abonnement Unibet Coolblue
pi_182648906
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:00 schreef Franny_G het volgende:
Merel
:D O+

Hier ook heel veel fantasie: zelf spelen dat ze een hondje is, of idd bijvoorbeeld met poppen de stemmetjes nadoen.

Eigenlijk is het binnenshuis een meisje-meisje: alles moet roze met glitters, en eenhoorns en zeemeerminnen zijn het mooiste wat er is. Maar buitenshuis moeten er gevoetbald worden, in bomen geklommen, door het bos gerend.. En hoewel ze op de crèche twee beste vriendinnen had, trekt ze op school veel meer met jongens op.
  zondag 21 oktober 2018 @ 15:16:30 #202
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_182648911
Franny, is het buurmeisje verder wel een leuk speelkameraadje? Ik lees namelijk geregeld wat negatiever getinte verhalen van jou over hoe ze samen met je dochter speelt. Of is dat toeval? (of mijn gebrekkige en selectieve geheugen ;))

J had 1 heel druk vriendje die ik eigenlijk liever niet hier had (binnen 10 minuten huis overhoop, J werd er veel drukker van, uitsloven/ tegen elkaar opbieden, expres dingen doen die niet mogen etc). Na de zomervakantie lijkt het contact verdwenen, vriendje is naar groep 3, J zit nog in de kleuterklas. Gescheiden schoolpauzes hebben zo hun voordelen ;)
pi_182649217
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 22:25 schreef Franny_G het volgende:
Hilmo, ik ben dan wel benieuwd hoe die speelafspraak er kwam, als de kinderen eigenlijk niet echt een klik hebben bij het spelen? Spelen ze dan op school wel leuk samen?
Ik zie ook wel eens dat I niet echt een klik heeft met een ander kind en dat het dan wat ongemakkelijk kan zijn, of langs elkaar heen. Maar dat zijn dan kinderen die ze niet zelf heeft uitgekozen: kinderen van familie of vrienden. Maar kinderen met wie ze zelf graag wil afspreken, of een aantal buurkinderen die ze opzoekt, daar gaat het vanzelf mee.
Nou ze kenden elkaar op de opvang en deden daar 'stout' volgens R. Dus dat vinden ze leuk samen, de boel op stelten zetten. Man haalde ze op en ze hadden onderling geregeld (meisje vooral denk ik) dat ze gingen spelen. En de dagen erna heeft mijn man R ook weer opgehaald en hoorde hij dat het meisje elke dag wel probeerde weer af te spreken, maar dat haar moeder dat niet wou. Denk dat ze leuker op school spelen dan thuis omdat op school meer verschillend spul is ofzo. Maar echt spelen samen kan R. sowieso nog niet, vooral donderjagen samen en rennen achter elkaar maar qua met speelgoed spelen is het nog vooral zelf. Ik denk dat het vooral is dat ik zelf nog moet wennen :')

Nou wij hebben Clics ontdekt. Geniaal, zelfs voor een niet zo bouwkundig jongetje (kan nauwelijks nog duplo bouwen). Hele fantasien komen eruit, wat een geweldig spul O+ Super leuk ook als cadeautje voor een vriendje (zo kwamen wij eraan). Setje begin vanaf een euro of 7.
pi_182649618
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 14:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het verhaal van Goitske komt op mij over dat moeders elkaar gaan appen om voor hun kinderen speelafspraken te maken zonder dat de kinderen zelf ergens van af weten. Als ik het goed begrepen heb, vind ik dat ook wel een beetje raar. Althans, niet iets wat ik zelf zou doen.
ik hoor van mijn schoonzusje dat echt een stuk of 10 moeders appen per week voor een speelafspraak en dan vraag ik mij wel af vanuit wie komt het dan. Moet een kind perse een afspraak hebben? Ik vind dat het iets is wat vanuit het kind moet komen en prima dat je er bij helpt maar ik vind het bijzonder dat zoveel ouders appen om een afspraakje te regelen.
Jan heeft pas na ik denk een half jaar zijn eerste afspraakje gehad.

Het is niet dat het nichtje op haar mondje is gevallen en het zelf niet kan regelen.
pi_182649906
Playdates regelt A. meestal zelf, hij vraagt het eerst aan het vriendje en samen komen ze het dan vragen aan de eigen ouder.
Als het van 1 van beide partijen niet kan die dag, proberen we gewoon ter plekke een andere dag te regelen.
A. weet van tevoren als het bij ons die dag sowieso niet kan. Dat benoem ik ‘s morgens altijd dus teleurstelling is niet zo gauw aanwezig.
En zeg ook altijd dat we het eerst aan die andere ouder moeten vragen. :)
Appen om bijvoorbaat iets te regelen komt eigenlijk niet voor.
pi_182650527
Het komt op mij een beetje over dat sommige ouders zélf hun voorkeuren hebben met welk kind zijn/haar kind speelt en met welke niet en proberen dat zo te sturen. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben :)
  zondag 21 oktober 2018 @ 16:50:36 #207
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_182650669
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het komt op mij een beetje over dat sommige ouders zélf hun voorkeuren hebben met welk kind zijn/haar kind speelt en met welke niet en proberen dat zo te sturen. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben :)
of meer dag en tijd willen sturen.

ik denk dat het ook verschilt wat per school gebruikelijk is maar ook wat voor kind, ouders en voor andere broertjes en zusjes werkt.
pi_182650728
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:50 schreef Kyara het volgende:

[..]

of meer dag en tijd willen sturen.

ik denk dat het ook verschilt wat per school gebruikelijk is maar ook wat voor kind, ouders en voor andere broertjes en zusjes werkt.
Als mijn dochter zelf te kennen geeft dat ze met Kees of Truus wilt spelen, dàn ga ik me er eventueel in mengen om tijd en plek af te spreken. Ik ga geen afspraken regelen voor haar zonder dat ze het weet, misschien heeft ze er wel helemaal geen zin in. Snap het nut ook eigenlijk niet zo.

Nora heeft een vriendje in de klas waar ze veel op school mee speelt. Ik heb wel eens tegen haar gezegd dat O. best eens bij ons mag spelen. Daar ligt voor mij wel de grens. Als ze met hem buiten school om wilt spelen, weet ze dat dat bij ons kan. Aan haar om het O. te vragen als ze dat wilt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sunshine1982 op 21-10-2018 17:12:17 ]
pi_182651084
Ik doe het wel eens tijdens de vakanties. Een speelafspraak regelen voor haar. Kindjes waarvan ik weet dat ze ze heel leuk vindt.
Ik vraag haar het wel vaak of zij dat leuk vindt.
  zondag 21 oktober 2018 @ 17:55:44 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_182651943
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als mijn dochter zelf te kennen geeft dat ze met Kees of Truus wilt spelen, dàn ga ik me er eventueel in mengen om tijd en plek af te spreken. Ik ga geen afspraken regelen voor haar zonder dat ze het weet, misschien heeft ze er wel helemaal geen zin in. Snap het nut ook eigenlijk niet zo.

Nora heeft een vriendje in de klas waar ze veel op school mee speelt. Ik heb wel eens tegen haar gezegd dat O. best eens bij ons mag spelen. Daar ligt voor mij wel de grens. Als ze met hem buiten school om wilt spelen, weet ze dat dat bij ons kan. Aan haar om het O. te vragen als ze dat wilt.
Jij hoeft het nut ook niet te snappen. Als ik het maar snap. Prima dat het voor jou zo werkt. Voor mij werkt iets anders.

Ik zeg trouwens ook nergens dat ik afspraken maak met willekeurige kinderen zonder dat zij daar zelf weet van hebben he. Dit gaat om afspraken met vriendjes en vriendinnetjes waar ze al een tijd mee bevriend zijn. Spelen met andere kinderen is natuurlijk ook prima en dat regelen ze zelf ook.

Maar nogmaals, ik moet er gewoon rekening mee houden als kinderen bij ons komen spelen. Ik heb de auto namelijk al vol met alleen mijn kinderen. En ik heb op mijn vrije dagen ook wel eens andere afspraken. Afspraken via ouders voorkomt teleurstelling. Ook omdat ik meer dan 1 kind heb.

Maar goed, ik heb geen zin om me hier nog over te moeten verdedigen. Want zo voelt het nu wel een beetje.
pi_182652532
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2018 17:55 schreef Kyara het volgende:

[..]

Jij hoeft het nut ook niet te snappen. Als ik het maar snap. Prima dat het voor jou zo werkt. Voor mij werkt iets anders.

Ik zeg trouwens ook nergens dat ik afspraken maak met willekeurige kinderen zonder dat zij daar zelf weet van hebben he. Dit gaat om afspraken met vriendjes en vriendinnetjes waar ze al een tijd mee bevriend zijn. Spelen met andere kinderen is natuurlijk ook prima en dat regelen ze zelf ook.

Maar nogmaals, ik moet er gewoon rekening mee houden als kinderen bij ons komen spelen. Ik heb de auto namelijk al vol met alleen mijn kinderen. En ik heb op mijn vrije dagen ook wel eens andere afspraken. Afspraken via ouders voorkomt teleurstelling. Ook omdat ik meer dan 1 kind heb.

Maar goed, ik heb geen zin om me hier nog over te moeten verdedigen. Want zo voelt het nu wel een beetje.
Het was niet de bedoeling om het op de man af te spelen :) Ik bedoelde het meer in zijn algemeenheid.

En je hoeft je niet te verantwoorden, ieder zijn ding :)
pi_182652599
Ik doe dat ook weleens hoor, zonder medeweten van O een date regelen. Nooit met een random kind, maar als ik zie dat een kind een leuke klikt heeft met O en vice versa. Bewust, om die vriendschap een zetje te geven. Zo’n speeldate zorgt er voor at die kinderen die dag ineens veel spelen en dat vind ik waardevol. Ze zien dan soms ineens andere kwaliteiten in elkaar.

Zo heeft ze een vriendje, A, waar ze niet vaak mee speelt op de psz, maar waar ze áls ze er mee speelt wel heel leuk mee speelt. De dag dat hij mee naar huis gaat en de dag erna spelen ze dan ineens veel samen. Ik vind dat waardevol in t opbouwen van een vriendschap. Dat jochie wordt altijd «gekaapt» door wat grotere jongens en zo’n date breekt dat m beetje.
Nu zijn ze verliefd, overigens.
pi_182652632
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het komt op mij een beetje over dat sommige ouders zélf hun voorkeuren hebben met welk kind zijn/haar kind speelt en met welke niet en proberen dat zo te sturen. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben :)
er staat toch nergens dat het zonder overleg met de kinderen gaat :?

Hier kan het ook erg weinig, afspreken. Als ze dan van te voren zou vragen of ik het wil regelen doe ik dat met liefde.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 21 oktober 2018 @ 18:27:53 #214
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_182652699
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het was niet de bedoeling om het op de man af te spelen :) Ik bedoelde het meer in zijn algemeenheid.

En je hoeft je niet te verantwoorden, ieder zijn ding :)
^O^
  zondag 21 oktober 2018 @ 18:55:13 #215
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_182653120
Ik heb liever dat de kinderen vantevoren plannen, met of zonder mijn hulp mijn huis en leven is al vol en druk genoeg na school met andere dingen. Ik ben team plannen en als het lastig plannen is ivm schema’s dan regel ik het wel eens gewoon met een moeder.
pi_182653259
De speelafspraakjes gaan in mijn schema en dat horen ze ook. Zijn het er niet altijd mee eens. Meestal hou ik de woensdag er voor vrij. Vrijdags hebben ze bij Jan in de klas vooral zwemles en trainen.

En ik hoef verder niks te regelen want als er geen speeldate is dan zitten ze wel op het woonerf met vriendjes
Meisje uit Teun zijn parallel klas woont hier ook op het woonerf, de anderen zitten op de andere school maar ze spelen leuk samen. Leeftijd maakt hierbij ook weinig uit. Dat is een groep van 4 tot 8 wat met elkaar speelt. Vandaag stonden ze net 2 in de tuin of ze heel even op zijn kamer mochten kijken nou succes joh. Wel de zooi weer opruimen en hop daar gingen ze
Kamer is nu netter dan tiwn ze begonnen _O-
pi_182653640
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 19:05 schreef Goitske het volgende:
De speelafspraakjes gaan in mijn schema en dat horen ze ook. Zijn het er niet altijd mee eens. Meestal hou ik de woensdag er voor vrij. Vrijdags hebben ze bij Jan in de klas vooral zwemles en trainen.

En ik hoef verder niks te regelen want als er geen speeldate is dan zitten ze wel op het woonerf met vriendjes
Meisje uit Teun zijn parallel klas woont hier ook op het woonerf, de anderen zitten op de andere school maar ze spelen leuk samen. Leeftijd maakt hierbij ook weinig uit. Dat is een groep van 4 tot 8 wat met elkaar speelt. Vandaag stonden ze net 2 in de tuin of ze heel even op zijn kamer mochten kijken nou succes joh. Wel de zooi weer opruimen en hop daar gingen ze
Kamer is nu netter dan tiwn ze begonnen _O-
Hoe is het met het fietsen nu, blijft ie wat beter in de buurt?
pi_182653771
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 19:28 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Hoe is het met het fietsen nu, blijft ie wat beter in de buurt?
ja gaat heel erg goed. Komt niet buiten de afgesproken zone
Meld zich regelmatig thuis met en zonder vriendjes en als je even op het woonerf kijkt roepen beide al van ver hoi mama! Ik ben met ... Aan het spelen
pi_182654085
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:16 schreef mousemicky het volgende:
Franny, is het buurmeisje verder wel een leuk speelkameraadje? Ik lees namelijk geregeld wat negatiever getinte verhalen van jou over hoe ze samen met je dochter speelt. Of is dat toeval? (of mijn gebrekkige en selectieve geheugen ;))
Nee, geen toeval. Die twee boteren vaak niet en ik merk ook dat wij en de ouders van dat buurmeisje wat anders in de opvoeding staan. I heeft eigenlijk op school of met andere buurkinderen nooit dit soort vervelende ruzietjes. Ze halen duidelijk niet het beste in elkaar naar boven. Toch zijn er ook wel momenten dat ze wel leuk spelen en ook lief zijn voor elkaar. Aangezien ze buurkinderen zijn en elkaar al van baby-af kennen (ook van het kdv) trekken ze toch automatisch naar elkaar toe, en ik ga dat ook niet ontmoedigen. Hoe lastig ook, ik zie dat ze wel van elkaar kunnen leren, juist doordat ze zo anders zijn. Denk wel dat het na de verhuizing over gaat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182654573
Ik vind het interessant om te lezen hoe het bij jullie gaat.

B regelt zelf zijn playdates, maar dat doet ie amper op school maar in de straat. Gisteren heeft ie een overbuurjongen gehaald om te komen spelen en vandaag ging hij bij een andere overbuurjongen spelen.
Hij gaat ook naar de speeltuin als hij merkt dat daar kinderen zijn.
Ik vind het mooi om te zien dat ie zelf initiatief neemt en op ze afstapt. Onze straat is ook een straat waar iedereen elkaar kent en alles buitenspeelt. Dat maakt het makkelijk (en praktisch).

Appen is hier nog niet voorgekomen, ik weet dat andere ouders het wel doen. Moet iedereen lekker zelf weten.
B vraagt weinig naar spelen met klasgenoten, misschien heeft ie na een dag in de klas genoeg van ze ;)
pi_182655665
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:32 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Nou ze kenden elkaar op de opvang en deden daar 'stout' volgens R. Dus dat vinden ze leuk samen, de boel op stelten zetten. Man haalde ze op en ze hadden onderling geregeld (meisje vooral denk ik) dat ze gingen spelen. En de dagen erna heeft mijn man R ook weer opgehaald en hoorde hij dat het meisje elke dag wel probeerde weer af te spreken, maar dat haar moeder dat niet wou. Denk dat ze leuker op school spelen dan thuis omdat op school meer verschillend spul is ofzo. Maar echt spelen samen kan R. sowieso nog niet, vooral donderjagen samen en rennen achter elkaar maar qua met speelgoed spelen is het nog vooral zelf. Ik denk dat het vooral is dat ik zelf nog moet wennen :')

Nou wij hebben Clics ontdekt. Geniaal, zelfs voor een niet zo bouwkundig jongetje (kan nauwelijks nog duplo bouwen). Hele fantasien komen eruit, wat een geweldig spul O+ Super leuk ook als cadeautje voor een vriendje (zo kwamen wij eraan). Setje begin vanaf een euro of 7.
Clics blijft ook echt leuk. Mijn dochter van 8 speelt er ook nog graag mee. Tis voor ons altijd het rommelmarkt doel. Kinderen krijgen beide de "opdracht " om op koningsdag bijvoorbeeld te speuren naar constructie (zo heet het hier thuis omdat t op school in de constructie hoek ligt)
*poef* nu is het weg
pi_182657564
Bij opa en oma ligt clicks zijn ze uren zoet mee. Van een hele lange slang maken en die door de gang heen sleuren (wonen in appartementen complex) tot allerlei bouwsels. Ik heb laatst een vliegtuig er van zitten maken op hun verzoek
pi_182658249
Als L de school uit komt en wil spelen en dat kindje kan niet, ja jammer. Volgende keer beter. Daar moeten ze ook mee leren omgaan. Meestal vraag ik wel welke dag t beste uitkomt, maar ik/L spreek nooit wat in t vore af. Dan zien we dat later in de week wel weer. Ik sta wel 5 dgn Pw zelf bij t schoolplein.
Alleen in de vakantie heb ik wel s geappt, maar wel omdat L zelf wilde spelen.

Wel vertel ik smorgens aan L of hij smiddags wel of niet kan/mag spelen. Dat vergeet hij soms wel weer.

Hier ook nep clics vd Aldi.
pi_182658376
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 22:05 schreef gestreeptestoel het volgende:
maar ik/L spreek nooit wat in t vore af.
Is dat streektaal? Nog nooit gezien :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_182659039
Wat ik vooral niet snap is waarom je uberhaupt iets zou vinden van hoe andere ouders speelafspraken voor hun kinderen regelen :D Dat zijn dingen waar ik geen tel over nadenk. Hier wordt er ook veel van tevoren afgesproken. Wij wonen niet op loopafstand van school, dus een playdate is soms een logistieke uitdaging en dan is het belangrijk als een kind op de dag zelf met de fiets naar school komt bijvoorbeeld. Maar altijd op aangeven van een kind zelf (en dat is al vaker dan me lief is :@ ).

Iemand hier ervaring met de Lego-programmeershizzle? Mindstorms, Boost, of vanuit Lego Education: WeDo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')