Zachte plastic (zakken, verpakkingsmateriaal, ...) wordt apart verzameld. Maw, denk dat polyethyleen dus apart verzameld wordt. Plastic flessen, blikjes, etc worden in PMD verzameld.quote:
dat gaat hier gelukkig allemaal bij elkaar. Ook nog weer onderscheid maken in plastic gaat me ook wat ver.quote:Op zondag 14 oktober 2018 14:22 schreef kclemen het volgende:
[..]
Zachte plastic (zakken, verpakkingsmateriaal, ...) wordt apart verzameld. Maw, denk dat polyethyleen dus apart verzameld wordt. Plastic flessen, blikjes, etc worden in PMD verzameld.
Hier heb je dat ook, maar in de straat zijn er maar een paar huizen waar daadwerkelijk plastic zakken met zachte plastics worden aangeboden. Zo'n onderscheid is blijkbaar voor de meesten te veel groen hobbyisme.quote:Op zondag 14 oktober 2018 15:29 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
dat gaat hier gelukkig allemaal bij elkaar. Ook nog weer onderscheid maken in plastic gaat me ook wat ver.
maar iemand anders zeiden van wel hierquote:Op maandag 15 oktober 2018 01:41 schreef Shigyn het volgende:
Het gescheiden afval wordt niet naderhand weer "bij elkaar gepleurd" om in de verbrandingsoven te verdwijnen.
jij gooit je afwas in de container?quote:Op maandag 15 oktober 2018 07:22 schreef Nico987 het volgende:
En gaat met de afwas naar de container.
Dat plaatje laat wel een erg oneconomische manier zien om papier te bewaren.quote:Op maandag 15 oktober 2018 09:54 schreef Me_dusa het volgende:
Ik gebruik voor Restafval en GFT een prullenbak in de keuken met 2 compartimenten. In de bijkeuken heb ik 4x de SORTERA op elkaar staan. 2x grote voor Plastic en Papier en 2x kleine voor glas en textiel. Dingen zijn schappelijk geprijsd!
[ afbeelding ]
Kijk dat is dus handig maar dan zit je alsnog met het probleem dat als je die bak leegt je erna weer naar boven moet om die bak terug te zetten.quote:Op maandag 15 oktober 2018 09:54 schreef Me_dusa het volgende:
Ik gebruik voor Restafval en GFT een prullenbak in de keuken met 2 compartimenten. In de bijkeuken heb ik 4x de SORTERA op elkaar staan. 2x grote voor Plastic en Papier en 2x kleine voor glas en textiel. Dingen zijn schappelijk geprijsd!
[ afbeelding ]
Ik wist dat deze opmerking kwam. Jah. Alles met plasticbordjes, bestek en kopjes. Ik realiseer me nu alleen dat dat in de pmd moet.quote:Op maandag 15 oktober 2018 09:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
jij gooit je afwas in de container?
Tsjah. Of je koopt steeds een nwe.quote:Op maandag 15 oktober 2018 12:31 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Kijk dat is dus handig maar dan zit je alsnog met het probleem dat als je die bak leegt je erna weer naar boven moet om die bak terug te zetten.
En werkt die iemand anders dan ook bij een afvalverwerker? 😉quote:Op maandag 15 oktober 2018 06:27 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
maar iemand anders zeiden van wel hier
True. Dit werkt ook het meest fijn als je dichtbij containers hebt staan. Op m'n appartement was het zakken en dozen-werk.quote:Op maandag 15 oktober 2018 12:31 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Kijk dat is dus handig maar dan zit je alsnog met het probleem dat als je die bak leegt je erna weer naar boven moet om die bak terug te zetten.
Die heb ik ook in de garage staan.quote:Op maandag 15 oktober 2018 09:54 schreef Me_dusa het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste hit op google:quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |