ 17:30:09 #188
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183146905
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 18:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik lees net dat Sjaak vandaag op de psz al het Sinterklaasjournaal heeft gekeken :{ Vind ik eigenlijk wel heel jammer.
Waarom wordt er uberhaubt tv gekeken op een psz/kdv?
Zonder hoop geen leven.
pi_183146940
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 17:30 schreef Sisu het volgende:

[..]

Waarom wordt er uberhaubt tv gekeken op een psz/kdv?
Doen ze iedere dag. Iets in het thema waar ze mee werken. Vaak een aflevering van Biba boerderij ofzo. Van mij hoeft het niet, maar verder is het er wel heel fijn gelukkig.

Net met Sjaak een gesprekje gehad over het Sinterklaasjournaal. Hij wil het eigenlijk niet nog een keer zien, want hij vindt het niet zo leuk. Maar later zei hij weer dat hij het wel leuk vond. Ik weet het ook niet...
pi_183147058
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 17:32 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Doen ze iedere dag. Iets in het thema waar ze mee werken. Vaak een aflevering van Biba boerderij ofzo. Van mij hoeft het niet, maar verder is het er wel heel fijn gelukkig.

Net met Sjaak een gesprekje gehad over het Sinterklaasjournaal. Hij wil het eigenlijk niet nog een keer zien, want hij vindt het niet zo leuk. Maar later zei hij weer dat hij het wel leuk vond. Ik weet het ook niet...
Niks zo veranderlijk als een (bijna) kleuter. :D
  woensdag 14 november 2018 @ 17:58:45 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183147403
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2018 16:08 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nou he. Ik zit nu dus een beetje tegen de verhuizing op te kijken, omdat I dan van school verandert en ik vrees dat ze dan weer zo'n periode zal hebben en ik weer een tijd met buikpijn het schoolplein af zal gaan (ik ga dus vrijwel nooit huilen bij deze dingen, bij mij slaat het altijd op mijn maag :') .)
Dat is bij kuiken totaal niet aan de orde geweest na onze verhuizing, dus het hoeft niet :).
KuikenGuppy
pi_183151140
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 17:19 schreef Sisu het volgende:

[..]

Wat voor cursus is dat? Lijkt me súper leerzaam! Heb je wat meer info?
Hej, het is een cursus van het instituut voor lerarenopleidingen in Leiden. Maar wij doen hem in-house met docenten van andere scholen uit onze opleidingsschool (Allemaal scholen uit Den haag).

Heb hem ooit half gedaan met een andere vrouw, toen niet afgemaakt want overspannen. Nu een andere cursusleider (is ook lerarenopleider) en die is behoorlijk goed in doorprikken, we worden echt gecoacht op ons coachen, dus niet inhoudelijk op wat we onze stagiairs vertellen maar op hoe we coachen (en door die gesprekken oefen je meteen weer je coachvaardigheden).

Heel leuk wel!

DM me anders maar dan kan ik wel een linkje sturen.
Kwak
pi_183153042
Onze kleuter vertelde me vandaag dat twee meisjes uit de klas haar "altijd" schoppen. Geen idee of het waar is, of fantasie, of 1 incidentje dat in haar hoofd iets groters is geworden. En wat is het dan inderdaad moeilijk om uit te vragen zonder er te veel druk op te leggen. Ik wil precies weten hoe het zit, maar het ook niet groter maken dan nodig. Morgen maar even de juf aanspreken dus, het zit me niet lekker :{
pi_183153219
Amsel, dat snap ik inderdaad. Dat je dat niet lekker zit.
Kan je haar er wat meer over vragen tijdens een spel. Dus met knuffels spelen en dan proberen na te laten doen wat er gebeurd is?

Kwak. Die cursus klinkt inderdaad erg leerzaam.

Hier heeft kleuter vandaag een schilderij gemaakt voor haar tante die zaterdag jarig is. Ze is er erg trots op.
  donderdag 15 november 2018 @ 11:40:11 #195
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_183161267
Dad en Krijgerrtje nog gefeliciteerd!!

Hier is het ook bijna zover!
Gisteren laatste prik gehad en vanmiddag mag hij een paar uurtjes gaan wennen op 'de grote school'.
Volgens mij vind ik het spannender dan hij :P

Zijn eerste echte schoolweek is de 5 dec week waarbij Sint ook op school zal komen.. ben benieuwd hoe dat zal gaan! De Pieten vindt hij allemaal leuk en grappig.. maar Sinterklaas is wel erg spannend nog.

Omdat deze weken al super druk zijn, volgen wij het sintjournaal niet (3 verjaardagen in het gezin en ook verbouwing beneden en ook nieuwe meubels en natuurlijk eind kdv/begin school). We gaan wel naar de intocht (vlak bij ons nieuwe huis 30 meter lopen naar de haven waar hij aankomt O+ )
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_183166141
Ik heb vooral een kerstkind. Ze houdt zo van al die lichtjes en versieringen. We struinen in de weken voor kerst vaak door de tuincentra om de sfeer nog eens extra goed in ons op te nemen. ;) En het versieren van de kerstboom is het hoogtepunt. En de kerstliedjes.

Sinterklaasfeest vieren wij hier behoorlijk anders dan de rest van Nederland denk ik. Dochter heeft echt nog nooit haar schoen gezet. We kopen we samen cadeautjes voor de familie (opa's, oma's, etc). Behalve haar eigen cadeautjes, die koop ik zonder haar, zodat het een verrassing is. En cadeautjes voor mij zoekt ze samen met papa uit. Met pakjesavond zetten we dan een zak met cadeaus voor mijn opa's en oma's deur en kloppen we aan en verstoppen we ons. Dat is altijd dolle pret natuurlijk. Oma is dan elk jaar weer verrast omdat ze het natuurlijk niet had verwacht. Ze maakt dan warme chocolademelk, ik lees het verhaal voor over de oude meneer Nicolaas (meer over de achtergrond, waarom we het feest eigenlijk vieren) en we pakken daarna cadeautjes uit. Met zelfgebakken kruidnootjes uiteraard en een chocoladeletter.

Een fijn sfeertje vind ik zelf, waarbij het wel echt een fijn familiefeestje is, met verrassingselementen en gedichten en lekkers en zo, maar niet super overdreven en we besteden ook wel wat aandacht aan de achterliggende boodschap ipv enkel aan hoe meer cadeaus hoe beter.

Sinterklaasjournaal vindt ze saai. En op de sociocratische school waar ze twee dagen in de week heen gaat, vieren ze het niet zo uitgebreid. Ivm mensen die zich er niet prettig bij voelen. Ze kijken een beetje aan hoe het leeft bij de kinderen en daar gaan ze dan in mee. Dus ook daar geen uitgebreide taferelen.
pi_183166972
Ela. Dat klinkt erg gezellig. O+

Hier vieren we Sinterklaas met een nichtje. Die heeft ook twee kinderen. En dan komen de opa en oma’s. Erg zin in al. O+
pi_183170012
Dat klinkt als een hele fijne traditie Ela O+
pi_183170711
Klinkt heel sinterklazig vind ik, Ela! Gezelligheid en verrassingen. <3

Maar die mensen die zich er niet prettig bij voelen, wasr zit dat m in? (Nieuwsgierig)
pi_183178487
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:29 schreef Roomsnoes het volgende:
Klinkt heel sinterklazig vind ik, Ela! Gezelligheid en verrassingen. <3

Maar die mensen die zich er niet prettig bij voelen, wasr zit dat m in? (Nieuwsgierig)
Bijvoorbeeld een Surinaamse mevrouw, die voelt zich niet fijn bij het zwarte Pieten gedeelte en dat heeft wel een grote stempel op het hele Sintfeest gedrukt voor haar. En er zijn anderen die dat goed begrijpen (bijv. een lesbische vrouw die goed snapt hoe dat kan voelen en het ook belangrijk vindt dat mensen zichzelf kunnen zijn). En nog een kindje dat zo teleurgesteld was in dat Sinterklaas niet bestond dat ie niets wil weten van het hele feestje sindsdien. En een meisje dat uit Engeland komt en het feest ook eigenlijk niet echt kent. Etc.

Het is dus een mengelmoes van van alles, en opgeteld maakt het dat ze nu hebben besloten om het eerst een beetje aan te kijken en te volgen. Het is ook pas het eerste schooljaar dat deze school bestaat, dus er zijn ook nog geen tradities gemaakt en het is nog maar een klein groepje kinderen nu. Er is dus ook nog ruimte om het wat losser te laten en een beetje te zoeken naar wat werkt. En waar iedereen zich dan ook wel goed bij voelt.

Zo is er ook het bewustzijn dat kinderen die van andere scholen komen juist meer gewend zijn, een uitbundiger feest, en dat het dan ook gek is om opeens een heel klein minimalistisch feestje te vieren als je dan op deze school komt. Dus daar ergens een middenweg in zoeken. Ben benieuwd hoe het uitpakt. ;) Maar voor ons is het niet zo ernstig dat het wat milder gevierd wordt.

We gaan zelf trouwens wel naar de intocht (brrrrrr, niet te lang, koud), want die boot komt hier aan via zee en dat geeft toch wel echt een extra dimensie. Maar het leukst zijn dan natuurlijk de zakjes met kruidnootjes die worden uitgedeeld. Haha :') En zelf thuis kruidnootjes bakken uiteraard en warme chocolademelk als we weer terug komen.

Ben ook benieuwd hoe veel ze mee gaat krijgen via de buurtkindjes waar toch regelmatig mee gespeeld wordt en waarbij het wellicht wat meer leeft allemaal. Al heb ik het vermoeden dat m'n dochter nooit zo bezig is met wat die andere kindjes bezighoudt. :') Ze onthoudt zelfs meestal de namen niet eens... :D
pi_183178811
Die laatste zin. Mijn dochter heeft dat dus ook. Die onthoudt de namen ook echt niet. :D

Wat fijn dat ze op school zo rekening proberen te houden met iedereen. En wat is dat meteen lastig. Zoveel mensen en zoveel wensen. Waar vindt je de gulle middenweg.
pi_183179477
Wel fijn op zich dat een school nu het feest een beetje zelf an defineren. Lijkt me leuk om aan zo’n proces bij te dragen.
Hier speelt het natuurlijk niet, maar ik merk op some wel dat dat halstarrige zwartepietgedoe de sfeer erg verziekt. Heel erg jammer. Zo vreselijk kinderachtig om zo hastarrig vast te willen houden en geen verandering te willen. Nou ja.

Hier duurt sint maar een weekje. Hij komt aan als we op de tv de intocht gaan kijken, en de 24 komt de sint naar de Nederlandse school hier, en dan hebben we ‘s avonds een feestje met een zak :)

O houdt wel erg van dat soort magie. Zo was ze ooit bang voor monsters en hield ze erg van een muisje uit een film. Toen hebben we gevraagd of Oma Bosmuis (zo heette die muis) op haar kon passen ‘s nachts. Ik heb toen wat nootjes neergelegd in hara kamer. Dit ging een heel eigen leven leiden. Ik vind dat wel mooi, die fantasie. Wel proberen we haar er in te volgen, zodat ze zelf aan kan geven dat het genoeg is.
pi_183180434
Roomsnoes, eens hoor. Ik vind die extreme tokkies van zowel de voor als tegenstanders de boel aardig verzieken. Ik houd me ook zwaar afzijdig uit de hele discussie.
Ik geniet van mijn kind en beleef door haar de magie weer van deze mooie dagen (ook kerst). O+
pi_183180966
Wij besteden 0 aandacht aan de discussie, benoemen niets aan B in ieder geval. Mij zal het allemaal worst zijn, dus van mij mogen ze de Pieten elke kleur maken die ze willen.

Gisterenavond een heel verdrietig mannetje, hij start de nacht zonder luier en ik laat hem rond 22:30 plassen. Daarna doe ik een luier bij hem aan.
Gisteren om 22:30 was hij drijfnat, echt alles was zeiknat, zijn pj van boven tot onder, zijn bed, zijn dekbed, een deel van zijn knuffels. Daar slaapt hij dus straal doorheen.
Hij was in diepe slaap en werd uiteraard wakker van de activiteiten. Hem met een warm washandje schoonmaken, droge pj aan, bed verschonen. Hij was amper te troosten. Mijn vrouw heefft een tijdje bij hem in bed gelegen, toen werd hij gelukkig rustig.

Hij heeft een nieuw spelletje met zijn kleine zusje, een soort van tikkertje, hij rent door de woonkamer en ik of mijn vrouw ga er met Juul achteraan. Juul moet dan echt schaterlachen en B vindt het geweldig.
pi_183183035
Agos, dat is natuurlijk ook verdrietig, zo wakker worden...

Pieten besteden we zelf ook niet echt aandacht aan. Ze weet wel dat het geschminkte mensen zijn, maar daar hebben we het verder doorgaans niet echt vaak over.

Gisteren de tweede tand eruit! Fietsenrekje onderin ;) Maar het ene nieuwe tandje is al best groot.
pi_183183309
DAD, mijn oudste is begin december naar school gegaan en kreeg pas in mei een vriendje. Hiervoor was hij altijd alleen op het schoolplein. Maar dit was ook meteen een vriendje met wie er een echte klik was. Dat was dan ook zijn enige echte vriend. Helaas is zijn vriendje verhuisd en bleef hij hier achter. Maar hij heeft nu een hele groep nieuwe vriendjes gevonden. dat vriendje is naar een dorp verderop verhuisd, dus we kunnen nog afspreken. Met deze jongen gaat het niet zo lekker omdat hij Ow zo mist.. dus dat is wel zielig .
Js is nu net begonnen en heeft al heel veel vriendjes zegt hij zelf. Volgens Ow speelt hij nog meestal alleen, maar ik ga me er nu niet druk om maken ;)

Sint! Ik hou ervan...
Alleen heb ik drie paar ouders, die het met ons willen vieren. Mijn moeder heeft gewoon echt pech.. klinkt heel rot, maar daar zijn, behalve mijn zusje, verder geen kinderen. Wij hebben een aftelkalender vanaf begin november en dan weten de jongens precies wanneer Sint komt. Sinterklaasjournaal volgen wij ook, ik moet er zelf ook wel om lachen :)
De discussie leeft hier in het dorp niet.. ik probeer mijn jongens telkens te verbeteren als ze zwarte piet zeggen...”piet”. Maar ik kreeg van school ook gewoon een mail waarin zwarte piet werd benoemd. En morgen bij de intocht zijn er vast alleen maar zwarte pieten. Ik vind het jammer dat het dorp/school zo stug erin is. Dan snap ik ook dat Ow en Js maar zwarte piet blijven zeggen.
pi_183184915
Het ging vandaag al wat beter! Ik was zo stom om na de bel nog even vanaf buiten door het raam te gluren, dus toen I me zag moest hij even snikken. Maar juf had hem direct door en kreeg hem gemakkelijk getroost. Bij het buitenspelen had hij niet alleen maar naast de juf gestaan om naar de andere kinderen te kijken, maar had hij gerend en gefietst!

Och exode, dat is wel heel naar wakker worden. ;( .

Wij vieren Sint ook maar heel klein, alleen met ons eigen gezinnetje. Pepernoten bakken, de kerstboom versieren (ja, sue me :+) en een paar cadeautjes uitpakken die in een zak voor de deur staan. Alleen kregen we van de moeder van Baard vorige week een enorme doos mee met cadeaus voor onze kinderen voor Sinterklaas. Echt nergens voor nodig...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_183185127
Sinteroma’s O+ ik hou er van. Bewaar je toch wat voor kerst / nieuwjaar / pasen / stickerbeloningsprogramma’s?

Annie speelt vandaag voor de 2e keer bij een klasgenootje. Gaat ook lekker rustig allemaal. Ze wil wel heel graag en vindt het moeilijk dat de groep2-meisjes van haar combiklas al heel hecht zijn en dan niet met haar willen spelen. “Dat zijn echt superstomme meiden mam.” Tja, dat herinner ik me nog wel van mijn eigen basischooltijd. Als je in groep 2 zit is groep 1 ook niet cool natuurlijk :{w :') .
pi_183208650
Leuk jullie ervaring. Ik geniet me suf van Sint en Piet. Helaas is R niet meer echt zindelijk vanaf Sint in beeld is. Ook nog verbouwing ernaast dus kan meespelen. Maar poepen in broek, plassen. Soms op school ook, niet altijd gelukkig. We zien wel hoe het gaat. Hij geniet wel van Sint. Vanavond maar schoen zetten. Heb al opgespaard in afgelopen jaar. Gave Transformer auto's enzo van Kruidvat en Lego zakjes, wat te snoepen zal ik er soms zo in doen. En wat voor in mijn man zijn schoen en mezelf haha. Doen niet zo vaak echt pakje, meestal eens een chocolade muntje en bijvoorbeeld geen heel netje. Krijgen we allemaal een paar muntjes erin.
pi_183208845
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Sinteroma’s O+ ik hou er van. Bewaar je toch wat voor kerst / nieuwjaar / pasen / stickerbeloningsprogramma’s?

Annie speelt vandaag voor de 2e keer bij een klasgenootje. Gaat ook lekker rustig allemaal. Ze wil wel heel graag en vindt het moeilijk dat de groep2-meisjes van haar combiklas al heel hecht zijn en dan niet met haar willen spelen. “Dat zijn echt superstomme meiden mam.” Tja, dat herinner ik me nog wel van mijn eigen basischooltijd. Als je in groep 2 zit is groep 1 ook niet cool natuurlijk :{w :') .
Grappig dat je dat zegt want Teun krijgt het volgend jaar heel zwaar. De speeldates die hij heeft zijn allemaal groep 2 kinderen! Het grappige is die kinderen dus allemaal tussen Jan en Teun in zitten dus het speelt allemaal met elkaar dan
Ook als ik kijk hier op het woonerf S. Is 7 of 8 en die staat hier regelmatig of Jan en Teun buiten komen. Alle leeftijden spelen met elkaar en de oudere houden er rekening mee dan die van ons dus niet overal mogen komen
pi_183211299
Een vriendje van mijn ouste zit bij mijn meiden in de klas (groep 2) en een vriendinnetje van mijn meiden bij mijn oudste (groep 3). Gaat prima. Ze vinden het alleen jammer dat ze niet meer tegelijk buitenspelen.
pi_183213315
"Waarom komt Sinterklaas eigenlijk als we slapen?".
Goede vraag meid :D

O heeft een briefje aan de sint geschreven, dat hij ook bij haar leidster langs moet gaan. Zij speelt het mee :D Van de weeg gaan ze in de klas allemaal hun schoen zetten :D Zo gaaf dat ze dit zo oppakken! Het is geen traditie hier maar dat er dus wel zo veel openheid is voor een ander haar tradities.

Hilmo wat jammer van de niet-meer-zindelijkheid. Heeft hij zoveel last van spanning rondom de sint?
pi_183213573
Hier hebben de jongens papa zijn werkschoenen neergezet (nette schoenen) want papa is in Berlijn en kan zelf niet zijn schoen zetten en dat is zielig. Kan hij morgenavond uitpakken _O-

Verder heb ik alle chocolade letters uit de doosjes gehaald en in verkeerde doosjes terug gestopt. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen
pi_183217672
Room, wat leuk dat ze zo meedoen! O+

Goitske wat zal papa verrast zijn met z’n Sinterklaas cadeautje :D


Wij vierden gister S’ verjaardag en ze is echt vreselijk verwend :’) Gelukkig ook veel niet-speelgoed zoals een écht horloge :D van paw patrol, een ketting met echte ‘diamanten ( :') ) vlindertje en schoolspullen. De grootste hit was toch de paw patrol pyjama mét cape EN superheldenmasker O+ Maar goed, daarna kwam Sinterklaas dus ook maar met een praktisch cadeau: sloffen :P

Ik hoop dat nu haar verjaardag echt achter de rug is het ook weer iets rustiger wordt in haar hoofd, het was de afgelopen week echt even allemaal teveel.
  zondag 18 november 2018 @ 08:34:19 #215
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_183217840
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 07:06 schreef krijgerrtje het volgende:
Room, wat leuk dat ze zo meedoen! O+

Goitske wat zal papa verrast zijn met z’n Sinterklaas cadeautje :D


Wij vierden gister S’ verjaardag en ze is echt vreselijk verwend :’) Gelukkig ook veel niet-speelgoed zoals een écht horloge :D van paw patrol, een ketting met echte ‘diamanten ( :') ) vlindertje en schoolspullen. De grootste hit was toch de paw patrol pyjama mét cape EN superheldenmasker O+ Maar goed, daarna kwam Sinterklaas dus ook maar met een praktisch cadeau: sloffen :P

Ik hoop dat nu haar verjaardag echt achter de rug is het ook weer iets rustiger wordt in haar hoofd, het was de afgelopen week echt even allemaal teveel.
Wat toevallig, wij vierden gisteren ook de verjaardag van S, en ook hij kreeg een echt horloge :+
Gefeliciteerd!

Dat van die letters wisselen ga ik onthouden, dat gaat de oudste hilarisch vinden 😂👍
pi_183218916
Wat ontzettend leuk dat ze er op school zo in mee gaan, Room!

Hier een kleuter die het dus echt allemaal niets boeit. :D. We keken gisteren naar de intocht (of nou ja, Baard en ik keken - I. zat met zijn rug naar de tv met zijn Lego te spelen). Op een gegeven moment zei I.: 'Deze Sinterklaas is toch niet echt.' Baard en ik: :o :o :o . Ik vroeg met mijn meest neutrale stem en gezicht: 'Oh, waarom denk je dat?' 'Nou, gewoon. Alleen als Sinterklaas hier in het wild loopt is hij echt.'

Ah. Ok. :+. Misschien kijken we iets te vaak naar Freek Vonk ook.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 18 november 2018 @ 10:36:07 #217
11682 Moonah
Jolie femme
pi_183219089
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 10:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Alleen als Sinterklaas hier in het wild loopt is hij echt.'

Ah. Ok. :+. Misschien kijken we iets te vaak naar Freek Vonk ook.
:D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_183219313
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 10:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat ontzettend leuk dat ze er op school zo in mee gaan, Room!

Hier een kleuter die het dus echt allemaal niets boeit. :D. We keken gisteren naar de intocht (of nou ja, Baard en ik keken - I. zat met zijn rug naar de tv met zijn Lego te spelen). Op een gegeven moment zei I.: 'Deze Sinterklaas is toch niet echt.' Baard en ik: :o :o :o . Ik vroeg met mijn meest neutrale stem en gezicht: 'Oh, waarom denk je dat?' 'Nou, gewoon. Alleen als Sinterklaas hier in het wild loopt is hij echt.'

Ah. Ok. :+. Misschien kijken we iets te vaak naar Freek Vonk ook.
_O-
pi_183220028
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 08:34 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat toevallig, wij vierden gisteren ook de verjaardag van S, en ook hij kreeg een echt horloge :+
Gefeliciteerd!

Dat van die letters wisselen ga ik onthouden, dat gaat de oudste hilarisch vinden 😂👍
Jan jeeej ik heb een letter J doet hem open Hey dat is de T! Teun maakt die van hem open dat is de M dus trekken die van mij open heeft daar is mijn J maar wie heeft dan de G! Trekken die van mijn man open daar is de G! Teun riep alleen maar LEKKERRRRRRR _O-
  zondag 18 november 2018 @ 11:45:04 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183220029
Hahahaha DAD :D heerlijk die logica O+.
KuikenGuppy
pi_183220413
I klinkt inderdaad als de nieuwe Freek Vonk, DAD. :D . Wel mooi, die nuchterheid.

Die was hier wat minder aanwezig. Voor het eerst merk ik dat I er echt in opgaat. Vorige jaar ook wel een beetje, maar nu komt het veel meer binnen. Ze vond het heel leuk om de intocht te volgen, maakte een mooie tekening voor Piet Snot, want die vond ze zielig en was erg bezig met dat iedereen z'n schoen mocht zetten. Tussen 17:00 en 18:00 was ze met een buurmeisje buiten aan spelen. Ze kwamen ineens binnen stormen, want ze hadden een piet gehoord op het dak. Later beweerden ze dat ze hem ook echt gezien hadden. 's Avonds in bed waren voetstappen van een voorbijganger op straat ook van een piet. O+ .

Ondertussen wil ze wel de hele tijd kerstliedjes horen, die vindt ze mooier dan de sinterklaasliedjes. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 18 november 2018 @ 14:23:16 #222
11682 Moonah
Jolie femme
pi_183222596
quote:
2s.gif Op zondag 18 november 2018 12:16 schreef Franny_G het volgende:


Ondertussen wil ze wel de hele tijd kerstliedjes horen, die vindt ze mooier dan de sinterklaasliedjes. :P .
:D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 18 november 2018 @ 14:52:31 #223
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_183223057
Haha, alleen de wilde sint is de echte :D

Ah, Kerstliedjes zijn ook leuk!
In huize Sylver nog volop sinterklaasliedjes. Ook door kleine zus in geheel eigen fonetische versie O+

Wij hadden dus ook al de verkeerde letter in het doosje! :(
Gelukkig waren alleen de E van zusje en de N van haarzelf verwisseld. Na ruilen klopte het weer *)

Kleuter is er ook van overtuigd dat ze vannacht 'paardenvoetjes' heeft gehoord O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_183235750
Weet iemand toevallig op Spotify een goede playlist voor sinterklaasliedjes die een beetje lekker ouderwets en gezellig klinken, zonder uptempo house beat eronder? Ik zoek liedjes die klinken zoals mijn jeugd O+
  maandag 19 november 2018 @ 06:51:06 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_183235825
Amsel wij hebben de cd met Sinterklaasliedjes van Ageeth de Haan, die vind ik zelf prima aan te horen. En het zijn de nieuwe teksten.

Daarnaast heb ik een lp van de Leidsche Sleuteltjes, en dat klinkt heerlijk ouderwetsch :D
  maandag 19 november 2018 @ 07:05:02 #226
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_183235871
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 06:05 schreef Amsel het volgende:
Weet iemand toevallig op Spotify een goede playlist voor sinterklaasliedjes die een beetje lekker ouderwets en gezellig klinken, zonder uptempo house beat eronder? Ik zoek liedjes die klinken zoals mijn jeugd O+
Het album 'liedjes met een hoepeltje erom' staat op Spotify.

En ook een album dat gewoon "Sinterklaasliedjes" heet, een rode cd met gele letters en een boot erop die tussen pepernoten vaart. Die laatste spelen wij meestal af. Dat zijn gewoon kinderen die zonder housebeat en met een normale stem zingen :+
pi_183237205
Ten aanzien van liedjes en cd's, B heeft deze vorig jaar van zijn oma gekregen en die kan echt op reapeat, hij vindt dat heerlijk onder het spelen:
https://www.bol.com/nl/p/(...)as/1001004002903397/
Bij Bol uitverkocht maar ergens anders misschien nog te krijgen.

Wij waren gisteren vergeten dat B zijn schoen mocht zetten....hij lag op bed toen hij ermee kwam. We hebben verteld dat Sinterklaas een rustdag had. Vanochtend vroeg hij meteen 'werkt Sint weer vandaag?' Vanavond niet vergeten dus.....

Hij heeft zo een sponsorloop op school voor de kinderboerderij en op de BSO gaat hij vanmiddag streetdancen...ik denk dat we hem op kunnen vegen vanavond.

Op zondag voetbalt B dus, we carpoolen om en om met de overburen. Hun zoontje zit ook op voetbal. Gisteren bleef dat mannetje bij ons spelen, dat was supergezellig en leuk tot 15:00 toen sloeg de sfeer ineens om. B was bang dat hij voor altijdddddddddddddd boos zou blijven op B. Hij was zo verdrietig. Vanochtend liepen ze weer samen naar school en was het goed. B was echt opgelucht.

Oh en zijn verlanglijstje is af: een racebaan van hotwheels, veel hotwheels en een lego trein. Hij heeft geluk, die eerste 2 had Sint zelf al bedacht....de trein schuiven we door naar zijn verjaardag eind februari.

Goitske en was papa blij met zijn schoencadeau? Wat ontzettend lief!
pi_183237229
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 07:05 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Het album 'liedjes met een hoepeltje erom' staat op Spotify.

En ook een album dat gewoon "Sinterklaasliedjes" heet, een rode cd met gele letters en een boot erop die tussen pepernoten vaart. Die laatste spelen wij meestal af. Dat zijn gewoon kinderen die zonder housebeat en met een normale stem zingen :+
Gevonden
  maandag 19 november 2018 @ 10:11:31 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183237324
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 06:05 schreef Amsel het volgende:
Weet iemand toevallig op Spotify een goede playlist voor sinterklaasliedjes die een beetje lekker ouderwets en gezellig klinken, zonder uptempo house beat eronder? Ik zoek liedjes die klinken zoals mijn jeugd O+
Ageeth de Haan idd O+.
KuikenGuppy
pi_183237910
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 06:05 schreef Amsel het volgende:
Weet iemand toevallig op Spotify een goede playlist voor sinterklaasliedjes die een beetje lekker ouderwets en gezellig klinken, zonder uptempo house beat eronder? Ik zoek liedjes die klinken zoals mijn jeugd O+
Liedjesalmanak - herfst & winter en de lente & zomer. En idd Ageeth
♥ J & S
pi_183239588
Ik vind de liedjes van vorig jaar de actie van Etos ook leuk. Die van maan en jaar ervoor Kim Lian. Vooral lied Waar is wortel van Americo is een hit. Ook de oude lp van man zijn jeugd maar die teksten zijn wel vreselijk :o wat ze vroeger wel niet zongen :')
Op school zie ik nu foto voorbij komen dat er met pepernoten gespeeld wordt, piet verkleden, een boot is nagebouwd. Het hele speellokaal is omgetoverd tot Sint hok :D geweldig zeg. Die racebaan van Hotwheels was in aanbieding bij action met 1 looping. R krijgt die van beppe. Samen met de Playmobil pietjes van trekpleister, voor bij onze playmobil sinterklaasboot
O+ die grote racebaan met drie loopings wil R op zijn verjaardag _O- (hij is net jarig geweest)
pi_183242141
Ik vind party Piet Pablo zelf ook wel tof eigenlijk :@
Kinderen vinden t gelukkig allebei leuk, klassiek en met beat.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_183245649
Ik ging vanmiddag met I kennismaken bij de BSO in haar nieuwe school. Dat was erg fijn. Superlieve leidster en zij en IJsje, die ook mee was, gingen meteen lekker spelen. We liepen daarna naar ons nieuwe huis en ik maakte een foto. Paar weken geleden maakte ik een soortgelijke foto toen we van haar huidige school naar huis liepen. De foto's geven heel goed weer hoe onze omgeving verandert. Van middenin de stad naar rand van de stad.

Wel een fijne luxe ook dat we in beide huizen op loopafstand wonen van de school. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_183245717
Wat een leuke fotos zo naast elkaar O+
pi_183317691
Bijgelezen :W

Mooi om te lezen over alle schoolavonturen! L gaat lekker, hij heeft het erg naar z’n zin, kent alle kindjes al bij naam (dat is Finn he mam, die is zoooo lief!’), maakt vrienden, heeft sinds dag 2 een vriendinnetje en is gek op z’n juffen. Ik heb vorige week samen met een collega-moeder een uurtje werkjes van groep 1/2 in jaarboeken geplakt (zzp olé olé!) en dat was gezellig, en tof om al die tekeningen te zien O+

Ook op de bso (2 middagen) gaat het erg goed, het is er een gezellige chaos en daar functioneert hij prima in :D Er zitten zowel kindjes van school als van ons pleintje (we zitten op een andere school dan de meesten hier, die gaan naar de megagrote Jenaplan dichtbij)

Sint: ik heb er net als franny zelf niet zo veel mee :{ Maar man wil het wel graag vieren, dus vooruit. Op school kijken ze geen journaal (thuis ook niet) maar er is sinds woensdag wel een verhaallijn met de fiets van piet die in de zandbak achterbleef (met lekke band, want pepernoot :D En zomg!! Je mag helemaal niet fietsen op het schoolplein :{w ) De spanning valt wel mee gelukkig.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_183320264
Ah JM wat fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft!

Gisteren hadden we 10 minuten gesprek op school. Hij heeft dus een aantal weken een nieuwe juf en die vindt B zo lief (dat is wederwijds). Ze heeft 2 weken voor mijn vrouw een baby gekregen met dezelfde naam als ons meisje, dat vindt B natuurlijk erg grappig.
Maar goed, B doet het erg goed op school, is altijd vrolijk, altijd gezellig, speelt met alle kindjes en speelt net zo makkelijk met auto's als in de poppenhoek. Wat we zelf al door hadden, is dat hij steeds meer naar zijn nichtje trekt die bij hem in de klas zit. Dat was de eerste maanden echt niet zo.
Ze hoeft hem eigenlijk nooit te waarschuwen, hij lost zijn eigen akkefietjes op etc. Kortom een perfect kind....

Op school dan he.

Want thuis kan ie enorm draken, streken uithalen, gillen, niet luisteren, brutaal uit de hoek komen, liegen. Kortom een echte kleuter.
pi_183453472
Wel een intrigerend ding mbt school trouwens: de hoeveelheid snoep die er ineens voorbij komt :X Traktaties, ondanks vrij strikte regels van school, zijn bijna zonder uitzondering zoet, zoeter zoetst. Sneu voor mijn kind wel, want hij lust verreweg het meeste niet :') En zelfs van school kregen ze een (kleine) chocoladeletter in hun schoen :{w Voel me een beetje een zeik-ouder als ik er weer wat van ga zeggen (laatst was een van de traktaties echt een zakje met snoep, daar heb ik school over gemaild, met wel als resultaat dat de directrice een algemeen bericht heeft laten uitgaan ter herinnering aan de ‘graag een beetje gezonde traktatie jongens!’-regel)
Is dit op alle (niet vrije) scholen zo..?
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_183453674
Ja!
Verschrikkelijk!

Op mijn school (en nu ook in de klas bij Ow en Js) een gezonde traktatie beleid.
Helaas houden maar weinig ouders zich eraan. En wat doe je dan, je stuurt de kinderen met traktatie niet terug.

Ow was (alweer bijna een jaar geleden :o ) ook heel teleurgesteld omdat meerdere kindjes zijn traktatie (met mandarijntjes) niet wilden...
pi_183453718
Ik vind het geen punt. Hij heeft in 4 weken twee traktaties ofzo gehad. Ben niet zo anti-suiker. Hij kan zelf heel goed maat houden: laat rustig een stuk liggen bijvoorbeeld.

Vandaag een ochtendje thuisgehouden, die drie lange dagen aan t begin van de week zijn wel heel pittig voor hem. Hij vindt het wel heel erg leuk op school!
Kwak
pi_183453725
De meeste traktaties hier zijn ook zoet, ondanks 'regels' in het schoolregelement.
Ik ben wel benieuwd of er scholen zijn die actief handelen op het niet naleven van het traktatiebeleid :)

Zelf maak ik me er niet zo druk om. Hij zit met 20 kinderen in de klas waarvan ook een deel die net 4 zijn en dit schooljaar niet meer jarig gaan zijn. Het aantal traktaties valt dus heel erg mee
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')