Dan kloppen je zones niet, denk ik.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 17:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In zone 2 lopen gaat echt niet, dan ben ik alleen maar aan het wandelen. Ik kan bij de training van volgende week wel proberen om in 3 te blijven, in elk geval zo lang mogelijk, dat zou kunnen lukken als ik vooral wat hobbel. De week daarna dan wellicht een intervaltraining proberen
Hoop echt voor je dat het zo blijftquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 17:49 schreef heywoodu het volgende:
Overigens vind ik het sowieso echt al tof dat ik überhaupt in staat ben om inmiddels al 12.5km hard te lopen, een maand of drie geleden leek 5km zoals al jaren het geval was nog zo ver weg en nu loop ik die afstand in elk geval zonder problemen
Zeker, het is in elk geval positief dat ik nog altijd geen 'foute' pijn heb gevoeld (wat ik in voorgaande jaren elke keer al lang had na een maand ofzo), alleen zo nu en dan wat normale spierpijn de dag na het hardlopen, wat ook steeds sneller wegtrekt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:12 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hoop echt voor je dat het zo blijftluister iig goed naar je lichaam
Zeker mooi, ik kom er tegenwoordig dagelijks langs. Al is er volgens mij nu alleen overdag te lopen en dat was ik helaas niet buiten het weekend.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 10:55 schreef Maraca het volgende:
Ik heb ook juist het tegenovergesteldebij de hometrainer 'verveel' ik mij sneller. Heb mezelf wel voorgenomen om in het weekend, wanneer ik een lange duurloop heb, naar een andere omgeving te rijden. Verken nu een beetje de Oostvaardersplassen. Prachtige omgeving
Ligt eraan waar. Mijn rondje op Strava is open gebied waar je 24/7 kunt lopen muv de laatste kilometer. Maar in het dichte gebied is het sowieso lastig lopen met al die dagjesmensen en hekken die je open en dicht moet doen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:35 schreef McTwente het volgende:
[..]
Zeker mooi, ik kom er tegenwoordig dagelijks langs. Al is er volgens mij nu alleen overdag te lopen en dat was ik helaas niet buiten het weekend.
Welke kant loop je dan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 19:02 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ligt eraan waar. Mijn rondje op Strava is open gebied waar je 24/7 kunt lopen muv de laatste kilometer. Maar in het dichte gebied is het sowieso lastig lopen met al die dagjesmensen en hekken die je open en dicht moet doen.
Ik ken runtrainer niet, maar de opbouw van 5 naar 10 zal je ook sterker maken op de 5. Stel je zit tegen die tijd op 6.5km dan sta je gewoon lekker voorbereid aan de start van de funrun.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 20:25 schreef Sinas92 het volgende:
Training 28/30 afgerond.Ging niet van harte, maar goed. Nog 2 trainingen tot ik mijn doel 5km aan een stuk lopen heb behaald. Hierna wil ik in principe starten met een schema om 10km aan een stuk te gaan lopen, met RunTrainer (wat vergelijkbaar is met Evy). 17-11 doe ik echter aan een funrun (5km) mee. Tot die tijd wil ik mijn 5km verbeteren, dwz gemakkelijker lopen. Vermoedelijk heb ik zo'n 2 weken (2 - 6 trainingen) over tot 17-11, hoe zouden jullie die invullen? Gewoon telkens die 5km lopen?
Edit: ik kan overigens niet op hartslag oid gaan lopen. Heb daar (nog) geen horloge voor. Deze volgt begin 2019 bij wijze van beloning. Een ander doel is nl. consistent sporten.
Ik parkeerde mijn auto bij Knardijk (Kitsweg) en loop dan een stuk omhoog naar Hollandse Hout. Was eigenlijk de bedoeling om vanuit daar naar het Praambos te lopen, maar dan zou het echt te gek worden (was al verkeerd gelopen waardoor ik meer km's maakte). Kreeg niet de indruk dat je afhankelijk bent van de openingstijden van het buitencentrum. Waarschijnlijk wel als je echt wilt hardlopen op de gemarkeerde wandelroutes, maar zoals ik al zei raad ik die echt af met de drukte en de hekken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 20:02 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Welke kant loop je dan?
Ik bij Almere maar dat is grotendeels onverlicht of zelfs afgesloten savonds. Dat is altijd wel jammer
Tsja. Het gaan in de beginfase voor veel mensen toch niet om hoe snel je beter wordt?quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 17:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die hartslagzones zien er niet zo gek uit toch? Ik denk dat hij gewoon veel te hard van stapel loopt.
Ik zou zeggen: probeer eens minimaal 1 duurtraining per week te lopen in zone 2. Dan daarnaast een intervaltraining en nog een ander loopje. Beetje variatie aanbrengen kan geen kwaad, van elke keer met zo'n hartslag te trainen ga je niet sneller lopen.
Dat is balen zeg! Inderdaad maar even rustig aan doen dan.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 17:54 schreef Maraca het volgende:
Nou, dit is mooi klote. Hele jaar gaat lekker en ik ben nog geen 2km van huis... pijn in m'n been!Nu maar met een icepack op de bank. Merkte direct al dat het niet lekker ging (voelde gewoon dat ik aan het waggelen was en verkeerd landde).
Denk dat ik even een paar dagen rust hou (van het lopen althans, misschien nog wel even op de hometrainer of zwemmen) en weer even een fatsoenlijke warming up ga doen voordat ik loop. En ik ga kijken naar een beter drinksysteem. Had nu een bidon in mijn hand en ik merk dat ik dan nog meer waggel dan gebruikelijk omdat ik dan extra gewicht aan 1 kant heb.
Ugh, wat is er op tv?
quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn trainer probeert me na het overtrainingsdebacle meer op gevoel te laten lopen, in mijn schema staat nu alleen nog 'rustig/redelijk/pittig' ipv snelheden. Gisteren moest ik na de warming up ineens mijn horloge inleveren. Op het schema stond 8x600 meter, die aan het eind van de training pittig mochten zijn.
Heel gek, de laatste paar keren heb ik mijn horloge best wel eens op 'klokstand' gezet en probeer ik er niet/minder op te kijken, maar toch maakte dit alsnog zoveel verschil! Ik voelde me letterlijk 10kg lichter, je gaat ook echt op techniek lopen. Volgens de trainer liep ik de 600 meters allemaal tussen de 4.05 en 4.10 wat prima is voor nu, en ze werden ook niet langzamer aan het einde. Dus dat is echt fijn! Veel zullen zeggen 'ja duh/ik zei het nog' maar voor de controlfreak in mij zijn dit echt grote stappen.
Het ziet er misschien niet het meest charmant uit, maar is zo'n 'drinkriem' geen optie? M'n vriendin traint daar heel veel mee, hoewel eerlijkheid me gebiedt te zeggen dat ik niet zeker weet of ze dat ook met hardlopen doet (in elk geval tijdens de lange trainingen in het langlaufen/rollerskiën). Moet haast wel, want ze drinkt wel tijdens hardlooptrainingen en ik heb haar nog nooit met een flesje of bidon zien lopenquote:Op woensdag 24 oktober 2018 17:54 schreef Maraca het volgende:
Nou, dit is mooi klote. Hele jaar gaat lekker en ik ben nog geen 2km van huis... pijn in m'n been!Nu maar met een icepack op de bank. Merkte direct al dat het niet lekker ging (voelde gewoon dat ik aan het waggelen was en verkeerd landde).
Denk dat ik even een paar dagen rust hou (van het lopen althans, misschien nog wel even op de hometrainer of zwemmen) en weer even een fatsoenlijke warming up ga doen voordat ik loop. En ik ga kijken naar een beter drinksysteem. Had nu een bidon in mijn hand en ik merk dat ik dan nog meer waggel dan gebruikelijk omdat ik dan extra gewicht aan 1 kant heb.
Ugh, wat is er op tv?
Waarom zou je?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 17:18 schreef Isdatzo het volgende:
maar ik zou graag zien hoe mijn resultaten vergelijken met die van andere sportieve (jonge)mannen.
Zo'n belt moet je dan ook afwisselend leegdrinken anders loop je ook 'scheef'.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 17:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het ziet er misschien niet het meest charmant uit, maar is zo'n 'drinkriem' geen optie? M'n vriendin traint daar heel veel mee, hoewel eerlijkheid me gebiedt te zeggen dat ik niet zeker weet of ze dat ook met hardlopen doet (in elk geval tijdens de lange trainingen in het langlaufen/rollerskiën). Moet haast wel, want ze drinkt wel tijdens hardlooptrainingen en ik heb haar nog nooit met een flesje of bidon zien lopen
Dan heb je denk ik een andere belt in gedachten. Degene die m'n vriendin gebruikt is gewoon zo'n soort heuptasje waar je Nederlanders op vakantie aan herkent, is maar één vak voor (een liter) drinken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 20:03 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Zo'n belt moet je dan ook afwisselend leegdrinken anders loop je ook 'scheef'.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 20:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan heb je denk ik een andere belt in gedachten. Degene die m'n vriendin gebruikt is gewoon zo'n soort heuptasje waar je Nederlanders op vakantie aan herkent, is maar één vak voor (een liter) drinken.
Ah dan moet je inderdaad wel om en om drinken, maar die bedoel ik dus nietquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 20:09 schreef Pharkus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo iets had ik in gedachte.
Dat kanquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 20:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gewoon, omdat cijfertjes leuk zijn.
Welnee. Ik heb die (van het merk Nathan). Het is niet dat er een kilo water per kant aan hangt. Als je daar al scheef van loopt, dan moet je toch eens iets aan je spieren gaan werken. Ik drink ze gewoon flesje voor flesje leeg.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 20:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah dan moet je inderdaad wel om en om drinken, maar die bedoel ik dus niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |