abonnement Unibet Coolblue
pi_182188985


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, voormalig teamcoach. Nu coach van dit topic })
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_182189040
Ik had ook een app dat ging spoken. Ik had op het depot wijk 1 aangezet en ging tassen pakken. Had het nog even met iemand over volgende week en pakte mijn mobiel erbij. Zie ik dat de app op pauze staat. Ik zet hem weer gewoon aan en fiets weg.

Wijk 1 normaal afgerond. Zet wijk 2 aan en begin aan de ronde en ergens aan het einde moest ik voor een pakje naar de retailer dus scan met mijn device en pak mijn mobiel erbij om met de hand naar retailer te zetten. Zie ik dat wijk 2 al op gereed staat, 7 minuten voor de eindtijd. En wijk 3 staat al vijf minuten aan. Ik had wijk 2 niet stop gezet en wijk 3 niet aan. En een pakje van wijk 3 stond op "niet in tas" Die heb ik maar gauw met het device gescanned en wijk 2 maar 7 minuten mintijd gegeven en ben daarna met wijk 3 begonnen en na afloop van wijk3 naar retailer die tussen wijk 2 en 3 zit. En op wijk 3 maar geplust met reden naar retailer.

Ik heb wel vaker gemerkt dat mijn lopen ineens op "gepauzeerd" staan, maar nog nooit al op "gereed" en andere wijk al aan.

Zou het kunnen dat mijn scherm gevoelig is of ligt het aan de app. Of.. Postnl die op afstand..?? Nee dat zal toch niet?
pi_182189761
Globertrottertje, je beseft wel dat ivm de privacy niemand je looptijd mag bekijken? Er zijn legio postbezorgers die op start en meteen op pauze drukken, en dan op het einde op klaar. En dan rustig plussen, dus maak je niet te druk.
Dat de app vanzelf dingen doet heb ik nog niet meegemaakt, een verklaring zou ik ook niet zo snel kunnen bedenken, behalve de schermgevoeligheid die je zelf al aanhaalt. het bedrijf doet echt niks met je app.
pi_182190370
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:29 schreef Woef het volgende:
Of ik dan niet later op de dag nog effe 2 wijken kon weglopen......
lekker meelevend is het bedrijf,al ben je halfdood verwachten ze nog dat je iets doet.
pi_182190420
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:47 schreef Bezorgertje het volgende:
Globertrottertje, je beseft wel dat ivm de privacy niemand je looptijd mag bekijken? Er zijn legio postbezorgers die op start en meteen op pauze drukken, en dan op het einde op klaar. En dan rustig plussen, dus maak je niet te druk.
Dat de app vanzelf dingen doet heb ik nog niet meegemaakt, een verklaring zou ik ook niet zo snel kunnen bedenken, behalve de schermgevoeligheid die je zelf al aanhaalt. het bedrijf doet echt niks met je app.
in salesforce is echt wel te zien wanneer je begint en eindigt,tijdens aanzetten loop wordt ook gelijk de melding bezorger onderweg meegegeven.Heb er niet zo n moeite mee,wordt een ander verhaal als je een uur meer werkt en ze zeggen dat kan niet,dan is het wel handig het bewijs.
pi_182190432
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

lekker meelevend is het bedrijf,al ben je halfdood verwachten ze nog dat je iets doet.
Inderdaad zeg. Zijn ze toch helemaal van de ratten besnuffeld!

Ja klopt. Ze kunnen wel zien dat je onderweg bent.
Volgens mijn man die in de IT zit, zouden ze zelfs op afstand je app kunnen manipuleren, maar dat is onwaarschijnlijk.

Het zal wel aan de gevoeligheid van mijn scherm hebben gekegen. Ik zet de loop aan en zet dan het scherm op zwart. Misschien is het scherm weer aan gegaan en iets per ongeluk ingedrukt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Globetrottertje op 28-09-2018 18:44:30 ]
pi_182190839
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

lekker meelevend is het bedrijf,al ben je halfdood verwachten ze nog dat je iets doet.
Heb ik ook eens meegemaakt - na mededeling ik kán niet meer - o fijn dat je belt, er staan nog twee wijken open.

Zal me niks verbazen, als ze op afstand stiekem je app ff op pauze zetten, hahaaa (je kunt altijd proberen).
pi_182190937
Als ik per ongeluk de verkeerde wijk heb aangezet kan onze admi hem er nu uitgooien en er opnieuw inzetten zodat ik de juiste wijk aan kan zetten.

Maar op afstand op pauze zetten zie ik haar niet doen. Daar zie ik haar niet voor aan. Mijn TC zou dat rustig doen. Al heeft die zeker weten de know how niet. IT kan dat wel. Die ken ik niet, dus weet niet of ze zoiets zouden willen doen in opdracht van hogw piefen. Maar je weet nooit. Dat ze af en toe dan eens bij die en dan eens bij de ander even een app op pauze zetten en een paar minuten later weer aanzetten. Alles om een paar minuten minder uit te hoeven betalen. Maal 80000. Dikke winst.

Bij Postnl weet je nooit.

Maar het zal mijn scherm wel zijn geweest.
pi_182190984
Ja een ex collega had een dubbele longontsteking en dik 40 graden koorts. Toenmalige postbode+ stond aan haar deur om haar op te halen om binnen te werken.

10 jaar geleden.. maar toch.
En iets later is een collega vreselijk gevallen. In ziekenhuis opgenomen en omdat ze niet zelf gebeld had maar haar man, had ze niet meteen recht op een ziektedag. Ahm.. ze werd op dat moment geopereerd. Kon niet bellen dus.

Zijn iets andere dingen.. maar het medeleven is ver te zoeken.

Daarom zou ik er ook niet echt van opkijken als ze stiekum met een app sjoemelen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 september 2018 @ 18:59:35 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182191027
gewoon de minuten wat langer laten duren ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182191073
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
gewoon de minuten wat langer laten duren ;)
Ik zie de grijns van degene met het vingertje op de knop al helemaal voor me. _O_ _O-
pi_182191410
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:52 schreef Globetrottertje het volgende:
Als ik per ongeluk de verkeerde wijk heb aangezet kan onze admi hem er nu uitgooien en er opnieuw inzetten zodat ik de juiste wijk aan kan zetten.

Voor dat soort dingen zou ik de admie niet bellen. Ik loop altijd al mijn wijken gewoon op één wijk. Zij bellen ook niet als ik om 15:00 nog op geen één start knop heb gedrukt :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:52 schreef Globetrottertje het volgende:
Alles om een paar minuten minder uit te hoeven betalen. Maal 80000. Dikke winst.

Bij Postnl weet je nooit.

Maar die pauze knop heeft toch geen enkele invloed op je gewerkte tijd? Ik kijk altijd zelf hoe lang ik bezig ben. Daar heb ik die stopwatch van de app niet voor nodig.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 september 2018 @ 19:29:02 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182191469
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:25 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Voor dat soort dingen zou ik de admie niet bellen. Ik loop altijd al mijn wijken gewoon op één wijk. Zij bellen ook niet als ik om 15:00 nog op geen één start knop heb gedrukt :P
hebben ze bij mij meermalen wel gedaan :P

Vergeten ze het adres direct ofzo als je uit dienst bent gegaan? Want ik heb van deze maand geen strookje gezien, maar wel een betaling op de bank gehad. Zonder strookje valt er niets te controleren namelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182194517
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hebben ze bij mij meermalen wel gedaan :P

Vergeten ze het adres direct ofzo als je uit dienst bent gegaan? Want ik heb van deze maand geen strookje gezien, maar wel een betaling op de bank gehad. Zonder strookje valt er niets te controleren namelijk.
Vertrouw je er niet blind op dat het klopt dan?

Als ik het hier zo lees is het vertrouwen in PostNL in het algemeen ver te zoeken. Vreemd toch...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 september 2018 @ 22:28:02 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182194783
Het is gewoon een beroeps kritische houding. Is in mijn werk heel normaal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182199480
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:25 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Voor dat soort dingen zou ik de admie niet bellen. Ik loop altijd al mijn wijken gewoon op één wijk. Zij bellen ook niet als ik om 15:00 nog op geen één start knop heb gedrukt :P

[..]

Maar die pauze knop heeft toch geen enkele invloed op je gewerkte tijd? Ik kijk altijd zelf hoe lang ik bezig ben. Daar heb ik die stopwatch van de app niet voor nodig.
Die pauzeknop heeft in dit geval wel invloed op de gewerkte tijd omdat ik doorloop en aan de hand van de apptijd de tijd doorgeef die ik gewerkt heb. Als ik zelf op pauzeknop druk en pauze neem dan niet.
pi_182199768
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:13 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Vertrouw je er niet blind op dat het klopt dan?

Als ik het hier zo lees is het vertrouwen in PostNL in het algemeen ver te zoeken. Vreemd toch...
Ja beetje overdreven... helft van de tijd gaat het goed. ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 september 2018 @ 10:44:41 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182201496
nnktjilpt twitterde op donderdag 27-09-2018 om 19:11:17 Er rent een postbode door de straat: “mevrouw heeft u mijn fiets gezien?” Gestolen mét alle post er nog in bij de @Poiesz aan de Savornin Lohmanlaan #helpman #coendersborg #groningen #050 @PostNL reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182207168
Nu via de mail binnen het verhaaltje over 24-12 en dat je verplicht bent om de lijst in te vullen. Mail ze wel terug dat ik niet ga werken, ik kom niet even in mijn vakantie de lijst invullen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182208531
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 17:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Nu via de mail binnen het verhaaltje over 24-12 en dat je verplicht bent om de lijst in te vullen. Mail ze wel terug dat ik niet ga werken, ik kom niet even in mijn vakantie de lijst invullen.
verplicht? op een vrije dag,je hebt toch geen levensrelatie met ze?
pi_182208641
Ze willen dus gewoon van iedereen een antwoord.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182211185
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:50 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

verplicht? op een vrije dag,je hebt toch geen levensrelatie met ze?
Even nuanceren: je bent niet verplicht om op je vrije dag te komen werken, er wordt alleen van je verwacht dat je laat weten of je op die dag wel of niet bereid bent om te werken.
Wel een beetje overdreven dat ze dat al drie maanden vooraf willen weten.
pi_182211367
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 20:52 schreef blijevis het volgende:

[..]

Even nuanceren: je bent niet verplicht om op je vrije dag te komen werken, er wordt alleen van je verwacht dat je laat weten of je op die dag wel of niet bereid bent om te werken.
Wel een beetje overdreven dat ze dat al drie maanden vooraf willen weten.
Nou ja, ik kan me zo voorstellen dat het toch wel handig is om het ver van tevoren te weten, als er vrijwel niemand wil werken heeft het niet zoveel zin om die dag als werkdag te nemen.
Want wat hebben ze eraan als ze de wijken wel laten voorbereiden en afvoeren als er vervolgens geen bezorgers zijn om het te bezorgen?
pi_182211370
Hoe ver van te voren krijg je eigenlijk te horen hoeveel minuten je erbij krijgt met de combibundel? Als je het hier vraagt komt men niet verder met; je krijg er wat bij (ja duh) of een bepaald percentage.
pi_182211418
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:01 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou ja, ik kan me zo voorstellen dat het toch wel handig is om het ver van tevoren te weten, als er vrijwel niemand wil werken heeft het niet zoveel zin om die dag als werkdag te nemen.
Want wat hebben ze eraan als ze de wijken wel laten voorbereiden en afvoeren als er vervolgens geen bezorgers zijn om het te bezorgen?
Ik snap dat ze het vroeg willen weten. Maar echt duidelijk zijn ze zelf ook niet. Je krijg een uur extra. Maar een uur extra op basis van wat. Op de basistijd een een piekdag? Op de basistijd van een daldag? Het is nogal een verschil. Voor maandag zijn er al tijden geen vaste tijden meer.
pi_182211452
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik snap dat ze het vroeg willen weten. Maar echt duidelijk zijn ze zelf ook niet. Je krijg een uur extra. Maar een uur extra op basis van wat. Op de basistijd een een piekdag? Op de basistijd van een daldag? Het is nogal een verschil. Voor maandag zijn er al tijden geen vaste tijden meer.
een uur extra is een uur extra lijkt me. Dus gewoon de tijd die je erover gedaan hebt plus een uur.
pi_182211507
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:04 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

een uur extra is een uur extra lijkt me. Dus gewoon de tijd die je erover gedaan hebt plus een uur.
'
Mjah. Ik weet zeker dat veel sneller loop dan mijn collega's. Als ik dan eerlijk ben en zeg dat ik drie uur gelopen heb. terwijl de basistijd 4 uur is (op basis van mijn slome collega's). Dan betaal ik dat uur extra uit mijn eigen zak.
pi_182211550
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

'
Mjah. Ik weet zeker dat veel sneller loop dan mijn collega's. Als ik dan eerlijk ben en zeg dat ik drie uur gelopen heb. terwijl de basistijd 4 uur is (op basis van mijn slome collega's). Dan betaal ik dat uur extra uit mijn eigen zak.
tja, maar dat is nu in principe toch ook al zo? Mensen die nu bijplussen omdat ze trager zijn krijgen nu dus ook al meer voor hetzelfde werk.
pi_182211653
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:10 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

tja, maar dat is nu in principe toch ook al zo? Mensen die nu bijplussen omdat ze trager zijn krijgen nu dus ook al meer voor hetzelfde werk.
Beetje afhankelijk van het gebied waar je loopt natuurlijk. Hier zijn de meeste tijden op normaal tempo gewoon haalbaar. Dan zijn er weinig mensen die zullen plussen.Ik ben eerder klaar en heb dus een beloning omdat ik sneller werk.

Die combibundel is bijvoorbeeld alleen maar omdat de mensen binnen met de jaren een stuk langzamer geworden zijn. Het bedrijf zoekt een manier om de kosten daar te besparen en zorgt dat het werk daar beperkt wordt. Geen postbode die ooit op het gekke idee kwam om het blauw maar niet tussen het rood te zetten omdat dat in totaal wel sneller zou zijn.
pi_182211866
Hier nu het bericht dat we ons kunnen opgeven om op 24 december te gaan werken. Niets over verplichtingen en/of extra uren. Meestal gooien ze hier bij iedere gelegenheid het woord verplicht er graag even tussendoor.
Gelukkig is er in ieder geval al een collega op mijn depot die graag die dag gaat werken. Dat is wat hij letterlijk heeft gezegd. 8)7
pi_182212481
Uit een stukje op de pagina van de #tegenbeweging:
quote:
“je ziet natuurlijk niet waar je loopt”
#Feit
quote:
“de post wordt nat”
#Feit
quote:
“ik loop vierkant voor lul met dat ding”
#Feit
quote:
“dat past niet bij mijn lijf”
#Feit
quote:
“ik heb er gewoon geen zin in”
#Feit en een van de voornaamste redenen dat ik er niet meer werk. :P
quote:
“ik kan dan mijn Postboy niet meer duwen”. Zomaar een greep uit de opmerkingen die werden gemaakt toen we de oproep voor de pas-sessie kregen.
Over problemen met de postboy in combibundelnatie met het postvest kan ik niets zeggen. Dat heb ik nooit geprobeerd.

quote:
Een dame bleek nog met de 1e versie van het loopvest te werken. Dat zat niet heel erg lekker vond ze. Nou dat kan ik wel geloven want dat was haar veel te groot! Na het passend maken van het nieuwe Small/Medium loopvest was deze dame helemaal blij. Heb meteen dat oude ding in een hoek weggestopt want daar wordt niemand vrolijk van.
Dat zat niet heel erg lekker... Nee, en daar is een groot deel van de weerstand vandaan gekomen. Hier in pilotland is er nooit gerept over een postvest versie 2.0 in verschillende maten. Ik denk dat ze moeite maar niet eens meer hebben genomen om daar nog melding van te maken. Voor veel collega's hier is het toch een gevalletje eens maar nooit meer.
#Ikwilnietmeer
pi_182212796
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:55 schreef Rafierafie het volgende:
Uit een stukje op de pagina van de #tegenbeweging:

[..]

#Feit

[..]

#Feit

[..]

#Feit

[..]

#Feit

[..]

#Feit en een van de voornaamste redenen dat ik er niet meer werk. :P

[..]

Over problemen met de postboy in combibundelnatie met het postvest kan ik niets zeggen. Dat heb ik nooit geprobeerd.

[..]

Dat zat niet heel erg lekker... Nee, en daar is een groot deel van de weerstand vandaan gekomen. Hier in pilotland is er nooit gerept over een postvest versie 2.0 in verschillende maten. Ik denk dat ze moeite maar niet eens meer hebben genomen om daar nog melding van te maken. Voor veel collega's hier is het toch een gevalletje eens maar nooit meer.
#Ikwilnietmeer
Als je aangeeft al halverwege je straat te zijn voordat je collega's zijn/haar vest goed heeft gevuld komt er ook bar weinig reactie. Maar gelukkig denk die tegenbeweging nog dat er ruimte is voor discussie.
pi_182213830
Even gespiekt. Hier ook een bericht over werken op 24 december. Niks over extra tijd/geld. Wel dat je je voor 13 oktober moet opgeven. Botte pech voor het bedrijf, ik ben t/m 15 oktober op vakantie. Het is nota bene nog 3 maanden (dan 2,5) weg.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182216299
https://mijnpostnl.mijnpo(...)nsdesknjperiode.aspx

Geen intekenlijst gezien hier...
Ook lees ik in dit bericht voor het eerst dat we dit jaar de NPL-agenda's gaan doen, die tot vorig jaar nog bij Sandd zaten. (zeker geruild tegen de Ikea-gidsen)

Her bericht spreekt over 40% toeslag op 24 december.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182216564
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 23:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)nsdesknjperiode.aspx

Geen intekenlijst gezien hier...
Ook lees ik in dit bericht voor het eerst dat we dit jaar de NPL-agenda's gaan doen, die tot vorig jaar nog bij Sandd zaten. (zeker geruild tegen de Ikea-gidsen)

Her bericht spreekt over 40% toeslag op 24 december.
Die agenda's zullen geen probleem zijn. Immers, gewerkte tijd is betaalde tijd. ;)
Ik maak uit het bericht op dat die dingen in december worden bezorgd? }:|

En of het nu om een extra uur gaat of 40%... Ik kom er mijn bed niet voor uit.
pi_182219745
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 17:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Nu via de mail binnen het verhaaltje over 24-12 en dat je verplicht bent om de lijst in te vullen. Mail ze wel terug dat ik niet ga werken, ik kom niet even in mijn vakantie de lijst invullen.
Moet er wel een lijst zijn _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 23:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)nsdesknjperiode.aspx

Geen intekenlijst gezien hier...
Ook lees ik in dit bericht voor het eerst dat we dit jaar de NPL-agenda's gaan doen, die tot vorig jaar nog bij Sandd zaten. (zeker geruild tegen de Ikea-gidsen)

Her bericht spreekt over 40% toeslag op 24 december.
Kom je extra werken, dan krijg je uiteraard je gewerkte uren betaald. Voor werken op feestdagen zijn er extra feesttoeslagen. Kom je werken op 15 of 22 december (bij Sorteren) of op 24 december (bij Voorbereiden en Bezorgen), dan krijg je over de gewerkte tijd een extra toeslag van 40 procent.

Hier was die 40% alleen voor de voorbereiding?

En die NPL dingen hadden ze vrijdag al hier. Geen seintje dat ze kwamen, ja de dag zelf dat er 3 containers onderweg waren :')
Waren 3 mensen om half 9 klaar 8)7
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182220154
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 23:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)nsdesknjperiode.aspx

Geen intekenlijst gezien hier...
Ook lees ik in dit bericht voor het eerst dat we dit jaar de NPL-agenda's gaan doen, die tot vorig jaar nog bij Sandd zaten. (zeker geruild tegen de Ikea-gidsen)


Begin december geloof ik. Lekker man met de combibundel. Gaat vast allemaal in het vest passen :')
pi_182222378
Ik heb er geen problemen mee om op 24 december te werken. Goed, het vooruitzicht dat kerst eindelijk eens supergunstig viel was ook wel lekker, maar voor 40% extra wil ik die maandag best komen.

Ik zag gisteren een postbezorgster met zo'n vest dus maar even gevraagd hoe het beviel en zij was superenthousiast, ze wilde niet meer zonder. Dus ja, ze bestaan wel, ik heb altijd het gevoel dat ze gewoon iemand van een castingbureau gevraagd hebben voor die jubelverhalen in dat propagandablaadje van de post, maar sommige mensen zijn daadwerkelijk superenthousiast :P .
De twee andere bezorgsters die ik sprak waren niet enthousiast, maar dat kwam vooral doordat het ding te breed was voor ze.
pi_182226666
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 10:54 schreef gelestipjes het volgende:
Ik heb er geen problemen mee om op 24 december te werken. Goed, het vooruitzicht dat kerst eindelijk eens supergunstig viel was ook wel lekker, maar voor 40% extra wil ik die maandag best komen.

Ik zag gisteren een postbezorgster met zo'n vest dus maar even gevraagd hoe het beviel en zij was superenthousiast, ze wilde niet meer zonder. Dus ja, ze bestaan wel, ik heb altijd het gevoel dat ze gewoon iemand van een castingbureau gevraagd hebben voor die jubelverhalen in dat propagandablaadje van de post, maar sommige mensen zijn daadwerkelijk superenthousiast :P .
De twee andere bezorgsters die ik sprak waren niet enthousiast, maar dat kwam vooral doordat het ding te breed was voor ze.
Bij ons werken we nu ook al een tijdje met het vest, en sommige bezorgers zijn inderdaad erg enthousiast, maar dat is maar een kleine minderheid. Bij ons vindt naar schatting 90% van de bezorgers dat vest een onding.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182236879
Agenda's afgelopen vrijdag al? Die komen toch pas begin december?
pi_182240290
Van de week een paar van die doosjes gezien. Waren gewoon de reguliere prijzen.
pi_182241275
Die 40% extra is geldt inderdaad alleen voor de voorbereiding. Dit stond tussen de reacties onder het artikel over de 24ste:
quote:
Postbezorgers krijgen voor elke wijk die ze lopen 1 uur extra betaald. Dus geen 40%. Dit is tot een wijk van 2,5 uur gunstiger. De gemiddelde wijk is 2-2,5 uur en de verwachting is dat de maandag voor kerst vooral uit kerstkaartjes (en 24 uurspost) bestaat.
Een tientje extra dus! Kan ik weer een nette broek van kopen. *O*
pi_182247081
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 22:09 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Als je aangeeft al halverwege je straat te zijn voordat je collega's zijn/haar vest goed heeft gevuld komt er ook bar weinig reactie. Maar gelukkig denk die tegenbeweging nog dat er ruimte is voor discussie.
die gasten van de tegenbeweging zitten over 10jr nog op 8 eu, wat zullen ze gelachen hebben op kantoor,om die gasten die alles maar goed vinden.
pi_182256830
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:04 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

een uur extra is een uur extra lijkt me. Dus gewoon de tijd die je erover gedaan hebt plus een uur.
En succes met de grote wijken. ;) Komt het kantoorpersoneel ook weer aan beweging en frisse lucht.
pi_182257445
Ha, mijn dorpje bestaat uit drie wijken. 1.45, 1.20, 1.20. Zal die Herna eens laten bloeden met mijn drie uur extra dan. Hoe ze aan die wijkgemiddelden komen is mij een raadsel overigens, zie zelden wijken van meer dan twee uur in Nijmegen.
pi_182258258
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:54 schreef Bezorgertje het volgende:
Ha, mijn dorpje bestaat uit drie wijken. 1.45, 1.20, 1.20. Zal die Herna eens laten bloeden met mijn drie uur extra dan. Hoe ze aan die wijkgemiddelden komen is mij een raadsel overigens, zie zelden wijken van meer dan twee uur in Nijmegen.
hier hebben we dan weer geen wijken die kleiner zijn dan 2 uur. Zijn vrijwel allemaal meer dan 2,5 uur.
pi_182264664
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:54 schreef Bezorgertje het volgende:
Ha, mijn dorpje bestaat uit drie wijken. 1.45, 1.20, 1.20. Zal die Herna eens laten bloeden met mijn drie uur extra dan. Hoe ze aan die wijkgemiddelden komen is mij een raadsel overigens, zie zelden wijken van meer dan twee uur in Nijmegen.
Zullen wel de wijken bij elkaar gooien
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182268106
En je hebt sowieso toch meer post tijdens de KNJ-periode. Je zult altijd langer over je wijk doen.
pi_182268278
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:44 schreef Globetrottertje het volgende:
En je hebt sowieso toch meer post tijdens de KNJ-periode. Je zult altijd langer over je wijk doen.
Op die maandag verwacht ik dat dan weer niet aangezien dat vrijwel alleen kaarten zullen zijn. De laatste maandag voor kerst viel over het algemeen altijd nogal mee.
pi_182268340
Is wel zo inderdaad.

Een jaar of drie geleden hebben we de laatste keer op een maandag bezorgd. Toen had ik al zoiets van.. tja... t'is zo weinig.. is dit nu nodig?

[ Bericht 10% gewijzigd door Globetrottertje op 02-10-2018 09:16:45 ]
pi_182268413
En pakjes?
pi_182268618
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:19 schreef diesnelle het volgende:
En pakjes?
En wijken die de zaterdag ervoor zijn blijven staan?
Mijn verwachting is dat het niet om slechts een paar laatste kerstkaarten zal gaan.
pi_182268972
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:35 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

En wijken die de zaterdag ervoor zijn blijven staan?
Mijn verwachting is dat het niet om slechts een paar laatste kerstkaarten zal gaan.
tja, dat is niet anders dan op een andere maandag natuurlijk. Er zijn natuurlijk genoeg plaatsen waar nooit wat blijft staan op zaterdag, dat kun je als bezorger zelf wel aardig inschatten lijkt me en dan aan de hand daarvan een keuze maken.
pi_182269421
Eind van die week zal het wel druk zijn :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 65% gewijzigd door VixenFromHell op 02-10-2018 11:39:36 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182270517
Wat een gezeur weer zeg. Tijden die goedgekeurd worden maar er niet bij opgeteld worden. Nu verdwijnen zomaar 2 wijken van vorige week uit m'n rooster, word vervangen door een andere wijk. Dus zit het in mijn rooster fout en bij iemand anders ook die wel die wijk heeft gelopen. Stelletje prusters. :N

Nog eventjes, en dan ben ik ook weg *O* :W
pi_182272348
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:01 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

tja, dat is niet anders dan op een andere maandag natuurlijk. Er zijn natuurlijk genoeg plaatsen waar nooit wat blijft staan op zaterdag, dat kun je als bezorger zelf wel aardig inschatten lijkt me en dan aan de hand daarvan een keuze maken.
Het is hier wel lastig inschatten hoeveel er zal blijven staan. Nu werken we nog niet met de combibundel. Eind oktober wel, en ik denk dat bereidheid dan toch wat afneemt om die open wijken op zaterdag weg te krijgen.

Landelijk gezien denk ik ook dat die maandag er vooral is om dat ze bang zijn dat er anders wel erg veel post vertraagd gaat worden (dan wel door onderbezetting buiten, dan wel door een zooitje in ze voorbereiding).
pi_182273255
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:35 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Het is hier wel lastig inschatten hoeveel er zal blijven staan. Nu werken we nog niet met de combibundel. Eind oktober wel, en ik denk dat bereidheid dan toch wat afneemt om die open wijken op zaterdag weg te krijgen.

Landelijk gezien denk ik ook dat die maandag er vooral is om dat ze bang zijn dat er anders wel erg veel post vertraagd gaat worden (dan wel door onderbezetting buiten, dan wel door een zooitje in ze voorbereiding).
Ik denk dat die maandag er vooral is vanwege het enorme fiasco van vorig jaar rond kerst. Even een jaartje een goede beurt proberen te maken en dan volgend jaar gewoon weer op de oude voet verder.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:48:35 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182276717
Ook PostNL heeft de Stints nu aan de kant gezet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182276809
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ook PostNL heeft de Stints nu aan de kant gezet.
Want ze hadden een andere keuze?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182276819
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ook PostNL heeft de Stints nu aan de kant gezet.
wat moeten ze anders doen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:57:56 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182276884
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:53 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Want ze hadden een andere keuze?
vast niet, maar het bedrijf kennende proberen ze onder het verbod uit te komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182276903
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:32 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik denk dat die maandag er vooral is vanwege het enorme fiasco van vorig jaar rond kerst. Even een jaartje een goede beurt proberen te maken en dan volgend jaar gewoon weer op de oude voet verder.
Yup, dat was mijn gedachte ook wel zo'n beetje.

quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vast niet, maar het bedrijf kennende proberen ze onder het verbod uit te komen
Ha je zou het wel denken he :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:06:06 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182277012
maar goed, de eerste bevindingen na technisch onderzoek liegen er niet om.

https://www.rijksoverheid(...)-onderzoek-stint.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182277151
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vast niet, maar het bedrijf kennende proberen ze onder het verbod uit te komen
Met het veiligheidspostvest...
pi_182277826
Hallo collega's! Ik heb vandaag mijn eerste (opleiding) dag gelopen. Nu blijkt dat ik toch iets te optimistisch was wbt mijn "stevige" fiets haha. Nu wil ik investeren in een degelijke fiets.

Wat voor fiets vinden jullie prettig voor het post bezorgen?
pi_182278054
Volgens mij zijn de postcodeloterij fietsen best wel in trek, al heb ik er zelf geen ervaring mee.

Zelf heb ik een simpele batavus stadsfiets van 15 jaar oud, waar ondertussen wel behoorlijk wat aan vervangen is ;)

Heb ook een postbike gehad, maar die was voor mij toch net wat te groot en ik raakte bij het trappen steeds de fietstassen. Die heb ik uiteindelijk maar weer verkocht.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182278208
Welkom aan boord Parethozen!
Hoop dat je het werk leuk vond.

Ik heb zelf een postbike. Maar die van mij is niet stevig. Standaard was na twee maanden al afgebroken. De remkabel is een paar maanden geleden geknapt en vorige week heb ik er nieuw zadel op moeten laten zetten.

Ik heb hiervoor een paar jaar met een omafiets gedaan en die voldeed prima. Was wel een stevige.

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt welke fiets je hebt, zolang hij maar een beetje stevig is. Een tweedehands voldoet prima.

Ik heb altijd wel een postrek voorop. Dat is wel gemakkelijk. Ik heb er een mand op gezet en heb daar op zaterdag het huis aan huis in en doordeweeks bij veel post dan zet ik er een postzak in. De eerste waar ik dan mee begin.
pi_182278940
Ik heb nu zo'n delivery bike, maar mijn tweedehands standaard gazellefietsje van 7 tientjes beviel me eigenlijk een heel stuk beter, die was niet zo lomp en veel wendbaarder.
pi_182281699
Ik zou graag een foto van mijn fiets met airbrush graphics plaatsen, maar dat doe ik maar niet. ;)
Het is in ieder geval een trekking hybride fiets met aluminium frame die ik acht jaar geleden nieuw heb gekocht. Het maakt niet zoveel uit wat voor fiets je neemt. Het belangrijkste is dat ie een stevige bagagedrager heeft, goede lagers en een ketting die niet op knappen staat (die van mij brak eens toen ik op een kruispunt reed terwijl ik zwaarbeladen op weg was naar een wijk). En uiteraard is de staat van de banden van groot belang.
Een standaard gebruik ik nooit omdat mijn fiets dan gegarandeerd ompleurt. Zonde van de lak. :D
pi_182281783
Dit is nieuw:
quote:
Voordat je een reactie plaatst: denk eerst even na en toon respect voor je collega's, wie ze ook zijn en wat ze ook doen, en houd het netjes. Lees eerst even de spelregels.
pi_182284213
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:48 schreef Rafierafie het volgende:
Dit is nieuw:

[..]

En hoe moet het nu als je de persoon op wie je reageert volstrekt niet respecteert?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182287228
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:48 schreef Rafierafie het volgende:
Dit is nieuw:

[..]

Netjes en met respect iemand afzeiken.
pi_182287243
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En hoe moet het nu als je de persoon op wie je reageert volstrekt niet respecteert?
Even tanden op elkaar en slikken! :Y

Even serieus. Ik vind dat hier netjes op elkaar gereageerd wordt over het algemeen.

Ik heb weleens andere topics gezien en gelezen op Fok en soms op gereageerd, maar daar wordt je om het minste geringste afgeslacht. Dat waren niet Postnl gerelateerde topics trouwens.

P.s. Ik zie dat mijn hele posthistory t/m juni 2018 is verwijderd. Kan ik daar een conclusie uittrekken?? _O-
pi_182288462
Heb op facebook postnl gebruikersgroepen vaak aanvaringen met positieve bvpp/or miepjes die alles wat er opgelegd wordt geweldig vinden en kritische mensen zeurpieten. Tijdens die hitte periode zo boos geworden dat ik uit al die groepen gestapt ben, al blijf ik natuurlijk wel altijd netjes.
Op het portal van postnl eigenlijk nog nooit wat aanstootgevends gelezen, en hier op Fok lijkt er juist wel wederzijds respect te zijn, zonder dat het expliciet,gevraagd wordt.


Over die postfiets: heb de fiets van mijn vriendin eerst versleten en gesloopt, en toen iets stevigs gekocht met 26 inch wielen, dikke spaken en bijna onverslijtbare aandrijving. Bok nog vervangen op aanraden van de fietsenmaker en nu de enige fiets van het depot die altijd (nou ja, het moet niet stormen) blijft staan.

[ Bericht 16% gewijzigd door Bezorgertje op 03-10-2018 10:03:27 (Toevoeging) ]
pi_182296455
Ik kreeg een Android 8.1 update op mijn telefoon maar nu doet mijnwerk het niet meer. Ict gebeld en die wisten het ook niet. De app stopt onmiddelijk en ik krijg popup feedback verzenden.

Ze bellen terug.
Iemand dit ook gehad?

[ Bericht 0% gewijzigd door Globetrottertje op 03-10-2018 16:59:14 ]
pi_182296586
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik krewg een Android 8.1 update op mijn telefoon maar nu doet mijnwerk het niet meer. Ict gebeld en die wisten het ook nirt. De app stopt onmiddelijk en ik krijg popup feedback verzenden.

Ze bellen terug.
Iemand dit ook gehad?
Deze update heb ik nog niet gehad. Wel heb ik bij mijn vorige telefoon ook een keer problemen gehad na een android update. Daar had maanden lang niemand een oplossing voor.
pi_182296611
Hoe hebben ze het opgelost?
pi_182296871
Geen idee. Op een gegeven moment kon ik die app weer gebruiken. In de tussentijd had ik de telefoon van het werk gebruikt.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:52:36 #79
327191 RobertNL
For your gear.
pi_182298790
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:59 schreef Globetrottertje het volgende:
Hoe hebben ze het opgelost?
Zou proberen opnieuw te installeren, dat loste bij mij de problemen eens op.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_182299012
Hm die update komt er voor mijn telefoon binnenkort ook aan :o

Hopelijk zit ik dan niet met een probleem straks, want ik zit er al een tijdje op te wachten.. dus het gaat er wel op zodra het beschikbaar is :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182300275
Ik heb de boel maar terug naar fabrieksinstellingen gezet. De Android versie bleef wel 8.1.0 maar nu doet de mijnwerk app het weer. Hij deed het op de mobiel van mijn man, dus er moest iets in mijn tekefoon zijn veranderd.

Gelukkig kan ik er weer in.

Ik had hem gedeinstalleerd. Mobiel uitgezet maar dat hielp niet. Ict gebeld en die zeiden hetzelfde. Toen dacht ik van dan de boel maar resetten omdat hij wel bij mijn man op de telefoon kon met android 8.1.0. Hij heeft een Nokia en ik een Xcover4.

Toen maar teruggezet naar fabrieksinstellingen. Opgelucht dat hij het weer doet. Ik dacht al aan al die pakjes die niet gescanned konden worden en tc had al een ouwe Huwawei opgesnort, maar sie kan weer terug in de la.

Pfwew!.
En mijn man lacht zich kapot. Die had zoiets van "mens maak je niet druk!" *O* _O_

[ Bericht 60% gewijzigd door Globetrottertje op 03-10-2018 20:23:31 ]
pi_182305554
Die laatste update is hier iig goed kut _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182306266
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb de boel maar terug naar fabrieksinstellingen gezet. De Android versie bleef wel 8.1.0 maar nu doet de mijnwerk app het weer. Hij deed het op de mobiel van mijn man, dus er moest iets in mijn tekefoon zijn veranderd.

Gelukkig kan ik er weer in.

Ik had hem gedeinstalleerd. Mobiel uitgezet maar dat hielp niet. Ict gebeld en die zeiden hetzelfde. Toen dacht ik van dan de boel maar resetten omdat hij wel bij mijn man op de telefoon kon met android 8.1.0. Hij heeft een Nokia en ik een Xcover4.

Toen maar teruggezet naar fabrieksinstellingen. Opgelucht dat hij het weer doet. Ik dacht al aan al die pakjes die niet gescanned konden worden en tc had al een ouwe Huwawei opgesnort, maar sie kan weer terug in de la.

Pfwew!.
En mijn man lacht zich kapot. Die had zoiets van "mens maak je niet druk!" *O* _O_
No way dat ik voor een app van PostNL de hele boel terug naar fabrieksinstellingen zou zetten. :o
Als ik de boel zonder ingrijpende handelingen na de laatste update niet had kunnen herstellen, was het jammer geweest. Dan maar zonder app werken. Ik ga niet mijn hele telefoon resetten alleen om pakjes te kunnen scannen.
pi_182306920
Ik las net iets over regenkapjes voor het postvest. :')
Alsof lopen met een postvest nog niet gênant genoeg was. Ik zie niet in hoe een regenkapje ook maar enigszins praktisch kan zijn tijdens het bezorgen.
pi_182314602
https://www.destentor.nl/(...)e-werkplek~a78ce622/

Hoe ervaren mensen dat hier, roken op de werkplek? Hoe de situatie bij ons binnen is weet ik niet, maar op het depot zijn wel een paar rokers. Die roken niet IN het depot, maar wel er om heen. Niet dat ik daar nou zoveel last van heb ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182315187
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:17 schreef VixenFromHell het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)e-werkplek~a78ce622/

Hoe ervaren mensen dat hier, roken op de werkplek? Hoe de situatie bij ons binnen is weet ik niet, maar op het depot zijn wel een paar rokers. Die roken niet IN het depot, maar wel er om heen. Niet dat ik daar nou zoveel last van heb ;)
bij ons hebben we daar geen last van, buiten is een rookplek. Postbezorgers hier roken voor zover ik weet allemaal niet, als ze wel roken doen ze dat in ieder geval niet op het depot of in de buurt van het depot.
Dat van die rokende teamcoaches die om de haverklap een rookpauze nemen herken ik trouwens wel in haar verhaal, belachelijk natuurlijk.
pi_182316349
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:44 schreef gelestipjes het volgende:
Dat van die rokende teamcoaches die om de haverklap een rookpauze nemen herken ik trouwens wel in haar verhaal,
daar had ik er ook 2 van, die zijn nu weg...maar zaten meer buiten dan binnen en dan moeten ze voorbereiders gaan uitleggen dat tussendoor naar buiten gaan niet kan...tsja
pi_182316736
Maar ze roken buiten, in een busje, op het HEREN toilet en niet op haar werkplek. Wat zeurt ze dan? Daar heeft zij toch geen last van. En als ze postbode is, is ze ook niet de hele dag binnen, maar is ze, neem ik aan, ook buiten aan het werk.

Op het depot zijn wel wat rokers, maar die gaan buiten ergens in een hoekje staan, waar niemand last van hen heeft.

Ik rook zelf niet.
pi_182317245
Hier werd wel binnen het depot gerookt, wat ik ontzettend smerig vind als je net uit de frisse buitenlucht komt. Maar het depot is geen werkplek (mag niet, daarom mag er ook geen stoel staan) en je bent er ook zo weer weg, als het goed is.
pi_182317536
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:00 schreef diesnelle het volgende:
Hier werd wel binnen het depot gerookt, wat ik ontzettend smerig vind als je net uit de frisse buitenlucht komt. Maar het depot is geen werkplek (mag niet, daarom mag er ook geen stoel staan) en je bent er ook zo weer weg, als het goed is.
verschlt denk ik ook per depot? bij ons is het een soort fietsen stalling verlengde en geloof dat het aardig doorwaait, staan stoelen, maar werkelijk geen idee of ze daar binnen roken of niet

staan ook 7 ongebruikte stints bv (voor het verbod werd er olgens mij maar 1 gebruikt!
pi_182317558
We hadden hier wel een paar keer lege bierflesjes en blikjes bij het afval op het depot _O-
Vermoeden was dat dat een van de postbodes was, hoe ze daar verder mee omgegaan zijn weet ik niet. Het was door ons wel gemeld bij de TL ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182318745
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 15:26 schreef Globetrottertje het volgende:
Maar ze roken buiten, in een busje, op het HEREN toilet en niet op haar werkplek. Wat zeurt ze dan? Daar heeft zij toch geen last van. En als ze postbode is, is ze ook niet de hele dag binnen, maar is ze, neem ik aan, ook buiten aan het werk.

Op het depot zijn wel wat rokers, maar die gaan buiten ergens in een hoekje staan, waar niemand last van hen heeft.

Ik rook zelf niet.
ik neem aan dat ze de strijd niet alleen voor zichzelf voert, dus in dat opzicht vind ik het niet raar om te klagen over roken in het herentoilet. Dat is simpelweg niet toegestaan, tenzij ze daar speciale toiletten hebben voor rokers en niet rokers, en dat lijkt me sterk.
Je mag alleen roken op de speciaal daarvoor aangewezen plekken, als ze dan elders ook roken heb je gewoon een gegronde reden om te klagen wat mij betreft.
pi_182319542
Hello daar,

Had even niks van mij laten horen. Maar heb inmiddels een gesprek gehad met mijn teamcoach om te kijken wat mogelijk voor mij was binnen postNL en wat beter bij mij past dan postvoorbereider.

Nu ga ik volgende week starten als postsorteerder ipv voorbereider. Ik werk dan 3 nachten ( maandag, dinsdag, woensdag) erg wennen lijkt mij.

En verder wouden ze mij de wijk aanbieden die ik graag wou voor op een zaterdag ( en later eventueel vrijdag erbij). :Y
pi_182324304
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:17 schreef VixenFromHell het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)e-werkplek~a78ce622/

Hoe ervaren mensen dat hier, roken op de werkplek? Hoe de situatie bij ons binnen is weet ik niet, maar op het depot zijn wel een paar rokers. Die roken niet IN het depot, maar wel er om heen. Niet dat ik daar nou zoveel last van heb ;)
Bij ons wordt er ook aardig de hand mee gelicht. Op het VBL staan de chauffeurs vaak te roken bij de roldeuren, en soms ook net een stap te ver naar binnen. Sowieso waait de rook vaak naar binnen. Op de wc's wordt ook wel een stiekem gerookt. Op depots wordt ook gerookt door diverse postbezorgers.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182324343
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 15:26 schreef Globetrottertje het volgende:
Maar ze roken buiten, in een busje, op het HEREN toilet en niet op haar werkplek. Wat zeurt ze dan? Daar heeft zij toch geen last van. En als ze postbode is, is ze ook niet de hele dag binnen, maar is ze, neem ik aan, ook buiten aan het werk.

Op het depot zijn wel wat rokers, maar die gaan buiten ergens in een hoekje staan, waar niemand last van hen heeft.

Ik rook zelf niet.
Het gaat er om dat er niet op de werkplek gerookt mag worden, in de breedste zin van het woord. Dus ook niet op toiletten of in busjes. Mijn pakkettenchauffeur lust volgens mij ook graag een saffie, want er komt vaak een penetrante asbakkenlucht van mijn pakketjes af.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182326648
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:00 schreef diesnelle het volgende:
Hier werd wel binnen het depot gerookt, wat ik ontzettend smerig vind als je net uit de frisse buitenlucht komt. Maar het depot is geen werkplek (mag niet, daarom mag er ook geen stoel staan) en je bent er ook zo weer weg, als het goed is.
Hoezo is een depot geen werkplek? Het is toch een plek waar gewerkt wordt?
pi_182326706
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 17:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik neem aan dat ze de strijd niet alleen voor zichzelf voert, dus in dat opzicht vind ik het niet raar om te klagen over roken in het herentoilet. Dat is simpelweg niet toegestaan, tenzij ze daar speciale toiletten hebben voor rokers en niet rokers, en dat lijkt me sterk.
Je mag alleen roken op de speciaal daarvoor aangewezen plekken, als ze dan elders ook roken heb je gewoon een gegronde reden om te klagen wat mij betreft.
Rokers zijn junks. Het gedrag wordt bepaald door de nicotinebehoefte.

[ Bericht 1% gewijzigd door blijevis op 05-10-2018 00:28:46 ]
pi_182329316
Gezeur over rokers is aan mij niet besteed. Vind roken onder persoonlijke vrijheid vallen, en was tot een paar jaar geleden zelf een stevige roker. Denk nu inderdaad weleens "wat een stank", maar gun ze hun gewoonte, ook in het depot als het regent of anderszins. Hou niet zo van dat bemoeierige..

Rijstwafel, leuk om te horen dat je gemotiveerd blijft, je verdiend echt een leuk plekje. Ben zelf alleen bezorger en 's nachts werken lijkt me heel erg wennen maar hoop dat het je bevalt. Anders kan je altijd nog wat meer uren bezorgen, de onderbezetting is vermoed ik nu overal een feit. Gezien de wet van vraag en aanbod zullen de salarissen ook wel omhoog schieten :)
pi_182329329
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 17:50 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Hello daar,

Had even niks van mij laten horen. Maar heb inmiddels een gesprek gehad met mijn teamcoach om te kijken wat mogelijk voor mij was binnen postNL en wat beter bij mij past dan postvoorbereider.

Nu ga ik volgende week starten als postsorteerder ipv voorbereider. Ik werk dan 3 nachten ( maandag, dinsdag, woensdag) erg wennen lijkt mij.

En verder wouden ze mij de wijk aanbieden die ik graag wou voor op een zaterdag ( en later eventueel vrijdag erbij). :Y
Kun je echt niet voorbereiden als je dat zou willen? Werktijden zijn beter en het is best leuk als je tenminste in een team met leukere collega's komt. Sorteren heb ik nooit gedaan, omdat ik liever 's nachts slaap en overdag wakker ben.
pi_182329574
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 07:51 schreef Bezorgertje het volgende:
Gezeur over rokers is aan mij niet besteed. Vind roken onder persoonlijke vrijheid vallen, en was tot een paar jaar geleden zelf een stevige roker. Denk nu inderdaad weleens "wat een stank", maar gun ze hun gewoonte, ook in het depot als het regent of anderszins. Hou niet zo van dat bemoeierige..

die persoonlijke vrijheid hebben ze toch ook gewoon? Alleen niet overal. Roken doen ze maar op de daarvoor aangewezen plekken, als het dan regent, tja, tough luck, dan moet je de afweging maken of je nicotineverslaving groter is dan je wens om droog te blijven.
Ik vind dat niet zo zeer bemoeierig, anderen hebben er gewoon last van en die hebben het recht om in een rookvrije omgeving te werken.
pi_182329629
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 07:54 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Kun je echt niet voorbereiden als je dat zou willen? Werktijden zijn beter en het is best leuk als je tenminste in een team met leukere collega's komt. Sorteren heb ik nooit gedaan, omdat ik liever 's nachts slaap en overdag wakker ben.
maar als je niet geschikt bent houdt het al snel op he, de werkdruk bij die nachtdiensten is vele malen lager, dus dat lijkt mij in deze wel een goede optie.
Het klinkt natuurlijk wel wat hard als ze al zo snel zeggen dat je niet geschikt bent, maar over het algemeen kun je zoiets ook gewoon echt wel snel zien, dat zouden ze wat mij betreft juist vaker moeten doen ipv mensen maar wat laten aanmodderen, en dan vervolgens iedere keer klagen dat die mensen zo langzaam zijn.
Volgens mij zijn die nachtdiensten ook best gezellig. Zijn bij ons in de voorbereiding ook aardig wat mensen die juist graag die overstap zouden willen maken.Er zijn alleen niet zoveel vacatures daar. Iedere zaterdag vrij, weinig tot geen werkdruk, toeslag, zo slecht is dat allemaal niet.
De mensen die wel de overstap hebben gemaakt zeggen dat ook eigenlijk allemaal: het is zoveel rustiger, zoveel minder gestress.
pi_182331283
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 08:31 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

maar als je niet geschikt bent houdt het al snel op he, de werkdruk bij die nachtdiensten is vele malen lager, dus dat lijkt mij in deze wel een goede optie.
Het klinkt natuurlijk wel wat hard als ze al zo snel zeggen dat je niet geschikt bent, maar over het algemeen kun je zoiets ook gewoon echt wel snel zien, dat zouden ze wat mij betreft juist vaker moeten doen ipv mensen maar wat laten aanmodderen, en dan vervolgens iedere keer klagen dat die mensen zo langzaam zijn.
Volgens mij zijn die nachtdiensten ook best gezellig. Zijn bij ons in de voorbereiding ook aardig wat mensen die juist graag die overstap zouden willen maken.Er zijn alleen niet zoveel vacatures daar. Iedere zaterdag vrij, weinig tot geen werkdruk, toeslag, zo slecht is dat allemaal niet.
De mensen die wel de overstap hebben gemaakt zeggen dat ook eigenlijk allemaal: het is zoveel rustiger, zoveel minder gestress.
Zonder al die langzame mensen waren er waarschijnlijk ook een stuk minder veranderingen geweest. Ze proberen maar een manier te vinden om binnen minder uren uit te geven. Maar de gemiddelde snelheid van een team wordt alsmaar lager..
pi_182331412
Oke, ik zit hier dus in een kantoorpand van 1 hoog, met op beide verdiepingen links rechts bij de ingang een receptie. Ik zit linksboven achter de receptie.

En de bezorger hier komt structureel achter bij de laad en losruimte. An sich snap ik zijn gedachtegang wel als hij grote pakjes heeft, maar dat heeft ie niet. Gewoon kleine doosjes van de coolblue, kom dat gewoon even lekker door de voordeur brengen...

Klagen of niet?
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:06:16 #105
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_182331913
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 08:31 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

maar als je niet geschikt bent houdt het al snel op he, de werkdruk bij die nachtdiensten is vele malen lager, dus dat lijkt mij in deze wel een goede optie.
Het klinkt natuurlijk wel wat hard als ze al zo snel zeggen dat je niet geschikt bent, maar over het algemeen kun je zoiets ook gewoon echt wel snel zien, dat zouden ze wat mij betreft juist vaker moeten doen ipv mensen maar wat laten aanmodderen, en dan vervolgens iedere keer klagen dat die mensen zo langzaam zijn.
Volgens mij zijn die nachtdiensten ook best gezellig. Zijn bij ons in de voorbereiding ook aardig wat mensen die juist graag die overstap zouden willen maken.Er zijn alleen niet zoveel vacatures daar. Iedere zaterdag vrij, weinig tot geen werkdruk, toeslag, zo slecht is dat allemaal niet.
De mensen die wel de overstap hebben gemaakt zeggen dat ook eigenlijk allemaal: het is zoveel rustiger, zoveel minder gestress.
Je negeert wel de vraag of je goed wordt ingewerkt of niet. Hier was het nog maar zeer de vraag of er goed werd ingewerkt.
pi_182331998
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 11:06 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Je negeert wel de vraag of je goed wordt ingewerkt of niet. Hier was het nog maar zeer de vraag of er goed werd ingewerkt.
nou, dat er bij het inwerken iets niet goed was was op zich wel duidelijk, de houding van de mensen liet nogal te wensen over natuurlijk. Maar tegelijkertijd is het werk natuurlijk wel gewoon heel erg simpel, zeker nu met die codeerregel, er valt verder niet heel veel aan te snappen. Je moet gewoon een bepaalde handigheid hebben. En ja, of dat erin zit is gewoon wel al heel snel te zien, en dan lijkt het me voor alle partijen beter om daar ook gewoon duidelijk over te zijn.
En het lijkt me dan alleen maar goed dat ze zelf komen met een alternatief wat misschien meer passend is.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:11:15 #107
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_182332002
Tanteklara heeft wel gelijk.

Het is de vraag inderdaad of Rijstwafel wel goed ingewerkt werd. De eerste dag ging eigenlijk prima en de tweede dag werd hij/zij afgesnauwd en kreeg de kans niet eens meer.


Maar goed. Ik hoop dat het nachtwerk beter gaat bevallen. Is maar drie nachten en bevalt het niet, dan kan misschien het bezorgwerk uitgebreid worden.
pi_182334838
Ik heb het gevoel dat Postnl de bezorging graag zonder bezorgers zou willen doen. Ze komen hier één week na invoering van de combibundel met een nieuwe pilot. Waarbij ALLE pakjes door een aparte groep op volgorde worden gelegd en vervolgens worden aangeleverd. Dus ook kleine pakjes die makkelijk in de bundel passen. Krijg je dus lekker 4 bundels op zaterdag 8)7
pi_182337012
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 07:51 schreef Bezorgertje het volgende:
Gezeur over rokers is aan mij niet besteed. Vind roken onder persoonlijke vrijheid vallen, en was tot een paar jaar geleden zelf een stevige roker. Denk nu inderdaad weleens "wat een stank", maar gun ze hun gewoonte, ook in het depot als het regent of anderszins. Hou niet zo van dat bemoeierige..

Rijstwafel, leuk om te horen dat je gemotiveerd blijft, je verdiend echt een leuk plekje. Ben zelf alleen bezorger en 's nachts werken lijkt me heel erg wennen maar hoop dat het je bevalt. Anders kan je altijd nog wat meer uren bezorgen, de onderbezetting is vermoed ik nu overal een feit. Gezien de wet van vraag en aanbod zullen de salarissen ook wel omhoog schieten :)
Ik vind het absoluut geen gezeur. Van mij mag iedere roker zich het longemfyseem paffen als hij of zij dat wil, want iedereen is baas over zijn of haar eigen lichaam, maar op het moment dat je mensen ongewenst opzadelt met die kankerverwekkende dampen wordt het een ander verhaal. Dat is namelijk het probleem. Dat je ziekmakende stoffen in andermans gezicht blaast. Niet dat het stinkt. Ik ga ook niet uitgebreid met draaiende motor met mijn brommer in het depot staan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182341831
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 11:11 schreef Globetrottertje het volgende:
Tanteklara heeft wel gelijk.

Het is de vraag inderdaad of Rijstwafel wel goed ingewerkt werd. De eerste dag ging eigenlijk prima en de tweede dag werd hij/zij afgesnauwd en kreeg de kans niet eens meer.


Maar goed. Ik hoop dat het nachtwerk beter gaat bevallen. Is maar drie nachten en bevalt het niet, dan kan misschien het bezorgwerk uitgebreid worden.
Ja, precies zo denk ik er nu ook over. Mocht het sorteren niks worden dan ga ik het bezorgen uitbreiden. Het komt wel goed. :Y
pi_182354532
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:00 schreef Rijstwafel77 het volgende:

[..]

Ja, precies zo denk ik er nu ook over. Mocht het sorteren niks worden dan ga ik het bezorgen uitbreiden. Het komt wel goed. :Y
Succes, mooi dat je nog een kans krijgt! Je bent nu een ervaring rijker (/armer).... geef bij het inwerken maar aan als het jou te snel gaat, je begeleider kan dat ook niet weten, of walst er door eigen tijdsdruk misschien overheen. Beter een dagje langer of langzamer inwerken dan al die investering voor niets (althans, zo zou het moeten zijn).
pi_182357508
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:17 schreef VixenFromHell het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)e-werkplek~a78ce622/

Hoe ervaren mensen dat hier, roken op de werkplek? Hoe de situatie bij ons binnen is weet ik niet, maar op het depot zijn wel een paar rokers. Die roken niet IN het depot, maar wel er om heen. Niet dat ik daar nou zoveel last van heb ;)
Hier roken we gewoon binnen (depot), niemand die er iets van zegt.

Nog maar weinig mensen hier om de 24e extra te gaan lopen, misschien hebben ze nog ergens 500 man die zin hebben
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182359257
Deze kwam ik tegen in de OR chat:
Deze postbode kan alleen rondkomen met hulp van zijn ouders

En:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182363946
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:41 schreef Rafierafie het volgende:
Het is opeens erg stil bij de #tegenbeweging... Zijn ze gestopt met bewegen?
Wanneer ga je weer staken Rafie? Laat mij even weten welk depot dan loop ik met plezier je wijken weg #tegenbeweging
pi_182367000
Afgelopen week 2 wijken gelopen binnen het depot die ik nog niet eerder gelopen hen.
1 wijk kende ik al wel omdat ik die al eerder voor Sandd gelopen had, dus ik dacht dat is een makkie.
Het was ook maar goed dat ik hem kende, wat was deze wijk raar in elkaar gezet kris kras fietste je door de wijk heen.
Het was ook niet zo dat het slecht gezet want bij navraag bij collega's was dit normaal bij deze wijk.

Gisteren liep ik dan voor het eerst een centrumwijk, ook daar ontbrak de logica, smal straatje met aan beide kanten panden maar dan toch eerst de hele oneven kant laten lopen en dan de even kant, kost enorm veel tijd met een zwaar beladen fiets met HAH.
pi_182367349
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:18 schreef Bottendaal het volgende:
Afgelopen week 2 wijken gelopen binnen het depot die ik nog niet eerder gelopen hen.
1 wijk kende ik al wel omdat ik die al eerder voor Sandd gelopen had, dus ik dacht dat is een makkie.
Het was ook maar goed dat ik hem kende, wat was deze wijk raar in elkaar gezet kris kras fietste je door de wijk heen.
Het was ook niet zo dat het slecht gezet want bij navraag bij collega's was dit normaal bij deze wijk.

Gisteren liep ik dan voor het eerst een centrumwijk, ook daar ontbrak de logica, smal straatje met aan beide kanten panden maar dan toch eerst de hele oneven kant laten lopen en dan de even kant, kost enorm veel tijd met een zwaar beladen fiets met HAH.
je zet je fiets toch gewoon aan het begin, pakt de bundel en loopt heen en dan terug?
pi_182367400
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:39 schreef liedetector het volgende:

[..]

je zet je fiets toch gewoon aan het begin, pakt de bundel en loopt heen en dan terug?
Goed idee als je eerst de hele oneven kant moet doen en dan de even kant. Dan kun je een volle tas met post en een met huis aan huis door de hele straat achter je aan slepen :P
pi_182367428
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:42 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Goed idee als je eerst de hele oneven kant moet doen en dan de even kant. Dan kun je een volle tas met post en een met huis aan huis door de hele straat achter je aan slepen :P
hangt van de straat af... bij centrum denk ik niet te lange straten en kom je weer bij je fiets uit
pi_182367444
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:39 schreef liedetector het volgende:

[..]

je zet je fiets toch gewoon aan het begin, pakt de bundel en loopt heen en dan terug?
Daar is de straat wat te lang voor, dan ben ik een behoorlijke tijd mijn fiets uit het oog
pi_182376254
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 13:52 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik heb het gevoel dat Postnl de bezorging graag zonder bezorgers zou willen doen. Ze komen hier één week na invoering van de combibundel met een nieuwe pilot. Waarbij ALLE pakjes door een aparte groep op volgorde worden gelegd en vervolgens worden aangeleverd. Dus ook kleine pakjes die makkelijk in de bundel passen. Krijg je dus lekker 4 bundels op zaterdag 8)7
Wie verzint zoiets dan weer?? Het mag gewoon helemaal niet. Pakjes dunner dan 1,5 cm moeten in de bundel.
pi_182379916
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 06:35 schreef Nazareth het volgende:

[..]

Wanneer ga je weer staken Rafie? Laat mij even weten welk depot dan loop ik met plezier je wijken weg #tegenbeweging
Wanneer ga ik weer staken? Niet.
Als je wat beter had meegelezen hier, had je geweten dat ik het nut van staken in dit geval niet inzie en dat ik vind dat de FNV achter de feiten aanloopt.
Tegelijkertijd vind ik #tegenbeweging een belachelijk fenomeen.

Ik begrijp sowieso je reactie niet zo goed. Ik constateerde slechts dat het na een periode waarin er zeer regelmatig werd gepost op die Facebookpagina, het nu al meer dan een week doodstil is. En de zin "zijn ze gestopt met bewegen" is een verwijzing naar de naam, aangezien ze tegen beweging zijn. Snappie?
Maar je bent altijd welkom om mijn wijken weg te lopen hoor.
En aangezien dit je eerste post was: welkom! :W
pi_182384713
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:46 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Daar is de straat wat te lang voor, dan ben ik een behoorlijke tijd mijn fiets uit het oog
Dan zet je je fiets in het midden van de straat en loop je 2 rondjes. Ik denk dat dat aanzienlijk sneller gaat dan je fiets van deur naar deur meenemen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 8 oktober 2018 @ 09:28:45 #123
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_182384962
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:18 schreef Bottendaal het volgende:
Afgelopen week 2 wijken gelopen binnen het depot die ik nog niet eerder gelopen hen.
1 wijk kende ik al wel omdat ik die al eerder voor Sandd gelopen had, dus ik dacht dat is een makkie.
Het was ook maar goed dat ik hem kende, wat was deze wijk raar in elkaar gezet kris kras fietste je door de wijk heen.
Het was ook niet zo dat het slecht gezet want bij navraag bij collega's was dit normaal bij deze wijk.
Je moet het even navragen bij de 'vaste' postbezorger wat daar de achterliggende gedachte van is. Hier worden de wijken meer ingericht op de daldag dan op piekdagen.

We hebben hier heel veel gedonder gehad met postbezorgers die het met hun drie maanden ervaring beter dachten te weten dan de ervaren postbode die de wijk heeft ingericht, dus dat kan ook het probleem zijn.
quote:
Gisteren liep ik dan voor het eerst een centrumwijk, ook daar ontbrak de logica, smal straatje met aan beide kanten panden maar dan toch eerst de hele oneven kant laten lopen en dan de even kant, kost enorm veel tijd met een zwaar beladen fiets met HAH.
Meestal loop je in het centrum een rondje ipv vanaf de fiets te werken. Dwz, als je door het winkelend publiek moet laveren. Zelf loop ik liever rond dan dat ik met de fiets van bus naar bus peddel. De meeste wijken hier worden op die manier ingericht en eigenlijk alleen de auto- en brommerdiensten zigzaggen over de weg (afhankelijk van de weg).

Het kan ook met de voorbereiding te maken hebben, maar als er met de codeerregel gewerkt wordt, is er geen probleem meer om de even en oneven kant door elkaar te vlechten.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_182385410
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:46 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Daar is de straat wat te lang voor, dan ben ik een behoorlijke tijd mijn fiets uit het oog
Ik neem daar op een piekdag ook mijn fiets mee, zeker zaterdags. Tenminste neem aan dat je het over de 6511L hebt. Duurt wel lang op die manier, maar zie zo snel geen betere methode daar (veel pakjes etc).
Op een daldag laat ik mijn fiets op het eerste plekje staan en loop wel het hele stuk.

Die stationsroute went wel heel snel hoor Bottendaal. Juist leuke variatie van fietsen en lopen, en er staat plenty tijd voor ;)
pi_182385678
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:23 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

Wie verzint zoiets dan weer?? Het mag gewoon helemaal niet. Pakjes dunner dan 1,5 cm moeten in de bundel.
Ik denk dat ze geen machine hebben die die pakjes goed kan sorteren. Dan is het vast een proef voor als je een machine gesorteerde bundel grote, en een machine gesorteerde bundel kleine post gaat krijgen.

Met die combibundel heb ik ook geen idee wat er nu met die machine is gebeurd die alles kan sorteren.
pi_182386100
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:10 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze geen machine hebben die die pakjes goed kan sorteren. Dan is het vast een proef voor als je een machine gesorteerde bundel grote, en een machine gesorteerde bundel kleine post gaat krijgen.

Met die combibundel heb ik ook geen idee wat er nu met die machine is gebeurd die alles kan sorteren.
Ik geloof dat die machine die alles kon sorteren te weinig capaciteit had voor de huidige posthoeveelheid. Ze zouden er dan nog een aantal moeten bijkopen, en dat was te duur.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182386391
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:55 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Ik neem daar op een piekdag ook mijn fiets mee, zeker zaterdags. Tenminste neem aan dat je het over de 6511L hebt. Duurt wel lang op die manier, maar zie zo snel geen betere methode daar (veel pakjes etc).
Op een daldag laat ik mijn fiets op het eerste plekje staan en loop wel het hele stuk.

Die stationsroute went wel heel snel hoor Bottendaal. Juist leuke variatie van fietsen en lopen, en er staat plenty tijd voor ;)
Klopt het is de 6511L, de stationsroute was even vreemd omdat ik hem bij Sandd totaal anders liep, waarschijnlijk als ik hem nu voor de 2e keer loop gaat het gemakkelijker en er staat inderdaad een ruime tijd voor
pi_182386442
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan zet je je fiets in het midden van de straat en loop je 2 rondjes. Ik denk dat dat aanzienlijk sneller gaat dan je fiets van deur naar deur meenemen.
Ja waarschijnlijk wel, maar ik liep de wijk voor het eerst dus geen idee hoe die gezet was
  maandag 8 oktober 2018 @ 16:48:33 #129
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_182393841
Ik las net op facebook dat de PCL agenda's week 48 komen.
pi_182393942
Hm, ik verwacht dan al wel drukte met sint pakjes.. niet handig.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 8 oktober 2018 @ 16:54:57 #131
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_182393972
En op de donderdag waarschijnlijk een dikke Kerstgids van Appie.

Ik ga geen extra wijken aannemen die week.
pi_182394060
Gaan we optimaal gebruik maken van het 5 bundel systeem die week :P
pi_182394288
In dat geval zal ik er zelfs minder moeten doen, zit nu al aan mijn max
pi_182395147
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 16:59 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Gaan we optimaal gebruik maken van het 5 bundel systeem die week :P
Maar het is geen sorteren op straat. De bundels liggen op volgorde hoor!
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:58:33 #135
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_182395203
Klopt. Het is pakken uit vijf bundels. :o
pi_182395512
quote:
12s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:56 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Maar het is geen sorteren op straat. De bundels liggen op volgorde hoor!
En als je echt superveel geluk hebt, liggen ze allemaal op dezelfde volgorde ook!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182396477
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En als je echt superveel geluk hebt, liggen ze allemaal op dezelfde volgorde ook!
Gaat echt een succes worden :{ Al die grapjassen ook die bundels splitsen midden in een adres 8)7
  maandag 8 oktober 2018 @ 22:44:08 #139
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_182401746
Rijd wel eens avondroutes voor de pakketdienst van PostNL, soms heb je echt van die mensen .. :') Een mevrouw ging vandaag een dikke klacht indienen omdat ik de gedemonteerde afzuigkap die ze in haar tuin had gegooid niet mee wilde nemen. _O-
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_182405558
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 22:44 schreef Amoeba het volgende:
Rijd wel eens avondroutes voor de pakketdienst van PostNL, soms heb je echt van die mensen .. :') Een mevrouw ging vandaag een dikke klacht indienen omdat ik de gedemonteerde afzuigkap die ze in haar tuin had gegooid niet mee wilde nemen. _O-
sommige denken dat ze alles zijn
pi_182419585
Vandaag is Wereld Post Dag... nog iets van gemerkt?
pi_182419672
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:49 schreef diesnelle het volgende:
Vandaag is Wereld Post Dag... nog iets van gemerkt?
ik heb daar in al mijn jaren bij de post nog nooit wat van gemerkt, en dit jaar was geen uitzondering.
pi_182421164
Niemand hier problemen gehad vandaag met de kinderpostzegelpakjes? Ik had continu ruzie met die in plastic verpakte gevallen. Blijkbaar was dat een vervelend ingepakte boodschappentas.

Ze zijn ook nog steeds op zoek naar modellen voor reclames. Je krijgt er zelfs voor betaald. De opnames worden gerekend als werktijd.
Helaas ben ik niet aantrekkelijk genoeg. Ik zou graag het gezicht van PostNL worden. ;)
pi_182422121
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 22:08 schreef Rafierafie het volgende:
Niemand hier problemen gehad vandaag met de kinderpostzegelpakjes? Ik had continu ruzie met die in plastic verpakte gevallen. Blijkbaar was dat een vervelend ingepakte boodschappentas.

Ze zijn ook nog steeds op zoek naar modellen voor reclames. Je krijgt er zelfs voor betaald. De opnames worden gerekend als werktijd.
Helaas ben ik niet aantrekkelijk genoeg. Ik zou graag het gezicht van PostNL worden. ;)
Voor 10 euro per uur mag PostNL ook niet teveel eisen stellen aan het uiterlijk van de modellen. Als je al je tanden nog hebt ben je al door de ballotage.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182429766
Voor wie nog steeds last heeft met de pincode, zet bij het opnieuw downloaden van de app de optie "Automatisch herstellen" (Instellingen>Back-up maken en resetten) uit.
pi_182430889
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:52 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb daar in al mijn jaren bij de post nog nooit wat van gemerkt, en dit jaar was geen uitzondering.
Ik las dat de BvPP een taart aanbood (aan de directie van Sandd en PostnL), om fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden en duurzame werkgelegenheid nog eens onder de aandacht te brengen. Op sommige depots mocht het postpersoneel meesmikkelen ;)
pi_182436837
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 13:19 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ik las dat de BvPP een taart aanbood (aan de directie van Sandd en PostnL), om fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden en duurzame werkgelegenheid nog eens onder de aandacht te brengen. Op sommige depots mocht het postpersoneel meesmikkelen ;)
https://www.bvpp.nl/index(...)st-van-postpersoneel
pi_182442131
quote:
Omdat jullie zo slcecht met het personeel omgaan, krijgen jullie een taart. Wat is hier logisch aan?
De meeste reacties onder het facebookbericht hierover zijn iets als "maar ik heb helemaal geen taart gehad". :')
pi_182442589
Toch een beetje alsof Amnesty International op Internationale Mensenrechtendag taarten gaat aanbieden aan Erdogan en Poetin.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 11 oktober 2018 @ 05:25:27 #150
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_182444938
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:22 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Voor wie nog steeds last heeft met de pincode, zet bij het opnieuw downloaden van de app de optie "Automatisch herstellen" (Instellingen>Back-up maken en resetten) uit.
Nou, hè hè...

Waarom zeggen die klootviolen dat zelf dan niet? :N
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_182445132
Ik had de indruk dat die meneer van de IT die ik vorige week aan de lijn had toen mijn app helemaal niet meer opstartte, na een Android update, net zoveel wist als ik.

Uiteindelijk heb ik het probleem zelf op kunnen (moeten) lossen

:@
pi_182445591
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 05:25 schreef Bebop het volgende:
Waarom zeggen die klootviolen dat zelf dan niet? :N
Je verwachtingen zijn te hoog.

Ik vond deze tip bij een van de recensies in de play store, dus je weet dat die ook niet worden gelezen.
pi_182447583
Ik ben overigens uit dat postvest fb groepje gestapt. En uit die paar andere ook. Al dat geneuzel en die foto van die Postvestgroep deed me :r En toen kwam die tegenbeweging.. |:(

Ik begon bepaalde neigingen te krijgen als ik die "blije foto" zag. Iets met een vuist. >:)
pi_182460223
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Voor 10 euro per uur mag PostNL ook niet teveel eisen stellen aan het uiterlijk van de modellen. Als je al je tanden nog hebt ben je al door de ballotage.
Dat blijkt uit een reactie onder het artikel. Je hoeft er slechts representatief en verzorgd uit te zien. Inzet en enthousiasme is schijnbaar belangrijker.
Dus kam door je haar, je twee overgebleven tanden poetsen en doen alsof je het naar je zin hebt.
Ik ben zeer benieuwd naar de volgende tv-reclame. _O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 oktober 2018 @ 21:41:30 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182460704
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:28 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dat blijkt uit een reactie onder het artikel. Je hoeft er slechts representatief en verzorgd uit te zien. Inzet en enthousiasme is schijnbaar belangrijker.
Dus kam door je haar, je twee overgebleven tanden poetsen en doen alsof je het naar je zin hebt.
Ik ben zeer benieuwd naar de volgende tv-reclame. _O-
De slogan is al bekend:

Gratis fit worden? Kies voor PostNL

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 11-10-2018 23:53:31 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182464220
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:28 schreef Rafierafie het volgende:

Dus kam door je haar, je twee overgebleven tanden poetsen en doen alsof je het naar je zin hebt.
Ik ben zeer benieuwd naar de volgende tv-reclame. _O-
Zal na een tijdje postvestgebruik ook niet meevallen om nog echte bezorgers met voortanden te vinden ;)
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:57:50 #157
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_182473755
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De slogan is al bekend:

Gratis fit worden? Kies voor PostNL
Moet zeggen dat postnl me wel veel heeft geholpen bij een zware knieblessure
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_182474559
Ik moet zeggen dat mijn weerstand veel beter is geworden en mijn conditie ook.
pi_182474678
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 15:57 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Moet zeggen dat postnl me wel veel heeft geholpen bij een zware knieblessure
Bij mij heeft PostNL juist menig blessure veroorzaakt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182475263
Bij mij ook, een gekneusde rib paar weken geleden
pi_182477907
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik geloof dat die machine die alles kon sorteren te weinig capaciteit had voor de huidige posthoeveelheid. Ze zouden er dan nog een aantal moeten bijkopen, en dat was te duur.
Ik heb ook de indruk dat die supersorteermachines niet zo goed overweg kunnen met handgeschreven adressen.
pi_182478148
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:09 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Hier roken we gewoon binnen (depot), niemand die er iets van zegt.
Waarom zegt niemand er iets van?
Zijn de rokers zodanig in de meerderheid dat de mensen die er last van hebben hun mond niet open durven doen?
Ondanks dat de werkplek rookvrij hoort te zijn?
Of zijn er alleen maar rokers in jullie depot?
In dat geval is er natuurlijk geen probleem. Nicotinejunks gezellig onder elkaar en paffen maar.

[ Bericht 2% gewijzigd door blijevis op 12-10-2018 20:30:05 ]
pi_182479385
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 20:06 schreef blijevis het volgende:

[..]

Ik heb ook de indruk dat die supersorteermachines niet zo goed overweg kunnen met handgeschreven adressen.
En ook niet met post die te dik, te dun, te glad of te stroef is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182485265
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:22 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Voor wie nog steeds last heeft met de pincode, zet bij het opnieuw downloaden van de app de optie "Automatisch herstellen" (Instellingen>Back-up maken en resetten) uit.
Kijk, dit zijn nou eens tips!

quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 05:25 schreef Bebop het volgende:

[..]

Nou, hè hè...

Waarom zeggen die klootviolen dat zelf dan niet? :N
Omdat ze niks testen _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 20:20 schreef blijevis het volgende:

[..]

Waarom zegt niemand er iets van?
Zijn de rokers zodanig in de meerderheid dat de mensen die er last van hebben hun mond niet open durven doen?
Ondanks dat de werkplek rookvrij hoort te zijn?
Of zijn er alleen maar rokers in jullie depot?
In dat geval is er natuurlijk geen probleem. Nicotinejunks gezellig onder elkaar en paffen maar.
Nee de ene helft rookt wel en de andere niet. Misschien vinden ze het gewoon niet erg? Of zijn ze niet van het zeiken
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182485989
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 20:20 schreef blijevis het volgende:

[..]

Waarom zegt niemand er iets van?
Zijn de rokers zodanig in de meerderheid dat de mensen die er last van hebben hun mond niet open durven doen?
Ondanks dat de werkplek rookvrij hoort te zijn?
Of zijn er alleen maar rokers in jullie depot?
In dat geval is er natuurlijk geen probleem. Nicotinejunks gezellig onder elkaar en paffen maar.
omdat er wat van zeggen schijnbaar niet zo wordt gewaardeerd...
pi_182486176
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 07:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

omdat er wat van zeggen schijnbaar niet zo wordt gewaardeerd...
Of wat hierboven staat, mensen die het gewoon niet erg vinden. Niet iedereen laat zich problemen met "junks" aanpraten.
pi_182487228
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:28 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dat blijkt uit een reactie onder het artikel. Je hoeft er slechts representatief en verzorgd uit te zien. Inzet en enthousiasme is schijnbaar belangrijker.
Dus kam door je haar, je twee overgebleven tanden poetsen en doen alsof je het naar je zin hebt.
Ik ben zeer benieuwd naar de volgende tv-reclame. _O-
Dus... we gaan jou binnenkort op tv zien, @Rafierafie? Ik verheug me er nu al op! :Y
pi_182487267
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 06:59 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had de indruk dat die meneer van de IT die ik vorige week aan de lijn had toen mijn app helemaal niet meer opstartte, na een Android update, net zoveel wist als ik.

Uiteindelijk heb ik het probleem zelf op kunnen (moeten) lossen

:@
Dat gevoel heb ik al heel vaak gehad, dat ik meer verstand van zaken had dan degene die ik aan de lijn had. Bijna elke keer als ik belde.
Maar als ik online meld en ze vragen gaan stellen die ik in mijn melding al beantwoord had... Dan lees je gewoon niet goed of je kunt alleen standaard scriptjes afdraaien.
pi_182494254
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:03 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Kijk, dit zijn nou eens tips!

[..]

Omdat ze niks testen _O-

[..]

Nee de ene helft rookt wel en de andere niet. Misschien vinden ze het gewoon niet erg? Of zijn ze niet van het zeiken
Toch aardig dat jij het zeiken vindt wanneer andere mensen geen zin hebben andermans kankerverwekkende dampen in te ademen. Dan ben je of ongelooflijk dom of enorm asociaal. Of allebei. En je hebt ook nog eens schijt aan de regels, want roken op de depots is uitdrukkelijk verboden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182494299
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:18 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Of wat hierboven staat, mensen die het gewoon niet erg vinden. Niet iedereen laat zich problemen met "junks" aanpraten.
Het inademen van andermans tabaksrook is aantoonbaar buitengewoon ongezond. Dat heeft niks met aanpraten te maken, dat is wetenschappelijk bewezen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182545534
Heeft iedereen het loodje gelegd door de rook? ;)
Wat een stilte hier opeens.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:57 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

Dus... we gaan jou binnenkort op tv zien, @Rafierafie? Ik verheug me er nu al op! :Y
En het gezicht van PostNL worden? Ik krijg al jeuk bij de gedachte.
pi_182546045
Wij kunnen bij ons nu ook op lopen "bieden."

Hopelijk worden we dan iets minder telefonisch lastig gevallen.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:19:18 #173
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_182553927
Hier kun je ook bieden. Stond maar 1 wijk open en zaterdag 3. Valt nogal mee dus.

Heb 3 weken vrij gehad. Als welkom terug kado kreeg ik een 1,25 uur aan overwerk. Veroorzaakt door 20 scanpakketjes en 4 tassen met kinderpostzegeltroep
Ik geloof dat ik alweer toe ben aan vakantie.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182559497
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:19 schreef V__L_N het volgende:
Hier kun je ook bieden. Stond maar 1 wijk open en zaterdag 3. Valt nogal mee dus.

Heb 3 weken vrij gehad. Als welkom terug kado kreeg ik een 1,25 uur aan overwerk. Veroorzaakt door 20 scanpakketjes en 4 tassen met kinderpostzegeltroep
Ik geloof dat ik alweer toe ben aan vakantie.
Ik had dat spul van de kinderpostzegels niet verwacht aangezien ik vorige week dinsdag al behoorlijk wat daarvan heb bezorgd. Daarnaast hadden we hier de grote bult kampioenen. -O-
Leuk altijd als je vakantiegevoel na een dagje werk direct verdwenen is.
pi_182560104
Aanstaande bruid wacht al weken op bruidsjurk en doet noodoproep aan PostNL

Beetje een vreemd verhaal. Meestal weet je ruim van tevoren wanneer de grote dag is. Als je dan een jurk vanuit het buitenland laat komen, zorg je er toch voor dat deze net zo ruim van tevoren besteld is? Als spullen eerst ingeklaard moeten worden, moet je rekening houden met een lange overkomstduur.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:58:34 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182560225
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:54 schreef Rafierafie het volgende:
Aanstaande bruid wacht al weken op bruidsjurk en doet noodoproep aan PostNL

Beetje een vreemd verhaal. Meestal weet je ruim van tevoren wanneer de grote dag is. Als je dan een jurk vanuit het buitenland laat komen, zorg je er toch voor dat deze net zo ruim van tevoren besteld is? Als spullen eerst ingeklaard moeten worden, moet je rekening houden met een lange overkomstduur.
mja, dit leek wel wat langer geduurd te hebben dan normaal. Gelukkig is het goed gekomen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182564625
Ik haalde mijn trouwjurk gewoon in de bruidswinkel. Door de winkel laten verstellen en die was ruim voor de datum klaar. Hoefde alleen maar opgehaald te worden.

Zoiets zou ik toch echt niet uit China of waar dan ook bestellen. Stel dat het pakket kwijtraakt of lang bij de douane ligt. Of stel dat het niet staat of past? (Chinese te kleine maat?)

Bruidswinkels laten natuurlijk ook wel jurken uit het buitenland komen, maar dan ligt de verantwoordelijkheid bij de winkel als er iets mis gaat.
pi_182565635
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 17:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Toch aardig dat jij het zeiken vindt wanneer andere mensen geen zin hebben andermans kankerverwekkende dampen in te ademen. Dan ben je of ongelooflijk dom of enorm asociaal. Of allebei. En je hebt ook nog eens schijt aan de regels, want roken op de depots is uitdrukkelijk verboden.
tering, zit er zand in je kutje :')?

Er staat nergens dat ik het zeiken vind he, als er mensen zijn die vragen of wij buiten gaan staan doen we dat gewoon.
Maar dat is niet eens aan de orde, en zelfs de TC ziet dat wij roken daar. Geen enkel commentaar

Vind het wel erg dat jij er zo'n last van hebt, maar de titel onder je username zegt eigenlijk al genoeg
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182566693
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:43 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

tering, zit er zand in je kutje :')?

Er staat nergens dat ik het zeiken vind he, als er mensen zijn die vragen of wij buiten gaan staan doen we dat gewoon.
Maar dat is niet eens aan de orde, en zelfs de TC ziet dat wij roken daar. Geen enkel commentaar

Vind het wel erg dat jij er zo'n last van hebt, maar de titel onder je username zegt eigenlijk al genoeg
Binnen roken is bijna nergens meer toegestaan, maar het is nog maar de vraag of dit in een depot (garagebox) ook het geval is. Zolang de regels niet duidelijk zijn of ergens verstopt staan in kleine lettertjes onderin een la, is het niet gek dat mensen binnen roken. Nou worden regels pas goed gecommuniceerd als er een kalf verdronken is. Hoeft maar één malloot een brandende peuk in een papierbak te gooien of er komen overal bordjes.

Is er wel een duidelijke afspraak (weet ik dus niet), dan vind ik het onder het kopje asociaal vallen als je het toch doet, óók als niemand er last van heeft of niemand er wat van zegt. Net als afval dumpen of voordringen ('ja maar niemand zegt er iets van').
pi_182570063
De salarisstrook staat er weer op!

We hebben bij ons wel een paar rokers. Eentje rookt zelfs kleine sigaartjes, maar iedereen gaat gelukkig buiten staan.

Eentje een keer niet en daar zei iemand iets van. Was geen probleem. Sindsdien staat hij buiten en regent het, dan rookt hij niet.

[ Bericht 41% gewijzigd door Globetrottertje op 17-10-2018 13:55:49 ]
pi_182573209
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:35 schreef Globetrottertje het volgende:
De salarisstrook staat er weer op!

Ja lekker zuur. Ze zouden wat plusuren omzetten in verlof en dat is niet gebeurd :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182573410
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:51 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Binnen roken is bijna nergens meer toegestaan, maar het is nog maar de vraag of dit in een depot (garagebox) ook het geval is. Zolang de regels niet duidelijk zijn of ergens verstopt staan in kleine lettertjes onderin een la, is het niet gek dat mensen binnen roken. Nou worden regels pas goed gecommuniceerd als er een kalf verdronken is. Hoeft maar één malloot een brandende peuk in een papierbak te gooien of er komen overal bordjes.

Is er wel een duidelijke afspraak (weet ik dus niet), dan vind ik het onder het kopje asociaal vallen als je het toch doet, óók als niemand er last van heeft of niemand er wat van zegt. Net als afval dumpen of voordringen ('ja maar niemand zegt er iets van').
als er een dak op zit, is het een ruimte en in een ruimte waarin gewerkt wordt, mag je niet roken.

Een depot is een werkruimte, dus daar mag je niet roken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182573766
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:43 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

tering, zit er zand in je kutje :')?

Er staat nergens dat ik het zeiken vind he, als er mensen zijn die vragen of wij buiten gaan staan doen we dat gewoon.
Maar dat is niet eens aan de orde, en zelfs de TC ziet dat wij roken daar. Geen enkel commentaar

Vind het wel erg dat jij er zo'n last van hebt, maar de titel onder je username zegt eigenlijk al genoeg
Op de vraag van blijevis waarom niemand er wat van zegt dat er op het depot gerookt wordt antwoordde jij: "Misschien zijn ze niet zo van het zeiken". Met andere woorden, als mensen er iets van zeggen dat er op het depot gerookt wordt, dan vind jij dat zeiken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182573846
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:51 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Binnen roken is bijna nergens meer toegestaan, maar het is nog maar de vraag of dit in een depot (garagebox) ook het geval is. Zolang de regels niet duidelijk zijn of ergens verstopt staan in kleine lettertjes onderin een la, is het niet gek dat mensen binnen roken. Nou worden regels pas goed gecommuniceerd als er een kalf verdronken is. Hoeft maar één malloot een brandende peuk in een papierbak te gooien of er komen overal bordjes.

Is er wel een duidelijke afspraak (weet ik dus niet), dan vind ik het onder het kopje asociaal vallen als je het toch doet, óók als niemand er last van heeft of niemand er wat van zegt. Net als afval dumpen of voordringen ('ja maar niemand zegt er iets van').
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons hangen op elk depot lijsten met regels waaraan je je dient te houden, en daar staat ook bij dat er op het depot niet gerookt mag worden, en dat je geen peuken op straat mag gooien.

Eigenlijk van de zotte dat dergelijke regels zwart op wit gezet moeten worden, maar zolang er nog mensen zijn die niet uit zichzelf kunnen bedenken dat anderen mogelijk overlast van hun acties kunnen ondervinden, is het helaas toch nodig.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182573997
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:35 schreef Globetrottertje het volgende:
De salarisstrook staat er weer op!

We hebben bij ons wel een paar rokers. Eentje rookt zelfs kleine sigaartjes, maar iedereen gaat gelukkig buiten staan.

Eentje een keer niet en daar zei iemand iets van. Was geen probleem. Sindsdien staat hij buiten en regent het, dan rookt hij niet.
Ik zit me af te vragen hoe ik dat nu kan inzien. Mijn werk is al afgesloten...
pi_182574815
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons hangen op elk depot lijsten met regels waaraan je je dient te houden, en daar staat ook bij dat er op het depot niet gerookt mag worden, en dat je geen peuken op straat mag gooien.

Eigenlijk van de zotte dat dergelijke regels zwart op wit gezet moeten worden, maar zolang er nog mensen zijn die niet uit zichzelf kunnen bedenken dat anderen mogelijk overlast van hun acties kunnen ondervinden, is het helaas toch nodig.
Erg dat het nodig is, maar als er regels hangen kan je in elk geval iemand erop aanspreken, zo ook met lege tassen, elastieken en zelfs afval lukraak neerpleuren (ruimt de depotverantwoordelijke wel op).
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 oktober 2018 @ 18:08:47 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182575424
quote:
11s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 16:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zit me af te vragen hoe ik dat nu kan inzien. Mijn werk is al afgesloten...
HRM bellen. Sturen ze de strook wel op. Heb ik vorige maand ook gedaan toen ze mij vergeten waren. Kreeg geen strook meer (was toen al uit dienst)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182577807
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 18:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

HRM bellen. Sturen ze de strook wel op. Heb ik vorige maand ook gedaan toen ze mij vergeten waren. Kreeg geen strook meer (was toen al uit dienst)
Toevallig een nr?
pi_182577816
Ook pensioen even afkopen. Die 450 euro per jaar is ook de moeite niet om aan te houden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 oktober 2018 @ 20:12:32 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182577959
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 20:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

Toevallig een nr?
zie dm
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182578988
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 20:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zie dm
Thanks
pi_182579095
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 16:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op de vraag van blijevis waarom niemand er wat van zegt dat er op het depot gerookt wordt antwoordde jij: "Misschien zijn ze niet zo van het zeiken". Met andere woorden, als mensen er iets van zeggen dat er op het depot gerookt wordt, dan vind jij dat zeiken.
Lees het nog eens.

Maar weet je, je hebt helemaal gelijk joh
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182579361
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 02:03 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Nee de ene helft rookt wel en de andere niet. Misschien vinden ze het gewoon niet erg? Of zijn ze niet van het zeiken
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 21:11 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Lees het nog eens.

Maar weet je, je hebt helemaal gelijk joh
Verrek, je hebt gelijk. Ik heb het nog eens gelezen, en plotseling staat er iets compleet anders. Hoe is het mogelijk. Ik sta perplex!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182594427
Volgende week de combibundel hier. Dus ik eens op het rooster kijken voor de geweldige nieuwe tijden. Op een piekdag 2 extra minuten en op een daldag 1 minuut extra 8)7 Zo kan ik op papier ook bezuinigen ja. Alleen dat vest aantrekken en je bent je die extra tijd al kwijt.
pi_182594505
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 17:39 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Volgende week de combibundel hier. Dus ik eens op het rooster kijken voor de geweldige nieuwe tijden. Op een piekdag 2 extra minuten en op een daldag 1 minuut extra 8)7 Zo kan ik op papier ook bezuinigen ja. Alleen dat vest aantrekken en je bent je die extra tijd al kwijt.
Hoe verzinnen ze het. -O-
pi_182594726
Hier vanaf volgende week ook combibundel plus de inhuizing van een andere vestiging. Alleen wil het personeel van die andere vestiging voor het grootste gedeelte niet mee, dus hebben we iets van 50 man tekort in de voorbereiding. Tel daar bij op dat het ook nog eens herfstvakantie is en dan kunnen we er dus wel vanuit gaan dat het een groot succes gaat worden.
pi_182594960
Ik even blij met mijn kantoorbaan :P
pi_182595581
En volgende week donderdag hebben we ook nog landelijk hah van de Postcodekloterij. De helft van alle wijken in het hele land heeft de hah.

Ik meen gelezen te hebben dat het om een winkalender gaat. Kan het niet meer in het bericht terugvinden. Eta: het staat bij de aankondiging van het bericht.

Ik heb er per wijk wel 3 minuten bijgekregen bovenop de normale piekdag basistijd!

Veel sterkte met de combibundel en voorschutloopbuidel er ook nog bij! :o

[ Bericht 4% gewijzigd door Globetrottertje op 18-10-2018 18:54:37 ]
pi_182597376
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 21:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

[..]

Verrek, je hebt gelijk. Ik heb het nog eens gelezen, en plotseling staat er iets compleet anders. Hoe is het mogelijk. Ik sta perplex!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maak je niet zo druk, loop je wijkjes
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182598386
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 18:47 schreef Globetrottertje het volgende:

Ik heb er per wijk wel 3 minuten bijgekregen bovenop de normale piekdag basistijd!
Poehee, kun je er misschien wat eerder uit ;) Maar er volgt vast nog bericht: vergeet niet te minnen.
pi_182598560
Ik heb op donderdag geen extra tijd gekregen. Ik hoop dat dat betekent dat ik dan geen hah heb in mijn wijk...
Ik vind dat de goede doelen loterijen de laatste tijd heel erg aan het spammen zijn. Ik heb de indruk dat zo'n beetje de helft van alle post tegenwoordig afkomstig is van de loterijen. Elke piekdag zit er wel weer een mailing van ze tussen.
Over die agenda's hoor je overigens vrijwel niets. Typisch.
pi_182598828
Hier ook geen HAH :+
pi_182598845

Geweldige site toch dat mijnpostnl.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 23:30:24 #204
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_182600847
Hier wel hah. Maar goed, mijn week kan even niet meer stuk. De aanlevertijden gaan vanaf dinsdag op piekdagen gewoon 3,75 uur naar voren en op daldagen 3 uur.

Straks ben ik klaar op het moment dat ik normaal nog op de post zit te wachten.
Weet niet of ik het aan kan, na 6 jaar pas om 1 uur te beginnen met werken nu ineens om 9 uur... :Z
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182603827
Wow! Vanwaar gaan die tijden naar voren? Bij ons blijven ze steeds later komen.

@Rafierafie, als het goed is staat er op je rooster volgende week al "incl hah" bij. Of niet.
pi_182604352
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:29 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Poehee, kun je er misschien wat eerder uit ;) Maar er volgt vast nog bericht: vergeet niet te minnen.
Zoals mijn collega altijd zegt "minnen is een verzinsel, de basistijd is het minimum dat je krijgt". Het is ook wel zwaar onbeschoft om postbezorgers te vragen te minnen want er staat ook niks van in de cao (en we krijgen al zoveel). Als laatste bestraft het de snelle te eerlijke bezorgers.

Kan me herinneren dat hier ooit een linkje stond naar salesforce waar ik allerlei interessante dingen kon nagaan (aantal pakjes/ klachten etc. Weet iemand die link nog?

Het schijnt dat we hier binnenkort de codeerregel krijgen (hoorde zoiets van een voorbereidster), bereid me vast voor.. En dan volgend voorjaar het kangeroevest/combibundel. Ben benieuwd.
pi_182604390
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 23:30 schreef V__L_N het volgende:
Hier wel hah. Maar goed, mijn week kan even niet meer stuk. De aanlevertijden gaan vanaf dinsdag op piekdagen gewoon 3,75 uur naar voren en op daldagen 3 uur.

Straks ben ik klaar op het moment dat ik normaal nog op de post zit te wachten.
Weet niet of ik het aan kan, na 6 jaar pas om 1 uur te beginnen met werken nu ineens om 9 uur... :Z
Wow, ik als ochtendmens zou staan te jubelen. Structureel en altijd op tijd?
pi_182604875
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 07:01 schreef Globetrottertje het volgende:
Wow! Vanwaar gaan die tijden naar voren? Bij ons blijven ze steeds later komen.

@Rafierafie, als het goed is staat er op je rooster volgende week al "incl hah" bij. Of niet.
Zaken als "incl hah" reken ik al een hele tijd niet meer op. Voor hetzelfde geld staat het er niet bij, maar heb je wel gewoon hah.
Ik heb in ieder geval geen hah op donderdag en op zaterdag heb ik er slechts drie. Drie stuks op zaterdag is hier ongehoord weinig.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:20:05 #209
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_182606955
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 07:01 schreef Globetrottertje het volgende:
Wow! Vanwaar gaan die tijden naar voren? Bij ons blijven ze steeds later komen.
Het vbl gaat verhuizen volgende week. Ik heb er 6 jaar over gezeurd, dat het onzinnig is dat mijn wijk die als eerste voorbereid wordt als laatste afgeleverd wordt. Heb een wijk die ruim 3,5 uur is op zaterdag en 3 uur op di/do. In de winter zit ik altijd in het donker te klooien. Dus tl heeft me gesteund en bij verplaatsing van de vbl gevraagd of dat nu aangepast kon worden.

quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 08:29 schreef Bezorgertje het volgende:
Wow, ik als ochtendmens zou staan te jubelen. Structureel en altijd op tijd?
Het eerste ja. Op tijd zullen ze wel niet garanderen. Maar dat maakt me niet uit. Het is zoveel eerder dat het voor mijn leven enorme voordelen oplevert.

Ben geen ochtendmens. Maar 9/10uur beginnen geeft genoeg uitrust ruimte :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182610512
Stoer verklaren dat ik nooit min en het vandaag wel doen ;). Gruwelijk weinig post: wat ziekenhuisbrieven, kaarten en 1 pakje voor 2 lopen. Dus inclusief naar huis fietsen (5 km en niet mijn eigen depot) toch nog 10 minuten gemind.

Had deze week trouwens het idee dat de printerinkt van mijnheer Bol en de vpro op begint te raken, vaak heel slecht te lezen.
pi_182610568
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 08:25 schreef Bezorgertje het volgende:
Kan me herinneren dat hier ooit een linkje stond naar salesforce waar ik allerlei interessante dingen kon nagaan (aantal pakjes/ klachten etc. Weet iemand die link nog?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!
pi_182610842
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:16 schreef Bezorgertje het volgende:
Stoer verklaren dat ik nooit min en het vandaag wel doen ;). Gruwelijk weinig post: wat ziekenhuisbrieven, kaarten en 1 pakje voor 2 lopen. Dus inclusief naar huis fietsen (5 km en niet mijn eigen depot) toch nog 10 minuten gemind.

Had deze week trouwens het idee dat de printerinkt van mijnheer Bol en de vpro op begint te raken, vaak heel slecht te lezen.
Minnen ga ik niet aan beginnen. Die tijd heb ik nu eenmaal gereserveerd voor de post. Andere afspraken plan ik na die tijd. Hier hebben we ook mensen die minnen en vervolgens vinden dat ze zoveel moeten lopen om aan hun uren te komen 8)7

En dan ook nog de mensen die zelfs de basistijd naar beneden wilde halen. Ik gaf al aan dat ze gek waren want die tijd zie je nooit meer terug. Zeker omdat de combibundel toen al in het vooruitzicht zat. Krijg je er nu die paar lullige minuten bij....
pi_182617910
Moet bij die rommel van de postcode oplichterij e.d steeds aan Monty Python denken

pi_182618115
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:08 schreef zerebus het volgende:
Moet bij die rommel van de postcode oplichterij e.d steeds aan Monty Python denken

_O_ Blijft goed!!!

En volgens mij komt de term spam van deze sketch!
pi_182619469
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:16 schreef Bezorgertje het volgende:
Stoer verklaren dat ik nooit min en het vandaag wel doen ;). Gruwelijk weinig post: wat ziekenhuisbrieven, kaarten en 1 pakje voor 2 lopen. Dus inclusief naar huis fietsen (5 km en niet mijn eigen depot) toch nog 10 minuten gemind.

Had deze week trouwens het idee dat de printerinkt van mijnheer Bol en de vpro op begint te raken, vaak heel slecht te lezen.
Een pakje voor twee lopen? Bestaat dat nog dan? Waarschijnlijk miste je een aantal tassen met pakjes dan. ;)
Dat tekort aan printerinkt herken ik inderdaad. Ik moest laatst in de takenlijst van de app opzoeken op welk nummer een pakje bezorgd moest worden omdat dat simpelweg onleesbaar was.
De T&T codes op de bolletjes zijn wel leesbaar. Ik vermoed dat deze al veel eerder op de pakjes worden geprint om dan later pas aan een zending te worden gekoppeld.
pi_182641333
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 08:25 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Kan me herinneren dat hier ooit een linkje stond naar salesforce waar ik allerlei interessante dingen kon nagaan (aantal pakjes/ klachten etc. Weet iemand die link nog?

Kan je dat zien dan?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zondag 21 oktober 2018 @ 09:02:20 #217
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_182642899
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 02:19 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Kan je dat zien dan?
Kan mij dat niet herinneren. Er was wel iemand die gezien had hoeveel pakjes hij gescanned had sinds april. Maar of hij dat in Salesforce gezien had weet ik niet.

Wij hebben wel een keer een uitdraai gehad van de TC zelf met de hoeveelheid vanaf een bepaalde periode en wat de scanscore was per persoon. Of je in het groene of rode deel zat.
pi_182692170
Nou, vandaag inhuizing andere vestiging plus start combibundel. Wat een drama. Waar de eerste afvoertijden voorheen half 10 waren was dat nu kwart over 7, en een groot deel van de depots moest al om 09:00 weg. Totaal onhaalbaar, dus er zijn bakken vol blijven staan.
En morgen blijft gewoon een daldag, dus dan gaan we dat ook echt niet wegkrijgen. En op de donderdag is het over het algemeen drukker dan op de dinsdag, dus ik denk dat het ook dan niks gaat worden.
pi_182692244
Hier een rustig dagje om te beginnen met de combibundel. Bij mijn fietswijk was het veruit het snelst om het steeds even snel samen te voegen tot één bundel. Het nut van het vest ontgaat mijn in ieder geval compleet.
pi_182692925
Hebben jullie gezien dat ze in Almere een nieuw soorteercentrum gaan bouwen? Word een mega mooi pand!
pi_182693717
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:27 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, vandaag inhuizing andere vestiging plus start combibundel. Wat een drama. Waar de eerste afvoertijden voorheen half 10 waren was dat nu kwart over 7, en een groot deel van de depots moest al om 09:00 weg. Totaal onhaalbaar, dus er zijn bakken vol blijven staan.
En morgen blijft gewoon een daldag, dus dan gaan we dat ook echt niet wegkrijgen. En op de donderdag is het over het algemeen drukker dan op de dinsdag, dus ik denk dat het ook dan niks gaat worden.
Bij ons zijn bij de invoering van de combibundel de afvoertijden gewoon ongewijzigd gebleven. Maar goed ook, want die zogenaamde tijdswinst die het binnen zou opleveren is ver te zoeken. En die paar minuten die je binnen bespaart ben je buiten in veelvoud weer kwijt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:12:35 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182694806
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:57 schreef bjanaan het volgende:
Hebben jullie gezien dat ze in Almere een nieuw soorteercentrum gaan bouwen? Word een mega mooi pand!
Mooi en Almere rijmen niet :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182694851
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 17:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons zijn bij de invoering van de combibundel de afvoertijden gewoon ongewijzigd gebleven. Maar goed ook, want die zogenaamde tijdswinst die het binnen zou opleveren is ver te zoeken. En die paar minuten die je binnen bespaart ben je buiten in veelvoud weer kwijt.
ja, maar aangezien er bij ons een andere vestiging bij in is gekomen en die plaatsen allemaal veel verder weg liggen moet dat ook veel eerder weg. Verder zijn bij ons met de invoering van de combibundel ook alle teams weer volledig door elkaar gegooid en alle wijken ook.
Volgens mij levert het alleen bij de autodiensten een echte tijdsbesparing op, aangezien je daar gewoon een label op de rode bak moet doen en je de overige post niet meer hoeft af te bundelen. Maar zo heel veel autodiensten zijn er niet per team.
pi_182695207
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 18:14 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Volgens mij levert het alleen bij de autodiensten een echte tijdsbesparing op, aangezien je daar gewoon een label op de rode bak moet doen en je de overige post niet meer hoeft af te bundelen. Maar zo heel veel autodiensten zijn er niet per team.
Dat idee was toch al een keer afgeschoten? De chauffeurs waren er niet echt blij mij de vorige keer.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:34:25 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182695308
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 18:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dat idee was toch al een keer afgeschoten? De chauffeurs waren er niet echt blij mij de vorige keer.
en terecht. Heb zelf op de autodiensten gezeten en je wilt de post voor een adres gewoon in een keer pakken. In sommige buitengebieden kun je dan de post erin gooien zonder helemaal stil te hoeven staan :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182695339
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 18:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dat idee was toch al een keer afgeschoten? De chauffeurs waren er niet echt blij mij de vorige keer.
nou, dan is het nu dus weer terug. Het is nu gewoon vakje zetten, plat in de blauwe bak leggen, volgende vak zetten, die zonder elastiek bovenop het vorige vak leggen, en dat net zo lang tot de bak vol is.
pi_182698311
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 18:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mooi en Almere rijmen niet :+
Haha eens zou er nooit willen wonen ook.. iemand enig idee naar wie je een mailtje zou kunnen sturen wat betreft sollicitatie?
pi_182699510
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 20:38 schreef bjanaan het volgende:

[..]

Haha eens zou er nooit willen wonen ook.. iemand enig idee naar wie je een mailtje zou kunnen sturen wat betreft sollicitatie?
Geen idee. Zelfs in het bericht op intranet staat nergens wie er op welke manier kan solliciteren.
Ik raad je aan om deze site in de gaten te houden. Als alles volgens plan gaat, zou het nieuwe pand eind maart 2019 moeten openen.
pi_182699892
Van indeed:
quote:
Pluspunten
Naar de wc en kunnen eten en drinken onderweg
Allemaal tegelijkertijd?
quote:
Super bedrijf! heel menselijk en heel meegaand....
:?
quote:
Werken bij PostNL is een hele goede keus geweest omdat je bij PostNL heel veel leert in een hele korte tijd daarbij krijg je ok te maken met heel veel nieuwe mensnen en leer omgaan met verschillende situaties en een van de belangerijkste situaties is de situates die zich voor kunnen doen met het klantencontact
Ook ik heb geleerd omgaan met verschillende situaties en een van de belangerijkste situaties is de situaties die zich voor kunnen doen met klantencontact. Daar ben ik PostNL dan ook erg dankbaar voor. :Y
pi_182700398
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 18:14 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, maar aangezien er bij ons een andere vestiging bij in is gekomen en die plaatsen allemaal veel verder weg liggen moet dat ook veel eerder weg. Verder zijn bij ons met de invoering van de combibundel ook alle teams weer volledig door elkaar gegooid en alle wijken ook.
Volgens mij levert het alleen bij de autodiensten een echte tijdsbesparing op, aangezien je daar gewoon een label op de rode bak moet doen en je de overige post niet meer hoeft af te bundelen. Maar zo heel veel autodiensten zijn er niet per team.
Ik heb ook al de nodige verhuizingen en inhuizingen meegemaakt. Maar voor zover ik weet liggen de meeste depots nog wel binnen een straal van ongeveer 20 km van de vestiging vandaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182701334
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 21:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb ook al de nodige verhuizingen en inhuizingen meegemaakt. Maar voor zover ik weet liggen de meeste depots nog wel binnen een straal van ongeveer 20 km van de vestiging vandaan.
Dat was bij ons voor deze inhuizing al niet meer het geval, genoeg depots die op 50 km afstand lagen van de vestiging. En nu met de inhuizing zijn de afstanden nog groter geworden, volgens mij wel 90 km of meer in sommige gevallen.
pi_182704803
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 08:25 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Zoals mijn collega altijd zegt "minnen is een verzinsel, de basistijd is het minimum dat je krijgt". Het is ook wel zwaar onbeschoft om postbezorgers te vragen te minnen want er staat ook niks van in de cao (en we krijgen al zoveel). Als laatste bestraft het de snelle te eerlijke bezorgers.
De normtijden zijn natuurlijk nooit exact, het hangt altijd af van de omstandigheden.
Maar stel dat de normtijd op 60 minuten staat, en dat dat, gemiddeld genomen, wel ongeveer klopt. Dan getuigt het wel van een graaiersmentaliteit om wel te plussen op dagen dat je er, zeg, 70 minuten over doet,
maar niet te minnen op dagen dat je er, zeg, 50 minuten over doet.
pi_182706394
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 01:00 schreef blijevis het volgende:

[..]

De normtijden zijn natuurlijk nooit exact, het hangt altijd af van de omstandigheden.
Maar stel dat de normtijd op 60 minuten staat, en dat dat, gemiddeld genomen, wel ongeveer klopt. Dan getuigt het wel van een graaiersmentaliteit om wel te plussen op dagen dat je er, zeg, 70 minuten over doet,
maar niet te minnen op dagen dat je er, zeg, 50 minuten over doet.
Haha, een postbezorger graaier noemen, je beseft wel hoe hoog je uurloon is? Het is gewoon de diensttijd, de tijd die ik ervoor reserveer. Minnen staat niet in de cao, is,echt een bedenksel om goedkoop nog goedkoper te maken. Maar als jij gewetensproblemen krijgt heeft post.nl zijn doel bereikt. Heb er zelf al een 30-plus jarige werkcarriere opzitten, en geloof me: postbezorgers werken hard voor weinig. En noch je TC, noch het kader heeft ooit gemint hoor (en spoiler: doen vaker niks dan jij)
pi_182707410
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 01:00 schreef blijevis het volgende:

[..]

De normtijden zijn natuurlijk nooit exact, het hangt altijd af van de omstandigheden.
Maar stel dat de normtijd op 60 minuten staat, en dat dat, gemiddeld genomen, wel ongeveer klopt. Dan getuigt het wel van een graaiersmentaliteit om wel te plussen op dagen dat je er, zeg, 70 minuten over doet,
maar niet te minnen op dagen dat je er, zeg, 50 minuten over doet.
Als PostNL mij op een dag inroostert voor zeg 5 uur (basistijd), dan hou ik op die dag 5 uur vrij voor PostNL. Dus ik vind dat PostNL mij dan ook tenminste die 5 uur verschuldigd is, ook als ik het werk sneller blijk te kunnen doen. Iets met opportunity costs en zo.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182710247
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 09:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als PostNL mij op een dag inroostert voor zeg 5 uur (basistijd), dan hou ik op die dag 5 uur vrij voor PostNL. Dus ik vind dat PostNL mij dan ook tenminste die 5 uur verschuldigd is, ook als ik het werk sneller blijk te kunnen doen. Iets met opportunity costs en zo.
Dit inderdaad.

Helaas hebben wij hier een aantal flexibele krachten die wel minnen. Dan krijg je weer van Pietje mint wel. Hoe kan dat? Ik trek me er niks van aan, maar toch zullen er een aantal zich aangesproken voelen. Dat die flexibele minnen begrijp ik helemaal niks van. Ze racen vaak van hort naar her om zoveel mogelijk wijken te doen. En dan ga ze zichzelf in de vingers snijden :?
pi_182712200
Vanaf zaterdag alleen nog in de bezorging omdat onze vestiging zo'n 110 km. verderop ingehuisd is bij een andere vestiging. En dan zijn er ook nog dorpen en steden die op een nòg grotere afstand liggen. ( 120-130 km. )

Sterkte aan de mensen die midden in de nacht moeten opstaan om daar te komen voorbereiden en wellicht nog een wijk moeten bezorgen op zo'n grote afstand.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  woensdag 24 oktober 2018 @ 14:10:13 #237
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_182713113
Ik min ook niet. Ik rooster mezelf in bij de postnl, dan kan ik ergens anders niet werken.
Enige keer dat ik min is als ik van te voren hoor dat er minder post is. Maar dan moet ik dat wel echt op tijd weten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182713920
Ik moet er wel bij zeggen dat ik, wanneer er eens wat meer post is, in principe ook niet plus. Ik plus eigenlijk alleen in geval van calamiteiten (chauffeur te laat, lekke band), beroerd slechte sortering, een wijk die echt onrealistisch krap staat, of als er echt extreem veel post is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182716842
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 09:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als PostNL mij op een dag inroostert voor zeg 5 uur (basistijd), dan hou ik op die dag 5 uur vrij voor PostNL. Dus ik vind dat PostNL mij dan ook tenminste die 5 uur verschuldigd is, ook als ik het werk sneller blijk te kunnen doen. Iets met opportunity costs en zo.
Volgens mij word je betaald voor het verrichten van werkzaamheden, niet voor het vrijhouden van tijd.

Los daarvan, de normtijden staan over het algemeen zo strak dat het vrijwel nooit lukt om sneller te werken dan de normtijd. En dat probeer ik dan ook niet, ik werk in een zodanig tempo dat ik plezier houd in het werk; maar als ik er dan vijf of tien minuten langer over doe dan de normtijd dan vind ik het meestal niet de moeite waard om die paar minuten bij te plussen. Sommigen zijn daar wel heel fanatiek in, en die plussen iedere seconde bij die ze kunnen bijplussen. Maar juist deze gasten rekenen vaak alleen naar zichzelf toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door blijevis op 24-10-2018 17:37:55 ]
pi_182716953
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 07:32 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Haha, een postbezorger graaier noemen, je beseft wel hoe hoog je uurloon is?
Voor mij gaat het bij graaien niet om de hoogte van het loon, maar om de mentaliteit.van alleen maar nemen en nooit geven.
pi_182718155
Ik plus ook bij 5 minuten gewoon bij, het is dan maar 5 minuten, maar het zijn wel 5 minuten die ik gewerkt heb. Aan de andere kant min ik ook wel gewoon als ik tijd over heb. Ik hou me simpelweg aan het door henzelf bedachte systeem.
Dat hele "ja, ik heb die tijd vrijgehouden voor postnl dus dat betalen ze maar mooi" vind ik persoonlijk een onzin argument. Als dat je redenatie is neem ik aan dat je de rest van de post ook laat staan op het moment dat die normtijd erop zit? Want ja, je beschikbare postnltijd zit er immers op.
Maar goed, als veel mensen zo denken kan ik postnl alleen maar gelijk geven dat ze die normtijden krap houden.

Dag 2 van de reorganisatie was nog steeds rommelig, en weer niet alles is weggekomen. En de post die gisteren is blijven staan staat er ook nog steeds.
Dus ja, tot nu toe een groot succes.
pi_182718251
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 18:26 schreef gelestipjes het volgende:
Ik plus ook bij 5 minuten gewoon bij, het is dan maar 5 minuten, maar het zijn wel 5 minuten die ik gewerkt heb. Aan de andere kant min ik ook wel gewoon als ik tijd over heb. Ik hou me simpelweg aan het door henzelf bedachte systeem.
Dat hele "ja, ik heb die tijd vrijgehouden voor postnl dus dat betalen ze maar mooi" vind ik persoonlijk een onzin argument. Als dat je redenatie is neem ik aan dat je de rest van de post ook laat staan op het moment dat die normtijd erop zit? Want ja, je beschikbare postnltijd zit er immers op.
Maar goed, als veel mensen zo denken kan ik postnl alleen maar gelijk geven dat ze die normtijden krap houden.

Dag 2 van de reorganisatie was nog steeds rommelig, en weer niet alles is weggekomen. En de post die gisteren is blijven staan staat er ook nog steeds.
Dus ja, tot nu toe een groot succes.
Als ik een afspraak heb en er is opeens een calamiteit. Dan stop ik inderdaad op het moment dat ik dacht klaar te zijn. Heb ik nog wat tijd beschikbaar voor de post, dan plus ik die gewoon.

Daarbij ging de betaling van de post vaak genoeg mis. Op een gegeven moment ben ik alles gaan controleren. Maar van mijn eerste half jaar bij de post heb ik waarschijnlijk nog genoeg uren tegoed.
pi_182719104
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 14:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik, wanneer er eens wat meer post is, in principe ook niet plus. Ik plus eigenlijk alleen in geval van calamiteiten (chauffeur te laat, lekke band), beroerd slechte sortering, een wijk die echt onrealistisch krap staat, of als er echt extreem veel post is.
Tja... meestal is minstens één van die opties wel het geval ;)
pi_182720778
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 17:34 schreef blijevis het volgende:

[..]

Voor mij gaat het bij graaien niet om de hoogte van het loon, maar om de mentaliteit.van alleen maar nemen en nooit geven.
Wel knap, een zinnetje highlighten en de rest van het verhaal eraf knippen, geef daar dan ook je mening over.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 20:46:43 #245
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_182722287
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 18:26 schreef gelestipjes het volgende:
Ik plus ook bij 5 minuten gewoon bij, het is dan maar 5 minuten, maar het zijn wel 5 minuten die ik gewerkt heb. Aan de andere kant min ik ook wel gewoon als ik tijd over heb. Ik hou me simpelweg aan het door henzelf bedachte systeem.
Dat hele "ja, ik heb die tijd vrijgehouden voor postnl dus dat betalen ze maar mooi" vind ik persoonlijk een onzin argument. Als dat je redenatie is neem ik aan dat je de rest van de post ook laat staan op het moment dat die normtijd erop zit? Want ja, je beschikbare postnltijd zit er immers op.
Maar goed, als veel mensen zo denken kan ik postnl alleen maar gelijk geven dat ze die normtijden krap houden.

Dag 2 van de reorganisatie was nog steeds rommelig, en weer niet alles is weggekomen. En de post die gisteren is blijven staan staat er ook nog steeds.
Dus ja, tot nu toe een groot succes.
Jij kan het onzin vinden. Maar zo werkt het wel. Ik plan mijn werk voor mijn eigen bedrijf om de postnl heen. Mijn trainingen voor sport ook. 10 minuten uitloop kan... Maar het moet wel redelijk blijven. Van die 600 euro kan ik niet leven.

Vandaag had ik 40 minuten uitloop. Stappels nog van gisteren. Hopelijk krijgen ze op het sorteercentrum de boel snel op orde. Dit is niks.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182724616
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 17:29 schreef blijevis het volgende:

[..]

Volgens mij word je betaald voor het verrichten van werkzaamheden, niet voor het vrijhouden van tijd.

Als ik een keer 5 of 10 minuten uitloop met een wijk zal ik dat ook niet zo snel plussen, want de volgende dag loop ik 'm wellicht weer 10 minuten sneller. Voor mijn wijken staan dan ook (in mijn ogen) goed haalbare looptijden. Maar als ik bijna elke dag uitloop zou hebben, zou ik het zeker plussen. Dan kun je wel zeggen "het zijn maar 5 minuten", maar op maandbasis tikt dat nog aardig aan.
Dat klopt, maar ik bedoel dat je volgens het principe van de opportunity costs ook gecompenseerd moet worden voor het vrijhouden van de tijd. Het is net als bij de tandarts: als je niet minstens 24 uur van tevoren je afspraak afzegt, wordt de tijd ook in rekening gebracht.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182724834
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 17:34 schreef blijevis het volgende:

[..]

Voor mij gaat het bij graaien niet om de hoogte van het loon, maar om de mentaliteit.van alleen maar nemen en nooit geven.
Volgens mij geven wij al genoeg. Wat dacht je van de kosten van reparatie en vervanging van fiets(onderdelen), broeken en schoenen? Daar is dat schamele maandelijkse tientje niet toereikend voor, dus daar moeten de meeste bezorgers al op toeleggen. Als je de niet vergoede onkosten van je brutoloon afhaalt, kom je in veel gevallen niet eens op het minimumloon uit.

Het gebruik van de term graaien vind ik in dit geval dan ook misplaatst. Daarbij gaat het bij graaien wel degelijk om de hoogte van het bedrag. Graaiers zijn mensen die hun zakken volproppen, die zichzelf op een schaamteloze manier verrijken, en op die manier een bedrijf naar de afgrond helpen. Denk aan de Maseratiman, Ralph Hamers, dat soort figuren. Niet aan een postbezorger die af en toe eens een paar minuutjes eerder klaar is met z'n wijk en zich vervolgens niet op z'n loon wil laten korten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182725527
Bij mij is de tijd die ik voor uitloop kan rekenen aanzienlijk meer dan de enkele minuutjes die ik zo af en toe overhoud. Als ik op een dag in een wijk een paar minuten overhoud en vervolgens iets tekort kom in een andere wijk, verreken ik dat met elkaar.
Minnen doe ik niet.
Graaiersmentaliteit, voor zover je daarvan kunt spreken, zou zijn als je 10 minuten overhoud en vervolgens nog eens 10 minuten gaat plussen. Dan ben je boel aan het belazeren.
Als ik op een dag flink haast heb en in een hogere versnelling loop, waardoor ik 5 minuten overhoud ga ik die niet minnen.
Als ik op zaterdag mijn eigen fietskar inzet om tussendoor niet terug naar het depot te hoeven gaan en daardoor binnen de tijd loop, ga ik ook niet minnen. Zoals Kramerica al zegt heb je als bezorger al genoeg onkosten. Minnen is een belachelijk fenomeen.
pi_182728789
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 22:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik bedoel dat je volgens het principe van de opportunity costs ook gecompenseerd moet worden voor het vrijhouden van de tijd. Het is net als bij de tandarts: als je niet minstens 24 uur van tevoren je afspraak afzegt, wordt de tijd ook in rekening gebracht.
de afspraken zijn steeds eenzijdig niemand weet tot nu waar ie aan toe is(je leven wordt deels geclaimd),en ja het vb van de tandarts is er een van de velen.
pi_182728801
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 23:23 schreef Rafierafie het volgende:
Bij mij is de tijd die ik voor uitloop kan rekenen aanzienlijk meer dan de enkele minuutjes die ik zo af en toe overhoud. Als ik op een dag in een wijk een paar minuten overhoud en vervolgens iets tekort kom in een andere wijk, verreken ik dat met elkaar.
Minnen doe ik niet.
Graaiersmentaliteit, voor zover je daarvan kunt spreken, zou zijn als je 10 minuten overhoud en vervolgens nog eens 10 minuten gaat plussen. Dan ben je boel aan het belazeren.
Als ik op een dag flink haast heb en in een hogere versnelling loop, waardoor ik 5 minuten overhoud ga ik die niet minnen.
Als ik op zaterdag mijn eigen fietskar inzet om tussendoor niet terug naar het depot te hoeven gaan en daardoor binnen de tijd loop, ga ik ook niet minnen. Zoals Kramerica al zegt heb je als bezorger al genoeg onkosten. Minnen is een belachelijk fenomeen.
onkostenvergoeding is leuk tot 4uur pw daarboven word je flink bedot,bedrag moet minstens naar de 5/600pj
pi_182729733
Onze tc is zo dat als je niet af en toe mint, wanneer hij weet dat er weinig post is en je zeker tijd overhoudt, je de plustijd ook niet goedgekeurd krijgt de keer daarop.

Bij ons staan de tijden zo ontzettend strak, bij driekwart van de wijken, dat minnen gewoon niet eens kan, omdat je bijna altijd uitloop hebt. Zelfs bij weinig post.
pi_182729765
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 08:57 schreef Globetrottertje het volgende:
Onze tc is zo dat als je niet af en toe mint, wanneer hij weet dat er weinig post is en je zeker tijd overhoudt, je de plustijd ook niet goedgekeurd krijgt de keer daarop.

Bij ons staan de tijden zo ontzettend strak, bij driekwart van de wijken, dat minnen gewoon niet eens kan, omdat je bijna altijd uitloop hebt. Zelfs bij weinig post.

Gelukkig weet de tc bij ons wel, welke tijden bij bepaalde wijken echt niet haalbaar zijn.
In feite moet je dus het recht op plussen kopen, of een soort plustegoed opbouwen. Dat lijkt me niet geheel de bedoeling.
pi_182729817
Daar komt het bij ons wel op neer @Rafierafie.
pi_182729883
Op een ander depot heb je wijken waar je zelfs bij heel veel post nog ruim tijd overhoudt. En dan spreek ik over een half uur per keer op een piekdag.

Bij ons is het helaas zo dat de tijden te strak staan en als flexibele ken ik de wijken niet zo goed dat ik daar heel handig ben en snel. Tenzij het om een wijk gaat die ik inmiddels zo goed ken, dat ik hem met mijn ogen dicht kan doen.
pi_182729930
9 Tips voor het aanvragen van je verlof en vakantie voor 2019
quote:
Medewerkers van PostNL kunnen tot en met 18 november 2018 weer hun vakantieweken of losse verlofdagen voor 2019 aanvragen.
Was iemand hier al van op de hoogte? Ik heb namelijk van PostNL uit nog helemaal niets gehoord over de verlofaanvragen voor 2019.
pi_182729953
Hier ook nog niets. Bedankt voor de tips @Rafie. Ik ga ze even lezen.
pi_182732637
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 17:29 schreef blijevis het volgende:

[..]

Volgens mij word je betaald voor het verrichten van werkzaamheden, niet voor het vrijhouden van tijd.

Los daarvan, de normtijden staan over het algemeen zo strak dat het vrijwel nooit lukt om sneller te werken dan de normtijd. En dat probeer ik dan ook niet, ik werk in een zodanig tempo dat ik plezier houd in het werk; maar als ik er dan vijf of tien minuten langer over doe dan de normtijd dan vind ik het meestal niet de moeite waard om die paar minuten bij te plussen. Sommigen zijn daar wel heel fanatiek in, en die plussen iedere seconde bij die ze kunnen bijplussen. Maar juist deze gasten rekenen vaak alleen naar zichzelf toe.
Kijk dan maar niet naar wat boven een postbezorger staat, dan word je helemaal misselijk

quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 17:34 schreef blijevis het volgende:

[..]

Voor mij gaat het bij graaien niet om de hoogte van het loon, maar om de mentaliteit.van alleen maar nemen en nooit geven.
Zit jij toevallig bij de tegenbeweging?
Een postbezorger en nooit geven, kom op zeg _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182735946
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
9 Tips voor het aanvragen van je verlof en vakantie voor 2019

[..]

Was iemand hier al van op de hoogte? Ik heb namelijk van PostNL uit nog helemaal niets gehoord over de verlofaanvragen voor 2019.
hier ook nog niks gehoord, maar volgens mij krijgen we er meestal 2 of 3 weken van tevoren bericht over.
Wel fluttips trouwens. "Laat je niet wijsmaken dat je verlof op papier of e-mail aan moet vragen". Ja, leuk, maar met die vakantieplanning werkt het nooit goed via de computer/app. De kans dat het dan misgaat is een stuk groter dan wanneer je het via e-mail/papier doet.
Of "wees een vroege vogel". Nou, ik weet niet hoe het elders gaat, maar hier keuren ze helemaal niks goed hoor voor volgend jaar tot die termijn tot 18 november verstreken is. Alles wordt per definitie afgewezen tot die tijd.
pi_182736038
Vandaag was er hier per team van tevoren al een lijst gemaakt door die lui die verantwoordelijk zijn voor de reorganisatie met welke wijken er vandaag moesten blijven staan. En dat waren er veel. En dat was ook niet alles wat bleef staan, want zelfs met het schrappen van die wijken waren er nog genoeg andere wijken die ook niet op tijd af waren, dus daar ging weer alleen de post uit de rode bakken mee. Want ja, de tijdige afvoer was het enige wat belangrijk was. Dus voor sommige wijken staan er nu al 10 blauwe bakken, er is besloten dat we daar morgen niks van mee mogen geven, dud dat wordt zaterdag weer feest.
In al mijn jaren bij de post heb ik nog nooit zo'n slechte reorganisatie meegemaakt, wat een fiasco, en ik heb toch al de nodige reorganisaties meegemaakt.
pi_182738644
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:44 schreef gelestipjes het volgende:
Vandaag was er hier per team van tevoren al een lijst gemaakt door die lui die verantwoordelijk zijn voor de reorganisatie met welke wijken er vandaag moesten blijven staan. En dat waren er veel. En dat was ook niet alles wat bleef staan, want zelfs met het schrappen van die wijken waren er nog genoeg andere wijken die ook niet op tijd af waren, dus daar ging weer alleen de post uit de rode bakken mee. Want ja, de tijdige afvoer was het enige wat belangrijk was. Dus voor sommige wijken staan er nu al 10 blauwe bakken, er is besloten dat we daar morgen niks van mee mogen geven, dud dat wordt zaterdag weer feest.
In al mijn jaren bij de post heb ik nog nooit zo'n slechte reorganisatie meegemaakt, wat een fiasco, en ik heb toch al de nodige reorganisaties meegemaakt.
Vergeet je niet te minnen? Met al die post die blijft staan houd je vast uren over! })
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182738860
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 17:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vergeet je niet te minnen? Met al die post die blijft staan houd je vast uren over! })
Waarschijnlijk draaien ze nog rood ook omdat die normtijden binnen drastisch naar beneden zijn gehaald :P Per minuut buiten erbij er binnen 10 vanaf ofzo :')
pi_182739254
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 17:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk draaien ze nog rood ook omdat die normtijden binnen drastisch naar beneden zijn gehaald :P Per minuut buiten erbij er binnen 10 vanaf ofzo :')
ik heb me laten vertellen dat er de eerste weken nog geen normtijden zijn en dat er nog geen urenbudget is, dus we kunnen nu niet rood draaien.

Verder zijn er bij elk team zoveel kasten onbezet dat het ook nogal moeilijk in de gaten te houden is allemaal, het is nu een beetje zo van "eerst wijk 1 van je eigen kast, oh, kun je nu eerst 1/3 van die wijk van kast 6 doen want dat stuk moet weg, oh, doe je nu de eerste helft van die wijk van kast 23 want die moet over een half uur klaar zijn, oh jee, X haalt het niet, help je die eerst even? "
Het wordt wel wat ingewikkeld om er op die manier een normtijd aan te verbinden.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 18:25:46 #266
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_182739445
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:14 schreef gelestipjes het volgende:
Verder zijn er bij elk team zoveel kasten onbezet dat het ook nogal moeilijk in de gaten te houden is allemaal, het is nu een beetje zo van "eerst wijk 1 van je eigen kast, oh, kun je nu eerst 1/3 van die wijk van kast 6 doen want dat stuk moet weg, oh, doe je nu de eerste helft van die wijk van kast 23 want die moet over een half uur klaar zijn, oh jee, X haalt het niet, help je die eerst even? "
Het wordt wel wat ingewikkeld om er op die manier een normtijd aan te verbinden.
Het is nu sowieso onhandig voor de postverdeler en de teamcoach, omdat je niet meer in één oogopslag kan zien wie met welke wijk bezig is (dat kon nog wel toen de kastopschriften een kleur hadden) en nu alles vanaf de aftekenlijsten in de gaten gehouden moet worden, waardoor men steeds achter de feiten aanloopt, of men moet overal heenlopen om te vragen wat iemand aan het doen is en of ze denken dat de afvoer gehaald gaat worden.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_182739538
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:25 schreef Bebop het volgende:

[..]

Het is nu sowieso onhandig voor de postverdeler en de teamcoach, omdat je niet meer in één oogopslag kan zien wie met welke wijk bezig is (dat kon nog wel toen de kastopschriften een kleur hadden) en nu alles vanaf de aftekenlijsten in de gaten gehouden moet worden, waardoor men steeds achter de feiten aanloopt, of men moet overal heenlopen om te vragen wat iemand aan het doen is en of ze denken dat de afvoer gehaald gaat worden.
jup, en dan bleken er ook nog eens tig wijken te missen op de aftekenlijsten, en van sommige depots waren ze gewoon vergeten om een lijst te maken, dus ja, dat maakte het er ook allemaal niet makkelijker op.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 19:59:11 #268
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_182741484
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:31 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

jup, en dan bleken er ook nog eens tig wijken te missen op de aftekenlijsten, en van sommige depots waren ze gewoon vergeten om een lijst te maken, dus ja, dat maakte het er ook allemaal niet makkelijker op.
Zwolle of Assen? :P

Deze reorganisatie is volgens mij inderdaad ook de meest chaotische en rampzalige die ik heb meegemaakt. Er zit ergens een rek in een bedrijf kwa veranderingen en reorganisaties. Dit is meer een elastiek die tot de laatste molecuul uitgerekt wordt. Kansloos.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_182742252
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:59 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Zwolle of Assen? :P

Deze reorganisatie is volgens mij inderdaad ook de meest chaotische en rampzalige die ik heb meegemaakt. Er zit ergens een rek in een bedrijf kwa veranderingen en reorganisaties. Dit is meer een elastiek die tot de laatste molecuul uitgerekt wordt. Kansloos.
Zwolle
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 oktober 2018 @ 20:39:22 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182742415
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Zwolle
ja, die hebben er veel werk bijgekregen deze week :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 25 oktober 2018 @ 20:45:08 #271
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_182742560
Nah in amsterdam gaat het ook niet zo soepel. Ze zijn wel optijd hier. Maar veel dingen op afwijkende dagen. Lekker doorschuiven.

Goed voor de overuren. Ben namelijk zo'n profiteur... >:)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182742603
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, die hebben er veel werk bijgekregen deze week :P
ja, veel werk erbij en bijna geen personeel :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 oktober 2018 @ 21:11:21 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182743173
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:46 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, veel werk erbij en bijna geen personeel :P
Voor zover ik weet een groot deel van postcodegebieden 8400-9199 minus een aantal gebieden daar uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182743227
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voor zover ik weet een groot deel van postcodegebieden 8400-9199 minus een aantal gebieden daar uit.
vooral de wadden waren natuurlijk een zegen, moeten mensen om 04:00 beginnen omdat dat spul vlak na 05:00 al weg moet zijn.
pi_182743496
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:14 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Een heel verhaal.
Met nog een beperkt aantal weken tot de sknj. :o Dat kan nog wat worden bij jullie dan.
Of verwachten ze van hogerhand (zonder enige zin van realiteit) dat de boel tegen die tijd op orde is?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 oktober 2018 @ 21:32:38 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182743570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:28 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Met nog een beperkt aantal weken tot de sknj. :o Dat kan nog wat worden bij jullie dan.
Of verwachten ze van hogerhand (zonder enige zin van realiteit) dat de boel tegen die tijd op orde is?
ik weet wel zeker van niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182743588
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:28 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Met nog een beperkt aantal weken tot de sknj. :o Dat kan nog wat worden bij jullie dan.
Of verwachten ze van hogerhand (zonder enige zin van realiteit) dat de boel tegen die tijd op orde is?
Nou, dan moeten ze wel snel zijn, ze moeten eerst nog iets van 55 man aan zien te nemen om de bezetting onder normale omstandigheden op orde te hebben, en rond de kerstperiode zou je in principe dan nog meer mensen moeten hebben natuurlijk.
Goed, alles staat nu ook zo gigantisch vol dat er toch geen extra kasten of zo meer bij kunnen, dus wat dat betreft :P .
Ik verwacht zelf in ieder geval een nog veel grotere puinhoop dan vorig jaar.
Lekker uurtjes maken :')
pi_182744360
Waar blijven eigenlijk de grootse vervolgacties van de fnv? De zeer succesvolle acties van 20 september waren toch slechts het begin?
Ondertussen gaat de invoering van de combibundel door en nemen de problemen en misstanden alleen maar toe.
Je zou haast gaan denken dat 20 september slechts een publiciteitsstunt was om meer leden aan te trekken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 oktober 2018 @ 22:13:20 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182744417
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:09 schreef Rafierafie het volgende:
Waar blijven eigenlijk de grootse vervolgacties van de fnv? De zeer succesvolle acties van 20 september waren toch slechts het begin?
Ondertussen gaat de invoering van de combibundel door en nemen de problemen en misstanden alleen maar toe.
Je zou haast gaan denken dat 20 september slechts een publiciteitsstunt was om meer leden aan te trekken.
dat idee had ik dus ook toen ik de brief van de rode morgen las. wel praatjes, maar geen daden om de woorden kracht bij te zetten. Ondertussen tikt de tijd gewoon door in het nadeel van de postbodes.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182744670
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat idee had ik dus ook toen ik de brief van de rode morgen las. wel praatjes, maar geen daden om de woorden kracht bij te zetten. Ondertussen tikt de tijd gewoon door in het nadeel van de postbodes.
Inderdaad hoop geschreeuw en weinig wol. Pakketbezorgers beramen wel wat rond Sinterklaas. Maar goed, de pakjes lozen ze wel weer bij de postbezorgers, die hebben toch niks te doen.
pi_182748457
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 21:33 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Lekker uurtjes maken :')
met die 8,55nt zal dat zeker opschieten,die tijd kun je beter aan jezelf besteden
pi_182748463
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:32 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Inderdaad hoop geschreeuw en weinig wol. Pakketbezorgers beramen wel wat rond Sinterklaas. Maar goed, de pakjes lozen ze wel weer bij de postbezorgers, die hebben toch niks te doen.
de vervolgactie's komen onverwachts,en zeker niet in het low season
pi_182749283
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 06:43 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

de vervolgactie's komen onverwachts,en zeker niet in het low season
November zou ik niet bepaald laagseizoen noemen. In de aanloop naar sinterklaas wordt het steeds drukker. En als ze de mensen willen bereiken die niet zijn aangesloten bij de fnv maar wel van groot belang zijn voor het succes van acties, moeten ze ruim van tevoren duidelijk communiceren.
pi_182768909
PCl agenda's worden dus in week 47 en 48 bezorgd. -O-
pi_182772823
Ik snap wel dat die pilots altijd een succes zijn bij PostNL. Volgende week gaan ze hier testen met alle pakjes in een aparte tas. En dan dus ook veel van die kleine rotzooi die altijd gewoon in de bundel zit.

Althans normaal zaten ze altijd in de bundel. Nu hebben ze voor de pilot eerst meegekeken om te kijken hoe het in de huidige situatie gaat. Maar sinds die gasten meelopen zitten opeens alle pakjes bovenop de bundel. Dan krijg je natuurlijk nogal een raar beeld van de oude situatie. Het gaat natuurlijk nergens over om die Chinese "pakjes" van een paar millimeter niet gewoon tussen de post te zetten 8)7
pi_182773229
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik snap wel dat die pilots altijd een succes zijn bij PostNL. Volgende week gaan ze hier testen met alle pakjes in een aparte tas. En dan dus ook veel van die kleine rotzooi die altijd gewoon in de bundel zit.

Althans normaal zaten ze altijd in de bundel. Nu hebben ze voor de pilot eerst meegekeken om te kijken hoe het in de huidige situatie gaat. Maar sinds die gasten meelopen zitten opeens alle pakjes bovenop de bundel. Dan krijg je natuurlijk nogal een raar beeld van de oude situatie. Het gaat natuurlijk nergens over om die Chinese "pakjes" van een paar millimeter niet gewoon tussen de post te zetten 8)7
Dat gebeurt hier soms nu al. Dan zitten werkelijk alle pakjes, dus ook Chinese van 2 mm dik, in een aparte pakjestas. Op loopvolgorde zogenaamd, maar omdat er blijkbaar met de OR is afgesproken dat er geen elastieken om pakjes heen hoeven, komt het er op neer dat je een tas vol ongeordend gruis hebt, en je bij elke bundel met een roze kaart er op weer heel die pakjestas mag door wroeten op zoek naar dat ene pakje. Om er aan het eind van je wijk achter te komen dat er blijkbaar wat roze kaarten ontbraken, want je hebt toch wat van die pruldingen over.

Echt, welke verstandelijk beperkte verzint er zo iets? Voor de voorbereiding is het meer werk en voor de bezorgers ook.

Het is nu in feite al een pokkesysteem. De afspraak is nu dat elk poststuk dat dikker is dan een doordraaistrip van de sorteerkast in de pakjestas moet, dat is 1,5 cm. Maar sinds we met de codeerregel werken hebben we ook andere doordraaistrips die dunner zijn dan de oude. Als je die als maatstaf neemt is elk dik tijdschrift in feite ook een pakje.

Het beste zou zijn als ze alleen hele grote pakketten in de pakjestas zouden doen (bol.com dozen e.d.). En de rest gewoon tussen de post zetten, behalve als een pakje heel dik is of vreemd gevormd, dan op de bundel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182773234
Hier was het vandaag natuurlijk wederom een groot succes. Bij vrijwel alle teams zijn wel een paar oranje tenten en een aantal bakkenkarren vol pakjes blijven staan. Want ja, er is simpelweg geen tijd om de vos uit te laten lopen.
Daarnaast zijn er meerdere wijken die na woensdag alleen nog maar post uit de rode bakken hebben gekregen, dus daar staan nu al iets van 14 blauwe bakken voor, en dan komt de post van dinsdag er nog bij.
Er was ook geen personeel om de bundels voor dinsdag vast per team te verdelen, dus dat moet dinsdagochtend nog, dus die mensen mis je dan alweer in de vos.
En iedereen zat er zo doorheen (en het was al 12:00) dat dat spul wat vanmorgen bij de vos is blijven staan er nu nog steeds staat.
We hebben met meerdere mensen aangeboden om dan maandag maar te komen werken, vast dagverwerking doen en de eerste wijken ingooien, maar dat hoefde niet. Ik kan zo wel raden waarom niet: als je op maandag werkt moeten ze toeslag betalen, en het mag natuurlijk niks extra kosten.
Dus we kunnen er nu wel al vanuit gaan dat er dinsdag bij de vos nog veel meer blijft staan, maar goed, ze willen ook niet anders.
Komen er van die gasten langs die vrijwel niks doen behalve een beetje kijken "Oh, het gaat hier wel goed he, die afvoertijden halen jullie wel." Ja, vind je het gek als je zoveel moet laten staan. Maar dat is allemaal niet belangrijk meer blijkbaar, zolang de afvoer maar op tijd is.
pi_182773323
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat gebeurt hier soms nu al. Dan zitten werkelijk alle pakjes, dus ook Chinese van 2 mm dik, in een aparte pakjestas. Op loopvolgorde zogenaamd, maar omdat er blijkbaar met de OR is afgesproken dat er geen elastieken om pakjes heen hoeven, komt het er op neer dat je een tas vol ongeordend gruis hebt, en je bij elke bundel met een roze kaart er op weer heel die pakjestas mag door wroeten op zoek naar dat ene pakje. Om er aan het eind van je wijk achter te komen dat er blijkbaar wat roze kaarten ontbraken, want je hebt toch wat van die pruldingen over.

Bij die pilot volgende week zijn die roze kaarten er ook niet meer (nu vond ik dat sowieso ondingen). De pakjes worden namelijk door andere mensen "voorbereid" dan de rest van de post.
pi_182773352
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:26 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Bij die pilot volgende week zijn die roze kaarten er ook niet meer (nu vond ik dat sowieso ondingen). De pakjes worden namelijk door andere mensen "voorbereid" dan de rest van de post.
Op piekdagen kunnen de roze kaarten nog wel nuttig zijn, op daldagen slaan ze nergens op, want dan zit er vaak een roze kaart op elke bundel. Maar ze doen maar wat ze niet laten kunnen. Ik ga alles wel (opnieuw) sorteren op het depot en ik schrijf de extra tijd wel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182773387
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar ze doen maar wat ze niet laten kunnen. Ik ga alles wel (opnieuw) sorteren op het depot en ik schrijf de extra tijd wel.
Dit is het enige logische inderdaad. Eind november is ook gezellig. Combibundel, AH kerstspecial, losse pakjes en dan nog die agenda's. Andere optie is om ook maar een vest op je rug te gaan dragen ofzo :')
pi_182773398
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dit is het enige logische inderdaad. Eind november is ook gezellig. Combibundel, AH kerstspecial, losse pakjes en dan nog die agenda's. Andere optie is om ook maar een vest op je rug te gaan dragen ofzo :')
Beenhouders
pi_182773452
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Beenhouders
Goeie! Zal het dinsdag even doorgeven aan de kantoormensen :P
pi_182773536
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:19 schreef gelestipjes het volgende:
Hier was het vandaag natuurlijk wederom een groot succes. Bij vrijwel alle teams zijn wel een paar oranje tenten en een aantal bakkenkarren vol pakjes blijven staan. Want ja, er is simpelweg geen tijd om de vos uit te laten lopen.
Daarnaast zijn er meerdere wijken die na woensdag alleen nog maar post uit de rode bakken hebben gekregen, dus daar staan nu al iets van 14 blauwe bakken voor, en dan komt de post van dinsdag er nog bij.
Er was ook geen personeel om de bundels voor dinsdag vast per team te verdelen, dus dat moet dinsdagochtend nog, dus die mensen mis je dan alweer in de vos.
En iedereen zat er zo doorheen (en het was al 12:00) dat dat spul wat vanmorgen bij de vos is blijven staan er nu nog steeds staat.
We hebben met meerdere mensen aangeboden om dan maandag maar te komen werken, vast dagverwerking doen en de eerste wijken ingooien, maar dat hoefde niet. Ik kan zo wel raden waarom niet: als je op maandag werkt moeten ze toeslag betalen, en het mag natuurlijk niks extra kosten.
Dus we kunnen er nu wel al vanuit gaan dat er dinsdag bij de vos nog veel meer blijft staan, maar goed, ze willen ook niet anders.
Komen er van die gasten langs die vrijwel niks doen behalve een beetje kijken "Oh, het gaat hier wel goed he, die afvoertijden halen jullie wel." Ja, vind je het gek als je zoveel moet laten staan. Maar dat is allemaal niet belangrijk meer blijkbaar, zolang de afvoer maar op tijd is.
wordt er uberhaupt gekeken naar rouwkaarten, trombosedienst etc? anders zou ik geloof ik ergens anoniem toch melding gaan doen!
pi_182773578
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:46 schreef liedetector het volgende:

[..]

wordt er uberhaupt gekeken naar rouwkaarten, trombosedienst etc? anders zou ik geloof ik ergens anoniem toch melding gaan doen!
Klokkenluiden bij de ACM?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182773626
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Klokkenluiden bij de ACM?
bv, is de laatste tijd genoeg te doen over niet op tijd bezorgde rouwkaarten etc
pi_182774053
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:46 schreef liedetector het volgende:

[..]

wordt er uberhaupt gekeken naar rouwkaarten, trombosedienst etc? anders zou ik geloof ik ergens anoniem toch melding gaan doen!
op dinsdag niet, dus toen zijn er heel veel rouwkaarten blijven liggen. Vanaf woensdag moesten de rouwkaarten als allerlaatste over de rode bakken verdeeld worden zodat die in ieder geval meegingen. Naar trombosekaarten of andere medische post is totaal niet gekeken.
pi_182774432
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:28 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

op dinsdag niet, dus toen zijn er heel veel rouwkaarten blijven liggen. Vanaf woensdag moesten de rouwkaarten als allerlaatste over de rode bakken verdeeld worden zodat die in ieder geval meegingen. Naar trombosekaarten of andere medische post is totaal niet gekeken.
echt mega fout, hoop serieus dat er een transponder in zit bij jullie en degene die dit besluit ongenadig afgerekend wordt!!! Ik als postverdeler zou hier noooooit mee accoord gaan! minimaal de post vlooien als zoiets gebeurd helemaal als het dagen blijft staan! plaatsvervangend woest nu
pi_182775172
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:53 schreef liedetector het volgende:

[..]

echt mega fout, hoop serieus dat er een transponder in zit bij jullie en degene die dit besluit ongenadig afgerekend wordt!!! Ik als postverdeler zou hier noooooit mee accoord gaan! minimaal de post vlooien als zoiets gebeurd helemaal als het dagen blijft staan! plaatsvervangend woest nu
ja, maar voor dat vlooien is dus geen tijd. Daar heb je als postverdeler ook echt niks over te zeggen hoor. Mensen hebben met hangen en wurgen hun wijk af, en dan moet de volgende wijk een kwartier later al klaar zijn, en die daarna weer 15 minuten later. Ja, dat kan natuurlijk absoluut niet. En als we de containers niet aan de weg zetten omdat we denken "nog iets langer wachten dan kan het nog net mee", dan worden die containers gewoon weggetrokken.
En de mensen die dit soort dingen organiseren worden nooit ergens op afgerekend. Of denk jij dat de mensen die verantwoordelijk waren voor die knj puinhoop daar wel op zijn afgerekend? Welnee, die krijgen alsnog een schouderklopje dat ze het goed gedaan hebben.
pi_182775494
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:42 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, maar voor dat vlooien is dus geen tijd. Daar heb je als postverdeler ook echt niks over te zeggen hoor. Mensen hebben met hangen en wurgen hun wijk af, en dan moet de volgende wijk een kwartier later al klaar zijn, en die daarna weer 15 minuten later. Ja, dat kan natuurlijk absoluut niet. En als we de containers niet aan de weg zetten omdat we denken "nog iets langer wachten dan kan het nog net mee", dan worden die containers gewoon weggetrokken.
En de mensen die dit soort dingen organiseren worden nooit ergens op afgerekend. Of denk jij dat de mensen die verantwoordelijk waren voor die knj puinhoop daar wel op zijn afgerekend? Welnee, die krijgen alsnog een schouderklopje dat ze het goed gedaan hebben.
Ik snap helemaal wat je zegt, maar dan moet je dus eerder beginnen met afromen (ik weet ook dat extra ritten tegenwoordig een no-go zijn) maar rucksichlos hele wijken wegtrekken is belachelijk en gelukkig een filiaalmanager die dat echt niet wil hebben, dat zeg ik, ik hoop op een transponder...dan heb je poppen aan het dansen (bij ons mag in de hele VBL gewoon geen postzegeltkje blijven liggen hoor, met de vorige manager was dat geen probleem...blij dat we de oude weer terug heebben dus!
pi_182775707
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 18:00 schreef liedetector het volgende:

[..]

Ik snap helemaal wat je zegt, maar dan moet je dus eerder beginnen met afromen (ik weet ook dat extra ritten tegenwoordig een no-go zijn) maar rucksichlos hele wijken wegtrekken is belachelijk en gelukkig een filiaalmanager die dat echt niet wil hebben, dat zeg ik, ik hoop op een transponder...dan heb je poppen aan het dansen (bij ons mag in de hele VBL gewoon geen postzegeltkje blijven liggen hoor, met de vorige manager was dat geen probleem...blij dat we de oude weer terug heebben dus!
bij ons mocht tm vorige week ook geen postzegel blijven liggen, kreeg je meteen op je flikker want daar kregen ze dikke boetes voor blablabla. En dan is het nu ineens prima om maar gewoon hele wijken te laten staan :') .
En zo'n transponder, daar zullen ze zich nu ook echt niet druk om maken hoor, ze weten dondersgoed dat er een grote kans is dat er ook zoiets blijft liggen, maar dat interesseert ze gewoon niet. Het interesseert niemand wat, want laten we wel wezen, als je al van tevoren weet dat je 50 tot 60 man personeel tekort komt, en je laat die inhuizing alsnog gewoon doorgaan, dan weet je natuurlijk ook wel dat het volledig in de soep zal lopen.
En eerder beginnen met afromen, joh, we hebben tig kasten onbezet en alles staat veel te krap, als mensen dan ook nog alle wijken die niet mee gaan na moeten gaan kijken op medische post dan blijft er nog veel meer staan. De problemen zijn nu simpelweg zo groot dat dat door het personeel absoluut niet meer op te lossen is. Die lopen al op hun tandvlees. Zelfs alleen de post uit de rode bakken afbundelen is al bijna niet te redden soms.
pi_182776189
last one
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')