abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182709419
Hier was de kapitein vannacht ineens klaarwakker. Zijn knuffelhond moest namelijk door ons geaaid worden _O- hij zat prinsheerlijk op bed tussen ons in "aaaiii!" te roepen en onze handen op de knuffel te leggen. Superschattig, beetje jammer van het tijdstip wel :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182709428
Dat is wel herkenbaar Lemijn. Op mijn werkdagen ontbijten we dan ook gewoon niet. Dirk wordt wakker tussen 7 en half 8 en om kwart voor 8 gaan we de deur uit. Als ik hem eerder wakker maak of überhaupt eten geef gooit hij het op de grond. Hij drinkt wel altijd, en op het kdv krijgen ze rond 9u fruit, dus ik vind het niet zo'n groot probleem.

Hoestende kinderen zijn zo sneu altijd. :*

Ik vind de palmbomen leuk. O+ Ik doe met Dirks haar niets meer. Het is 2x bijgewerkt omdat rare plukken, maar nu is het zo'n mooie volle bos dat ik het gewoon maar laat.

Jammere timing maar ohhh wat een smelt-actie van de kapitein. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182709484
Kennen jullie ook de tijdsdruk? Als Dirk gaat slapen is t net of er bij mij een timer af gaat, want dan moeten al die dingen die niet met kind kunnen -nu nu nu- gedaan worden. Inclusief tijd voor mezelf. En dat past dus nooit. Hoe doen jullie dat? Het valt me af en toe zo tegen dat ik en geen huishouden gedaan krijg, en geen tijd heb voor mezelf en alle dingen steeds maar uitgesteld worden. :@
pi_182710157
Ja, dat is herkenbaar Nanuke. Het is lastig. Ik was er met mijn oudste net een beetje uit, want dit hoort wel erg bij de eerste drie jaar in het leven van je kind. Daarna worden ze (tenminste, de meesten denk ik) wat zelfstandiger waardoor je ook overdag wat meer ruimte hebt voor 'eigen dingen' en nu met IJsje zit ik er ook weer middenin. Het is lastig hoor. Je komt zelf al snel op de laatste plaats. En die tijd die je hebt, is ook zo weer voorbij. Ik heb dan ook vaak last van keuzestress. Zal ik iets nuttigs doen, in bad gaan zitten, wijntje drinken met vriend en wat kletsen, serietje kijken of toch maar vroeg naar bed? En soms doe ik gewoon helemaal niets, en zit ik alleen een beetje doelloos te internetten en voor me uit te staren. :+ .

Soms voelt het een beetje alsof je eigen leven 'on hold' staat. Maar bedenk: het wordt echt beter en makkelijker!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182710236
Ik probeer vriendelijk tegen mezelf te zijn bijv als het op huishouden aankomt. Er staat nu bijvoorbeeld van drie dagen afwas op het aanrecht, maar vandaag is mijn vrije dag met kaptein, dus we gaan samen spelen O+ en als ie slaapt doe ik iets relaxeds voor mezelf. Afwas komt vanavond of morgen wel weer, er zijn belangrijkere dingen (en we hebben nog borden genoeg :D)
pi_182710349
Ik merk dat ik het bij de tweede allemaal wat makkelijker loslaat. Ik vind mezelf belangrijker dan het huishouden, dus neem ook regelmatig wat tijd voor mezelf. En anders zoek ik oppas/stuur ik vriend en kinderen de deur uit en ga dan als een malle in 2 uur door het huis.
En op de dagen thuis met kinderen doe ik ook gewoon wat als zij spelen.
Tijdens het dutje is mijn regel: 1 huishoudelijk klusje + beneden een beetje opruimen, daarna chillen.

Oh ja, en standaard te laat naar bed O+ :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182710354
Ik heb datzelfde ook een beetje Nanuke, maar ga dus wel altijd bewust even op de bank niks zitten te doen omdat ik vind dat ik dat ook verdiend heb! En dat sommige dingen daardoor (even) blijven liggen is jammer. Mijn prioriteiten liggen bij de kinderen en mezelf, de rest komt wanneer het komt. Was opvouwen doe ik dus sinds een paar weken ook alleen nog maar als opa op visite komt. Komt hij niet dan blijft het liggen. Vorige week hadden we een stapel bijna tot aan het plafond vanaf de commode. Jammer dan.

LDG, wat lief :) maar wel wat jammer van de tijd idd.

Lemijn, hier zeiden ze gisteren op het kdv dat het baby-achtige er opeens helemaal af is. Als ik het zo hoor is dat bij Jacob ook het geval. Wel heerlijk, even wat tijd voor jezelf! Wij hadden gisteren ook samen een dag kind-vrij gepland. Dan kun je ook opeens de drama nachten weer wat beter hebben.
pi_182710366
Tijd voor mezelf vind ik wel een dingetje, ik ben nooit vrij zonder de kaptein. Op mijn vrije dag is hij vrij van de opvang. Soms zou ik daar wel wat aan willen veranderen, maar ik vind t ook n beetje sneu voor hem, dat hij erheen gaat terwijl we ook leuke dingen hadden kunnen gaan doen. En zn moeder lui op de bank ligt te netflixen :')

Want ik vind het ook oprecht leuk met hem :D dat is wat het lastig maakt.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 11:56:59 #169
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182710384
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:45 schreef Franny_G het volgende:
Zal ik iets nuttigs doen, in bad gaan zitten, wijntje drinken met vriend en wat kletsen, serietje kijken of toch maar vroeg naar bed? En soms doe ik gewoon helemaal niets, en zit ik alleen een beetje doelloos te internetten en voor me uit te staren. :+ .
Exact dit, met dezelfde conclusie :') . Maar ik ben meestal mild naar mezelf. Zo is het gewoon. En pre-kind had ik hetzelfde dilemma met dezelfde conclusie, alleen dan met 5x zoveel tijd.

En keuzes maken: afwas doe ik wel. Schoonmaken niet. De krant lees ik een beetje, boeken komen later weer. Op de bank doelloos internetten is gewoon noodzaak, blijkbaar, dat in theorie vroeg naar bed of wel dat boek betere tijdsbesteding is leg ik dus naast me neer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 24 oktober 2018 @ 11:57:47 #170
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182710403
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Tijd voor mezelf vind ik wel een dingetje, ik ben nooit vrij zonder de kaptein. Op mijn vrije dag is hij vrij van de opvang. Soms zou ik daar wel wat aan willen veranderen, maar ik vind t ook n beetje sneu voor hem, dat hij erheen gaat terwijl we ook leuke dingen hadden kunnen gaan doen. En zn moeder lui op de bank ligt te netflixen :')

Want ik vind het ook oprecht leuk met hem :D dat is wat het lastig maakt.
+1. Maar ik heb Jacob dus wel op de wachtlijst gezet voor die extra dag. Om te zien of ik dat fijn vind. Zo niet, dan zeg ik 'm weer af.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182710758
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:56 schreef littledrummergirl het volgende:

Want ik vind
ook oprecht met hem :D dat is wat het lastig maakt.
Je kan ook 50/50 doen he. Een halve dag of om de week naar de opvang. Ik denk dat als ze hier een extra dag naar de opvang zouden gaan dat ik de andere dagen dat ik met ze ben leukere dingen zou doen dan nu. Het is hier alleen geen optie omdat ze helemaal vol zitten. Voor ik drie plekken op een donderdag heb (dinsdag gaan ze al, wil niet twee dagen achter elkaar indien niet noodzakelijk en vrijdag vind ik geen fijne dag ivm weekendjes weg en andere dingen die vaak op die dag zijn) ben ik twee jaar verder denk ik :') ik wil wel per 1/9 2019 kijken of dat te regelen valt, dan heb ik nog maar twee plekjes nodig.
pi_182710860
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:14 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Je kan ook 50/50 doen he. Een halve dag of om de week naar de opvang. Ik denk dat als ze hier een extra dag naar de opvang zouden gaan dat ik de andere dagen dat ik met ze ben leukere dingen zou doen dan nu. Het is hier alleen geen optie omdat ze helemaal vol zitten. Voor ik drie plekken op een donderdag heb (dinsdag gaan ze al, wil niet twee dagen achter elkaar indien niet noodzakelijk en vrijdag vind ik geen fijne dag ivm weekendjes weg en andere dingen die vaak op die dag zijn) ben ik twee jaar verder denk ik :') ik wil wel per 1/9 2019 kijken of dat te regelen valt, dan heb ik nog maar twee plekjes nodig.
Halve dagen kan bij onze opvang niet (een hele dag boeken en eerder ophalen kan natuurlijk wel, maar iets in mij zegt dat dat niet perse de meest voordelige optie is..maar KOT is n mysterieus ding dus wie weet :+)

Om de week een dag is misschien wel een optie. Al gaat ie dan vier dagen achter elkaar, (ma, di, wo, do) en dat vind ik ook wat veel voor hem :{. Dilemma's dilemma's. Woensdag is op de opvang wel by far de makkelijkste dag om te regelen, dan hebben ze een mini groepje :D
pi_182711133
Toi: Heel herkenbaar je spoiler :* Het is lastig om kostwinnaar te zijn. Een stap naar een andere baan is dan ook echt moeilijk.. Maar als je geen energie van je baan krijgt ga je er echt aan onderdoor.
Lemijn: Wat leuk dat vliegtuig spotten :D Volgens mij heeft ie goed gegeten :D Heerlijk zo'n dag O+

Tandjes: 8 Kiezen: 3 *O* Hoektanden: 0 -O- Zijn hoektanden meer drama dan kiezen?

Franny: Wat een mooi poppetje O+
FF: Ahh lief die staartjes O+
LeSage: Ahh opa en oma O+ Wat een ondeugende knapperd O+
Mess: Wat een fijne slaper :)
LDG: Ook een fijne slaper! Dat dansje! Jouw kind is tof O+
Sylv: Staat haar leuk dat staartje!
Flav: Jammer van je nacht! Beterschap!

Nanuke: Tijdsdruk ja! Heel erg! Huishouden doe ik half en eigenlijk vindt ik "toonbaar"al ruim voldoende. Tijd voor mezelf en man is lastig. We gaan daarom eigenlijk altijd veelste laat naar bed. En iedere ochtend spijt |:( Wanneer Fitz naar de peuterspeelzaal of basisschool gaat, worden er weer ramen gezeemd :+
pi_182714100
Wat fijn, al die herkenning. Ik vind mezelf al aardig lief ten opzichte van niks gedaan krijgen, maar als ik eerlijk ben voel ik me zelf er ook niet lekker bij als het een chaos is in huis. (En in mijn hoofd zeggen jullie allemaal het moeilijk te vinden, maar zijn jullie huizen schoner dan het mijne. Ramen zemen, wat is dat? :+) Ik ga nog maar een poging richting acceptatie doen, en eventueel iets met af en toe een dagje oppas.
pi_182721908
En een schoonmaakster? Of heb je die al? Ik vind dat echt een uitkomst.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182722246
Lemijn fijne vakantie nog. Wij hebben volgende week ook een weekje vrij, ik kijk er zo naar uit! Vooral dat relax opstarten idd. Voor het eerst dat ze wel naar de opvang gaat terwijl wij thuis zijn :o (2 daagjes). Daarnaast leuke dingen doen en genieten van elkaar.

Afgelopen nacht was een feest. Ik viel maar niet in slaap en hoor om 00:30 plots een vreemd geluid en zie N op de babyfoon rechtop zitten. Het hele bed onder gespuugd. Opgeruimd, omgekleed, bij ons in bed waarna nog 3 spuugsessies volgenden met steeds pauzes van een kwartier. Denk dat we tegen 2:30 eindelijk sliepen en om 6:15 ging de wekker weer :O N ligt net in bed (gaat nu weer prima, denk dat het eten verkeerd was gevallen net als laatst) en wij gaan er zo snel achteraan. Zal vandaag geen moeite hebben met in slaap vallen!

Tijdsdruk ja enorm. Het helpt mij wel een planning te hebben welke dag ik wat probeer te doen. Maakt wel dat andere dingen blijven liggen. Maar qualitytime met gezin staat voor mij op 1 en is er dan ook elke vrije dag wat uitgebreider dan doordeweeks haalbaar is. Soms lukt niets, N slaapt maar 30-45 minuten. Moest dus wel lachen om lesage haar 1 klusje, opruimen, chillen. Dat ene klusje krijg ik vaak niet eens af binnen die tijd :X Zou graag willen dat vriend ook wat huishouden zou doen, maar dat moet ik hem dan expliciet vragen...
strijken en stofzuigen doe ik waar ze bij is, met badkamer en wc poetsen is dat niet handig.
pi_182722808
Oh ja :@ de mijne slapen wel 2 tot 3 uur ‘s middags.
Ik ben overigens vaak ook wel van de Franse slag. Alles snel in kasten en bakken gooien, vooral zorgen dat het redelijk opgeruimd is. Dat zorgt voor wat meer rust in het zicht.

Ik heb wel heel erg geluk dat vrijdag de opvangdag van de kinderen is en mijn werktijden dan wisselen. Zo heb ik deze week tot 5 uur vrij, en zitten de jongens vanaf 9 uur op de opvang. En afgelopen week was ik om half 2 al klaar.
De eerste keer vond ik dat zo stom van mezelf, kinderen op de opvang terwijl het niet ‘nodig’ was. Maar nu vind ik het heerlijk. Even lekker tijd voor het huishouden en mezelf. Daarbij vind ik het niet zo wenselijk voor het ritme om ze steeds op wisselende tijden naar de opvang te doen.

Oh ja, de was. Dat staat dus voor vrijdag op de planning. Mijn zolder is een soort ongevouwen wasmand ;( en dan liggen de kasten nog vol ook. Even kritisch gaan kijken wat gewoon in de kast kan en wat weg mag/in bakken bewaard kan blijven.
pi_182722822
Nolita, strijken :{w je moet wel prioriteiten stellen hoor :+
pi_182724734
Nanuke, ik denk dat je wat beter op de achtergrond van mijn foto's moet letten :P Onze eettafel ligt standaard bezaaid met een hele lading zooi (oude post, boeken en spelletjes vooral, waar de meiden niet aan mogen zitten) en overal waar je loopt moet je uitkijken dat je niet op speelgoed stapt. Ik ben ook gestopt met het opruimen 's avonds, het eerste wat ze doen 's ochtends is toch alles weer opentrekken. En we gebruiken voor de meiden ook geen kledingkast maar dat ligt allemaal op een soort extra leuning achter de bank. En nu ze zelf regelmatig dingen eraf trekken zijn het ook geen nette stapeltjes meer. Als je je een keer heel rot voelt dat je niet gedaan krijgt wat je wil en het een rommeltje is moet je maar even om een foto vragen :')

Wat een rotnacht Nolita. Hopelijk vannacht een ongestoorde nachtrust van 8+ uur!

LeSage, zo is de extra kamer hier vooral een verzamelplaats van te kleine en ook wat te grote kleding. In tig verschillende stapeltjes. Ik ben zo blij dat die groei een beetje stagneert op een gegeven moment.
pi_182724855
Strijken, wat is dat? :+
Hier staat al sinds we terug zijn van vakantie een wasmand met schone was.
De stapel wordt steeds hoger want heb echt geen zin om die in te ruimen, we leven uit de wasmand haha.
Ik maak me niet meer druk over hoe ons huis eruit ziet, er zijn leukere dingen in het leven.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 22:07:57 #181
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182744345
+1 op Flav :P
En ik kan ook wel zulke foto's als FF voorstelt aanleveren hoor, Nanuke :Y

We waren vandaag voor 4e keer op een rij naar het jaarlijkse kunstfestival bij ons in de stad en traditiegetrouw wilde kleuter en ik weer een groot knutselobject maken. Dit jaar was Ella voor het eerst mee. Dat was nog best een uitdaging :D
Binnen 5 minuten had ze zichzelf paars geverfd en daarna zeiknat geworden omdat ze zich ging wassen in de emmers water daar. Nadat ze besloot dat de kunstwerken van andere kinderen wel een ander kleurtje kunnen gebruiken, hebben kleuter en ik maar besloten de klus zaterdag af te maken met z'n tweetjes :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182750563
Die eenkennige fase, waarbij je kind eigenlijk alleen maar aan je been loopt te jengelen en uit gezichtsveld gelijk staat aan een breakdown, die duurt heel kort hè? Toch? :{
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:00:51 #183
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182754354
Ja hoor, héél kort *) .

Toffe foto Sylver!
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:03:35 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182754412
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:40 schreef LeSage het volgende:
Die eenkennige fase, waarbij je kind eigenlijk alleen maar aan je been loopt te jengelen en uit gezichtsveld gelijk staat aan een breakdown, die duurt heel kort hè? Toch? :{
:Y paar dagen, hooguit.
KuikenGuppy
pi_182757005
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:40 schreef LeSage het volgende:
Relatief gezien wel ja ;)
pi_182760541
Toen ik net uit kapiteintjes slaapkamer liep nadat ik m in bed had gelegd stootte ik t wasrek aan wat daar ingeklapt tegen de muur stond. Het kind schrok.zo.hard :'( en begon toen in paniek onwijs te krijsen. Echt heel zielig!

Ik heb nu een wasrek in de woonkamer staan :') ik heb een groter huis nodig
pi_182768124
Ah ldg, ik vind dat altijd een baalmoment als er iets gebeurt waardoor ze evt wakker kan worden. :+

Sylver succes met het afmaken van het kunstwerk!

Na de spuugsessies van dinsdag op woensdagnacht is het rustig hier. Woe en do was ze wat mat op de opvang, niet zo actief als anders en eten ging er niet zo in. Ook gisteren was het eten matig. Ze at alleen de kaas van de boterham, een mandarijntje, paar hapjes peer en een half potje avondeten ongeveer. Daar was ik eigenlijk al wel tevreden over. Maar tussen 15:00 en 20:45 1 luier waarin niets eens veel urine zat. 10 minuutjes later (na het in bed leggen }:| ) plots wel ontlasting en een goede plas. Ik vond de ontlasting heel vreemd van kleur, heel licht geel oid. Ben er niet helemaal gerust op, terwijl ze verder wel vrolijk en actief was. Iemand ervaring met die kleur ontlasting?
pi_182768958
Dirk had gele ontlasting toen hij een buikgriepje had. Drinkt ze wel goed Nolita?
pi_182769054
Dat is wel goed mogelijk idd, papa is ook niet helemaal fit en zei vanochtend dat ie ook lichte ontlasting had.
Afgelopen dagen had ze de nachtvoeding overgeslagen, nu weer twee nachten met een voeding. Ze drinkt ook ochtend en avond bij mij en overdag wat water, dat dronk ze opzich wel. Zal er vandaag nog wat beter op letten.
pi_182771015
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 09:25 schreef Nolita het volgende:
Dat is wel goed mogelijk idd, papa is ook niet helemaal fit en zei vanochtend dat ie ook lichte ontlasting had.
Afgelopen dagen had ze de nachtvoeding overgeslagen, nu weer twee nachten met een voeding. Ze drinkt ook ochtend en avond bij mij en overdag wat water, dat dronk ze opzich wel. Zal er vandaag nog wat beter op letten.
Hier net een halve week het ganse gezin plat dankzij acute buikgriep -> vele luiers vol lichtgele (bijna pastel!) poepsoep. Wazige kleur hè? :Y
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:09:19 #191
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182776647
Oef Mini, ik zag dat jij gepost had en dacht dat je kwam vertellen dat Günther een dreumes is 😅

Ik herken de gele poep wel van een periode van ziek zijn, weinig eten en evt braken en daardoor een dag (of 2) geen ontlasting. Daarna is de eerste keer ontlasting vaak ook gelig.
pi_182776933
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:09 schreef Sylver_ het volgende:
Oef Mini, ik zag dat jij gepost had en dacht dat je kwam vertellen dat Günther een dreumes is 😅
Nououou, hij wandelt langs alles met één hand los, zegt 'mama', 'papa', 'oma' en 'die!', wiegt op muziek en heeft acht tanden - heel erg babyësk kan ik 'm niet meer noemen. Met z'n maat 92 :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_182777359
Haha mini, hij doet niet onder voor N iig, kan prima mee met de dreumessen!

Thnx voor de reacties, ik kijk het nog even aan, zal idd wel met het ziek zijn te maken hebben ga ik even vanuit.

Morgen dagje dierentuin, ben benieuwd hoe ze het dit keer vindt!
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:53:39 #194
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182779127
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Nououou, hij wandelt langs alles met één hand los, zegt 'mama', 'papa', 'oma' en 'die!', wiegt op muziek en heeft acht tanden - heel erg babyësk kan ik 'm niet meer noemen. Met z'n maat 92 :')
Zo, Babysaurus! Mijn dreumes van 1,5 is net over naar maat 86 :D

Günther is van januari, toch? Hij's ook vlot! :)

Leuk, dierentuin Nolita! Veel plezier!
pi_182781473
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:53 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Zo, Babysaurus! Mijn dreumes van 1,5 is net over naar maat 86 :D

Haha, de mijne ook. Voor de lengte dan voornamelijk. _O-
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:23:41 #196
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182782685
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 22:18 schreef Cygne het volgende:

[..]

Haha, de mijne ook. Voor de lengte dan voornamelijk. _O-
Ja! Ik zag dat de onzes dezelfde stats hadden! 82 cm en 10.1/10.2 kg :D
pi_182783637
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 23:23 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ja! Ik zag dat de onzes dezelfde stats hadden! 82 cm en 10.1/10.2 kg :D
Wat grappig! Prullekes. O+
  Manager PR/Moderator zondag 28 oktober 2018 @ 02:35:19 #198
269689 crew  Viv
pi_182785913
Zo, ZZ is al ruim een week geen dreumes meer en ik ben hier eindelijk weer bijgelezen, dus nu kan ik met goed fatsoen over naar het volgende topic. :+

ZZ is overigens bij ruim 23 maanden toch maar wel gaan lopen. :D Wel bizar dat ze bij de vorige meet van 6 maanden eerder nog niet eens kon kruipen (toen tijgerde ze nog), dus ik heb alsnog het gevoel dat het heel snel gegaan is allemaal. 8-)

Ik vroeg me al bijlezende nog af: heeft Lemijn inderdaad gesnuffeld aan de munchkin-beker van Skittles? :s)

Nou, ik zie jullie vroeg of laat bij de peuters! w/
  zondag 28 oktober 2018 @ 04:07:44 #199
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182786331
Oh, ZZ een peuter! Gefeliciteerd nog! *O*
En ik vind het ook snel! Van nog niet kruipen naar lopen in 6 maanden :o ^O^

En nu ben ik ook wel benieuwd naar de bekersnuffelaars :+

Uiteraard koos Ella ervoor om nu met de wintertijd de dag te beginnen om 5u en zit ik dus om 4u 's ochtends al aan het ontbijt..
Typisch wel, slaapt al de hele week zonder een kick te geven door tot 06.15, maar uitgerekend nu wordt het weer 5u (en 3 keer er heen 's nachts).
Nahja, c_/ dan maar. Hebben we lekker veel aan onze dag :O
  zondag 28 oktober 2018 @ 06:07:15 #200
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182786448
@Vivi: oh nee! Helemaal vergeten!
En :W en O+ voor ZZ met al haar woorden en lopen alsof ze nooit anders deed.

5:10 wintertijd. Ik had niet anders verwacht maar vind het toch jammer.
pi_182786559
:W

Tot na 2 uur heeft Mijm gehuild, toen een paar uur onrustig in ons bed geslapen en om 6 uur nieuwe tijd weer huilend wakker.
En toen besloot zijn broer dat hij buikpijn had en spuugde ons bed onder :') c_/

En dan moet ik vandaag van 10 tot 7 repeteren.

Gefeliciteerd nog Vivi, wat tof dat ze nu alsnog loopt O+
  zondag 28 oktober 2018 @ 07:21:28 #202
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182786582
Oei, LeSage, dat klinkt niet als de ideale zondag. Hopelijk leidt het spelen een beetje af.

En Sylver ik had jouw bericht expres genegeerd vanmorgen want 4 uur aan het ontbijt dat kan natuurlijk helemaal niet. Nu 100 uur later is het licht buiten, dat vind ik altijd wel helpen.

Dit was wel de laatste keer :o.
pi_182787296
:W
Ik meld me toch maar hier (ik ben een slechte meeschrijver, maar ga het écht proberen :@).

Wintertijd: ik mag niet klagen, meneer werd geloof ik om 06.30/07.00 wintertijd wakker. Inmiddels ligt hij er alweer in voor een dutje.

Verder las ik op de vorige pagina nog iets over het huishouden, ik ben al blij als de kleding in ieder geval schoon is. Op de overloop staat 1 wasmand met alle schone onderbroeken en sokken van iedereen erin, en daar wordt iedere ochtend uit gegraaid :$. En 1x in de zoveel tijd, als ik tijd en zin heb, sorteer ik die wasmand wel als ze mazzel hebben :P
Verder is het altijd rommelig: geen vaatwasser, dus eigenlijk altijd afwas op het aanrecht, 2 pubers in huis, dus overal schoolboeken en -tassen, schoenen, sleutel, jassen, lege glazen en borden, enz.
pi_182791655
Hier weinig last van de wintertijd, Simon sliep gewoon tot 08:15 nieuwe tijd, zoals bijna elke dag.
Hij was wel vreselijk doorgelekt :7

Veel herkenning qua huishouden :Y
Probleem op dit moment is alleen ook dat ik door mijn huidige state of mind heel erg behoefte heb aan een schoon en opgeruimd huis. Dat lukt niet, dus ook daar een bepaalde mate van stress van ;(

Gefeliciteerd voor alle jarigen!

Adrian O+ voor je herkenning! Hoop dat je je spoedig beter voelt.

Iedereen ook bedankt voor alle lieve reacties :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door TolstoiFan op 28-10-2018 14:00:13 ]
pi_182792262
Tolstoi, ja dat is wel herkenbaar. Sinds de komst van de eerste werd het contact ineens veel minder met een paar kinderloze vriendinnen. En bij 1 voorheen echt goede vriendin is de vriendschap zelfs helemaal over sinds mijn zwangerschap van IJsje. Ze reageerde totaal niet blij op het nieuws dat ik zwanger was. Ik denk omdat ik heel lang had gezegd dat ik het bij eentje zou houden. Omdat ze me niet eens echt feliciteerde, vond ik dat wel wat raar. Na de geboorte van IJsje kreeg ik alleen een kaartje, verder liet ze niets horen en ze kwam niet langs. Toen ik haar vier maanden daarna bij een verjaardag zag, probeerde ik nog een gesprek op luchtige toon te beginnen. Maar ze reageerde zo lauw en afstandelijk. Toen heb ik het maar afgesloten. Tja, ik had dat van tevoren ook echt niet gedacht eigenlijk, maar zo gaat het soms kennelijk. Nu is mijn leven ook wel echt veranderd, en daardoor voel ik zelf ook niet meer altijd aansluiting met die vriendinnen. Er komen wel nieuwe vriendschappen voor in de plaats merk ik.
pi_182794787
Hier ook een prulleke: 19 maanden, 10 kilo en 82 cm.

Hier geen vriendschappen die over zijn gegaan door Teetje, maar veel vrienden hebben ook kinderen, dat scheelt denk ik wel.

Vivi: gefeliciteerd met je peuter! Wat leuk dat ze nog is gaan lopen op de valreep van haar verjaardag!

Vraagje: op mijn werk is een Sinterklaasfeest. Een korte voorstelling, wat liedjes zingen en cadeautjes. Ik vraag me af of dit al leuk is. Mijn gevoel zegt dat ie er niks van begrijpt, maar het feestje (andere kinderen, liedjes, enz.) wel leuk vindt. Wat denken jullie?
  zondag 28 oktober 2018 @ 16:50:28 #207
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_182795473
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 16:10 schreef Gogo83 het volgende:
Hier ook een prulleke: 19 maanden, 10 kilo en 82 cm.

Hier geen vriendschappen die over zijn gegaan door Teetje, maar veel vrienden hebben ook kinderen, dat scheelt denk ik wel.

Vivi: gefeliciteerd met je peuter! Wat leuk dat ze nog is gaan lopen op de valreep van haar verjaardag!

Vraagje: op mijn werk is een Sinterklaasfeest. Een korte voorstelling, wat liedjes zingen en cadeautjes. Ik vraag me af of dit al leuk is. Mijn gevoel zegt dat ie er niks van begrijpt, maar het feestje (andere kinderen, liedjes, enz.) wel leuk vindt. Wat denken jullie?
Gewoon doen! :)
Ik heb er ook onwijs leuke herinneringen aan. O+ Wij vierden het alleen op mijn vaders werk, mijn moeder werkte in die tijd niet.

Op mijn oude werk vierden we ook altijd Sinterklaas. Helaas werk ik nu bij een té kleine werkgever (4 mensen), om het leuk te vieren, dus pakken we zelf altijd gezellig cadeautjes uit op een middagje met opa's en oma's, laat ik mijn vriendin die al jaren Zwarte Piet speelt weer een persoonlijk filmpje opnemen en gaan we dit jaar misschien voor de eerste keer naar de Pakjesboot. O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_182795536
Gogo, ik zou zeker gaan. Vorig jaar toen Simon nog maar 5 maanden was hebben we hem ook gewoon meegenomen naar het Sinterklaasfeest op mijn werk. Hij snapte er natuurlijk helemaal niks van, maar wel een mooie foto bij Sinterklaas en Zwarte Piet op schoot. Hij vond het kanten ding van de jurk van de Sint wel erg interessant :)

Franny, dat is wel verdrietig als zo'n vriendschap dan opeens over is. Ik snap dat eigenlijk nooit zo, als vrienden ben je toch blij voor elkaar en gun je elkaar het beste?
Maar helaas merken we het hier ook en word ik daar wel verdrietig van. Zelf ben ik niet zo, misschien dat het deels daardoor komt. Er gaan in die groep ook geen kinderen komen, dus ook geen meer begrip voor bv. het ritme van je kind als die al klote slaapt.
pi_182796632
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 16:55 schreef TolstoiFan het volgende:
Franny, dat is wel verdrietig als zo'n vriendschap dan opeens over is. Ik snap dat eigenlijk nooit zo, als vrienden ben je toch blij voor elkaar en gun je elkaar het beste?
Ik denk dat zij mij ook het beste gunt hoor, maar dat ze me gewoon niet (meer) begrijpt. Ik ben een kant op gegaan in mijn persoonlijke leven waar zij niets mee heeft en die ze denk ik niet kan volgen. Het was fijn geweest als ze dit naar mij toe had uitgesproken.
pi_182796706
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 16:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Gewoon doen! :)
Ik heb er ook onwijs leuke herinneringen aan. O+ Wij vierden het alleen op mijn vaders werk, mijn moeder werkte in die tijd niet.
Van toen je 1,5 was al? Ik heb er ook goede herinneringen aan, maar dat was vanaf 5/6 jaar.

Hier gaat alleen peuter en die vonden we er vorig jaar (toen was hij 2,5) zelfs nog te jong voor. Ze hebben er nu nog niks aan, hebben nog geen benul wie die rare man is en als er meerdere baby's en dreumesen komen gaat het een krijsfestijn worden waarmee je het feest voor de kinderen die het wel begrijpen verpest. Als je nu al gaat doe je dat voor jezelf, niet voor je kind (waar overigens ook niks mis mee is zolang je je daar maar bewust van bent, iets doen puur omdat je dat zelf wel leuk vindt is ook prima!)

Tolstoi, even een ander inzicht hierop: ik vond mensen met kinderen vroeger ook niet leuk. Vaak konden die alleen nog maar over hun kinderen praten en hadden ze geen eigen leven meer of dingen die ze meemaakten. Dat is prima als je zelf ook in die levensfase zit, maar zit je nog in een andere levensfase dan zijn die kinderen die je 'opgedrongen' worden alleen maar vervelend. Plus dat die vrienden kiezen voor jou, niet perse voor het kind dat er later bij kwam. Ik zou met ze in gesprek gaan of bewust kiezen om zonder kinderen dingen met ze te doen, en dat kan dan ook jij of je man zijn, hoeft niet altijd beiden als je liever geen oppas hebt. Plus dat het voor mensen zonder kinderen ook heel lastig is om te zien hoeveel invloed een kind heeft op alles. Dat merkte ik ook pas toen ik zelf kinderen kreeg. Zwanger was gewoon een paar maanden dik en klaar dacht ik, en baby's slapen bijna de hele dag en nacht :') Als ook nu al duidelijk is dat ze nooit aan kinderen zullen beginnen dan zal dat begrip ook nooit komen.
pi_182796746
Gewoon doen!
Ik ga over 3 weken ook naar de intocht met V O+
Hij is dan 15 maanden, hij zal het zich niet kunnen herinneren maar dat maakt me niks uit.
Als hij op dat moment maar plezier heeft.

Hier ook een prulleke, 9,2kg en 73,5cm bij 14,5 maand.
pi_182796899
Als het je leuk lijkt: doen! Je kunt altijd nog naar huis ;)

Hier vieren we dit jaar nog geen sinterklaas. Hij snapt het toch niet :P
Mijn ouders hebben wel een cadeautje voor hem, is dat gelijk het enige dat ie krijgt :)

Koud he? ;)
SPOILER
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 28 oktober 2018 @ 18:29:28 #213
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182797563
Ik zou denk ik ook wel gaan, Gogo.

Ella ging afgelopen week mee naar een voorstelling en ze vond het zó leuk, dat had ik echt niet verwacht. Ze snapte nog niks van het verhaal, het was echt voor oudere kinderen, maar vond de muziek enzo al fantastisch en lachte hardop mee. Op het einde wilde ze 'ok keer!' (nog een keer) :)

Het zou best kunnen dat het gaat zoals FF beschrijft, je hebt natuurijk best een goede kans dat ze sinterklaas of de pieten maar eng vinden op deze leeftijd, maar dan kun je altijd nog afstand nemen of desnoods weg gaan.
Ik ben helemaal voor 'wie niet waagt wie niet wint' ;) Je weet toch nooit zeker hoe het gaat tenzij je het probeert.

Awwwh Messina, wat een schattige dreumes in een schattig pakje :D O+
pi_182799049
Wie niet waagt, wie niet wint is over het algemeen ook mijn aanpak. Ga ons gewoon opgeven dus! Laat jullie tzt uiteraard weten hoe het geweest is!
  zondag 28 oktober 2018 @ 20:35:36 #215
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_182800862
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 17:50 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Van toen je 1,5 was al? Ik heb er ook goede herinneringen aan, maar dat was vanaf 5/6 jaar.

Hier gaat alleen peuter en die vonden we er vorig jaar (toen was hij 2,5) zelfs nog te jong voor. Ze hebben er nu nog niks aan, hebben nog geen benul wie die rare man is en als er meerdere baby's en dreumesen komen gaat het een krijsfestijn worden waarmee je het feest voor de kinderen die het wel begrijpen verpest. Als je nu al gaat doe je dat voor jezelf, niet voor je kind (waar overigens ook niks mis mee is zolang je je daar maar bewust van bent, iets doen puur omdat je dat zelf wel leuk vindt is ook prima!)

Tolstoi, even een ander inzicht hierop: ik vond mensen met kinderen vroeger ook niet leuk. Vaak konden die alleen nog maar over hun kinderen praten en hadden ze geen eigen leven meer of dingen die ze meemaakten. Dat is prima als je zelf ook in die levensfase zit, maar zit je nog in een andere levensfase dan zijn die kinderen die je 'opgedrongen' worden alleen maar vervelend. Plus dat die vrienden kiezen voor jou, niet perse voor het kind dat er later bij kwam. Ik zou met ze in gesprek gaan of bewust kiezen om zonder kinderen dingen met ze te doen, en dat kan dan ook jij of je man zijn, hoeft niet altijd beiden als je liever geen oppas hebt. Plus dat het voor mensen zonder kinderen ook heel lastig is om te zien hoeveel invloed een kind heeft op alles. Dat merkte ik ook pas toen ik zelf kinderen kreeg. Zwanger was gewoon een paar maanden dik en klaar dacht ik, en baby's slapen bijna de hele dag en nacht :') Als ook nu al duidelijk is dat ze nooit aan kinderen zullen beginnen dan zal dat begrip ook nooit komen.
Ja, niet meer tot in detail, maar veel dingen herinner ik me als de dag van gisteren.

Het mooiste wat mij bij is gebleven is dat er elk jaar een kleurwedstrijd was en ik daar altijd wat moois van maakte. Mijn vader presteerde het, om die tekening te vouwen om mee te nemen. Tot ik een brief aan Sinterklaas schreef met mijn 'beklag'. Werd mijn vader ten overstaan van iedereen naar voren geroepen, waar hij even een liedje mocht zingen. Met een handje pepernootjes verliet hij weer het podium _O_
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 29 oktober 2018 @ 04:30:04 #216
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182808210
Stomme wintertijd }:|
pi_182808872
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 04:30 schreef Sylver_ het volgende:
Dat is wel heel vroeg. ;(
pi_182809862
Half 5 :N Klacht indienen bij je kind, Sylver.

Mijm loopt los *O* nog een beetje voorzichtig, maar hij loopt nu echt stukjes in huis.
pi_182810405
Mooi! LeSage! O+ .

Die van mij loopt nog niet los. _O- . Hij heeft er gewoon echt geen zin in.

Maar hier kan wel de vlag uit, want het Grote Kiezenleed is weer (voorlopig) achter de rug. IJsje is vrolijk, gaat niet meteen huilen als hij een broodje in z'n knuist heeft en die naar z'n mond brengt (zo zielig: wel willen eten, maar het toch niet kunnen wegens PIJN), en hangt niet de hele tijd tegen me aan.

Wel een voor ons nieuw fenomeen: de liters kwijl die hij verliest door dat mondgedoe. De oudste had dat helemaal niet. Ik vond het voorheen dan ook vrij stom als die kleintjes met zo'n kwijlsjaaltje rondliepen, maar raad eens wat IJsje nu heeft. :') . Het was of dat of drie keer per dag een droge romper/shirt aan of met een slab om rond hobbelen.

En beide kinderen waren vanochtend om 7:00 wakker. Zaterdagavond hebben we ze expres zo laat mogelijk op bed gelegd (beetje wakker gehouden met filmpjes e.d.) IJsje lag er toen pas om 20:30 in, en heeft zich vrij eenvoudig aangepast aan nieuw ritme.
pi_182813648
Oeh sylver, dat is wel erg vroeg!

Lesage wat tof dat mijm loopt! De losse stapjes hier waren een vergissing volgens mij, daarna niet meer gezien. :D

Fijn dat het kiezenleed even voorbij is franny. Niet kunnen eten als je wel wil is wel erg sneu ja.

We hebben een weekje vrij en ik denk ook meteen voor het laatst in de week dat de wintertijd ingaat haha. :')
Helaas werd ze gisteren wakker toen ik (wat laat) naar bed ging. Denk dat ik 6 uurtjes geslapen heb in totaal. 6:30 was ze weer present en niet meer te verleiden tot slaap. Vond het toch iets te vroeg voor een vrije dag. Ze is vandaag wel naar de opvang. Voor het eerst terwijl wij vrij hebben. Vandaag een dag met moetjes, maar ga dadelijk wel even ongestoord in een warm bad liggen.
pi_182814503
:W *aanhaakpoging doet*

Zo, dat was lang geleden. Hoe komen jullie aan posten toe?! :P Sinds peuter geen dut meer doet en J -mag dat nog wel; letter als afkorting?- als een soort duracellkonijntje het huis doorgaat, ben ik al blij dat ik even kan zitten overdag. Hij loopt nu sinds een week. Echt zo leuk om te zien, dat voorzichtige gewaggel. Verder is hij momenteel erg driftig. Gooien met vanalles als iets niet lukt en de stervende zwaan natuurlijk. Nu moet ik zeggen dat het feit dat er vier tanden en een kies doorkomen hier wel aan bijdragen. Arm kind.

LeSage wat leuk dat Mijm ook loopt!

Nu kijken of ik me aan m’n goede voornemen kan houden om mee te blijven posten/lezen :)
pi_182822418
Hoi! Ik heb een dreumes!

/gaat even bijlezen
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_182822920
Pfffff, hoe ga je om met een dreumes die om alles wat niet snel genoeg naar zijn zin gaat of waarin hij zijn zin niet krijgt meteen een GROOT drama maakt, met huilen, dikke tranen, op de grond liggen of zich tegen je aan gooien.....

Ik probeer het in eerste instantie te negeren, maar soms is dat echt heel erg moeilijk. Vooral met maar 4 uurtjes slaap :{
Afleiden? Andere opvoedkundig verantwoorde oplossing??

DaD, gefeliciteerd met je dreumes!!! *O* *O* *O* *O*
pi_182822937
O, en een lopende mijm O+ O+ Wat leuk!!!
pi_182823119
Tol, ik negeer het of zeg dat hij zich niet zo moet aanstellen :P. Zodra hij dan weer iets anders op het oog heeft is het weer over, iets met een korte spanningsboog ;)
  maandag 29 oktober 2018 @ 21:05:47 #226
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182823479
Een lopende Mijm! *O*

Einde kiezenleed van IJsje! *O*

Dreumes bij DaD! *O*

Welkom terug Kazy! *O*

*)

Tolstoi, ik doe aan negeren als afleiden niet werkt (wat meestal het geval is). Negeren alsin: ik negeer de drama, maar haar niet. Dus als er drama is omdat de mandarijn niet snel genoeg gepeld is, dan ga ik gewoon rustig door en praat ondertussen gewoon verder (heb je zo'n zin in de mandarijn, duurt lang he als je moet wachten, kijk hij is bijna gepeld).

In mijn ervaring helpt afleiden meestal niet (alleen als ik op tijd ben en het zie aankomen wil het wel eens werken). Eigenlijk helpt niks totdat ze zelf weer gekalmeerd is. Gisteren zat ik 5 minuten naast een hysterische dreumes die het hele museum doorrolde en bij elkaar gilde. En heel plotseling stopte het en konden we knuffelen.

Ik probeer het wel op te lossen als ik er achter kom wat het probleem is en het mogelijk is. Zoals laatst deed ze een stervende zwaan omdat ik de banaan al geopend had en ze het zelf wilde doen. Ook goed, eet ik de geopende wel op en krijgt zij een nieuwe.
Maar vaak genoeg kom ik er niet achter en dan zit ik het maar uit. Dan babbel ik maar wat (Poeh, ben je zo boos? Knuffel? Nee? Is goed, hoor. Word je niet begrepen? Zou ik ook boos van worden. Knuffel? Etc :P)

[ Bericht 9% gewijzigd door Sylver_ op 29-10-2018 21:12:30 ]
  maandag 29 oktober 2018 @ 21:36:20 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182824171
DaD welkom met je dreumes!

En hoera voor de lopers! Mijne doet er ook nog niet aan hoor.

Ik heb soms wel moeite om het drama dat jullie beschrijven te onderscheiden van snel huilen omdat tandenpijn/oorpijn/moe. Of maak ik daarmee een niet bestaand onderscheid en zijn dat dreumesproblemen die juist bijdragen aan de buien? Hoe dan ook, reageer in alle gevallen ongeveer hetzelfde, zoals Sylver beschrijft en meestal is hij wel in voor knuffelen.

Tolstoi, ik kan alles minder goed op weinig slaap. Ik troost mezelf echt met de gedachte dat dit in ieder geval de laatste keer was dat de wintertijd begon :P.

edit: oh nee! :o. volgend jaar weer ;(.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 05:54:31 #228
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182828565
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 04:30 schreef Sylver_ het volgende:
Hoe was het vandaag? Hier gewoon nog steeds 5 uur }:| . Ik hoopte dat een dag opvang met het strakke schema wat zou helpen, maar nee.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 05:58:12 #229
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182828582
4u! }:|

Ik ben op de bank met haar gaan liggen en heb mijn mantra 'het is nacht, mama gaat slapen' volgehouden en in 05.15u ging ze nog even een half uurtje slapen :O

5u is ook vroeg zeg, Lemijn.
* Sylver_ schuift een extra grote mok koffie toe c_/

[ Bericht 4% gewijzigd door Sylver_ op 30-10-2018 06:04:34 ]
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 06:07:58 #230
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182828613
4 uur is niet vroeg, dat is gewoon midden in de nacht. ;( .

Toch goed van nog even slapen. Ik deed iets soortgelijks net: tweede helft van het avondritueel afdraaien inclusief slaapliedjes en ‘het is nacht, ga maar lekker slapen, ik ga ook naar bed’. Nu wordt het stil!! Eens zien hoe lang het duurt.
Dat duurde heel kort. Dank voor de koffie, Sylver.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lemijn op 30-10-2018 06:18:09 ]
pi_182828793
Hier verschoven ze vandaag van 5.00 naar 5.20, er zit verbetering in. *O* :')
pi_182828946
Wat een drama geeft de wintertijd toch bij jullie. Het is hier echt goed te doen, we hebben het normale ritme weer te pakken. Alleen het nachtelijke jammeren is er weer want heel erg verkouden. Dus ik was van 4 tot 5 wakker. Maar dat stelt echt niets voor met jullie als ik dat zo lees. :* c_/
pi_182829023
Oh dames toch, dat zijn geen tijden.

Mijm slaapt hier al een paar nachten heel slecht. Urenlang huilen en jammeren, zelfs bij ons in bed. Er zit iets dwars, maar we weten niet wat.
Vannacht dus ook, zei vriend. Ik heb het niet zo meegekregen, want ik lag beneden op de bank zodat ik snel naar de wc kon rennen ;(
Fijn ook, net op een dag dat mijn familie moet werken en de week dat mijn schoonouders op vakantie zijn.
Ik hoop maar dat Mijm zichzelf een beetje kan vermaken vandaag en S. kijkt maar wat meer tv, ik kan er weinig spektakel van maken vandaag.
pi_182829800
Beterschap LeSage! :*

Ik heb hier een dreumes die heeft ontdekt dat hij op z'n tenen kan lopen. Moet er elke keer weer om lachen. :')
pi_182831783
Sterkte voor alle nachtbrakers.. Wat een extreem vroege "ochtenden" zeg -O-

Hier werd ie wakker om kwart over zes, dat is wel te overzien :Y even met zn drieen en fles in t grote bed, even spelen en dan opstaan voor werk/kdv.
pi_182834178
Jeetje wat zijn ze vroeg wakker inderdaad, hopelijk hebben ze snel een ander ritme te pakken. Hier was het vandaag 7:15, wel prima dus.

Welkom met je dreumes Dad!

Beterschap lesage. Hoop dat je de dag een beetje doorkomt.

Lemijn ik heb een overdreven vrolijk kind over het algemeen. Als ze begint te krijsen weet ik meestal de oorzaak wel (niet uit de eetstoel mogen klimmen, Geen messen uit de vaatwasser mogen pakken, niet 200000x de tv aan en uit mogen zetten etc.
Kan ik het niet plaatsen en ze is jengelig dan is ze moe (als dat niet zou kunnen zou ik het verder zoeken in tandjes, ziek zijn oid). Maar ik kan me voorstellen dat niet elk kindje zo duidelijk is te lezen. Ik ga me er ook vast op instellen dat er straks geen reden hoeft te zijn om zo te krijsen.
pi_182847823
Welkom DaD!

LeSage beterschap :*

Lemijn: het drama wordt hier wel gevoed door de pijntjes die J. heeft (verkouden en tandenleed). Hij is echt een stuk dwarser dan normaal. Normaal is hij ook wel euhh.. temperamentvol, maar nu is alles gewoon gillen en smijten.

Ik hanteer trouwens dezelfde negeertechniek bij drama. En soms -als ik er zelf helemaal klaar mee ben- roep ik dat hij zich niet moet aanstellen. Niet dat dat veel helpt overigens..

Wat een tijden trouwens zeg door de wintertijd :o Ik hoop dat de ukkies zich snel aanpassen en jullie meer slaap gunnen. Vooralsnog gaat het hier goed *klopt af*
  woensdag 31 oktober 2018 @ 04:53:35 #238
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182849839
Vooruitgang! 04.45u :O

Ik weet niet zeker of het de wintertijd is, ze heeft wel vaker periodes van extreem vroeg wakker zijn.
Maar ze vraagt sinds de wintertijd tijd wel precies een uur eerder om avondeten en tussendoortjes helpen maar matig.

* Sylver_ hoopt dat Lemijn en Jacob nog lekker op 1 oor liggen :Z

[ Bericht 36% gewijzigd door Sylver_ op 31-10-2018 05:00:01 ]
  woensdag 31 oktober 2018 @ 05:02:28 #239
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182849920
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 06:56 schreef Selvaria het volgende:
Hier verschoven ze vandaag van 5.00 naar 5.20, er zit verbetering in. *O* :')
Hopelijk nu naar 05.40u ;)
  woensdag 31 oktober 2018 @ 06:35:09 #240
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182850395
Ja! Het vergde wat overredingskracht maar het was gewoon half 7 vanmorgen! Halleluja *O* .

Nu die andere dreumessukkels nog... ik zal Jacob vragen of hij zijn bevindingen even deelt op hun eigen forum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')