Toch staat in je reactie liggen niet lagen.quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar weet niet zeker hoe de betreffende Stint er op dit moment bijstaat. Ik mis die inside info.
Het klopt toch ook precies wat ik zeg?quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Toch staat in je reactie liggen niet lagen.
Zijn er wel andere Stints die nu onder de trein liggen?quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:30 schreef GereDathan het volgende:
Die andere Stints liggen ook niet allemaal onder een trein toch?
Wat was daar gek aan? Was je daar ook zo emotioneel bij?quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:48 schreef GereDathan het volgende:
Net zo toevallig als de slachtoffers van MH17. Dat was ook gek nietwaar?
Aan de hand van het aantal doden, zou je rationeel moeten concluderen dat de stint veel gevaarlijker is dan andere manieren die gebruikt worden voor transport van schoolkinderen van bso naar school en v.v.quote:Rationeel zou je moeten zeggen dat het gelukkig bij het overgrote deel (of beter nog, alle behalve deze) de gashendel geen problemen meer vertoonde.
....dan kun je makkelijk beredeneren, dat er toch een 'toeval' te veel is.quote:En als je dan toch bezig bent met je rationele beredeneringen....
Je verwijt anderen contiune dat ze geen rationele argumtenten hebben. Ik heb ze drie keer gepost en je hebt ze simpelweg genegeerd. Omdat je er geen antwoord op hebt.quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:49 schreef GereDathan het volgende:
Jij zegt dat ik ze tegen zou spreken. Ik kan mij dat niet herinneren.
Je kan er weer eens omheen gaan draaien. Mijn vraag waar het bewijs is dat de gashendel (of desnoods de accu, kies maar) dit ongeluk veroorzaakte haal je snel weg. Jammer. Je had nog wel zoveel keurige beredeneringen die ook rationeel waren.quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat was daar gek aan? Was je daar ook zo emotioneel bij?
[..]
Aan de hand van het aantal doden, zou je rationeel moeten concluderen dat de stint veel gevaarlijker is dan andere manieren die gebruikt worden voor transport van schoolkinderen van bso naar school en v.v.
Maar jij bent niet rationeel. Er zit heel veel opgekropte emotie bij jou. En daardoor ben je te verblind, om de realiteit nog te kunnen waarnemen.
[..]
....dan kun je makkelijk beredeneren, dat er toch een 'toeval' te veel is.
Wiedes. Het is niet relevant.quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:58 schreef GereDathan het volgende:
Je kan er weer eens omheen gaan draaien. Mijn vraag waar het bewijs is dat de gashendel (of desnoods de accu, kies maar) dit ongeluk veroorzaakte haal je snel weg.
Dat moet het domste argument zijn, dat ik iemand hier heb zien plaatsen.quote:Tot eind september was de Stint het meest veilige vervoersmiddel ooit, er was nog geen enkel dodelijk slachtoffer gevallen.
Als ik ze genegeerd heb (als, ik zeg als), dan is dat of omdat ze geen reactie nodig hebben en ik het ermee eens ben. En dan hoef je geen antwoorden te geven toch? Of omdat ik ze niet gezien heb.quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je verwijt anderen contiune dat ze geen rationele argumtenten hebben. Ik heb ze drie keer gepost en je hebt ze simpelweg genegeerd. Omdat je er geen antwoord op hebt.
Net was het nog wel relevant vond je:quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wiedes. Het is niet relevant.
Maar nu niet meer?quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Deze wel....met 5 kinderen er in...waarvan er 4 dood zijn....
Gek dat je een feit een argument noemt, want het is een simpel feit. Of wilde je zeggen dat er meerdere dodelijke ongelukken zijn gebeurd met de Stint?quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat moet het domste argument zijn, dat ik iemand hier heb zien plaatsen.
Je hebt ze drie keer genegeerd. En niet omdat je het er mee eens bent, maar omdat je geen antwoord hebt. Want het zou toch heel 'toevallig' zijn als je reageert op al mijn reacties, maar net net die drie posts.quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:01 schreef GereDathan het volgende:
Als ik ze genegeerd heb (als, ik zeg als), dan is dat of omdat ze geen reactie nodig hebben en ik het ermee eens ben. En dan hoef je geen antwoorden te geven toch? Of omdat ik ze niet gezien heb.
Maar om dat zeker te weten wil ik ze graag nog even zien, dan kan ik je zeggen of ik ze genegeerd heb omdat ik het ermee eens ben of omdat ze mij nooit bereikt hebben.
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:01 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Net was het nog wel relevant vond je:
Als het ooit een feit is geweest, vanaf 20 september is dat zeker niet meer zo. Dus ook geen argument.quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:02 schreef GereDathan het volgende:
Gek dat je een feit een argument noemt, want het is een simpel feit.
Gelukkig gaan niet alle stints over een spoorwegovergang.quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het klopt toch ook precies wat ik zeg?
Ik quote mezelf:
[..]
Zijn er wel andere Stints die nu onder de trein liggen?
Eensquote:Op maandag 8 oktober 2018 10:48 schreef Eix het volgende:
[..]
Het is het opkloppen van feiten. Ik zou bijna zeggen sensatiezoekerij. Dat er een accu is vervangen door een defecte accu en er daarna dus opnieuw een reparatie nodig was, noem ik niet echt schokkend. Dat kan met mijn auto ook gebeuren.
Verder blijf ik dit een bijzondere discussie vinden. Dat de bouwkwaliteit van zo'n stint blijkbaar zodanig ondermaats is dat je zo'n ding niet op de weg wilt: fair enough. Als een defect ervoor zorgt dat zo'n ding op hol kan slaan dan geeft dat weinig vertrouwen in die machine. Evenzo die latere aanpassingen zonder check.
Daarentegen waren sommigen users hier al tegen dat ding voordat die feiten bekend waren. Je kan het natuurlijk een slecht onveilig concept vinden. Maar in Nederland is het niet verplicht je kinderen in een tank naar school te brengen. Dat mag gewoon op de fiets te voet of op een brommer. Dus ik snap in dat opzicht het gehaat op die fabrikant niet echt. Want een stint is in mijn ogen simpelweg een voertuig dat in de categorie 'langzaam verkeer' valt. Een fiets, brommer, step, whatever: al het spul dat ontworpen is voor fiets- of voetpad blinkt niet uit in veiligheid: Bij een aanrijding ben je als onbeschermde weggebruiker de pineut.
In het spanningsveld tussen leefomgeving, gemotoriseerd zwaar verkeer en langzaam verkeer ligt er wat mij betreft dan ook een opgave in enerzijds de leefomgeving zo inrichten dat zwaar gemotoriseerd verkeer hooguit bij 30km/u-zones zich mengt met langzaam verkeer. En dan (vracht)auto's beschikken over systemen die aanrijdingen voorkomen. En de impact minimaliseren. Dit omdraaien en verwachten dat de fiets, brommers enz. zich aanpassen lijkt mij praktisch een onhaalbare kaart. Maar ik ben wel benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken - dus het bredere plaatje.
Beetje mosterd na de maaltijd he .. Waarom is die nood knop er überhaupt afgehaald? Daarnaast zijn er nog genoeg andere veiligheidsaspecten die niet kloppen aan dit voertuig. Hoe is dit apparaat überhaupt door de toelatingskeuring gekomen? Met zo veel gebreken .... Het was niet wachten of maar wanneer er een ramp met zo'n voertuig zou plaatsvinden ...quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:24 schreef john2406 het volgende:
Noodknop terug evt onder een voet, en om de pols een bandje, bij breken slaat de noodknop in zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Inderdaad en als nu zou ik het zien als een schuldbekentenis, en wat betreft fiets en brommer, dan breng ik het kind zelf en ben dus zelf verantwoordelijk, bij een stint ben ik van mening dat ik de verantwoordelijkheid overdraag. Laat ik het kind door iemand anders op de fits meenemen brengen draag ik de verantwoordelijkheid toch ook over of niet?quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Beetje mosterd na de maaltijd he .. Waarom is die nood knop er überhaupt afgehaald? Daarnaast zijn er nog genoeg andere veiligheidsaspecten die niet kloppen aan dit voertuig. Hoe is dit apparaat überhaupt door de toelatingskeuring gekomen? Met zo veel gebreken .... Het was niet wachten of maar wanneer er een ramp met zo'n voertuig zou plaatsvinden ...
Zo'n voertuig hoort bij de opvang en hoort dus absoluut veilig te zijn. Maar laten we vooral geen schuldigen aanwijzen, stel je voor zeg dat iemand verantwoordelijk zou zijn voor de dood van deze 4 kinderen .... foeiquote:Op maandag 8 oktober 2018 12:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Inderdaad en als nu zou ik het zien als een schuldbekentenis, en wat betreft fiets en brommer, dan breng ik het kind zelf en ben dus zelf verantwoordelijk, bij een stint ben ik van mening dat ik de verantwoordelijkheid overdraag. Laat ik het kind door iemand anders op de fits meenemen brengen draag ik de verantwoordelijkheid toch ook over of niet?
Haal je ook alle auto's van de weg? Die gaan ook herhaaldelijk in reparatie en er gebeuren de meest verschrikkelijke ongelukken mee.quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:50 schreef matspontius het volgende:
De betreffende Stint is bij het KDV in de afgelopen 2 jaar herhaaldelijk in reparatie geweest - gaat er dan geen lichtje branden dat het voertuig misschien wel onveilig zou zijn? KDV is mede verantwoordelijk
Die worden in ieder geval periodiek gecontroleerd en het is bewezen techniek. De stint is uit de hand gelopen speelgoed, dat achteraf ook nog eens heel gebrekkig blijkt te zijn. Puur rationeel, dan, he?quote:Op maandag 8 oktober 2018 13:01 schreef GereDathan het volgende:
Haal je ook alle auto's van de weg? Die gaan ook herhaaldelijk in reparatie en er gebeuren de meest verschrikkelijke ongelukken mee.
7 jaar Stint op de weg. 3500 stuks. 0 dodelijke ongevallen.quote:Op maandag 8 oktober 2018 12:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als het ooit een feit is geweest, vanaf 20 september is dat zeker niet meer zo. Dus ook geen argument.
Oh, btw, als het trouwens een feit was, dan heb je uiteraard getallen om dat te onderbouwen, toch?
Rationeel is het punt wat je aanhaalt dat ze niet periodiek gecontroleerd zijn. En dat is absoluut een valide punt en ben ik het ook volledig mee eens.quote:Op maandag 8 oktober 2018 13:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die worden in ieder geval periodiek gecontroleerd en het is bewezen techniek. De stint is uit de hand gelopen speelgoed, dat achteraf ook nog eens heel gebrekkig blijkt te zijn. Puur rationeel, dan, he?
Als jij niet weet dat een batch accu’s slecht is kom je er niet zo snel achter als klein bedrijf.quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als men het in de hendel zoekt en niet in de kabels?
Wat voor bedrijf moet 3X een accu verwisselen, lijkt of komt op mij over als een stelletje ongeregeld?
Als je er een kleine analyse op los laat, is dat heel logisch.quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:48 schreef Eix het volgende:
Daarentegen waren sommigen users hier al tegen dat ding voordat die feiten bekend waren.
Klopt dan betrek ik ze echter van dat grote bedrijf, kosten sparen willen?quote:Op maandag 8 oktober 2018 13:06 schreef Fer het volgende:
[..]
Als jij niet weet dat een batch accu’s slecht is kom je er niet zo snel achter als klein bedrijf.
Een multinational krijgt dat soort dingen sneller in kaart, omdat die meerdere batches inkopen en meestal vrij nauwkeurig weten welke batch op welke plek wordt ingezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |