abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 oktober 2018 @ 13:57:53 #101
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_182510661
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:54 schreef Lunatiek het volgende:

Dat anti-facisten ondanks de uitleg nog steeds doordrammen dat dat kruis weg moet is ook wat anders.
Waarom noemen we die mensen eigenlijk "anti-fascisten".

Of is dat conform Churchill's beroemde uitspraak? Dat zou nog enigszins kunnen kloppen.
  zondag 14 oktober 2018 @ 13:59:28 #102
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182510688
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:54 schreef Lunatiek het volgende:

Dat jij een "gooi ons maar weg" mentaliteit hebt en pro-actief dat kruis verwijdert omdat je ergens in de verte mensen over de associatie met antisemitisme hebt horen roepen is iets anders.
Ten eerste heb ik geen "gooi ons maar weg" mentaliteit (hoewel ik me wel afvraag wat je dan precies met 'ons' bedoelt), ten tweede zou ik zelf geen swastika aan de muur hangen, niet vanwege 'wat mensen ergens in de verte ervan denken' maar omdat ik dat zelf gewoon niet wil. Omdat ik dat *zelf* niet OK vind.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 14 oktober 2018 @ 14:00:02 #103
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182510698
quote:
12s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:24 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ga eerst die bron even lezen voor je vragen stelt die je zelf beantwoorden kan ajb.
Je bedoelt dat ophitsende stuk van Nu.nl dat bijna 11 maanden nà de gebeurtenissen is geschreven? De oproep vorig jaar, van Jenny, was duidelijk genoeg: zorg dat de anti-pieten het feest in Dokkum niet verstoren.
Daar zullen best conservatieve pro-pieten en nazi-sympatisanten bijzitten, en relatief veel omdat het gros dat vindt dat Piet moet veranderen het best vinden dat het feest wordt verstoord door demonstranten (zoals eerder in Gouda, zoals in Schiedam was getracht, zoals Rotterdam de noodtoestand heeft afgekondigd en zoals de Freedom Ride naar Meppel gelukkig door omstandigheden niet heeft kunnen verlopen).
  zondag 14 oktober 2018 @ 14:01:13 #104
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182510717
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:40 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Klopt, daarom werd de bus van KOZP geblokkeerd.
Dat lijkt me hier off topic. Maar als je van mening bent dat het om deze reden blokkeren van snelwegen door burgers legaal zou moeten zijn dan wacht ik je voorstellen voor aanpassingen van de wet in spanning af. (In het andere topic.)
  zondag 14 oktober 2018 @ 14:02:36 #105
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182510733
quote:
10s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Bestaan er ook nog smaakvolle negerkarikaturen?
Akeem Joffer _O_
  zondag 14 oktober 2018 @ 14:04:54 #106
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182510763
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat dan weer wel in strijd is met de wet.
Welke wet bedoel je?
  zondag 14 oktober 2018 @ 14:05:25 #107
6484 ExTec
pi_182510774
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik geen "gooi ons maar weg" mentaliteit (hoewel ik me wel afvraag wat je dan precies met 'ons' bedoelt),
Met ons worden Nederlanders bedoeld.

En ja; ik heb gelezen hoe jij eerder tactisch probeert te stellen dat Nederlanders geen cultuur hebben.

Wat belachelijk is :)

quote:
ten tweede zou ik zelf geen swastika aan de muur hangen, niet vanwege 'wat mensen ergens in de verte ervan denken' maar omdat ik dat zelf gewoon niet wil.
En fijn dat jij geen swastika aan de muur wil hebben, zou ik zelf ook niet willen, maar we zien je echt dit schrijven:

quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:17 schreef Molurus het volgende:

Als ik een hakenkruis aan mijn muur hang, en zeg "ik heb daar geen neo-nazistische bedoelingen mee", betekent dat niet per definitie dat het dan OK is.
Maar je blijft maar vergeten dat dit slechts jouw waardeoordeel is hé?

Een boeddhist die een swastika aan de muur heeft, is prima Ok wat mij betreft.

Maar ik ben dan ook niet mijn beperkte wereldbeeld aan anderen aan het opdringen.
  zondag 14 oktober 2018 @ 14:07:30 #108
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182510800
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Waarom noemen we die mensen eigenlijk "anti-fascisten".

Of is dat conform Churchill's beroemde uitspraak? Dat zou nog enigszins kunnen kloppen.
Uhm... als je vindt dat een hakenkruis voor fascisme staat (in het bijzonder nazi-fascisme met antisemitisme en dergelijke) en je bent daartegen vanwege het fascisme dan maakt je dat een anti-fascist, letterlijk. Lijkt mij. Waarmee ik niet wil suggereren dat elkeen die tegen het fascisme is een aanhanger is van antifa en soortgelijke radicale groepen.
  zondag 14 oktober 2018 @ 14:08:27 #109
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182510819
quote:
10s.gif Op zondag 14 oktober 2018 14:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Met ons worden Nederlanders bedoeld.
Aha. Als in "mensen die de Nederlandse nationaliteit bezitten, inclusief iedereen die ZP een smakeloze negerkarikatuur vindt"?

quote:

En ja; ik heb gelezen hoe jij eerder tactisch probeert te stellen dat Nederlanders geen cultuur hebben.

