Wereldwijde vloed vind ik ook een moeilijke, er is wel een grote houten structuur op Ararat gebergte te vinden.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:33 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Een paar:
Vloed, Jezus, Rode Zee.
Ze kiezen dus voor fictie en niet voor feiten.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:23 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Je vergeet dat gelovigen een geïnspireerd boek denken te geloven. In de meeste gevallen negeren ze niet, maar geloven ze archeologie en/of wetenschap gewoon niet.
Serieus neem jij daar dan wel genoegen mee?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:39 schreef Manke het volgende:
[..]
Wereldwijde vloed vind ik ook een moeilijke, er is wel een grote houten structuur op Ararat gebergte te vinden.
Consensus over Jezus is dat hij heeft bestaan.
Rode zee, schelfzee, rietzee, geen idee, maar er zijn strijdwagens aangetroffen op de bodem met een hoeveelheid spaken dat uniek is voor die periode.
De overblijfselen van s&g zijn ook te zien, het is precies zoals het beschreven staat in de bijbel. En dat is dan beschreven in 2 versen ofzo.
Dat is een hoax.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:39 schreef Manke het volgende:
Wereldwijde vloed vind ik ook een moeilijke, er is wel een grote houten structuur op Ararat gebergte te vinden.
Akkoord, maar niet de mythe hierover zoals we in het N.T. lezen.quote:Consensus over Jezus is dat hij heeft bestaan.
In de Rode zee zijn niet enkel strijdwagens gevonden. Men had ook regelmatig schipbreuk.quote:Rode zee, schelfzee, rietzee, geen idee, maar er zijn strijdwagens aangetroffen op de bodem met een hoeveelheid spaken dat uniek is voor die periode.
Goede tip!quote:
Voor hen is het geen fictie, ze geloven het.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:58 schreef ATON het volgende:
[..]
Ze kiezen dus voor fictie en niet voor feiten.
Exact, die selectieve perceptie is precies waar ik het over heb. De wetenschap wordt volledig omarmd....behalve waar zij afwijkt van wat ze lezen in hun boek. Hypocriet.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:23 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Je vergeet dat gelovigen een geïnspireerd boek denken te geloven. In de meeste gevallen negeren ze niet, maar geloven ze archeologie en/of wetenschap gewoon niet.
Maar dat is logisch wel, zij geloven God meer dan de mens dus de mens is degene die het verkeerd heeft. God kan niet verkeerd zijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 18:15 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Exact, die selectieve perceptie is precies waar ik het over heb. De wetenschap wordt volledig omarmd....behalve waar zij afwijkt van wat ze lezen in hun boek.
Logisch en volstrekt hypocriet. Als de wetenschap niet deugt, wees dan niet halfslachtig, doe alle technologie weg en sluit je direct aan bij de Old Order Amish.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 18:18 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Maar dat is logisch wel, zij geloven God meer dan de mens dus de mens is degene die het verkeerd heeft. God kan niet verkeerd zijn.
Ik begrijp niet wat je bedoeltquote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:21 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Dus je bedoelt dat ik nonsense praat.
Genesis is meer een samenvatting die de weg van schepping tot de twaalf stammen beschrijft. Mozes zou het hebben geschreven en die leefde veel later dan de gebeurtenissen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 18:04 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Serieus neem jij daar dan wel genoegen mee?
Ik zeg niet dat gebeurtenissen in de bijbel onwaar zijn, zei ik net ook al dat de schrijvers gebeurtenissen tijdens hun tijd hebben opgeschreven. Maar bewijst die houten structuur dat het de Ark was, terwijl goed berekend die vloed nooit zou hebben kunnen plaatsvinden?
Het hele OT wijst naar Jezus. In handelingen staat ook hoe Paulus in de synagogen Jezus bewees aan de hand van hun eigen geschriften, dit is ook allemaal zelf na te gaan.quote:Jezus heeft mogelijk bestaan, maar bewijst dat dat hij werkelijk Gods Zoon was die uit de dood is opgestaan? Kon hij niet gewoon een heel gelovige jood zijn geweest (of, oei! een valse profeet![]()
)?
Ron Wyatt dacht ik, kijk maar op yt wat je ervan maakt.quote:Strijdwagens in de zee... Tegenwoordig vinden we ook boten en vliegtuigen en zelfs auto's in zeeën, maar was de zee voor hen open gegaan? Of was het gewoon tsunami?
Slimme kerel.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 18:29 schreef Manke het volgende:
Ron Wyatt dacht ik, kijk maar op yt wat je ervan maakt.
Maar het blijft fictie. Feiten negeren is het domste wat men kan doen. Het is jezelf wat wijs maken en voor wat ?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 18:07 schreef Hexxenbiest het volgende:
Voor hen is het geen fictie, ze geloven het.
Welke God ? Die uit de bijbel ? Ze geloven niet God, ze geloven wat er in dat boek staat, geschreven door mensen uit de ijzertijd die totaal niks afwisten betreft de kennis die men nu heeft. Vandaar dat die God zoveel onzin uitkraamt en met een attitude die het hof in de Haag zou bestraffen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 18:18 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Maar dat is logisch wel, zij geloven God meer dan de mens dus de mens is degene die het verkeerd heeft. God kan niet verkeerd zijn.
Zeker blijven vasthouden aan de onzin die je hier nu weer geschreven hebt.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 18:29 schreef Manke het volgende:
[..]
Genesis is meer een samenvatting die de weg van schepping tot de twaalf stammen beschrijft. Mozes zou het hebben geschreven en die leefde veel later dan de gebeurtenissen.
Vaak schrijft of bevestigt een kleine archeologische vondst een hele geschiedenis.
Volgens mij zijn de afmetingen van die vondst bekend, kijk maar of het overeenkomt met de afmetingen in de bijbel.
[..]
Het hele OT wijst naar Jezus. In handelingen staat ook hoe Paulus in de synagogen Jezus bewees aan de hand van hun eigen geschriften, dit is ook allemaal zelf na te gaan.
[..]
Ik ken die vondsten en ideeën van hem niet, alleen van die wielen en pilaar met namen van oa Mozes.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 18:33 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Slimme kerel.Hij weet heel goed dat gelovigen hunkeren naar bewijs. En hij heeft een indrukwekkende lijst:
Nou lees je in zou ik zeggen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 18:50 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik ken die vondsten en ideeën van hem niet, alleen van die wielen en pilaar met namen van oa Mozes.
S&g, daar heb je hem niet voor nodig om te beseffen wat het is.
Ik schrijf hier enkel claims die zelf te verifiëren zijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 18:48 schreef ATON het volgende:
[..]
Zeker blijven vasthouden aan de onzin die je hier nu weer geschreven hebt.
Dat vertelt toch een totaal ander verhaal he?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 18:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik schrijf hier enkel claims die zelf te verifiëren zijn.
Niemand negeert historisch bewijz:
https://www.biblicalarcha(...)lsion-of-the-hyksos/
Pciesquote:Op woensdag 10 oktober 2018 19:04 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat vertelt toch een totaal ander verhaal he?
Dan zou je ook moeten weten dat Exodus een fictief verhaal is.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 18:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik schrijf hier enkel claims die zelf te verifiëren zijn.
Niemand negeert historisch bewijz:
https://www.biblicalarcha(...)lsion-of-the-hyksos/
Ik doelde ook op het water dat onmogelijk de hele aarde kon bedekken zoals de zondvloed deed.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 18:29 schreef Manke het volgende:
[..]
Genesis is meer een samenvatting die de weg van schepping tot de twaalf stammen beschrijft. Mozes zou het hebben geschreven en die leefde veel later dan de gebeurtenissen.
Vaak schrijft of bevestigt een kleine archeologische vondst een hele geschiedenis.
Volgens mij zijn de afmetingen van die vondst bekend, kijk maar of het overeenkomt met de afmetingen in de bijbel.
[..]
Het hele OT wijst naar Jezus. In handelingen staat ook hoe Paulus in de synagogen Jezus bewees aan de hand van hun eigen geschriften, dit is ook allemaal zelf na te gaan.
Deze blijkt dus niet betrouwbaarquote:[..]
Ze geloven dat het door God geïnspireerd is, dus.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 18:46 schreef ATON het volgende:
[..]
Welke God ? Die uit de bijbel ? Ze geloven niet God, ze geloven wat er in dat boek staat, geschreven door mensen uit de ijzertijd die totaal niks afwisten betreft de kennis die men nu heeft. Vandaar dat die God zoveel onzin uitkraamt en met een attitude die het hof in de Haag zou bestraffen.
Het is niet makkelijk God los te laten of toegeven dat je gek wasquote:Op woensdag 10 oktober 2018 18:24 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Logisch en volstrekt hypocriet. Als de wetenschap niet deugt, wees dan niet halfslachtig, doe alle technologie weg en sluit je direct aan bij de Old Order Amish.
Wij spreken beiden uit ervaring.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 06:58 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Het is niet makkelijk God los te laten of toegeven dat je gek was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |