abonnement Unibet Coolblue
pi_183857209
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
Capuchon is ook wel erg next level :D

Mauw kreeg een pop van Wissper voor sinterklaas. Dus ze pakt m uit en roept "ooh, wipser!!"
Mijn vader: heet dat popje wipser?
Mauw: neehee opa, die heet niet wipser! Die heet WIPSER!!

Zo grappig dat ze wél hoort dat opa het verkeerd uitspreekt, maar het zelf nog niet correct uit haar mond krijgt :')
De mijnes kan de letter L nog niet zeggen, dus haar zusje heet Jenne en ze gaat altijd pjassen en sjapen bijvoorbeeld. Een van haar leidsters op het kdv trollt haar altijd door haar na te doen (op een leuke manier), maar dan wordt ze altijd heel boos en roept verontwaardigd dat ze niet hoeft te pjassen, maar dat ze moet pjassen. :( . :')
  donderdag 20 december 2018 @ 18:21:27 #82
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_183859403
Zoiets had ik ook als kind... ik kon de 'o' niet zeggen... dus 'hond' klonk als 'hund' enzo. Alleen in mijn eigen hoofd klonk het wel alsof ik het zelf goed uitsprak. Dus ik werd altijd heel boos als iemand mij ermee plaagde, want ik zei het toch goed?

N heeft nu de verveelde 'ja mam' geperfectioneerd als een echte tiener _O-
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_183863148
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:22 schreef Selvaria het volgende:

Een van haar leidsters op het kdv trollt haar altijd door haar na te doen (op een leuke manier), maar dan wordt ze altijd heel boos en roept verontwaardigd dat ze niet hoeft te pjassen, maar dat ze moet pjassen. :( . :')
Weliswaar off-topic, maar toch. Jij zegt dat het een leuke manier van trollen is. Maar blijkbaar vindt je dochter het helemaal niet leuk. En eerlijk gezegd snap ik dat heel goed. Zoals je het hier vertelt vind ik het niet pedagogisch en ook niet respectvol van die leidster...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_183863173
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 14:58 schreef gombro het volgende:

[..]

Wow wat een leuk verhaal, voer voor wetenschappers die de kinderlijke taalverwerving bestuderen. Echt heel opmerkelijk. Denk je dat ze haar eigen foutje deep down toch enigszins beseft moet hebben?
Inderdaad, buiten heel grappig ook erg fascinerend!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 20 december 2018 @ 21:57:57 #85
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_183863950
quote:
3s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:30 schreef Moonah het volgende:

[..]

Weliswaar off-topic, maar toch. Jij zegt dat het een leuke manier van trollen is. Maar blijkbaar vindt je dochter het helemaal niet leuk. En eerlijk gezegd snap ik dat heel goed. Zoals je het hier vertelt vind ik het niet pedagogisch en ook niet respectvol van die leidster...
Ja... ik was 6 toen dit hund-gebeuren plaatsvond en ik weet nog steeds hoe ik ermee gepest werd door mijn klasgenootjes... :{
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_183864717
Grappig dat ze de L niet kan zeggen Selvaria! A kan juist de H niet altijd goed zeggen (hangt ervan af in wat voor woord, aan t begin van een woord gaat de H wel goed). Maar boterham is standaard boterlam hier O+
pi_183864783
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:01 schreef Jentin het volgende:
Caesar, al weken: 'Waar is m'n kapper Sjon?' en allerlei andere vragen naar z'n kapper.

Ik :? 'Je kapster heet Daphne en ze woont in de stad.' repeat x 100

Vanmorgen snapte ik het ineens: 'Capuchon'.
_O- _O- _O-
pi_183864830
Ik krijg tegenwoordig regelmatig van mijn dochter van bijna 6jr te horen dat ik hypocriet ben :')

Vaak heeft ze nog gelijk ook :@ :+
/stoutemama

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2018 22:27:20 ]
pi_183869885
Mijn neefje had dat ook met woorden. Ik had toen hij klein was zo’n app op mijn telefoon die alles na zei. Neefje zei iets en sprak het verkeerd uit. De app praatte het na. Mijn neefje ging de app toen ook verbeteren omdat die niet goed luisterde. O+
pi_183869916
quote:
3s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:30 schreef Moonah het volgende:

[..]

Weliswaar off-topic, maar toch. Jij zegt dat het een leuke manier van trollen is. Maar blijkbaar vindt je dochter het helemaal niet leuk. En eerlijk gezegd snap ik dat heel goed. Zoals je het hier vertelt vind ik het niet pedagogisch en ook niet respectvol van die leidster...
Ik overdreef wat bij het "heel boos", maar het verontwaardigd reageren en de interactie op deze manier zijn juist heel leuk om te zien. N. trollt op haar niveau net zo hard terug en ik heb absoluut niet het idee dat ze er last van heeft of dat de leidster respectloos bezig is. :)
  vrijdag 21 december 2018 @ 09:08:29 #91
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_183870013
E. had gisteren een kerstvoorstellijg in de kerk. Ik kwam thuis en vroeg haar waar ze was geweest.

E - naar de kerk mama.
Ik - en was het leuk en wat ze had gezien.
E - jaja, en ik allemaal rare dingen gezien _O-
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_183870492
Grappig die verkeerde uitspraken! Hier zegt Q ook de "J" ipv de "L", dus ook "pjassen". Op het kdv waar hij begon toen hij bijna 3 was, hebben ze naast bakken met speelgoed ook 1 met rijst en 1 met macaroni, om mee te spelen. Hij heeft "bak macaroni" toen soort van samen gevoegd en macaroni klinkt daardoor nog steeds als "bakkemanoni" :P

Q was laatst geïnteresseerd toen ik crème op m'n gezicht smeerde en wilde ook. Omdat er Q10 in zit en ik niet zeker wist of het kwaad kon, zei ik dat hij deze crème maar niet op moest smeren, omdat hij er wat jong voor was en je er wat ouder voor moest zijn.
Dat heb ik geweten, elke keer als ik crème opsmeer hoor ik nu "Dat is creme voor oude mensen!" ;( :')
pi_183870651
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 08:58 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ik overdreef wat bij het "heel boos", maar het verontwaardigd reageren en de interactie op deze manier zijn juist heel leuk om te zien. N. trollt op haar niveau net zo hard terug en ik heb absoluut niet het idee dat ze er last van heeft of dat de leidster respectloos bezig is. :)
Gelukkig!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_183876451
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 09:08 schreef Rijstebuiltje het volgende:
E. had gisteren een kerstvoorstellijg in de kerk. Ik kwam thuis en vroeg haar waar ze was geweest.

E - naar de kerk mama.
Ik - en was het leuk en wat ze had gezien.
E - jaja, en ik allemaal rare dingen gezien _O-
_O-
pi_183883250
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:06 schreef Mevr_Mus het volgende:
Gelukkig Nikooos 😃

Ik had deze week voor een nette gelegenheid een jurk aangetrokken. ‘s ochtend toen ik beneden kwam:

Man: wat zie je er mooi uit! :Y
7-jarige: wat een mooie jurk mam! O+
Kleuter: :|W :N ... dat shirt is echt veeeeel te groot mama :{w
Mooi hè. _O-
pi_183883310
Papa en S. hadden even lol samen.

Papa: ‘Mama kan echt eten als een olifant.’
S.: ‘Mama, geef je bril maar even aan mij, olifanten hebben geen bril nodig.’

}:| }:| :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_183884023
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 09:56 schreef Gevalletje het volgende:
Grappig die verkeerde uitspraken! Hier zegt Q ook de "J" ipv de "L", dus ook "pjassen". Op het kdv waar hij begon toen hij bijna 3 was, hebben ze naast bakken met speelgoed ook 1 met rijst en 1 met macaroni, om mee te spelen. Hij heeft "bak macaroni" toen soort van samen gevoegd en macaroni klinkt daardoor nog steeds als "bakkemanoni" :P

Q was laatst geïnteresseerd toen ik crème op m'n gezicht smeerde en wilde ook. Omdat er Q10 in zit en ik niet zeker wist of het kwaad kon, zei ik dat hij deze crème maar niet op moest smeren, omdat hij er wat jong voor was en je er wat ouder voor moest zijn.
Dat heb ik geweten, elke keer als ik crème opsmeer hoor ik nu "Dat is creme voor oude mensen!" ;( :')
O+ voor Q !

Sjaak zegt ook “bjoek” in plaats van ‘broek’. Ik vind het enorm schattig.
pi_183886427
Onze oudste kwam een tijdje bij een asociaal gezin over de vloer en nam echt alles van hen over:

- Hem z'n moeder heb ook tato's.
- Dat is geen goed Nederlands, Ed.
- Hem z'n moeder hééft ook tato's?
- Nog niet helemaal goed.
- Okee. Vedders nog wat?
pi_183895654
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 22:27 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik krijg tegenwoordig regelmatig van mijn dochter van bijna 6jr te horen dat ik hypocriet ben :')

Dan zit ze met moslimkids op school. Hypocriet een stopwoordje van hunnie. ;)
pi_183897975
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:41 schreef gombro het volgende:
Onze oudste kwam een tijdje bij een asociaal gezin over de vloer en nam echt alles van hen over:

- Hem z'n moeder heb ook tato's.
- Dat is geen goed Nederlands, Ed.
- Hem z'n moeder hééft ook tato's?
- Nog niet helemaal goed.
- Okee. Vedders nog wat?
:D
pi_183899218
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 14:08 schreef gombro het volgende:

[..]

Dan zit ze met moslimkids op school. Hypocriet een stopwoordje van hunnie. ;)
:D
Nee ik heb haar ooit zo genoemd toen ik aan het mopperen was en toen wou ze uitleg.

Sindsdien is het haar mopperwoordje :+
pi_184316051
A. (5) vertelde gisteren dat hij op school samen met een jongetje met Barbies had gespeeld.
Dus ik vraag enigzsinds verbaasd en nieuwsgierig wat de Barbies dan gingen doen.
A: Mijn Barbie klopte op de deur en toen deed de andere Barbie open door heel hard met haar hoofd tegen de deur te slaan. Zo: BAM! BAM! BAM!

Ik moest zo lachen. Niet echt wat ik in beeld had bij spelen met Barbies.
:') _O-
pi_184348955
I draaide van de week de benen van een barbie eraf. O+ .

Ze was vanavond weer op dreef, over het onderwerp sterfelijkheid, Jezus, Sinterklaas en de kerstman.

"Gaan de kerstman en Sinterklaas een keer dood, denk jij? Ik denk van niet, ik denk dat ik eerder dood zal zijn dan zij. Dat is wel jammer, want dan krijg ik geen cadeautjes meer."

"Als Jezus uit de dood wakker wordt, dan is hij toch een zombie?"

"Sarah zegt dat haar oma in de hemel is. Maar dat is niet zo."
"Oh nee, waar denk jij dan dat ze is?"
"Ze is toch gewoon in de grond?"
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184349064
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:31 schreef Franny_G het volgende:
I draaide van de week de benen van een barbie eraf. O+ .

Ze was vanavond weer op dreef, over het onderwerp sterfelijkheid, Jezus, Sinterklaas en de kerstman.

"Gaan de kerstman en Sinterklaas een keer dood, denk jij? Ik denk van niet, ik denk dat ik eerder dood zal zijn dan zij. Dat is wel jammer, want dan krijg ik geen cadeautjes meer."

"Als Jezus uit de dood wakker wordt, dan is hij toch een zombie?"

"Sarah zegt dat haar oma in de hemel is. Maar dat is niet zo."
"Oh nee, waar denk jij dan dat ze is?"
"Ze is toch gewoon in de grond?"
Subtiel meisje heb je :D
pi_184353896
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:31 schreef Franny_G het volgende:
I draaide van de week de benen van een barbie eraf. O+ .

Ze was vanavond weer op dreef, over het onderwerp sterfelijkheid, Jezus, Sinterklaas en de kerstman.

"Gaan de kerstman en Sinterklaas een keer dood, denk jij? Ik denk van niet, ik denk dat ik eerder dood zal zijn dan zij. Dat is wel jammer, want dan krijg ik geen cadeautjes meer."

"Als Jezus uit de dood wakker wordt, dan is hij toch een zombie?"

"Sarah zegt dat haar oma in de hemel is. Maar dat is niet zo."
"Oh nee, waar denk jij dan dat ze is?"
"Ze is toch gewoon in de grond?"
Haha!


O zat laatst Pippi te kijken en vroeg zich af:

Waarom komt de mamma van Pippi nooit?
-die is in de hemel zegt Pippi
Heeft ze dan geen raket?
  zaterdag 12 januari 2019 @ 08:13:48 #106
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_184354007
Emma(2,5) vindt 2 medeklinkers aan het begin van een woord lastig, vooral als ze met een s beginnen. Zo is speen; peen, spelen; pelen, schaap; gaap en nog wel een paar. Laatst probeerde we haar ‘schaap’ te laten zeggen. Ze bleef maar ‘gaap’ ‘gaap’ ‘gaap’; dus wij nee Emma sssssssssssssssssssschaap. Emma ‘gaap’ Nog een keer; sssssssssssschaap. Emma; sssssssssssss paarden! O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_184398291
Hehe ga weg met je schaap dacht ze zeker ;)

Leuk om ook van jullie kleuters te lezen Franny & Room. F had vanochtend ook weer een mooie.
O (1,5) trok het elastiekje uit haar haar en hield dit bij haar mond.
F tegen O: 'Niet in je mond stoppen hoor, dan ga je stikken!'
Daarna tegen mij: 'Het zou toch wel jammer zijn als ze dood gaat, ze is toch pas 1'

Uh ja, zeker jammer als ze dood zou gaan :')
  maandag 14 januari 2019 @ 15:33:29 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184398315
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184404534
Lekker bezig. :D

De oma van mijn man is vorige week overleden, en toen ik dat aan N. (3j8mnd) uitlegde ging dat ongeveer zo:

"Waar gaan jullie naartoe?"
"Wij hebben straks een crematie. Dan gaan we afscheid nemen van iemand die overleden, dus dood, is"
"Heeft iemand die dan dood gemaakt?"
:X :D

Vervolgens hadden we een heel mooi gesprek over ouder (en groter) worden en trok ze de conclusie dat ze maar snel nog een boterham moest eten om maar snel ook groot en oud te worden. O+
pi_184419753
S. van bijna 3 zit topfit naast me op de bank. Ik ben niet fit.
‘Niet doen Mijm (broertje), ik ben ziek en ik moet liggen. Ik kan dit vandaag niet hebben.’ :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184419769
Mijn oudste, uit het niets in de auto: mama, mag ik jouw borsten lenen? Dan kan ik mijn broertjes eten geven.
pi_184419911
We stonden laatst bij de Intertoys in de rij voor de kassa. Zegt Noor opeens: 'AUW, mijn TIET! Hahahaha hoor je dat mama, ik zei tiet!' Ik zo: 'Waar heb jij dat woord vandaan?' Zegt ze: 'Van jou mama, jij zegt dat altijd!' Best wel cringemomentje :D

Ik ben me daar serieus niet bewust van, maar ik schijn dat weleens te zeggen als ik met 'r aan het stoeien ben :')
  dinsdag 15 januari 2019 @ 18:32:38 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184419931
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
We stonden laatst bij de Intertoys in de rij voor de kassa. Zegt Noor opeens: 'AUW, mijn TIET! Hahahaha hoor je dat mama, ik zei tiet!' Ik zo: 'Waar heb jij dat woord vandaan?' Zegt ze: 'Van jou mama, jij zegt dat altijd!'

Ik ben me daar serieus niet bewust van, maar ik schijn dat weleens te zeggen als ik met 'r aan het stoeien ben :')
Hahaha, zoiets had ik laatst ook.... Kuiken roept ineens heel hard: "KAK!!!" Dus ik: "huh? Wat zeg jij nou?" Hij: "dat zeg jij toch ook altijd mama?"
Oh :@ :').
KuikenGuppy
pi_184420221
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hahaha, zoiets had ik laatst ook.... Kuiken roept ineens heel hard: "KAK!!!" Dus ik: "huh? Wat zeg jij nou?" Hij: "dat zeg jij toch ook altijd mama?"
Oh :@ :').
:D Hoe moet je dan reageren hè? Ik zei maar dat ik dat ik nooit zei :')
pi_184436305
Sac vandaag via de app ingesproken.
Ik ga mijn best doen om een diplomaatje te halen.
Ga jij dan ook je best doen met werken?
pi_184436462
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 08:13 schreef Nouk84 het volgende:
Emma(2,5) vindt 2 medeklinkers aan het begin van een woord lastig, vooral als ze met een s beginnen. Zo is speen; peen, spelen; pelen, schaap; gaap en nog wel een paar. Laatst probeerde we haar ‘schaap’ te laten zeggen. Ze bleef maar ‘gaap’ ‘gaap’ ‘gaap’; dus wij nee Emma sssssssssssssssssssschaap. Emma ‘gaap’ Nog een keer; sssssssssssschaap. Emma; sssssssssssss paarden! O+
Hahaha, herkenbaar.

Hier vanmorgen: 'Mama, we hebben een nieuwe letter aan de letterparaplu in de klas. De M. Mmmmmmmmm. Me, me, me, me.'
Ik: 'Oh, wat leuk. De 'M' van mama. En van muis. Wat begint er nog meer met een M?'
Caesar: 'Weet ik niet.'
Ik: 'Bijvoorbeeld mmmmmelk. mmmmmmeisje. Wat nog meer? Me, me, me...?'
Caesar: 'Me steentjes *)'

Mijn zoon is een powermommy ;(
  woensdag 16 januari 2019 @ 18:26:40 #117
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_184439584
Van Olle: 2de kleuterklas, ik ben niet meer klein want zit nu bij de grote kindjes.

Ik heb zelf geen kinderen maar mijn nichtjes en neefjes zijn alles voor me.

Telt dit ook aub?

[ Bericht 6% gewijzigd door Pinnenmutske op 17-01-2019 10:09:18 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 16 januari 2019 @ 20:09:18 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_184441704
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 18:26 schreef sararaats het volgende:
Van Olle: 2de kleuterklas, ik zit nu bij de grote kindjes.

Ik heb zelf geen kinderen maar mijn nichtjes en neefjes zijn alles voor me.

Telt dit ook aub?
Uiteraard! :) En Olle, de 2e kleuterklas is ook alweer een hele stap richting volwassenheid! :)

en "Me steentjes", haha! :D
in de haak.
  woensdag 16 januari 2019 @ 20:23:22 #119
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_184442079
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 20:09 schreef trui het volgende:

[..]

Uiteraard! :) En Olle, de 2e kleuterklas is ook alweer een hele stap richting volwassenheid! :)

en "Me steentjes", haha! :D
Olle heeft nog 2 zusjes. Wiebke zit in het eerste leerjaar en Doukje is net een jaar. Dit zijn de kindjes van mijn broer.

Mijn zus heeft 4 grote kinderen (18, 15, 11 en 10)

Wiebke kan nu lezen en dat levert grappige anekdotes op.

Ik ben de middelste hehe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinnenmutske op 16-01-2019 21:57:08 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_184795579
Noor en ik zaten net nog wat te drinken in de zwemkantine.

'Mama?'
'Ja Noor?'
'Ik krijg later ook tieten hè? Kijk, ik heb alvast beginnetjes *wijzend ter hoogte van een tepel*'


Ze zit nogal in een tietenfase.
  maandag 4 februari 2019 @ 11:04:56 #121
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_184811475
Tieten zijn ook interessant!

N (3,5) gaat 's ochtends met papa zwemmen.
Ik: 'Dan moet je ondertussen maar even nadenken over wat we vanmiddag gaan doen'.
N: 'Dan doe ik heel hard zwem-zwem-zwem (maakt armgebaren). Dan heb ik geen tijd om na te denken!'

Living in the moment he O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_184861776
Oh heerlijk weer, die gesprekken over tieten, de dood en al die andere napraters. :D

Mijn man heeft een tattoo van een anker op zijn arm (don’t ask) dus ik had laatst A (5) voor de gein wijsgemaakt dat papa vroeger piraat is geweest.
Begon A. gisteren enthousiast het volgende aan de moeders in de kleedkamer van het zwembad te vertellen:
“Mijn papa is vroeger piraat geweest! Hij heeft een anker op zijn arm getatoeëerd en toen heeft hij mijn moeder gevangen op zijn schip en hij hield haar heel lang vast en toen wilde mama wel met hem trouwen!

Ik sta niet graag in the picture dus ik lachte licht gegeneerd maar mee. :') :@ :%
pi_184862653
Haha. Venco. Wat een “romantisch” liefdesverhaal. :D
  zondag 10 februari 2019 @ 13:09:29 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184935116
"Papa, komende donderdag is het vaderzijnsdag."
KuikenGuppy
  zondag 10 februari 2019 @ 17:08:42 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184939840
Leerkracht (J) - leerling gesprek (L) (8 jaar)
J - wat zei hij dan
L - hij zei Tuk achterstevoren
J - oh dat is niet zo netjes nee
J- en jij zegt dat nooit?
L- nee. Tuk wel. Tuk is een koekje en die kun je eten. Tuk is lekker. Tuk achterstevoren kun je niet eten, toch juf? Dat is niet lekker
J - O-) nee. Tuk achterstevoren kun je niet eten. Dat zou een beetje gek zijn.
pi_184940265
Amaranta :D heel vreemd zou dat zijn ja..

Venco, het zou een filmwaardig script kunnen zijn.

Burdie, wat schattig. Vaderszijnsdag O+

Eva: “mama, mag er een vriendinnetje bij ons komen spelen? Dan kan die mijn kamer opruimen”
Ik: “je kan toch geen vriendinnetje hier laten spelen en haar dan jouw kamer op laten ruimen?”
Eva: “oh maar ik wil wel een beetje helpen hoor! Ze hoeft het niet alleen te doen”

Nou, daar zal dat kindje blij mee zijn :')
E.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 05:49:00 #127
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184967073
Max krijgt een snor. Blij dat ie ermee is :D

"Mam, is m'n snor al groter dan die van jou? Want dan zou ik echt trots zijn"

Zeg, kerel :') vuulak.
(en dan "neehoor grapje" maar ondertussen he :{ )
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 12 februari 2019 @ 06:44:29 #128
11682 Moonah
Jolie femme
pi_184967242
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 05:49 schreef pinquit het volgende:
Max krijgt een snor. Blij dat ie ermee is :D

"Mam, is m'n snor al groter dan die van jou? Want dan zou ik echt trots zijn"

Zeg, kerel :') vuulak.
(en dan "neehoor grapje" maar ondertussen he :{ )
:D :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_184969020
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 05:49 schreef pinquit het volgende:
Max krijgt een snor. Blij dat ie ermee is :D

"Mam, is m'n snor al groter dan die van jou? Want dan zou ik echt trots zijn"

Zeg, kerel :') vuulak.
(en dan "neehoor grapje" maar ondertussen he :{ )
:o :D

Mijn T (3.5), vanuit het niets aan de eettafel: “mama, ik houd van Juf Fieken. En van mezelf. Maar niet van jou en niet van papa. En helemaal niet van O.” .

Ok, lieve jongen..
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:06:15 #130
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_184977092
Mijn metekindje zei "Das grappig hé" toen ze jonger was. Ze wordt 11 in augustus

Olle antwoordt tegenwoordig met "Echt?"

Ikzelf sprak vroeger over Anneke Maan hehe.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_184977923
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 05:49 schreef pinquit het volgende:
Max krijgt een snor. Blij dat ie ermee is :D

"Mam, is m'n snor al groter dan die van jou? Want dan zou ik echt trots zijn"

Zeg, kerel :') vuulak.
(en dan "neehoor grapje" maar ondertussen he :{ )
:D :X O+
Protège moi de mes désirs.
pi_185827522
'Hoe oud ben je mama? Ik denk dat je heel oud bent, want je hebt echt een oud gezicht'.
pi_185827680
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
'Hoe oud ben je mama? Ik denk dat je heel oud bent, want je hebt echt een oud gezicht'.
:D

Mijn oudste gaat naar een Vlaamse school sinds een half jaar. Zo langzamerhand neemt hij steeds meer Vlaamse woorden mee naar huis. Laatst: 'mama, ga nu eens op je poep zitten..' ik moest echt even nadenken.. Ben benieuwd wat er allemaal nog volgen gaat...
pi_185829574
Oh heerlijk, dat Vlaams. :D . O+ .

I & het onderwerp dood.
Vorige week, 's ochtends vroeg, allebei net wakker, kruipt ze naast me in bed. "Mama, ik was daarnet in bed aan het denken.. wat als je dood bent, en je mond staat open, komt er dan nog water uit?"

"Die is al 26 of zo, echt heel oud, dan ben je al bijna dood!"

Ik: "I, ik houd heel veel van jou, voor altijd en altijd."
I: "Ook nog als wij allebei dood zijn?"
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185829901
De dood is ook een lastig concept.

J is er ook mee bezig. In een half jaar tijd zijn een familielid (wat hij niet goed kende) en onze 2 konijnen doodgegaan. Hij zit nu dus regelmatig te vertellen wat je allemaal níet meer kunt als je dood bent (niet ademhalen, niet eten, enz). Soms eindigt het met een vraag: 'maar {konijn} had zijn oog open toen hij dood was, kon hij dan toch nog kijken?' of juist met een opmerking: '{konijn} was koud toen hij dood was, was {familielid} dan ook koud?'
Gisteren lag ons nieuwe konijn languit in de zon te genieten, J schrok ervan: 'ze ligt! Die doet het ook al niet meer!'
pi_185831034
De hond bij Rieke thuis heeft heupdysplasie en kan daardoor geen kindjes krijgen, vertelde onze oudste:

"En dat is heel zielig, want het is erfelijk net als je kleur haar of je ogen. Als je ouders geen kindjes kunnen krijgen, kan jij het meestal ook niet."
pi_185831788
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:34 schreef gombro het volgende:
De hond bij Rieke thuis heeft heupdysplasie en kan daardoor geen kindjes krijgen, vertelde onze oudste:

"En dat is heel zielig, want het is erfelijk net als je kleur haar of je ogen. Als je ouders geen kindjes kunnen krijgen, kan jij het meestal ook niet."
Hahah prachtig O+
S. 2014
J. 2016
pi_185832156
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2019 20:58 schreef Franny_G het volgende:
Oh heerlijk, dat Vlaams. :D . O+ .

I & het onderwerp dood.
Vorige week, 's ochtends vroeg, allebei net wakker, kruipt ze naast me in bed. "Mama, ik was daarnet in bed aan het denken.. wat als je dood bent, en je mond staat open, komt er dan nog water uit?"

"Die is al 26 of zo, echt heel oud, dan ben je al bijna dood!"

Ik: "I, ik houd heel veel van jou, voor altijd en altijd."
I: "Ook nog als wij allebei dood zijn?"
En soms is het ook enorm grappig op een rotmoment.
Toen mijn vader overleed probeerde een vriendin uit te leggen aan haar zoontje van destijds 4 waarom ik zo verdrietig was.
‘Omdat de papa van Mootie dood is, daarom moet ze huilen.’
‘Gaat de papa van Mootie dan ook door de wc net als de vis?’
(Die was toevallig de week ervoor belly up gegaan)

Wij keken elkaar aan.... en moesten echt vreselijk ons best doen om niet keihard in lachen uit te barsten.
  maandag 25 maart 2019 @ 11:11:00 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185839350
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:34 schreef gombro het volgende:
De hond bij Rieke thuis heeft heupdysplasie en kan daardoor geen kindjes krijgen, vertelde onze oudste:

"En dat is heel zielig, want het is erfelijk net als je kleur haar of je ogen. Als je ouders geen kindjes kunnen krijgen, kan jij het meestal ook niet."
:D
Mooie variant op Herman Finkers: "Mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185839401
Kinderen kunnen je zo'n spiegel voorhouden, zo bleek dit weekend ook maar weer. Vlokje was lekker aan het kauwen op speelgoed, daar was Jewel het niet mee eens:

'Vlokje nee, niet speelgoed kauwen. Zusje, nee, ophouden, wat zegt mama nou!?'

:X :')
pi_185972835
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 11:13 schreef Schanu het volgende:
Kinderen kunnen je zo'n spiegel voorhouden, zo bleek dit weekend ook maar weer. Vlokje was lekker aan het kauwen op speelgoed, daar was Jewel het niet mee eens:

'Vlokje nee, niet speelgoed kauwen. Zusje, nee, ophouden, wat zegt mama nou!?'

:X :')
O+ Toch wel lief hè. Die kleine moedertjes.

Ik had laatst de auto van mijn neef te leen en ik maakte met mijn kinderen een ritje.
A. (5), oprecht bezorgd terwijl hij zijn stoel bekijkt: “Ik hoop maar dat deze auto geen schietstoel heeft.”
_O-


Van de week even met mijn zoon naar de kapper. Zusje ook mee.
We moesten nog even wachten. 3 kapsters en 3 klanten aanwezig.
Vraagt de kapster aan A. of het moeilijk is om grote broer te zijn.
Dus A. vertelt vol enthousiasme (en luid) dat het helemaal niet moeilijk is en hij soms op Z. even mag passen als mama moet plassen.
“Maar als mama moet POEPEN, dan moet ze in de box”! :') :@
pi_185973038
quote:
17s.gif Op maandag 25 maart 2019 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D
Mooie variant op Herman Finkers: "Mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen".
Ja, echt een mooie. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185973322
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 16:45 schreef vencodark het volgende:

“Maar als mama moet POEPEN, dan moet ze in de box”! :') :@
Oh man super, ik proest pardoes m'n thee over het toetsenbord _O- Geweldig!
pi_186025321
Js: “mama, ik wil een meisje zijn”

Ik *slik* oké, ja dat kan...

Js: “ja, want dan mag ik voortaan naast *** in de kring zitten. We moeten altijd jongen meisje zitten namelijk _O-
pi_186026778
“Sjaak, wat wil je worden als je later groot bent?”

- “Ik wil mezelf blijven, ik wil helemaal niets anders worden.”

Hij was verontwaardigd over mijn vraag O+
  donderdag 4 april 2019 @ 11:43:12 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186026916
O+
KuikenGuppy
pi_186028367
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 16:45 schreef vencodark het volgende:

[..]

Van de week even met mijn zoon naar de kapper. Zusje ook mee.
We moesten nog even wachten. 3 kapsters en 3 klanten aanwezig.
Vraagt de kapster aan A. of het moeilijk is om grote broer te zijn.
Dus A. vertelt vol enthousiasme (en luid) dat het helemaal niet moeilijk is en hij soms op Z. even mag passen als mama moet plassen.
“Maar als mama moet POEPEN, dan moet ze in de box”! :') :@
HAHAHAHAHAHAHAHA! _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:34 schreef MevrouwCactus het volgende:
“Sjaak, wat wil je worden als je later groot bent?”

- “Ik wil mezelf blijven, ik wil helemaal niets anders worden.”

Hij was verontwaardigd over mijn vraag O+
Oeh O+ . Wat hadden laatst een soortgelijk iets:

Papa was werken, geld verdienen. Op de vraag wat papa dan voor werk deed, legde ik in Jip en Janneke taal uit wat papa deed.
“Hoe heet dat dan mama?”
“Dat heet industrial engineer. Wat wil jij later worden?”
“Nou mam, ik wil gewoon Twix blijven want dat kan ik al heel goed.”
pi_186030016
De jongste en ik:

- Jij hebt haar op je piem, he pap?
- Ja, ik ben ouderwets, ik heb haar op m'n piem.
- De papa van Franklin is modern. Die laat het maaien.
pi_186030858
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:39 schreef gombro het volgende:
De jongste en ik:

- Jij hebt haar op je piem, he pap?
- Ja, ik ben ouderwets, ik heb haar op m'n piem.
- De papa van Franklin is modern. Die laat het maaien.
Je kijkt vast veel cabaret met je kinderen. Ik lees allemaal dingen die ik al eens heb gehoord of gezien :+

Mijn zoontje was vorige week geslagen op school. Hij is altijd zo’n goeiige lobbes die dat ondergaat, dus ik zei, superpedagogisch ja :Y), dat hij dat niet toe hoeft te laten en ook best een keer iets terug mag doen. Toen zei hij: ‘Ja, maar, mama: als ik dat kindje dan terugsla, vindt die dat ook niet leuk en die gaat mij dan weer slaan, en dan moet ik hem weer slaan en zo blijven we bezig. Dat helpt dan toch niet?’

:@ Opvoeding door mijn kleuter, ik krijg het.
pi_186030952
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 16:45 schreef vencodark het volgende:

[..]

O+ Toch wel lief hè. Die kleine moedertjes.

Ik had laatst de auto van mijn neef te leen en ik maakte met mijn kinderen een ritje.
A. (5), oprecht bezorgd terwijl hij zijn stoel bekijkt: “Ik hoop maar dat deze auto geen schietstoel heeft.”
_O-


Van de week even met mijn zoon naar de kapper. Zusje ook mee.
We moesten nog even wachten. 3 kapsters en 3 klanten aanwezig.
Vraagt de kapster aan A. of het moeilijk is om grote broer te zijn.
Dus A. vertelt vol enthousiasme (en luid) dat het helemaal niet moeilijk is en hij soms op Z. even mag passen als mama moet plassen.
“Maar als mama moet POEPEN, dan moet ze in de box”! :') :@
Whahaha _O- _O- _O- dan heeft mama lang werk
pi_186031568
Kinderen zijn toch ook tof als ze zichzelf zijn O+ Waarom iets anders worden?

Loj, typisch zo'n opmerking waar je even af moet wachten hoe het verder gaat. :D

Terwijl ik dit topic lees, hoor ik:
"En bij 3 gaan de auto's racen! One, two, three, four, five, six... Mama, wat is 3 in het Engels?" :+
  donderdag 4 april 2019 @ 17:32:41 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186033233
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 15:36 schreef Jentin het volgende:

[..]

Je kijkt vast veel cabaret met je kinderen. Ik lees allemaal dingen die ik al eens heb gehoord of gezien :+

Mijn zoontje was vorige week geslagen op school. Hij is altijd zo’n goeiige lobbes die dat ondergaat, dus ik zei, superpedagogisch ja :Y), dat hij dat niet toe hoeft te laten en ook best een keer iets terug mag doen. Toen zei hij: ‘Ja, maar, mama: als ik dat kindje dan terugsla, vindt die dat ook niet leuk en die gaat mij dan weer slaan, en dan moet ik hem weer slaan en zo blijven we bezig. Dat helpt dan toch niet?’

:@ Opvoeding door mijn kleuter, ik krijg het.
Haha lief!

Ik verstond mijn oudste gisteren verkeerd. Hij stond onder de douche en vroeg (dacht ik): "mama, wat is 'zeep' ook alweer in het Engels?"
Ik: "soap."
Hij: "huh, soap :? Uhhh, oké...
One, two, three, four, five, six, soap..."

:')
KuikenGuppy
  donderdag 4 april 2019 @ 22:05:13 #153
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_186039207
Ik heb hier al veel te lang niet meer gelezen, laat staan wat gepost :o maar mijn DNA is inmiddels dan ook 15 O+

Echter wel een heerlijk kleuterneefje die ons vaak versteld doet staan :D
Opa (mijn vader) was overleden en gecremeerd. Toen kwam de dag dat we zijn as gingen verstrooien. Terwijl we vanaf de parkeerplaats naar de aula lopen vraagt neefje (3) wat we ook al weer gaan doen. Mijn broertje zegt "dat weet je toch wel? Heb ik je net in de auto verteld?"

"Oja, we gaan dooie opa weggooien!"
:')
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  vrijdag 5 april 2019 @ 02:25:40 #154
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186042792
Ro gaat deze week voor het eerst naar de bso.
Op de gang vind ze een plastic prinsessesschoentje.
Aan haar leidster vraagt ze: waar is de prinses?
Leidster: bedoel je een Barbie? En toont de barbie.
Ro: nee, de roze prinses! Die haar schoen kwijt is!


Op school zijn ze bezig met het thema dinosaurussen.
Op de seizoentafel ligt een énorm bot.
‘Mama, nu kan de dino niet meer wraaagh!, maar wel iep iep’. (Dierengeluiden)

Op tv snijdt een man een stuk ham af van een gedroogde varkenspoot. Aan haar vader vraagt ze wat het is. Een varkenspoot, zegt hij.
Ro kijkt bedenkelijk naar de tv en zegt verdrietig: nu kan het varkentje niet goed meer lopen.
Haar vader kijkt mij zorgelijk aan, moeten we nu uitleggen dat dieren dood gaan en wij dat vlees eten? Net nu ze sinds 3 dagen eindelijk goed mee eet?
Ik draai Mn laptopscherm om en toon haar allemaal dieren met protheses video’s op YouTube. Kind gerustgesteld en wij kunnen er weer even tegenaan. :D
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 5 april 2019 @ 02:26:58 #155
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186042800
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 17:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Haha lief!

Ik verstond mijn oudste gisteren verkeerd. Hij stond onder de douche en vroeg (dacht ik): "mama, wat is 'zeep' ook alweer in het Engels?"
Ik: "soap."
Hij: "huh, soap :? Uhhh, oké...
One, two, three, four, five, six, soap..."

:')
Hahaha! Cool!
Zo zegt mijn nichtje van 8 bij het tellen in het Engels:
Filthy one, filthy two, etc. :D
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 5 april 2019 @ 02:33:50 #156
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186042834
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 16:45 schreef vencodark het volgende:

[..]

O+ Toch wel lief hè. Die kleine moedertjes.

Ik had laatst de auto van mijn neef te leen en ik maakte met mijn kinderen een ritje.
A. (5), oprecht bezorgd terwijl hij zijn stoel bekijkt: “Ik hoop maar dat deze auto geen schietstoel heeft.”
_O-


Van de week even met mijn zoon naar de kapper. Zusje ook mee.
We moesten nog even wachten. 3 kapsters en 3 klanten aanwezig.
Vraagt de kapster aan A. of het moeilijk is om grote broer te zijn.
Dus A. vertelt vol enthousiasme (en luid) dat het helemaal niet moeilijk is en hij soms op Z. even mag passen als mama moet plassen.
“Maar als mama moet POEPEN, dan moet ze in de box”! :') :@
_O_
Eindbaas!
Zonder hoop geen leven.
pi_186043995
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 15:36 schreef Jentin het volgende:

Je kijkt vast veel cabaret met je kinderen. Ik lees allemaal dingen die ik al eens heb gehoord of gezien :+

Wat voor "allemaal dingen" dan wel? De Finkers associatie was al tamelijk ver gezocht.
pi_186044333
Geen idee, ik heb geen matchende YouTube-linkjes ofzo. Het klinkt gewoon zo bekend :) Misschien hebben je kinderen gewoon een heel universele humor :P
  vrijdag 5 april 2019 @ 09:05:20 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_186044408
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 08:58 schreef Jentin het volgende:
Geen idee, ik heb geen matchende YouTube-linkjes ofzo. Het klinkt gewoon zo bekend :) Misschien hebben je kinderen gewoon een heel universele humor :P
Ik weet niet hoe oud de kinderen van Gombro zijn. Maar ik geloof niet echt dat er kinderen zijn die tegen andere kinderen zeggen dat hun vader zijn zak maait. (En anders zou ik me zorgen gaan maken, hoe hij weet dat de vader van Franklin dat doet)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186045335
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 09:05 schreef amaranta het volgende:

Ik weet niet hoe oud de kinderen van Gombro zijn. Maar ik geloof niet echt dat er kinderen zijn die tegen andere kinderen zeggen dat hun vader zijn zak maait. (...) En anders zou ik me zorgen gaan maken

Ik heb hier meermalen verteld dat mijn kids al groot zijn. Ik put uit mijn schriftjes en geheugen. Zorgen hoef je je dus niet te maken. Wij zijn goddank van vóór de nieuwe preutsheid. En de jongens zijn inmiddels allebei academische carrièretrappers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')