Dan moet ik mijn eigen oom aangeven?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Mooie overwinning voor de tegenstanders van Zwarte Piet woensdag.
De NTR – verantwoordelijk voor de landelijke intocht van de Goedheiligman en de dagelijkse verslaggeving middels het gerenommeerde Sinterklaasjournaal – maakte bekend louter nog te zullen werken met roetveegpieten.
Bij1-voorvrouw Sylvana Simons (Die 1 staat voor één zetel in de Amsterdamse gemeenteraad) is ook tevreden. In een inclusief perscommuniqué meldt de politica:
[..]
Hartstikke mooi toch? Zwarte Piet evolueert, de tegenstanders kunnen tevreden zijn en eindelijk zijn we af van de jaarlijkse discussie over de assistent van Sinterklaas. Wat is dat heerlijke bouquet? Juist, de woeste geur van optimisme, verbinding en gelijkwaardigheid! Dachten we.
Want hoe sluit Simons haar bericht af?
[..]
U begrijpt. Kent u een Zwarte Piet? Geef hem aan!
----
Daar gaan we weer!
De stokers op die stoomboot van hem moeten ook wel wat opleveren me dunkt.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 23:28 schreef Lunatiek het volgende:
Hoeveel kopgeld zou je voor zoeentje krijgen?
[ afbeelding ]
Dat roet is nog tot daar aan toe, ik zou veel liever willen horen hoe het kan dat je van schoorstenen kroeshaar krijgt.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 00:49 schreef Lunatiek het volgende:
Gaat de NRT ons ook informeren hoe die Pieten roetvegen krijgen van de doorsnee Nederlandse woning zonder rookkanaal?
Zwarte Piet heeft geen kroeshaar.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 04:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat roet is nog tot daar aan toe, ik zou veel liever willen horen hoe het kan dat je van schoorstenen kroeshaar krijgt.
"Negerkarikatuur"quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 05:52 schreef Drekkoning het volgende:
Dat het een negerkarikatuur is is duidelijk, maar of we dat moeten verbieden is iets anders.
Wat mij betreft begint Sylvana lekker een feest met blanke karikaturen, lekker belangrijk.
Vorige keer dat ik keek zag Zwarte Piet er niet zo uit?quote:
Klopt, resultaat van bijna 200 jaar SJWquote:Op vrijdag 5 oktober 2018 06:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vorige keer dat ik keek zag Zwarte Piet er niet zo uit?
quote:Zwarte Piet-meldpunt: PVV komt met tegenactie
https://www.ad.nl/rotterd(...)tegenactie~aea960bb/
Ik was heel even bang dat ze met een roetvegenpietmeldpunt zouden komen. Dit is nog wel een vrolijke actie.quote:
Een stuk vrolijker sowieso dan Sylvana die iedere burger gaat helpen om aangifte te doen van discriminatie bij het anti-discriminatiepunt Radar die problemen heeft met zwarte punt.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:12 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik was heel even bang dat ze met een roetvegenpietmeldpunt zouden komen. Dit is nog wel een vrolijke actie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |