quote:Titanic-replica herneemt in 2022 fatale tocht
De Titanic II, een moderne versie van de legendarische luxepakketboot Titanic, zou in 2022 moeten uitvaren. Dat jaar nog zal het schip ook dezelfde reis ondernemen als zijn voorganger, die in 1912 op zijn eerste reis tussen Southampton en New York tegen een ijsberg voer en zonk. Bij die ramp met de “onzinkbare” Titanic kwamen meer dan 1.500 opvarenden om het leven.
De Australische miljardair Clive Palmer maakte in 2012 de plannen bekend om een replica te bouwen van de Titanic. Hij richtte er de rederij Blue Star Line voor op, maar drie jaar later werd de bouw stilgelegd vanwege financiėle strubbelingen. “Die zijn nu van de baan en de inspanningen om de Titanic II te bouwen en te laten varen zijn heropgestart”, aldus Palmer.
Cruises wereldwijd
Volgens de huidige planning zou de Titanic II in 2022 zijn maidentrip varen, van Dubai naar Southampton. Het schip zou dan tijdens de zomer de originele vaarroute van de Titanic volgen naar New York, en de maanden nadien wereldwijd cruises aanbieden.
De Titanic II krijgt hetzelfde interieur en dezelfde huttenindeling als de originele Titanic, in combinatie met moderne veiligheids- en navigatie-uitrusting. Het schip zal ruim 2.400 passagiers en enkele honderden bemanningsleden kunnen vervoeren. De bouw van het schip kost ongeveer 500 miljoen dollar (436 miljoen euro).
https://www.hln.be/reizen(...)tale-tocht~af495cdb/
Als ik iets boek als 'De Titanic Expierence' zou ik hevig teleurgesteld zijn als ik niet dood zou gaan in de ijskoude zee nadat ik kate winslett heb geneukt in een oude auto.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:20 schreef john2406 het volgende:
Ik ben benieuwd of het ze lukt een ijsklontje te vinden in de oceaan?
Er staat immers fatale tocht.
Wel slim denk ik, bekendere cruiseschepen dan de Titanic zijn er niet, zal vast veel mensen lokken.quote:
Yep.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:30 schreef LurkJeRot het volgende:
De Titanic was toch heel erg klein in vergelijking met moderne cruiseschepen? Ik zie niet eens een lidodek, een pooldek, een voetbaldek en een alcoholdek
De originele Titanic had een capaciteit van ruim 2400 passagiers + een kleine 1000 bemanningsleden, lulquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:34 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Yep.
In het artikel staat van niet maar het verschil tussen 1500 en 2400 passagiers is wel erg groot. Schip zal dus wel een maatje groter worden.
Dat valt dan nog mee want ik lees dat de gemiddelde capaciteit van een cruise schip tegenwoordig 3000 gasten is (plus 1500 personeel misschien?)quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:36 schreef Dven het volgende:
[..]
De originele Titanic had een capaciteit van ruim 2400 passagiers + een kleine 1000 bemanningsleden, lul
Hier staat een vergelijkingquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:34 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Yep.
In het artikel staat van niet maar het verschil tussen 1500 en 2400 passagiers is wel erg groot. Schip zal dus wel een maatje groter worden.
Er kwamen 1500 passagiers om het leven, dat was niet het totaal aantal passagiers.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:34 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Yep.
Ooh sorry hoorquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:36 schreef Dven het volgende:
[..]
De originele Titanic had een capaciteit van ruim 2400 passagiers + een kleine 1000 bemanningsleden, lul
Tegenwoordig zijn er ook veel meer voorzieningen aan boord bij moderne cruiseschepen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:39 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Dat valt dan nog mee want ik lees dat de gemiddelde capaciteit van een cruise schip tegenwoordig 3000 gasten is (plus 1500 personeel misschien?)
Wat is een alcoholdek?quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:30 schreef LurkJeRot het volgende:
De Titanic was toch heel erg klein in vergelijking met moderne cruiseschepen? Ik zie niet eens een lidodek, een pooldek, een voetbaldek en een alcoholdek
Omdat je niet wil zinken?quote:
Dat is het dek met de cocktails met van die parapluutjes erin. Ik kan me dit levendig herinneren van The Love Boat, dat is namelijk waar Isaac de barkeeper werkte.quote:
Kans is klein maar het zou wel vrij hilarisch zijnquote:
quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:34 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Yep.
Geen bier? Klonk als gratis bierquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 12:08 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Dat is het dek met de cocktails met van die parapluutjes erin. Ik kan me dit levendig herinneren van The Love Boat, dat is namelijk waar Isaac de barkeeper werkte.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 13:51 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Ook wel, maar dan wel met een schijf ananas op de rand en een parapluutje erin.
Domme gans hahahahahahaquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:34 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Yep.
Gelachen. Tering jij bent echt een debiel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:34 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Yep.
Moehahahaha.quote:
Iedereen maakt wel eens een foutje, laat ze maar lullenquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:34 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Yep.
Niet op zoek gaan naar een naakte Winsletquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 14:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik zou daar wel even gaan hengelen of je niet toevallig die Heart of the Ocean diamant boven water kan hijsen. Je hebt wel behoorlijk wat snoer nodig.
Wel een goed idee, een speurtocht naar een benedendek, waar de eerste die een naakte Kate Winslet in een afgetrapte auto vindt ermee van bil mag gaan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet op zoek gaan naar een naakte Winslet
Een cruiseschip heeft geen alcoholdek. Die cocktails met parapluutjes kun je namelijk op vrijwel elk dek krijgen (en het bier is vaak inclusief).quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 12:08 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Dat is het dek met de cocktails met van die parapluutjes erin. Ik kan me dit levendig herinneren van The Love Boat, dat is namelijk waar Isaac de barkeeper werkte.
Met de prijzen van toen kunnen zo ook de grootste paupers met de boot naar New York.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 06:22 schreef DeParo het volgende:
Dus je kan derde klasse boeken, samen met een groep Ieren in een ruimte gestampt, om samen te zingen en dansen op de maat van traditionele volksliederen zoals die aan het begin van de 20e eeuw werd gespeeld.
MH-17 was niet de naam van het vliegtuig.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 06:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het is toch een beetje alsof je een zeppelin bouwt en die de Hindenburg noemt. Of je nieuwe vliegtuig MH-17.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |