SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Lol!quote:Op zondag 30 september 2018 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Ook dit bandje was ooit onbekend en werd zelfs afgewezen toen ze een platencontract wilden veroveren...
Dit komt volgens mij nog best vaak voor. Soms is het voor platenmaatschappijen ook moeilijk te beoordelen.quote:
Zal lastig zijn. In dit geval kwam het uit een periode waar U2 echt bovenuit sprong met een totaal eigen sound.quote:Op zondag 30 september 2018 18:11 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Dit komt volgens mij nog best vaak voor. Soms is het voor platenmaatschappijen ook moeilijk te beoordelen.
*mompelt weer iets over in een straatje passen.quote:Op zondag 30 september 2018 18:13 schreef Elfletterig het volgende:
De totaal onbekende opvolger van "Storm", dit is "Huri-Khan" van Storm.
quote:Op zondag 30 september 2018 18:14 schreef Elfletterig het volgende:
* Elfletterig heeft inmiddels verlengd tot 19:00 uur
Och kan ik wel begrijpen hoor, dit nummer groovet lekker.quote:Op zondag 30 september 2018 18:18 schreef Elfletterig het volgende:
Je verwacht het wellicht niet, maar dit nummer bevindt zich in mijn Top 200 allertijden.
Die gitaarriff is ergens uit gesampled. Uit mijn hoofd gezegd een nummer van de Stones.quote:Op zondag 30 september 2018 18:17 schreef MTheBassman het volgende:
Ik moest hieraan denken aan een rare versie van Sunshine Of Your Love, dat gitaarriffje leek er heel erg op
Verwacht alleen maar niet dat ze worden ingewilligdquote:Op zondag 30 september 2018 18:22 schreef Elfletterig het volgende:
Verzoekjes / suggesties blijven welkom
Jij ging zelf kraaienkoffie halen.quote:Op zondag 30 september 2018 18:25 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Verwacht alleen maar niet dat ze worden ingewilligd
Een kraai is geen schildpadquote:Op zondag 30 september 2018 18:25 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Jij ging zelf kraaienkoffie halen.
Jij snapt hetquote:Op zondag 30 september 2018 18:25 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Verwacht alleen maar niet dat ze worden ingewilligd
Speciale DJ11 editquote:Op zondag 30 september 2018 18:25 schreef MTheBassman het volgende:
Oh dit nummer is zooo mooi![]()
staat bij mij in de top 100
Benieuwd naar deze remix.
quote:Op zondag 30 september 2018 18:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ze ondernemen volop pogingen.
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens. Mijn favoriete track van dat album is Steer Your Wayquote:Op zondag 30 september 2018 18:27 schreef MTheBassman het volgende:
Dit was wel echt Cohen's zwanenzang. Dat 'I'm ready my lord' liet dat blijken. Prachtnummer. Goede remix ook wel.
De artiestennaam was toevalquote:Op zondag 30 september 2018 18:30 schreef Elfletterig het volgende:
Er is dus een band die Eleven:Eleven heet. Ik ben acuut fan, natuurlijk.
(Verzoekje van Bassman)
Ik heb inmiddels iets gevonden dat er goed op aansluitquote:Op zondag 30 september 2018 18:30 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
De artiestennaam was toevalMerkte dat niet eens op toen ik het verzoek deed.
Iets met 12?quote:Op zondag 30 september 2018 18:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels iets gevonden dat er goed op aansluit
quote:Op zondag 30 september 2018 18:33 schreef Elfletterig het volgende:
* Elfletterig ziet nu pas de titel en biedt snel zijn excuses aan aan Theo Thee
quote:Op zondag 30 september 2018 18:33 schreef Elfletterig het volgende:
* Elfletterig ziet nu pas de titel en biedt snel zijn excuses aan aan Theo Thee
Je zou haar kunnen kennen als de zangeres van Molokoquote:Op zondag 30 september 2018 18:33 schreef MTheBassman het volgende:
Roisin? Voor 100 euro wil ik wedden dat dit een Ier is
Die ken ik niet eensquote:Op zondag 30 september 2018 18:38 schreef Rafeiro het volgende:
En verzoekjes mogen, doe maar iets van de Gregorians.
Nou, hier hoor ik tot nog toe nog niet direct dat het PSB is.quote:Op zondag 30 september 2018 18:39 schreef Elfletterig het volgende:
Een nummer over online shoppen, een b-kantje van de Pet Shop Boys uit 2013: Get It Online
"monnik achtige" muziek. Soms met hele toffe covers.quote:
Heb je een titel?quote:Op zondag 30 september 2018 18:40 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
"monnik achtige" muziek. Soms met hele toffe covers.
Of 's avonds laat. Nu vind ik het wat te veel van het goede.quote:Op zondag 30 september 2018 18:41 schreef MTheBassman het volgende:
Dit nummer kan ik denk met een jointje op wel van genieten
Ja, is prima.quote:Op zondag 30 september 2018 18:42 schreef Elfletterig het volgende:
* Elfletterig heeft verlengd tot 19:30 uur
Maar dan ga ik wel echt stoppen. Ik moet nog eten klaarmaken. Wellicht wil Lucky een halfuurtje eerder beginnen? Dat is aan hem.
Dat is een compliment voor Elfletterig. Een goede overgangquote:
Dan kan je om half acht beter iets anders gaan doen.quote:Op zondag 30 september 2018 18:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Of 's avonds laat. Nu vind ik het wat te veel van het goede.
Dan ben ik waarschijnlijk ook nog even bezig met helpen met huiswerk. Ik schakel wat later in bij jouw show.quote:Op zondag 30 september 2018 18:45 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dan kan je om half acht beter iets anders gaan doen.![]()
Helleuh.
Zekersquote:Op zondag 30 september 2018 18:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat is een compliment voor Elfletterig. Een goede overgang
Oh, dan is er niets aan de hand.quote:Op zondag 30 september 2018 18:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Dan ben ik waarschijnlijk ook nog even bezig met helpen met huiswerk. Ik schakel wat later in bij jouw show.
John Anderson stem.quote:Op zondag 30 september 2018 18:47 schreef Elfletterig het volgende:
De nieuwe nummers die ik eerder al had doorgeschoven, komen nu gewoon aan bod. Ik vind dit wel wat hebben. Mooi, rustig nummer met mooie akkoordenwisselingen. Clea met Dreaming.
Kontje aan het verkopen?quote:Op zondag 30 september 2018 18:48 schreef naatje_1 het volgende:
De stationswifi is overigens ook niet echt om te pruimen
Ik vind het ook aangenaam.quote:Op zondag 30 september 2018 18:47 schreef Elfletterig het volgende:
De nieuwe nummers die ik eerder al had doorgeschoven, komen nu gewoon aan bod. Ik vind dit wel wat hebben. Mooi, rustig nummer met mooie akkoordenwisselingen. Clea met Dreaming.
Wat ben jij veel aan het reizen eigenlijk.quote:Op zondag 30 september 2018 18:48 schreef naatje_1 het volgende:
De stationswifi is overigens ook niet echt om te pruimen
Dan had het een perzikje ipv een pruim moeten zijn...quote:
Ja? Valt wel mee toch? Zit nu gewoon in station omdat ik rondom centraal waarschijnlijk café ga doen met tinder'date'quote:Op zondag 30 september 2018 18:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat ben jij veel aan het reizen eigenlijk.
Lekker fruitig.quote:Op zondag 30 september 2018 18:50 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Dan had het een perzikje ipv een pruim moeten zijn...
Hopelijk blijft je date het langer volhouden.quote:Op zondag 30 september 2018 18:54 schreef naatje_1 het volgende:
wat ik ervan meekrijg dan, iedere 3 seconden houdt ie er mee op
Met 3 seconden kan hij klaar zijn johquote:Op zondag 30 september 2018 18:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Hopelijk blijft je date het langer volhouden.
Dat zou dan een hele erge knipperlichtrelatie zijn, want stream komt ook elke 3 seconden weer terug...quote:Op zondag 30 september 2018 18:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Hopelijk blijft je date het langer volhouden.
quote:Op zondag 30 september 2018 18:56 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Met 3 seconden kan hij klaar zijn joh
Teehee /trollmode
Thanksquote:Op zondag 30 september 2018 18:57 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Uren muziekvermaak, mede mogelijk gemaakt door DJ11.
Schijtirritant, haperende wifi.quote:Op zondag 30 september 2018 18:56 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dat zou dan een hele erge knipperlichtrelatie zijn, want stream komt ook elke 3 seconden weer terug...
Elf's muziek heeft mijn brakheid weggewerkt, daar ben ik hem zeer dankbaar voorquote:Op zondag 30 september 2018 18:57 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Uren muziekvermaak, mede mogelijk gemaakt door DJ11.
Niks Go see the doctor, gewoon bij 11 inschakelen.quote:Op zondag 30 september 2018 18:58 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Elf's muziek heeft mijn brakheid weggewerkt, daar ben ik hem zeer dankbaar voor
quote:Op zondag 30 september 2018 18:58 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Elf's muziek heeft mijn brakheid weggewerkt, daar ben ik hem zeer dankbaar voor
jups, net ff foobar geďnstalleerd om te kijken of dat wat uitmaakt, lijkt niet uit te makenquote:Op zondag 30 september 2018 18:58 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Schijtirritant, haperende wifi.
Naja, als het goed is kan je het straks toch uitzetten.quote:Op zondag 30 september 2018 19:00 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
jups, net ff foobar geďnstalleerd om te kijken of dat wat uitmaakt, lijkt niet uit te maken
VLC.quote:Op zondag 30 september 2018 19:02 schreef Rafeiro het volgende:
Kon tijdens weekend weg ook niet luisteren. Had goeie wifi daar, maar de app enzo werkte niet.
Wel jammer.
Das toevallig, bij mij ookquote:Op zondag 30 september 2018 19:03 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Er zit een krekel in mijn rechteroor.
Ook geprobeerd, niks werkte, nobilex en tunein ook nietquote:
quote:Op zondag 30 september 2018 19:03 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Er zit een krekel in mijn rechteroor.
Raar.quote:Op zondag 30 september 2018 19:04 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Ook geprobeerd, niks werkte, nobilex en tuneon ook niet
Yasquote:Op zondag 30 september 2018 19:02 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Naja, als het goed is kan je het straks toch uitzetten.
Komt je kater weer terug?quote:Op zondag 30 september 2018 19:13 schreef MTheBassman het volgende:
Tunng, daar hebben we ze weer hoor
Volgens mij doe ik er meerdere luisteraars een groot plezier mee, inclusief mezelfquote:Op zondag 30 september 2018 19:13 schreef MTheBassman het volgende:
Tunng, daar hebben we ze weer hoor
Niks mis mee hoor, het viel alleen opquote:Op zondag 30 september 2018 19:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij doe ik er meerdere luisteraars een groot plezier mee, inclusief mezelf
Neequote:
quote:Op zondag 30 september 2018 19:21 schreef Elfletterig het volgende:
Maar nu, 7 jaar later, staat het op Square 1.
Een lang vervulde wens van mij gaat in vervulling
Thanksquote:Op zondag 30 september 2018 19:21 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Nou, voor een 'even snel' in elkaar gedraaide show vind ik het allemaal bijzonder prettig klinken.
Ik heb dit altijd al prachtig gevonden, dus ik ben echt super-blij met deze studioversie. Verwacht dit nummer maar heel, heel hoog in mijn jaarlijst.quote:Op zondag 30 september 2018 19:22 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Dat was als fan wel erg lang wachten ja.
Zo nutteloos is het niet. Door zulke info kom ik ook aan nieuwe muziek.quote:Op zondag 30 september 2018 19:23 schreef Elfletterig het volgende:
Nutteloos, maar leuk feitje: de vrouwelijke zang in het refrein komt van Vashti Anna. Zij is de zus van Charlie Winston
citaat uit Sexual Politics of Meat van Carol, boek dat ik nu doorleesquote:Mary McCarthy’s Birds of America provides a fictional illustration of the intimidating aspect to a man of a woman’s refusal of meat. Miss Scott, a vegetarian, is invited to a NATO general’s house for Thanksgiving. Her refusal of turkey angers the general. Not able to take this rejection seriously, as male dominance requires a continual recollection of itself on everyone’s plate, the general loads her plate up with turkey and then ladles gravy over the potatoes as well as the meat, “thus contaminating her vegetable foods.” McCarthy’s description of his actions with the food mirrors the warlike customs associated with military battles. “He had seized the gravy boat like a weapon in hand-to-hand combat. No wonder they had made him a brigadier general—at least that mystery was solved.” The general continues to behave in a bellicose fashion and aft er dinner proposes a toast in honor of an eighteen-year old who has enlisted to fight in Vietnam. During the ensuing argument about war the general defends the bombing of Vietnam with the rhetorical question: “What’s so sacred about a civilian?” This upsets the hero, necessitating that the general’s wife apologize for her husband’s behavior: “Between you and me,” she confides to him, “it kind of got under his skin to see that girl refusing to touch her food. I saw that right away.”
Beide broers en zus zijn alle drie muzikant. Ik heb ook al eens iets gedraaid van de broer van Charlie, Tom Baxterquote:Op zondag 30 september 2018 19:25 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Zo nutteloos is het niet. Door zulke info kom ik ook aan nieuwe muziek.
Jij bedankt voor het luisteren en succes met je show zo meteenquote:Op zondag 30 september 2018 19:26 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Ik bedank je vast, 11. Ga ik ondertussen naar boven. Dus bedankt!
Pac-Man.quote:Op zondag 30 september 2018 19:32 schreef MTheBassman het volgende:
Waar komt dat deuntje ook al weer vandaan? Volgens mij van een NES spel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |