abonnement Unibet Coolblue
pi_183829572
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:09 schreef Bilge het volgende:

[..]

U.S. Military Preparing for a Full Withdrawal of Its Forces From Northeastern Syria
Move throws campaign against Islamic State into question
[ afbeelding ]
U.S. officials began informing partners in northeastern Syria of their plans to begin immediately pulling American forces out of the region. PHOTO: HUSSEIN MALLA/ASSOCIATED PRESS

By Dion Nissenbaum
Dec. 19, 2018 8:20 a.m. ET
WASHINGTON—In an abrupt reversal, the U.S. military is preparing to withdraw its forces from northeastern Syria, people familiar with the matter said Wednesday, a move that throws the American strategy in the Middle East into turmoil.

U.S. officials began informing partners in northeastern Syria of their plans to begin immediately pulling American forces out of the region where they have been trying to wrap up the campaign against Islamic State, the people said.

The move follows a call last week between President Trump and Turkish President Recep Tayyip Erdogan, who has threatened to launch an assault on America’s Kurdish partners in Syria.

Write to Dion Nissenbaum at dion.nissenbaum@wsj.com
dit is niet het hele artikel ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183829618
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit is niet het hele artikel ;(
Hoe weet jij dat nou, je hebt geen eens toegang tot het hele artikel?
pi_183829714
Het artikel blijkt in de tussentijd inderdaad te zijn uitgebreid. Maar vraag blijft: hoe kan jij dat weten als je geen toegang hebt tot het hele artikel? :P

U.S. Military Preparing for a Full Withdrawal of Its Forces From Syria
Move throws campaign against Islamic State into question

U.S. officials began informing partners in northeastern Syria of their plans to begin immediately pulling American forces out of the region. PHOTO: HUSSEIN MALLA/ASSOCIATED PRESS

By Dion Nissenbaum and Nancy A. Youssef
Updated Dec. 19, 2018 9:20 a.m. ET
WASHINGTON—The U.S. military is preparing to withdraw its forces from Syria, people familiar with the matter said Wednesday, a move that marks an abrupt reversal of the American military strategy in the Middle East.

U.S. officials began informing partners in northeastern Syria of their plans to begin an immediate pullout of American forces from the region where they have been trying to wrap up the campaign against Islamic State, the people said.

“The Pentagon has an order to get to move troops out of Syria as quickly as possible, “ a U.S. official said.

The move follows a call last week between President Trump and Turkish President Recep Tayyip Erdogan, who has threatened to launch an assault on America’s Kurdish partners in Syria.

Mr. Erdogan steadfastly opposed the American partnership with Kurdish forces in Syria that he views as a terrorist force intent on destabilizing Turkey. But the U.S. has relied on the Kurdish forces as the most effective fighting force in Syria against Islamic State, which has been pushed to the brink of defeat.

The U.S. has long sought to reconcile the two seemingly incompatible goals that the president has sought in Syria. On the one hand, Mr. Trump has pushed to withdraw all U.S. forces from Syria, where more than 2,000 service members are working alongside Syrian militants to defeat Islamic State. On the other, he’s embraced a strategy that calls for American forces to remain in Syria as a deterrent to Iran’s expansive military ambitions.

Officially, the U.S. military has no authority to battle Iran in Syria. Their mission has been to defeat Islamic State and ensure the militant group that once controlled large swaths of Syria and Iraq is unable to regroup.

That task is largely complete. Islamic State has been effectively cornered in a small stretch of Syrian territory along the Iraq border, where the U.S. military estimates about 2,000 fighters have managed to hold off complete defeat for months.

Earlier this year, the Pentagon said that Islamic State controlled less than 2% of the territory it once held in the Middle East, sparking a vow from Mr. Trump to get all U.S. forces out of Syria in a matter of months.

“We’ll be coming out of Syria, like, very soon,” he said in the spring. “I want to get out. I want to bring our troops back home.”

But the pullout also comes amid abiding worries about the continued influence of Iran in Syria. Mr. Trump’s national security team pushed back and persuaded the president to embrace an open-ended strategy that would make sure Islamic State couldn’t rise again—and use the military as leverage to force Iran to withdraw its forces from Syria.

The U.S. sent in diplomatic teams to help rebuild northeastern Syria as the military set up new outposts on the country’s border with Turkey, which views them as an effort to shield America’s Kurdish partners from an attack by Turkish forces.

Earlier this month, Mr. Erdogan moved Turkish military forces to the border and threatened to attack the Kurdish forces within days.

Mr. Trump and Mr. Erdogan spoke last Friday, and the discussions about withdrawing U.S. forces moved rapidly.

Write to Dion Nissenbaum at dion.nissenbaum@wsj.com and Nancy A. Youssef at nancy.youssef@wsj.com
pi_183829753
realDonaldTrump twitterde op woensdag 19-12-2018 om 15:29:49 We have defeated ISIS in Syria, my only reason for being there during the Trump Presidency. reageer retweet
Trumpgod _O_
pi_183832640
nytimes twitterde op woensdag 19-12-2018 om 15:22:32 Breaking News: President Trump is considering pulling America’s 2,000 troops out of Syria after a 4-year fight against ISIS. Pentagon officials oppose the move. https://t.co/AJrHdtstuE reageer retweet
Incelfrikandel
pi_183834165
De dood van Khassoggi dus geruild tegen terugtrekking zodat Turkije de oorlog nog wreder kan maken. Lekker bezig.
pi_183835711
#MAGA. Make Assad Great Again.
  woensdag 19 december 2018 @ 19:12:48 #158
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183835763
Ik zou niet te vroeg conclusies trekken. Het kabinet Trump zit vol met neoconservatieven (Westerse imperialisten). Hij kan net zo goed morgen weer verklaren het aantal troepen aanzienlijk uit te breiden. Het woord van de Amerikaanse president en verdragen afgesloten met de VS zijn evenveel waard als het toiletpapier bij de Aldi. Laten we vooral kijken naar acties en negeren wat deze Duitser via Twitter verklaart.
pi_183837676
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:34 schreef Bilge het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 19-12-2018 om 15:29:49 We have defeated ISIS in Syria, my only reason for being there during the Trump Presidency. reageer retweet
Trumpgod _O_
deze man :D !

russische agent eerste klas w/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183837689
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 19:11 schreef Gilgamesh-X het volgende:
#MAGA. Make Assad Great Again.
:Y :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183837711
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 19:12 schreef Jellereppe het volgende:
Ik zou niet te vroeg conclusies trekken. Het kabinet Trump zit vol met neoconservatieven (Westerse imperialisten). Hij kan net zo goed morgen weer verklaren het aantal troepen aanzienlijk uit te breiden. Het woord van de Amerikaanse president en verdragen afgesloten met de VS zijn evenveel waard als het toiletpapier bij de Aldi. Laten we vooral kijken naar acties en negeren wat deze Duitser via Twitter verklaart.
dit dus.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183837808
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:32 schreef Bilge het volgende:
Maar vraag blijft: hoe kan jij dat weten als je geen toegang hebt tot het hele artikel? :P

ich habe es nicht gewust, broer

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183838268
Leuk dat hij Islamitische Staat verslagen heeft maar ondertussen islamificeert bondgenoot Toerkai gestaag.
Heeft Amerika verder geen last van :7
pi_183839566
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 20:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Leuk dat hij Islamitische Staat verslagen heeft maar ondertussen islamificeert bondgenoot Toerkai gestaag.
Heeft Amerika verder geen last van :7
Precies. Dat maakt toch ook niets uit?
pi_183839589
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 19:12 schreef Jellereppe het volgende:
Ik zou niet te vroeg conclusies trekken. Het kabinet Trump zit vol met neoconservatieven (Westerse imperialisten). Hij kan net zo goed morgen weer verklaren het aantal troepen aanzienlijk uit te breiden. Het woord van de Amerikaanse president en verdragen afgesloten met de VS zijn evenveel waard als het toiletpapier bij de Aldi. Laten we vooral kijken naar acties en negeren wat deze Duitser via Twitter verklaart.
Neocons zijn niet te vertrouwen. Misschien is het wel een voorbereiding om iets tegen Iran te beginnen.
pi_183846073
Geweldig dit. Binnen paar dagen gaat de grote schoonmaak beginnen.
pi_183847371
ISIS verslagen _O_

T R U M P _O_

Eindelijk een Amerikaanse President die zich niet laat gek maken door 'nation builders' en op het juiste moment terugtrekt en de regio het zelf laat oplossen.
pi_183847834
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2018 01:32 schreef Nintex het volgende:
ISIS verslagen _O_

T R U M P _O_

Eindelijk een Amerikaanse President die zich niet laat gek maken door 'nation builders' en op het juiste moment terugtrekt en de regio het zelf laat oplossen.
_O-
pi_183850468
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 20:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Neocons zijn niet te vertrouwen. Misschien is het wel een voorbereiding om iets tegen Iran te beginnen.
Dat argument zag ik ook al eerder langskomen. Klibkt niet echt aannemelijk omdat de neo cons Iran net zo goed in Syrië kunnen aanpakken met veel minder risico. Onder het mom van Isis aanpakken, waardoor ze ook internationale backing hebben. Amerikaanse vertrek uit Syrië zou een cadeau aan Iran zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183851189
Het doel van neocons is vooral om de Amerikaanse hegemonie veilig te stellen. Het doel is om landen als Iran, Noord-Korea, Rusland en China onschadelijk te maken (of minstens stevig verzwakken). Daarvoor hebben ze de NATO in Europa tegenover Rusland, Arabische landen tegenover Iran en Australië/Japan/Zuid-Korea tegenover China. En daar willen ze India nog aan toevoegen in de toekomst om de ballast richting de Chinezen te vergroten. Als een dominosteen omvalt en ze zijn echt ongerust dan gaan ze proberen om de leden weer in het gelid te krijgen/sturen. Het valt mij al langer op dat in Europa (NATO) vooral negatieve verhalen leest over Rusland maar in Australië en Nieuw-Zeeland (Five Eyes) met name negatieve verhalen over China. Toeval?

De detente Rusland - Duitsland zint ze niet (zie die Nord Stream II) dus diplomatieke druk in Berlijn om dat te cancelen en op die manier Rusland verder te isoleren. Of Turkije dat een beetje aan het opschuiven is richting Iran/Rusland om de belangen veilig te stellen. Dat probeert men diplomatiek weer in het gelid te krijgen. Lukt dat niet dan sancties en in het ergste geval poging tot regime change om een ex-bondgenoot weer bij de groep te krijgen. Dat is hoe ze rollen. De medialandschap is ook verre van objectief en actief bezig om publieke opinie te sturen. Bloomberg had laatst een artikel over Chinese spychips in moederborden van Amerikaanse bedrijven. Die bedrijven hebben dat laten onderzoeken en niks gevonden. Excuses van Bloomberg. Nul. En zo heb je meer voorbeelden zoals met die saga van Huawei dat net wat te succesvol aan het worden is naar de smaak van D.C. en dus landen onder druk zetten om af te zien van telecommunicatieapparatuur van dat bedrijf. Heeft natuurlijk ook te maken met dat ze anders geen backdoors meer kunnen installeren zoals ze doen met apparatuur van CISCO.

Dan landen diplomatiek onder druk zetten om geen Russische wapens te kopen maar aan de andere kant wel mond vol hebben van ''eerlijke en vrije handel'' bij WTO. Uiteraard is eerlijke en vrije handel goed als met name Westerse bedrijven high tech-markten kunnen domineren. Anders gaan we snel over op protectionisme want nationale veiligheid of zo gaat het verhaal.

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

https://uk.reuters.com/ar(...)tracts-idUKH9N1UZ02R

De Amerikaanse heksenjacht op Russische wapenexport en 5G-telecommunicatieapparatuur van Huawei heeft nog niet de gewenste resultaten opgeleverd voor 2018.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jellereppe op 20-12-2018 12:15:55 ]
pi_183851243
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat argument zag ik ook al eerder langskomen. Klibkt niet echt aannemelijk omdat de neo cons Iran net zo goed in Syrië kunnen aanpakken met veel minder risico. Onder het mom van Isis aanpakken, waardoor ze ook internationale backing hebben. Amerikaanse vertrek uit Syrië zou een cadeau aan Iran zijn.
Hmm, misschien dat ze dan wel echt uit Syrie gaan, om uit Syrie te gaan

Laten we het hopen.
pi_183852546
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 11:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hmm, misschien dat ze dan wel echt uit Syrie gaan, om uit Syrie te gaan

Laten we het hopen.
trump wil uit syrie om zijn meester putin te dienen ;)

hij verwoordt het wel heel duidelijk in dit filmpje

realDonaldTrump twitterde op donderdag 20-12-2018 om 00:10:35 After historic victories against ISIS, it's time to bring our great young people home! https://t.co/xoNjFzQFTp reageer retweet


[ Bericht 44% gewijzigd door Slayage op 20-12-2018 12:35:20 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183852604
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 11:03 schreef Jellereppe het volgende:

Het valt mij al langer op dat in Europa (NATO) vooral negatieve verhalen leest over Rusland maar in Australië en Nieuw-Zeeland (Five Eyes) met name negatieve verhalen over China. Toeval?
nee niet toeval. simpelweg geografie. in europa is rusland heel dichtbij. en voor australie en nieuw zeeland china.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183852806
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 12:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

trump wil uit syrie om zijn meester putin te dienen ;)

hij verwoordt het wel heel duidelijk in dit filmpje

realDonaldTrump twitterde op donderdag 20-12-2018 om 00:10:35 After historic victories against ISIS, it's time to bring our great young people home! https://t.co/xoNjFzQFTp reageer retweet
Lang leven meester Putin. Eindelijk eens iets nieuws.

De oorlogen voor shekkels beginnen nu onderhand wel te vervelen he.
pi_183852827
de mission accomplished van bush werd de aftrap voor isis. belooft veel moois iig ;)

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183852858
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 12:45 schreef theunderdog het volgende:

Lang leven meester Putin.
BarzanSadiq twitterde op donderdag 20-12-2018 om 11:44:55 #Putin: I agree with #Trump that #ISIS has been defeated in #Syria. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183852867
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 12:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

BarzanSadiq twitterde op donderdag 20-12-2018 om 11:44:55 #Putin: I agree with #Trump that #ISIS has been defeated in #Syria. reageer retweet
Heel goed. Wat zou het prachtig zijn als Trump kan zorgen voor een geopolitieke draai.

Al is het alleen al om die infantiele Israellobby tegen de schenen te schoppen.
pi_183852968
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 12:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Heel goed. Wat zou het prachtig zijn als Trump kan zorgen voor een geopolitieke draai.

Al is het alleen al om die infantiele Israellobby tegen de schenen te schoppen.
meh. de israel lobby gaat nergens heen. itt presidenten, die komen en gaan en max 8 jaar in office zijn. dus nee er zal geen geopolitieke draai komen

de israel lobby kan je val alles noemen maar niet infantiel aangezien ze altijd het congres, de senaat en meestal ook het witte huis in de pocket heeft.

wat dat betreft heeft de alt right in de VS alle recht van spreken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183853033
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 12:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

meh. de israel lobby gaat nergens heen. itt presidenten, die komen en gaan en max 8 jaar in office zijn. dus nee er zal geen geopolitieke draai komen

de israel lobby kan je val alles noemen maar niet infantiel aangezien ze altijd het congres, de senaat en meestal ook het witte huis in de pocket heeft.

wat dat betreft heeft de alt right in de VS alle recht van spreken.
Mwau, laten we het niet overdrijven. De lobby is machtig, maar dat de VS deze keuze heeft gemaakt zegt wel wat. De regime change wens is niet praktijk geworden.

Verder is er binnen de VS behoorlijk veel kritiek op de geopolitieke koers waar mede de Israellobby op aanstuurt.
pi_183853057
realDonaldTrump twitterde op donderdag 20-12-2018 om 12:42:57 Getting out of Syria was no surprise. I’ve been campaigning on it for years, and six months ago, when I very publicly wanted to do it, I agreed to stay longer. Russia, Iran, Syria & others are the local enemy of ISIS. We were doing there work. Time to come home & rebuild. #MAGA reageer retweet
hij heeft hier feitelijk wel gelijk natuurlijk met zijn "we were doing THERE work"

de amerikanen heb ik altijd de luchtmacht van assad genoemd voor hun werk in in deir azzor.

hij is atm overigens bezig met zijn persoonlijke twitter campagne om zijn besluit te verdedigen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183853116
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:00 schreef theunderdog het volgende:

Mwau, laten we het niet overdrijven. De lobby is machtig, maar dat de VS deze keuze heeft gemaakt zegt wel wat. De regime change wens is niet praktijk geworden.

Verder is er binnen de VS behoorlijk veel kritiek op de geopolitieke koers waar mede de Israellobby op aanstuurt.
de VS heeft deze keuze niet gemaakt het is trump die deze beslissing heeft genomen. overigens is het niet de eerste keer dat hij de beslissing nam om terug te trekken. de vorige keer is het ook met een sisser afgelopen. iets wat nu ook kan gebeuren.

vwb de macht de israel lobby nee, dat is geen overdrijving.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183853151
tja
QalaatAlMudiq twitterde op woensdag 19-12-2018 om 20:39:50 @VivaRevolt Indeed. Posted today by an Assad's soldier "from Idlib to DeirEzzor". https://t.co/2cxrk6vemg reageer retweet
WarSurfing twitterde op woensdag 19-12-2018 om 21:15:18 @QalaatAlMudiq @VivaRevolt Assad, Russia, Iran, Turkey, and opposition will soon be racing to carve up YPG/PKK/SDF territory... https://t.co/5CEJGqgh4P reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183853153
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

de VS heeft deze keuze niet gemaakt het is trump die deze beslissing heeft genomen. overigens is het niet de eerste keer dat hij de beslissing nam om terug te trekken. de vorige keer is het ook met een sisser afgelopen. iets wat nu ook kan gebeuren.

vwb de macht de israel lobby nee, dat is geen overdrijving.
Trump beslist niet alleen.
pi_183853184
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Trump beslist niet alleen.
welke namen uit zijn cabinet steunen hem hierin? ik heb daar niks (weinig) over gelezen. enige wat ik lees is dat ze flabbergasted zijn door dit hele gebeuren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183853232
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

welke namen uit zijn cabinet steunen hem hierin? ik heb daar niks (weinig) over gelezen. enige wat ik lees is dat ze flabbergasted zijn door dit hele gebeuren.
Verdiep je eens in de Amerikaanse politiek. Een president krijgt zoiets niet voor elkaar zonder steun.
pi_183853245
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de Amerikaanse politiek. Een president krijgt zoiets niet voor elkaar zonder steun.
welke namen uit zijn cabinet steunen hem hierin?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183853256
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

welke namen uit zijn cabinet steunen hem hierin?
Geen idee. Weet ook niet welke namen hem niet steunen.
pi_183855980
Alhoewel Harald hier natuurlijk ook wel goede punten heeft:

https://twitter.com/HaraldDoornbos/status/1075424714288480256
pi_183856218
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:23 schreef theunderdog het volgende:
Alhoewel Harald hier natuurlijk ook wel goede punten heeft:

https://twitter.com/HaraldDoornbos/status/1075424714288480256
De Amerikanen hebben niet veel troepen in Syrië. Hoe dit gaat verlopen is van veel meer factoren afhankelijk dan alleen het terugtrekken van grondtroepen.
Incelfrikandel
pi_183856269
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

De Amerikanen hebben niet veel troepen in Syrië. Hoe dit gaat verlopen is van veel meer factoren afhankelijk dan alleen het terugtrekken van grondtroepen.
Dat is correct. Maar de Amerikaanse troepen waren wel een eventuele steun.

Daar kunnen ze nu naar fluiten. Verder hebben ze inderdaad het landschap ook niet mee.
  donderdag 20 december 2018 @ 15:40:12 #191
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183856329
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:01 schreef Slayage het volgende:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 20-12-2018 om 12:42:57 Getting out of Syria was no surprise. I’ve been campaigning on it for years, and six months ago, when I very publicly wanted to do it, I agreed to stay longer. Russia, Iran, Syria & others are the local enemy of ISIS. We were doing there work. Time to come home & rebuild. #MAGA reageer retweet
hij heeft hier feitelijk wel gelijk natuurlijk met zijn "we were doing THERE work"

de amerikanen heb ik altijd de luchtmacht van assad genoemd voor hun werk in in deir azzor.

hij is atm overigens bezig met zijn persoonlijke twitter campagne om zijn besluit te verdedigen ;)
There work :') je merkt echt dat hij raged en gewoon niet eens de tijd neemt om 140 karakters even op spelfouten te controleren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183856340
Dit is denk door een deal met Turkije

Straks worden alle gele delen op de kaart groen.....
Komen er Turkse ziekenhuizen etc

Vervolgens gaat Amerika het via Israel spelen.
Verlammen Assad door bombardementen op zijn matrieel.
met als smoes ''De Iraniërs verlammen''

En zo komt er dus nooit een einde aan deze oorlog, met als doel goedkope olie voor het Westen
pi_183856965
Levitt_Matt twitterde op donderdag 20-12-2018 om 13:01:07 In one fell swoop @POTUS upended his own admin’s 3 pronged Syria policy, sidelined all his top officials, alienated all our closest allies, set the stage for an ISIS resurgence, gifted the Levant to Iran, & guaranteed huge Mideast instability in 2019 reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183857090
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:40 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Dit is denk door een deal met Turkije

Straks worden alle gele delen op de kaart groen.....
Komen er Turkse ziekenhuizen etc
Meh. Wat er ook gebeurt, het machtsvacuüm dient gevuld tr worden en dat gaan de Koerden niet in hun uppie doen. En wat gaan de Europese landen doen die daar net zo goed boots on the ground hebben?

Sdf zit al te dreigen om Isis leden vrij te laten. Ze hebben gezien hoe Assad extremisten heeft vrijgelaten aan het begin van de opstand om de rebellen zo te verdelen. Voorbeeld doet volgen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183857133
KyleWOrton twitterde op donderdag 20-12-2018 om 15:14:45 Today, U.S. officials have told @Reuters that the U.S. will be ceasing the air campaign in #Syria entirely.Again, #IS has not even had its whole "caliphate" destroyed yet, let alone been actually wounded in a serious way. https://t.co/lhVG1MrqNP reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183857238
Mbt het opvullen van een eventuele machtsvacuüm

HosengHesen twitterde op donderdag 20-12-2018 om 15:16:13 #ANHA : An #Iranian military convoy consisting of nearly 80 military vehicles, with about 400 personnel heading to #DeirAlZour near the Iraqi borders. reageer retweet
En de Koerden die altijd al innige banden hebben gehad met het regime wanneer het hun uitkwam hebben kennelijk ook de gesprekken gestart om de Rojava droom maar te begraven.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183857283
Hoe kijkt Assad er tegen aan, dat Amerika verdwijnt in het noorden van het land?
pi_183857366
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:25 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Hoe kijkt Assad er tegen aan, dat Amerika verdwijnt in het noorden van het land?
Die vindt het prachtig natuurlijk. De Amerikanen zijn de enige macht die bij machten zijn om het land feitelijk te verdelen. Als die weg zijn is het een kwestie van tijd dat het land volledig in handen van het regime is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183857449
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

Die vindt het prachtig natuurlijk. De Amerikanen zijn de enige macht die bij machten zijn om het land feitelijk te verdelen. Als die weg zijn is het een kwestie van tijd dat het land volledig in handen van het regime is.
Interessant, Assad (rusland) en Turkije zijn hierin dus de grote winnaars.
pi_183858104
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:34 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Interessant, Assad (rusland) en Turkije zijn hierin dus de grote winnaars.
En Iran natuurlijk. Turkije is een vreemde eend in de bijt natuurlijk als de voornaamste rebellen backer, maar ze hebben sinds de zogenaamde "de escalatie zones" wel bijgedragen aan de successen van het regime, door de rebellen in idlib koest te houden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')