Dit. Mogelijk leren ze het dan af.quote:Op woensdag 26 september 2018 11:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zag al een bedrijf dat overwoog om die mensen die bellen en mailen aan te klagen. Dat lijkt me een prima begin.
Lastig vallen, eventueel laster of smaad als de zelfrechter meent de werknemer ten onrechte direct te moeten linken aan de werkgever van die persoon, waardoor werkgever ten onrechte een slechte naam krijgt en klanten en winst verliest.quote:
Man man je moet er maar de tijd voor nemen om het hele net af te struinen of iemand een verkeerde opmerking plaats en dan of nog roepen dat je een ruime denker bent en hiermee de slachtoffers een hart onder de riem steekt.quote:Op woensdag 26 september 2018 12:24 schreef Salina het volgende:
https://www.facebook.com/(...)osts/327915777768333
Het grappige is dat de persoon van die webpagina meent dat het "cyber bully" is om iets ongepast te zeggen over Oss.
Maar het is uiteraard óók cyber bully om dan maar naam en toenaam te vermelden op FB zonder hoor- en wederhoor te hebben toegepast en enkel omdat iemand een (al dan niet ongepaste, humoristisch bedoelde, cynische, sarcastische) opmerking maakt.
Samenleving 2.0.![]()
![]()
'Jouw grap is echt ongepast! Ze houden je moeten onthoofden vuile kk mogool'quote:Op woensdag 26 september 2018 12:24 schreef Salina het volgende:
https://www.facebook.com/(...)osts/327915777768333
Het grappige is dat de persoon van die webpagina meent dat het "cyber bully" is om iets ongepast te zeggen over Oss.
Maar het is uiteraard óók cyber bully om dan maar naam en toenaam te vermelden op FB zonder hoor- en wederhoor te hebben toegepast en enkel omdat iemand een (al dan niet ongepaste, humoristisch bedoelde, cynische, sarcastische) opmerking maakt.
Samenleving 2.0.![]()
![]()
Als we mensen gaan ontslaan vanwege sociaal ongewenste uitspraken op internet, dan kan ik sowieso heel dit forum ontslaan.quote:Op woensdag 26 september 2018 13:43 schreef Salina het volgende:
Er zijn zoveel onsmakelijke posts op allerlei fora en sociale media.
Wat dacht je van alle reacties op b.v. terroristische aanslagen van mensen die de aanslagen toejuichen of goedkeuren? Zo kan ik eeuwig doorgaan. Ik mag hopen dat de persoon die in de FB-link vermeld staat en gezien zijn naam ongetwijfeld van Arabische afkomst is, al deze toejuichende en goedkeurende reacties na de aanslagen dan ook met stellige kracht heeft afgekeurd?
Een ongepaste grap maken is ziek, maar een ongepaste grap op internet lezen en dan heel veel moeite doen om het leven van die andere persoon proberen kapot te maken is ook erg ziek ja.quote:Op woensdag 26 september 2018 13:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het bedrijf bellen waar die mensen werken die wat gepost hebben...
Ik vind die posts echt verschrikkelijk ziek, maar om het werk van zulke idioten te bellen gaat me dan weer een flinke stap te ver.
Als bedrijf niet aan toegeven, en de werknemer aanmoedigen om aangifte te doen van smaad.quote:Op woensdag 26 september 2018 11:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maar wat als iemand een domme opmerking maakt en als gevolg daarvan je bedrijf wordt platgebeld, gemaild etc om dat die ene persoon daar toevallig werkt? Want dat is wat er nu gebeurt.
Smaad.quote:
Eens, maar zo te zien zijn er in ieder geval een aantal bedrijven die er wel aan toegeven en medewerkers ontslaan of op zijn minst een "stevig" gesprek gaan voeren.quote:Op woensdag 26 september 2018 13:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Als bedrijf niet aan toegeven, en de werknemer aanmoedigen om aangifte te doen van smaad.
Zwakke mensen en bedrijven bestaan nu eenmaal.quote:Op woensdag 26 september 2018 13:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Eens, maar zo te zien zijn er in ieder geval een aantal bedrijven die er wel aan toegeven en medewerkers ontslaan of op zijn minst een "stevig" gesprek gaan voeren.
quote:Op woensdag 26 september 2018 13:43 schreef Salina het volgende:
Er zijn zoveel onsmakelijke posts op allerlei fora en sociale media.
Wat dacht je van alle reacties op b.v. terroristische aanslagen van mensen die de aanslagen toejuichen of goedkeuren? Zo kan ik eeuwig doorgaan. Ik mag hopen dat de persoon die in de FB-link vermeld staat en gezien zijn naam ongetwijfeld van Arabische afkomst is, al deze toejuichende en goedkeurende reacties na de aanslagen dan ook met stellige kracht heeft afgekeurd?
Hoe dan?quote:Op woensdag 26 september 2018 13:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Smaad.
Bij iemands werkgever diegene zwart maken met het doel die persoon te schaden.
In het wetsartikel over smaad lees ik nergens dat er sprake moet zijn van een geheim dat wordt onthuld.quote:Op woensdag 26 september 2018 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe dan?
Als jij een linkje van een openbare post van mij doorstuurt aan mijn werkgever, hoe maak jij mij dan zwart?
Een gesprek lijkt me sowieso verstandig. Op de eerste plaats om aan te geven dat er dus iemand rondloopt die de werknemer wilt schaden, en dus dat aanraden tot aangifte doen.quote:Op woensdag 26 september 2018 13:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Eens, maar zo te zien zijn er in ieder geval een aantal bedrijven die er wel aan toegeven en medewerkers ontslaan of op zijn minst een "stevig" gesprek gaan voeren.
Exact. Het gaat om de intentie, de intentie is het zwartmaken. Dat kan ook prima met een openbare post zonder context.quote:Op woensdag 26 september 2018 13:59 schreef Igen het volgende:
[..]
In het wetsartikel over smaad lees ik nergens dat er sprake moet zijn van een geheim dat wordt onthuld.
Dat stel ik ook niet, maar hoe is het smaad als je iemand op iemands eigen opmerkingen wijst?quote:Op woensdag 26 september 2018 13:59 schreef Igen het volgende:
[..]
In het wetsartikel over smaad lees ik nergens dat er sprake moet zijn van een geheim dat wordt onthuld.
Eh, jawelquote:Op woensdag 26 september 2018 14:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is niet dat je wat lelijks over iemand zegt ofzo,
?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |