Waarom noemen we die mensen eigenlijk "anti-fascisten".quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:54 schreef Lunatiek het volgende:
Dat anti-facisten ondanks de uitleg nog steeds doordrammen dat dat kruis weg moet is ook wat anders.
Ten eerste heb ik geen "gooi ons maar weg" mentaliteit (hoewel ik me wel afvraag wat je dan precies met 'ons' bedoelt), ten tweede zou ik zelf geen swastika aan de muur hangen, niet vanwege 'wat mensen ergens in de verte ervan denken' maar omdat ik dat zelf gewoon niet wil. Omdat ik dat *zelf* niet OK vind.quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:54 schreef Lunatiek het volgende:
Dat jij een "gooi ons maar weg" mentaliteit hebt en pro-actief dat kruis verwijdert omdat je ergens in de verte mensen over de associatie met antisemitisme hebt horen roepen is iets anders.
Je bedoelt dat ophitsende stuk van Nu.nl dat bijna 11 maanden nà de gebeurtenissen is geschreven? De oproep vorig jaar, van Jenny, was duidelijk genoeg: zorg dat de anti-pieten het feest in Dokkum niet verstoren.quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:24 schreef Kamina het volgende:
[..]
Ga eerst die bron even lezen voor je vragen stelt die je zelf beantwoorden kan ajb.
Dat lijkt me hier off topic. Maar als je van mening bent dat het om deze reden blokkeren van snelwegen door burgers legaal zou moeten zijn dan wacht ik je voorstellen voor aanpassingen van de wet in spanning af. (In het andere topic.)quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:40 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Klopt, daarom werd de bus van KOZP geblokkeerd.
Akeem Jofferquote:Op zondag 14 oktober 2018 13:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bestaan er ook nog smaakvolle negerkarikaturen?
Welke wet bedoel je?quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat dan weer wel in strijd is met de wet.
Met ons worden Nederlanders bedoeld.quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik geen "gooi ons maar weg" mentaliteit (hoewel ik me wel afvraag wat je dan precies met 'ons' bedoelt),
En fijn dat jij geen swastika aan de muur wil hebben, zou ik zelf ook niet willen, maar we zien je echt dit schrijven:quote:ten tweede zou ik zelf geen swastika aan de muur hangen, niet vanwege 'wat mensen ergens in de verte ervan denken' maar omdat ik dat zelf gewoon niet wil.
Maar je blijft maar vergeten dat dit slechts jouw waardeoordeel is hé?quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:17 schreef Molurus het volgende:
Als ik een hakenkruis aan mijn muur hang, en zeg "ik heb daar geen neo-nazistische bedoelingen mee", betekent dat niet per definitie dat het dan OK is.
Uhm... als je vindt dat een hakenkruis voor fascisme staat (in het bijzonder nazi-fascisme met antisemitisme en dergelijke) en je bent daartegen vanwege het fascisme dan maakt je dat een anti-fascist, letterlijk. Lijkt mij. Waarmee ik niet wil suggereren dat elkeen die tegen het fascisme is een aanhanger is van antifa en soortgelijke radicale groepen.quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom noemen we die mensen eigenlijk "anti-fascisten".
Of is dat conform Churchill's beroemde uitspraak? Dat zou nog enigszins kunnen kloppen.
Aha. Als in "mensen die de Nederlandse nationaliteit bezitten, inclusief iedereen die ZP een smakeloze negerkarikatuur vindt"?quote:
Wederom geweldige onderbouwing. NOT.quote:Op zondag 14 oktober 2018 14:05 schreef ExTec het volgende:
En ja; ik heb gelezen hoe jij eerder tactisch probeert te stellen dat Nederlanders geen cultuur hebben.
Wat belachelijk is![]()
Het lijkt erop dat het jou ontgaat dat er niets anders is waar deze discussie over gaat. Het gaat uitsluitend over waardeoordelen. Dit is geen discussie over wetenschappelijke feiten.quote:Op zondag 14 oktober 2018 14:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
En fijn dat jij geen swastika aan de muur wil hebben, zou ik zelf ook niet willen, maar we zien je echt dit schrijven:
[..]
Maar je blijft maar vergeten dat dit slechts jouw waardeoordeel is hé?
Wat mij betreft wel.quote:Op zondag 14 oktober 2018 14:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Aha. Als in "mensen die de Nederlandse nationaliteit bezitten, inclusief iedereen die ZP een smakeloze negerkarikatuur vindt"?
De discussie over het al dan niet hebben van een cultuur is al miljarden keren gevoerd.quote:Wederom geweldige onderbouwing. NOT.
Zoals het jou ontgaat dat je zelf een minderheidsstandpunt bekleed?quote:Het lijkt erop dat het jou ontgaat dat er niets anders is waar deze discussie over gaat. Het gaat uitsluitend over waardeoordelen. Dit is geen discussie over wetenschappelijke feiten.
quote:De uitzending heeft de nodige beroering teweeg gebracht omdat RTL Late Night de afspraken met Jenny Douwes zou hebben geschonden dat zij niet aan tafel in gesprek zou hoeven te gaan met Jerry Afriyie. Dit is onjuist. In het belang van een correcte weergave van de feiten wil ik graag uitleggen wat er werkelijk is voorgevallen.
Het gaat om verschillende zaken die door elkaar lopen:quote:Op zondag 14 oktober 2018 14:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat lijkt me hier off topic. Maar als je van mening bent dat het om deze reden blokkeren van snelwegen door burgers legaal zou moeten zijn dan wacht ik je voorstellen voor aanpassingen van de wet in spanning af. (In het andere topic.)
Jenny is geen mediamens, in tegenstelling tot die andere mensen daar die wel mediatrainingen hebben gehad en regelmatig in de media komen. Die Jenny moet je niet met dat geweld van zo'n Afryie confronteren, die zag zich natuurlijk volkomen in het nauw gedreven.quote:
Tjonge..... welk geweld was Afryie dan van plan aan die tafel.?quote:Op zondag 14 oktober 2018 14:19 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Jenny is geen mediamens, in tegenstelling tot die andere mensen daar die wel mediatrainingen hebben gehad en regelmatig in de media komen. Die Jenny moet je niet met dat geweld van zo'n Afryie confronteren, die zag zich natuurlijk volkomen in het nauw gedreven.
Jeffrey is in elk geval niet op zijn mondje gevallen en heeft dit varkentje al veel vaker gewassen. Zelfs als hij rustig is, weet hij heel goed hoe hij het spelletje moet spelen. Dat kan bijzonder intimiderend overkomen.quote:Op zondag 14 oktober 2018 14:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tjonge..... welk geweld was Afryie dan van plan aan die tafel.?
Zijn manier van argumenteren is best wel rustig en redelijk. Dus verbaal geweld kan het niet zijn.
Of Jenny was gewoon bang voor zijn argumenten. Ken ook...
Of ze fantaseerde dat hij een vreselijk eng mens is die daar met intimiderend en verbaal geweld aan tafel zou aanschuiven.
Het is een achtergrondartikel met gewogen informatie, waar zowel pro- als antipieten hun standpunten in kunnen terugvinden.quote:Op zondag 14 oktober 2018 14:00 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ophitsende stuk van Nu.nl dat bijna 11 maanden nà de gebeurtenissen is geschreven? De oproep vorig jaar, van Jenny, was duidelijk genoeg: zorg dat de anti-pieten het feest in Dokkum niet verstoren.
Daar zullen best conservatieve pro-pieten en nazi-sympatisanten bijzitten, en relatief veel omdat het gros dat vindt dat Piet moet veranderen het best vinden dat het feest wordt verstoord door demonstranten (zoals eerder in Gouda, zoals in Schiedam was getracht, zoals Rotterdam de noodtoestand heeft afgekondigd en zoals de Freedom Ride naar Meppel gelukkig door omstandigheden niet heeft kunnen verlopen).
En daar valt niet uit te komen als de pro-Pieten moeten inzien dat Zwarte Piet een neger moet voorstellen, met de daarmee aangeplakt waarde dat het racisme is, terwijl de pro-Pieten geen neger in Zwart Piet zien en de kreet ZP=racisme in dat geval dan van nul en generlei waarde is. Dus gewoon kappen met dit alles. Ieder zijn eigen ding.quote:Op zondag 14 oktober 2018 14:08 schreef Molurus het volgende:
Het lijkt erop dat het jou ontgaat dat er niets anders is waar deze discussie over gaat. Het gaat uitsluitend over waardeoordelen. Dit is geen discussie over wetenschappelijke feiten.
Ik heb het over de oproep van Jenny vam vorig jaar november, vlak voor de intocht. Waar dus geen artikel van is, omdat men dat Friese huismoedertje toen niet serieus nam. Zie verder de topicdeeltjes van vorig jaar.quote:
Het valt misschien nog wel te beargumenteren dat de ontstaangeschiedenis van beide zwartgeschminkte gezichten los van elkaar staan, maar dat het ene in de hedendaagse maatschappij geen invloed heeft op het andere is vrijwel onmogelijk dunkt me.quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:29 schreef ExTec het volgende:
Er vallen inderdaad geen uitspraken te doen over wat individuen zich in hun hoofd halen, dat klopt.
Maar we kunnen natuurlijk wel kijken naar waar naar waar het item blackface vandaan komt, en waarom het in haar inheemse cultuur een slechte naam heeft.
En dan komen we tot de conclusie dat het niets met Nederland te maken heeft en niets te maken heeft met onze Zwarte Piet.
Dat heeft dan niets te maken met mijn post en het artikel waar ik naar verwees.quote:Op zondag 14 oktober 2018 15:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik heb het over de oproep van Jenny vam vorig jaar november, vlak voor de intocht. Waar dus geen artikel van is, omdat men dat Friese huismoedertje toen niet serieus nam. Zie verder de topicdeeltjes van vorig jaar.
Kennis nemen van die materie is wat anders dan die kennis interneren?quote:Op zondag 14 oktober 2018 15:42 schreef Kamina het volgende:
[..]
Het valt misschien nog wel te beargumenteren dat de ontstaangeschiedenis van beide zwartgeschminkte gezichten los van elkaar staan, maar dat het ene in de hedendaagse maatschappij geen invloed heeft op het andere is vrijwel onmogelijk dunkt me.
Alleen al door de beschikking tot normen en waarden uit andere culturen via het internet zijn de twee verbonden.
In Suriname vieren ze gewoon sinterklaas, en vinden ze ons gezeur over zwarte piet onzin.quote:Mogelijk dat ook de migratie van bijvoorbeeld grote groepen Surinamers in de vorige eeuw met de daaropvolgende kritiek op Piet is beinvloed door de anti-blackface beweging, met als gevolg de aanpassing van Piet.
In de VS wel ja.quote:Maar goed, dat is speculatie. Waar ik op doel is dat de connectie tussen Zwarte Piet en blackface groter is dan de meesten willen erkennen.
Dat is een stukje filosofie waar we ons hier misschien maar niet aan moeten wagen.quote:Op zondag 14 oktober 2018 16:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kennis nemen van die materie is wat anders dan die kennis interneren?
Of ben ik ook meteen een klan lid op het moment dat ik een filmpje van iets klan op internet bekijk.
Je kiest ervoor om die gevoeligheden voortaan ook jouw gevoeligheden te laten zijn.
In dat is mijn optiek per definitie al zielig. In het tijdperk van de Eeuwig Gekwetsten, fijntjes wat extra "gevoeligheden" van het internet consumeren, zodat je daarna weer lekker "gekwetst" kunt zijn.
Met Zwarte Pieten ook, of regenboogpieten zoals op een van de eilanden van de Antillen? Of misschien als Zwarte Duivelpieten, zoals in Tsechië?quote:In Suriname vieren ze gewoon sinterklaas, en vinden ze ons gezeur over zwarte piet onzin.
De VS is via het internet en televisie heel dichtbij tegenwoordig.quote:[..]
In de VS wel ja.
Neehoor, nu maak je van een muis een olifant.quote:Op zondag 14 oktober 2018 16:10 schreef Kamina het volgende:
[..]
Dat is een stukje filosofie waar we ons hier misschien maar niet aan moeten wagen.
Daar de bevolking aldaar overwegend een donkere huidskleur heeft, denk ik dat wel jaquote:Met Zwarte Pieten ook,
Dat klopt.quote:De VS is via het internet en televisie heel dichtbij tegenwoordig.
quote:Ik heb geen leven, dus ga ik dagelijks ordinair op de SJW trommel slaan, van te voren natuurlijk even gesurft naar sjwcentral.com om te lezen, waar ik vandaag weer over "gekwetst ben".
Ik ben van mening dat elk stukje informatie dat we tot ons nemen een zekere invloed op ons uitoefent, vandaar.quote:Op zondag 14 oktober 2018 16:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, nu maak je van een muis een olifant.
Het antwoord is nee: als ik ergens verneem van bepaalde standpunten, is dat beslist niet hetzelfde als dat ik spontant, instant, meteen achter die standpunten sta.
Nou ja, schminken ze zich zwart zoals op de Antillen (en roze, groen, blauw etc), of ben je nu letterlijk donkere mensen met Zwarte Pieten vergelijken?quote:[..]
Daar de bevolking aldaar overwegend een donkere huidskleur heeft, denk ik dat wel ja
Kennis tot je nemen en daarmee je wereldbeeld verruimen en tot meer zelfbegrip komen, lijkt mij allesbehalve zielig. Maar dat ben ik.quote:[..]
Dat klopt.
Maar het komt nogal zielig, hol, over.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |