Hallmark | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:11 |
Ik rij nu ca. een jaar een elektrische auto. En nu we een weekje lekker weer hadden, zat ik op het terras, op de hoek van de straat. Daar stond op het hoekje een BMW X3. De beste man had het warm, dus liet z'n moter draaien vanwege de airconditioning. Ondertussen het terras in de blauwe uitlaatgassen zettend, uiteraard. En toen dacht ik: wat asociaal. Maar eigenlijk is het nog wat breder: iedereen die een benzine- of dieselauto rijdt, is asociaal bezig. Er zijn prima elektrische auto's te koop. Misschien is het niet helemaal wat je wilt, of is het een beetje duur, of weet ik veel waarom je een benzine-auto rijdt, er zijn vast goede reden voor. En ik snap het heel goed, er is bijv. nog steeds geen betaalbare elektrische auto in station uitvoering. Die ruimte willen mensen vaak, als ze een gezin hebben. Maar toch is daar weer de keuze tussen een schoon milieu voor andere mensen, en je eigen behoeften. Klacht: het is een onpopulaire mening maar als je geen elektrische auto rijdt, ben je eigenlijk asociaal bezig. Subklacht: wanneer worden die krengen goedkoper dan benzine/diesel-auto's? | |
wollah | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:12 |
Ik geef geen fuck om het milieu dus ik vind er niets asociaal aan | |
Vissenkom3 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:12 |
Helaas denkt niet iedereen aan het milieu. | |
Vissenkom3 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:13 |
Zie je een dealertje al elektrisch rijden, grap van de eeuw. ![]() | |
Nobu | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:13 |
Het bloed van tientallen kleine negertjes in de coltanmijnen van Congo kleeft aan de handen van TS. | |
Colonia | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:14 |
Ik fietste laatst door de stad en zag daar een elektrische auto rijden en bedacht me, wat is dat een asociaal! Alle stroom die die auto gebruikt en moet worden opgewekt, de grondstoffen die er voor met name die accu's wel niet nodig zijn. Neem toch de fiets of de trein, luie vetklep! Mijn stelling, alle auto-rijders, diesel, benzine & elektrisch zijn asociaal! | |
robijntjestralendwit | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:14 |
Accu's doen echt geweldige dingen voor het milieu inderdaad ![]() | |
wollah | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:15 |
de OP quoten ![]() | |
nogeenoudebekende | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:15 |
Je verplaatst enkel de uitstoot, whooptidoo. | |
LurkJeRot | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:16 |
Leven is asociaal, mensen die niet accuut zelfmoord plegen op het moment dat ze geboren zijn zijn uitvreters en egoïsten. | |
Colonia | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:20 |
Dan krijgt TS tenminste een persoonlijk bericht om hem er aan te herinneren hoe asociaal hij is. | |
matigeuser | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:21 |
Klein beetje eensch met OP, maar dan moet je wel de lijn doortrekken en eerlijk zijn. De 15 grootste boten stoten meer rotzooi uit per jaar dan alle auto's op deze wereld bij elkaar. Dus of jij nou een benzinebarrel rijdt of een elektrische heeft 0.000001% invloed (niet nagerekend). Terwijl als je kapt met producten kopen die op een boot als deze vervoerd zijn, je direct veel meer invloed hebt. Er zijn 10 bedrijven die 71% van alle rotzooi in de lucht uitstoten. Shell, Saudi oil, etc. Daarnaast is vliegen veel meer vervuilend dan auto rijden. Dus, als je jezelf op de borst wilt kloppen met je elektrische wagen, prima, maar je bent pas echt superieur als je wat aan de échte vervuilers doet. Niet meer vliegen. Geen bootreizen meer maken. Alleen lokale producten kopen. Een aantal bedrijven boycotten. Zonnepanelen op het dak met een accu om de stroom op te slaan. Initiatieven steunen die de grote jongens willen aanpakken etc. Bedenk ook dat er in China en India alleen al miljoenen oude dieselbarrels rondrijden. Die paar Nederlandertjes die overstappen zijn een druppel op de gloeiende plaat. | |
Plompzakker | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:21 |
TS is een beter mens omdat hij elektrisch rijdt ![]() | |
Dr.Jan-Itor | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:22 |
TS rijdt klimaatneutraal ![]() | |
Dr.Jan-Itor | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:24 |
![]() | |
Colonia | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:28 |
Dit klopt niet helemaal: So yes, the 15 biggest ships produce more sulfur oxide pollutants than all the cars in the world, because they run on completely different fuels. A ship produces more carbon dioxide emission per mile and per gallon of fuel than a car. Ships in general, however, have the lowest emission levels of any other method of cargo transport , producing fewer emissions per ton of freight per mile than barges, trains or trucks. Verder wordt er momenteel ook overgestapt op een andere brandstof die ook minder zwavel uitstoot. https://www.quora.com/Is-(...)on-than-all-the-cars | |
Hallmark | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:31 |
Zo scherp trek ik de lijn niet. De stelling is: er is een beter alternatief. In sommige gevallen voldoet de oplossing van trein/fiets niet, bijv. omdat je werk op een bedrijventerrein zit. Dank je. Naast de grootte van mijn geslachtsdeel is het 1 van de dingen die mij doet neerkijken op het gewone volk. | |
Nobu | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:31 |
Haha Nee | |
#ANONIEM | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:31 |
![]() PTA / Auto tien minuten stationair laten draaien met de vries
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:32 |
IK HEB DEZELFDE MENING MAAR DAN OVER MENSEN MET KINDEREN. DE ECOLOGISCHE VOETAFDRUK DAARVAN IS ONGEKEND HOOG. | |
Pharkus | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:34 |
Qua actieradius en laadtijden valt het me toch best tegen. Als je nou bij een 'tankstation' gewoon even de batterij kon vervangen in 5 minuten. | |
Hallmark | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:36 |
Holy shit, goede vondst ![]() Alhoewel de verhoudingen natuurlijk anders zijn: 10 minuten stationair draaien, als het vriest, tegenover het totale jaar aan benzine verbruik. Plus er is geen alternatief, vrijwel geen enkele benzineauto heeft een elektrische verwarming. De elektrische auto is een goed alternatief met een aanzienlijke verlichting van het milieu. Plus je verplaatst de uitlaatgassen naar de opwekking. Ja, valt mij ook nog tegen. Echter in de praktijk merk ik er weinig van, ik hoef eigenlijk nooit onderweg te laden met een 40 kWh accu. Van Utrecht naar Friesland red je gewoon op 1 lading, en dan kun je ter plaatse laden. | |
nogeenoudebekende | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:36 |
Zet er nog wat uitroeptekens bij. | |
#ANONIEM | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:38 |
Je doet net alsof een elektrische auto energieneutraal geproduceerd wordt. Als ik 1 jaar wil rijden is de al afgeschreven maar beproefde fiat panda classic onderaan de streep minder vervuilend. Ook qua uitstraling trouwens. | |
#ANONIEM | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:39 |
!!!!!! Een mening die gehoord moet worden in dit land waar men kinderen uitpoept alsof het niks is !!!!!! | |
Colonia | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:41 |
[quote]![]() [..] Zo scherp trek ik de lijn niet. De stelling is: er is een beter alternatief. Ik wel. Elk bedrijventerrein is wel te bereiken met de fiets vanaf het dichtstbijzijnde treinstation of bushalte. | |
rival | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:41 |
Jij hebt kinderen. Die laten een grotere afdruk achter dan 1 auto. Dus jij bent hier de aso. Zelf lekker kinderen nemen en dan klagen over zo'n druppel op de plaat. Egoist. ![]() | |
rival | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:42 |
Deze egoïstische aso is dus ook nog eens een hypocriet ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:50 |
QFT. | |
Hallmark | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:51 |
Dat zeg ik toch nergens? Wat dat is niet het geval. Volgens mij is de productie vervuilender vanwege de accu. Dat.... dat is een goeie. Ik denk dat je gelijk hebt, ja. Het voordeel geldt dus alleen als je een nieuwe auto koopt, niet als je de bestaande "oprijdt". | |
Hallmark | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:52 |
Open dan je eigen topic ![]() 1 kind, geen meervoud. Er is geen alternatief voor kinderen, hè? Ik heb het er over dat je twee keuzen hebt: benzine/diesel, of elektrisch. 1 van de 2 is overduidelijk milieuvriendelijker. | |
warhamstr | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:54 |
Als mijn muesli dieseltje de auto niet aandrijft staat hij uit. Dus ik vind dat je teveel over een kam scheert ![]() | |
warhamstr | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:57 |
HAHAHA ja. Droom verder. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:57 |
Het alternatief voor een eigen biologisch kind is adopteren. Een kind dat er toch al is en de wereld vervuilt een beter leven geven, in plaats van nog een vervuiler op aarde plaatsen. Grappig, want dit is eigenlijk de variant op: als je een andere auto wil, is het dan gunstiger om een elektrische te kopen, of een tweedehands die nog rijdt. Er zal wel een omslagpunt zijn, maar het is te plat om het alternatief (een oudere 2e hands auto) te negeren. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2018 14:57:41 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:57 |
Je hoeft zelf niet nog meer kinderen op de aarde te zetten, je kunt kinderen óók adopteren. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2018 14:58:27 ] | |
CoolGuy | vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:25 |
Whehehe, dan maar lekker asociaal ![]() ![]() | |
Murdera | vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:27 |
2e hands electrische autos worden allemaal verkocht aan belgen of duitsers vanwegen een vage bijtelling regeling in nederland. Terechte klacht. | |
Murdera | vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:28 |
Zonder diesel of benzine! | |
KreKkeR | vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:39 |
Dat dus. Plus een hoop vervuiling in die regio ![]() https://downtoearthmagazi(...)rantwoorde-mijnbouw/ TS: schaam je! ![]() | |
Hallmark | vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:20 |
Ik vind de vergelijking mank gaan, omdat voortplanting niet hetzelfde is als aankoop van een product. Maar desalniettemin, ik vind het een hele mooie stelling en had er nog niet op die manier over nagedacht. Klasse post. Variant van tweedehands auto is eigenlijk ook een lastige; het hangt denk ik er van af hoeveel kilometers je gaat maken. Indien weinig, dan zal het zeker een milieutechnisch beter alternatief zijn dan nieuw kopen.
![]() squatt3r was eerder. Slechts 40 seconden eerder, maar toch :-P Okay en als je een Tesla kon rijden? | |
matigeuser | vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:29 |
Oeps, het zijn er 100 i.p.v. 10. https://joop.bnnvara.nl/n(...)or-71-broeikasgassen Doet verder niet veel af aan het punt wat ik maakte. Eerst bij de grote jongens beginnen, dan pas burgertje pesten in een miniscuul landje. | |
KreKkeR | vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:31 |
Een kind adopteren vergelijken met een 2e hands auto kopen ![]() Een biologisch kind = voortbestaan eigen genen. Dit is onze natuurlijke drang. Heel wat anders dan een kind adopteren. Niet per se slechter. Maar wel echt heel wat anders | |
Nemmarith | vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:48 |
We poepen juist steeds minder kinderen uit, Terwijl de bedrijven wel willen blijven groeien en schapen nodig zijn. Dus komen er kinderen en mensen uit andere landen deze kant op. (de hoeveelheid mensen dat groeit blijft het zelfde) alleen nog meer geconsenteerd op één plek. Dus of mensen nu Kinderen uit poepen of niet ik sta toch wel in de File xD | |
Catkiller | vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:11 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:22 |
Daar zullen de mensen in Biddinghuizen niet blij mee zijn. | |
#ANONIEM | vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:31 |
Jullie hebben natuurlijk gelijk dat de vergelijking in absolute zin mank loopt, maar ik zie wel een vergelijkend principe: namelijk onze oriëntatie op nieuw en/of wat al bestaat. En vervolgens de relatie met eventuele duurzaamheidsclaims. Overigens is de opvatting over 'eigen genen' ook nu wat nauw, kinderen die geadopteerd worden zijn mensen, net als de adoptie-ouders. Als het gaat over behoud van de menssoort, zou je je ook verantwoordelijk kunnen voelen voor kinderen die het slecht(er) hebben, voordat je zelf nog een kind werpt. Maar dat is een andere discussie. En inderdaad, tweedehands auto hangt af van kilometers etc., ben wel benieuwd waar het omslagpunt ligt als je zou zeggen dat iedereen die van auto wisselt (een nieuwe koopt) een elektrische auto moet kopen. Dan heb je eerst waarschijnlijk veel jaren (hoeveel?) meer schade (de voetafdruk van al die tweede hands auto's die dan gesloopt moeten worden etc.) tot het omslagpunt. Edit: ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2018 17:32:03 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:36 |
Misschien schrik je hiervan, maar het belang van minder kinderen krijgen gaat verder dan het verminderen van jouw fileleed. Overigens alle begrip voor dit leed en veel sterkte ook! | |
t-8one | vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:08 |
Op die boten heb je geen/nauwelijks invloed op je eigen co2 footprint wel. | |
Manke | vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:14 |
Gewoon op water rijden. Moet je wachten tot het goed gevroren heeft en het ijs dik genoeg is, kan je erop rijden, verbruik je minder als je eenmaal hard gaat. | |
Q.C.Passed | vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:22 |
Kijk eens in mijn portemonnee? Vrij weinig tot niks te bekennen daar. Goedkoopste volledige elektrische auto begint van eur 8000? met bijkomende kosten voor een leaseaccu. Dat kan ik niet betalen. Moet ik dan maar noodgedwongen thuis zitten? Dacht het niet. Een licht autootje tot 1150kg kan ik qua mrb wel rooien, maar aanschaf ligt maximaal op 2500,- voor occasion. Mijn baan geeft mij niet het recht op een lease auto... woon in een flat en heb geen mogelijkheid om een laadpaal aan te vragen of te delen. Dus tja, wat moet je dan? | |
julius123 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:09 |
Zelfmoord plegen ook volgens veel mensen 🤔 | |
Aiciu | vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:13 |
Dit. | |
Murdera | vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:24 |
Indrukwekkende reactie. Ondanks dat het technisch offtopic is, nice. | |
Murdera | vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:25 |
dat snap ik nooit zo. Iemand asociaal noemen, omdat het je zelf pijn doet dat hij dood is, is dat niet het meest hypocriete mogelijk? | |
#ANONIEM | vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:50 |
Elektrisch rijden vind ik pas interessant als de range van een elektrische auto minimaal 600km is en de prijs die van een middenklasser. | |
Hallmark | vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:54 |
Deelauto een optie? Of heb je 'm elke dag nodig? Want ja, die prijs is nog wel een drempel. Het is gewoon nog te duur op dit moment, behalve als je ongelofelijk gaat inleveren op het bereik. Meestal zijn er overigens wel mogelijkheden om een laadpaal aan te vragen bij de gemeente. Elektrische auto's zien ze graag. En dat noemt zich linkse krijger ;') Maar hoezo moet 'ie 600 km hebben, maak je zulke kilometers op een dag? Betaalbare elektrische auto's zoals de Renault Zoe hebben een bereik tussen de 180 en 240 km, dat is toch heel keurig voor een dag? | |
Sport_Life | vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:55 |
Ik ben het eens met TS. Heb dan wel een benzine auto, maar rijd er nauwelijks in, alles op de fiets! Zo blij dat ik niet meer dagelijks in de file sta! Heb met veel plezier leaseauto m'n ingeleverd. Moet ook altijd lachen om veertigers die heel trots naast hun benzine of diesel stationwagen staan.. Alsof ze daar jaren op hebben gewacht en nu eindelijk mogen ofzo. [ Bericht 8% gewijzigd door Sport_Life op 19-10-2018 20:01:13 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:56 |
Ik denk eigenlijk dat elektrisch rijden helemaal niet de toekomst heeft. De ontwikkelingen zijn de afgelopen jaren nou niet echt spectaculair te noemen op het gebied van elektrisch rijden. | |
#ANONIEM | vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:57 |
Lees m'n ondertitel. Ik rijd best regelmatig meer dan 200 km per dag en daarbij is een Renault Zoe een hondenhok. | |
Hallmark | vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:40 |
Is de Kia Niro niks? Of de Hyundai Kona?
| |
#ANONIEM | vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:03 |
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2018 21:03:50 ] | |
Atak | vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:54 |
Terechte klacht. | |
Fer | vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:58 |
Mijn auto is ter beschikking gesteld, heb geen keuze, dus voel mij niet aangsproken. | |
MadJackthePirate | vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:00 |
Ondertussen kijkt TS jaloers naar de M4 die hem over de linkerbaan voorbij knalt... | |
Piger | vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:53 |
Beetje bullshit verhaal natuurlijk. Die 71% uitstoot van shell is zodat jij daarmee in een auto kan rijden. Die uitstoot van die boten is omdat zij spullen vervoeren die wie nodig hebt. Dat CO2 uit die ene boot komt wil niet zeggen dat het wel of niet hebben van een auto geen impact heeft op de CO2 uitstoot. Je hebt dus naast de daadwerkelijke verbruik van brandstof ook indirect impact door productie op gang te brengen. Jammer dat er ondertussen een discussie over kinderen ontstaat. Discussies over uitstoot van nakomelingen vind ik ook altijd erg triest. Waarom is het asociaal 1 of meerdere kinderen te nemen. Dus die potentiële kinderen hebben minder recht op bestaan dan jijzelf? (Los van het feit dat we nou eenmaal nakomelingen nodig hebben om ons te verzorgen/vervoeren/etc) Als je dan zo graag uitstoot wilt beperken pleeg je toch zelfmoord? Als iedereen dit doet zijn er geen mensen meer op aarde en jippieeee minder uitstoot.. Is dat wat we willen bereiken? Nakomelingen zouden geen discussie moeten zijn. Zonder mensen ook geen goede dingen. Focus inderdaad liever op iets bewuster gedrag. Groot gebruik van elektronische auto's gaat er echt wel komen. Zijn nog in een transitie fase. Alles gaat al een stuk sneller dan 50 jaar geleden, dus ben al lang positief. | |
Atak | zaterdag 20 oktober 2018 @ 00:06 |
Ongelofelijk dat mensen nog steeds in dat CO2 verminderen om de wereld te redden gelooft terwijl de international energie agency dit zegt: https://twitter.com/veraartw/status/1053162878520434689?s=21 Het is veel te laat om de wereld te redden. Alleen een plaag of een grote oorlog waarmee je paar miljard mensen uitroeit zal de wereld redden. De industrie produceert het meeste CO2 en de industrie kan je niet stil leggen. Elektrische auto’s zijn leuk maar elekticiteit zorgt ook voor CO2. Daarbij zijn de accu’s op lange termijn even schadelijk als benzine etc. Als we de CO2 echt willen terugdringen dan moet de westerse wereld 50-60% van zijn welvaart inleveren. Je kan niet een luxe leven hebben (altijd groente en vlees eten, reizen, altijd de kachel aan hebben, elk jaar op reis, elke dag douchen, etc) en dan denken dat je de wereld gaat redden door hybrid te rijden. | |
#ANONIEM | zaterdag 20 oktober 2018 @ 00:16 |
KIA Niro is qua grootte wel prima, maar qua range niet. | |
VarkensHart | zaterdag 20 oktober 2018 @ 07:05 |
| |
Geelman | zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:11 |
![]() ![]() Overigens zou ik best een elektrische auto willen hebben, maar dat is voor de gemiddelde consument nog niet te betalen. [ Bericht 5% gewijzigd door Geelman op 20-10-2018 09:19:22 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:42 |
TS leeft in zijn eigen kleine bubbeltje, wat schattig. De meeste mensen kunnen geen elektrische auto betalen en zijn afhankelijk van het aanbod op een marktplaats. | |
steelhead | zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:43 |