ik kan me voorstellen dat het superspannend is voor jou pinq. Krijg je wel extra begeleiding vanuit de verloskundigenpraktijk?quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 12:03 schreef pinquit het volgende:
Over twee weken mag ik voor termijnecho. Ben echt zo bang![]()
Morgen zou de uitgerekende datum zijn van afgelopen keer. Wat is de tijd voorbijgevlogen zeg. Ik ben heel benieuwd naar hoe het geweest zou zijn. Zo gek! Dan zat ik nu met megabuik, of misschien zelfs al met verse baby
Ja dat zal een behoorlijk contragewicht zijn! Hoe is het daar op de bank, niet te veel drinken, anders moet je ook weer zo vaak naar de wc..quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 09:05 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Zal wel verkeerd hebben gelegen vannacht, en gister avond nog op de verjaardag van mijn zus geweest waar ik best veel ( 10 minuten) heb gestaan. Alleen de buik is zo zwaar en laag dat ik dus aardig mn rug krom om een aangename houding te vinden.
Maargoed, kleuter is op school, ik heb me in de hoek van de bank geparkeerd met genoeg drinken binnen handbereik. Alvast oefenen voor het niet van je plek kunnen tijdens de voeding haha!
Ik ben nog niet eens langsgeweest eerlijk gezegd. En ik heb ook gewoon echt geen tijd om eerder te gaan dan in wk11. Maar ik kan ze altijd Appen en evt eerder terecht als ik het nodig heb.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen dat het superspannend is voor jou pinq. Krijg je wel extra begeleiding vanuit de verloskundigenpraktijk?
Kan mijn UD aangepast worden naar 28 april?quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:40 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn, sisu! Gefeliciteerd
Wil je al in de OP?
(Als er anderen in de OP willen, roep maar, dan werk ik weer even bij!)
Ja dat vond ik ookquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 13:03 schreef pinquit het volgende:
Echo's slecht voor de baby? Bijzonderwerkt toch gewoon met geluidsgolven? Baby kan gelukkig nog niet horen met deze termijn
(maar serieus, wat gaf de vlk als uitleg daarbij dan?)
Ja, laten we het uitschreeuwen;quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:40 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn, sisu! Gefeliciteerd
Wil je al in de OP?
(Als er anderen in de OP willen, roep maar, dan werk ik weer even bij!)
Ik denk zelf eerlijk gezegd ook wel dat het meevalt. Heb zelf een vroege echo gehad en binnenkort dus pretecho, dus ook al 2 extra echo'squote:Op vrijdag 19 oktober 2018 13:23 schreef pinquit het volgende:
Hmmja, ik googlede wat, en vond dingen als wellicht niet bewezen verband met afwijkingen als autisme, hersenbeschadiging en linkshandigheid (!!!) ik deeeeenk dat het allemaal wel meevalt
![]()
Ja nou ja, weet je. Alles waar "te" voor staat is schadelijk. Als je internet moet geloven kun je praktisch niets meer eten.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:18 schreef Tink89 het volgende:
Tonijn wordt helemaal afgeraden, toch? Is een roofvis...
Maar goed, dat is allemaal heel persoonlijkquote:Roofvissen zoals de tonijn kun je beter niet eten als je zwanger bent, omdat in deze vissoorten over het algemeen iets meer dioxine en zware metalen (o.a. kwik) zitten. Niet in hoeveelheden die direct schadelijk zijn, maar bij zwangere vrouwen wordt geen enkel risico genomen. Pas bij een hoge inname van zware metalen kan er schade ontstaan aan de nieren, de lever, de hersenen en het zenuwstelsel. Het risico op een te hoge inname van zware metalen is dus klein. En als je één keertje verse tonijn hebt gegeten terwijl je zwanger bent, is de kans dus heel klein dat te veel hebt binnengekregen. Mocht je twijfels of vragen hebben, dan kun je altijd een dokter raadplegen.
Ik heb al lekker een stuk goed gebakken zalm op hoorquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:37 schreef Stormqueen het volgende:
Dat zalmadvies geldt alleen voor gerookte zalm, maar ik heb inmiddels al geleerd dat 80% van de mensen niet eens weet dat er zoiets als niet-gerookte zalm bestaaten dat het daarom maar overal gewoon "zalm" wordt genoemd.
Dus: Verse rauwe zalm, iets minder verse goed gebakken zalm en diepvrieszalm zijn allemaal veilig!
Rauwe tonijn daarentegen wordt vaak wel afgeraden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |