Presentatie over hoe geloof leidde tot wetenschap en hoe wetenschap in recentere tijden leidt tot geloof.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kun je ook wat commentaar geven bij deze linkdump?
Erg slecht, eerste 10 minuten. In de eerste universiteiten gingen wetenschap en religie niet samen. Wetenschap was nog niet eens uitgevonden. Hij heeft over scholastiek: filosofie en theologie werden aan de universiteit bestudeerd. Dat de grondleggers van de moderne wetenschap Christelijk waren is nogal logisch, aangezien de meeste mensen inquote:
Ja, en wat vind je daar zelf van? Kun je een specifiek argument uitlichten?quote:Op maandag 9 mei 2022 14:09 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Presentatie over hoe geloof leidde tot wetenschap en hoe wetenschap in recentere tijden leidt tot geloof.
Dit boek wordt vermeldt:
https://www.goodreads.com/book/show/1745334.There_Is_a_God
het is omstreden of hij werkelijk de kant opging van ID of dat dat het werk was van zijn co-auteur Roy Abraham Varghese. Ten tijde van het laatste boek was Flew nogal ziek lees ik.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:09 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Presentatie over hoe geloof leidde tot wetenschap en hoe wetenschap in recentere tijden leidt tot geloof.
Dit boek wordt vermeldt:
https://www.goodreads.com/book/show/1745334.There_Is_a_God
Is dat niet een beetje (of heel erg) cherrypicking?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
De afgelopen jaren is mijn geloof veranderd van een bange Refo jongen in een ruimdenkende Remonstrant. In een hel geloof ik niet meer, een God die zo van zijn 'kinderen' houd gaat echt niet die kinderen voor eeuwig laten lijden.
Sterker nog het idee dat er geen God is groeit ook, al zou ik altijd Christen blijven omdat ik me kan vinden in de meeste lessen van Jezus.
Sola Scriptura is voor mij één van de meest rare "dogma's" van het Reformatorisch denken, er vanuit gaan dat de mens niet perfect is maar wel instaat was om te bepalen welke geschriften in de Bijbel komen en welke niet. Welke regels we moeten volgen en welke niet is op zijn minst hypocriet.
Doet elke gelovige dat niet?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:15 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje (of heel erg) cherrypicking?
Euh, ja, maar dat doet toch niks af aan de willekeur en daarmee de betrouwbaarheid van de conclusies die je daarmee trekt?quote:
True, maar in periodes dat het mentaal heel slecht ging heb ik God anders leren kennen. Ik weet dat kan ook maar een gevoel zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 09:12 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Euh, ja, maar dat doet toch niks af aan de willekeur en daarmee de betrouwbaarheid van de conclusies die je daarmee trekt?
- "Is je conclusie niet beïnvloed confirmation bias?"
- "Ja, maar hebben we daar allemaal niet last van?"
- ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |