abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182870868
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 23:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

omdat bij een kindje wat nog niet klem ligt in t bekken de navelstreng kan uitzakken en dat kan heel gevaarlijke situaties opleveren.

Dankjewel voor de uitleg. Ik vraag me serieus af waarom ik hier niet voor was gewaarschuwd toen....
  donderdag 1 november 2018 @ 09:29:24 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_182871157
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 09:12 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dankjewel voor de uitleg. Ik vraag me serieus af waarom ik hier niet voor was gewaarschuwd toen....
Dit is idd wat mijn vk zei, al heb ik natuurlijk geen idee waarom jij niet gewaarschuwd bent destijds. Overigens zei ze er ook bij dat ik best nog een paar minuutjes mocht doorlopen om bij de auto, een winkel of een andere fijne plek te komen als ik onderweg ben. Ik hoef niet in de stromende regen op de stoep te gaan liggen, zegmaar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_182871374
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 23:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

omdat bij een kindje wat nog niet klem ligt in t bekken de navelstreng kan uitzakken en dat kan heel gevaarlijke situaties opleveren.

KD ik lees net wat jullue allemaal hebben doorstaan. heel veel sterkte.
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 09:12 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ik heb het gisteren nagezocht voor iemand en het uitzakken van de navelstreng komt maar vrij zelden voor en is in de gevallen dat het voorkomt ook maar weer in enkele gevallen echt gevaarlijk. Op elke 50.000 van alle geboortes komt het minder dan 100 keer voor en is het in minder dan 7-9 keer echt heel ernstig. Dat is dus minder dan 0,018% van het totaal aantal geboortes en minder dan 7-9% van de werkelijk uitgezakte navelstrengen. Het is daarbij niet bekend of gaan liggen helpt.

Sommige vroedvrouwen beschouwen het als achterhaald advies en geven het advies dus niet, anderen houden zich er nog aan vast. Voor jezelf kun je het risico afwegen. En zelf denk ik dat je als vrouw ook heel goed kunt aanvoelen wat voor jou op dat moment het beste is om te doen.
pi_182873544
Aapie wat een leuke foto en mooie jongens! Geniet ervan O+
pi_182873684
Ik voel en merk dat het tweede trimester eindelijk is aangebroken bij mij met 14 weken :)

De misselijkheid is afgenomen/ bijna verdwenen en ik hoef ook niet meer te spugen. Energie komt beetje bij beetje terug en mijn eetlust neemt langzaam toe. Buikje begint ook al te groeien en zichtbaar te worden (als ik strakke kleding draag).

Hopelijk voel ik me tijdens dit trimester beter dan tijdens het eerste trimester :P
  donderdag 1 november 2018 @ 12:46:36 #256
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_182875172
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:41 schreef CaVaBien het volgende:
Ik voel en merk dat het tweede trimester eindelijk is aangebroken bij mij met 14 weken :)

De misselijkheid is afgenomen/ bijna verdwenen en ik hoef ook niet meer te spugen. Energie komt beetje bij beetje terug en mijn eetlust neemt langzaam toe. Buikje begint ook al te groeien en zichtbaar te worden (als ik strakke kleding draag).

Hopelijk voel ik me tijdens dit trimester beter dan tijdens het eerste trimester :P
*O* goed nieuws! Ik hoop dat je 2e trimester beter gaat :)

Ik ben nu 12,5 week, hoopte dat het nu beter zou gaan maar het gaat juist slechter :') ik hoop dat het hier ook beter gaat over een paar weken.

Overigens was de NIPT hier goed en hebben we een huis *O* ons bod is geaccepteerd dus nu zijn we druk bezig met alles rond te krijgen. We zouden dan verhuizen als ik 5/6 maanden zwanger ben :)
pi_182875340
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:38 schreef aapieannie het volgende:
Bedankt allemaal!
Wat een rijkdom is het toch een pasgeboren kindje, en wij mogen gewoon dubbel genieten!

De jongens doen het geweldig, slapen goed, drinken beide aan de borst wat voor ons allemaal nog even wennen is en zijn enorm lief.
Ik zal binnenkort ons avontuur in het daarbij behorende topic plaatsen.
Wij gaan verhuizen naar het babytopic.

Ik lees nog wel mee hoor ;) iedereen een hele fijne zwangerschap gewenst!

Foto van V & J!
[ afbeelding ]
Aapie wat een knapperds O+
Hopelijk tot snel in het babytopic!

40+1 vandaag, dat had ik echt niet verwacht. Had de hele zwangerschap het idee dat hij met 38 weken zou komen :').
Eerder in de afgelopen weken heb ik wat krampen gehad maar nu is het alweer even rustig.
Morgenavond weer controle bij de vk, ze heeft aangeboden dan een inwendig onderzoek te kunnen doen om te kijken of er al iets gaande is dus ik ben benieuwd!

Ik las over beter voelen in het tweede trimester en een goede nipt: *O*! En verder ben ik het vergeten...
  donderdag 1 november 2018 @ 13:04:23 #258
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182875538
Goed nieuws alom! *O* CVB, was jij het ook die het nog niet aan de ouders had verteld? Inmiddels wel? Ben benieuwd hoe dat ging!

Ik krijg inmiddels van collega's-die-het-nog-niet-wisten ook de vraag of ik zwanger ben. Blijkbaar begin ik nu echt dik te worden :P
Verder nies ik me echt helemaal suf. Bijna elk uur, soms wel 7 of 8 keer achter elkaar, tot bloedneus toe. Lekker ook met bekkenbodemspieren die niet helemaal meer strak gespannen zijn :X Herkenbaar voor iemand? Heb voor zover ik weet geen allergieën ofzo, maar herken het ook niet van de vorige keer.
  donderdag 1 november 2018 @ 13:31:53 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_182876171
Gefeliciteerd met je huis Ceviche! Moet er veel gebeuren?

Fijn van het betere tweede trimester, cvb!

Eponine, je ud voorbij. Trek je het nog een beetje?

Ik heb al een paar uur 'oefenweeën'. Geen regelmaat ofzo, maar ze doen wel echt pijn. Was dinsdag ook, dat ging vanzelf weer over. Ga maar gewoon even boodschappen doen en dan zie ik het vanzelf wel. Het zou voor de baby wel aan de vroege kant zijn met 36+4... Ik reken iig nog nergens op.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 1 november 2018 @ 13:38:44 #260
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_182876332
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:31 schreef Tink89 het volgende:

Ik heb al een paar uur 'oefenweeën'. Geen regelmaat ofzo, maar ze doen wel echt pijn. Was dinsdag ook, dat ging vanzelf weer over. Ga maar gewoon even boodschappen doen en dan zie ik het vanzelf wel. Het zou voor de baby wel aan de vroege kant zijn met 36+4... Ik reken iig nog nergens op.
Gelukkig niet, zelfs aan de vloer/muren zouden we niks hoeven doen. Ook goed onderhouden. We hoeven eigenlijk alleen te verhuizen :+

Sterkte met het oefenweeen. Moet je dan niet juist rust houden? Of maakt dat niet uit?
pi_182877210
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:04 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Goed nieuws alom! *O* CVB, was jij het ook die het nog niet aan de ouders had verteld? Inmiddels wel? Ben benieuwd hoe dat ging!

Ik krijg inmiddels van collega's-die-het-nog-niet-wisten ook de vraag of ik zwanger ben. Blijkbaar begin ik nu echt dik te worden :P
Verder nies ik me echt helemaal suf. Bijna elk uur, soms wel 7 of 8 keer achter elkaar, tot bloedneus toe. Lekker ook met bekkenbodemspieren die niet helemaal meer strak gespannen zijn :X Herkenbaar voor iemand? Heb voor zover ik weet geen allergieën ofzo, maar herken het ook niet van de vorige keer.
Dat vele niezen heb ik ook een tijd gehad tijdens beide zwangerschappen! Gelukkig wel zonder bloedneus. Wel vaak nog een dichte neus tijdens het slapen maar niet verkouden. Ging uiteindelijk ook vanzelf weer over. Heel irritant!
pi_182877944
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:31 schreef Tink89 het volgende:

Ja, op zich gaat het nog prima gelukkig! Ik heb gisteren aan man voorgesteld om, als ik goed geslapen heb en er nog niets gaande is, morgenmiddag naar Bohemian Rhapsody in de bioscoop te gaan. Die willen we beide graag zien en het is meteen weer een leuke bezigheid voordat we naar de verloskundige moeten.

Oefenweeën klinken pittig zeg! Helpt een douche of kruik misschien om de pijn wat te verlichten? 36+4 is inderdaad wel wat vroeg, hopelijk blijft baby nog in ieder geval 3 dagen veilig binnen!
pi_182878111
Veel niezen geen last van maar wel van een dichte neus smorgens en als ik snuit alleen maar bloed :')
Bij V had ik dat ook dus herken het wel weer.

Voor de rest voel ik me echt super, geen kwaaltjes meer. En dat maakt me ook weer ongerust.
Als we maandag een zwaaiend kindje zien ben ik weer een beetje gerustgesteld tot aan de 20 weken echo hihi.
  donderdag 1 november 2018 @ 17:32:04 #264
319308 Tink89
To live is to dance
pi_182881631
Eponine, wij willen ook nog naar de bios, maar dan voor the nutcracker.

En het is vals alarm, na een paar uur zakte de boel weer af, dus ik ben boodschappen gaan doen, zeiknat geregend en in bad gaan liggen. Nu wachten tot manlief thuis is en dan uitgeteld met een filmpje op de bank. Ben bekaf.

Overigens nies ik niet meer dan anders, maar de bloedneuzen zijn wel herkenbaar. Ze zijn wel minder geworden sinds ik wat minder overgeef.
pi_182882165
Ik heb ook veel bloedneuzen gehad, nu gelukkig even niet.

Ondertussen begint hier een redelijke buik te groeien, zou eigenlijk eens een foto moeten maken...

*O* voor de goede nipt en het goede huizennieuws!
pi_182885437
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:46 schreef Ceviche het volgende:

[..]

*O* goed nieuws! Ik hoop dat je 2e trimester beter gaat :)

Ik ben nu 12,5 week, hoopte dat het nu beter zou gaan maar het gaat juist slechter :') ik hoop dat het hier ook beter gaat over een paar weken.

Overigens was de NIPT hier goed en hebben we een huis *O* ons bod is geaccepteerd dus nu zijn we druk bezig met alles rond te krijgen. We zouden dan verhuizen als ik 5/6 maanden zwanger ben :)

Bedankt! Ik hoop dat de kwaaltjes ook snel gaan afnemen bij jou en je volop kan genieten van de zwangerschap :)

Week 12 was bij mij trouwens ook nog vervelend, maar vanaf begin 14 werd het ineens veel beter..

Yeey voor de goede NIPT en gefeliciteerd met de nieuwe woning *O*
pi_182885589
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:04 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Mijn moeder weet het inmiddels en reageerde geschokt en boos in eerste instantie, maar na het zien van de echo's (foto's) vond ze het toch wel leuk.
Verder weet niemand het nog.. we gaan het vertellen na de bruiloft.

Leuk dat je buik nu zichtbaar is en dat andere mensen ook al kunnen merken dat er een baby op komst is :)

Ik moet trouwens ook veel niezen. Geen idee wat de oorzaak daarvan is..
  vrijdag 2 november 2018 @ 03:54:10 #268
480396 Sisu
Oudgediende
pi_182890892
Ik had donderdag mijn termijnecho en mijn schatting bleek dus best goed. 20 mei uitgerekend wat me brengt op 11w4 dagen.
Baby groeit goed en liet zich van zijn beste kant zien. Heel bewegelijk. Jammer genoeg moest ik in mijn eentje gaan, maar misschien kwam de verloskundige daarom met het idee om het te filmen. Nu heb ik dus 5 min bewegend beeld van kind in buik. Heel bijzonder. Heb het al honderd keer bekeken, gok ik zo.
Ik voel me ook weer stukken beter. Meer energie en niet meer misselijk. Enige is dat ik na het eten van avondeten pijn in Mn buik krijg. Dan moet ik echt een kwartiertje op Mn buik gaan liggen/ uitrusten en dan kan ik er weer tegenaan.
Ook zit ik echt verstopt. Dat laatste kan enórm pijn doen. Was even vergeten hoe fijn dat wel niet is 😬.
Zonder hoop geen leven.
pi_182892115
Gefeliciteerd sisu en leuk dat je een filmpje meekreeg!

Ik heb volgende week een afspraak om een pretecho te laten doen. Dan krijg ik ook een filmpje mee en krijg ik alvast het geslacht te horen als de baby meewerkt :P
Ik ben zo benieuwd.
  vrijdag 2 november 2018 @ 09:38:57 #270
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_182893017
Sisu, vervelend! Heb je roosvicee laxo wel eens geprobeerd?

Ceviche een huis gekocht en een goede NIPT! Joehoe

[ Bericht 34% gewijzigd door VenusFlyTrap op 02-11-2018 13:32:23 ]
pi_182895924
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:16 schreef CaVaBien het volgende:
Gefeliciteerd sisu en leuk dat je een filmpje meekreeg!

Ik heb volgende week een afspraak om een pretecho te laten doen. Dan krijg ik ook een filmpje mee en krijg ik alvast het geslacht te horen als de baby meewerkt :P
Ik ben zo benieuwd.
Ohh leuk! Ben benieuwd. Wij wachten tot de 20 weken en 3 dagen bij de echo. Duurt lang!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_182897065
Spannend cava.
Wij hebben maandag de pretecho O+

Bij de verloskundige, als er een echo wordt gemaakt, krijgen we altijd een aantal foto’s en filmpjes op de USB stick O+
Bij de eerste zwangerschap gekocht op hun aanraden.
pi_182897414
Ik wilde in eerste instantie ook wachten tot de 20 weken echo, maar vond het zo lang duren rebubbled :P
Hopelijk gaan de weken lekker snel voorbij.

Ooh spannend flav! En wil je dan ook weten wat het geslacht is of wil je dat liever pas bij de geboorte weten?
pi_182902612
Hi iedereen,
ik lurk al een tijdje mee. Ben morgen 9 weken zwanger. In februari is het een week na de positieve test misgegaan, maar nu al 2 keer een goede echo gehad :-)

Hadden jullie ook nog krampen in het begin? Ik heb nu om de 2 weken het gevoel alsof ik ongesteld moet worden, met een opgezwollen onderbuik, krampen, maar ook pijnlijke borsten wat dan een paar dagen aanhoudt. Omdat de miskraam ook zo begon, maak ik me dan altijd een beetje zorgen...
..cum grano sale..
pi_182903000
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:53 schreef Lene het volgende:
Hi iedereen,
ik lurk al een tijdje mee. Ben morgen 9 weken zwanger. In februari is het een week na de positieve test misgegaan, maar nu al 2 keer een goede echo gehad :-)

Hadden jullie ook nog krampen in het begin? Ik heb nu om de 2 weken het gevoel alsof ik ongesteld moet worden, met een opgezwollen onderbuik, krampen, maar ook pijnlijke borsten wat dan een paar dagen aanhoudt. Omdat de miskraam ook zo begon, maak ik me dan altijd een beetje zorgen...
Ik heb dagelijks wel even wat krampen, niet veel maar wel vervelend. Ik hou het maar op groeipijn.

Mijn buik is net ontploft lijkt wel. Pfff, mn darmen zijn even drama en alles doet pijn :X Ik hoop maandag op een goede echo, dan maar eens op zoek naar broeken die wel lekker zitten 's avonds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')