hij zat prinsheerlijk op bed tussen ons in "aaaiii!" te roepen en onze handen op de knuffel te leggen. Superschattig, beetje jammer van het tijdstip wel
  hij zat prinsheerlijk op bed tussen ons in "aaaiii!" te roepen en onze handen op de knuffel te leggen. Superschattig, beetje jammer van het tijdstip wel   

Ik doe met Dirks haar niets meer. Het is 2x bijgewerkt omdat rare plukken, maar nu is het zo'n mooie volle bos dat ik het gewoon maar laat.
 Ik doe met Dirks haar niets meer. Het is 2x bijgewerkt omdat rare plukken, maar nu is het zo'n mooie volle bos dat ik het gewoon maar laat. 

.
 .  

en als ie slaapt doe ik iets relaxeds voor mezelf.  Afwas komt vanavond of morgen wel weer, er zijn belangrijkere dingen (en we hebben nog borden genoeg
 en als ie slaapt doe ik iets relaxeds voor mezelf.  Afwas komt vanavond of morgen wel weer, er zijn belangrijkere dingen (en we hebben nog borden genoeg   )
)

maar wel wat jammer van de tijd idd.
 maar wel wat jammer van de tijd idd. 

dat is wat het lastig maakt.
 dat is wat het lastig maakt.

Exact dit, met dezelfde conclusiequote:Op woensdag 24 oktober 2018 11:45 schreef Franny_G het volgende:
Zal ik iets nuttigs doen, in bad gaan zitten, wijntje drinken met vriend en wat kletsen, serietje kijken of toch maar vroeg naar bed? En soms doe ik gewoon helemaal niets, en zit ik alleen een beetje doelloos te internetten en voor me uit te staren..
 . Maar ik ben meestal mild naar mezelf. Zo is het gewoon. En pre-kind had ik hetzelfde dilemma met dezelfde conclusie, alleen dan met 5x zoveel tijd.
 . Maar ik ben meestal mild naar mezelf. Zo is het gewoon. En pre-kind had ik hetzelfde dilemma met dezelfde conclusie, alleen dan met 5x zoveel tijd.  

+1. Maar ik heb Jacob dus wel op de wachtlijst gezet voor die extra dag. Om te zien of ik dat fijn vind. Zo niet, dan zeg ik 'm weer af.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 11:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Tijd voor mezelf vind ik wel een dingetje, ik ben nooit vrij zonder de kaptein. Op mijn vrije dag is hij vrij van de opvang. Soms zou ik daar wel wat aan willen veranderen, maar ik vind t ook n beetje sneu voor hem, dat hij erheen gaat terwijl we ook leuke dingen hadden kunnen gaan doen. En zn moeder lui op de bank ligt te netflixen
Want ik vind het ook oprecht leuk met hemdat is wat het lastig maakt.

Je kan ook 50/50 doen he. Een halve dag of om de week naar de opvang. Ik denk dat als ze hier een extra dag naar de opvang zouden gaan dat ik de andere dagen dat ik met ze ben leukere dingen zou doen dan nu. Het is hier alleen geen optie omdat ze helemaal vol zitten. Voor ik drie plekken op een donderdag heb (dinsdag gaan ze al, wil niet twee dagen achter elkaar indien niet noodzakelijk en vrijdag vind ik geen fijne dag ivm weekendjes weg en andere dingen die vaak op die dag zijn) ben ik twee jaar verder denk ikquote:Op woensdag 24 oktober 2018 11:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Tijd voor mezelf vind ik wel een dingetje, ik ben nooit vrij zonder de kaptein. Op mijn vrije dag is hij vrij van de opvang. Soms zou ik daar wel wat aan willen veranderen, maar ik vind t ook n beetje sneu voor hem, dat hij erheen gaat terwijl we ook leuke dingen hadden kunnen gaan doen. En zn moeder lui op de bank ligt te netflixen
Want ik vind
ook oprecht met hemdat is wat het lastig maakt.
 ik wil wel per 1/9 2019 kijken of dat te regelen valt, dan heb ik nog maar twee plekjes nodig.
 ik wil wel per 1/9 2019 kijken of dat te regelen valt, dan heb ik nog maar twee plekjes nodig.

Halve dagen kan bij onze opvang niet (een hele dag boeken en eerder ophalen kan natuurlijk wel, maar iets in mij zegt dat dat niet perse de meest voordelige optie is..maar KOT is n mysterieus ding dus wie weetquote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Je kan ook 50/50 doen he. Een halve dag of om de week naar de opvang. Ik denk dat als ze hier een extra dag naar de opvang zouden gaan dat ik de andere dagen dat ik met ze ben leukere dingen zou doen dan nu. Het is hier alleen geen optie omdat ze helemaal vol zitten. Voor ik drie plekken op een donderdag heb (dinsdag gaan ze al, wil niet twee dagen achter elkaar indien niet noodzakelijk en vrijdag vind ik geen fijne dag ivm weekendjes weg en andere dingen die vaak op die dag zijn) ben ik twee jaar verder denk ikik wil wel per 1/9 2019 kijken of dat te regelen valt, dan heb ik nog maar twee plekjes nodig.
 )
) . Dilemma's dilemma's. Woensdag is op de opvang wel by far de makkelijkste dag om te regelen, dan hebben ze een mini groepje
. Dilemma's dilemma's. Woensdag is op de opvang wel by far de makkelijkste dag om te regelen, dan hebben ze een mini groepje   

Het is lastig om kostwinnaar te zijn. Een stap naar een andere baan is dan ook echt moeilijk.. Maar als je geen energie van je baan krijgt ga je er echt aan onderdoor.
  Het is lastig om kostwinnaar te zijn. Een stap naar een andere baan is dan ook echt moeilijk.. Maar als je geen energie van je baan krijgt ga je er echt aan onderdoor.  Volgens mij heeft ie goed gegeten
 Volgens mij heeft ie goed gegeten  Heerlijk zo'n dag
 Heerlijk zo'n dag  
  Hoektanden: 0
 Hoektanden: 0  Zijn hoektanden meer drama dan kiezen?
  Zijn hoektanden meer drama dan kiezen? 

Wat een ondeugende knapperd
 Wat een ondeugende knapperd  

Wanneer Fitz naar de peuterspeelzaal of basisschool gaat, worden er weer ramen gezeemd
 Wanneer Fitz naar de peuterspeelzaal of basisschool gaat, worden er weer ramen gezeemd  

) Ik ga nog maar een poging richting acceptatie doen, en eventueel iets met af en toe een dagje oppas.
) Ik ga nog maar een poging richting acceptatie doen, en eventueel iets met af en toe een dagje oppas.

(2 daagjes). Daarnaast leuke dingen doen en genieten van elkaar.
 (2 daagjes). Daarnaast leuke dingen doen en genieten van elkaar. N ligt net in bed (gaat nu weer prima, denk dat het eten verkeerd was gevallen net als laatst) en wij gaan er zo snel achteraan. Zal vandaag geen moeite hebben met in slaap vallen!
 N ligt net in bed (gaat nu weer prima, denk dat het eten verkeerd was gevallen net als laatst) en wij gaan er zo snel achteraan. Zal vandaag geen moeite hebben met in slaap vallen! Zou graag willen dat vriend ook wat huishouden zou doen, maar dat moet ik hem dan expliciet vragen...
 Zou graag willen dat vriend ook wat huishouden zou doen, maar dat moet ik hem dan expliciet vragen...  

de mijne slapen wel 2 tot 3 uur ‘s middags.
 de mijne slapen wel 2 tot 3 uur ‘s middags.  en dan liggen de kasten nog vol ook. Even kritisch gaan kijken wat gewoon in de kast kan en wat weg mag/in bakken bewaard kan blijven.
 en dan liggen de kasten nog vol ook. Even kritisch gaan kijken wat gewoon in de kast kan en wat weg mag/in bakken bewaard kan blijven.

je moet wel prioriteiten stellen hoor
 je moet wel prioriteiten stellen hoor  

Onze eettafel ligt standaard bezaaid met een hele lading zooi (oude post, boeken en spelletjes vooral, waar de meiden niet aan mogen zitten) en overal waar je loopt moet je uitkijken dat je niet op speelgoed stapt. Ik ben ook gestopt met het opruimen 's avonds, het eerste wat ze doen 's ochtends is toch alles weer opentrekken. En we gebruiken voor de meiden ook geen kledingkast maar dat ligt allemaal op een soort extra leuning achter de bank. En nu ze zelf regelmatig dingen eraf trekken zijn het ook geen nette stapeltjes meer. Als je je een keer heel rot voelt dat je niet gedaan krijgt wat je wil en het een rommeltje is moet je maar even om een foto vragen
 Onze eettafel ligt standaard bezaaid met een hele lading zooi (oude post, boeken en spelletjes vooral, waar de meiden niet aan mogen zitten) en overal waar je loopt moet je uitkijken dat je niet op speelgoed stapt. Ik ben ook gestopt met het opruimen 's avonds, het eerste wat ze doen 's ochtends is toch alles weer opentrekken. En we gebruiken voor de meiden ook geen kledingkast maar dat ligt allemaal op een soort extra leuning achter de bank. En nu ze zelf regelmatig dingen eraf trekken zijn het ook geen nette stapeltjes meer. Als je je een keer heel rot voelt dat je niet gedaan krijgt wat je wil en het een rommeltje is moet je maar even om een foto vragen 

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ignorance is bliss, but knowledge is power.

.
 . 

quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:40 schreef LeSage het volgende:
Die eenkennige fase, waarbij je kind eigenlijk alleen maar aan je been loopt te jengelen en uit gezichtsveld gelijk staat aan een breakdown, die duurt heel kort hè? Toch?
 paar dagen, hooguit.
 paar dagen, hooguit.

Relatief gezien wel jaquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:40 schreef LeSage het volgende:
Die eenkennige fase, waarbij je kind eigenlijk alleen maar aan je been loopt te jengelen en uit gezichtsveld gelijk staat aan een breakdown, die duurt heel kort hè? Toch?

en begon toen in paniek onwijs te krijsen. Echt heel zielig!
 en begon toen in paniek onwijs te krijsen. Echt heel zielig! ik heb een groter huis nodig
 ik heb een groter huis nodig

) plots wel ontlasting en een goede plas. Ik vond de ontlasting heel vreemd van kleur, heel licht geel oid. Ben er niet helemaal gerust op, terwijl ze verder wel vrolijk en actief was. Iemand ervaring met die kleur ontlasting?
 ) plots wel ontlasting en een goede plas. Ik vond de ontlasting heel vreemd van kleur, heel licht geel oid. Ben er niet helemaal gerust op, terwijl ze verder wel vrolijk en actief was. Iemand ervaring met die kleur ontlasting?

Hier net een halve week het ganse gezin plat dankzij acute buikgriep -> vele luiers vol lichtgele (bijna pastel!) poepsoep. Wazige kleur hè?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:25 schreef Nolita het volgende:
Dat is wel goed mogelijk idd, papa is ook niet helemaal fit en zei vanochtend dat ie ook lichte ontlasting had.
Afgelopen dagen had ze de nachtvoeding overgeslagen, nu weer twee nachten met een voeding. Ze drinkt ook ochtend en avond bij mij en overdag wat water, dat dronk ze opzich wel. Zal er vandaag nog wat beter op letten.

Nououou, hij wandelt langs alles met één hand los, zegt 'mama', 'papa', 'oma' en 'die!', wiegt op muziek en heeft acht tanden - heel erg babyësk kan ik 'm niet meer noemen. Met z'n maat 92quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:09 schreef Sylver_ het volgende:
Oef Mini, ik zag dat jij gepost had en dacht dat je kwam vertellen dat Günther een dreumes is 😅

Zo, Babysaurus! Mijn dreumes van 1,5 is net over naar maat 86quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Nououou, hij wandelt langs alles met één hand los, zegt 'mama', 'papa', 'oma' en 'die!', wiegt op muziek en heeft acht tanden - heel erg babyësk kan ik 'm niet meer noemen. Met z'n maat 92

Haha, de mijne ook. Voor de lengte dan voornamelijk.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 20:53 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Zo, Babysaurus! Mijn dreumes van 1,5 is net over naar maat 86

Ja! Ik zag dat de onzes dezelfde stats hadden! 82 cm en 10.1/10.2 kgquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 22:18 schreef Cygne het volgende:
[..]
Haha, de mijne ook. Voor de lengte dan voornamelijk.

Wat grappig! Prullekes.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 23:23 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ja! Ik zag dat de onzes dezelfde stats hadden! 82 cm en 10.1/10.2 kg

Wel bizar dat ze bij de vorige meet van 6 maanden eerder nog niet eens kon kruipen (toen tijgerde ze nog), dus ik heb alsnog het gevoel dat het heel snel gegaan is allemaal.
 Wel bizar dat ze bij de vorige meet van 6 maanden eerder nog niet eens kon kruipen (toen tijgerde ze nog), dus ik heb alsnog het gevoel dat het heel snel gegaan is allemaal.  

dan maar. Hebben we lekker veel aan onze dag
 dan maar. Hebben we lekker veel aan onze dag   

en
 en   voor ZZ met al haar woorden en lopen alsof ze nooit anders deed.
 voor ZZ met al haar woorden en lopen alsof ze nooit anders deed.  

.
.

).
).

voor je herkenning! Hoop dat je je spoedig beter voelt.
  voor je herkenning! Hoop dat je je spoedig beter voelt. 
 SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door TolstoiFan op 28-10-2018 14:00:13 ]

Gewoon doen!quote:Op zondag 28 oktober 2018 16:10 schreef Gogo83 het volgende:
Hier ook een prulleke: 19 maanden, 10 kilo en 82 cm.
Hier geen vriendschappen die over zijn gegaan door Teetje, maar veel vrienden hebben ook kinderen, dat scheelt denk ik wel.
Vivi: gefeliciteerd met je peuter! Wat leuk dat ze nog is gaan lopen op de valreep van haar verjaardag!
Vraagje: op mijn werk is een Sinterklaasfeest. Een korte voorstelling, wat liedjes zingen en cadeautjes. Ik vraag me af of dit al leuk is. Mijn gevoel zegt dat ie er niks van begrijpt, maar het feestje (andere kinderen, liedjes, enz.) wel leuk vindt. Wat denken jullie?

Wij vierden het alleen op mijn vaders werk, mijn moeder werkte in die tijd niet.
 Wij vierden het alleen op mijn vaders werk, mijn moeder werkte in die tijd niet.  

Ik denk dat zij mij ook het beste gunt hoor, maar dat ze me gewoon niet (meer) begrijpt. Ik ben een kant op gegaan in mijn persoonlijke leven waar zij niets mee heeft en die ze denk ik niet kan volgen. Het was fijn geweest als ze dit naar mij toe had uitgesproken.quote:Op zondag 28 oktober 2018 16:55 schreef TolstoiFan het volgende:
Franny, dat is wel verdrietig als zo'n vriendschap dan opeens over is. Ik snap dat eigenlijk nooit zo, als vrienden ben je toch blij voor elkaar en gun je elkaar het beste?

Van toen je 1,5 was al? Ik heb er ook goede herinneringen aan, maar dat was vanaf 5/6 jaar.quote:Op zondag 28 oktober 2018 16:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Gewoon doen!
Ik heb er ook onwijs leuke herinneringen aan.Wij vierden het alleen op mijn vaders werk, mijn moeder werkte in die tijd niet.
 Als ook nu al duidelijk is dat ze nooit aan kinderen zullen beginnen dan zal dat begrip ook nooit komen.
 Als ook nu al duidelijk is dat ze nooit aan kinderen zullen beginnen dan zal dat begrip ook nooit komen.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.

Je weet toch nooit zeker hoe het gaat tenzij je het probeert.
 Je weet toch nooit zeker hoe het gaat tenzij je het probeert. 

Ja, niet meer tot in detail, maar veel dingen herinner ik me als de dag van gisteren.quote:Op zondag 28 oktober 2018 17:50 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Van toen je 1,5 was al? Ik heb er ook goede herinneringen aan, maar dat was vanaf 5/6 jaar.
Hier gaat alleen peuter en die vonden we er vorig jaar (toen was hij 2,5) zelfs nog te jong voor. Ze hebben er nu nog niks aan, hebben nog geen benul wie die rare man is en als er meerdere baby's en dreumesen komen gaat het een krijsfestijn worden waarmee je het feest voor de kinderen die het wel begrijpen verpest. Als je nu al gaat doe je dat voor jezelf, niet voor je kind (waar overigens ook niks mis mee is zolang je je daar maar bewust van bent, iets doen puur omdat je dat zelf wel leuk vindt is ook prima!)
Tolstoi, even een ander inzicht hierop: ik vond mensen met kinderen vroeger ook niet leuk. Vaak konden die alleen nog maar over hun kinderen praten en hadden ze geen eigen leven meer of dingen die ze meemaakten. Dat is prima als je zelf ook in die levensfase zit, maar zit je nog in een andere levensfase dan zijn die kinderen die je 'opgedrongen' worden alleen maar vervelend. Plus dat die vrienden kiezen voor jou, niet perse voor het kind dat er later bij kwam. Ik zou met ze in gesprek gaan of bewust kiezen om zonder kinderen dingen met ze te doen, en dat kan dan ook jij of je man zijn, hoeft niet altijd beiden als je liever geen oppas hebt. Plus dat het voor mensen zonder kinderen ook heel lastig is om te zien hoeveel invloed een kind heeft op alles. Dat merkte ik ook pas toen ik zelf kinderen kreeg. Zwanger was gewoon een paar maanden dik en klaar dacht ik, en baby's slapen bijna de hele dag en nachtAls ook nu al duidelijk is dat ze nooit aan kinderen zullen beginnen dan zal dat begrip ook nooit komen.

Klacht indienen bij je kind, Sylver.
 Klacht indienen bij je kind, Sylver. nog een beetje voorzichtig, maar hij loopt nu echt stukjes in huis.
 nog een beetje voorzichtig, maar hij loopt nu echt stukjes in huis.

.
 .  . Hij heeft er gewoon echt geen zin in.
 . Hij heeft er gewoon echt geen zin in.  . Het was of dat of drie keer per dag een droge romper/shirt aan of met een slab om rond hobbelen.
 . Het was of dat of drie keer per dag een droge romper/shirt aan of met een slab om rond hobbelen.  

*aanhaakpoging doet*
 *aanhaakpoging doet* Sinds peuter geen dut meer doet en J -mag dat nog wel; letter als afkorting?- als een soort duracellkonijntje het huis doorgaat, ben ik al blij dat ik even kan zitten overdag. Hij loopt nu sinds een week. Echt zo leuk om te zien, dat voorzichtige gewaggel. Verder is hij momenteel erg driftig. Gooien met vanalles als iets niet lukt en de stervende zwaan natuurlijk. Nu moet ik zeggen dat het feit dat er vier tanden en een kies doorkomen hier wel aan bijdragen. Arm kind.
 Sinds peuter geen dut meer doet en J -mag dat nog wel; letter als afkorting?- als een soort duracellkonijntje het huis doorgaat, ben ik al blij dat ik even kan zitten overdag. Hij loopt nu sinds een week. Echt zo leuk om te zien, dat voorzichtige gewaggel. Verder is hij momenteel erg driftig. Gooien met vanalles als iets niet lukt en de stervende zwaan natuurlijk. Nu moet ik zeggen dat het feit dat er vier tanden en een kies doorkomen hier wel aan bijdragen. Arm kind.  

. Zodra hij dan weer iets anders op het oog heeft is het weer over, iets met een korte spanningsboog
. Zodra hij dan weer iets anders op het oog heeft is het weer over, iets met een korte spanningsboog  

)
) 

.
. . volgend jaar weer
. volgend jaar weer  .
.

Hoe was het vandaag? Hier gewoon nog steeds 5 uurquote:
 . Ik hoopte dat een dag opvang met het strakke schema wat zou helpen, maar nee.
 . Ik hoopte dat een dag opvang met het strakke schema wat zou helpen, maar nee.

.
 . 

even met zn drieen en fles in t grote bed, even spelen en dan opstaan voor werk/kdv.
  even met zn drieen en fles in t grote bed, even spelen en dan opstaan voor werk/kdv.

Ik hoop dat de ukkies zich snel aanpassen en jullie meer slaap gunnen. Vooralsnog gaat het hier goed *klopt af*
 Ik hoop dat de ukkies zich snel aanpassen en jullie meer slaap gunnen. Vooralsnog gaat het hier goed *klopt af*

Hopelijk nu naar 05.40uquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 06:56 schreef Selvaria het volgende:
Hier verschoven ze vandaag van 5.00 naar 5.20, er zit verbetering in.

.
 .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |