Dankjewel voor de uitleg. Ik vraag me serieus af waarom ik hier niet voor was gewaarschuwd toen....quote:Op woensdag 31 oktober 2018 23:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
omdat bij een kindje wat nog niet klem ligt in t bekken de navelstreng kan uitzakken en dat kan heel gevaarlijke situaties opleveren.
Dit is idd wat mijn vk zei, al heb ik natuurlijk geen idee waarom jij niet gewaarschuwd bent destijds. Overigens zei ze er ook bij dat ik best nog een paar minuutjes mocht doorlopen om bij de auto, een winkel of een andere fijne plek te komen als ik onderweg ben. Ik hoef niet in de stromende regen op de stoep te gaan liggen, zegmaar.quote:Op donderdag 1 november 2018 09:12 schreef dodoria het volgende:
[..]
Dankjewel voor de uitleg. Ik vraag me serieus af waarom ik hier niet voor was gewaarschuwd toen....
quote:Op woensdag 31 oktober 2018 23:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
omdat bij een kindje wat nog niet klem ligt in t bekken de navelstreng kan uitzakken en dat kan heel gevaarlijke situaties opleveren.
KD ik lees net wat jullue allemaal hebben doorstaan. heel veel sterkte.
Ik heb het gisteren nagezocht voor iemand en het uitzakken van de navelstreng komt maar vrij zelden voor en is in de gevallen dat het voorkomt ook maar weer in enkele gevallen echt gevaarlijk. Op elke 50.000 van alle geboortes komt het minder dan 100 keer voor en is het in minder dan 7-9 keer echt heel ernstig. Dat is dus minder dan 0,018% van het totaal aantal geboortes en minder dan 7-9% van de werkelijk uitgezakte navelstrengen. Het is daarbij niet bekend of gaan liggen helpt.quote:Op donderdag 1 november 2018 09:12 schreef dodoria het volgende:
[..]
Dankjewel voor de uitleg. Ik vraag me serieus af waarom ik hier niet voor was gewaarschuwd toen....
quote:Op donderdag 1 november 2018 11:41 schreef CaVaBien het volgende:
Ik voel en merk dat het tweede trimester eindelijk is aangebroken bij mij met 14 weken
De misselijkheid is afgenomen/ bijna verdwenen en ik hoef ook niet meer te spugen. Energie komt beetje bij beetje terug en mijn eetlust neemt langzaam toe. Buikje begint ook al te groeien en zichtbaar te worden (als ik strakke kleding draag).
Hopelijk voel ik me tijdens dit trimester beter dan tijdens het eerste trimester
Aapie wat een knapperdsquote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:38 schreef aapieannie het volgende:
Bedankt allemaal!
Wat een rijkdom is het toch een pasgeboren kindje, en wij mogen gewoon dubbel genieten!
De jongens doen het geweldig, slapen goed, drinken beide aan de borst wat voor ons allemaal nog even wennen is en zijn enorm lief.
Ik zal binnenkort ons avontuur in het daarbij behorende topic plaatsen.
Wij gaan verhuizen naar het babytopic.
Ik lees nog wel mee hooriedereen een hele fijne zwangerschap gewenst!
Foto van V & J!
[ afbeelding ]
Gelukkig niet, zelfs aan de vloer/muren zouden we niks hoeven doen. Ook goed onderhouden. We hoeven eigenlijk alleen te verhuizenquote:Op donderdag 1 november 2018 13:31 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd met je huis Ceviche! Moet er veel gebeuren?
Fijn van het betere tweede trimester, cvb!
Eponine, je ud voorbij. Trek je het nog een beetje?
Ik heb al een paar uur 'oefenweeën'. Geen regelmaat ofzo, maar ze doen wel echt pijn. Was dinsdag ook, dat ging vanzelf weer over. Ga maar gewoon even boodschappen doen en dan zie ik het vanzelf wel. Het zou voor de baby wel aan de vroege kant zijn met 36+4... Ik reken iig nog nergens op.
Dat vele niezen heb ik ook een tijd gehad tijdens beide zwangerschappen! Gelukkig wel zonder bloedneus. Wel vaak nog een dichte neus tijdens het slapen maar niet verkouden. Ging uiteindelijk ook vanzelf weer over. Heel irritant!quote:Op donderdag 1 november 2018 13:04 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Goed nieuws alom!CVB, was jij het ook die het nog niet aan de ouders had verteld? Inmiddels wel? Ben benieuwd hoe dat ging!
Ik krijg inmiddels van collega's-die-het-nog-niet-wisten ook de vraag of ik zwanger ben. Blijkbaar begin ik nu echt dik te worden
Verder nies ik me echt helemaal suf. Bijna elk uur, soms wel 7 of 8 keer achter elkaar, tot bloedneus toe. Lekker ook met bekkenbodemspieren die niet helemaal meer strak gespannen zijnHerkenbaar voor iemand? Heb voor zover ik weet geen allergieën ofzo, maar herken het ook niet van de vorige keer.
Ja, op zich gaat het nog prima gelukkig! Ik heb gisteren aan man voorgesteld om, als ik goed geslapen heb en er nog niets gaande is, morgenmiddag naar Bohemian Rhapsody in de bioscoop te gaan. Die willen we beide graag zien en het is meteen weer een leuke bezigheid voordat we naar de verloskundige moeten.quote:Op donderdag 1 november 2018 13:31 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd met je huis Ceviche! Moet er veel gebeuren?
Fijn van het betere tweede trimester, cvb!
Eponine, je ud voorbij. Trek je het nog een beetje?
Ik heb al een paar uur 'oefenweeën'. Geen regelmaat ofzo, maar ze doen wel echt pijn. Was dinsdag ook, dat ging vanzelf weer over. Ga maar gewoon even boodschappen doen en dan zie ik het vanzelf wel. Het zou voor de baby wel aan de vroege kant zijn met 36+4... Ik reken iig nog nergens op.
Bedankt! Ik hoop dat de kwaaltjes ook snel gaan afnemen bij jou en je volop kan genieten van de zwangerschapquote:Op donderdag 1 november 2018 12:46 schreef Ceviche het volgende:
[..]goed nieuws! Ik hoop dat je 2e trimester beter gaat
![]()
Ik ben nu 12,5 week, hoopte dat het nu beter zou gaan maar het gaat juist slechterik hoop dat het hier ook beter gaat over een paar weken.
Overigens was de NIPT hier goed en hebben we een huisons bod is geaccepteerd dus nu zijn we druk bezig met alles rond te krijgen. We zouden dan verhuizen als ik 5/6 maanden zwanger ben
Mijn moeder weet het inmiddels en reageerde geschokt en boos in eerste instantie, maar na het zien van de echo's (foto's) vond ze het toch wel leuk.quote:Op donderdag 1 november 2018 13:04 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Goed nieuws alom!CVB, was jij het ook die het nog niet aan de ouders had verteld? Inmiddels wel? Ben benieuwd hoe dat ging!
Ik krijg inmiddels van collega's-die-het-nog-niet-wisten ook de vraag of ik zwanger ben. Blijkbaar begin ik nu echt dik te worden
Verder nies ik me echt helemaal suf. Bijna elk uur, soms wel 7 of 8 keer achter elkaar, tot bloedneus toe. Lekker ook met bekkenbodemspieren die niet helemaal meer strak gespannen zijnHerkenbaar voor iemand? Heb voor zover ik weet geen allergieën ofzo, maar herken het ook niet van de vorige keer.
Ohh leuk! Ben benieuwd. Wij wachten tot de 20 weken en 3 dagen bij de echo. Duurt lang!quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:16 schreef CaVaBien het volgende:
Gefeliciteerd sisu en leuk dat je een filmpje meekreeg!
Ik heb volgende week een afspraak om een pretecho te laten doen. Dan krijg ik ook een filmpje mee en krijg ik alvast het geslacht te horen als de baby meewerkt
Ik ben zo benieuwd.
Ik heb dagelijks wel even wat krampen, niet veel maar wel vervelend. Ik hou het maar op groeipijn.quote:Op vrijdag 2 november 2018 17:53 schreef Lene het volgende:
Hi iedereen,
ik lurk al een tijdje mee. Ben morgen 9 weken zwanger. In februari is het een week na de positieve test misgegaan, maar nu al 2 keer een goede echo gehad :-)
Hadden jullie ook nog krampen in het begin? Ik heb nu om de 2 weken het gevoel alsof ik ongesteld moet worden, met een opgezwollen onderbuik, krampen, maar ook pijnlijke borsten wat dan een paar dagen aanhoudt. Omdat de miskraam ook zo begon, maak ik me dan altijd een beetje zorgen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |