McLaren, Red Bull Racing, Toro Rosso. Dus eigenlijk alleen Sauber, Haas en Force India niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:13 schreef beantherio het volgende:
Een vraagje voor de kenners. Ik las dat Williams (een team met Mercedes-motor) niet de versnellingsbak van Mercedes gebruikt maar hem zelf bouwt. Daardoor vroeg ik me af: hoe gebruikelijk is dat (dat een niet-fabrieksteam zelf een bak maakt) en welke teams bouwen er nog meer hun eigen versnellingsbak? Ik neem aan natuurlijk Mercedes, Ferrari, Renault en dus Williams, maar zijn er nog meer teams die dat doen?
http://www.formula1-dictionary.net/f1_suppliers.htmlquote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:13 schreef beantherio het volgende:
Een vraagje voor de kenners. Ik las dat Williams (een team met Mercedes-motor) niet de versnellingsbak van Mercedes gebruikt maar hem zelf bouwt. Daardoor vroeg ik me af: hoe gebruikelijk is dat (dat een niet-fabrieksteam zelf een bak maakt) en welke teams bouwen er nog meer hun eigen versnellingsbak? Ik neem aan natuurlijk Mercedes, Ferrari, Renault en dus Williams, maar zijn er nog meer teams die dat doen?
Bijzonder dat STR het zelf doet. Je zou zeggen dat dat qua budget moeilijk voor ze zou zijn. Of levert Honda wel een eigen bak bij z'n motoren?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
McLaren, Red Bull Racing, Toro Rosso. Dus eigenlijk alleen Sauber, Haas en Force India niet.
Bij nader inzien (Wikipedia) wordt de bak voor STR door Red Bull Technologies gemaakt. Zij maken ook de bak voor de Renault motor van Red Bull Racing.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Bijzonder dat STR het zelf doet. Je zou zeggen dat dat qua budget moeilijk voor ze zou zijn. Of levert Honda wel een eigen bak bij z'n motoren?
Bedankt voor de reacties allen!
En ze waren natuurlijk ook niet in contact me Ocon om het stoeltje van Sainz over te nemen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Abiteboul zegt dat ze RIC verloren door aan SAI vast te houden.
https://www.google.com/am(...)rloren-ze-daniel.amp
https://www.gpblog.com/nl(...)eel-frusterend-.html
Bijzonder, want SAI vertrok na RIC en SAI mocht gewoon naar McLaren..
Ze verloren RIC omdat die inmiddels weet dat hij bij RB de kar niet meer kan gaan trekken en dat hij gewooon niet op kan tegen de raw speed van Max. De eerste 2 seizoenen lukte dat nog aaridg, maar Max is inmiddels wat meer ervaren en volgens mij sinds Monaco heeft geen kwalificatie meer achter RIC gestaan. RIC is ook niet gek. Die heeft zn conclusie getrokken en gedahct wegwezen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Abiteboul zegt dat ze RIC verloren door aan SAI vast te houden.
10-0 na Monaco en 5-0 qua podiumplekkenquote:Op donderdag 4 oktober 2018 01:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze verloren RIC omdat die inmiddels weet dat hij bij RB de kar niet meer kan gaan trekken en dat hij gewooon niet op kan tegen de raw speed van Max. De eerste 2 seizoenen lukte dat nog aaridg, maar Max is inmiddels wat meer ervaren en volgens mij sinds Monaco heeft geen kwalificatie meer achter RIC gestaan. RIC is ook niet gek. Die heeft zn conclusie getrokken en gedahct wegwezen.
Ik bedoel maar. Ricciardo heeft gewoon ingezien dat hij bij RB al gaat die Honda het goed doen weinig kans maakt tegen Max.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 01:47 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
10-0 na Monaco en 5-0 qua podiumplekken
Daar vertelde Olav Mol nog wat over laatst. 10 jaar geleden plusminus werd de koolstofvezel versnellingsbak geïntroduceerd in de F1. Iedereen gebruikt die ondertussen, behalve Williams. Die rijden nog met aluminium of titanium ofzo. Iig, ze zijn bij Williams stronteigenwijs.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:13 schreef beantherio het volgende:
Een vraagje voor de kenners. Ik las dat Williams (een team met Mercedes-motor) niet de versnellingsbak van Mercedes gebruikt maar hem zelf bouwt. Daardoor vroeg ik me af: hoe gebruikelijk is dat (dat een niet-fabrieksteam zelf een bak maakt) en welke teams bouwen er nog meer hun eigen versnellingsbak? Ik neem aan natuurlijk Mercedes, Ferrari, Renault en dus Williams, maar zijn er nog meer teams die dat doen?
twitter:RachelBrookesTV twitterde op donderdag 04-10-2018 om 02:58:03How the @ScuderiaFerrari will look now #winnow #skyf1 - as launched this morning in Suzuka - Phillip Morris initiative #missionwinnow https://t.co/qUb8sV7g1F reageer retweet
Ik heb een paar weken terug de docu over Williams gekeken op Netflix en ik moet zeggen dat ik juist nog minder sympathie voor het team heb gekregen.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 07:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Daar vertelde Olav Mol nog wat over laatst. 10 jaar geleden plusminus werd de koolstofvezel versnellingsbak geïntroduceerd in de F1. Iedereen gebruikt die ondertussen, behalve Williams. Die rijden nog met aluminium of titanium ofzo. Iig, ze zijn bij Williams stronteigenwijs.
Dit dus. Qua rauw talent was Max vanaf binnenkomst in de F1 al beter dan RIC, maar sinds Monaco is hij inmiddels zo gepolijst dat hij RIC in alles ver voorbij is.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 01:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze verloren RIC omdat die inmiddels weet dat hij bij RB de kar niet meer kan gaan trekken en dat hij gewooon niet op kan tegen de raw speed van Max. De eerste 2 seizoenen lukte dat nog aaridg, maar Max is inmiddels wat meer ervaren en volgens mij sinds Monaco heeft geen kwalificatie meer achter RIC gestaan. RIC is ook niet gek. Die heeft zn conclusie getrokken en gedahct wegwezen.
Je kunt dat positief en negatief uitleggen. Vind het hier negatief klinken, voor mij is het puur realisme dat hij geen tweede viool wil spelen en kiest voor een kleinere kans om wel zelf wereldkampioen te worden.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:11 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dit dus. Qua rauw talent was Max vanaf binnenkomst in de F1 al beter dan RIC, maar sinds Monaco is hij inmiddels zo gepolijst dat hij RIC in alles ver voorbij is.
RIC vind het kennelijk belangrijker om de beste rijder in zijn team te zijn, dan in een team rijden met mogelijk een competitieve auto.
Dat zegt veel over zijn karakter.
Ik bedoel het ook negatief. Bij RBR kan hij volgend jaar, of het jaar daarop wellicht meedoen voor de constructeurtitel. Maar hij kiest voor een team dat al vrijwel kansloos is voor podiumplaatsen, laat staan meer. Het enige wat hij bij Renault kan laten zien is dat hij beter is dan zijn teamgenoot.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:22 schreef XL het volgende:
[..]
Je kunt dat positief en negatief uitleggen. Vind het hier negatief klinken, voor mij is het puur realisme dat hij geen tweede viool wil spelen en kiest voor een kleinere kans om wel zelf wereldkampioen te worden.
Ik verwacht dat zelfs. Hulk is geen pannenkoekquote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:24 schreef habitue het volgende:
Ben heel benieuwd hoe hij het af gaat brengen tegen Hulkenberg volgend seizoen, zou me niets verbazen als hij het moet afleggen..
Mijn dochter van 10 gelooft niet dat hij een Duitser is.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:27 schreef fathank het volgende:
De Hulk is geen koekenbakker inderdaad.
Wisten jullie trouwens dat hij een aardig woordje Nederlands spreekt?
quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:27 schreef fathank het volgende:
De Hulk is geen koekenbakker inderdaad.
Wisten jullie trouwens dat hij een aardig woordje Nederlands spreekt?
Max heeft genoeg mechanische grip toch.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:28 schreef vosss het volgende:
Maargoed, er schijnt dus weer eens een typhoon aan te komen.
lekker wijf?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:28 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mijn dochter van 10 gelooft niet dat hij een Duitser is..
So!!!!quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik heb ook nog een die deze maand 20 wordt...
nieuwe livery roepen ze danquote:Op donderdag 4 oktober 2018 08:48 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RachelBrookesTV twitterde op donderdag 04-10-2018 om 02:58:03How the @ScuderiaFerrari will look now #winnow #skyf1 - as launched this morning in Suzuka - Phillip Morris initiative #missionwinnow https://t.co/qUb8sV7g1F reageer retweet
Noemen ze dat een stormquote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:32 schreef vosss het volgende:
Iemand meer info over die storm? Schijnt zaterdag behoorlijk roet in het eten te gaan gooien. Windsnelheden van 260km/u
Hij gaat niet van een topteam naar Sauber. Hij gaat naar een fabrieksteam met een van de hoogste budgetten. Een paar jaar voor een grote regelwijziging. Langetermijn visie!quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:26 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook negatief. Bij RBR kan hij volgend jaar, of het jaar daarop wellicht meedoen voor de constructeurtitel. Maar hij kiest voor een team dat al vrijwel kansloos is voor podiumplaatsen, laat staan meer. Het enige wat hij bij Renault kan laten zien is dat hij beter is dan zijn teamgenoot.
Totaal ambitieloos, wat mij betreft.
Das best veulquote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:32 schreef vosss het volgende:
Iemand meer info over die storm? Schijnt zaterdag behoorlijk roet in het eten te gaan gooien. Windsnelheden van 260km/u
Dat is inmiddels traditie aan het wordenquote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:32 schreef vosss het volgende:
Iemand meer info over die storm? Schijnt zaterdag behoorlijk roet in het eten te gaan gooien. Windsnelheden van 260km/u
Het budget van Renault is, voor zover ik weet, minder dan dat van Red Bull Racing, Mercedes of Ferrari.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:46 schreef XL het volgende:
[..]
Hij gaat niet van een topteam naar Sauber. Hij gaat naar een fabrieksteam met een van de hoogstelaagste budgetten. Een paar jaar voor een grote regelwijziging. Langetermijn visie!
Dit. Bovendien heeft Renault de laatste paar regelwijzigingen niet bepaald aangetoond dat ze er raad mee wisten.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het budget van Renault is, voor zover ik weet, minder dan dat van Red Bull Racing, Mercedes of Ferrari.
Weet je dat zeker? Het is de bedoeling dat Vettel weer dichterbij komt in punten.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 11:49 schreef Rossdale het volgende:
Zolang hij maar grote regenwolken die kant op wappert
Daten met FOK!ers is echt not done.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik heb ook nog een die deze maand 20 wordt...
Beetje lastig te vergelijken, vanwege de klantenteams maar het lijkt meer dan Red Bullquote:Op donderdag 4 oktober 2018 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het budget van Renault is, voor zover ik weet, minder dan dat van Red Bull Racing, Mercedes of Ferrari.
twitter:tgruener twitterde op donderdag 04-10-2018 om 10:30:12Renault & McLaren still waiting for engine oil (Castrol). Shipping had been delayed by the typhoon. Now it seems to be stuck in customs at Tokyo. No running on Friday if it doesn't arrive in time. Red Bull not affected as they are using Exxon/Mobil.#AMuS #JapaneseGP #Suzuka #F1 reageer retweet
Dat is inclusief de ontwikkeling van de motor (Renault Sport France). De ontwikkeling van de auto zelf zit in de UK (Enstone) en is dus een stuk lager dan de meeste teams waaronder STR, McLaren en Williams.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 12:14 schreef XL het volgende:
[..]
Beetje lastig te vergelijken, vanwege de klantenteams maar het lijkt meer dan Red Bull
[ [url=https://thumbor-forbes-com.cdn.ampproject.org/ii/w820/s/thumbor.forbes.com/thumbor/711x498/https://blogs-images.forb(...)width=960]afbeelding[/url] ]
https://www.google.de/amp(...)s-f1s-ten-teams/amp/
wow maar dat zullen ze wel oplossen door iemand met een vaatje te laten vliegenquote:Op donderdag 4 oktober 2018 12:19 schreef sasquatsch het volgende:
twitter:tgruener twitterde op donderdag 04-10-2018 om 10:30:12Renault & McLaren still waiting for engine oil (Castrol). Shipping had been delayed by the typhoon. Now it seems to be stuck in customs at Tokyo. No running on Friday if it doesn't arrive in time. Red Bull not affected as they are using Exxon/Mobil.#AMuS #JapaneseGP #Suzuka #F1 reageer retweet
Die dan ook weer door de douane moet, waar nu de olie opgehouden wordt.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
wow maar dat zullen ze wel oplossen door iemand met vaatje te laten vliegen
Dat zeg ik, lastig te vergelijken. Je kunt het niet los van elkaar zien. Die andere teams betalen van hun "hogere budget" nog voor motoren.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 12:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is inclusief de ontwikkeling van de motor (Renault Sport France). De ontwikkeling van de auto zelf zit in de UK (Enstone) en is dus een stuk lager dan de meeste teams waaronder STR, McLaren en Williams.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |