abonnement Unibet Coolblue
pi_182876253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja oke, maar die Stint gaat wel het verkeer in waar treinen rijden met 100km per uur en auto's die 80 rijden.
Of een scootmobiel of een stint dat zegt toch niet zoveel, die ene of paar meer zeggen het toch niet of wel. Wat in mijn ogen wel mag, als de bestuurder ervan afvallen doet moet dat ding stop kunnen vallen ook met een gebroken veer toch.
  donderdag 1 november 2018 @ 13:39:22 #177
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182876348
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of een scootmobiel of een stint dat zegt toch niet zoveel, die ene of paar meer zeggen het toch niet of wel. Wat in mijn ogen wel mag, als de bestuurder ervan afvallen doet moet dat ding stop kunnen vallen ook met een gebroken veer toch.
Ik vind dat als het gaat om beroepsvervoer van personen en zeker kinderen op de openbare weg, de regels streng moeten zijn. De stint kan imo prima gebruikt worden voor bezorgen van post of goederen. Voor vervoer van kids van kinderdagverblijven vind ik het een heel onveilig ding.

Stoppen ermee.
  donderdag 1 november 2018 @ 13:44:06 #178
480711 boomer562
weer geen weer
pi_182876458
wat nou onderzoek ,wat nou proces verbaal,maffia rules
de waarheid heeft geen waarde
democratisch gekozen en zichzelf bij elkaar geraapt zooitje meelopers die bepalen.
  donderdag 1 november 2018 @ 13:57:15 #179
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182876818
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja.
Ok, geen feit, dus. Alleen maar emotie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182877155
Bezwaar afgewezen. Stint blijft verboden. verkeersveiligheid gaat boven belang eigenaar opvang en voldoende aanwijzingen om onderzoek te doen


En zal gezien de lengte van het onderzoek (tot na de jaarwisseling maar maak daar maar halverwege volgend jaar van) nooit meer terug komen.
  donderdag 1 november 2018 @ 14:25:23 #181
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182877367
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 14:14 schreef Den_Haag het volgende:
Bezwaar afgewezen. Stint blijft verboden. verkeersveiligheid gaat boven belang eigenaar opvang en voldoende aanwijzingen om onderzoek te doen


En zal gezien de lengte van het onderzoek (tot na de jaarwisseling maar maak daar maar halverwege volgend jaar van) nooit meer terug komen.
pi_182877893
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok, geen feit, dus. Alleen maar emotie.
Ok.

[ Bericht 0% gewijzigd door GereDathan op 01-11-2018 15:00:19 ]
  donderdag 1 november 2018 @ 14:48:15 #183
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182877899
Een andere insteek die ik mis in de discussie.... in hoeverre kan je (be)denken dat de trein als voertuig (mede)schuldig is aan de dood van die kinderen..... dat de trein niet op tijd kan/kon stoppen is imho natuurlijk geen vrijbrief die trein goed te keuren voor gebruik op de openbare weg.... ik kan mij ook niet herinneren dat het ministerie het type trein & overweg (tijdelijk, in afwachting van een rapport) onveilig heeft verklaard.

Ik kan mij zo maar voorstellen dat die trein moet (kunnen) stoppen wanneer zich onverhoeds toch wat bevindt op de overweg..... dat je daarvoor veel moet ondernemen - en feitelijk overgangen middels viaducten moet gaan regelen - is geen excuus het toe te staan.
Mja, het is makkelijker om de zwakste partij er uit te werken want auto's, busjes en andere voertuigen kunnen immers niet stilvallen op een overweg.... :')
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182878166
Teleurstellend dat de minister op deze manier de hand boven het hoofd wordt gehouden.
Nu is het maanden wachten op een volgend flutrapport met een beetje pech. Hier is werkelijk niemand bij gebaat.

Maar het is niet anders...
pi_182878947
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok, geen feit, dus. Alleen maar emotie.
Ik snap deze reactie niet zo goed om eerlijk de waarheid te vertellen. Ik heb even terug zitten lezen tot het feit waar bewijs voor gevraagd wordt in dit geval en dat was dit zinnetje:
Feit is verder wel dat alle 3 de zaken er bij de eerste Stint niet opzaten.
Daar werd bewijs voor gevraagd en hierop wordt een wordpress linkje gegeven (met een opiniestukje) waar de verschillen tussen de stint en de aanpassingen worden verteld. Niets meer niets minder, en dan begin je over het feit ' dat iemand alleen maar uit emotie reageert en dat het pas bewijs is als er feiten zijn.
Er wordt een linkje gegeven naar de verschillen tussen oude en nieuwe stints, Dit schijnt al een paar keer aangegeven te zijn in het topic ik snap niet wat dat met emotioneel reageren te maken heeft.
Over het algemeen is een opiniestuk idd geen feitelijk iets maar dit betekent niet dat er absoluut geen feiten in kunnen staan. Als er iets staat als 'Rond mei 2013 werd de knijprem toegevoegd. Deze knijprem remde in eerste instantie de voorwielen. Later werd dit aangepast en werden de achterwielen geremd middels schijfremmen. '
is dit niet gebaseerd op emotie maar op hoe de stint gebouwd zijn.
ijs_beer fan!
pi_182879110
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat de reden is. Het lijkt mij een typisch geval waarin een probleem moet en zal worden opgelost binnen het veld van expertise waar het probleem helemaal niet ligt. Dat zie je aldoor in producten en diensten terugkomen.

Het is een elektrisch ding, dus doet de elektrotechnisch ingenieur de veiligheid. Maar die heeft daar helemaal geen verstand van, want veilgheid zit hem in de combinatie van mens en machine en hij heeft alleen verstand van de machine. Had je dat aan een fietsenmaker overgelaten dan zaten er twee knijpremmen op.
Een normale goede ingenieur zou zoiets opzoeken. Ik maak ook onveilige zaken, maar enkel voor eigen gebruik.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182879202
quote:
18s.gif Op donderdag 1 november 2018 14:48 schreef Vallon het volgende:
Een andere insteek die ik mis in de discussie.... in hoeverre kan je (be)denken dat de trein als voertuig (mede)schuldig is aan de dood van die kinderen..... dat de trein niet op tijd kan/kon stoppen is imho natuurlijk geen vrijbrief die trein goed te keuren voor gebruik op de openbare weg.... ik kan mij ook niet herinneren dat het ministerie het type trein & overweg (tijdelijk, in afwachting van een rapport) onveilig heeft verklaard.

Ik kan mij zo maar voorstellen dat die trein moet (kunnen) stoppen wanneer zich onverhoeds toch wat bevindt op de overweg..... dat je daarvoor veel moet ondernemen - en feitelijk overgangen middels viaducten moet gaan regelen - is geen excuus het toe te staan.
Mja, het is makkelijker om de zwakste partij er uit te werken want auto's, busjes en andere voertuigen kunnen immers niet stilvallen op een overweg.... :')
Als de trein een moderne uitvinding was zouden er geen overwegen bestaan. Maar zo zijn er wel meer zaken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182882720
Dat debat is echt tenenkrommend nu al, dat de huidige situatie ook niet veilig is en kinderen soms aan een touwtje naar school moeten :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_182883030
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat de reden is. Het lijkt mij een typisch geval waarin een probleem moet en zal worden opgelost binnen het veld van expertise waar het probleem helemaal niet ligt. Dat zie je aldoor in producten en diensten terugkomen.

Het is een elektrisch ding, dus doet de elektrotechnisch ingenieur de veiligheid. Maar die heeft daar helemaal geen verstand van, want veilgheid zit hem in de combinatie van mens en machine en hij heeft alleen verstand van de machine. Had je dat aan een fietsenmaker overgelaten dan zaten er twee knijpremmen op.
Heb ik op de fits en beide met onderbreking voor de hulpmotor welke deze stroomloos maken doet.
Veertje misschien zit het erop maar dan heb ik nog een tweede!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2018 18:39:18 ]
pi_182883081
En ik heb zo een vermoeden dat het ding zelfs made in China is.

Deze fits van mij.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2018 18:40:53 ]
pi_182883444
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:00 schreef GereDathan het volgende:
Teleurstellend dat de minister op deze manier de hand boven het hoofd wordt gehouden.
Nu is het maanden wachten op een volgend flutrapport met een beetje pech. Hier is werkelijk niemand bij gebaat.

Maar het is niet anders...
Kans op een paar dode kinderen. Maar nieuwe maken is ook lekker om te doen.

Als de Minister dat ding weer de weg op laat gaan en het gaat weer fout dan kan de Minister gewoon aftreden.
pi_182883504
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:56 schreef machtpen het volgende:

[..]

Als de Minister dat ding weer de weg op laat gaan en het gaat weer fout dan kan de Minister gewoon aftreden.
Dit dus, je kunt het bijna niet goed doen als minister volgens deze kamer :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_182883581
Wat zijn die ouders trouwens vreselijke mongolen

net een zwaar ongeluk met een dodelijk afloop en die halve mongolen gaan een rechtszaak beginnen om toch in dat rotzooiding te kunnen rijden

Wat moeten die ouders en familie van die slachtoffers wel niet denken?

Hoe deden al die ouders dat vroeger dan toen al die rotzooi niet bestond? Juis gewoon met de fiets of met de benenwagen

lui tering volk is het
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 1 november 2018 @ 19:21:55 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182883995
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als de trein een moderne uitvinding was zouden er geen overwegen bestaan. Maar zo zijn er wel meer zaken.
Dat tekent (dan, nofi) ook het hypocriete karakter van het idioot gevolgde symptoombeleid.

// --//
Het ergelijke en trieste (ook voor de nabestaanden) is nog dat er selectief op emotie wordt (in)gestuurd.
Ik zie de volgende stap al.... in dit licht .... verbieden van de zelfrijdende elektrische auto omdat er (100% zeker in het begin) mensen door (zullen en gaan) verongelukken.

De minister roept de onbekwaamheid omtrent haar beleid over zichzelf af waardoor ze het idd niet meer goed kan doen.
Waarom ze niet met beide handen het Stint verbeterplan - met allerlei hotemetoten, test & scholen + certificaten - heeft omarmd voor de Stint, is mij een raadsel.
Als ze het mediaal handig had gespeeld, had ze een commissie ingesteld met een zooi professioneel kijkende inspecteurs.

Nee hoor, wachten op een langdradig rapport waar altijd wel wat (on)zinnigs in moet gaan staan en dan maar hopen dat mensen het gaande de tijd, het zullen vergeten. Ondertussen is wel een bedrijf naar de klote geholpen, worden kinderdagverblijven opgezadeld met problemen. Dat rijden met busjes of aan touwtjes lopen nu veiliger is, valt sws te bezien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182884028
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een normale goede ingenieur zou zoiets opzoeken. Ik maak ook onveilige zaken, maar enkel voor eigen gebruik.
Het gaat al mis als je veiligheid impliciet tot alleen een kwestie van techniek maakt door er een ingenieur verantwoordelijk voor te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182884551
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:56 schreef machtpen het volgende:

[..]

Kans op een paar dode kinderen. Maar nieuwe maken is ook lekker om te doen.

Als de Minister dat ding weer de weg op laat gaan en het gaat weer fout dan kan de Minister gewoon aftreden.
Ok Hans.
pi_182884946
quote:
12s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat tekent (dan, nofi) ook het hypocriete karakter van het idioot gevolgde symptoombeleid.

// --//
Het ergelijke en trieste (ook voor de nabestaanden) is nog dat er selectief op emotie wordt (in)gestuurd.
Ik zie de volgende stap al.... in dit licht .... verbieden van de zelfrijdende elektrische auto omdat er (100% zeker in het begin) mensen door (zullen en gaan) verongelukken.

De minister roept de onbekwaamheid omtrent haar beleid over zichzelf af waardoor ze het idd niet meer goed kan doen.
Waarom ze niet met beide handen het Stint verbeterplan - met allerlei hotemetoten, test & scholen + certificaten - heeft omarmd voor de Stint, is mij een raadsel.
Als ze het mediaal handig had gespeeld, had ze een commissie ingesteld met een zooi professioneel kijkende inspecteurs.

Nee hoor, wachten op een langdradig rapport waar altijd wel wat (on)zinnigs in moet gaan staan en dan maar hopen dat mensen het gaande de tijd, het zullen vergeten. Ondertussen is wel een bedrijf naar de klote geholpen, worden kinderdagverblijven opgezadeld met problemen. Dat rijden met busjes of aan touwtjes lopen nu veiliger is, valt sws te bezien.
Naar grote waarschijnlijkheid komt er uit het rapport dat dat ding nooit goedgekeurd had mogen worden in huidige vorm en ILT/RDW hebben zitten slapen. Alles wat ze nu doen is reeds beginnen met damage control.

Ze hopen denk ik ook, dat de mensen het alweer vergeten zijn als het rapport straks komt over 2 jaar.
.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:59:01 #198
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182885978
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:01 schreef klaasweetalles het volgende:
Wat moeten die ouders en familie van die slachtoffers wel niet denken?
Zou zomaar kunnen dat die heel realistisch in het leven staan en beseffen dat het een noodlottig ongeval betreft. En dat ze heel goed begrijpen dat die stints voor ouders en buitenschoolse opvangen een heel handig vervoersmiddel is.

Alleen die opvatting past natuurlijk niet in jouw straatje en kan ook niet, omdat er kindjes bij het ongeval betrokken waren.
  donderdag 1 november 2018 @ 21:01:44 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182886054
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:03 schreef Fer het volgende:
Waarschijnlijkheid komt er uit het rapport dat dat ding nooit goedgekeurd had mogen worden in huidige vorm en ILT/RDW hebben zitten slapen. Alles wat ze nu doen is reeds beginnen met damage control.
Goed punt idd.. en ik vermoed ook dat het die kant op gaat.

Het is tamelijk zot, op zichzelf, dat je 10 kinderen zonder technische controle of rijbewijs in een plastic bakkie over de weg mag vervoeren.
Wat op zichzelf, imho, totaal losstaat van het verschrikkelijke ongeluk. Dat (ongeluk) had net zo goed kunnen gebeuren met een volgeladen kidsbusje, auto of zelfs ordinaire autobus.

Wanneer ik moet kiezen tussen 10 rondhupsende kinderen die ergens op straat naar toe moeten lopen, kies ik (ook als ouder) liever voor dat rijbakkie waar ze tenminste overzicht (kunnen) houden. Alternatief is een busje wat ook weer allerlei logistieke nadelen heeft, ook omdat je niet overal zomaar voor de deur kunt komen, laat staan over bospaden etc. Ook kan je je dan afvragen of die busbestuurder dan wel/ook zonder "certificaat" met 8 kinderen mag rondkarren.

Je kan natuurlijk ook gaan voor, dat bezeren doet leren wat gezien de tijdsgeest niet meer doenbaar is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182887014
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:59 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen dat die heel realistisch in het leven staan en beseffen dat het een noodlottig ongeval betreft. En dat ze heel goed begrijpen dat die stints voor ouders en buitenschoolse opvangen een heel handig vervoersmiddel is.

Alleen die opvatting past natuurlijk niet in jouw straatje en kan ook niet, omdat er kindjes bij het ongeval betrokken waren.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Goed punt idd.. en ik vermoed ook dat het die kant op gaat.

Het is tamelijk zot, op zichzelf, dat je 10 kinderen zonder technische controle of rijbewijs in een plastic bakkie over de weg mag vervoeren.
Wat op zichzelf, imho, totaal losstaat van het verschrikkelijke ongeluk. Dat (ongeluk) had net zo goed kunnen gebeuren met een volgeladen kidsbusje, auto of zelfs ordinaire autobus.

Wanneer ik moet kiezen tussen 10 rondhupsende kinderen die ergens op straat naar toe moeten lopen, kies ik (ook als ouder) liever voor dat rijbakkie waar ze tenminste overzicht (kunnen) houden. Alternatief is een busje wat ook weer allerlei logistieke nadelen heeft, ook omdat je niet overal zomaar voor de deur kunt komen, laat staan over bospaden etc. Ook kan je je dan afvragen of die busbestuurder dan wel/ook zonder "certificaat" met 8 kinderen mag rondkarren.

Je kan natuurlijk ook gaan voor, dat bezeren doet leren wat gezien de tijdsgeest niet meer doenbaar is.
mad

ben ik nou gek of jullie gestoord

Het zal nooit meer mogelijk worden omdat ding nog op de weg te krijgen...

compleet gestoord vervoermiddel dat altijd risicoos met zich mee zal brengen.

Het zal maar gebeuren dat de overheid weer toestemming geeft en 2 weken later ergens weer een ongeluk gaat gebeuren...

Zijn er nog gekkies die willen geloven dat de minister dat risico wil lopen? :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')