Wat belachelijk is :)
Wederom geweldige onderbouwing. NOT.

quote:

[..]

En fijn dat jij geen swastika aan de muur wil hebben, zou ik zelf ook niet willen, maar we zien je echt dit schrijven:

[..]

Maar je blijft maar vergeten dat dit slechts jouw waardeoordeel is hé?
Het lijkt erop dat het jou ontgaat dat er niets anders is waar deze discussie over gaat. Het gaat uitsluitend over waardeoordelen. Dit is geen discussie over wetenschappelijke feiten.
  zondag 14 oktober 2018 @ 14:11:04 #110
6484 ExTec
pi_182510856
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 14:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aha. Als in "mensen die de Nederlandse nationaliteit bezitten, inclusief iedereen die ZP een smakeloze negerkarikatuur vindt"?
Wat mij betreft wel.

quote:
Wederom geweldige onderbouwing. NOT.
De discussie over het al dan niet hebben van een cultuur is al miljarden keren gevoerd.

Gasten zoals jij grijpen de abstracte aard ervan aan, om maar te gaan pontificeren dat zulks niet bestaat.

Wat gewoon belachelijk is ;)

quote:
Het lijkt erop dat het jou ontgaat dat er niets anders is waar deze discussie over gaat. Het gaat uitsluitend over waardeoordelen. Dit is geen discussie over wetenschappelijke feiten.
Zoals het jou ontgaat dat je zelf een minderheidsstandpunt bekleed? :)
pi_182510863
Goran Sluiter, advocaat :
quote:
De uitzending heeft de nodige beroering teweeg gebracht omdat RTL Late Night de afspraken met Jenny Douwes zou hebben geschonden dat zij niet aan tafel in gesprek zou hoeven te gaan met Jerry Afriyie. Dit is onjuist. In het belang van een correcte weergave van de feiten wil ik graag uitleggen wat er werkelijk is voorgevallen.
  zondag 14 oktober 2018 @ 14:13:38 #112
6484 ExTec
pi_182510882
quote:
Goeie bron.
  zondag 14 oktober 2018 @ 14:13:57 #113
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182510888
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 14:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat lijkt me hier off topic. Maar als je van mening bent dat het om deze reden blokkeren van snelwegen door burgers legaal zou moeten zijn dan wacht ik je voorstellen voor aanpassingen van de wet in spanning af. (In het andere topic.)
Het gaat om verschillende zaken die door elkaar lopen:
- Mag je een snelweg blokkeren? Het antwoord daarop staat heel duidelijk in de wet: nee, dat mag niet, welke reden je er ook voor aandraagt.
- Mag je als burger andere burgers beletten te demonstreren? Dat is al wat ingewikkelder, want dat staat nergens expliciet in een wet. Maar ook hier zou het niet uit moeten maken waarvoor of waartegen wordt gedemonstreerd bij het antwoord op de vraag. Zelfs niet als het om een illegale demonstratie gaat.
De rechtszaak heeft verder niks met het uiterlijk van Zwarte Piet te maken. oO/ 8} <O)
  zondag 14 oktober 2018 @ 14:19:09 #114
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182510945
quote:
Jenny is geen mediamens, in tegenstelling tot die andere mensen daar die wel mediatrainingen hebben gehad en regelmatig in de media komen. Die Jenny moet je niet met dat geweld van zo'n Afryie confronteren, die zag zich natuurlijk volkomen in het nauw gedreven.
:R
pi_182511222
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 14:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jenny is geen mediamens, in tegenstelling tot die andere mensen daar die wel mediatrainingen hebben gehad en regelmatig in de media komen. Die Jenny moet je niet met dat geweld van zo'n Afryie confronteren, die zag zich natuurlijk volkomen in het nauw gedreven.
:R
Tjonge..... welk geweld was Afryie dan van plan aan die tafel.?
Zijn manier van argumenteren is best wel rustig en redelijk. Dus verbaal geweld kan het niet zijn.
Of Jenny was gewoon bang voor zijn argumenten. Ken ook...
Of ze fantaseerde dat hij een vreselijk eng mens is die daar met intimiderend en verbaal geweld aan tafel zou aanschuiven.
  zondag 14 oktober 2018 @ 14:47:33 #116
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182511281
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 14:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tjonge..... welk geweld was Afryie dan van plan aan die tafel.?
Zijn manier van argumenteren is best wel rustig en redelijk. Dus verbaal geweld kan het niet zijn.
Of Jenny was gewoon bang voor zijn argumenten. Ken ook...
Of ze fantaseerde dat hij een vreselijk eng mens is die daar met intimiderend en verbaal geweld aan tafel zou aanschuiven.
Jeffrey is in elk geval niet op zijn mondje gevallen en heeft dit varkentje al veel vaker gewassen. Zelfs als hij rustig is, weet hij heel goed hoe hij het spelletje moet spelen. Dat kan bijzonder intimiderend overkomen.
Ik snap sowieso niet waarom die twee hangende de rechtszaak zo nodig op tv moeten. Wacht eerst de uitspraak af.
  zondag 14 oktober 2018 @ 14:53:21 #117
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182511336
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 14:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ophitsende stuk van Nu.nl dat bijna 11 maanden nà de gebeurtenissen is geschreven? De oproep vorig jaar, van Jenny, was duidelijk genoeg: zorg dat de anti-pieten het feest in Dokkum niet verstoren.
Daar zullen best conservatieve pro-pieten en nazi-sympatisanten bijzitten, en relatief veel omdat het gros dat vindt dat Piet moet veranderen het best vinden dat het feest wordt verstoord door demonstranten (zoals eerder in Gouda, zoals in Schiedam was getracht, zoals Rotterdam de noodtoestand heeft afgekondigd en zoals de Freedom Ride naar Meppel gelukkig door omstandigheden niet heeft kunnen verlopen).
Het is een achtergrondartikel met gewogen informatie, waar zowel pro- als antipieten hun standpunten in kunnen terugvinden.

Welk artikel heb jij het over?
1 + 1 = blauw
pi_182511363
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 14:08 schreef Molurus het volgende:

En daar valt niet uit te komen als de pro-Pieten moeten inzien dat Zwarte Piet een neger moet voorstellen, met de daarmee aangeplakt waarde dat het racisme is, terwijl de pro-Pieten geen neger in Zwart Piet zien en de kreet ZP=racisme in dat geval dan van nul en generlei waarde is. Dus gewoon kappen met dit alles. Ieder zijn eigen ding.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 14 oktober 2018 @ 15:22:37 #119
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182511606
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 14:53 schreef Kamina het volgende:

Welk artikel heb jij het over?
Ik heb het over de oproep van Jenny vam vorig jaar november, vlak voor de intocht. Waar dus geen artikel van is, omdat men dat Friese huismoedertje toen niet serieus nam. Zie verder de topicdeeltjes van vorig jaar.
  zondag 14 oktober 2018 @ 15:42:33 #120
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182511856
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:29 schreef ExTec het volgende:
Er vallen inderdaad geen uitspraken te doen over wat individuen zich in hun hoofd halen, dat klopt.

Maar we kunnen natuurlijk wel kijken naar waar naar waar het item blackface vandaan komt, en waarom het in haar inheemse cultuur een slechte naam heeft.

En dan komen we tot de conclusie dat het niets met Nederland te maken heeft en niets te maken heeft met onze Zwarte Piet.
Het valt misschien nog wel te beargumenteren dat de ontstaangeschiedenis van beide zwartgeschminkte gezichten los van elkaar staan, maar dat het ene in de hedendaagse maatschappij geen invloed heeft op het andere is vrijwel onmogelijk dunkt me.

Alleen al door de beschikking tot normen en waarden uit andere culturen via het internet zijn de twee verbonden. Mogelijk dat ook de migratie van bijvoorbeeld grote groepen Surinamers in de vorige eeuw met de daaropvolgende kritiek op Piet is beinvloed door de anti-blackface beweging, met als gevolg de aanpassing van Piet.

Maar goed, dat is speculatie. Waar ik op doel is dat de connectie tussen Zwarte Piet en blackface groter is dan de meesten willen erkennen.

quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik heb het over de oproep van Jenny vam vorig jaar november, vlak voor de intocht. Waar dus geen artikel van is, omdat men dat Friese huismoedertje toen niet serieus nam. Zie verder de topicdeeltjes van vorig jaar.
Dat heeft dan niets te maken met mijn post en het artikel waar ik naar verwees.

Wilde je dat gewoon even kwijt? Geen probleem hoor, maar dan snap ik tenminste wat de bedoeling is. :)
1 + 1 = blauw
  zondag 14 oktober 2018 @ 16:07:05 #121
6484 ExTec
pi_182512132
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:42 schreef Kamina het volgende:

[..]

Het valt misschien nog wel te beargumenteren dat de ontstaangeschiedenis van beide zwartgeschminkte gezichten los van elkaar staan, maar dat het ene in de hedendaagse maatschappij geen invloed heeft op het andere is vrijwel onmogelijk dunkt me.

Alleen al door de beschikking tot normen en waarden uit andere culturen via het internet zijn de twee verbonden.
Kennis nemen van die materie is wat anders dan die kennis interneren?

Of ben ik ook meteen een klan lid op het moment dat ik een filmpje van iets klan op internet bekijk.

Je kiest ervoor om die gevoeligheden voortaan ook jouw gevoeligheden te laten zijn.

In dat is mijn optiek per definitie al zielig. In het tijdperk van de Eeuwig Gekwetsten, fijntjes wat extra "gevoeligheden" van het internet consumeren, zodat je daarna weer lekker "gekwetst" kunt zijn.

quote:
Mogelijk dat ook de migratie van bijvoorbeeld grote groepen Surinamers in de vorige eeuw met de daaropvolgende kritiek op Piet is beinvloed door de anti-blackface beweging, met als gevolg de aanpassing van Piet.
In Suriname vieren ze gewoon sinterklaas, en vinden ze ons gezeur over zwarte piet onzin.

quote:
Maar goed, dat is speculatie. Waar ik op doel is dat de connectie tussen Zwarte Piet en blackface groter is dan de meesten willen erkennen.
In de VS wel ja.
  zondag 14 oktober 2018 @ 16:10:58 #122
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182512180
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Kennis nemen van die materie is wat anders dan die kennis interneren?

Of ben ik ook meteen een klan lid op het moment dat ik een filmpje van iets klan op internet bekijk.

Je kiest ervoor om die gevoeligheden voortaan ook jouw gevoeligheden te laten zijn.

In dat is mijn optiek per definitie al zielig. In het tijdperk van de Eeuwig Gekwetsten, fijntjes wat extra "gevoeligheden" van het internet consumeren, zodat je daarna weer lekker "gekwetst" kunt zijn.
Dat is een stukje filosofie waar we ons hier misschien maar niet aan moeten wagen. :P

quote:
In Suriname vieren ze gewoon sinterklaas, en vinden ze ons gezeur over zwarte piet onzin.
Met Zwarte Pieten ook, of regenboogpieten zoals op een van de eilanden van de Antillen? Of misschien als Zwarte Duivelpieten, zoals in Tsechië?

quote:
[..]

In de VS wel ja.
De VS is via het internet en televisie heel dichtbij tegenwoordig. ;)
1 + 1 = blauw
  zondag 14 oktober 2018 @ 16:17:00 #123
6484 ExTec
pi_182512243
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:10 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dat is een stukje filosofie waar we ons hier misschien maar niet aan moeten wagen. :P
Neehoor, nu maak je van een muis een olifant.

Het antwoord is nee: als ik ergens verneem van bepaalde standpunten, is dat beslist niet hetzelfde als dat ik spontant, instant, meteen achter die standpunten sta.

quote:
Met Zwarte Pieten ook,
Daar de bevolking aldaar overwegend een donkere huidskleur heeft, denk ik dat wel ja :*

quote:
De VS is via het internet en televisie heel dichtbij tegenwoordig. ;)
Dat klopt.

Maar het komt nogal zielig, hol, over.

quote:
Ik heb geen leven, dus ga ik dagelijks ordinair op de SJW trommel slaan, van te voren natuurlijk even gesurft naar sjwcentral.com om te lezen, waar ik vandaag weer over "gekwetst ben".
  zondag 14 oktober 2018 @ 16:19:04 #124
28033 Pek
je moet wat
pi_182512270
Zo zie je maar weer, je geeft ze een vinger...en ze willen de hele hand :{
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zondag 14 oktober 2018 @ 16:22:12 #125
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182512313
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Neehoor, nu maak je van een muis een olifant.

Het antwoord is nee: als ik ergens verneem van bepaalde standpunten, is dat beslist niet hetzelfde als dat ik spontant, instant, meteen achter die standpunten sta.
Ik ben van mening dat elk stukje informatie dat we tot ons nemen een zekere invloed op ons uitoefent, vandaar. ;)

quote:
[..]

Daar de bevolking aldaar overwegend een donkere huidskleur heeft, denk ik dat wel ja :*
Nou ja, schminken ze zich zwart zoals op de Antillen (en roze, groen, blauw etc), of ben je nu letterlijk donkere mensen met Zwarte Pieten vergelijken? :o

quote:
[..]

Dat klopt.

Maar het komt nogal zielig, hol, over.

[..]

Kennis tot je nemen en daarmee je wereldbeeld verruimen en tot meer zelfbegrip komen, lijkt mij allesbehalve zielig. Maar dat ben ik.

Overigens vind ik het ironisch dat je invloed van andere culturen bagatelliseert terwijl je een engelstalige ondertitel hebt, maar misschien mis ik hier iets (en dan doel ik niet op je signature).
1 + 1 = blauw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')