abonnement Unibet Coolblue
pi_182817992
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

"Slechts bij een klein percentage van de stints zou er mogelijk een probleem kunnen zijn, aldus het NFI, namelijk als bij een draadbreuk de ingebouwde schakelaar ('microswitch') niet werkt. Alleen in die gevallen zou de elektronische bolderkar alleen nog door het omdraaien van de contactsleutel kunnen worden gestopt."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ie-achter-over-stint
wát het NFI schrijft:

De foutherkenning is afhankelijk van de goede werking van een in de gashendel geïntegreerde schakelaar (microswitch).
Als dé microswitch continu in de geschakelde modus blijft, dan wordt dat door het systeem niet als fout herkend, en is er geen merkbare invloed op de werking van het voertuig.


Het is dus een hypothetisch geval van falen op falen. Er moet de draadbreuk zijn en dan moet de beveiliging niet werken.
Tekst leest toch net iets anders dan de quote die jij hierboven neerzet.
Dit zou ik bij een incidentonderzoek nooit als start te durven gebruiken en zeker niet in zo'n gevoelige discussie.

Lees ook de verdere analyse van RTL over het onderzoek van het NFI en ILT.
pi_182821403
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 21:35 schreef Falco het volgende:
Puur op basis van feiten en technische redenen, heeft de overheid de beslissing genomen om de Stint niet op de openbare weg toe te laten. Daar hoef je geen hoor-wederhoor toe te passen enkel verheldering als bepaalde tekeningen/designkeuzes niet helder zijn in dat onderzoek. We hebben het hier niet over een rechstzaak maar gewoon een technisch onderzoek.

De fabrikant heeft zijn design aangepast zodanig drastisch dat die Stint eigenlijk opnieuw door de keuring zou moeten. Dat is nagelaten, waardoor ik eigenlijk de overheid in deze niet zo verantwoordelijk vind voor dit drama. Hoofdverantwoordelijke is de producent van de Sint. 6
Kan het niet laten om deze uitspraak toch maar opnieuw te quoten, in het kader van de laatste ontwikkelingen en het onderzoek van RTL.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_182823407
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:12 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Dat is nog helemaal niet zeker... Sowieso geloof ik vooralsnog niets van het onderzoek van de ILT, want die hebben gewoon onwaarheden lopen verkopen: https://feitoffake.wordpr(...)et-kan-beantwoorden/
Zijn die antwoorden serieus..?

Hoe kan je iets zo stellig beweren, zoals dat de smelttemperatuur van “normale soldeer” 72 graden is (iets wat overduidelijk onzin is), maar vervolgens uitgebreid onderzoek nodig hebben om te verklaren waar die informatie vandaag komt? :?

Als dit klopt dan is dat wel erg dubieus.
pi_182825904
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Helaas niet. Er is slechts een broddelwerkje van het ILT wat de minister heeft gebruikt om de Stint stil te zetten. Feitelijk is er nog niets bekend, het 'onderzoek' van het ILT is zodanig slecht, onvolledig en onjuist dat dit niet serieus genomen kan worden.

Ik had de hoop dat we ondertussen wel een gedegen rapport van een gerenommeerde instantie zouden hebben liggen waar we feiten in kunnen lezen en op basis daarvan zorgen voor meer veiligheid. Want dat is toch wat we allemaal willen, een veilig vervoersmiddel.
Bewuste stint is inderdaad nog niet onderzocht.
pi_182826033
Volgens Edwin Renzen is hij met zijn aanpassingen binnen de aangegeven kaders gebleven, namelijk max. 4 kW en 25 km/u.

Als dat zo is, dan zijn de opmerkingen dat hij de stint na die aanpassingen opnieuw had moeten laten keuren natuurlijk onzin.
pi_182826234
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 14:39 schreef AchJa het volgende:

Het NFI zegt gewoon dat de mogelijkheid bestaat dat de stint op hol kan slaan en dat dit alleen maar onderbroken kan worden door het omdraaien van de contactsleutel...
Nader onderzoek toonde aan dat je kan draaien aan die handgrepen en je de richting kan aanpassen waar je naartoe gaat.

Ohja, toen ik bij een elektrische fietsenboer werkte was er nog zoiets als "motor onderbrekende handremmen" is dat inmiddels afgeschaft ofzo?
pi_182826951
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 23:10 schreef Physsic het volgende:
Volgens Edwin Renzen is hij met zijn aanpassingen binnen de aangegeven kaders gebleven, namelijk max. 4 kW en 25 km/u.

