quote:Dat heb ik iig hier op Fok! en in het dagelijkse leven nog niet meegemaakt hoor. Ikzelf was niet direct geporteerd van zijn ideeën, maar zoals je her en der in POL kan lezen (om. topic over wat stem jij?) wel van zijn analyse. Veel boeken heb ik daarbij ook van hem gelezen... Bovendien heb ik nooit een weerzin tegen hem als persoon gehad. Ik kende hem natuurlijk, misschien anders dan anderen, al heel wat jaartjes langer in de media. En moest iig altijd hartelijk lachen om zijn kwajongensachtige manieren... Ik vind het iig erg en idd zonde voor ons land (en voor hem uiteraard) dat er aan het leven van deze man met geweld een einde gemaakt is door een zelotische malloot van de eerste orde...
Op maandag 30 december 2002 16:38 schreef milagro het volgende:[..]
.
Ik zie niet het nut van iemand moedwillig kwetsen en uit de tent lokken met dergelijke zieke opmerkingen.
Die man is geliquideerd, 2 kogels in de rug en daarna 3 in hals en hoofd terwijl hij al op de grond lag... en daar zijn sommigen blij om, daar lachen ze om als het jou raakt, dan vinden ze het nodig te zeggen dat Volkert een held is, die we dankbaar moeten zijn ons verlost te hebben van het grote kwaad?
quote:Het is gebrek aan respect voor elkaars mening. Niet meer, niet minder.
Op maandag 30 december 2002 16:43 schreef NorthernStar het volgende:Inderdaad. Buiten dat ze dus een kogel best kunnen vinden om een bepaalde overtuiging door te drukken, geven ze ook blijk van of een gebrek aan vertrouwen in hun eigen ideeen of ze moeten denken dat ze de waarheid kennen en dan zijn ze dus gek.
quote:Helemaal geen zinloze bijdrage van SCH. Integendeel. Hij geeft zijn mening, en dat dien je te respecteren ook al ben je het niet met hem eens. Flamen kunnen we allemaal.
Op maandag 30 december 2002 16:36 schreef evert het volgende:[..]
ja, zie de zinloze bijdragen van sch in het topic in tv/radio/film over de uitzending die nu herhaald wordt...
Heftige discussies? meer kinderachtige figuren.
quote:Wat bedoel je nou precies..??
Op maandag 30 december 2002 16:46 schreef robh het volgende:
Het is gebrek aan respect voor elkaars mening. Niet meer, niet minder.
quote:als je zijn bijdrage in het andere topic leest, zul je zien dat het geen enkele inhoudelijk bijdrage levert aan dat topic, en daar heb ik het over.
Op maandag 30 december 2002 16:46 schreef sineloco het volgende:
Maar is het dan zo slecht dat telkens weer tot heftige discussie leidt? Kennelijk leeft het nog sterk en heeft men er geestelijk behoefte aan.
[..]Helemaal geen zinloze bijdrage van SCH. Integendeel. Hij geeft zijn mening, en dat dien je te respecteren ook al ben je het niet met hem eens. Flamen kunnen we allemaal.
SCH
quote:Nee het is tegen alles waar de verlichting om te doen geweest is en waar onze beschaving opgebasseerd zou moeten zijn:
Op maandag 30 december 2002 16:46 schreef robh het volgende:[..]
Het is gebrek aan respect voor elkaars mening. Niet meer, niet minder.
"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it."
In plaats van zijn spreekrecht en leven verdedigen zijn ze blij dat hij dood is.
quote:Dat heb ik precies hetzelfde.
Op maandag 30 december 2002 16:45 schreef Ryan3 het volgende:Ikzelf was niet direct geporteerd van zijn ideeën, maar zoals je her en der in POL kan lezen (om. topic over wat stem jij?) wel van zijn analyse. Veel boeken heb ik daarbij ook van hem gelezen... Bovendien heb ik nooit een weerzin tegen hem als persoon gehad. Ik kende hem natuurlijk, misschien anders dan anderen, al heel wat jaartjes langer in de media.
En daarom komt het wellicht dan harder aan en doet het me meer dan iemand die vermoord wordt die ik nog nooit persoonlijk ontmoet heb.
quote:Naar mijn mening was de sfeer al voor de komst van Fortuyn verhard.
Op maandag 30 december 2002 16:17 schreef ranja het volgende:[..]
Welke oorlog? Die van de VS tegen Irak?
En ik zal nooit zeggen of denken dat het goed is dat Fortuyn vermoord is, begrijp me niet verkeerd. Maar ik houd hem wel verantwoordelijk voor de verharding van Nederland, niet Volkert, die is meer een gevolg.
Misschien wel interessant voor een wetenschappelijke studie om uit te zoeken waarom veel fortuyn-stemmers toch een enigszins lichtelijk rascistische insteek hebben, zoals ik het althans aanvoel.
Zouden ze allemaal wat negatiefs hebben meegemaakt met allochtonen?
quote:Dat is, jammergenoeg, dan ook een recht ....
Op maandag 30 december 2002 16:50 schreef NorthernStar het volgende:Nee het is tegen alles waar de verlichting om te doen geweest is en waar onze beschaving opgebasseerd zou moeten zijn:
"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it."
In plaats van zijn spreekrecht en leven verdedigen zijn ze blij dat hij dood is.
quote:een zekere SCH en BansheeBoy, Kariem , ULX en anderen wiens nick me ontschoten is hebben dat wel degelijk gezegd, , woorden van die strekking in ieder geval.
Op maandag 30 december 2002 16:45 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dat heb ik iig hier op Fok! en in het dagelijkse leven nog niet meegemaakt hoor. Ikzelf was niet direct geporteerd van zijn ideeën, maar zoals je her en der in POL kan lezen (om. topic over wat stem jij?) wel van zijn analyse. Veel boeken heb ik daarbij ook van hem gelezen... Bovendien heb ik nooit een weerzin tegen hem als persoon gehad. Ik kende hem natuurlijk, misschien anders dan anderen, al heel wat jaartjes langer in de media. En moest iig altijd hartelijk lachen om zijn kwajongensachtige manieren... Ik vind het iig erg en idd zonde voor ons land (en voor hem uiteraard) dat er aan het leven van deze man met geweld een einde gemaakt is door een zelotische malloot van de eerste orde...
En dáár maak ik me kwaad om, ik houd van felle discussies, juist wel lekker als iemand het helemaal niet eens met je..daar leer je van, al was het maar om je in te houden.... het is dat soort opmerkingen die me raken echt pijn doen, zelfs op 6 en 7 mei maakte een ULX dergelijke opmerkingen al. Misselijkmakend gewoon.
En ja dan kan ik niet rustig blihven, ik zou me niet zo uit de tent moetne laten lokken, maar ik kan er niet tegen , die man, hoe fout of dom je zijn ideeen ook vind , heeft dat niet verdiend.
Ik begrijp niet waarom velen (ook mods) hier die opmerkingen laten, maar de reacties daarop wel afstraffen (destijds)
Ik snap de lol niet van dergelijk mensen.
quote:dat zou je als kwetsend kunnen bestempelen en dus zou je er als mod wat aan kunnen doen.
Op maandag 30 december 2002 16:57 schreef robh het volgende:[..]
Dat is, jammergenoeg, dan ook een recht ....
quote:Tuurlijk het staat vrij om te denken zoals ieder wil, hoe dom, bekrompen en primitief ook.
Op maandag 30 december 2002 16:57 schreef robh het volgende:[..]
Dat is, jammergenoeg, dan ook een recht ....
[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 30-12-2002 17:03]
quote:Waarom moet dat 'ons land' er nou steeds bij?
Op maandag 30 december 2002 16:45 schreef Ryan3 het volgende:Ik vind het iig erg en idd zonde voor ons land (en voor hem uiteraard) dat er aan het leven van deze man met geweld een einde gemaakt is door een zelotische malloot van de eerste orde...
quote:Precies, flames uitlokken mag niet.
Op maandag 30 december 2002 16:58 schreef Frenkie het volgende:[..]
dat zou je als kwetsend kunnen bestempelen en dus zou je er als mod wat aan kunnen doen.
Als er een Fokker overleden is, waar ik een pesthekel aan had, mag ik dat ook niet zeggen dat ik blij ben dat hij er niet meer is, terwijl we hier elkaar over het algemeen ook niet persoonlijk kennen, zoals dat ook met PF hetgeval was.
Vrijheid van meningsuiting daar was PF toch zo voor, roept men dan, ja..er is ook nog zoiets als fatsoen!!
Dergelijke opmerkingen (dank aan Volkert etc.) slaan iedere discussie dood en lokt allemaal flames uit.
quote:Waarom is dat een probleem?
Op maandag 30 december 2002 17:02 schreef ranja het volgende:[..]
Waarom moet dat 'ons land' er nou steeds bij?
quote:Het hele verhaal Fortuyn is op een onfatsoenlijke manier besproken. Van "Melkert Moordenaar!" tot "Volkert bedankt". Beide partijen hebben zich schuldig gemaakt aan het tot stand brengen van deze verbale impasse.
Op maandag 30 december 2002 17:05 schreef milagro het volgende:Precies, flames uitlokken mag niet.
Als er een Fokker overleden is, waar ik een pesthekel aan had, mag ik dat ook niet zeggen dat ik blij ben dat hij er niet meer is, terwijl we hier elkaar over het algemeen ook niet persoonlijk kennen, zoals dat ook met PF hetgeval was.
Vrijheid van meningsuiting daar was PF toch zo voor, roept men dan, ja..er is ook nog zoiets als fatsoen!!
Dergelijke opmerkingen (dank aan Volkert etc.) slaan iedere discussie dood en lokt allemaal flames uit.
quote:En dus..??
Op maandag 30 december 2002 17:12 schreef robh het volgende:[..]
Het hele verhaal Fortuyn is op een onfatsoenlijke manier besproken. Van "Melkert Moordenaar!" tot "Volkert bedankt". Beide partijen hebben zich schuldig gemaakt aan het tot stand brengen van deze verbale impasse.
Meester, hij begon
- Ja maar hij deed het ook
![]()
Voel je toch niet zo aangevallen.
quote:Iedereen kan op een fatsoenlijke, niet kwetsende manier, zijn mening geven.
Op maandag 30 december 2002 17:17 schreef Frenkie het volgende:En dus..??
dan mag het wel..??
quote:Ik voel me niet aangevallen hoor
Meester, hij begon
- Ja maar hij deed het ook
Voel je toch niet zo aangevallen.
Het verhaal heeft alleen 2 kanten.
quote:Idd, helemaal gelijk, maar Volkert bedankt wordt nog steeds gezegd hier en daar wordt door mods toch echt veel "milder" op gereageerd.
Op maandag 30 december 2002 17:12 schreef robh het volgende:[..]
Het hele verhaal Fortuyn is op een onfatsoenlijke manier besproken. Van "Melkert Moordenaar!" tot "Volkert bedankt". Beide partijen hebben zich schuldig gemaakt aan het tot stand brengen van deze verbale impasse.
Die zuigende manier van posten ook van SCH die blijkbaar zich zit te verkneukelen om de dood van PF ontgaat iedereen hier blijkbaar..
quote:Maar zoals je leets wordt het als kwetsend en onfatsoenlijk ervaren. Ga je er wat mee doen.?? ja of nee..??
Op maandag 30 december 2002 17:20 schreef robh het volgende:
Iedereen kan op een fatsoenlijke, niet kwetsende manier, zijn mening geven.
PF was veel gematigder en redelijker dan wat hij blijkt te hebben losgewroet...
quote:Ja, jouw land en mijn land... maar waarom staat er altijd bij dat het 'zo erg is voor ons land'? Mijn nekharen gaan alweer overeind staan als ik zoiets lees, vind ik gewoon overdramatiseren.
Op maandag 30 december 2002 17:08 schreef dr.Tesla het volgende:[..]
Waarom is dat een probleem?
Het is toch ook ons land.
quote:Daar gaat het misschien voor jou om.
Op maandag 30 december 2002 17:25 schreef Ryan3 het volgende:
Om de discussie er nog even in te houden... Het ging om zijn ideeën. Of m.i. eik. ook nog niet eens. Het ging om de geest die uit de fles is, wellicht doelt Yvonne daar ook een beetje op. Het ging ook om wat mensen van zijn ideeën maakten en maken. Het ging om zijn followers... En daar plaats ik dus wel een hoop kanttekeningen...PF was veel gematigder en redelijker dan wat hij blijkt te hebben losgewroet...
Voor mij was van begin af aan de essentie dat men heeft geprobeerd iemand monddood te maken. Wat dat betreft zijn Fortuyn en Freedom of Speech onlosmakelijk met elkaar verbonden geraakt.
En zijn achterban was nu eenmaal een bonte verzameling dus vind je er veel exponenten en interpretaties van de "centrale" standpunten.
quote:Omdat we een interssante periode, dan wel een lachwekkende periode zoals de afgelopen tijd, hadden doorgemaakt als PF tijd van leven had... Ik bedoel niet dat PF het vaderland zou hebben gered o.i.d.
Op maandag 30 december 2002 17:28 schreef ranja het volgende:[..]
Ja, jouw land en mijn land... maar waarom staat er altijd bij dat het 'zo erg is voor ons land'? Mijn nekharen gaan alweer overeind staan als ik zoiets lees, vind ik gewoon overdramatiseren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |