Zo heeft het hof geoordeelt ja.quote:
Dan nog is de factor wat voor kaarten je krijgt gigantisch bepalend. Hoezo zie je dit als een kleine factor?quote:Op donderdag 20 december 2018 15:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zo heeft het hof geoordeelt ja.
Echter is de factor geluk veel kleiner dan dat veel mensen denken. Poker is veel meer behendigheid dan geluk. Heb je pech met de kaarten die je krijgt, kun je door behendigheid gewoon winnen.
Omdat bij pokertoernooien, je vaak dezelfde namen aan de finaletafel ziet. Ja natuurlijk heb je mazzel nodig. Maar kun je er geen flikker van, dan ga je gewoon nat.quote:Op donderdag 20 december 2018 15:17 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Dan nog is de factor wat voor kaarten je krijgt gigantisch bepalend. Hoezo zie je dit als een kleine factor?
Dan is het toch duidelijk een combinatie van geluk en kunde. Dat er een gelukscomponent aan zit sluit kunde niet uit hè.quote:Op donderdag 20 december 2018 15:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omdat bij pokertoernooien, je vaak dezelfde namen aan de finaletafel ziet. Ja natuurlijk heb je mazzel nodig. Maar kun je er geen flikker van, dan ga je gewoon nat.
Claim ik ergens trots op te zijn? Een ondoordachte aanname is dat. Persoonlijk boeit het me geen reet of darts een sport is of niet.quote:Op donderdag 20 december 2018 15:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat, darten heeft een lagere status dan Jeu de Boules? En daar is men hier dan trots op?
De factor geluk wordt door een niet pokeraar overschat. Één en ander is natuurlijk ook afhankelijk van wat voor variant poker je speelt.quote:Op donderdag 20 december 2018 15:30 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Dan is het toch duidelijk een combinatie van geluk en kunde. Dat er een gelukscomponent aan zit sluit kunde niet uit hè.
Dat geldt voor ontzettend veel dingen.quote:Op donderdag 20 december 2018 16:10 schreef Madhouse11 het volgende:
Volgens de regels is Rummikub dan ook een sport, dan mag ik ook wel eens genomineerd worden.
Wat de heren in de top doen voor hun sport/spel nijgt soms wel naar topsport. Maar toch, ik vind van niet. Zeker niet op het niveau waar het gros van Nederland op speelt, inclusief mijzelf
Of een bordsport?quote:Op donderdag 20 december 2018 16:32 schreef Dagoduck het volgende:
De échte vraag is natuurlijk: Is darten een bordspel?
Oké dus de conclusie is darten is een sport, maar het begrip sport stelt 0,0 voor. Waarvan akte.quote:Op donderdag 20 december 2018 15:41 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Claim ik ergens trots op te zijn? Een ondoordachte aanname is dat. Persoonlijk boeit het me geen reet of darts een sport is of niet.
Echter snap ik die constante discussie niet, want gezien de nationale en internationale erkenning als sport (geen topsport), is de enige logische conclusie dat het wel een sport is.
Daar kan ik mee leven als slotconclusie.quote:Op donderdag 20 december 2018 16:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oké dus de conclusie is darten is een sport, maar het begrip sport stelt 0,0 voor. Waarvan akte.
Mijn 5e klasse zondag voetbalteam is ook meer hobby dan sportenquote:Op donderdag 20 december 2018 16:10 schreef Madhouse11 het volgende:
Volgens de regels is Rummikub dan ook een sport, dan mag ik ook wel eens genomineerd worden.
Wat de heren in de top doen voor hun sport/spel nijgt soms wel naar topsport. Maar toch, ik vind van niet. Zeker niet op het niveau waar het gros van Nederland op speelt, inclusief mijzelf
Poker is volgens onderzoek een “game of skill” en derhalve voor de Nederlandse wet geen kansspel.quote:
Fysieke inspanning, check.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:54 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Mijn 5e klasse zondag voetbalteam is ook meer hobby dan sporten
Toch klopt dat voor sommige spelers absoluut.quote:Op donderdag 20 december 2018 14:00 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Kun je zeggen dat voetbal ook een kansspel is. Slaat nergens op.
Je gaat voorbij aan het feit dat voor veel darters het gooien van een pijltje ook al een enorme fysieke inspanning is.quote:Op donderdag 20 december 2018 19:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fysieke inspanning, check.
Om dezelfde reden is pijltjes gooien niet automatisch een sport omdat het toevallig professioneel aangepakt wordt.
Hey BadderHaring, lang niet gezien.quote:Op vrijdag 21 december 2018 07:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat voor veel darters het gooien van een pijltje ook al een enorme fysieke inspanning is.
Nog nooit iemand met een geestelijke dan wel verstandelijke beperking een 9-darter zien gooien.quote:
quote:Op maandag 16 december 2019 08:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nog nooit iemand met een geestelijke dan wel verstandelijke beperking een 9-darter zien gooien.
En dan laat ik twijfelgeval van Gerwen buiten beschouwing.
De bungalow, de mooiste bijnaam van een darter.quote:
Topsportquote:Op donderdag 20 december 2018 17:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Daar kan ik mee leven als slotconclusie.
Ik stel voor dat we dan een nieuwe term introduceren voor sporten die wel iets voorstellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |