abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182520036
Vreemd verhaal, de lage prijs bij Islamitische slagers is echt niet te danken aan inferieur vlees. Als het klopt dat er maden in je vlees zaten, dan mag ik hopen dat je als goed burger een melding hebt gedaan bij de NVWA, want "ik haal daar geen vlees meer" lijkt me verre van afdoende.

Zelf kies ik vaker voor het gemak van de supermarkt dan voor de Turkse slager, maar dat zit 'm meer in de duidelijkheid wat het kost en hoeveel ik meekrijg (als ik bij m'n slager vraag om een pond is het steevast: "700 gram, is dat oke?", en nee, dat is niet oke, ik wordt daar een beetje moe van).

Daarnaast zijn niet alle soorten vlees me duidelijk. Er staan sinds een jaar of 7 wel bordjes bij het vlees, maar het bordje bij bijvoorbeeld de biefstuk, heeft niets te maken met wat ik ken als biefstuk. Neemt niet weg dat zij weer rundvlees hebben dat ik bij de supermarkt niet kan krijgen, maar dat gebruik ik eigenlijk alleen als stoofvlees.

Lam, of schaap, dat is iets wat ik per definitie bij de Turk haal. Mijn supermarkt heeft op dat gebied eigenlijk niets dat ik zou willen kopen.
En wat ik niet vaak eet, maar waar ik bij mijn supermarkt helemaal niet voor terecht kan is geit! Geitennekjes stoven is echt een aanrader. Veel te lang geleden trouwens, dus dat moet weer eens op de boodschappenlijst.
pi_182520157
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:48 schreef realAIVD het volgende:
Vreemd verhaal, de lage prijs bij Islamitische slagers is echt niet te danken aan inferieur vlees. Als het klopt dat er maden in je vlees zaten, dan mag ik hopen dat je als goed burger een melding hebt gedaan bij de NVWA, want "ik haal daar geen vlees meer" lijkt me verre van afdoende.

Zelf kies ik vaker voor het gemak van de supermarkt dan voor de Turkse slager, maar dat zit 'm meer in de duidelijkheid wat het kost en hoeveel ik meekrijg (als ik bij m'n slager vraag om een pond is het steevast: "700 gram, is dat oke?", en nee, dat is niet oke, ik wordt daar een beetje moe van).

Daarnaast zijn niet alle soorten vlees me duidelijk. Er staan sinds een jaar of 7 wel bordjes bij het vlees, maar het bordje bij bijvoorbeeld de biefstuk, heeft niets te maken met wat ik ken als biefstuk. Neemt niet weg dat zij weer rundvlees hebben dat ik bij de supermarkt niet kan krijgen, maar dat gebruik ik eigenlijk alleen als stoofvlees.

Lam, of schaap, dat is iets wat ik per definitie bij de Turk haal. Mijn supermarkt heeft op dat gebied eigenlijk niets dat ik zou willen kopen.
En wat ik niet vaak eet, maar waar ik bij mijn supermarkt helemaal niet voor terecht kan is geit! Geitennekjes stoven is echt een aanrader. Veel te lang geleden trouwens, dus dat moet weer eens op de boodschappenlijst.
Is geitenvlees iets wat ze daar standaard hebben?
pi_182520192
Eigenlijk weet ik dat niet zeker, heb een hoop Turkse slagers hier in de buurt, maar kom er maar bij twee en haal geit maar bij één (gewoon, omdat ik weet wat hij in de vitrine heeft).
Ik ben er wel zeker van dat die slager altijd wel wat geit in huis heeft (en dan specifiek geitennekjes).
pi_182520270
Sinds ik mijn Turkse slager eerst geld zag aannemen van een klant voor mij, en hij vervolgens met dezelfde handen in de schaal gehakt ging, heb ik mijn bedenkingen bij een Turkse slager en de aandacht voor hygiëne.
Somebody that I used to know
  maandag 15 oktober 2018 @ 00:07:35 #105
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_182520276
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:57 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Is geitenvlees iets wat ze daar standaard hebben?
Mijn Turk heeft dat niet.
pi_182520292
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:07 schreef Postbus100 het volgende:
Sinds ik mijn Turkse slager eerst geld aannam van een klant voor mij, en vervolgens met dezelfde handen in de schaal gehakt ging, heb ik mijn bedenkingen bij een Turkse slager en de aandacht voor hygiëne.
Ze staan idd niet bekend om goede hygiëne. :{
pi_182520360
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:07 schreef Postbus100 het volgende:
Sinds ik mijn Turkse slager eerst geld zag aannemen van een klant voor mij, en hij vervolgens met dezelfde handen in de schaal gehakt ging, heb ik mijn bedenkingen bij een Turkse slager en de aandacht voor hygiëne.
Martin eurokok !!! _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Nagels worden wel schoon in het gehakt
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 oktober 2018 @ 10:52:03 #108
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182525163
Je hebt goede slagers en minder goede slagers. Zo ook de Turkse variant ervan. Dus ga naar binnen en kijk rond.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 15 oktober 2018 @ 12:39:27 #109
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182527251
Ik heb 1x vlees gehaald in zo'n "winkel" of het nou turken waren of iets anders weet ik neit maar je ziet gelijk al dat het troep is om verschillende redenen:

- De algemene staat van de winkel. Vaak vies, vloer wordt niet goed schoongemaakt, etensresten op de grond die waarschijnlijk niet van dezelfde dag waren, vliegjes en dan zo'n smerige muggenlamp vlakbij het vlees
- Je ziet die mensen nooit handen wassen of handschoenen aandoen
- Het is veel goedkoper dan bij normale slagers. Hoe kan dat dan?
- HHCCP kennen ze volgens mij niet want er waren genoeg overtredingen te zien (dozen met eten op de grond etc)
- Het vlees pleurde ze volgens mij gewoon in een doorzichtige pedaalemmerzak. We kregen echt zo'n zak met kippenonderdelen mee.

Dan maar liever ietsje meer betalen voor een slager die wel alles goed doet
Man of Steal.
  maandag 15 oktober 2018 @ 12:48:57 #110
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182527441
Nou alle bekende vooroordelen komen weer voorbij.

Ik haal regelmatig vlees, groente en brood bij de Turk, nog nooit voedselvergiftiging gehad.
And so is the past
pi_182534061
Inderdaad niet de bedoeling. Daarnaast is er al eerder aangegeven dat het niet de bedoeling is hier bevolkingsgroepen te bespreken.Hou het on topic graag.

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel mensen eigenlijk beschikken over een Turkse slager? Woon zelf in Utrecht en heb meer halal slagers om me heen dan andere slagers, maar volgens mij is daar in de meeste kleinere plaatsen gen sprake van?
pi_182534212
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:15 schreef realAIVD het volgende:
Inderdaad niet de bedoeling. Daarnaast is er al eerder aangegeven dat het niet de bedoeling is hier bevolkingsgroepen te bespreken.Hou het on topic graag.

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel mensen eigenlijk beschikken over een Turkse slager? Woon zelf in Utrecht en heb meer halal slagers om me heen dan andere slagers, maar volgens mij is daar in de meeste kleinere plaatsen gen sprake van?
Nja, bij mij is het om het even. Er is een slager en een Turkse 'slager' die ook brood en olijven heeft. Ik ga er een dezer dagen wel even heen voor een kilo olijven (geen idee waar ik ze anders moet halen) en dan vragen of ze geitenvlees hebben.
pi_182534263
Leuk, ben benieuwd of je ook aan geitenvlees kunt komen. Sowieso ga je niet voor niets...olijven! :9~
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:42:11 #114
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182534600
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 12:39 schreef SuperNeger het volgende:
- HACCP
Man of Steal.
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:49:26 #115
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182534778
quote:
14s.gif Op maandag 15 oktober 2018 12:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Nou alle bekende vooroordelen komen weer voorbij.

Ik haal regelmatig vlees, groente en brood bij de Turk, nog nooit voedselvergiftiging gehad.
De TS vroeg om "Post hier positieve en negatieve ervaringen." ervaringen van mensen zijn toch geen "vooroordelen".
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_182567036
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:33 schreef Spanky78 het volgende:
Gewoon proberen, meestal prima. En goed lamsvlees is top.
is niet echt lam maar schaap, waaaagh stel je voor dat je een lam zou doden, zo een een piepklein lammetje van suiker? waaa dat zou betekenen dat we geen slagers in holland hebben maar beulen, tsss zou wat zijn toch?
pi_182567063
Ik vind dat ze bij de turk best wel lekker eten verkopen , alleen nooit wijn, dus dan ga ik vaak niet naar de turk omdat ik dan ipv van 1 keer 2 keer een super inmoet en nooit zin in,
pi_182567074
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:17 schreef possetje het volgende:
Ik vind dat ze bij de turk best wel lekker eten verkopen , alleen nooit wijn, dus dan ga ik vaak niet naar de turk omdat ik dan ipv van 1 keer 2 keer een super inmoet en nooit zin in,
Ik heb een slager die ook geen wijn verkoopt. Aanpakken die handel!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182567083
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:18 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik heb een slager die ook geen wijn verkoopt. Aanpakken die handel!
ja en ook drankzaken die geen kip aanbieden, brrrrr
pi_182567190
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:14 schreef possetje het volgende:

[..]

is niet echt lam maar schaap, waaaagh stel je voor dat je een lam zou doden, zo een een piepklein lammetje van suiker? waaa dat zou betekenen dat we geen slagers in holland hebben maar beulen, tsss zou wat zijn toch?
Lekker hoor, babyschAap
Whatever...
pi_182589342
Nou, ben er geweest. 't Stonk er naar zweet. Eens en nooit weer. (daar in ieder geval). Gadverdegadver.
pi_182590617
Hier geen turkse, maar een iranees volgens mij.

Rund haal ik niet meer bij hem. Slechte kwaliteit.
Kip, is echt geweldig. Kalkoen, dikke prima.
Groente en fruit, ook prima.

Vooral de grote potten kruiden vind ik prettig. Ook de olijven zijn er goddelijk :)
pi_182591437
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 12:59 schreef vredesdruif het volgende:
Nou, ben er geweest. 't Stonk er naar zweet. Eens en nooit weer. (daar in ieder geval). Gadverdegadver.
Compleet onverwacht dat je topic, bestrooid met allerlei niet-al-te-subtiele vormen van racisme, een negatieve conclusie heeft.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 15:16:12 #124
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182591568
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:14 schreef possetje het volgende:

[..]

is niet echt lam maar schaap, waaaagh stel je voor dat je een lam zou doden, zo een een piepklein lammetje van suiker? waaa dat zou betekenen dat we geen slagers in holland hebben maar beulen, tsss zou wat zijn toch?
Wat??????

Ja, dat lam van 3 maanden tot (meestal in de supermarkt) een half jaar oud is zo schandalig!!!! Veel schandaliger dan dat kippetje van 40 (41/42) dagen oud wat je vanavond weer opsmikkelt.

Dat lam dat zijn (ja sorry, de meisjes worden meestal fokschapen en worden ouder) korte leven in de (ruime) stal begonnen is en het grootste deel van die tijd lekker buiten in de wei speelde met zijn vrienden is echt zo zielig tegenover dat varken dat bij zijn moeder weggerukt werd en nooit daglicht heeft gezien. Of die kip die op de lopende band uit het ei is gekropen en met kunstgrepen in een 40 dagen opgefokt is tot iets dat bijna niet meer kan lopen.

Persoonlijk eet ik veel liever halal melklam (max 3 maanden oud) dan varken of kip vanuit de 'reguliere' bron.

[ Bericht 37% gewijzigd door Cause_Mayhem op 18-10-2018 15:31:25 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 15:18:16 #125
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_182591608
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 12:59 schreef vredesdruif het volgende:
Nou, ben er geweest. 't Stonk er naar zweet. Eens en nooit weer. (daar in ieder geval). Gadverdegadver.
Hoe was het vlees ?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')