abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182294867
170625_50937_3e3f6b5e88a28398cb0c01eb931fc3ad.jpg



SPOILER: OP, the looooong version.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_182295168
Na meerdere verschillende varianten heb ik eindelijk een vanille gevonden die écht lekker is.

De winnaar is Aramax ‑ Vanilla Max _O_

  woensdag 3 oktober 2018 @ 17:50:51 #3
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_182297606
Op hoeveel mg zit je dan fotostarter ?
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:54:59 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182298842
quote:
4s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:07 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ik had echt de goedkoopste. Basic apple van Zwoof.
De smaak was op zich niet eens zo heel verkeerd, maar die nasmaak .... alsof ik verbrand rubber op had. Daarom dacht ik dat het door de nicotine kwam. Maar een ander smaakje met dezelfde nicotine had het niet. Dus ik had echt een rotte appel :D
goed onthouden; goedkoop is duurkoop.

Niet alleen met dampen, maar dat is van toepassing op 80% van het leven.

Isse grattisjh tip.

quote:
4s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:08 schreef fotostarter het volgende:
Ik moet trouwens wel echt uitkijken dat ik nu niet de hele dag aan dat ding lurk.
In het begin ging het best goed.

Van 20 sigaretten na 2 en plus minus 2 ml dampen.
Zit nu op 2 echte sigaretten en 6 ml dampen.

Zou een hoger nicotinegehalte helpen?
nee, gewoon lekker blijven pakken als je trek hebt.. Ik heb dagen dat ik hem ook nauwelijks los laat, maar ik heb ook dagen dat ik misschien 10 keer een paar hijsjes neem.

Mijn ervaring is dat de gewoonte de verslaving is, niet de nicotine..

En nok met analoge peuken, weg ermee.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182304398
quote:
4s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:08 schreef fotostarter het volgende:
Ik moet trouwens wel echt uitkijken dat ik nu niet de hele dag aan dat ding lurk.
In het begin ging het best goed.

Van 20 sigaretten na 2 en plus minus 2 ml dampen.
Zit nu op 2 echte sigaretten en 6 ml dampen.

Zou een hoger nicotinegehalte helpen?
Moeilijk te zeggen. Zelf heb ik sinds dag 1 slechts nog één sigaret gerookt diezelfde avond en die vond ik hartstikke vies. Zit nu op 6 mg en ga bij mijn volgende reeks naar 6/3/1/0 mg, kijken hoe dat gaat. Dat doe ik dan met de smaak die me tot nu toe het meest bevalt, daarna ga ik wat nieuwe smaken proberen, misschien ook zelf coils samenstellen etc.

Overigens zal het wat sneller gaan dan ik aanvankelijk dacht, want ik had een tiental smaken gekocht om te proberen, maar zeker één daarvan is niet te pruimen. De nasmaak blijft ook hangen zelfs na enkele refills, echt irritant. Ik kan natuurlijk even van coil wisselen en die oude schoonmaken, maar ik heb nu even geen alcohol in huis. :P
1 + 1 = blauw
pi_182308851
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:53 schreef Drankster het volgende:
Na meerdere verschillende varianten heb ik eindelijk een vanille gevonden die écht lekker is.

De winnaar is Aramax ‑ Vanilla Max _O_

[ afbeelding ]
Deze vind ik ook een van de lekkerste.
pi_182308854
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:50 schreef RobjeGeus het volgende:
Op hoeveel mg zit je dan fotostarter ?
6 👍
  donderdag 4 oktober 2018 @ 11:49:26 #8
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_182312922
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 05:05 schreef fotostarter het volgende:

[..]

6 👍
En je hebt een Justfog met daarin een coil van 1.2 of 1.6 Ohm begrijp ik?

Dan is 6mg voor een beginnende overstapper mijns inziens aan de lage kant. Het is niet té laag want het verschilt per persoon maar ik zou me kunnen voorstellen dat jij, als je ook van die laatste 2 peuken per dag af wilt, gebaat zou kunnen zijn bij bijvoorbeeld 9 of zelfs 12 mg.

Anderzijds kan het ook gewoon een kwestie zijn van de knop omschakelen. Kon je voorheen toe met slechts 2 peuken per dag toen je nog niet dampte? Zo nee dan mag je concluderen dat dampen je heeft geholpen met significant minderen. Logischerwijze zou het dan ook moeten helpen met die laatste 2.

Denk vooral niet dat je teveel dampt als je er ook nog bij rookt. Je dampt nu 6ml en rookt 2 peuken. Als je 12ml zou dampen en geen peuken zou roken dan zou dat een grote winst zijn.

Mocht je weerstand voelen omdat je bang bent dat nog meer dampen te veel geld kost aan e-liquid dan kun je je het beste zo snel mogelijk oriënteren op zelf brouwen want dat scheelt echt heel erg veel geld.

Mijn zelfgemaakte brouwsels kosten tussen de 25 (één goedkope aroma) en 70 eurocent (receptjes met 6 of meer aroma's of dure 'merk'smaken) per 10ml op momenteel 3mg nic, om je een idee te geven van het verschil met kant-en-klare liquid in prijs.

Anyway, zelf heb ik nadat ik 1 pufje had gedad van mijn starterset (Evod2 van Kanger, ongeveer hetzelfde idee als zo'n Justfog maar dan een penmodel) nooit weer een trekje gehad van een peuk en volgende week zit ik op 3 jaar rookvrij. Ik weet dus niet wat het is om dual user te zijn maar ik denk dat je echt wel van die laatste 2 af kunt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_182316492
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:49 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

En je hebt een Justfog met daarin een coil van 1.2 of 1.6 Ohm begrijp ik?

Dan is 6mg voor een beginnende overstapper mijns inziens aan de lage kant. Het is niet té laag want het verschilt per persoon maar ik zou me kunnen voorstellen dat jij, als je ook van die laatste 2 peuken per dag af wilt, gebaat zou kunnen zijn bij bijvoorbeeld 9 of zelfs 12 mg.

Anderzijds kan het ook gewoon een kwestie zijn van de knop omschakelen. Kon je voorheen toe met slechts 2 peuken per dag toen je nog niet dampte? Zo nee dan mag je concluderen dat dampen je heeft geholpen met significant minderen. Logischerwijze zou het dan ook moeten helpen met die laatste 2.

Denk vooral niet dat je teveel dampt als je er ook nog bij rookt. Je dampt nu 6ml en rookt 2 peuken. Als je 12ml zou dampen en geen peuken zou roken dan zou dat een grote winst zijn.

Mocht je weerstand voelen omdat je bang bent dat nog meer dampen te veel geld kost aan e-liquid dan kun je je het beste zo snel mogelijk oriënteren op zelf brouwen want dat scheelt echt heel erg veel geld.

Mijn zelfgemaakte brouwsels kosten tussen de 25 (één goedkope aroma) en 70 eurocent (receptjes met 6 of meer aroma's of dure 'merk'smaken) per 10ml op momenteel 3mg nic, om je een idee te geven van het verschil met kant-en-klare liquid in prijs.

Anyway, zelf heb ik nadat ik 1 pufje had gedad van mijn starterset (Evod2 van Kanger, ongeveer hetzelfde idee als zo'n Justfog maar dan een penmodel) nooit weer een trekje gehad van een peuk en volgende week zit ik op 3 jaar rookvrij. Ik weet dus niet wat het is om dual user te zijn maar ik denk dat je echt wel van die laatste 2 af kunt.
Thanks. Leuke uitleg, en handige info :)
Robjedegeus (?) had ook al wat fijne info gepost waar ik wel wat mee kon.

Als ik eerlijk ben, ik rook smorgens een echte sigaret. Na het werk neem ik niets mee, en heb ik er ook echt geen moeite mee en damp ik zo nu en dan.
Zodra ik thuis ben, neig ik wel steeds meer om een echte sigaret maar kan het gelukkig laten.
Maar na het avondeten, dan denk ik, ach het is er maar 1. Dan rook ik een echte, en die is echt lekker :D

Al met al, zou ik het misschien zonder kunnen. IK damp wat ik heb nog op en ga dan beginnen met zelf maken.

Het zelf gaan maken heeft nu ook zeker de voorkeur.
Kan alleen niet goed vinden wat ik nu precies nodig heb.

Ik lees: Een base vp/vg , een aroma, en dan de nicotine.
De eerste 2 krijg ik wel gevonden, maar die nicotine niet. Of ik zoek verkeerd :D

Waar bestellen jullie dit? Gewoon Nederlandse shops?
  donderdag 4 oktober 2018 @ 15:19:56 #10
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_182316641
quote:
4s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 15:05 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Thanks. Leuke uitleg, en handige info :)
Robjedegeus (?) had ook al wat fijne info gepost waar ik wel wat mee kon.

Als ik eerlijk ben, ik rook smorgens een echte sigaret. Na het werk neem ik niets mee, en heb ik er ook echt geen moeite mee en damp ik zo nu en dan.
Zodra ik thuis ben, neig ik wel steeds meer om een echte sigaret maar kan het gelukkig laten.
Maar na het avondeten, dan denk ik, ach het is er maar 1. Dan rook ik een echte, en die is echt lekker :D

Al met al, zou ik het misschien zonder kunnen. IK damp wat ik heb nog op en ga dan beginnen met zelf maken.

Het zelf gaan maken heeft nu ook zeker de voorkeur.
Kan alleen niet goed vinden wat ik nu precies nodig heb.

Ik lees: Een base vp/vg , een aroma, en dan de nicotine.
De eerste 2 krijg ik wel gevonden, maar die nicotine niet. Of ik zoek verkeerd :D

Waar bestellen jullie dit? Gewoon Nederlandse shops?
Damp je MTL of DL?
Je kan altijd 9mg nicotine proberen om te kijken of het minder wordt..die trek naar een echte sigaret.

Ik bestelde destijds altijd op savevape, daar kan je ook nicotine verkrijgen.
Als je MTL dampt moet je op zo'n 50/50 VG/PG zitten en damp je DL zou ik de VG hoger aanraden.

Mocht je nou zeggen wat een geklooi allemaal wat ik kan begrijpen :') kan ik je een thuis brouwer aanraden waar je jouw base kunt kopen op elke gewenste VG/PG en nicotine en elke gewenste hoeveelheid.
Dan is het alleen nog een kwestie van aromas toevoegen base in een kleiner flesje doen en het te laten steepen.
pi_182319273
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 15:19 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Damp je MTL of DL?
Je kan altijd 9mg nicotine proberen om te kijken of het minder wordt..die trek naar een echte sigaret.

Ik bestelde destijds altijd op savevape, daar kan je ook nicotine verkrijgen.
Als je MTL dampt moet je op zo'n 50/50 VG/PG zitten en damp je DL zou ik de VG hoger aanraden.

Mocht je nou zeggen wat een geklooi allemaal wat ik kan begrijpen :') kan ik je een thuis brouwer aanraden waar je jouw base kunt kopen op elke gewenste VG/PG en nicotine en elke gewenste hoeveelheid.
Dan is het alleen nog een kwestie van aromas toevoegen base in een kleiner flesje doen en het te laten steepen.
MTL :)

Dat eigen brouwsel lijkt me in het begin wel beter ja :)
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:29:15 #12
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_182333321
quote:
Het zelf gaan maken heeft nu ook zeker de voorkeur.
Kan alleen niet goed vinden wat ik nu precies nodig heb.

Ik lees: Een base vp/vg , een aroma, en dan de nicotine.
De eerste 2 krijg ik wel gevonden, maar die nicotine niet. Of ik zoek verkeerd :D

Waar bestellen jullie dit? Gewoon Nederlandse shops?
Voorbeeld van mijn laatste berekening:



Ik heb flesjes van 100ml met 48mg/ml nic in mijn vriezer liggen. Deze zijn 100% PG

Ik wilde een base maken met 3mg/ml nic.

Ik wilde een base maken van 50% VG en 50% PG.

Als ik mijn flesje van 100 ml (met 48mg/ml nic) meng met 1500ml base dan heb ik 1600ml met 48 gedeeld door 16 = 3mg/ml nic.

Omdat het nic flesje 100% PG is voeg ik 700 ml PG toe en 800 ml VG zo kom ik uit op 50/50.

Als laatste moet ik dan natuurlijk in kleinere hoeveelheden nog aroma's mixen. Afhankelijk van het percentage aan aroma's dat ik toevoeg komt de uiteindelijke liquid op iets onder de 3mg/ml te liggen.

Vertaal dit naar Savevape:

Je kunt daar nic boosters kopen van 20mg (deze worden verkocht in flesje van 10ml per 10, dus in totaal 100ml, net als bij mijn flesjes, alleen zit hier minder nic in)

Wil je bijvoorbeeld base van 5mg/ml nic maken op 50/50 VG/PG dan koop je 10x10 flesjes nic en 1 liter base op 50/50.

Meng de 10 flesjes nic en 300 ml van de base en je komt op 400ml base op (20 gedeeld door 4) 5mg/ml nic.

De base die je overhoudt kun je gewoon droog en donker bewaren voor een volgende batch.

Wil je andere verhouding aan PG/VG maken (bijvoorbeeld 40/60 of 30/70) dan kun je beter 1 liter VG en 1 liter PG los kopen ipv 50/50 en zelf berekenen hoeveel je van elk nodig hebt.

De aroma's kun je ook kopen bij Savevape. Ze hebben daar ook heel veel starters van 1ml aroma om te testen. Dat heb ik in het begin veel gedaan.

Verder heb je nodig een aantal 1ml spuiten en een 10 of 12 ml spuit om de aroma en base nauwkeurig af te meten wanneer je een liquid maakt en tevens lege flesjes natuurlijk. Als het goed is ook daar te koop.

Ga je zelf brouwen, google het uitgebreid en lees alles 10 keer door zodat je snapt wat je doet. Maak vervolgens je eigen berekening aan de hand van je eigen wensen en laat deze wellicht even nalezen door mensen met ervaring. Vervolgens koop je wat je nodig hebt en ga je aan de slag.

Het lijkt in het begin een beetje eng en vooral heel omslachtig maar het is uiteindelijk echt supersimpel als je het een paar keer hebt gedaan.

En voor je het weet zie je keukenkastje er zo uit:



Belachelijk natuurlijk maar goed het scheelt zo veel geld. :')

Voor aroma's kan ik trouwens ook Chef's Flavours uit Engeland aanraden, die hebben een enorm assortiment aan gruwelijk lekkere smaakjes.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_182337046
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 12:29 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Voorbeeld van mijn laatste berekening:

[ afbeelding ]

Ik heb flesjes van 100ml met 48mg/ml nic in mijn vriezer liggen. Deze zijn 100% PG

Ik wilde een base maken met 3mg/ml nic.

Ik wilde een base maken van 50% VG en 50% PG.

Als ik mijn flesje van 100 ml (met 48mg/ml nic) meng met 1500ml base dan heb ik 1600ml met 48 gedeeld door 16 = 3mg/ml nic.

Omdat het nic flesje 100% PG is voeg ik 700 ml PG toe en 800 ml VG zo kom ik uit op 50/50.

Als laatste moet ik dan natuurlijk in kleinere hoeveelheden nog aroma's mixen. Afhankelijk van het percentage aan aroma's dat ik toevoeg komt de uiteindelijke liquid op iets onder de 3mg/ml te liggen.

Vertaal dit naar Savevape:

Je kunt daar nic boosters kopen van 20mg (deze worden verkocht in flesje van 10ml per 10, dus in totaal 100ml, net als bij mijn flesjes, alleen zit hier minder nic in)

Wil je bijvoorbeeld base van 5mg/ml nic maken op 50/50 VG/PG dan koop je 10x10 flesjes nic en 1 liter base op 50/50.

Meng de 10 flesjes nic en 300 ml van de base en je komt op 400ml base op (20 gedeeld door 4) 5mg/ml nic.

De base die je overhoudt kun je gewoon droog en donker bewaren voor een volgende batch.

Wil je andere verhouding aan PG/VG maken (bijvoorbeeld 40/60 of 30/70) dan kun je beter 1 liter VG en 1 liter PG los kopen ipv 50/50 en zelf berekenen hoeveel je van elk nodig hebt.

De aroma's kun je ook kopen bij Savevape. Ze hebben daar ook heel veel starters van 1ml aroma om te testen. Dat heb ik in het begin veel gedaan.

Verder heb je nodig een aantal 1ml spuiten en een 10 of 12 ml spuit om de aroma en base nauwkeurig af te meten wanneer je een liquid maakt en tevens lege flesjes natuurlijk. Als het goed is ook daar te koop.

Ga je zelf brouwen, google het uitgebreid en lees alles 10 keer door zodat je snapt wat je doet. Maak vervolgens je eigen berekening aan de hand van je eigen wensen en laat deze wellicht even nalezen door mensen met ervaring. Vervolgens koop je wat je nodig hebt en ga je aan de slag.

Het lijkt in het begin een beetje eng en vooral heel omslachtig maar het is uiteindelijk echt supersimpel als je het een paar keer hebt gedaan.

En voor je het weet zie je keukenkastje er zo uit:

[ afbeelding ]

Belachelijk natuurlijk maar goed het scheelt zo veel geld. :')

Voor aroma's kan ik trouwens ook Chef's Flavours uit Engeland aanraden, die hebben een enorm assortiment aan gruwelijk lekkere smaakjes.
Hahaha hoe vet is dat! Ik vind het geweldig om te zien hoor :)

Ik heb op het moment nog 7 flesjes staan die ik eerst weg wil dampen. In de tussentijd zelf gaan maken. Bedankt voor de heldere uitleg :)
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:34:04 #14
24329 KNAK
ff w88,......
pi_182341251
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 12:29 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Voorbeeld van mijn laatste berekening:

[ afbeelding ]

Ik heb flesjes van 100ml met 48mg/ml nic in mijn vriezer liggen. Deze zijn 100% PG

Ik wilde een base maken met 3mg/ml nic.

Ik wilde een base maken van 50% VG en 50% PG.

Als ik mijn flesje van 100 ml (met 48mg/ml nic) meng met 1500ml base dan heb ik 1600ml met 48 gedeeld door 16 = 3mg/ml nic.

Omdat het nic flesje 100% PG is voeg ik 700 ml PG toe en 800 ml VG zo kom ik uit op 50/50.

Als laatste moet ik dan natuurlijk in kleinere hoeveelheden nog aroma's mixen. Afhankelijk van het percentage aan aroma's dat ik toevoeg komt de uiteindelijke liquid op iets onder de 3mg/ml te liggen.

Vertaal dit naar Savevape:

Je kunt daar nic boosters kopen van 20mg (deze worden verkocht in flesje van 10ml per 10, dus in totaal 100ml, net als bij mijn flesjes, alleen zit hier minder nic in)

Wil je bijvoorbeeld base van 5mg/ml nic maken op 50/50 VG/PG dan koop je 10x10 flesjes nic en 1 liter base op 50/50.

Meng de 10 flesjes nic en 300 ml van de base en je komt op 400ml base op (20 gedeeld door 4) 5mg/ml nic.

De base die je overhoudt kun je gewoon droog en donker bewaren voor een volgende batch.

Wil je andere verhouding aan PG/VG maken (bijvoorbeeld 40/60 of 30/70) dan kun je beter 1 liter VG en 1 liter PG los kopen ipv 50/50 en zelf berekenen hoeveel je van elk nodig hebt.

De aroma's kun je ook kopen bij Savevape. Ze hebben daar ook heel veel starters van 1ml aroma om te testen. Dat heb ik in het begin veel gedaan.

Verder heb je nodig een aantal 1ml spuiten en een 10 of 12 ml spuit om de aroma en base nauwkeurig af te meten wanneer je een liquid maakt en tevens lege flesjes natuurlijk. Als het goed is ook daar te koop.

Ga je zelf brouwen, google het uitgebreid en lees alles 10 keer door zodat je snapt wat je doet. Maak vervolgens je eigen berekening aan de hand van je eigen wensen en laat deze wellicht even nalezen door mensen met ervaring. Vervolgens koop je wat je nodig hebt en ga je aan de slag.

Het lijkt in het begin een beetje eng en vooral heel omslachtig maar het is uiteindelijk echt supersimpel als je het een paar keer hebt gedaan.

En voor je het weet zie je keukenkastje er zo uit:

[ afbeelding ]

Belachelijk natuurlijk maar goed het scheelt zo veel geld. :')

Voor aroma's kan ik trouwens ook Chef's Flavours uit Engeland aanraden, die hebben een enorm assortiment aan gruwelijk lekkere smaakjes.
altijd fijn, dit soort fototjes..

...dit laat ik dan ook zien aan mensen die commentaar hebben en zeggen dat het een druglab lijkt bij mij thuis

" zie,.. het kan altijd erger"
8-)
Mai pben rai~!
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:38:32 #15
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_182341338
_O-

Ik had vorig jaar een gast over de vloer wegens een verstopping. Die keek ook met grote ogen naar een paar buisjes sap die op mijn aanrecht stonden. Toch maar even ingesprongen en verteld wat het was voordat de politie langs zou komen met een GHB melding ofzo. :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 11 oktober 2018 @ 13:48:53 #16
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_182451229
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:38 schreef Byzantynixschii het volgende:
_O-

Ik had vorig jaar een gast over de vloer wegens een verstopping. Die keek ook met grote ogen naar een paar buisjes sap die op mijn aanrecht stonden. Toch maar even ingesprongen en verteld wat het was voordat de politie langs zou komen met een GHB melding ofzo. :')
Hahah inderdaad sommige mensen die denken wat is dit nu weer voor drugslab :')__!
pi_182474712
Lieve mensen, ik heb jullie immer onuitputtelijke wijsheid nodig. Ik ben een beetje klaar met vapen, en dan vooral sub-ohm. Altijd maar grote wolken, altijd maar een extra batterij en juice mee moeten nemen, altijd maar eliquid maken (ja ik zou verbeteringen toe kunnen passen in m'n voorbereiding etc maar dat nu terzijde).

Ik zit er daarom aan te denken om maar gewoon weer een kleine aan te schaffen, die ik dan af en toe nog eens erbij kan pakken als ik zin heb om te vapen. Ik heb voor mijn vriendin onlangs een Justfog Q16 gekocht, omdat die is gestopt met roken. Prima dingetje.

Zit er dus aan te denken om dat ding te kopen, maar ik was benieuwd of jullie nog suggesties hebben voor andere starterskits, of een losse atomizer + mod. Geen sub-ohm, zo simpel mogelijk. Tips?
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:19:51 #18
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_182477022
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 16:59 schreef no1uknow het volgende:
Lieve mensen, ik heb jullie immer onuitputtelijke wijsheid nodig. Ik ben een beetje klaar met vapen, en dan vooral sub-ohm. Altijd maar grote wolken, altijd maar een extra batterij en juice mee moeten nemen, altijd maar eliquid maken (ja ik zou verbeteringen toe kunnen passen in m'n voorbereiding etc maar dat nu terzijde).

Ik zit er daarom aan te denken om maar gewoon weer een kleine aan te schaffen, die ik dan af en toe nog eens erbij kan pakken als ik zin heb om te vapen. Ik heb voor mijn vriendin onlangs een Justfog Q16 gekocht, omdat die is gestopt met roken. Prima dingetje.

Zit er dus aan te denken om dat ding te kopen, maar ik was benieuwd of jullie nog suggesties hebben voor andere starterskits, of een losse atomizer + mod. Geen sub-ohm, zo simpel mogelijk. Tips?
Ik denk dat je juist wel goed zit met een justfog q16, waar ik ook veel goeie verhalen over hoor is de Hexa Kit, heb er zelf geen ervaring mee maar geeft mensen wat ik hoor wel heel veel voldoening.
pi_182494465
Ook ik wil de overstap gaan maken naar dampen, en ben me nu aan het orienteren op de startsetjes. Ik neig ook naar de justfog q16, maar ik zag dat die niet heel veel batterijcapaciteit had. Klopt dat? En zo ja, zijn er in dat opzicht vergelijkbare sets met meer capaciteit? Ik heb namelijk geen zin om m straks zeg 2x per dag op te moeten laden... of valt dat mee? (Ik rook nu 15-25 sigaretten per dag waar ik wel een beetje klaar mee ben. en ik begreep dat zeker de eerste tijd je relatief meer dampt dus vandaar dat de batterijduur me juist belangrijk lijkt).

ook zie ik zo gauw het verschil niet tussen de q16 en q16c, weet iemand dat zo uit zn hoofd?

Oh en is het wijs om gelijk al extra coils oid mee te bestellen? In de startsets zitten er vaak 2 zag ik, en wat ik zo lees gaan die een paar dagen tot een paar weken mee?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:06:56 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182495805
Zou meteen wat coils Meebestellen ja. En zorg ervoor dat je de watten in de Coil eerst even met wat liquid besprenkt voordat je die dichtdraait. Veel betere smaak en levensduur.

Qua setje: ach, zo'n ding gaat wel even mee. Na een paar maanden worden die wel slechter, maar dan wil je toch een beter setje of ben je gestopt met dampen.
Gewoon eens proberen.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_182496773
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:19 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Ik denk dat je juist wel goed zit met een justfog q16, waar ik ook veel goeie verhalen over hoor is de Hexa Kit, heb er zelf geen ervaring mee maar geeft mensen wat ik hoor wel heel veel voldoening.
Met de Hexa zit je wel vast aan voorgevulde pods. Ik zou dan eerder voor bijvoorbeeld de Justfog Minifit of Smok Infinix gaan. Die kun je zelf vullen.
pi_182496940
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 17:45 schreef altootje86 het volgende:
Ook ik wil de overstap gaan maken naar dampen, en ben me nu aan het orienteren op de startsetjes. Ik neig ook naar de justfog q16, maar ik zag dat die niet heel veel batterijcapaciteit had. Klopt dat? En zo ja, zijn er in dat opzicht vergelijkbare sets met meer capaciteit? Ik heb namelijk geen zin om m straks zeg 2x per dag op te moeten laden... of valt dat mee? (Ik rook nu 15-25 sigaretten per dag waar ik wel een beetje klaar mee ben. en ik begreep dat zeker de eerste tijd je relatief meer dampt dus vandaar dat de batterijduur me juist belangrijk lijkt).

ook zie ik zo gauw het verschil niet tussen de q16 en q16c, weet iemand dat zo uit zn hoofd?

Oh en is het wijs om gelijk al extra coils oid mee te bestellen? In de startsets zitten er vaak 2 zag ik, en wat ik zo lees gaan die een paar dagen tot een paar weken mee?
Toen ik begon, had ik een setje van 2 pennetjes van 300 mAh. Daar kon ik het net mee redden.
1 Mee naar het werk en 1 voor 's avonds thuis, terwijl de eerste opgeladen werd.
De coils waren tussen de 1,2 en 1,8 Ohm, dus het gebruikte niet veel stroom.

Met 900 mAh en 1 Ohm coils, denk ik wel dat je het een dag uithoudt.
Kom je eraan tekort? Koop er een 2de bij. Kan je meteen 2 smaakjes afwisselen.
Dat afwisselen is toch al aan te raden, omdat, zeker in het begin, je tong een soort 'doof' wordt voor je smaakje.
Even een ander smaakje lost dat op.

Een pakje extra coils mee bestellen is zeker aan te raden.

[ Bericht 10% gewijzigd door marc0871 op 13-10-2018 20:12:10 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_182497424
Top! Helder :)
pi_182498400
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:53 schreef Drankster het volgende:
Na meerdere verschillende varianten heb ik eindelijk een vanille gevonden die écht lekker is.

De winnaar is Aramax ‑ Vanilla Max _O_

[ afbeelding ]
waar damp je hem? In wat voor tankie? en hoeveel nic? Miss dat ik hem ook eens bestel :)
  Official ESF Kreviewer zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:15:44 #25
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182498891
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:59 schreef dennissch het volgende:

[..]

waar damp je hem? In wat voor tankie? en hoeveel nic? Miss dat ik hem ook eens bestel :)
Ik ben overgestapt op intraveneus. Heb een kleine coil in een ader laten implanteren. Ideaal. Dan proef je echt de pure smaak.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_182498898
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 17:45 schreef altootje86 het volgende:
Ook ik wil de overstap gaan maken naar dampen, en ben me nu aan het orienteren op de startsetjes. Ik neig ook naar de justfog q16, maar ik zag dat die niet heel veel batterijcapaciteit had. Klopt dat? En zo ja, zijn er in dat opzicht vergelijkbare sets met meer capaciteit? Ik heb namelijk geen zin om m straks zeg 2x per dag op te moeten laden... of valt dat mee? (Ik rook nu 15-25 sigaretten per dag waar ik wel een beetje klaar mee ben. en ik begreep dat zeker de eerste tijd je relatief meer dampt dus vandaar dat de batterijduur me juist belangrijk lijkt).

ook zie ik zo gauw het verschil niet tussen de q16 en q16c, weet iemand dat zo uit zn hoofd?

Oh en is het wijs om gelijk al extra coils oid mee te bestellen? In de startsets zitten er vaak 2 zag ik, en wat ik zo lees gaan die een paar dagen tot een paar weken mee?
ik heb met flink googlen geprobeerd te ontdekken wat de echte verschillen zijn tussen de q16 en c, maar enige dat ik kon vinden is dat de c de opvolger is.
pi_182499253
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:15 schreef no1uknow het volgende:

[..]

ik heb met flink googlen geprobeerd te ontdekken wat de echte verschillen zijn tussen de q16 en c, maar enige dat ik kon vinden is dat de c de opvolger is.
Wat ik vond, is een airflowring met kinderslot :?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_182499398
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:15 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik ben overgestapt op intraveneus. Heb een kleine coil in een ader laten implanteren. Ideaal. Dan proef je echt de pure smaak.
xD nee ik vraag het aan hem omdat een smaak nogal kan verschillen in een dl of mtl tank haha
pi_182500534
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:15 schreef no1uknow het volgende:

[..]

ik heb met flink googlen geprobeerd te ontdekken wat de echte verschillen zijn tussen de q16 en c, maar enige dat ik kon vinden is dat de c de opvolger is.
Verder kwam ik ook niet inderdaad :')

Op website 1 zat er ook nog een klein prijsverschil in, 28 voor de gewone en 33 voor de c, op website 2 waren ze beide 25 geloof ik.

Heb de justfog q16 c besteld op de 2e website, met extra 1.2ohm coils (kan ik ook gelijk het verschil met 1.6 ervaren) en 4 smaakjes, ben benieuwd!
pi_182510135
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:08 schreef altootje86 het volgende:

[..]

Verder kwam ik ook niet inderdaad :')

Op website 1 zat er ook nog een klein prijsverschil in, 28 voor de gewone en 33 voor de c, op website 2 waren ze beide 25 geloof ik.

Heb de justfog q16 c besteld op de 2e website, met extra 1.2ohm coils (kan ik ook gelijk het verschil met 1.6 ervaren) en 4 smaakjes, ben benieuwd!
Extra coils bestel ik via aliexpress. Stuk goedkoper en echt van Justfog.
pi_182510876
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 21:26 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Wat ik vond, is een airflowring met kinderslot :?
Dat is het enige verschil ja.
Als je daarom geen kinderen hebt, zou ik zeker niet voor de C gaan, want dat slot is irritant.
pi_182511555
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 17:45 schreef altootje86 het volgende:
Ook ik wil de overstap gaan maken naar dampen, en ben me nu aan het orienteren op de startsetjes. Ik neig ook naar de justfog q16, maar ik zag dat die niet heel veel batterijcapaciteit had. Klopt dat? En zo ja, zijn er in dat opzicht vergelijkbare sets met meer capaciteit? Ik heb namelijk geen zin om m straks zeg 2x per dag op te moeten laden... of valt dat mee? (Ik rook nu 15-25 sigaretten per dag waar ik wel een beetje klaar mee ben. en ik begreep dat zeker de eerste tijd je relatief meer dampt dus vandaar dat de batterijduur me juist belangrijk lijkt).

ook zie ik zo gauw het verschil niet tussen de q16 en q16c, weet iemand dat zo uit zn hoofd?

Oh en is het wijs om gelijk al extra coils oid mee te bestellen? In de startsets zitten er vaak 2 zag ik, en wat ik zo lees gaan die een paar dagen tot een paar weken mee?
Ik heb de q16.
Snachts aan de lader, en dan kan ik een dag lang dampen met dat ding :)
Coils (1.6) doe ik tussen de 8 a 10 dagen mee. Een doosje kost ongeveer 11 euro voor 10 stuks, dus ik zou deze gewoon erbij pakken.
pi_182512041
quote:
4s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:17 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ik heb de q16.
Snachts aan de lader, en dan kan ik een dag lang dampen met dat ding :)
Coils (1.6) doe ik tussen de 8 a 10 dagen mee. Een doosje kost ongeveer 11 euro voor 10 stuks, dus ik zou deze gewoon erbij pakken.
Linkje?
12 euro voor 5, zie ik bij Smokesmarter.
Via de Chinees zal het wel goedkoper zijn, maar dan zit je er 2 of 3 weken op te wachten.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 14 oktober 2018 @ 16:07:33 #34
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182512139
Ik denk dat ik nog eenmaal een setje smaken koop met wat voorgebouwde coils, maar daarna ga overstappen op zelf coils bouwen en mixen.

Wie heeft tips? Fijne smaken, goede webshops?

Uiteraard ga ik me eerst inlezen, maar wie nu al adviezen heeft voor waarop te letten, die is van harte welkom om ze te delen. :)
1 + 1 = blauw
pi_182512196
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:07 schreef Kamina het volgende:
Ik denk dat ik nog eenmaal een setje smaken koop met wat voorgebouwde coils, maar daarna ga overstappen op zelf coils bouwen en mixen.

Wie heeft tips? Fijne smaken, goede webshops?

Uiteraard ga ik me eerst inlezen, maar wie nu al adviezen heeft voor waarop te letten, die is van harte welkom om ze te delen. :)
Ik heb al zo lang geen kant en klaar meer gekocht, dat ik niet eens meer weet wat er te koop is :')

Mijn smaak is al een tijdje citroen, framboos en watermeloen, in een verhouding van 1:1:1. 30 % aroma, 70% base.
Ik gebruik de natuurlijke Arsegan extracten van de Braumarkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door marc0871 op 14-10-2018 16:20:56 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_182512216
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:12 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Ik heb al zo lang geen kant en klaar meer gekocht, dat ik niet eens meer weet wat er te koop is :')
Hij vraagt toch juist naar tips voor zelf bouwen en mixen :6 ;).

Standaard aroma's die volgens mij bij iedereen in de smaak zijn gevallen hier:
Pinkman van Vampire Vape
Heisenberg van Vampire Vape
Blood Sukkah van Vampire Vape
Red Astaire van T-Juice
  zondag 14 oktober 2018 @ 16:14:26 #37
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182512218
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:12 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Ik heb al zo lang geen kant en klaar meer gekocht, dat ik niet eens meer weet wat er te koop is :')
Ter verduidelijking, ik zoek naar advies over zelfbouw coils. ;)

Binnenkort vraag ik wel om tips voor een geschenk aan een maat die wil gaan vapen. ;)
1 + 1 = blauw
  zondag 14 oktober 2018 @ 16:15:02 #38
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182512225
quote:
14s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:14 schreef Anne het volgende:

[..]

Hij vraagt toch juist naar tips voor zelf bouwen en mixen :6 ;).

Standaard aroma's die volgens mij bij iedereen in de smaak zijn gevallen hier:
Pinkman van Vampire Vape
Heisenberg van Vampire Vape
Blood Sukkah van Vampire Vape
Red Astaire van T-Juice
Interessante namen iig! :D
1 + 1 = blauw
pi_182512279
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:14 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ter verduidelijking, ik zoek naar advies over zelfbouw coils. ;)

Binnenkort vraag ik wel om tips voor een geschenk aan een maat die wil gaan vapen. ;)
Ach. Verkeerd gelezen.
Comment is aangepast met mijn daily vape.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 14 oktober 2018 @ 16:22:42 #40
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182512322
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:20 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Ach. Verkeerd gelezen.
Comment is aangepast met mijn daily vape.
Nice! Thanks brah.

Ik ben zelf voorlopig alleen tevreden over Cherry van Bookwill; alle andere smaken vond ik maar matig, en heb vrijwel allen gehad in het aanbod bij de lokale vape-shop. Zelfs de populaire vond ik niet zo, maar dat zijn geen liqs op basis van rode vruchten, wat mijn voorkeur lijkt te hebben.

Hier in de buurt zit nog een shop die alleen liqs verkoopt, dus misschien hebben die meer goede smaken en kan ik ook wat proberen.
1 + 1 = blauw
  maandag 15 oktober 2018 @ 13:28:02 #41
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_182528274
quote:
10s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:22 schreef Kamina het volgende:

[..]

Nice! Thanks brah.

Ik ben zelf voorlopig alleen tevreden over Cherry van Bookwill; alle andere smaken vond ik maar matig, en heb vrijwel allen gehad in het aanbod bij de lokale vape-shop. Zelfs de populaire vond ik niet zo, maar dat zijn geen liqs op basis van rode vruchten, wat mijn voorkeur lijkt te hebben.

Hier in de buurt zit nog een shop die alleen liqs verkoopt, dus misschien hebben die meer goede smaken en kan ik ook wat proberen.
Bij een goede winkel kun je uitgebreid testen.

Ga je uiteindelijk zelf brouwen dan heeft Savevape de mogelijkheid om kleine tester aroma's te kopen. Daarnaast is het Engelse Chef's Flavours erg populair met een enorm assortiment. Je zou je kunnen aanmelden bij hun Facebook group, dan heb je ten eerste een kortingscode en ten tweede zou je daar kunnen vragen of mensen je smaakjes kunnen aanraden waarin rood fruit in verwerkt zit.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_182529591
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 13:28 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Bij een goede winkel kun je uitgebreid testen.

Ga je uiteindelijk zelf brouwen dan heeft Savevape de mogelijkheid om kleine tester aroma's te kopen. Daarnaast is het Engelse Chef's Flavours erg populair met een enorm assortiment. Je zou je kunnen aanmelden bij hun Facebook group, dan heb je ten eerste een kortingscode en ten tweede zou je daar kunnen vragen of mensen je smaakjes kunnen aanraden waarin rood fruit in verwerkt zit.
Goede tips, thanks! _O_
1 + 1 = blauw
pi_182531496
Enkele andere vragen voor zelf coils bouwen (ik denk aan sub ohm):

1. Welke tools heb ik op zijn minst nodig? Een voorbeeld van een allround tool kit waardeer ik zeer. :)

2. Qua coil heads/tanks voor de Espion Solo, welke adviseren jullie mij?

3. Waar moet ik op letten qua materialen voor de coils?

4. Waar moet ik op letten bij het kiezen van een juiste soort katoen?

5. Nog iets anders waar ik op moet letten?
1 + 1 = blauw
pi_182540119
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:07 schreef Kamina het volgende:
Enkele andere vragen voor zelf coils bouwen (ik denk aan sub ohm):

1. Welke tools heb ik op zijn minst nodig? Een voorbeeld van een allround tool kit waardeer ik zeer. :)
Een paar boortjes in verschillende diktes. 2 en 2.5 mm zijn wel fijne om mee te beginnen,
Een nagelknipper om je draad te knippen. Een kniptangetje is nog beter,
Een pincet om je coils samen te knijper. Liefst een keramische.
Of je neemt deze set. Heb je meteen alles, plus een stabiel platform om op te bouwen en te testen, wat draad en katoen.
Of wat goedkoper; het hoogst noodzakelijke.
Moet je zelf voor je draad en katoen zorgen.
Bouwen en testen op je mod.
quote:
2. Qua coil heads/tanks voor de Espion Solo, welke adviseren jullie mij?
Tja, met een RDA heb je meer ruimte om te bouwen, maar ben je elke paar hijsen aan het druppelen.
Met een RTA heb je een tank, maar minder ruimte voor je coils.
Een RDTA zit er een beetje tussenin.
Zelf heb ik een Drop RDA. Vind ik het fijnst. Een ander heeft liever het gemak van een tank.
Een tank kan ik je niet aanraden, maar die Drop is heel fijn.
quote:
3. Waar moet ik op letten qua materialen voor de coils?
Voor gewoon power mode zou ik kanthal nemen.
Met een paar rolletjes 22, 24 en 26 gauge draad (hoger getal = dunnere draad = hogere weerstand = minder wikkelingen en/of lager wattage nodig), kan je voorlopig heel veel coils maken.
Ik doe al bijna 3 jaar met een rolletje 23 :')
Ben je van het knutselen, kan je ook nog veel dunnere draad kopen. 32 of 34 gauge of zo.
Wil je met temperatuur controle gaan dampen, moet je stainless steel, titanium of nikkeldraad hebben.
quote:
4. Waar moet ik op letten bij het kiezen van een juiste soort katoen?
Organisch. Liefst ongebleekt.
Een dryhit met organische katoen is al niet leuk.
Synthetische watten wil ik niet weten.
quote:
5. Nog iets anders waar ik op moet letten?

Batterijveiligheid.
Niet zo heel boeiend met een chipie, omdat die gewoon niet werkt als er iets niet goed zit, maar je zal niet de eerste zijn die een batterij los in zijn zak stopt en het ineens heel warm krijgt.

Maak je bekend met de wet van Ohm. Dan weet je wat Wattage en weerstand doen met de Ampères; De sterkte van de afgifte van je batterij.
Verder pas echt van belang als je eens met een mech mod wil spelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door marc0871 op 15-10-2018 22:30:04 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_182551093
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:58 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Linkje?
12 euro voor 5, zie ik bij Smokesmarter.
Via de Chinees zal het wel goedkoper zijn, maar dan zit je er 2 of 3 weken op te wachten.
Jep, je hebt gelijk.
Mijn fout.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:17:10 #46
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182606900
Weet iemand nog een redelijk goede liquid in Nederland? Mijn bestellingen uit China en de VS liggen beide al langer dan twee weken bij de douane... :{. Voorraad bijna op. Heb nog wel een liter zelfbrouw, maar dat is niet te dampen.

Wat ik zoek: Fruitmix (liefst zoet), 100% VG, 6mg.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_182609270
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:17 schreef Kreator het volgende:
Weet iemand nog een redelijk goede liquid in Nederland? Mijn bestellingen uit China en de VS liggen beide al langer dan twee weken bij de douane... :{. Voorraad bijna op. Heb nog wel een liter zelfbrouw, maar dat is niet te dampen.

Wat ik zoek: Fruitmix (liefst zoet), 100% VG, 6mg.
Virgin Vapor vond je geloof ik niks hè?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:28:32 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182609353
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:25 schreef Anne het volgende:

[..]

Virgin Vapor vond je geloof ik niks hè?
Zag em voorbijkomen idd. Voor nood, misschien. Vooral heel waterig.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_182624740
Hoi! :W

Ik ben ook overstag, gisteren is m'n Justfog Q16 binnengekomen en heb sinds 13.00 gistermiddag geen echte peuk meer aangeraakt :o
M'n tweede Justfog is inmiddels onderweg :+

Even een vraagje; ik zet hem nu steeds uit en aan als ik ga roken, is dat wel verstandig? Of kan ik hem beter gewoon de hele dag aan laten staan?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:23:40 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182624759
Nee. Vooral uit laten gaan. Batterij gaat dan iets langer mee.

Mooi dat het werkt.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')