Als dat zo is, dan zijn de opmerkingen dat hij de stint na die aanpassingen opnieuw had moeten laten keuren natuurlijk onzin.
En die noodknop dan?
pi_182828864
Dat de snelheid maximaal 25 km mocht zijn, met tien kinderen in een plastic bak, is sowieso al absurd.
Denk je eens in hoe hard 25 km per uur is met een elektrische fiets. Dat is best hard. Stel je dan zo'n grote bak voor met tien kinderen er in. Dat kan toch niet waar zijn?
pi_182828897
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 00:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

En die noodknop dan?
Wat is daarmee?

Die doet niet ter zake, in de eerste batch (die goedgekeurd is) zat geen noodknop.
https://feitoffake.wordpr(...)ringen-van-de-stint/

Die is later toegevoegd en weer weggehaald ivm de vele problemen van kinderen die er al rijdend voor de lol op drukten. Viel hij steeds stil op gevaarlijke plekken.
pi_182828901
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 07:10 schreef Loekie1 het volgende:
Dat de snelheid maximaal 25 km mocht zijn, met tien kinderen in een plastic bak, is sowieso al absurd.
Denk je eens in hoe hard 25 km per uur is met een elektrische fiets. Dat is best hard. Stel je dan zo'n grote bak voor met tien kinderen er in. Dat kan toch niet waar zijn?
Auto's En bussen zonder snelheids begrenzer die maximum snelheden kunnen overtreden en dit ook regelmatig doen, dat kan toch niet waar zijn. :')
pi_182828902
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 07:10 schreef Loekie1 het volgende:
Dat de snelheid maximaal 25 km mocht zijn, met tien kinderen in een plastic bak, is sowieso al absurd.
Denk je eens in hoe hard 25 km per uur is met een elektrische fiets. Dat is best hard. Stel je dan zo'n grote bak voor met tien kinderen er in. Dat kan toch niet waar zijn?
Naar mijn weten ging de Stint 'slechts' 17 km/u.

Wat mijn inziens een prima snelheid is om mee te kunnen komen in het verkeer. Langzamer zorgt ervoor dat je constant ingehaald wordt met alle mogelijke toeren, en sneller is zoals je zegt best hard.
pi_182828928
Bij Pauw zegt de eigenaar: er zit een veertje in de gashandel en dat veertje gaat wel eens kapot. Dan ga je langs en dan zet je een nieuw gashandeltje erop.
????

Het lijken me toch een aantal snelle jongens die iets te laconiek over een voertuig denken.
Volgens mij werkt het zo, als je de gashandel loslaat, draait hij automatisch terug door dat veertje. Als dat veertje kapot is, kun je de gashandel zelf handmatig terugdraaien. Maar niemand weet dat natuurlijk en niemand doet dat in een noodsituatie. Die handrem links die erbij geplaatst is, die gebruik je niet zolang dat veertje werkt in die gashandel dus die ben je niet gewend te gebruiken, zeker niet in een noodsituatie.

Zo'n veertje in die gashandel is zo belangrijk, die mag helemaal niet kapot gaan in principe. Dingen die zo belangrijk zijn horen van oerdegelijke kwaliteit te zijn.

[ Bericht 23% gewijzigd door Loekie1 op 30-10-2018 07:36:57 ]
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:43:37 #113
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_182829082
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:39 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Kan het niet laten om deze uitspraak toch maar opnieuw te quoten, in het kader van de laatste ontwikkelingen en het onderzoek van RTL.

Maar dat is het dus precies... De aanpassingen vielen binnen de richtlijnen dus hoefde er helemaal geen herkeuring uitgevoerd te worden. Dit is gewoon bullshit van een stelletje ambtenaren die zich willen indekken.
pi_182829109
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 07:43 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Maar dat is het dus precies... De aanpassingen vielen binnen de richtlijnen dus hoefde er helemaal geen herkeuring uitgevoerd te worden. Dit is gewoon bullshit van een stelletje ambtenaren die zich willen indekken.
Je gaat ervan uit dat allerlei voertuigen af en toe gecontroleerd worden door TNO in opdracht van de overheid. Dat blijkt dus helemaal niet het geval te zijn. Een nieuw voertuig voor het vervoer van kinderen wordt in 2011 toegelaten en daarna helemaal niet meer gecontroleerd. Als dat de wet is, zou ik de wet aanpassen.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:50:20 #115
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_182829142
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 07:24 schreef Loekie1 het volgende:
Bij Pauw zegt de eigenaar: er zit een veertje in de gashandel en dat veertje gaat wel eens kapot. Dan ga je langs en dan zet je een nieuw gashandeltje erop.
????

Het lijken me toch een aantal snelle jongens die iets te laconiek over een voertuig denken.
Volgens mij werkt het zo, als je de gashandel loslaat, draait hij automatisch terug door dat veertje. Als dat veertje kapot is, kun je de gashandel zelf handmatig terugdraaien. Maar niemand weet dat natuurlijk en niemand doet dat in een noodsituatie. Die handrem links die erbij geplaatst is, die gebruik je niet zolang dat veertje werkt in die gashandel dus die ben je niet gewend te gebruiken, zeker niet in een noodsituatie.

Zo'n veertje in die gashandel is zo belangrijk, die mag helemaal niet kapot gaan in principe. Dingen die zo belangrijk zijn horen van oerdegelijke kwaliteit te zijn.
Ik weet niet in hoeverre deze bron onafhankelijk is, maar in dit artikel wordt vermeld dat de fabrikant van de gashendels die in de Stint gebruikt worden juist bekend staat om zijn kwaliteit.

https://feitoffake.wordpr(...)ijs-na-stint-verbod/
pi_182829251
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 07:10 schreef Loekie1 het volgende:
Dat de snelheid maximaal 25 km mocht zijn, met tien kinderen in een plastic bak, is sowieso al absurd.
Denk je eens in hoe hard 25 km per uur is met een elektrische fiets. Dat is best hard. Stel je dan zo'n grote bak voor met tien kinderen er in. Dat kan toch niet waar zijn?
De inspectie keek toe en zag dat het goed was!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182829341
Het gaat erom dat de eigenaar ongelooflijk laconiek praat over een gashandeltje.
Bij Pauw zegt de eigenaar: er zit een veertje in de gashandel en dat veertje gaat wel eens kapot. Dan ga je langs en dan zet je een nieuw gashandeltje erop.

Ik denk dat hij nu wel spijt heeft maar het is nu te laat.
pi_182839018
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 07:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wat is daarmee?

Die doet niet ter zake, in de eerste batch (die goedgekeurd is) zat geen noodknop.
https://feitoffake.wordpr(...)ringen-van-de-stint/

Die is later toegevoegd en weer weggehaald ivm de vele problemen van kinderen die er al rijdend voor de lol op drukten. Viel hij steeds stil op gevaarlijke plekken.
Was die maar op deze gevaarlijke plek stilgevallen dan was veel bespaard gebleven toch?
pi_182843148
Ik zit net RTL Nieuws te kijken. Ik snap dat dit kosten met zich meebrengt qua vervangend vervoer dat nu ingezet moet worden, maar volgens mij is men ook wel onrealistisch om te stellen dat verbeteringen op alle Stints binnen twee weken kunnen zijn doorgevoerd.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_182851477
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 19:40 schreef TheVulture het volgende:
Ik zit net RTL Nieuws te kijken. Ik snap dat dit kosten met zich meebrengt qua vervangend vervoer dat nu ingezet moet worden, maar volgens mij is men ook wel onrealistisch om te stellen dat verbeteringen op alle Stints binnen twee weken kunnen zijn doorgevoerd.
Het failliet laten gaan van Stintum heeft het nog minder realistisch gemaakt....

De rechter heeft nog geen uitspraak gedaan, ik vermoed dat er op een kettingreactie gerekend wordt. Als de Stint deze week weer de weg op mag dan zal het faillissement wel afgekeurd worden omdat er dan weer geld binnenkomt. Als er weer geld binnenkomt kan er gewerkt worden aan eventuele aanpassingen. En dan zou alles, met een flinke imago deuk, wel weer een beetje goed kunnen komen.

Maar eigenlijk is buiten het opheffen van het verbod er nog een ander heel belangrijk punt. De vraag wat er nu mis gegaan is. Alleen dan kan je met fatsoen aanpassingen uitvoeren die de veiligheid ten goede komen.

Voor mijn gevoel staat alles op elkaar te wachten. De eerste stap zal de uitspraak van morgen zijn, die is alles bepalend voor wat er verder gaat gebeuren.
pi_182852658
quote:
11s.gif Op maandag 29 oktober 2018 23:18 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Ohja, toen ik bij een elektrische fietsenboer werkte was er nog zoiets als "motor onderbrekende handremmen" is dat inmiddels afgeschaft ofzo?
Op dat soort beveiligingen is bespaart en dat maakt de stint ook zo gevaarlijk. Die ontbreken zelfs helemaal. Is gewoon maar een kwestie van een relaisschakeling die een paar euro kost. Het ding is zo goedkoop mogelijk in elkaar gezet en veiligheid kost dan weer geld.
pi_182869176
https://nos.nl/artikel/22(...)uistheid-verbod.html

Crèche nuanceerde Stint-melding, minister blijft bij juistheid verbod


Minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat heeft de Tweede Kamer niet alle informatie gegeven over het onderzoek naar de Stint, de elektrische bakfiets voor kindervervoer. Dat blijkt uit een brief die ze woensdagavond laat naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Het gaat vooral om een schriftelijke politieverklaring van een medewerkster van een kinderdagverblijf over het op hol slaan van een Stint. Zij is opnieuw naar de politie gegaan toen ze het gevoel kreeg dat haar eerdere verklaring een belangrijke reden was voor de minister om de Stint te verbieden op de openbare weg. Ze vond "dat er met haar verhaal aan de haal was gegaan" en legde een tweede verklaring af waarin ze de technische gebreken van de elektrische bakfiets nuanceerde.

De minister benadrukt dat deze extra verklaring niets afdoet aan haar besluit. "Ook nu ik het nieuwe proces-verbaal ken, blijven voor mij de twijfels rondom de veiligheid van de Stint overeind."

Kamer kreeg verklaring niet
In de media, onder meer bij RTL Nieuws, werd al langer bericht over deze tweede aanvullende verklaring. De Tweede Kamer heeft deze verklaring niet gekregen.

In de brief schrijft de minister dat ze woensdag de informatie heeft gekregen. "Vandaag is mij duidelijk geworden dat er een nieuw proces-verbaal, op 3 oktober 2018, is opgesteld met een aanvullende melding van de meldster en haar leidinggevende", schrijft Van Nieuwenhuizen.

Fabrikant geeft niet thuis
Verder schrijft de minister in haar brief dat ze in antwoorden van Kamervragen "abusievelijk" de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) is weggelaten als betrokken partij bij het onderzoek naar de omstandigheden van het ongeluk in Oss. Daar kwamen vier kinderen in een Stint om het leven bij een spoorwegongeluk.

Uit de brief blijkt ook dat de fabrikant van de elektrische fiets nog geen gehoor heeft gegeven aan een aantal verzoeken van de ILT om informatie over de bakfiets. De fabrikant heeft begin deze week zijn faillissement aangevraagd.

Later vandaag debatteert de Tweede Kamer met minister Van Nieuwenhuizen over het ongeluk met de Stint en de aanpak van de minister.


Een kamerlid die niet alle informatie geeft... Naja zeg dat gebeurt anders nooit..
pi_182869864
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 02:06 schreef NeoDweezil het volgende:


Een kamerlid die niet alle informatie geeft... Naja zeg dat gebeurt anders nooit..
Kamerlid?
pi_182870097
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:02 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

wát het NFI schrijft:

De foutherkenning is afhankelijk van de goede werking van een in de gashendel geïntegreerde schakelaar (microswitch).
Als dé microswitch continu in de geschakelde modus blijft, dan wordt dat door het systeem niet als fout herkend, en is er geen merkbare invloed op de werking van het voertuig.

Het is dus een hypothetisch geval van falen op falen. Er moet de draadbreuk zijn en dan moet de beveiliging niet werken.
Tekst leest toch net iets anders dan de quote die jij hierboven neerzet.
Dit zou ik bij een incidentonderzoek nooit als start te durven gebruiken en zeker niet in zo'n gevoelige discussie.

Lees ook de verdere analyse van RTL over het onderzoek van het NFI en ILT.
Maar ook als die microswitch werkt moet je de hendel in de nulstand brengen om de Stint te stoppen. Bestuurders zijn gewend dat de Stint vertraagt wanneer ze de hendel in die richting draaien, waardoor ze tegen het stuur aangeduwd worden. Wanneer de Stint door een draadbreuk op hol slaat worden ze daarentegen achteruit geworpen. Best mogelijk dat ze dan de hendel niet helemaal tot de nulstand draaien, omdat hun voorarm dan in een lagere positie is waardoor de "polsbeweging" die ze gewoon zijn te maken niet meer volstaat om de hendel tot nul te draaien.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182870198
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 07:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kamerlid?
quote:
Minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat heeft de Tweede Kamer niet alle informatie gegeven over het onderzoek naar de Stint, de elektrische bakfiets voor kindervervoer. Dat blijkt uit een brief die ze woensdagavond laat naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
De eigenaar van Stint natuurlijk ook. Maar ik doelde op minister Van Nieuwenhuizen. En eigenlijk bedoelde ik iemand in de politiek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')