abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182607256
Sisu, wat fijn!
Hier vandaag kloppend hartje gezien! Fijn! Dit weekend vertellen we het de schoonfamilie!
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:40:23 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_182607338
Fijn, sisu! Gefeliciteerd O+
Wil je al in de OP?
(Als er anderen in de OP willen, roep maar, dan werk ik weer even bij!)
disclaimer
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:03:12 #228
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182607835
Over twee weken mag ik voor termijnecho. Ben echt zo bang :D :')

Morgen zou de uitgerekende datum zijn van afgelopen keer. Wat is de tijd voorbijgevlogen zeg. Ik ben heel benieuwd naar hoe het geweest zou zijn. Zo gek! Dan zat ik nu met megabuik, of misschien zelfs al met verse baby O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:12:31 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_182608002
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 12:03 schreef pinquit het volgende:
Over twee weken mag ik voor termijnecho. Ben echt zo bang :D :')

Morgen zou de uitgerekende datum zijn van afgelopen keer. Wat is de tijd voorbijgevlogen zeg. Ik ben heel benieuwd naar hoe het geweest zou zijn. Zo gek! Dan zat ik nu met megabuik, of misschien zelfs al met verse baby O+
ik kan me voorstellen dat het superspannend is voor jou pinq. Krijg je wel extra begeleiding vanuit de verloskundigenpraktijk? :*
disclaimer
pi_182608394
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:05 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Zal wel verkeerd hebben gelegen vannacht, en gister avond nog op de verjaardag van mijn zus geweest waar ik best veel ( 10 minuten) heb gestaan. Alleen de buik is zo zwaar en laag dat ik dus aardig mn rug krom om een aangename houding te vinden.

Maargoed, kleuter is op school, ik heb me in de hoek van de bank geparkeerd met genoeg drinken binnen handbereik. Alvast oefenen voor het niet van je plek kunnen tijdens de voeding haha!
Ja dat zal een behoorlijk contragewicht zijn! Hoe is het daar op de bank, niet te veel drinken, anders moet je ook weer zo vaak naar de wc..
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:35:35 #231
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182608447
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 12:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik kan me voorstellen dat het superspannend is voor jou pinq. Krijg je wel extra begeleiding vanuit de verloskundigenpraktijk? :*
Ik ben nog niet eens langsgeweest eerlijk gezegd. En ik heb ook gewoon echt geen tijd om eerder te gaan dan in wk11. Maar ik kan ze altijd Appen en evt eerder terecht als ik het nodig heb.
Verder mag ik afspreken hoeveel echo's ik prettig vind om me er een beetje zeker over te gaan voelen. Ik denk dat als de termijnecho goed is, dat ik dan wel om de week even kort wil spieken tot 17wk, om die periode van 12-16 weken waar het de vorige keer mis ging te overbruggen. Maar of het helpt..

Daarom heb ik er nu niet perse behoefte aan nog, de kans blijft namelijk altijd bestaan dat het misgaat, en dat is niet uitzonderlijk. Al zei de echoscopiste wel: de kans dat het nu weer mis gaat is veel kleiner dan dat het deze keer gewoon goed gaat. Maarja kans schmanz. Bij KD gaat het ook weer mis. En bij zoveel mensen gaat het vaker mis.
Dusja he, wat doe je er verder aan :') afwachten!
pi_182608462
Jeej, dodoria! Gefeliciteerd! *O*

:* Pinq.
pi_182608838
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:40 schreef Stormqueen het volgende:
Wil je al in de OP?
Kan mijn UD aangepast worden naar 28 april? :)

Gefeliciteerd dodoria! En leuk dat je de familie op de hoogte gaat stellen :) Gaan jullie daar nog iets speciaals van maken of vinden jullie het fijner om het simpeler te houden? (Ik twijfel of ik er iets speciaals van moet maken, bv cupcakes met een foto van mijn termijnecho ofzo).

En pinq fijn dat je altijd terecht kan bij de verloskundige. Vooral veel positieve cellen aanmaken en uitstralen richting de baby O+
Ik begreep trouwens van mijn verloskundige dat (te veel) echo's niet goed zijn voor de baby.. Dat het daarom aan te raden is om het beperkt te houden. Kan je voor de zekerheid misschien nog even navragen bij jouw verloskundige..
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:03:04 #234
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182608871
Echo's slecht voor de baby? Bijzonder :D werkt toch gewoon met geluidsgolven? Baby kan gelukkig nog niet horen met deze termijn ;)
(maar serieus, wat gaf de vlk als uitleg daarbij dan?)
pi_182609161
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:03 schreef pinquit het volgende:
Echo's slecht voor de baby? Bijzonder :D werkt toch gewoon met geluidsgolven? Baby kan gelukkig nog niet horen met deze termijn ;)
(maar serieus, wat gaf de vlk als uitleg daarbij dan?)
Ja dat vond ik ook :P

Maar ze zei dat het wetenschappelijk niet is bewezen, maar de gevolgen op langetermijn zijn ook niet bekend. Daarnaast zijn er blijkbaar verbanden gelegd met bepaalde afwijkingen. Ze raadde het me in ieder geval niet aan en zei dat ze me adviseerde om het op standaardecho's te houden.

Ik ga trouwens alsnog naar een pretecho over 3 weken ;)
pi_182609241
echografie valt in de categorie:"niet bewezen schadelijk". aangezien echografie al best lang standaard wordt aangeboden tijdens de zwangerschap is het toch al redelijk wat te zeggen over de lange termijn effecten.

Mijn VK was ook geen fan van veel echo's zonder aanleiding maar dat is meer om het psychische effect. Het kan zo zijn dat er dingen worden gezien die (achteraf) niets betekenen maar waar je je wel zorgen om gaat maken. Als er reden is voor een echo, bijvoorbeeld ter geruststelling, dan kan het echt geen kwaad.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:23:35 #237
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182609248
Hmmja, ik googlede wat, en vond dingen als wellicht niet bewezen verband met afwijkingen als autisme, hersenbeschadiging en linkshandigheid (!!! :') ) ik deeeeenk dat het allemaal wel meevalt :) ;)
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:32:52 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_182609467
Is het niet ook zo dat er vooral veel wordt geechood bij probleemzwangerschappen, en er uit probleemzwangerschappen vaker "probleemkindjes" worden geboren? Het lijkt me iig geen verband wat je 1 op 1 kunt doortrekken.
disclaimer
pi_182609510
Ik zal het tzt laten weten als er met de jongens iets niet oke is... wij hebben elke controle afsrpraak eerst een echo gehad _O- kan een a3 vel vol plakken met alle foto's die we hebben deze zwangerschap.

@limone, ik heb zelfs nog even geslapen op de bank! Net thuis met kleuter en verder met chillen.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:36:57 #240
319308 Tink89
To live is to dance
pi_182609569
Ik heb tot deze week ook elke afspraak een echo gehad, plus nog wat extra in week 6 en 29.

En fijn sisu!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:27:20 #241
480396 Sisu
Oudgediende
pi_182610719
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:40 schreef Stormqueen het volgende:
Wil je al in de OP?
Ja, laten we het uitschreeuwen;
19 mei!

Zelf gok ik 21 , maar we gaan zien wat de echte datum gaat worden :)

Pinq,
Wat emotioneel allemaal. Ik gun je net zo’n lieve vk als de mijne. Nooit over nagedacht hoe belangrijk intonatie kan zijn. Maakt al het verschil merk ik nu.
En die paar echo’s meer lijken me bij jou echt verstandig. Ik zou er die linkshandigheid en autisme wel voor op de koop toe nemen ;)

Aap, hopelijk is de rugpijn snel weggezakt want kleuter zal ook wel weer in huis zijn?

Maar ff tussen ons he. Kaas; wat stinkt dat!
En wat heb ik trek in vis.. niet normaal. Ga mezelf dus trakteren bij de visboer zo, maarre welke vis eten jullie nu nog met een gerust hart?
Want in de zwangerschapsApps die ik gedownload heb zie ik geregeld zalm voorbij komen terwijl ik juist zou denken: doe maar even niet..
vk zei ook dat ik het beter kon laten staan in het kader van dat je nooit weet hoelang de vis al buiten water is etc.. hoe denken jullie daarover ?
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:29:49 #242
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182610762
Als je de vis gewoon goed bakt kan je het eten hoor. Ohhh nu heb ik zin in kibbeling O+

Gerookt moet je niet doen.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:31:37 #243
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182610797
Als je je zorgen maakt over de versheid, kan je misschien beter gevroren zalm- of tonijnmoot halen, uit de diepvries. Die worden geloof ik meteen ingevroren.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:37:18 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_182610897
Dat zalmadvies geldt alleen voor gerookte zalm, maar ik heb inmiddels al geleerd dat 80% van de mensen niet eens weet dat er zoiets als niet-gerookte zalm bestaat :') en dat het daarom maar overal gewoon "zalm" wordt genoemd.

Dus: Verse rauwe zalm, iets minder verse goed gebakken zalm en diepvrieszalm zijn allemaal veilig!

Rauwe tonijn daarentegen wordt vaak wel afgeraden ;)
disclaimer
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:18:10 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_182611628
Tonijn wordt helemaal afgeraden, toch? Is een roofvis...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_182611676
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:23 schreef pinquit het volgende:
Hmmja, ik googlede wat, en vond dingen als wellicht niet bewezen verband met afwijkingen als autisme, hersenbeschadiging en linkshandigheid (!!! :') ) ik deeeeenk dat het allemaal wel meevalt :) ;)
Ik denk zelf eerlijk gezegd ook wel dat het meevalt. Heb zelf een vroege echo gehad en binnenkort dus pretecho, dus ook al 2 extra echo's :)

Ik wilde alleen doorgeven wat mijn verloskundige zei, zodat je het nog kan navragen ofzo mocht je dat willen :)
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:23:46 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_182611707
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:18 schreef Tink89 het volgende:
Tonijn wordt helemaal afgeraden, toch? Is een roofvis...
Ja nou ja, weet je. Alles waar "te" voor staat is schadelijk. Als je internet moet geloven kun je praktisch niets meer eten.
Dit stukje vat het eigenlijk wel mooi samen:
quote:
Roofvissen zoals de tonijn kun je beter niet eten als je zwanger bent, omdat in deze vissoorten over het algemeen iets meer dioxine en zware metalen (o.a. kwik) zitten. Niet in hoeveelheden die direct schadelijk zijn, maar bij zwangere vrouwen wordt geen enkel risico genomen. Pas bij een hoge inname van zware metalen kan er schade ontstaan aan de nieren, de lever, de hersenen en het zenuwstelsel. Het risico op een te hoge inname van zware metalen is dus klein. En als je één keertje verse tonijn hebt gegeten terwijl je zwanger bent, is de kans dus heel klein dat te veel hebt binnengekregen. Mocht je twijfels of vragen hebben, dan kun je altijd een dokter raadplegen.
Maar goed, dat is allemaal heel persoonlijk :P Ik heb er voor gekozen om alleen de dingen die voor mij een reeel risico vormden te laten staan. Volg je gevoel en je gezond verstand en laat je niet gek maken door álles wat je leest (dus ook niet over kaneel en basilicum enzo).
disclaimer
pi_182612319
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:37 schreef Stormqueen het volgende:
Dat zalmadvies geldt alleen voor gerookte zalm, maar ik heb inmiddels al geleerd dat 80% van de mensen niet eens weet dat er zoiets als niet-gerookte zalm bestaat :') en dat het daarom maar overal gewoon "zalm" wordt genoemd.

Dus: Verse rauwe zalm, iets minder verse goed gebakken zalm en diepvrieszalm zijn allemaal veilig!

Rauwe tonijn daarentegen wordt vaak wel afgeraden ;)
Ik heb al lekker een stuk goed gebakken zalm op hoor :9 . Gezonde vetjes.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:11:18 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_182612518
Sq, txs voor de aanvulling! Ik ben wat vis betreft heel makkelijk: ik mis er helemaal niks aan, dus laat ik het net zo lief staan. Kaneel en andere kruiden en specerijen heb ik dan weer helemaal niet moeilijk over gedaan, daar moet je zo'n bizarre hoeveelheden van eten, dat zou je niet eens lukken.

Iedereen moet daarin ook vooral z'n eigen afweging maken, ik eet bijvoorbeeld geen rauw ei. Hoewel de kans op salmonella klein is en de baby daar bovendien geen risico van loopt, voelt dat niet oke. En da's helemaal niet zoals ik normaal redeneer, maar m'n hormonen vinden het zo wel prima.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:12:31 #250
480396 Sisu
Oudgediende
pi_182613933
SQ, bedankt voor de aanvulling.
Heb net een prachtige zalmmoot gekocht, een portie kibbeling voor onderweg (mmm) en kabeljauw husselprut om te roerbakken. Is het al etenstijd * kwijl kwijl *
Zonder hoop geen leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')